Vincent Janssen en Idrissi werden opzich best leuk verkocht.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gebrek aan aanvallend talent is al jaren een probleem bij ons. Boëtius is eigenlijk het laatste aanvallende talent wat echt doorkwam en das dan ook gelijk de enige in een jaar of vijftien die kapitaal heeft gegenereerd (en zelfs dat was ook geen doorslaand succes). Qua aanvallende middenvelders heb je alleen Kökcü en Wijnaldum. Vraag mij wel af waar het aan ligt want verdedigend breekt er wel veel talent bij ons door.
Van Persie was het laatste aanvallende grote talent. Misschien Vincent Janssen op 2 en dat zegt veel.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gebrek aan aanvallend talent is al jaren een probleem bij ons. Boëtius is eigenlijk het laatste aanvallende talent wat echt doorkwam en das dan ook gelijk de enige in een jaar of vijftien die kapitaal heeft gegenereerd (en zelfs dat was ook geen doorslaand succes). Qua aanvallende middenvelders heb je alleen Kökcü en Wijnaldum. Vraag mij wel af waar het aan ligt want verdedigend breekt er wel veel talent bij ons door.
En met ‘persoonlijkheid’ bedoelen we geen borderlinequote:Op maandag 26 juli 2021 18:22 schreef Scrummie het volgende:
Welkom Gernot.
Erg nieuwsgierig naar die gozer. Mooi ook dat het zo’n leider is (volgens de berichten dan), beetje persoonlijkheid kan in deze selectie geen kwaad.
Maar dat die talenten niet doorbreken ligt toch niet aan de club? Of bedoel je dat niet?quote:Op maandag 26 juli 2021 18:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
En met ‘gebrek aan aanvallend talent’ bedoel ik met name wat er echt doorbreekt, want genoeg jongens die tot de beste spelers uit hun generatie hoorden en waar echt niks van gekomen is. Achahbar, Schuurman, Slabbekoorn, noem maar op. Het was bij al die jongens een combinatie aan factoren maar een opvallend patroon blijft het wel. Dan heb je aan de andere kant van de munt weer Idrissi en Janssen die bij ons weggestuurd zijn maar juist AZ veel hebben opgeleverd. Potentie is er genoeg geweest maar toch maakt niemand bij ons die stap. Zelfs vPersie moest Feyenoord ooit door de achterdeur verlaten.
Deed dat wel met een aanzienlijke rol in een UEFA cup winst, dus dat vind ik altijd zo makkelijk.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
En met ‘gebrek aan aanvallend talent’ bedoel ik met name wat er echt doorbreekt, want genoeg jongens die tot de beste spelers uit hun generatie hoorden en waar echt niks van gekomen is. Achahbar, Schuurman, Slabbekoorn, noem maar op. Het was bij al die jongens een combinatie aan factoren maar een opvallend patroon blijft het wel. Dan heb je aan de andere kant van de munt weer Idrissi en Janssen die bij ons weggestuurd zijn maar juist AZ veel hebben opgeleverd. Potentie is er genoeg geweest maar toch maakt niemand bij ons die stap. Zelfs vPersie moest Feyenoord ooit door de achterdeur verlaten.
Dat talenten niet doorbreken ligt natuurlijk aan heel veel factoren, dus mogelijk ook aan de club.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar dat die talenten niet doorbreken ligt toch niet aan de club? Of bedoel je dat niet?
Ik denk niet dat dat de hoofdreden is, maar als je zowel dat soort voorbeelden hebt als spelers die ergens anders wél doorbreken dan krijg je toch het gevoel dat het met andere begeleiding het er misschien wel ingezeten had. Er zijn ook clubs die spelers goed kunnen laten doorstromen en later verkopen, zelfs als ze stiekem niet zoveel kwaliteit hebben. Bij ons is het eerder het tegenovergesteldequote:Op maandag 26 juli 2021 18:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar dat die talenten niet doorbreken ligt toch niet aan de club? Of bedoel je dat niet?
