SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Dit is inderdaad een lekker nummer.quote:Op donderdag 22 juli 2021 18:36 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik vind dit toch zo'n lekker nummer!
Luke Combs wordt bij mij vaak verzocht door de jongens van de US ambassade hier.quote:Op donderdag 22 juli 2021 18:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een lekker nummer.
Dank je voor het luisteren, eet smakelijk.quote:Op donderdag 22 juli 2021 18:44 schreef livelink het volgende:
Ik ga eten, dus ik sluit af. Dank je wel voor de muziek!
Heb ik geen problemen mee hoorquote:Op donderdag 22 juli 2021 18:45 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ajjj, krijg kommentaar van Oma, dat ik net als gisteren steeds begin met "mannen" en "jongens" terwijl er ook dames zijn
quote:Op donderdag 22 juli 2021 18:44 schreef livelink het volgende:
Ik ga eten, dus ik sluit af. Dank je wel voor de muziek!
Nope, dit weetje kende ik nietquote:Op donderdag 22 juli 2021 18:49 schreef Opa_vertelt het volgende:
Wisten jullie trouwens dat Marvin Gaye eigenlijk Marvin Gay heette? Die "e" heeft hij zelf erbij verzonnen.
Dat ik op school werkte is alweer een tijdje geledenquote:Op donderdag 22 juli 2021 18:51 schreef Opa_vertelt het volgende:
Zo zie je maar weer, Every day is a school day
Lerares?quote:Op donderdag 22 juli 2021 18:52 schreef just me het volgende:
[..]
Dat ik op school werkte is alweer een tijdje geleden
Ik heb 17 jaar de administratie gedaan op een basisschool. Ik zou er 3 maanden werken maar het werd iets langerquote:
Wow van 3 maand naar 17 jaarquote:Op donderdag 22 juli 2021 18:53 schreef just me het volgende:
[..]
Ik heb 17 jaar de administratie gedaan op een basisschool. Ik zou er 3 maanden werken maar het werd iets langer
Hahahaha, dat is wel toeval zegquote:Op donderdag 22 juli 2021 18:55 schreef just me het volgende:
Grappig ik heb ooit een proefschrift uitgetikt toen ik op de TU in Delft werkte en nu zie ik dat zij uit Sarajevo komt
Grappig dat soort dingen!quote:Op donderdag 22 juli 2021 18:56 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Hahahaha, dat is wel toeval zeg
Zo kwam ik hier 2 jaar geleden in een e-juice winkeltje waarvan de eigenaar zei dat hij in Nederland had gewoond van 2015 tot 2018.quote:
quote:Op donderdag 22 juli 2021 18:58 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Zo kwam ik hier 2 jaar geleden in een e-juice winkeltje waarvan de eigenaar zei dat hij in Nederland had gewoond van 2015 tot 2018.
Bleek hij gewoon 3 straten achter mij in hetzelfde gehucht te hebben gewoond. Ik had echt iets van wtf is dit !?
het klinkt beetje psychedelischquote:Op donderdag 22 juli 2021 19:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik gooi er even Anita Ward in, moest er meteen aan denken toen je het over de basisschool had.
Lekker vrolijk ook, wat nu speelt begin ik een beetje depri van te worden hoe goed het ook klinkt.
Ja, ik heb de verkeerde versie uitgekozen, deze is eigenlijk te lang. Had het even niet in de gatenquote:
maakt niets uit!quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:05 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ja, ik heb de verkeerde versie uitgekozen, deze is eigenlijk te lang. Had het even niet in de gaten
ach, black is black is gewoon uit mijn jeugdquote:Op donderdag 22 juli 2021 19:16 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ja echt he? Zou je niet zeggen imho.
Ja, maar alleen maar jengelige baggermuziekquote:Op donderdag 22 juli 2021 19:17 schreef just me het volgende:
Is jouw vrouw ook een muziekliefhebber ?
quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:17 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ja, maar alleen maar jengelige baggermuziek
quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:19 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik ben mans genoeg om dat te zeggen.![]()
ze zit niet op Fok!
brb, moet rennen
is soms ook beterquote:
In dat geval ren ik nog even naar beneden voorquote:Op donderdag 22 juli 2021 19:25 schreef Opa_vertelt het volgende:
Zo, die Gin begint er wel een beetje in te hakken nu![]()
dat is niet best hèquote:Op donderdag 22 juli 2021 19:30 schreef Opa_vertelt het volgende:
Opa-weetje:
De eerste keer dat ik dit nummer hoorde heb ik er zo ongelofelijk hard op getripped dat ik er bijna in bleef hangen
Ach, lang geleden. Best veel domme dingen gedaan, maar zijn leuke herinneringen geworden.quote:
Nee, je moet nu verantwoordelijk zijn en altijd goed kunnen reageren als je kindjes je nodig hebbenquote:Op donderdag 22 juli 2021 19:33 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ach, lang geleden. Best veel domme dingen gedaan, maar zijn leuke herinneringen geworden.
Moet er nu niet meer aan denken om zoiets te doen trouwens
Alles voor mijn kleintjes <3quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:34 schreef just me het volgende:
[..]
Nee, je moet nu verantwoordelijk zijn en altijd goed kunnen reageren als je kindjes je nodig hebben
Deze kon hier prima bijquote:
Morgen heb ik nog een 3 uur blok volgens mij. Iets later dan dit, al ben ik vergeten vanaf hoe laat, moet het even opzoeken.quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:41 schreef just me het volgende:
Je was qua tijdstip wel vroeg met je show, misschien volgende keer iets later ?
Het was dat ik vroeg klaar was met etenquote:Op donderdag 22 juli 2021 19:42 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Morgen heb ik nog een 3 uur blok volgens mij. Iets later dan dit, al ben ik vergeten vanaf hoe laat, moet het even opzoeken.
Ik denk dat alleen wordt aangegeven wie er via https://radio49.radio12345.com/ luisterenquote:Op donderdag 22 juli 2021 19:46 schreef Opa_vertelt het volgende:
Er luisteren ook wat mensen van reddit mee, maar die zijn niet te zien in het aantal luisteraars op de site?
Mijn vrouw luistert ook mee trouwens vanuit montenegro. Toch zegt de site dat er maar 1 luisteraar is
Oh wacht, dat zou kunnen. Kan zijn dat zij via de app luisteren.quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:47 schreef just me het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen wordt aangegeven wie er via https://radio49.radio12345.com/ luisteren
quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:46 schreef Opa_vertelt het volgende:
Er luisteren ook wat mensen van reddit mee, maar die zijn niet te zien in het aantal luisteraars op de site?
Mijn vrouw luistert ook mee trouwens vanuit montenegro. Toch zegt de site dat er maar 1 luisteraar is
/edit
OF ZE ZITTEN ALEMAAL EEN POTJE TE LIEGEN!![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Current Listeners: 3
Welkom (voor mij) nieuwe draaierquote:
quote:
Tof nummerquote:
Leuk dat je de engelse tekst doorgaf, dan was het nog te volgenquote:
it's only me, just mequote:
Dank u heer Moderator, welkom bij de speciale Radio49 uitzending van Radio FunkyTown Sarajevo op 94.5FMquote:
Opa omdat ik een oude zeur benquote:
Noem je gewoon waar je je lekker bij voelt hoor, ik jen maar wat.quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:54 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Opa omdat ik een oude zeur ben![]()
Maar ik moet die nickname idd een keer veranderen, goed dat je me hielp herinneren.
waarom is jouw nick Rafeiro ?quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:55 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Noem je gewoon waar je je lekker bij voelt hoor, ik jen maar wat.
Random naam uit een boekje met hondenrassen.quote:
Is dat ook het ras in je UI?quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:57 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Random naam uit een boekje met hondenrassen.
"Rafeiro do alentejo". Klonk wel leuk vond ik.
Internationale bende hierquote:Op donderdag 22 juli 2021 19:50 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Dank u heer Moderator, welkom bij de speciale Radio49 uitzending van Radio FunkyTown Sarajevo op 94.5FM
Prima overgang joh.quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:59 schreef Opa_vertelt het volgende:
Van Johnny B Goode naar Ganja Smuggling, dat kan alleen bij Opa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:02 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Kan je mijn foto aub verwijderen? Alvast bedankt.
Zeker, ik was de eerste keer echt dronken in 1982.quote:
quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:11 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Zeker, ik was de eerste keer echt dronken in 1982.
12 jaar oud, sloeg een fles pisang ambon achterover alsof het niks was, denkende dat het limonade was
quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:11 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
12 jaar oud, sloeg een fles pisang ambon achterover alsof het niks was, denkende dat het limonade was
/edit
Daarna liep ik in de sloot
Beter in de sloot lopen dan in een greppel slapenquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:11 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
/edit
Daarna liep ik in de sloot
Golddiggers hadden we in Joegoslavia al in 1982quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:11 schreef just me het volgende:
We've already know each other for almost ten days
Give me your car and your apartment keys
![]()
Heb jij dat ooit gedaan ?quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Beter in de sloot lopen dan in een greppel slapen
Doet me een beetje denken aan sprong in het duister van Frank Boeijenquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:09 schreef Opa_vertelt het volgende:
Zana - Dodirni mi koljena. Vertaling: https://lyricstranslate.c(...)-touch-my-knees.html
Ik weet van niksquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:13 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan sprong in het duister van Frank Boeijen
quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik weet van niksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik weet van niksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juin uit Eigen Tuin!
quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:16 schreef Rafeiro het volgende:
Ik had bij mijn vorige woning Macedonische buurjongens.
Toen bij een verjaardag een keer een CD met Macedonische muziek gegeven, heb ik flink moeten aanhoren
Maar hou er wel van dat er geleefd wordt.
2 opa'squote:Op donderdag 22 juli 2021 20:18 schreef Opa_vertelt het volgende:
Zo, begin nu wel een beetje dronken te worden. 1lt Gin is voor 3/4 op
Je viert het echt dat je vrouw en kinderen de deur uitzijnquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:18 schreef Opa_vertelt het volgende:
Tot 21 uur, dan stops mijn programmaquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:18 schreef livelink het volgende:
Nog steeds aan het draaien? Dan tune ik nog even in.
Nee, ik probeer mezelf een beetje op te vrolijken. Je hoort het wel aan het eind van mijn programma.quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:19 schreef just me het volgende:
[..]
Je viert het echt dat je vrouw en kinderen de deur uitzijn
quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:18 schreef Opa_vertelt het volgende:
spiegelbeeld vertel eens evenquote:
Goeie spiegel wel dan.quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:22 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Sorry, maar mijn vrouw is de mooiste in het land
ewan mc nogwat ofzo toch?quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Jaaaaa geschreven door de vader van Kirsty (rip)
Oh daar ben ik een keer geweest, iets met een haven en een standbeeld ?quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Vandaag toeristje gespeeld in Enkhuizen, wat een leuk stadje
Karlovacko, prima!quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:33 schreef Opa_vertelt het volgende:
Hierna weer wat spul uit de Balkan als jullie het niet erg vinden.
Tsss, wereldvreemdequote:Op donderdag 22 juli 2021 20:37 schreef livelink het volgende:
I am not the macho man who would stab you with a knife?
Ik wist niet dat dat de definitie van een macho man was.
Zover ben ik nooit geweest.quote:
Iets voor in de toekomst?quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:39 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Zover ben ik nooit geweest.
Ik was in Zadar voor de oorlog en in Rabac na de oorlog
Dat was een understatementquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:36 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Nou, dan ga je schrikken van de volgende
Alles om deze ellende te laten stoppenquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:42 schreef livelink het volgende:
Dat klinkt overtuigend. Ik zou alles geven wat ik had.
quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Alles om deze ellende te laten stoppen
1995/1996 was een rare en verschrikkelijke tijd, serieus.quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:42 schreef livelink het volgende:
Dat klinkt overtuigend. Ik zou alles geven wat ik had.
Gieb geld en het stoptquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Alles om deze ellende te laten stoppen
Ik geloof je direct. Verschrikkelijke oorlog.quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:43 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
1995/1996 was een rare en verschrikkelijke tijd, serieus.
Dat was 1991 tot 1995quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik geloof je direct. Verschrikkelijke oorlog.
Welke band als ik vragen mag?quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:43 schreef just me het volgende:
Oh ik bedacht me net dat sommige muziek mij "bekend" voorkwam maar de band die ik ken komt oorspronkelijk uit.... Sarajevo
Ja, weet ik. Maar dat het na zo'n oorlog nog een hele nare tijd is geloofde ik direct.quote:
Mala Vita, het is een band uit Delft maar een aantal mensen komen uit Sarajevoquote:
Oh dat bedoel je, ja daar heb je 100% gelijk in.quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Maar dat het na zo'n oorlog nog een hele nare tijd is geloofde ik direct.
Nooit van gehoord maar ik ga het eens opzoeken. Altijd leuk om wat nieuws te horenquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:46 schreef just me het volgende:
[..]
Mala Vita, het is een band uit Delft maar een aantal mensen komen uit Sarajevo
Knap,lastig allemaalquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:47 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Oh dat bedoel je, ja daar heb je 100% gelijk in.
In oorlogstijd wist je wie je vijand was. In 95-96 niet.
Spelen ze zo traag?quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:50 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Knap,lastig allemaal![]()
In die tijd kwam het handbalteam van Galeb Mostar hier een europese wedstrijd spelen.
Ze zijn er nog steeds.
Steeds het spel stilleggen wegens hands.quote:
quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Steeds het spel stilleggen wegens hands.
quote:Op donderdag 22 juli 2021 20:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Steeds het spel stilleggen wegens hands.
Leuk hoor dat je draaidequote:Op donderdag 22 juli 2021 20:53 schreef Opa_vertelt het volgende:
OK, mensen. Nogmaals bedankt en tot over een half uurtje ofzo.
Succes aan de DJ die hierna komt als er iets geplanned is. Ik heb genoten en hoop dat jullie het ook leuk hebben gevonden.
Ik ga zo nog even naar buitenquote:
Eenquote:Op donderdag 22 juli 2021 21:10 schreef Opa_vertelt het volgende:
Dank jullie allemaal voor jullie medeleven.
Dat laatste kwart heb je dan nog rustig gedaan. Je zal er vast goed op slapen. Welterustenquote:
Is spijkerbroek jarig vandaag?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 07:09 schreef Melting het volgende:
Gefeliciteerd spijkerbroek (mocht je dit lezen)
Alles nog niet maar het gaat de goede kant weer op.quote:
Ook zo...quote:
Geregeld via chatquote:Op vrijdag 23 juli 2021 11:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook zo...
Even voor de zekerheid: Wil je vanavond ook nog draaien, zoals eerder aangekondigd, of is je draaibeurt gisteren daarvoor in de plaats gekomen?
Die skills in de afbeelding wil ik vanavond van je horen…quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:40 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik luister mee!![]()
Oh, en trouwens...
[ afbeelding ]
Heb vanmiddag net alles uit lopen zoeken (tot aan het minsterie aan toe…) en voorbereid, krijgen we dit weer.quote:Nederland wordt weer hoogrisicogebied voor Duitsland
Kort nieuws - 23 juli 2021 - Auteur: Redactie Duitslandweb
Nederland geldt vanaf dinsdag weer als hoogrisicogebied (Hochinzidenzgebiet) voor Duitsland. Dat heeft het Robert Koch Institut vrijdagmiddag bekendgemaakt.
Wie inreist uit hoogrisicogebieden, moet in Duitsland 10 dagen in quarantaine. Die quarantaine kan op de vijfde dag worden beëindigd door een negatieve coronatest. Mensen die volledig zijn gevaccineerd en hun laatste prik meer dan twee weken geleden kregen, hoeven niet in quarantaine. Ze moeten zich wel aanmelden via Einreiseanmeldung.de en daar hun vaccinatiebewijs uploaden.
Wie inreist uit een Hochinzidenzgebiet moet al bij de grens een negatieve test of vaccinatiebewijs kunnen laten zien. Dit geldt voor iedereen ouder dan zes jaar, ook voor uit Nederland terugkerende Duitsers. Wie per bus of trein inreist, moet bij het instappen kunnen laten zien dat hij of zij gevaccineerd, genezen of negatief getest is.
De quarantaine geldt ook voor niet-gevaccineerde kinderen. De quarantaine geldt niet voor transitverkeer; doorreis zonder overnachting. Grenswerkers moeten zich twee keer per week laten testen, blijkt uit de Einreiseverordnung. Uit deze verordening is ook op te maken dat de aanmeld- en quarantaineplicht niet geldt voor een kort bezoek van minder dan 24 uur over de grens of een bezoek van minder dan 72 uur aan eerste- of tweedegraads familie of een levenspartner. Een coronatest bij inreizen is dan wel verplicht.
Ik hoorde gisteren de geruchten al en moest meteen aan jullie denken. Het wordt er best ingewikkeld doorquote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:29 schreef MadMaster het volgende:
As we speak:
https://duitslandinstituu(...)ebied-voor-duitsland
[..]
Heb vanmiddag net alles uit lopen zoeken (tot aan het minsterie aan toe…) en voorbereid, krijgen we dit weer.
Met een beetje mazzel komen we er net mee weg…
fffuuuuuuuquote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die skills in de afbeelding wil ik vanavond van je horen…
Ohja, hier ookquote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:40 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik luister mee!![]()
Oh, en trouwens...
[ afbeelding ]
whehehheequote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:40 schreef Fogel het volgende:
Hee, opa heeft mijn gejatte gif op facebook gepleurd
Ik draai nu ff helemaal niks, ben naar mezelf aan het luisteren.quote:
Het heeft me 4 uur gekost om alles duidelijk te krijgen wat je nou moet uploaden, waar je dat kan verkrijgen en het daadwerkelijk aan te melden/te uploaden...quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:08 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren de geruchten al en moest meteen aan jullie denken. Het wordt er best ingewikkeld door
Misschien dat ik een uurtje voor jou wat draai, maar dat is nog niet zeker...quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:45 schreef Opa_vertelt het volgende:
Draait er verder trouwens nog iemand vanavond?
Oh, daar word ik heeeeeel agressief van en dingen die niet werken op de ipad daar word ik al een tijdje heel boos van. Sinds kort werkt het (vernieuwde) kopersportaal van de aannemer ook niet meer op de ipad, ik kan echt niks meer zelf vanaf de bank doen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het heeft me 4 uur gekost om alles duidelijk te krijgen wat je nou moet uploaden, waar je dat kan verkrijgen en het daadwerkelijk aan te melden/te uploaden...![]()
Vanuit de Corona Check app kan je immers geen screenshot maken, maar je moet wel een digitaal vaccinatiebewijs uploaden via https://www.einreiseanmeldung.de als bewijs.
Om iets digitaals te verkrijgen, moet je naar www.coronacheck.nl gaan, war je een papieren versie van je vaccinatiebewijs kan aanvragen (via DigiD) en dan krijg je een PDF die je kan downloaden.
Die PDF is dus digitaal en die kan je uiteindelijk uploaden.
Je moet bij die https://www.einreiseanmeldung.de wel je hele doopceel invullen (wie je bnt, waar je heen gaat, of je tot bepaalde doelgroepen behoort etc. etc., waarbij je bij iedere aanmelding, per persoon, tussendoor 2 keer een pincode krijgt om door te kunnen gaan.
En de truc van de dag: Doe dit niet op een iPad, want dan werken sommige acties niet (verzenden pincodes, downloaden bewijs), loop je vast en kan je opnieuw beginnen...
Kortom, blijf voorlopig weg uit Duitsland...![]()
Laptop kopen, opgelost, slotjequote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:20 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh, daar word ik heeeeeel agressief van en dingen die niet werken op de ipad daar word ik al een tijdje heel boos van. Sinds kort werkt het (vernieuwde) kopersportaal van de aannemer ook niet meer op de ipad, ik kan echt niks meer zelf vanaf de bank doen.
Die kan je waarschijnlijk dus zo de vuilnisbak ingooien.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Er liggen 3 laptops boven die al jaren niet aangeraakt zijn
I know, maar destijds mochten ze van Symph niet weg naar iemand die er nog wat mee kon en inmiddels hoeft niemand ze meer. Al is eentje nog wel goed, maar ook die treft uiteindelijk hetzelfde lot.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die kan je waarschijnlijk dus zo de vuilnisbak ingooien.
Verouderd operating system, vol met rotzooi en zo traag als dikke stront.
Zelfs een volledige herinrichting is vaak zinloos…
Afhankelijk van hoe oud die laptops zijn kunnen ze nog een ''nieuw leven'' krijgen met een anders Operating Systeem dan Windows. Ubuntu is tegenwoordig redelijk goed bruikbaar voor een ''leek''.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die kan je waarschijnlijk dus zo de vuilnisbak ingooien.
Verouderd operating system, vol met rotzooi en zo traag als dikke stront.
Zelfs een volledige herinrichting is vaak zinloos…
Ik heb er onlangs 3 uit 2015/2016 in de kliko gegooid.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:14 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe oud die laptops zijn kunnen ze nog een ''nieuw leven'' krijgen met een anders Operating Systeem dan Windows. Ubuntu is tegenwoordig redelijk goed bruikbaar voor een ''leek''.
Vuilnisbak ingooien is waarschijnlijk meer van toepassing met een laptop van +/- 15 jaar oud.
Heb zelf nog een paar machines in gebruik van 2016 en volgens mij nog een laptop van 2014. Windows 10 draait nog vrij vlot op de machine van 2016. Wel als kant tekening dat het destijds een vrij prijzige laptop was.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb er onlangs 3 uit 2015/2016 in de kliko gegooid.
Na herinrichting vanaf scratch met Windows 10 waren ze niet vooruit te branden…
En welke leek gaat er met Ubuntu aan de slag?
Als leek ken je dat waarschijnlijk niet eens, laat staan dat je weet hoe je er mee om moet gaan…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |