abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:56:28 #151
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201349796

Nog twee shirts voor mijn peuter :)
En nu zijn de stofjes even op :D
Begin oktober ga ik naar het stoffenspektakel, ben benieuwd of ik daar nog wat leuks ga vinden :)
pi_201349989
Leuke stofjes weer.
En naar stoffenspektakel, zo gaaf. Paar jaar geleden was hier de stoffenbeurs en in Nijmegen stoffencircus. Heel veel ingeslagen. Maar al zo’n 4 jaar niet meer in de buurt helaas. Gelukkig wel op vrijdag goede stoffenkramen op de markt en ik heb wat stofstaaltjes besteld om toch even te voelen of het wat is
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:38:09 #153
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201350311
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuke stofjes weer.
En naar stoffenspektakel, zo gaaf. Paar jaar geleden was hier de stoffenbeurs en in Nijmegen stoffencircus. Heel veel ingeslagen. Maar al zo’n 4 jaar niet meer in de buurt helaas. Gelukkig wel op vrijdag goede stoffenkramen op de markt en ik heb wat stofstaaltjes besteld om toch even te voelen of het wat is
Toevallig beginnen ze nu weer na de coronastop en zijn ze over 3 weken hier in de buurt.
Tot nu toe heb ik veel kledingstoffen online besteld (want goedkoop :@ ) maar dat is wel een beetje en hit or miss. Staaltjes bestellen is natuurlijk beter maar voor 4 euro per meter durf ik de gok wel aan.
Maar ik heb nu dus ook stof liggen die ineens heel veel structuur blijkt te hebben of van dat glitterdraad heeft of andere struggles wat ik van tevoren niet wist.
pi_201350736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:38 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Toevallig beginnen ze nu weer na de coronastop en zijn ze over 3 weken hier in de buurt.
Tot nu toe heb ik veel kledingstoffen online besteld (want goedkoop :@ ) maar dat is wel een beetje en hit or miss. Staaltjes bestellen is natuurlijk beter maar voor 4 euro per meter durf ik de gok wel aan.
Maar ik heb nu dus ook stof liggen die ineens heel veel structuur blijkt te hebben of van dat glitterdraad heeft of andere struggles wat ik van tevoren niet wist.
Dat had ik ook, vandaar de staaltjes. :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_201354818
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuke stofjes weer.
En naar stoffenspektakel, zo gaaf. Paar jaar geleden was hier de stoffenbeurs en in Nijmegen stoffencircus. Heel veel ingeslagen. Maar al zo’n 4 jaar niet meer in de buurt helaas. Gelukkig wel op vrijdag goede stoffenkramen op de markt en ik heb wat stofstaaltjes besteld om toch even te voelen of het wat is
Heb je het dan over Nijmegen, die stoffenmarkt? Ik hoor heel graag waar er nog goede stoffenmarkten zijn. Arnhem weet ik.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_201355106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:49 schreef verita het volgende:

[..]
Heb je het dan over Nijmegen, die stoffenmarkt? Ik hoor heel graag waar er nog goede stoffenmarkten zijn. Arnhem weet ik.
Nee, niet de normale markt (op maandag geloof ik). Maar dit was een speciale stoffenmarkt, zoals stoffenbeurs. Maar dit was Stoffencircus (even nagekeken, was april 2019)
Ik begreep dat er in Utrecht, dacht op zaterdag, ook een goede is. Maar je kunt altijd kijken op stoffenbeurs en stoffenspektakel en stoffencircus. Die hebben weer markten staan. Voor mij (Arnhem) is het met OV (en slecht lopen) allemaal te ver.
We have far more in common than that which devides us..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 september 2021 @ 16:40:35 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201355446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:56 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nog twee shirts voor mijn peuter :)
En nu zijn de stofjes even op :D
Begin oktober ga ik naar het stoffenspektakel, ben benieuwd of ik daar nog wat leuks ga vinden :)
Ik hoop zo dat t doorgaat. Dan kan ik de 3e oktober in Kerkrade gaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:20:29 #158
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201356783
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:40 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik hoop zo dat t doorgaat. Dan kan ik de 3e oktober in Kerkrade gaan
Ik ook. Heb al een lijstje gemaakt en alles :@
Ik ga in Rotterdam. En diezelfde week ben ik jarig, dus dan is geld uitgeven geoorloofd 8-)
pi_201366831


Leuk, simpel shirtje voor Sjaak. Hij vindt hem gaaf, want regenboog en dabbing.
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:33:05 #160
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201458522

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een quilt gemaakt. Ongeveer 130x175 cm :) een deel free motion (niet zo netjes) maar ik ben er toch erg blij mee. Met name die hoekjes |:)


De stofjes komen uit een verrassingspakket, vandaar dat het zo'n bont hysterisch geheel is geworden :')
pi_201459037
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:33 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een quilt gemaakt. Ongeveer 130x175 cm :) een deel free motion (niet zo netjes) maar ik ben er toch erg blij mee. Met name die hoekjes |:)
[ afbeelding ]

De stofjes komen uit een verrassingspakket, vandaar dat het zo'n bont hysterisch geheel is geworden :')
Wat gaaf zeg, en wat een werk. Hoe lang ben je hier nou mee bezig?
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:29:03 #162
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201459283
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat gaaf zeg, en wat een werk. Hoe lang ben je hier nou mee bezig?
Dank je :)
Ongeveer 2 maanden. Maar dat is vooral omdat ik bijvoorbeeld alleen stof kan snijden in de avonduren, en het naaien zelf kan ik soms in het weekend een paar uurtjes doen.
Volgens mij lag het alweer een maand stil tot ik het vandaag heb afgemaakt.
Het enige wat nog hoefde was een deel van het quilten (klein deel, 3 uurtjes) en de rand (ook nog 3 uur over gedaan).
De quilt zelf was niet eens zoveel werk maar ik vind het lastig om er tijd voor te vinden.
pi_201460126
Ik vind het echt knap dat je er überhaupt tijd voor kan vinden :D
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:20:21 #164
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201461190
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:17 schreef Aure het volgende:
Ik vind het echt knap dat je er überhaupt tijd voor kan vinden :D
Nou ja ik had wel een dag vrij genomen van werk :') :') :')
pi_201461336
Dit topic motiveert wel. Ik heb een poos terug al mijn "allemaal rokjes" boek in het zicht gelegd om maar weer eens te beginnen. Mijn dochter is inmiddels 9 maar heeft al zo'n 5 jaar geen rokjes van haar moeders hand gedragen. Leuk om te zien wat jullie maken. Misschien zet ik als volgende stap de naaimachine ook maar weer eens op tafel.
pi_201461779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:20 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Nou ja ik had wel een dag vrij genomen van werk :') :') :')
Je hebt mij wel geïnspireerd en ik heb net gewoon een patroon overgetrokken en de baby was gewoon stil 8-)
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:57:37 #167
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201461929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:28 schreef Nombra het volgende:
Dit topic motiveert wel. Ik heb een poos terug al mijn "allemaal rokjes" boek in het zicht gelegd om maar weer eens te beginnen. Mijn dochter is inmiddels 9 maar heeft al zo'n 5 jaar geen rokjes van haar moeders hand gedragen. Leuk om te zien wat jullie maken. Misschien zet ik als volgende stap de naaimachine ook maar weer eens op tafel.
Gewoon aan een beginnen, en als ze die draagt krijg je vast weer je mojo terug :Y

Edit; ik bedenk me nu dat de hele reden dat ik ben gaan quilten door FOK! komt, iemand die een meisjesdeken met de hand quiltte en dat was wel echt tof.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ceviche op 21-09-2021 22:48:34 ]
  dinsdag 21 september 2021 @ 22:02:23 #168
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201462022
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:50 schreef Aure het volgende:

[..]
Je hebt mij wel geïnspireerd en ik heb net gewoon een patroon overgetrokken en de baby was gewoon stil 8-)
Snel, nu het nog kan :X
Voordeel is wel, als je nu iets maakt voor je oudste kan je jongste het op een gegeven moment ook aan. Dubbel waardering van je werk :Y
pi_201462216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:02 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Snel, nu het nog kan :X
Voordeel is wel, als je nu iets maakt voor je oudste kan je jongste het op een gegeven moment ook aan. Dubbel waardering van je werk :Y
Moet je dit zoontje hebben (las het vanmiddag op fb) :D
*maakt shirt voor bijna kleuter*
Reactie: "ik vind 'm wel mooi, maar niet leuk"
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 21 september 2021 @ 22:46:33 #170
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201462684
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Moet je dit zoontje hebben (las het vanmiddag op fb) :D
*maakt shirt voor bijna kleuter*
Reactie: "ik vind 'm wel mooi, maar niet leuk"
Daarom maak ik het nu, nu hij nog niet praat :+
Ik kan het me wel voorstellen overigens, gaat je moeder allemaal rare shirts maken enzo waar je helemaal niet op zit te wachten :@ :P
pi_201462800
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:46 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Daarom maak ik het nu, nu hij nog niet praat :+
Ik kan het me wel voorstellen overigens, gaat je moeder allemaal rare shirts maken enzo waar je helemaal niet op zit te wachten :@ :P
Mijn trauma. Donkerbruine ribcord broek, gemaakt door mijn moeder. Ik denk dat ik ca 8-10 jaar was. Er was iets verkeerds maar dat wat niet te zien, alleen te voelen. In mijn kruis deed het zeer. Maar tja... 50 jaar geleden droeg je wat je moeder klaarlegde. Oh ik haatte die broek.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201464794
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:46 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Daarom maak ik het nu, nu hij nog niet praat :+
Ik kan het me wel voorstellen overigens, gaat je moeder allemaal rare shirts maken enzo waar je helemaal niet op zit te wachten :@ :P
MIjn kinderen vonden het altijd leuk als ik iets maakte
Ze vroegen mij zelfs om iets te maken zelfs als puber zijnde.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_201465475
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:46 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Daarom maak ik het nu, nu hij nog niet praat :+
Ik kan het me wel voorstellen overigens, gaat je moeder allemaal rare shirts maken enzo waar je helemaal niet op zit te wachten :@ :P
Ik vond zelfmaak heel lang fantastisch (sterker nog, m'n moeder was het eerder zat dan ik), maar moeders vroeg gewoon onze input. :Y God, wat heb ik getreurd om sommige kleding omdat ik eruit was gegroeid. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 22 september 2021 @ 10:34:35 #174
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201466386
Ik kan het me helemaal voorstellen hoor, als het moet en het je moeders smaak is, is het natuurlijk lang zo leuk niet als zelf stofjes en patronen mogen uitzoeken :)
pi_201467441
Ik doe dat nu ook als ik dingen koop voor de oudste want anders weigert hij het toch aan te doen. En gezien een vervelend probleem met maten denk ik dat ik binnenkort maar zelf aan de slag ga. Leuke tijdsbesteding hoor, neuzen naar wat mooie stofjes. Alleen niet erg productief. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 22 september 2021 @ 12:18:29 #176
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_201467988
Zaterdag stoffenbeurs in Amersfoort op Eemsplein. Zal niet heel groot zijn, maar mocht je in de buurt zijn. Ik twijfel, want ik heb nu ook zoveel leuks online gezien.
Voordeel is wel dat je tegen dingen aanloopt die je niet altijd online kunt kopen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_201471743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Zaterdag stoffenbeurs in Amersfoort op Eemsplein. Zal niet heel groot zijn, maar mocht je in de buurt zijn. Ik twijfel, want ik heb nu ook zoveel leuks online gezien.
Voordeel is wel dat je tegen dingen aanloopt die je niet altijd online kunt kopen.
En allergrootste voordeel: je kunt het voelen....

Ik heb al zo vaak stoffen online besteld bij zaken die én geen verstand van stoffen hadden (verkeerde termen gebruiken, of zelfs niet het juiste materiaal noemen), beschadigde stoffen, weeffouten en tekorte metrage gaven.
En als je dan reclameert, is het : ja maar we hebben zoveel stoffen, kunnen niet alles goed doen.
Geef mij maar de markt, of de stoffenwinkel.
1 uitzondering hierop: er is 1 stoffenwinkel online die én verstand van zaken heeft en zelfs het gewicht van de stof per meter denim vermeld, ideaal want toen kon ik de juiste ongezien kopen. En de kwaliteit was degene die ik verwacht had en ook zelf veel verkocht had.
P.W. Hoofs heet die zaak.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  woensdag 22 september 2021 @ 18:06:39 #178
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201472651
In Schiedam zit studio stof en shop, niet heel groot maar leuke dingen en gezellig en kundige mensen :Y
Schröder Rotterdam kom ik niet meer. Ben daar wel vaak geweest maar voel me daar nooit welkom.
pi_201473669
Schroder zit zo ongeveer bij mij om de hoek, ik loop er wel eens binnen, maar heb hetzelfde gevoel erbij als jij Ceviche. Wel jammer.
  woensdag 22 september 2021 @ 19:25:57 #180
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201473863
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:14 schreef Aure het volgende:
Schroder zit zo ongeveer bij mij om de hoek, ik loop er wel eens binnen, maar heb hetzelfde gevoel erbij als jij Ceviche. Wel jammer.
Ik ben er wel vaak geweest om een bolletje wol te halen, toen had ik dat gevoel ook al maar ik dacht: misschien hebben naaisters niet zoveel met wol. Maar toen ik daar voor stof kwam was het precies zo. En op internet lees ik hetzelfde.
Wel veel keus maar dat hebben ze hopelijk op stoffenspektakel ook.
Ga je daarheen? Want dan woon je ook zo'n beetje op fietsafstand van Ahoy, of niet?
pi_201473897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik ben er wel vaak geweest om een bolletje wol te halen, toen had ik dat gevoel ook al maar ik dacht: misschien hebben naaisters niet zoveel met wol. Maar toen ik daar voor stof kwam was het precies zo. En op internet lees ik hetzelfde.
Wel veel keus maar dat hebben ze hopelijk op stoffenspektakel ook.
Ga je daarheen? Want dan woon je ook zo'n beetje op fietsafstand van Ahoy, of niet?
Jaa ik was van plan in de ochtend te gaan! Ahoy is 20-30min fietsen, hangt beetje af van de stoplichten :P
pi_201474370
Ik ben hier blij met de markt op vrijdag, daar zijn best wel wat kramen van spotgoedkoop tot redelijk prijzig.
Er zijn ook we 2 winkels die stoffen verkopen maar de ene verkoopt voornamelijk stoffen gemaakt voor oa Artez en ontwerpers die niet allemaal gebruikt werden. Mooie stoffen maar best lastig te verwerken vond ik (niet allemaal) en ook behoorlijk prijzig.
De andere winkel is van mijn voormalige naaidocente die zo erg “ wappie” is geworden dat ik daar niet meer kom, dat was te erg
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 22 september 2021 @ 21:03:50 #183
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201475644
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:28 schreef Aure het volgende:

[..]
Jaa ik was van plan in de ochtend te gaan! Ahoy is 20-30min fietsen, hangt beetje af van de stoplichten :P
Ik heb op loopafstand gewoond 8-) ik heb mijn moeder gevraagd of zij op de peuter wil letten en nu gaan we ineens met z'n drieën :')
pi_201475746
Ik kocht vandaag op de markt wat softshell voor ¤3,- en ¤4,- per meter, en tricot voor ¤2,- per meter. Was voor het eerst dat ik op de stoffenmarkt was, maar daar ga ik zeker nog eens heen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 september 2021 @ 21:18:12 #185
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201475885
Nice @MevrouwCactus, dat zijn leuke prijzen he.

Zo had ik laatst lappen gehaald op de markt, ook 1 softshell waar ik een jasje van gefabriekt heb.
En vandaag bezig geweest met een van die lappen, dunnere variant van French teddy, om een trui te maken.

Ik heb een tijdje terug de boeken I love T-shirts en I love Sweaters & Hoodies gekregen. De gewone shirtjes waren al favoriet en nu dan met een trui uit het Sweatersboek aan de slag gegaan. Ik ben fan!
Met de borduurmachine toen ik alle stof gesneden had een applicatie van Cars erop gezet, en daarna in elkaar gezet. Mooi geworden, al zeg ik het zelf.





Nu wil ik ook het boek I love rokken en broeken nog :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201476104
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kocht vandaag op de markt wat softshell voor ¤3,- en ¤4,- per meter, en tricot voor ¤2,- per meter. Was voor het eerst dat ik op de stoffenmarkt was, maar daar ga ik zeker nog eens heen!
Leuk is dat, die prijzen. Ik had laatst op de markt stof gekocht, 8 euro, om een proefjurk te maken. Zo goed gelukt mat ik m regelmatig draag :D
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 22 september 2021 @ 22:28:18 #187
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201477084
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:18 schreef Ynske het volgende:
Nice @:MevrouwCactus, dat zijn leuke prijzen he.

Zo had ik laatst lappen gehaald op de markt, ook 1 softshell waar ik een jasje van gefabriekt heb.
En vandaag bezig geweest met een van die lappen, dunnere variant van French teddy, om een trui te maken.

Ik heb een tijdje terug de boeken I love T-shirts en I love Sweaters & Hoodies gekregen. De gewone shirtjes waren al favoriet en nu dan met een trui uit het Sweatersboek aan de slag gegaan. Ik ben fan!
Met de borduurmachine toen ik alle stof gesneden had een applicatie van Cars erop gezet, en daarna in elkaar gezet. Mooi geworden, al zeg ik het zelf.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu wil ik ook het boek I love rokken en broeken nog :D
Leuk zeg O+
Goed om te weten dat die boeken aanraders zijn :)
pi_201478771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:53 schreef verita het volgende:

[..]
En allergrootste voordeel: je kunt het voelen....

Ik heb al zo vaak stoffen online besteld bij zaken die én geen verstand van stoffen hadden (verkeerde termen gebruiken, of zelfs niet het juiste materiaal noemen), beschadigde stoffen, weeffouten en tekorte metrage gaven.
En als je dan reclameert, is het : ja maar we hebben zoveel stoffen, kunnen niet alles goed doen.
Geef mij maar de markt, of de stoffenwinkel.

Tijdens de Corona-maatregelen heb ik geprobeerd online te bestellen. Mijn ding is het ook niet. Ik ben nog geen enkele keer tevreden geweest, en ik heb meerdere winkels geprobeerd. Inderdaad weeffouten, net te kort geknipt, beschadigd, op de stofvouw zwaar van kleur verschoten...En de meest idiote: iemand had met een viltstift op het stof zitten kleuren!

Ik kocht nooit méér stof dan ik nodig had, en had ook niet of nauwelijks voorraad liggen. Maar het afgelopen Stoffenspektakel ben ik, voor mijn doen dan, wel flink los gegaan, 'just in case'. Ik heb nu een klein voorraadje.
  donderdag 23 september 2021 @ 08:13:06 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201478825
Blij dat ik toch een aantal goede online stoffenleveranciers ken. Het aanbod in de winkel en op de markt is hier toch ook maar beperkt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201479100
Ik moet nog op zoek naar een stoffenwinkel in de buurt. :) Gelukkig heb ik nog een restje van het een en ander liggen om wat te proberen voor ik het perfecte patroon heb om een jongens vest van te maken. Vandaag maar eens wat tekenen voor mijn kleine dame om weer de draai achter de naaimachine te vinden. Hoera voor vakantie. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 25 september 2021 @ 16:02:48 #191
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_201512653
Goed was ook de laatste keer dat ik naar stoffenbeurs in Amersfoort ga. Er stonden minder dan 10 kooplui met hun kramen en veel al hetzelfde. Het was allemaal tricot. Nu ben ik geen grote tricot fan en weet ik dat half naaiend Nederland dat wel is (zie de hoeveelheid tricot dat verwerkt wordt in knipmode).
Ik had gehoopt op wat leuke viscose en katoen met prints.

Dan ga ik de boel maar online bestellen wat mij 90% van de gevallen prima bevalt.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_201512785
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:02 schreef ieniminimuis het volgende:
Goed was ook de laatste keer dat ik naar stoffenbeurs in Amersfoort ga. Er stonden minder dan 10 kooplui met hun kramen en veel al hetzelfde. Het was allemaal tricot. Nu ben ik geen grote tricot fan en weet ik dat half naaiend Nederland dat wel is (zie de hoeveelheid tricot dat verwerkt wordt in knipmode).
Ik had gehoopt op wat leuke viscose en katoen met prints.

Dan ga ik de boel maar online bestellen wat mij 90% van de gevallen prima bevalt.
Jeetje, dat zijn weinig kramen wat jammer. Ik ben 2x naar zo'n markt geweest (voor corona natuurlijk) maar daar waren echt heel veel kramen. Zeker in Nijmegen kwam er geen eind aan. En alleen maar tricot is natuurlijk ook niet veel keus.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 25 september 2021 @ 16:50:21 #193
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_201513360
Nijmegen ben ik ook een keer geweest veel leuker!
Vroeger ging ik altijd naar Deventer toen ik daar wat makkelijker kwam. Ook leuk. Barneveld was zelfs goed te doen.

Heb gewoon steeds vaker dat als je geen kind bent, geen tricot wil en voor de rest wel natuurlijke materialen dat je in het winterseizoen moeilijker aan leuke stoffen komt. Nu ben ik ook al geen fan van zwart, grijs en andere hele donkere tinten. Ik ben ook gewoon moeilijk of zoals ik het zelf liever zeg: ik weet gewoon heel goed wat ik wil.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_201513787
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Nijmegen ben ik ook een keer geweest veel leuker!
Vroeger ging ik altijd naar Deventer toen ik daar wat makkelijker kwam. Ook leuk. Barneveld was zelfs goed te doen.

Heb gewoon steeds vaker dat als je geen kind bent, geen tricot wil en voor de rest wel natuurlijke materialen dat je in het winterseizoen moeilijker aan leuke stoffen komt. Nu ben ik ook al geen fan van zwart, grijs en andere hele donkere tinten. Ik ben ook gewoon moeilijk of zoals ik het zelf liever zeg: ik weet gewoon heel goed wat ik wil.
Dat heb ik ook. Ik ben dik en dan zijn de meeste kleren zwart. Sinds ik mn eigen kleding maak is m’n kledingkast nog nooit zo vrolijk gekleurd geweest. Ik hou wel van tricot, maar ook van veel andere stoffen. Bestel tegenwoordig proeflapjes om het te voelen. En ga af en toe naar de vrijdagmarkt
We have far more in common than that which devides us..
pi_201521463
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:50 schreef ieniminimuis het volgende:

Heb gewoon steeds vaker dat als je geen kind bent, geen tricot wil en voor de rest wel natuurlijke materialen
Dat inderdaad. Het Stoffenspektakel was ook 80% van die kinderstofjes en printjes. Gelukkig lag daar nog het een en ander voor volwassenen.

En tricot in de Knipmode: het is makkelijk, denk ik. Iets zit al snel wat beter met rekstof, zeker als het patroon confectiemaat is, en een hobbynaaister niet zo heel nauwkeurig is, of goed kan naaien.

[ Bericht 13% gewijzigd door Morri2 op 26-09-2021 08:02:18 ]
pi_201521493
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat heb ik ook. Ik ben dik en dan zijn de meeste kleren zwart.
Oei, wat stom. Stereotyp en betuttelend. Zo in de trant van: zwart kleedt af; je bent dik, dus moet je maar zwart dragen. Een vriendin, die ook wat gezet is, heb ik wel eens horen klagen over de keuze die ze had. Die was hélémaal klaar met de gezellige beertjes op truien. "Ik ben toch geen kleuter!"
pi_201522229
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 07:51 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Oei, wat stom. Stereotyp en betuttelend. Zo in de trant van: zwart kleedt af; je bent dik, dus moet je maar zwart dragen. Een vriendin, die ook wat gezet is, heb ik wel eens horen klagen over de keuze die ze had. Die was hélémaal klaar met de gezellige beertjes op truien. "Ik ben toch geen kleuter!"
Oh ja, ook heel herkenbaar. En weinig keus, alles is hetzelfde. Een van leuke kleding hebben ze geen grote maten
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 26 september 2021 @ 19:41:01 #198
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_201532095
Ja stop ze maar in een zwarte tent.
Terwijl juist voor de meeste gezette mensen iets met vorm en kleur juist zo leuk staat. En geeft veel meer de indruk dat ze er mogen zijn. Doet natuurlijk ook wat voor je gemoedstoestand.
Als ik de hele tijd in tenten moest gaan lopen zou ik me ook zo gaan voelen.

Overigens hebben Burda en patrones wat meer moderne, figuur passende kleding voor 44+. Zeker bij Burda soms wel jaloers dat ik er niet in pas.
Overigens maak ik eigenlijk alleen maar kleding uit Burda of patrones. Weinig tricot, fatsoenlijke modellen, goede pasvorm en niet de saaie Hollandse mode. Snap wel dat zelfgemaakte kleding soms een negatieve naam heeft. Zeker als de stoffen en patronen die je kunt kopen niet overeen komen met de modetrends.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zondag 26 september 2021 @ 19:52:59 #199
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201532279
Ik koop juist zwarte tricot, met gele bloemetjes of blauwe stipjes of rode of grijze motiefjes erop, maar wel alles voornamelijk zwart.
Wil nog wel voor mezelf een vest maken met een toffe print, beetje in de trant van katten/honden in botsauto's in space :D

Bij de knipmodes die ik heb (aantal tussen 2009 en 2019) zitten ook plussize patronen/modellen en dat zijn echt hobbezakken. Van die oversized big shirts/truien. Echt waarom. Ik vind dat sowieso al niet mooi, in de zelfmaakmode vind ik het drie keer niks (zelf kleding maken heeft al het imago dat het vormeloze dingen zijn, laten we dat niet erger maken dan het is), en dan ook nog de plussize-rubriek.
Terwijl er echt wel mooie patronen in dat blad staan, die ook bij plussize-modellen leuk zouden staan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 26 september 2021 @ 20:04:18 #200
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201532457
Halladesign heeft ook leuke patronen, mits je ze goed verwerkt ;) voor vollere vrouwen https://www.hallapatterns(...)-top-dress-for-women

en als je lid bent van de facebookgroep dan kun je de patronen vaak ook gratis krijgen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')