Het is meer een verwijzing naar hoeveel aanvallend talent (bij ons) niet de laatste stap heeft kunnen maken. In hoeverre het aan de club ligt zal per talent verschillen (bij Schuurman is Feyenoord meer schuldig geweest dan bij Achahbar denk ik zo) en je zal nooit weten hoe ver die jongens zouden zijn gekomen als ze wel de ideale begeleiding hadden gehad, maar het is meer een opvallend patroon bij ons.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh uiteraard, ik reageerde specifiek op de namen die Gurley postte, dus Achahbar, Schuurman, Slabbekoorn. Die waren gewoon domweg niet goed genoeg in mijn ogen.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de hoofdreden is, maar als je zowel dat soort voorbeelden hebt als spelers die ergens anders wél doorbreken dan krijg je toch het gevoel dat het met andere begeleiding het er misschien wel ingezeten had. Er zijn ook clubs die spelers goed kunnen laten doorstromen en later verkopen, zelfs als ze stiekem niet zoveel kwaliteit hebben. Bij ons is het eerder het tegenovergestelde
Maar dat is precies wat ik bedoel. Soms hebben spelers net de juiste trainer of de juiste club nodig om die kwaliteiten die ze wel hebben (anders word je in de jeugd echt niet zo opgehemeld) optimaal te laten zien en een mooie transfer te maken, maar dat gebeurt bij Feyenoord nou nooit (bij een aanvallende speler tenminste, je zou BMI, Clasie, Vilhena en Kongolo misschien wel in die categorie kunnen plaatsen)quote:Op maandag 26 juli 2021 18:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh uiteraard, ik reageerde specifiek op de namen die Gurley postte, dus Achahbar, Schuurman, Slabbekoorn. Die waren gewoon domweg niet goed genoeg in mijn ogen.
Janssen twijfel ik, die deed het bij AZ prima natuurlijk en is voor veel geld verkocht, maar aan de andere kant buiten AZ er ook weer niets van gebakken. Idrissi heeft ook veel tijd gekost bij Groningen voor hij goed werd. Het blijft gewoon zuur dat we niet in de KKD spelen en daar spelers de tijd kunnen geven voor een jaar of 2.
Ik vind ‘niet goed genoeg’ dan toch te kort door de bocht. Het gaat wel om jongens die op hun 16e tot de beste spelers van hun generatie hoorden, dan mag je best analyseren waarom op een bepaald moment de ontwikkeling stokte. Bij Achahbar zal het zijn geweest dat het uiteindelijk een propje bleek die zowel fysiek als mentaal niet weerbaar was voor profvoetbal, maar bij Schuurman is er volgens mij echt sprake geweest van een beroerd begeleidingstraject.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh uiteraard, ik reageerde specifiek op de namen die Gurley postte, dus Achahbar, Schuurman, Slabbekoorn. Die waren gewoon domweg niet goed genoeg in mijn ogen.
Je hebt gelijk! Ik ben al gelijk begonnen met een nieuw graffiti project!quote:Op maandag 26 juli 2021 18:14 schreef MCH het volgende:
[..]
Waarom slaat hij een van de drie Amsterdamse kruisjes ?
En is het juist zo zonde, want aanvallers leveren gewoon meer op. Ik zou als club echt alles op alles zetten in het opleiden van voorhoede spelers.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar dat is precies wat ik bedoel. Soms hebben spelers net de juiste trainer of de juiste club nodig om die kwaliteiten die ze wel hebben (anders word je in de jeugd echt niet zo opgehemeld) optimaal te laten zien en een mooie transfer te maken, maar dat gebeurt bij Feyenoord nou nooit (bij een aanvallende speler tenminste, je zou BMI, Clasie, Vilhena en Kongolo misschien wel in die categorie kunnen plaatsen)
We moeten vanaf nu alles zetten op het feit dat iedere zelfopgeleide speler een goede aanvaller moet zijnquote:Op maandag 26 juli 2021 18:50 schreef Haringkop het volgende:
[..]
En is het juist zo zonde, want aanvallers leveren gewoon meer op. Ik zou als club echt alles op alles zetten in het opleiden van voorhoede spelers.
Dus dan zeg je dat iemand met talent het veel verder kan schoppen dan nu (zoals Schuurman bij Dordrecht nu, en het echt een verschrikkelijk matige voetballer is) maar dat dat niet is gelukt omdat ze bij Feyenoord niet de juiste begeleiding krijgen?quote:Op maandag 26 juli 2021 18:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind ‘niet goed genoeg’ dan toch te kort door de bocht. Het gaat wel om jongens die op hun 16e tot de beste spelers van hun generatie hoorden, dan mag je best analyseren waarom op een bepaald moment de ontwikkeling stokte. Bij Achahbar zal het zijn geweest dat het uiteindelijk een propje bleek die zowel fysiek als mentaal niet weerbaar was voor profvoetbal, maar bij Schuurman is er volgens mij echt sprake geweest van een beroerd begeleidingstraject.
Zou me niks verbazen als er tussendoor nog een oefenpotje wordt gepland.quote:Op maandag 26 juli 2021 19:03 schreef Scrummie het volgende:
Gernot aan het woord.
Hopelijk zondag veel speeltijd voor deze gozer, alweer de laatste oefenpot voor de competitie begint.
Als we winnen donderdag mogen we volgende donderdag weer hèquote:Op maandag 26 juli 2021 19:27 schreef H.FR het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als er tussendoor nog een oefenpotje wordt gepland.
Lijkt me vrijwel zeker 8 augustus gezien de officiële openingswedstrijd gratis is en die nog niet bekend is.quote:Op maandag 26 juli 2021 19:27 schreef H.FR het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als er tussendoor nog een oefenpotje wordt gepland.
Ik denk persoonlijk dat de rol van het begeleidingstraject belangrijker is dan jij schetst. Ja natuurlijk, ècht talent komt altijd bovendrijven en geen enkele jeugdopleiding had van boven het niveau bierklasse doen uitstijgen, maar bij alles er tussen is het toch lastiger. Ik denk dat de juiste opleiding het verschil uiteindelijk tussen een matige speler en een topvoetballer kan maken.quote:Op maandag 26 juli 2021 19:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dus dan zeg je dat iemand met talent het veel verder kan schoppen dan nu (zoals Schuurman bij Dordrecht nu, en het echt een verschrikkelijk matige voetballer is) maar dat dat niet is gelukt omdat ze bij Feyenoord niet de juiste begeleiding krijgen?
Nee, daar geloof ik niets van. Ik geloof best dat je met de juiste begeleiding een redelijke voetballer een iets betere voetballer kan maken/ontwikkelen. Ik geloof er niets van dat een Schuurman bijvoorbeeld het veel verder had geschopt als hij bijvoorbeeld bij een Ajax opgeleid was (laten we die maar als voorbeeld nemen, die doen het wel aardig over het algemeen geloof ik).
Oja, tuurlijk, dat volgt elkaar vrij snel op natuurlijk.quote:Op maandag 26 juli 2021 19:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als we winnen donderdag mogen we volgende donderdag weer hè
Ik zou Stefan juist als voorbeeld kunnen noemen van een speler die dezelfde begeleiding kreeg (maar zelf ook slim genoeg was om zelf extra te investeren geloof ik) als spelers die hoger aangeschreven stonden (zoals een Schenkelveld geloof ik, ik meen ongeveer dezelfde generatie, zelfde positie, zou meer 'talent' hebben).quote:Op maandag 26 juli 2021 19:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat de rol van het begeleidingstraject belangrijker is dan jij schetst. Ja natuurlijk, ècht talent komt altijd bovendrijven en geen enkele jeugdopleiding had van boven het niveau bierklasse doen uitstijgen, maar bij alles er tussen is het toch lastiger. Ik denk dat de juiste opleiding het verschil uiteindelijk tussen een matige speler en een topvoetballer kan maken.
Goed voorbeeld daarvan lijkt mij Stefan de Vrij, die in de jeugd weinig bijzonders was maar op het juiste moment doorbrak en goed begeleid werd die periode, die had misschien op een ander moment geen kansen gekregen en zonder jong die ervaring op te doen was hij waarschijnlijk nooit op dit niveau gekomen. Ander voorbeeld is weer Depay, die natuurlijk wel talent had maar zo gek als een deur is. Bij dat soort jochies is het meer van belang dat ze mentaal de juiste begeleiding krijgen. PSV had hem ook al vroeg kunnen opgeven met het stempel ‘onbehandelbaar’, nu hebben ze er een dikke transfersom aan overgehouden. Zowel op voetballend als op pedagogisch vlak kan een jeugdopleiding echt een belangrijke rol spelen en ook het verschil maken.
Terugkomend op Schuurman: geen idee. Ik denk het niet, eigenlijk.
Heb even gekeken naar het 2e jaar onder Koeman. 2012/2013, is dat denk ik.quote:Op maandag 26 juli 2021 17:04 schreef fetX het volgende:
erste 2 jaar onder Koeman en het jaar onder Rutten was qua selectie in ieder geval al een stuk minder. Het laatste jaar van Been ook trouwens.
Deze selectie is voor een derde plek echt niet zó sle
Klopt, maar Slot wil ook graag dat ritme er in krijgen begreep ik. En @Caland geeft ook al aan, de officiële openingswedstrijd zal wel 8 augustus worden.quote:Op maandag 26 juli 2021 19:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als we winnen donderdag mogen we volgende donderdag weer hè
Ik was even vergeten dat er nog een vrij weekend wasquote:Op maandag 26 juli 2021 20:33 schreef H.FR het volgende:
[..]
Klopt, maar Slot wil ook graag dat ritme er in krijgen begreep ik. En @:Caland geeft ook al aan, de officiële openingswedstrijd zal wel 8 augustus worden.
Die mag ook , zeker wanneer je Veerman kan halen.quote:Op maandag 26 juli 2021 21:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zie liever Kokcu gaan als er dan toch verkocht moet worden
Goed punt. Begrijp ook zeker je standpunt.quote:Op maandag 26 juli 2021 20:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zou Stefan juist als voorbeeld kunnen noemen van een speler die dezelfde begeleiding kreeg (maar zelf ook slim genoeg was om zelf extra te investeren geloof ik) als spelers die hoger aangeschreven stonden (zoals een Schenkelveld geloof ik, ik meen ongeveer dezelfde generatie, zelfde positie, zou meer 'talent' hebben).
Agree to disagree maar.
Lijkt me geen slimme investeringquote:Op maandag 26 juli 2021 21:35 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Die mag ook , zeker wanneer je Veerman kan halen.
Ja wilde net zeggen je zou maar een lichting met types als de broeders Timber, Zirkzee, Chong en Noah Lang hebben.quote:Op maandag 26 juli 2021 22:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Goed punt. Begrijp ook zeker je standpunt.
Ben trouwens van mening dat een jeugdopleiding nog wel de grootste rol op pedagogisch en mentaal vlak kan hebben bij jonge spelers. Zeker bij de jongens met een mindere thuissituatie. Daar kan een club echt een verschil maken, alhoewel ook daar weer een grens is van het toelaatbare natuurlijk.
Gelukkig ben jij niet de TDquote:Op maandag 26 juli 2021 22:11 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Wanneer je 10 voor Kokcu krijgt direct hem halen.
Ja, maar nog even geduld, zei ons slissende orakel.quote:
Die roept dat ook om de 2 weken bij VI.quote:Op maandag 26 juli 2021 22:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, maar nog even geduld, zei ons slissende orakel.
quote:Op maandag 26 juli 2021 22:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Heb je deze transferperiode waarschijnlijk toch niks meer aan.
Daarom, dat hele investeerders gelul vind ik ongeloofwaardig.quote:Op maandag 26 juli 2021 22:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Heb je deze transferperiode waarschijnlijk toch niks meer aan.
Veerman is veel te duur voor waar je hem ooit nog kan doorverkopen.quote:Op maandag 26 juli 2021 21:35 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Die mag ook , zeker wanneer je Veerman kan halen.
22 jaar, ik denk 7 miljoen.quote:Op maandag 26 juli 2021 22:55 schreef Toiletgebruiker het volgende:
[..]
Veerman is veel te duur voor waar je hem ooit nog kan doorverkopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |