abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201364232
Gewoon zorgen dat je al je stroom gebruikt :+

Zouden er mensen zijn met een kabeltje met een meter naar de buren?
pi_201366188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:05 schreef JDx het volgende:
Gewoon zorgen dat je al je stroom gebruikt :+

Zouden er mensen zijn met een kabeltje met een meter naar de buren?
Buitenstopcontact van de buren gebruiken zal best wel voorkomen.

Vroeger hingen mensen wel eens een hengel over de bovenleiding van de tram heen. Levensgevaarlijk en er moest ook nog een trafo tussen. Maar mensen doen rare dingen om een paar centen uit te sparen. Berucht was ook de gasmeter omdraaien met de kerstperiode.
pi_201366231
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee maar je kunt t er lang over lullen maar om een matig geïsoleerd huis uit de jaren 70 elektrisch te verwarmen pruttelen er wel wat kwhtjes doorheen.
De reden is simpel, matig geïsoleerd.

Heb zelf een woning uit 1965, echter van top tot teen gerenoveerd. Kozijnen, triple glas, dakisolatie, vloerverwarming etc.
Wat ik per jaar verbruik is nog niet exact zeker omdat ik er nog geen jaar echt woon (nog 3 maanden). Maar het verbruik zal rond de 7000kWh liggen schat ik.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_201367044
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:20 schreef bambino het volgende:

[..]
De reden is simpel, matig geïsoleerd.

Heb zelf een woning uit 1965, echter van top tot teen gerenoveerd. Kozijnen, triple glas, dakisolatie, vloerverwarming etc.
Wat ik per jaar verbruik is nog niet exact zeker omdat ik er nog geen jaar echt woon (nog 3 maanden). Maar het verbruik zal rond de 7000kWh liggen schat ik.
Heb ik ook, matig dus ;)

Al deze maatregelen zorgen nog niet voor een isolatieklasse met de breedte en isolatiewaarde van de huidige spouwmuren.
Vakman pur sang
pi_201367073
Tenzij je alle binnenmuren (grenzend aan buiten) aan de binnenkant nogmaals isoleert met 12cm.
Vakman pur sang
pi_201372709
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Buitenstopcontact van de buren gebruiken zal best wel voorkomen.

Vroeger hingen mensen wel eens een hengel over de bovenleiding van de tram heen. Levensgevaarlijk en er moest ook nog een trafo tussen. Maar mensen doen rare dingen om een paar centen uit te sparen. Berucht was ook de gasmeter omdraaien met de kerstperiode.
Bedoelde meer om stroom te verkopen aan de buren.

Voor een tientje per maand dat ze teveel opgewekte stroom kunnen gebruiken ofzo.
pi_201375769
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee maar je kunt t er lang over lullen maar om een matig geïsoleerd huis uit de jaren 70 elektrisch te verwarmen pruttelen er wel wat kwhtjes doorheen.
Daarom ook meer doen dan matig isoleren.
Mijn warmtepomp heeft sinds de laatste isolatie is toegevoegd nog zo'n 2500 kWh nodig per jaar. Dat is inclusief warmwater bereiding. Betreft een hoekwoning uit 1902.

Binnenkort verhuizen we naar een jaren 70 woning (2/1-kap) met dubbel zoveel woonoppervlakte. Helaas nog met gas, maar dat gaan we binnenkort natuurlijk aanpakken. En we laten direct zonnepanelen op het dak van de woning leggen. Voor het platte dak van de garage bestellen we een dhz pakket zonnepanelen en sedum matten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')