Ik zit op het moment op 900 en april en mei waren bij mijn 1000.quote:Op maandag 26 juli 2021 20:17 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me af of we deze maand de opbrengst van mei voorbij gaan, nou was mei ook al redelijk beroerd, maar ik denk dat ze elkaar niet veel gaan ontlopen, met de dagen zoals die eraan komen
Inmiddels staat de teller op 989.97quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:39 schreef bambino het volgende:
[..]
Ik zit op het moment op 900 en april en mei waren bij mijn 1000.
Vandaag nog paar uurtjes en dan nog 3 dagen. 1000 is dus haalbaar mits redelijk mooi weer.
Juli was 900, bagger dus.
Juni was goed, 1175.
Aug en sept moeten dit jaar gaan redden, anders wordt het ook op zon gebied een zeer beroerd jaar.
Met dit weer gaan we de 14 niet halen in ieder geval haha.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:52 schreef bambino het volgende:
[..]
Inmiddels staat de teller op 989.97
Dus ik heb morgen 14kWh nodig om gelijk te zijn aan mei/april.
Dat gaat denk ik wel lukken.
Waarom niet bekabeld dan? Toen ik wist dat ik zonnepanelen kreeg was het eerste wat ik deed kabels trekken, op WiFi vertrouwen lijkt me niks met zo'n SolarEdge oid.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 09:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb geen idee van de waardes de laatste weken.
In juni begon de omvormer te mopperen op de wifi (nieuwe), af en toe pikte hij aan bij een open wifi in de buurt als ik inlogde, maar niet op de eigen.
En begin deze week weer ingelogd en opeens pakte de omvormer wel de eigen wifi op. Gek ding...
Dit is een Trannergy omvormer, simpel geval verder.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 12:35 schreef JDx het volgende:
[..]
Waarom niet bekabeld dan? Toen ik wist dat ik zonnepanelen kreeg was het eerste wat ik deed kabels trekken, op WiFi vertrouwen lijkt me niks met zo'n SolarEdge oid.
Ah zo, bij mij zit ie aan de andere kant van de muur, gat in de muur en kabeltje erdoor.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 12:39 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dit is een Trannergy omvormer, simpel geval verder.
Het is een kwestie van locatie/beschikbare lijntjes. Er was geen poort meer over op de router en de omvormer hangt precies aan de andere kant van de zolder. Ik hoef niet perse alles precies te weten, als er maar stroom uitkomt![]()
Hij draaide ook al prima jaren op de oude wifi. Alleen nu even gemopper bij wisseling van de wifi-router.
Of wel?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:39 schreef Makrolon het volgende:
Bla bla dak en graden.
Feiten, 2 rijen van 4 panelen 8 panelen, iets met tussenruimte
Of 3 rijen van 4 12 panelen, frames en graden
Ik denk dat t laatste meer oplevert of niet?
Huh ik snap je punt niet helemaal?quote:
Ik snapte jouw post niet.quote:Op zondag 1 augustus 2021 08:38 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Huh ik snap je punt niet helemaal?
Het gaat er om dat met 12 panelen de hoek minder ideaal is en ik wellicht te maken krijg met schaduw op de panelen onderling. En dat als ik 8 panelen leg ik ze idealer kan positioneren.
Typische bijwerking van zonnepanelen: de neiging om opbrengst en weersverwachtingen te checkenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 11:03 schreef bambino het volgende:
[..]
Met dit weer gaan we de 14 niet halen in ieder geval haha.
Tot nog toe 2.65 vandaag.
Als er straks nog ff 2 uur wat zon komt dan lukt het misschien.
Nadeel van veel zon-dagen is dan weer dat je de tuin moet sproeienquote:Op zondag 1 augustus 2021 10:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Typische bijwerking van zonnepanelen: de neiging om opbrengst en weersverwachtingen te checken.
M'n ouders en m'n broer hebben er ook last van. Vermoedelijk krijgen wij het ook.
Maximum is prima mogelijk, hier meerdere keren bereikt de wattpiek van 2.275 watt.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik had ook absoluut niet verwacht dat het ooit ook maar in de buurt van het maximum zou komen. Ik vind het zelf wel mooi dat de opbrengst al behoorlijk is als de zon boven de nok van de achterburen is en best goed door gaat tot de schaduw van de voorburen de panelen bereikt. Gedurende de hele dag een mooie opbrengst dus met wel een piek rond de middag maar niet extreem.
Omdat ik ze net heb val ik van de ene in de andere verbazing, een mooie tijd beleef ik dus
Heb jij schaampanelen waar je net een ledlampje op kan laten branden of echte panelen ?quote:Op zondag 1 augustus 2021 11:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nadeel van veel zon-dagen is dan weer dat je de tuin moet sproeien. Vwb milieu broekzak vestzak (wij hebben geen regenton).
Ik kijk eens per maand naar de opbrengst van de panelen, kan er weinig aan veranderen. Maar wij "kregen" ze bij onze nieuwbouwwoning dus ik ga een gekregen paard niet in de bek kijken
Je kan ook nog kijken naar de mogelijkheden van een oost-west opstelling.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:39 schreef Makrolon het volgende:
Wat zouden jullie doen:
Ik heb een plat dak van 4x8m. Ik heb al panelen en plat dak landscape frames. Van 22,5 graden.
Nu kan ik 2 dingen doen, 2 rijen van 4 panelen, met een tussenruimte van 2 meter tussen de panelen.
Of 3 rijen van 4, dan pas ik de frames aan naar 10 graden en heb je dus een tussenruimte van 50cm...
Ik denk dat t laatste meer oplevert of niet?
Juni had ik 1176, dat was ook redelijk goed.quote:Op zondag 1 augustus 2021 08:01 schreef JDx het volgende:
April 285
Mei 295
Juni 355
Juli 294
Hoe krijg jij deze maand beter dan juni?
Oh wacht, je vergelijkt het met april en mei, wat had jij in juni dan?
Als dat zo stabiel blijft in de winter heb je het goed gedaan.quote:Op zondag 1 augustus 2021 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
April 1849kWh
Mei 1839kWh
Juni 2139kWh
Juli 1944kWh
Dat lijkt nog niet zo gek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |