abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200536852
pi_200536877
@Blues en anderen, nee, we hebben nog geen bank gekocht. Deze staat op de shortlist. En nog wat anderen. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_200537106
Zeg, er zitten best wat kampeerders hierzo, wij moeten nieuw luchtbed want alle luchtbedden zijn lek.

2x 1 persoons is waar we naar neigen (want ik ben dik en F. niet en F is wel gelukkig met 2persoons maar dat snap ik wel want ik lig dan altijd op de grond en hij op een extra hard luchtbed :') ) maar wat koop je dan? En heb je dan ook nog laken tussen jezelf en het luchtbed?

Wat is een goed luchtbed? Of een pre om te hebben? Ik heb geloof ik nog nooit een luchtbed gekocht, maar ze kwamen altijd aanwaaien ofzo :')
pi_200537688
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:08 schreef Lonaa het volgende:
Zeg, er zitten best wat kampeerders hierzo, wij moeten nieuw luchtbed want alle luchtbedden zijn lek.

2x 1 persoons is waar we naar neigen (want ik ben dik en F. niet en F is wel gelukkig met 2persoons maar dat snap ik wel want ik lig dan altijd op de grond en hij op een extra hard luchtbed :') ) maar wat koop je dan? En heb je dan ook nog laken tussen jezelf en het luchtbed?

Wat is een goed luchtbed? Of een pre om te hebben? Ik heb geloof ik nog nooit een luchtbed gekocht, maar ze kwamen altijd aanwaaien ofzo :')
Waar gebruik je het luchtbed voor? Voor kamperen?
Ik zou dan helemaal geen normaal luchtbed aanbevelen, maar een (semi-opblaasbare)kampeermat.
Maar dat heeft ook te maken met hoe groot je tent is, hoeveel bagage je makkelijk meesleept en in welke tijd van het jaar je kampeert.

Verder heb ik dus de ballen verstand van luchtbedden. Koud, volumineus en zwaar, dus voor mij geen hebbeding.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 25 juli 2021 @ 12:46:37 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200537721
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:08 schreef Lonaa het volgende:

Ik kan alleen maar deze voor 1000% aanraden. Slaapt fantastisch en je hebt niet door dat je op twee aparte ligt als je met twee naast elkaar ligt. Maar kunt dan dus wel aparte hardheid instellen.
Je hebt geloof ik ook tweepersoonsversies maar lijkt me niks met twee verschillende gewichten van mensen erop.

Moet je natuurlijk wel iets meer dan een incidenteel nachtje erop tukken, anders beetje prijzig :+

Nooit meer een luchtbed of matje :r voor mij iig

https://www.dewitschijnde(...)Bw100y0aAlnSEALw_wcB
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200537738
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Waar gebruik je het luchtbed voor? Voor kamperen?
Ik zou dan helemaal geen normaal luchtbed aanbevelen, maar een (semi-opblaasbare)kampeermat.
Maar dat heeft ook te maken met hoe groot je tent is, hoeveel bagage je makkelijk meesleept en in welke tijd van het jaar je kampeert.

Verder heb ik dus de ballen verstand van luchtbedden. Koud, volumineus en zwaar, dus voor mij geen hebbeding.
De keren dat ik op een luchtbed of matje geslapen heb is een paar nachten op een festival en af en toe bij iemand om te logeren. Geen lange kampeersessies dus.

We hebben 1 Heule Grote Tent die we nog nooit gebruikt hebben maar komend weekend voor het eerst gaan gebruiken :o En een 2-seconde-uit-3-minuten-in-klap-tent van Obelink voor het snellere festivalwerk. Maar die is eigenlijk te klein voor 2 personen + bagage. :')
pi_200537764
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar deze voor 1000% aanraden. Slaapt fantastisch en je hebt niet door dat je op twee aparte ligt als je met twee naast elkaar ligt. Maar kunt dan dus wel aparte hardheid instellen.
Je hebt geloof ik ook tweepersoonsversies maar lijkt me niks met twee verschillende gewichten van mensen erop.

Moet je natuurlijk wel iets meer dan een incidenteel nachtje erop tukken, anders beetje prijzig :+

Ja, incidentieel is wel wat we nu doen, maar als de tent nou enorm bevalt... :+
pi_200537855
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De keren dat ik op een luchtbed of matje geslapen heb is een paar nachten op een festival en af en toe bij iemand om te logeren. Geen lange kampeersessies dus.

We hebben 1 Heule Grote Tent die we nog nooit gebruikt hebben maar komend weekend voor het eerst gaan gebruiken :o En een 2-seconde-uit-3-minuten-in-klap-tent van Obelink voor het snellere festivalwerk. Maar die is eigenlijk te klein voor 2 personen + bagage. :')
Nou ja, dan zou ik gewoon twee eenpersoonsluchtbedden halen bij de action en een hoeslaken om ze bij elkaar in de buurt te houden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 25 juli 2021 @ 13:51:22 #9
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200538650
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen met de regen?
Heel klein beetje miezer gedurende twee uurtjes...

De kranten artikelen gaan over Harkema , Kootstertille en Buitenpost, de euh, "buitenwijken" van Friesland met een wat andere bevolkingssamenstelling dan het gebied hier in het zuidwesten :p

[ Bericht 16% gewijzigd door fietsie op 25-07-2021 13:56:33 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 25 juli 2021 @ 13:53:18 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200538681
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Wel jammer dat de reviews "lek" , "lek" en "lek" als thema hebben , want ziet er interessant uit.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 25 juli 2021 @ 14:20:42 #11
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200539057
quote:
14s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou ja, dan zou ik gewoon twee eenpersoonsluchtbedden halen bij de action en een hoeslaken om ze bij elkaar in de buurt te houden.
Dit ja.
Die kosten geen drol en zijn prima voor een paar keer.

Wij hebben exped luchtbedjes met een koppelkit. Geweldig. Mijne met isolatie tegen de kou, vriendje zonder. Maar te prijzig als je niet echt gaat kamperen.
pi_200539080
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dit ja.
Die kosten geen drol en zijn prima voor een paar keer.

Wij hebben exped luchtbedjes met een koppelkit. Geweldig. Mijne met isolatie tegen de kou, vriendje zonder. Maar te prijzig als je niet echt gaat kamperen.
Ja. :+

Naja, ik dacht dat er misschien nog een tussencategorie was in 'awesome kampeerspul voor 6 weken Frankrijk' en 'cheap ass luchtbed'
  zondag 25 juli 2021 @ 14:24:04 #13
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200539098
Hier hebben we voor thuislogees een Intex 2-persoons, kost een drol maar inderdaad, bij twee niet gelijke personen is ie wel wat.... "communicatief"
  zondag 25 juli 2021 @ 14:26:01 #14
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200539119
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. :+

Naja, ik dacht dat er misschien nog een tussencategorie was in 'awesome kampeerspul voor 6 weken Frankrijk' en 'cheap ass luchtbed'
Mja het ding is gewoon dat als je dan 2 losse wil het eigenlijk altijd kut is.

Wij hadden hiervoor altijd tweepersoons action luchtbed voor in de grote tent. Was prima. Alleen wij hebben meer vergelijkbaar gewicht dus heb je niet dat probleem.
pi_200539213
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 25 juli 2021 @ 14:50:49 #16
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200539606
Ik was wat laat uit bed ( :@ ) dus moet de voorbereidingen van de BBQ wat.... versnellen ;p

Dus de ribjes liggen nu op 74 graden in de sous vide

En de Tomahawk steak is z'n bot verloren, en ligt in mijn handgemaakte sous wasbak; een IKEA digitale thermometer en de waterkoker...

Ik crosspost dit niet in het BBQ topic want de reacties zijn voorspelbaar (en herhalen zich); ik had maar vroeg moeten opstaan, alles moet aan de kant voor een 24 uur lange voorbereiding, alles in het leven is irrelevant behalve bbq voorbereiding enz enz.
pi_200539632
Oh ik post mijn porchetta ook niet in het BBQ-topic want mijn BBQ is te heet dus ik maakte eerst de crackling en nu zit ie in een ovenschaal en hoop ik dat ie zacht wordt van binnen.
  zondag 25 juli 2021 @ 14:52:54 #18
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200539645
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:52 schreef Lonaa het volgende:
Oh ik post mijn porchetta ook niet in het BBQ-topic want mijn BBQ is te heet dus ik maakte eerst de crackling en nu zit ie in een ovenschaal en hoop ik dat ie zacht wordt van binnen.
Heb je een paar grote stenen? Die in de BBQ leggen helpt ook.

Ik heb hier paar stukken natuursteen permanent in alufolie ingepakt bij de pizzaoven liggen. Die leg ik in de BBQ als ik de temperatuur wil temperen, of als ik een heeeeel laag gestookte BBQ meer stabiliteit wil geven.
pi_200539670
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Heb je een paar grote stenen? Die in de BBQ leggen helpt ook.
Uhm. Ja, dat zou nog wel kunnen, denk ik. Ik heb nog wel restanten grindtegel :+
  zondag 25 juli 2021 @ 14:55:21 #20
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200539682
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Uhm. Ja, dat zou nog wel kunnen, denk ik. Ik heb nog wel restanten grindtegel :+
Als je je vuur aan 1 kant van de bbq schuift. Stenen er boven, vlees op het niet gestookte deel. En dan deksel, en in de gaten houden?
pi_200539691
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als je je vuur aan 1 kant van de bbq schuift. Stenen er boven, vlees op het niet gestookte deel. En dan deksel, en in de gaten houden?
Ja, stenen is dan de optie nu. Heb de kolen al aan 1 kant. Kan er misschien ook wat kolen uithalen. Of wat meer verspreiden?
  zondag 25 juli 2021 @ 14:57:51 #22
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200539732
quote:
2s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, stenen is dan de optie nu. Heb de kolen al aan 1 kant. Kan er misschien ook wat kolen uithalen. Of wat meer verspreiden?
Voor stabiliteit kun je het best op 1 plek vuur hebben; eventueel (maar ik kan je vuur niet ruiken en voelen) kan er wa uit? Die stenen recht boven het vuur gaan wel hoop hitte pakken het eerste uur.
pi_200539742
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:50 schreef fietsie het volgende:

Ik crosspost dit niet in het BBQ topic want de reacties zijn voorspelbaar (en herhalen zich); ik had maar vroeg moeten opstaan, alles moet aan de kant voor een 24 uur lange voorbereiding, alles in het leven is irrelevant behalve bbq voorbereiding enz enz.
Helemaal mee eens :Y 8-) :7 :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_200539807
quote:
Waarom leek het G eerst niets? Ziet er geweldig uit
We have far more in common than that which devides us..
pi_200539832
Wij hebben geloof ik altijd luchtbedden van Intex of Colemann. Nooit echt heel fancy, wel vaak 1tje extra mee want die dingen gaan eens in de zoveel tijd lek. Meestal als we er dan weer geen extra mee hebben genomen :') .
We leggen er wel vaak een oude deken onder (helpt een beetje tegen de kou, maar ook vooral tegen ruwere ondergrond) en we doen een molton om het ding heen om niet gelijk op het luchtbed zelf te belanden als de slaapzak wat naar beneden schuift.

Geen ervaring met 1 persoonsluchtbedden bij elkaar. Maar ik zou er dan dus ook een molton omgooien.

Mijn ouders zweren ook bij die luxere opblaasmatjes. Maar die waren geloof ik 400 euro kwijt samen, dus dan mag je er ook wel lyrisch over zijn, hoop ik dan voor je :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')