Hahahaha epic fail <3quote:Op woensdag 21 juli 2021 22:24 schreef vencodark het volgende:
Ik heb zojuist iemand per ongeluk ongekookte eieren bij zijn broodje verkocht!![]()
quote:Op woensdag 21 juli 2021 22:24 schreef vencodark het volgende:
Ik heb zojuist iemand per ongeluk ongekookte eieren bij zijn broodje verkocht!![]()
Heeft diegene ze 'getikt'?quote:Op woensdag 21 juli 2021 22:24 schreef vencodark het volgende:
Ja.quote:Op woensdag 21 juli 2021 22:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Vakantie... nog precies 1 week werken tot het zover is.![]()
De kinderen verheugen zich enorm op ons avontuur naar Italië. Ik hoop zo voor ze dat het door mag gaan.
[..]
Heeft diegene ze 'getikt'?
Nee, open zetten nadat hij geleegd is.quote:Op woensdag 21 juli 2021 22:48 schreef exode het volgende:
Container open vol restafval zodat de vogels de maden opeten? Dan wordt het teringbende neem ik aan.
Ik heb ze allemaal geelimineerd iig.
Maar inderdaad liever 1000 maden dan 1 baudet
Ik had gelezen dat klimop giftig is maar dat hielp niet. Hopelijk was het eenmalig.
Ik heb vanaf vrijdag 4 weken vakantie. Al stromen wel de schademeldingen inzake Limburg binnen. We gaan zien of mijn ingerichte proces gaat werken of dat ik toch aan het werk moet de komende weken.
Wat zijn jullie plannen voor Italië? Kinderen zijn er nog niet eerder geweest?quote:Op woensdag 21 juli 2021 22:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Vakantie... nog precies 1 week werken tot het zover is.![]()
De kinderen verheugen zich enorm op ons avontuur naar Italië. Ik hoop zo voor ze dat het door mag gaan.
[..]
Heeft diegene ze 'getikt'?
Haha nee natuurlijk niet, maar de tip kwam op mij over dat ik de container open moest zetten, meteen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 23:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, open zetten nadat hij geleegd is.
Je hebt hem toch ook niet vol restafval schoongemaakt?
Geen commentaarquote:Op donderdag 22 juli 2021 09:46 schreef exode het volgende:
We hadden gisteren ook weer een egel in het gangetje (brandgang @:Amaranta), hij kwam vrij dichtbij. Onze kat werd er enorm onrustig van, steeds benaderen en weer wegrennen. En die egel liep onverstoorbaar door.
Fijne bijkomstigheid, hier ook niet meer!quote:Op donderdag 22 juli 2021 09:43 schreef Declan-Harp het volgende:
Geen vlees/viseters hier, dus geen maden
Wel héél véél fruitvliegjes
Ik zwaai nu een paar keer per dag met de stofzuiger door de keukenquote:Op donderdag 22 juli 2021 10:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Fijne bijkomstigheid, hier ook niet meer!
Maar inderdaad die fruitvliegjes....
Hahahaha dit soort verhalen maken mijn dag echt.quote:Op woensdag 21 juli 2021 22:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja.![]()
Ik had ze verkocht en ging daarna naar het toilet. Kom ik terug, sprak die kerel mij aan. Of ik soms een geintje met hem had uitgehaald.![]()
Euh, nee, ik weet van niks.![]()
Heel zijn dienblad onder.![]()
Gelukkig is het een saai en vervelend persoon.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 22:24 schreef vencodark het volgende:
Dat voelt best vreemd hè, is echt zo’n mijlpaal!quote:Op donderdag 22 juli 2021 08:46 schreef mefke79 het volgende:
Wij zijn net voor het laatst met twee jongens naar school gelopen. Na de vakantie gaat jongste alleen. Raar idee hoor. Gisteren afscheidsfilm met rode loper, fotomoment in de Pathé. Ook lieve woorden van de mentor met enorme complimenten. Bijna zit het er echt op, bijna vakantie
GGD gaat de jaarbeurs en andere mega locaties dan ook sluiten binnenkort las ik.quote:Op donderdag 22 juli 2021 11:05 schreef exode het volgende:
Prik 2 zit erin bij mijn schatje. Heel bizar, ze zei dat in de Moderna rij helemaal niemand stond en in de Pfizer rij een paar mensen. Gewoon in de Jaarbeurs, enorme priklocatie.
Niemand heeft naar haar negatieve test gevraagd overigens.
Hopen dat de bijwerkingen mee gaan vallen voor haar. Morgen ben ik al vrij dus ik kan de kinderen entertainen.
Ik heb er 2, they don't carequote:Op donderdag 22 juli 2021 11:57 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een fruitvliegjes vanger gekocht bij de Hema.
In de Brabanthallen was de medewerker die de paspoorten controleert gewoon aan het hoesten, heel tofquote:Op donderdag 22 juli 2021 11:05 schreef exode het volgende:
Prik 2 zit erin bij mijn schatje. Heel bizar, ze zei dat in de Moderna rij helemaal niemand stond en in de Pfizer rij een paar mensen. Gewoon in de Jaarbeurs, enorme priklocatie.
Niemand heeft naar haar negatieve test gevraagd overigens.
Hopen dat de bijwerkingen mee gaan vallen voor haar. Morgen ben ik al vrij dus ik kan de kinderen entertainen.
Beter laat dan nietquote:Op donderdag 22 juli 2021 12:32 schreef oh-oh het volgende:
Je kan ook gewoon de app laten zien op je telefoon. Jullie gaan laat zeg! de kids van mn zusje zijn alledrie al een x geprikt.
Ik heb geen app. Misschien toch eens naar kijken .quote:Op donderdag 22 juli 2021 12:32 schreef oh-oh het volgende:
Je kan ook gewoon de app laten zien op je telefoon. Jullie gaan laat zeg! de kids van mn zusje zijn alledrie al een x geprikt.
Ik heb helemaal geen bewijs laten zien, alleen de negatieve test genoemd. Was geen probleem.quote:Op donderdag 22 juli 2021 12:23 schreef _Ingrid_ het volgende:
Morgen kunnen wij onze 1e vaccinatie halen. Wel zijn we vreselijk aan het hoesten. Voor de zekerheid laten testen en geen corona wat we al dachten.
Hopelijk levert dat geen gezeur op. Met een printscreen van de uitslag zou dat wel goed moeten komen toch?
De kip is voor vanavond he. Heerlijk van het spit, onze kinderen vinden die echt heeeerlijk. Eten ze ook een keer goed 's avonds.quote:Op donderdag 22 juli 2021 13:26 schreef laziness het volgende:
Een hele kip, haring en kibbeling?De kip gaat al niet eens helemaal op hier.
Azijn, afwasmiddel en wat water zijn ze zo wegquote:Op donderdag 22 juli 2021 11:57 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een fruitvliegjes vanger gekocht bij de Hema.
Hier trappen ze daar niet inquote:Op donderdag 22 juli 2021 14:08 schreef F_r het volgende:
[..]
Azijn, afwasmiddel en wat water zijn ze zo weg
Heb je een fruitschaal of lege drankflessen?quote:Op donderdag 22 juli 2021 14:12 schreef exode het volgende:
Ik ga me nu zorgen maken dat wij echt nooit fruitvliegjes hebben. Vast opgegeten door de maden.
Mijn moeder deed altijd iets met citroen volgens mij, kan dat ook? Citroen en kruidnagel als ik het goed heb.
Jup, en die zitten dus in de bowl die ik bij de Hema kocht.quote:Op donderdag 22 juli 2021 14:08 schreef F_r het volgende:
[..]
Azijn, afwasmiddel en wat water zijn ze zo weg
Wij hebben wel een fruitschaal maar zit niet zoveel in, we bewaren bijna al ons fruit in de kelder. Ik vul de schaal alleen voor de dag zelf over het algemeen.quote:Op donderdag 22 juli 2021 14:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb je een fruitschaal of lege drankflessen?
Indien nee, zal de hoeveelheid vliegjes ook wel meevallen.
Er stond vanavond kip, haring en kibbelingquote:Op donderdag 22 juli 2021 14:07 schreef exode het volgende:
[..]
De kip is voor vanavond he. Heerlijk van het spit, onze kinderen vinden die echt heeeerlijk. Eten ze ook een keer goed 's avonds.
En de haring was heerlijk. Ik ben de enige in huis die dat lust. Mijn schatje zat aan de kibbeling.
Haha, nee dat zou wat veel zijn.quote:Op donderdag 22 juli 2021 14:44 schreef laziness het volgende:
[..]
Er stond vanavond kip, haring en kibbeling![]()
Maar verdeelt over de dag klinkt beter idd
Bananenschil werkt ook. En mango.. tropisch, overrijp fruit lijkt het recept te zijn.quote:Op donderdag 22 juli 2021 14:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Hier trappen ze daar niet in![]()
Wat wél als een malle werkt is een halve perzik in een glas, laagje azijn er bij, en dan huishoudfolie er overheen met een paar kleine gaatjes er in.
Hoe weten ze eigenlijk of het RS is, testen ze dat dan? Ik las inderdaad dat je verloofde flink ziek was, had gemist dat dit RS was. En Juul dus ook? Hoe gaat het nu met ze?quote:Op donderdag 22 juli 2021 14:10 schreef exode het volgende:
Wat balen Majo! Enorm balen zelfs. Ja het RS virus heerst behoorlijk. Juul heeft het dus ook gehad. Ze was vooral enorm verkouden en een paar dagen koorts.
Was ook de boosdoener voor mijn verloofde, dus let op jezelf he!
Mijn man moet en zal dit weekend op bezoek gaan bij een vriend in Duitsland. Ik ben echt vet geïrriteerd nu. Maar dat kan hem blijkbaar niks schelen.quote:Op donderdag 22 juli 2021 16:36 schreef exode het volgende:
Onze overbuurjongens zijn nu flink ziek, beide RS virus. Zijn 4 en 6 jaar dus niet van het KDV.
Zij zouden eigenlijk komend weekend op vakantie gaan, dus die gaan wijzigen/annuleren.
En ik hoor geruchten dat Duitsland ook de doorreisregels gaat verscherpen. Kan het alleen nergens vinden.
Gevonden, we worden van het weekend een hoog risico gebied ipv risico gebied. Aangezien wij alleen door Duitsland heenrijden, hebben we nog steeds geen issue.
Sjaak werd getest toen hij nog niet op de IC lag, maar op de kraamafdeling, omdat ze het vermoeden hadden van RS.quote:Op donderdag 22 juli 2021 17:57 schreef Malteser het volgende:
@:MaJo: Ben geen Exode maar Twix werd destijds inderdaad getest op RS. Die lag overigens kantje boord op de IC toen dus geen idee of ze standaard testen of alleen als het enigszins escaleert.
Thnx voor het aanbod. Heb even een vriendin opgetrommeld om er twee te halen bij de jumbo. Gelukkig voor zowel man als mij negatief (klachten van man waren daarna ook weer minder maar gaat morgen alsnog testen just to be sure).quote:Op donderdag 22 juli 2021 19:34 schreef SQ het volgende:
Hillie woont volgens mij vlak bij mij? Want anders kan ik er wel even 2 komen droppen hoor. Mits baby gaat slapen wel.
Je snapt het, dank voor je begripquote:Op donderdag 22 juli 2021 22:19 schreef vencodark het volgende:
@:Whiskers2009
Hij is niet zomaar een huisdier. Een huisdier is je maatje, gezelschap, praatpaal, kroelbeest, huisgenoot, liefde etc etc.
Hopelijk krabbelt hij nog op en als dat niet gebeurt, hoop ik dat hij niet veel (meer) hoeft te leiden.
Ik ben opgegroeid met katten.quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je snapt het, dank voor je begrip
Thanksquote:
Het is echt heel fijn, dank je wel!quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid met katten.![]()
Toen ik 14 was stierf onze 18 jarige kat. Daar heb ik ook zo’n verdriet om gehad.
Begrijpelijk. Dieren gaan in je hart.quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je snapt het, dank voor je begrip
Had ik echt ff nodig![]()
Dit is echt een ongekend nare week. Je bent zo machteloos. Maar dat is vast herkenbaar.
Thanks, I'll need it.quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Dieren gaan in je hart.
Sterkte.
Dank je!quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:35 schreef oh-oh het volgende:
Whiskers ik herken het helemaal hoor, heel veel sterkte.
Hillie, waarom testen jullie allemaal als alleen de kids in quarantaine moeten? Jullie hoeven dan toch eigenlijk niks? Of is dat veranderd? Of lees ik het verkeerd?
Dank je voor het delen van je verhaalquote:Op donderdag 22 juli 2021 22:38 schreef oh-oh het volgende:
Mijn eerste hond thuis werd 17, zo een hond hoort bij zoveel uit je leven, alles was met Robby.... Een van mijn eigen honden is bijna 17 geworden, die had ik pas vanaf zijn vierde, maar dat was de tofste hond ever, ik was al vanaf dat ie 12 was of zo bang voor dat ie een x dood zou gaan, en verdrietig ook bij vlagen, dat ie er ooit niet meer zou zijn. Maar toen ie ging was het echt prima, heel gek, het was gewoon zijn tijd, Hoop dat jij er tzt ook zo over kan denken.
Ja zo is het. Nadat onze poes van 17,5 jaar overleed in januari, zou ik (en de kinderen) heel graag weer een kitten willen, zodat de kater van 9 niet meer alleen is. Maar vriend twijfelt, omdat hij het zo intens naar vindt als er iets mis is. Ze kunnen niks zeggen en hij maakt zich altijd heel veel zorgen als ze ziek zijn. Aan de ene kant natuurlijk onwijs lief en ook realistisch, maar ik zou het zo tof vinden om echt samen als gezin een kitten op te voedenquote:Op donderdag 22 juli 2021 22:19 schreef vencodark het volgende:
@:Whiskers2009
Hij is niet zomaar een huisdier. Een huisdier is je maatje, gezelschap, praatpaal, kroelbeest, huisgenoot, liefde etc etc.
Hopelijk krabbelt hij nog op en als dat niet gebeurt, hoop ik dat hij niet veel (meer) hoeft te leiden.
Kids zijn beide positief getest, de oudste dinsdag en de jongste woensdag. Ze zitten beiden in isolatie nu. En wij mogen zondag testen (jongste had na de uitslag van de oudste een positieve zelftest dus hebben het zekere voor het onzekere genomen en dinsdagavond het laatste contact gehad.quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:35 schreef oh-oh het volgende:
Whiskers ik herken het helemaal hoor, heel veel sterkte.
Hillie, waarom testen jullie allemaal als alleen de kids in quarantaine moeten? Jullie hoeven dan toch eigenlijk niks? Of is dat veranderd? Of lees ik het verkeerd?
Dank jequote:Op donderdag 22 juli 2021 22:51 schreef Phaidra het volgende:Dank je
![]()
[..]
Ja zo is het. Nadat onze poes van 17,5 jaar overleed in januari, zou ik (en de kinderen) heel graag weer een kitten willen, zodat de kater van 9 niet meer alleen is. Maar vriend twijfelt, omdat hij het zo intens naar vindt als er iets mis is. Ze kunnen niks zeggen en hij maakt zich altijd heel veel zorgen als ze ziek zijn. Aan de ene kant natuurlijk onwijs lief en ook realistisch, maar ik zou het zo tof vinden om echt samen als gezin een kitten op te voeden.
Whiskers, veel sterkte. Ik duim voor een goede uitslag.
Hoe oud is Sjon nu?quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:53 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb veel honden, en er zijn er ook al veel doodgegaan, en ook op hele vervelende manieren, maar al het leed is echt niks vergeleken bij alle mooie herinneringen, ik had ze allemaal niet willen missen.
Behalve Sjon, maar die lijer gaat nooit dood
Och die van ons heten Kitty en Minoes 🤣quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En nee, ik ben niet zo origineel qua kattennamen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hou op die is nog geen 12 en die is te dom om dood te gaan...quote:Op donderdag 22 juli 2021 23:24 schreef laziness het volgende:
[..]
Hoe oud is Sjon nu?
Het is nooit goed gekomen met ‘m hè.
quote:Op donderdag 22 juli 2021 17:57 schreef Malteser het volgende:
@:MaJo: Ben geen Exode maar Twix werd destijds inderdaad getest op RS. Die lag overigens kantje boord op de IC toen dus geen idee of ze standaard testen of alleen als het enigszins escaleert.
Dit heeft mijn vriend ook. Toen onze hond op 15-jarige leeftijd overleed hadden wij hem 10 jaar bij ons gehad (we haalden hem uit een Belgisch asiel, veel te dik en vol bijtwonden). Hij was écht onderdeel van ons gezin, ons eerste kindje.quote:Op donderdag 22 juli 2021 22:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja zo is het. Nadat onze poes van 17,5 jaar overleed in januari, zou ik (en de kinderen) heel graag weer een kitten willen, zodat de kater van 9 niet meer alleen is. Maar vriend twijfelt, omdat hij het zo intens naar vindt als er iets mis is. Ze kunnen niks zeggen en hij maakt zich altijd heel veel zorgen als ze ziek zijn. Aan de ene kant natuurlijk onwijs lief en ook realistisch, maar ik zou het zo tof vinden om echt samen als gezin een kitten op te voeden.
Whiskers, veel sterkte. Ik duim voor een goede uitslag.
Dank je!quote:Op vrijdag 23 juli 2021 08:23 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit heeft mijn vriend ook. Toen onze hond op 15-jarige leeftijd overleed hadden wij hem 10 jaar bij ons gehad (we haalden hem uit een Belgisch asiel, veel te dik en vol bijtwonden). Hij was écht onderdeel van ons gezin, ons eerste kindje.
Dat verlies was zo verdrietig, en nu 2 jaar later mis ik hem soms nog. Vriend wilde daarom een tijdlang echt nooit meer een hond.
Inmiddels zou hij wel weer willen, maar ik wil dat de jongens iets ouder zijn.
Heel veel sterkte Whiskers
Oh pfff wat naar en ingewikkeld.quote:Op donderdag 22 juli 2021 18:44 schreef hilliebillie het volgende:
ben niet helemaal bijgelezen maar ik zag dat de verloofde van exode in ieder geval genoeg was opgeknapt voor haar tweede prik, dus ik ben blij om te horen dat het beter met haar gaat!
Hier zitten we momenteel in quarantaine, eerst vorige week de oudste 5 dagen omdat de meester positief was, gelukkig op dag 5 een negatieve test, krijgen we maandag ineens te horen dat er op school in de midden en bovenbouw diverse kinderen zijn die een positieve (zelf)test hadden met klachten die in het weekend begonnen waren. twee dagen terug geteld was het dan donderdag en hadden ze op school 'wisselmiddag', kennismaking met de nieuwe klas.
Omdat daar dus best wel wat wisselingen geweest waren is er voor gekozen dat alle kinderen van groep 5 t/m 8 op dinsdag (als zijnde dag 5) getest moesten worden.
Had niks verwacht want geen klachten en de besmettingen waren niet van directe vriendjes of zo.
dinsdag middag op het werk kregen we de uitslag.. positief.. didn't see that comming..
vervanging geregeld voor op het werk en gouw naar huis. Mijn moeder heeft bij het kruidvat even drie zelftests gehaald voor ons, test de jongste ook positief..
Ondertussen al bericht van school dat er diverse positieve testen waren dat ze besloten hebben om de laatste lessen dit schooljaar maar online te doen... Het schooljaar heeft echt letterlijk 2 weken te lang geduurd hier..
maar goed toen de volgende uitdaging.. 2 kinderen van 7 en 9 in isolatie of heel lang wachten voor we zelf weer mogen testen (de test daags nadien was voor man en mij negatief en voor de jongste positief zoals ook de zelftest liet zien).
vind het echt sneu voor de kinderen maar anders mogen man en ik pas op zn vroegst (jongste heeft sinds gisteren een hoestje) op 2 augustus weer testen.. dat vind ik ook wel erg lang duren en dan kunnen de kinderen tot die tijd ook niet veel in hun vakantie als een beetje rondom huis hangen.
gelukkig pakken ze het goed op, maar we zijn nog maar twee dagen onderweg.. de oudste mag maandag weer uit isolatie als hij geen klachten krijgt en de jongste op zn vroegst donderdag als de klachten woensdag weg zijn..
zelf mogen we zondag weer testen omdat we de jongste na de positieve zelftest voor de zekerheid gisteren ook al in isolatie gezet hadden.
Maar zelfs buiten in de tuin is een uitdaging, want dan moeten ze door de woonkamer en mogen wij daar een half uur niet komen en wij mogen ook niet met ze in de tuin.. gelukkig is het wel te regelen elke dag een periode, maar er moet wel over alles nagedacht worden..
maar goed ons zwembad is sinds het weekend af en gevuld dus daar hebben ze vandaag een uurtje in gezeten (en wij in de garage, maar die is van veel gemakken voorzien, dat scheelt)
Dank je!quote:Op vrijdag 23 juli 2021 08:36 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh pfff wat naar en ingewikkeld.
Lijkt me een hele uitdaging 2 kinderen van 7 en 9 in isolatie...
Wat zuur dat het schooljaar zo eindigt...
Gaaf zwembad! Ziet er goed uit![]()
@:Exode, ik hoop dat ze zich snel beter voelt.
@:Whiskers2009, sterkte met de echo van Zorro, fijn dat je vriend mee gaat
Wij hadden thuis vroeger een hond, zij was echt mijn maatje.
Ze is een jaar of 12 geworden.
Mijn jongste zou graag een hond willen, het lijkt me echt wel heel leuk en ik weet hoe fijn ik het vond. Maar ik vind het ook wel een hele verantwoordelijkheid en dat durf ik niet zo goed aan...
Dat laatste had onze poes die in januari overleed ook heel erg. Het mauwen ging door merg en beenquote:Op donderdag 22 juli 2021 23:21 schreef laziness het volgende:
Onze dame van bijna 14 wordt op de huid gezeten door kitten, nou ja ruim 9 maanden inmiddelsen ze is te lief om echt door te pakken zodat het stopt.
Dus of ze er echt blij mee is?
Wel is het zo dat toen haar zus vorig jaar overleed, die nou ook niet super close meer waren, dat ze heel erg aan het miauwen was de hele dag door. Normaal ‘praat’ ze alleen ‘s ochtends tegen me bij het opstaan maar ze bleef nu de hele dag mekkeren.
Zodra kitten er bij kwam was dat weg dus het voelde wel alsof ze toch iets gemist had?
Weinig plannen, we gaan naar dezelfde camping als 2 jaar geleden. We hebben voor 1 dag een bootje gehuurd om in de lagune te varen en verder doen we denk ik weinig. We proberen enigszins voorzichtig te blijven, dus we zijn niet van plan om ons uitgebreid tussen mensenmassa's te begeven.quote:Op donderdag 22 juli 2021 00:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat zijn jullie plannen voor Italië? Kinderen zijn er nog niet eerder geweest?
Ik moet nog tot morgen 15:00uur werken en dan vakantie 🥳
Kind van kamp opgehaald vanavond. Zit zijn hele gezicht onder de muggenbulten. Had hij helemaal niet verteld aan de telefoon. Zo sneu.
Ennuh fijn om te horen dat mijn lap tekst gewaardeerd werd ipv dat jullie me naar COR willen verbannen
Dank je wel!quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:04 schreef exode het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Slecht geslapen met een gloeiende kachel naast me die duidelijk koortsdromen had. En Juul is echt niet te genieten vandaag. Ze is alleen maar ruzie aan het zoeken met B.
En B is het thuis zijn helemaal zat, het is natuurlijk alweer bijna 3 weken zo en we gaan ook amper de deur uit.
ZUCHT. Nu echt bijna vakantie.
Succes vandaag met de echo Whiskers!
Specifieke regelquote:Op vrijdag 23 juli 2021 08:50 schreef vencodark het volgende:
Ik heb 3 uurtjes gereserveerd in het zwembad voor morgen. Staat er in de regels o.a dat ik daar niet mag gaan zingen.
Zo flauw.
Huisregels ivm Corona.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Specifieke regel![]()
Dan vraag je je toch af wat daaraan vooraf is gegaan. Iemand die heel hard ging zingen en zelfs na meerdere waarschuwingen niet wilde stoppen? En dat dan maar in de huisregels opnemen ivm Corona?
Landelijke regel vanaf de eerste golf al, in kerken mocht bijvoorbeeld ook niet meer worden gezongen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Specifieke regel![]()
Dan vraag je je toch af wat daaraan vooraf is gegaan. Iemand die heel hard ging zingen en zelfs na meerdere waarschuwingen niet wilde stoppen? En dat dan maar in de huisregels opnemen ivm Corona?
Oh het was niet mijn bedoeling je vakantieplanning voor alle dagen los te peuterenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 08:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Weinig plannen, we gaan naar dezelfde camping als 2 jaar geleden. We hebben voor 1 dag een bootje gehuurd om in de lagune te varen en verder doen we denk ik weinig. We proberen enigszins voorzichtig te blijven, dus we zijn niet van plan om ons uitgebreid tussen mensenmassa's te begeven.
Fijne vakantie!![]()
Ik snap de achtergrond van de regel wel. Maar in een zwembad vind ik het zo specifiek. En zou het nodig zijn om dat dan speciaal nog op te schrijven?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Huisregels ivm Corona.Je mag namelijk ook niet schreeuwen want Corona houdt zich vooral in het zwembad aan de regels.
Och, wat zielig. En niks loedermoeder hè? Je hebt al een kuur gedaan, toen voelde het niet goed en heb je actie ondernomenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:36 schreef Malteser het volgende:
Mijn peuter leek opgeknapt na zijn keel- en oorontsteking (antibiotica gehad) maar gilt al twee nachten alles bij elkaar en is overdag niet te genieten. Komen net van de kno-arts, keel helemaal mooi, oor nog ramontstoken.
Loedermoeder check!
Nu oordruppels en het advies om paracetamol te geven voor het slapen gaan. Arm kind had gewoon nog pijn.
Oh, dat vinkje heb ik ook al ja.. Kreeg op de kop van de dokter bij de huisartsenpost. En de apotheek moest nog nabellen of ze echt zo'n AB-dosis voor een kind wilden gevenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:36 schreef Malteser het volgende:
Mijn peuter leek opgeknapt na zijn keel- en oorontsteking (antibiotica gehad) maar gilt al twee nachten alles bij elkaar en is overdag niet te genieten. Komen net van de kno-arts, keel helemaal mooi, oor nog ramontstoken.
Loedermoeder check!
Nu oordruppels en het advies om paracetamol te geven voor het slapen gaan. Arm kind had gewoon nog pijn.
Onze Roxy heeft een broer <3quote:Op vrijdag 23 juli 2021 01:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hou op die is nog geen 12 en die is te dom om dood te gaan...
Oi, wat een ellende..... beterschapquote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:36 schreef Malteser het volgende:
Loedermoeder check!
Och..quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zorro bleek maagkanker te hebben, dus ik heb hem laten inslapen![]()
Ben nu bij mijn moeder om hem in haar tuin te begraven.
Ach neeeeequote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gecondoleerd en sterkte.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vergeet het ramen wassen niet! (Of is dat alleen in Deense huisjes?)quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:55 schreef kwakz0r het volgende:
@:exode ben je aan t oefenen voor de verplichte eindschoonmaak (alles schoonmaken incl de koelkast en alles dweilen) in de zweedse huisjes?
Oh, wat verdrietig. Je hebt de juiste beslissing genomen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Oh dat hoefde bij ons niet! Wel de vensterbanken afnemenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:47 schreef Hupje het volgende:
[..]
Vergeet het ramen wassen niet! (Of is dat alleen in Deense huisjes?)
@:Whiskers2009 Wat sneu. Sterkte.
Nou dat vind ik dus echt een dingetje, Corona wise. Ik had liever verplichte eindschoonmaak gehad eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:55 schreef kwakz0r het volgende:
@:exode ben je aan t oefenen voor de verplichte eindschoonmaak (alles schoonmaken incl de koelkast en alles dweilen) in de zweedse huisjes?
Gecondoleerdquote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ah nee toch, wat sneuquote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geen enkele controle gezien vandaag hoor. Grens niet, hotel nietquote:Op vrijdag 23 juli 2021 22:27 schreef Phaidra het volgende:
Ach Loj, ook Duitsland nu moeten annuleren. Het zit niet mee hè.
Beterschap voor alle zieken, wat een flutzomer ook qua weer. Alle virussen doen een rondedansje…
Wij hadden vanmorgen gelukkig een negatieve test in handen. Met certificaat, maar niet te matchen met de Corona-app (we hebben via een kortingslinkje van de ANWB geboekt en blijkbaar kan die matching alleen als je boekt via testenvoorjereis of een app van de organisatie). Dus hopen dat de Fransozen daar niet moeilijk over doen. Morgenochtend vroeg (ca. 5 uur) willen we op weg. Het lijkt toch echt te gaan lukken, al geloof ik het nog niet helemaal.
Sjonguh dat is zuur zeg. Vanaf zes jaar in Duitsland las ik. Dat is wel super streng.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 21:46 schreef Loj het volgende:
Sterkte met alle zieken
En whiskers sterkte met het verlies :’(
En wij balen: geen Duitsland vakantie dus en we konden annuleren tot 22 juli 23.59
Dus dag geld (of ook Duitsland moet er toch nog op terug komen). En dan te bedenken dat het dus vooral komt doordat de kids natuurlijk niet gevaccineerd zijn. Oh en ik had de kids net voor de aankomende 4 weken afgemeld voor kdv/bso. De enige plek waar ik echt bang ben voor besmettingen.
Nu hopen dat we nog wel een week naar Oostenrijk kunnen gaan…
Ach wat verdrietig dat je hem in hebt moeten laten slapen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dank jullie wel allemaal!![]()
Ben inmiddels weer thuis. Dat is lastig, want al zijn spullen staan er nog + hij was 18 jaar mijn huisgenootje. Dit weekend ben ik gelukkig niet alleen.
Verder een knuf voor iedereen die dat nodig heeft![]()
Wij zijn net de grens over gegaan iets voor Lille, ook niks gezienquote:Op vrijdag 23 juli 2021 22:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Geen enkele controle gezien vandaag hoor. Grens niet, hotel niet
Vergeet ook niet de officiële verklaring dat je geen klachten hebt. Anwb heeft een linkje naar het formulier. Hele papierwinkel bij je en niemand die er naar kijkt![]()
Morgen nog 4 uur naar de eindbestemming en dan ga ik eerst een dag alleen maar aan het zwembad liggen denk ik om alle stress weg te laten ebben.
Bij ons vragen ze er elke keer als je het terrein weer op wilt om, vanwege de faciliteiten als zwembad en restaurant. Stonden gisteren ook twee Nederlanders die op doorreis waren en niet op de hoogte waren van deze nieuwe regels (die voor iedereen gelden, dus onder welke steen heb je dan gelegen? Zeker omdat ze ook van plan waren om naar Disney te gaan). Wij hebben gisteren toen we naar onze 2e bestemming vertrokken dus gelijk boodschappen voor vrijwel de gehele week gedaan en skippen alle dingen die we buiten het park wilden doen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 08:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij zijn net de grens over gegaan iets voor Lille, ook niks gezien. De camping heeft gecommuniceerd dat ze er wel naar vragen, ben benieuwd. Maar daar maak ik me 0 zorgen over. Beetje meer ontspannen nu
.
Gecondoleerd en sterktequote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een verdrietig nieuws, sterkte.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nachtelijke chatsessies met oh-oh!quote:Op zaterdag 24 juli 2021 19:08 schreef oh-oh het volgende:
Oeh wat leuk Venco!
Whiskers, hoe gaat het vandaag?
Ik heb mn eerste late dienst en de hele dienst op chat, ik ben nu al doorgedraaid, en ik moet nog tot middernacht
Erg wisselend. Soms gaat het redelijk, soms begin ik ineens te huilen (en ik huil echt zélden)quote:Op zaterdag 24 juli 2021 19:08 schreef oh-oh het volgende:
Oeh wat leuk Venco!
Whiskers, hoe gaat het vandaag?
Ik heb mn eerste late dienst en de hele dienst op chat, ik ben nu al doorgedraaid, en ik moet nog tot middernacht
Tof!quote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:59 schreef vencodark het volgende:
Mijn schoonzus komt woensdag voor 3 weken naar Nederland!!![]()
![]()
Met haar 8 maanden oude baby.![]()
* vencodark gaat baby kleding shoppen.
Gelukkig regent het nu, ik hoop dat het nog wegtrekt. Meuren johquote:Op zaterdag 24 juli 2021 22:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oeh, da s naar!
Hier waarschuwen we de buren altijd even als we iets aansteken en hun ramen openstaan, kleine moeite.. Vol de rook in je kamer is best beroerd..
Damnquote:Op zaterdag 24 juli 2021 22:26 schreef Declan-Harp het volgende:
Bed verschoond, slaapkamer gepoetst, lekker Rituals overal gesprayed... steekt mijn buurman de vuurkorf aan, woesjjj die vieze rook zó mijn slaapkamer in
quote:Op zondag 25 juli 2021 09:54 schreef hilliebillie het volgende:
Poeh, wat een stress allemaal voor de vakanties met testen, verklaringen en wel of niet kunnen gaan. Zo balen allemaal dat het niet gewoon allemaal vanzelfsprekend is en gewoon kunt gaan. Hoop voor iedereen dat het gewoon door kan gaan![]()
@:vencodark wat heerlijk dat je schoonzus met baby naar Nederland komt![]()
@:Whiskers2009 wat verdrietig, maar fijn dat je hem bij je moeder hebt kunnen begraven.
Man en ik hebben vanmorgen onze test gehad, hopelijk dus negatief en dan mogen we weer naar buiten.
De oudste mag morgen ook uit isolatie, er vanuitgaande dat hij ook vandaag geen klachten meer krijgt.
Ach 1 voordeel, de kinderen hoeven het komende half jaar in ieder geval niet meer in quarantaine na contact met..
Hopelijk negatief!quote:Op zondag 25 juli 2021 13:02 schreef Hupje het volgende:
Ik heb net een ritje teststraat gedaan voor kind. Hopelijk geen afscheidscadeautje van school meegekregen, ben benieuwd.
Wel een enorm verschil in drukte met een paar maanden terug, er was nu bijna niemand.
Beterschapquote:Op zondag 25 juli 2021 11:54 schreef Leandra het volgende:
Mijn test was negatief, nog wel keelpijn en lichte hoofdpijn, ik vond het gisteren ook heel benauwd in de slaapkamer, terwijl N dat niet vond (hij heeft wel op zolder geslapen).
Darn, dat klinkt heel naarquote:Op zondag 25 juli 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
Waarom gebeuren tanddingen bij mij in de vakantie? Of als ik bijna op vakantie ga?
Vanmorgen tijdens het poetsen voelde ik al iets geks. Nu als ik met mijn tong erlangs ga voelt het best ruw. En net keek ik in de spiegel en zit er een enorme blauwe plek op m’n tandvlees, boven de kies die gek voelt. (Ik heb niet zozeer kiespijn)
Morgen maar eens bellen en hopen dat mijn tandarts niet op vakantie is.
Google is niet helpend moet ik zeggen.quote:
Okay, niet alleen de tandarts dus, ook de huisarts..... zou voor de zekerheid een afspraak maken om je waardes te laten checken.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Google is niet helpend moet ik zeggen.
Een blauwe plek op tandvlees kan een kneuzing zijn. Door bv te hard poetsen.
Ook las ik ergens over vitB/ijzer te kort. En dat zou niet eens zo gek zijn. Gisteren in de supermarkt had ik ook even het gevoel dat ik flauw zou vallen. Was heel erg duizelig. De vorige keer dat ik dit had was mijn ijzer veel te laag.
Google kan weleens herkenning of ideeën geven natuurlijk maar inderdaad: een huisarts of tandarts.quote:Op zondag 25 juli 2021 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, niet alleen de tandarts dus, ook de huisarts..... zou voor de zekerheid een afspraak maken om je waardes te laten checken.
En stop met googlen
Stukje afgebroken misschien? Al verklaart dat niet die blauwe plek...quote:Op zondag 25 juli 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
Waarom gebeuren tanddingen bij mij in de vakantie? Of als ik bijna op vakantie ga?
Vanmorgen tijdens het poetsen voelde ik al iets geks. Nu als ik met mijn tong erlangs ga voelt het best ruw. En net keek ik in de spiegel en zit er een enorme blauwe plek op m’n tandvlees, boven de kies die gek voelt. (Ik heb niet zozeer kiespijn)
Morgen maar eens bellen en hopen dat mijn tandarts niet op vakantie is.
Pastasalade?quote:Op zondag 25 juli 2021 16:02 schreef vencodark het volgende:
Het drama van bedenken voor je gezin wat je ‘s avonds nú weer moet eten.![]()
![]()
![]()
![]()
Gebakken aardappelen, curry, pasta bolognese, pasta salade, poke bowl, pannenkoeken, bezorgiets, diepvriesquote:Op zondag 25 juli 2021 16:02 schreef vencodark het volgende:
Het drama van bedenken voor je gezin wat je ‘s avonds nú weer moet eten.![]()
![]()
![]()
![]()
Hier, naast een bak verwijten, helemaal niks. Ik vrees dat het bij Venco niet veel beter is.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
En? Wat komt er op tafel als je man dat moet bedenken?
quote:Op zondag 25 juli 2021 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
En? Wat komt er op tafel als je man dat moet bedenken?
quote:Op zondag 25 juli 2021 16:12 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Gebakken aardappelen, curry, pasta bolognese, pasta salade, poke bowl, pannenkoeken, bezorgiets, diepvries
Oooh schatjes toch.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
Pastasalade?
Broodje shoarma
Broodje Hamburger
Sla, patatjes
Chicken tonight
Ik heb de laatste weken niet zo lekker gekookt, vindt hij, dus hij kookt nu al voor de 3e keer in 1,5 week.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:30 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hier, naast een bak verwijten, helemaal niks. Ik vrees dat het bij Venco niet veel beter is.
Daar hoopte ik op. Maar dat was in dit geval niet.quote:Op zondag 25 juli 2021 15:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Google kan weleens herkenning of ideeën geven natuurlijk maar inderdaad: een huisarts of tandarts.
Google laat mij lekkere recepten zien met Cubaanse rijst.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Daar hoopte ik op. Maar dat was in dit geval niet.
Wij eten rijst op z’n Cubaans.
Dat is witte rijst met tomaten saus (tomato Frito) en gebakken ei.
Wij gebruiken gewone witte rijst.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Google laat mij lekkere recepten zien met Cubaanse rijst.![]()
Heb ik bij man niet mee aan te komen.![]()
Maar goed: er zijn inmiddels gevulde wraps in de oven gemaakt door diezelfde man.
Wat voor tomatensaus? Is dit tevens het recept?quote:Op zondag 25 juli 2021 16:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij gebruiken gewone witte rijst.
Wij aten dat vroeger al. Mijn moeder maakte ELKE zondag paella. En nu kun je zeggen. Lekker toch.
NOU NEE! niet als je het week in week uit moet eten met vieze schelpen.
Dus om af te wisselen maakte ze 1x in de 2 maanden ofzo die “arroz a la Cubana” wat werkelijk een verademing was.
De rijst ging dan in een kommetje. Daarna een gat in het midden en daar ging de tomatensaus in. Gebakken ei erbij en klaar.
Mijn kinderen zijn er dol op.
quote:Op zondag 25 juli 2021 16:30 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hier, naast een bak verwijten, helemaal niks. Ik vrees dat het bij Venco niet veel beter is.
We hadden nu de tomatensaus die je momenteel bij de Lidl kan kopen tijdens de Spaanse weken.quote:Op zondag 25 juli 2021 17:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat voor tomatensaus? Is dit tevens het recept?
En heb je een recept voor die paella? Dat staat hier voor dinsdag op de planning.
Ik ben met mijn jongste een nachtje in een hotel, echt gezellig.
quote:Op zondag 25 juli 2021 18:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
We hadden nu de tomatensaus die je momenteel bij de Lidl kan kopen tijdens de Spaanse weken.
Hier in Nederland gebruik ik gewoon de tomate frito van Heinz.
In Spanje de tomate frito van Solís.
Paella recept. Zo uit mijn hoofd… wat ik mijn moeder altijd zag doen.
1 ui fruiten.
1 kop rijst / 3 koppen water.
Daarna als de paprikapoeder.
Daarna de smerige schelpdieren, gore inktvisringen en ranzige kip met scherp bot.
Vaak ook groene erwten, paprika.
En dan ook nog garnalen.
Ovenkip met rucola is een aanrader !quote:Op zondag 25 juli 2021 16:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
[..]
[..]
Oooh schatjes toch.![]()
Bovengenoemde wordt allemaal met regelmaat gegeten (vegetarisch) of is pas gegeten en mijn man houdt al niet van aardappelen en is erg vast qua maaltijden.
Iets nieuws proberen wordt niet gewaardeerd en dan heb ik écht niet over inktvis koppen met spruitjes ofzo.![]()
Als het aan mijn man lag, hebben we 5 gerechten die we afwisselen.
Kook je dan een vast lunchgerecht? Of wisselt dat?quote:Op zondag 25 juli 2021 17:35 schreef Clubsoda het volgende:
Die restjes zijn wel welkom trouwens want op zondag kook ik altijd vooruit voor maandag- en dinsdagavond (een gerecht, dubbele porties) en lunch voor maandag en dinsdag (ook een gerecht, in vier bakjes). Als ik voor de verandering maar twee ipv drie maaltijden tegelijkertijd moet bereiden dan ben ik gelukkig![]()
Dat wisselt. Vaak is het een salade in vier porties, vandaag pompoen en champignons uit de oven, met kaas en noten. Dat was vandaag 1 bakplaat en een grote soeppan voor het eten van morgen/overmorgen. Het kost me meestal een uurtje op zondagavond en ik vind het zó heerlijk dat ik op het werk niet ergens tussen de bedrijven door (ik heb eigenlijk maar zelden tijd om lunchpauze te houden) iets veel te duurs moet halen wat ik toch niet echt lekker vind, en in de avond ook niets meer hoefquote:Op zondag 25 juli 2021 19:41 schreef Lemijn het volgende:
In het topic succesgerechten voor kinderen staan nog best wat leuke suggesties!
Verder houd ik veel meer van eten dan van koken, maar ja he.
[..]
Kook je dan een vast lunchgerecht? Of wisselt dat?
Ik vind het altijd wel tof als mensen dit soort dingen doen: 3 maaltijden koken op 1 weekenddag, zeker als het deels ook nog dubbel is. Wat een werk joh, en zoveel pannen heb ik niet eens. Ik zwicht dan toch voor de pizza of de soep met brood of iets dat net zo weinig tijd kost als opwarmen (gnocchi met pesto of zo). Het enige dat ik in bulk kook is rode pastasaus.
Dit kan ik dan weer voor geen meterquote:Op zondag 25 juli 2021 19:48 schreef exode het volgende:
Wij zijn beide geen wonderkokers trouwens, we kunnen wel goed recepten volgen.
Ik vind brood inderdaad een beetje saaiquote:Op zondag 25 juli 2021 20:00 schreef Lemijn het volgende:
Recepten voor die salade en nasi zijn opgeslagen exode, dank! Ik heb gebruik geen kookboeken maar zeker wel de map 'recepten' in Safari.
@:Clubsoda voor dat lunchprobleem op werk smeer ik dus elke ochtend 4 boterhammen op werkdagen. Salade lijkt me lekkerder maar ook significant meer moeite.
Dat is voor ons niet zo handig omdat we om het weekend kindloze gerechten etenquote:Op zondag 25 juli 2021 20:03 schreef Vanyel het volgende:
Ik hou heel erg van koken, maar het wil de laatste tijd maar matig. In tijden van wel, doe ik iets CS-achtigs. Zaterdag en zondag dubbele porties maken, maandag dat van zaterdag herhalen en dinsdag dat van zondag. Praktisch even veel werk als alleen voor die avond koken, maar wel een drukke school-werkdag alleen maar hoeven opwarmen.
Zo jaloers.quote:Op zondag 25 juli 2021 20:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is voor ons niet zo handig omdat we om het weekend kindloze gerechten etenen ik kook in het weekend graag wat uitgebreider want meer tijd en dat zijn niet altijd gerechten die zich lekker laten heropwarmen.
Het winter is het beste seizoen daarvoor inderdaad.quote:Op zondag 25 juli 2021 20:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo jaloers.
Ik realiseer me dat dit ook vooral in de winter is. Dan zijn het stoven en rendangs etc. Die laten zich oh zo fijn opwarmen.
quote:Op zondag 25 juli 2021 20:27 schreef Lemijn het volgende:
Als ik kindloos ben dan heb ik juist helemaal geen zin meer om te koken. Geen goed voorbeeld hoeven geven -> afhaal/restjes/etc.
Ik heb er maar 2, mag ik ook een keer komen? Klinkt zaligquote:Op zondag 25 juli 2021 20:29 schreef Clubsoda het volgende:
Doen wij ook wel hoor. Maar ik vind echt lekker koken met die dingen die gatvermamawatisditnou?! zijn wel tofWij hadden het weekend een vriendin te logeren, die drie kinderen heeft en heel blij was even geen moeder te hoeven zijn. Dan maak ik Ottolenghi's portobello-steaks die 1,5 uur in de oven moeten, gewoon, omdat er niemand haast heeft en wij toevallig wel van paddenstoelen en bonen houden
Wijntje erbij, taart en koffie erna, heerlijk.
Tuurlijkquote:Op zondag 25 juli 2021 20:31 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik heb er maar 2, mag ik ook een keer komen? Klinkt zalig.
Soep niet, maar lasagne, rijst/nasi wel.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:06 schreef Clubsoda het volgende:
Huh? Proef je echt verschil tussen een soep die net uit de pan komt na 20 minuten komen en soep die nadien een nacht in de koelkast heeft gestaan heeft em even doorgewarmd is? Of curry, of lasagne die je opwarmt in de oven?![]()
Ik ook, ik vind veel gerechten echt niet lekker uit de vriezer.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
Soep niet, maar lasagne, rijst/nasi wel.
Ik zou lekker toch een schoonmaakster zoeken als het uitkan en je het belangrijk vindt. Het moet uit de lengte of de breedte komen.quote:Op zondag 25 juli 2021 20:55 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij werken ook met lijstjes, maar er komen sneller nieuwe dingen op, dan dat er dingen van verdwijnen. En dan de steeds terugkerende dingen (zoals schoonmaken), die ook door moeten blijven gaan om niet heel erg te vervuilen. De combinatie met de zorg voor een kind lijkt op dit moment gewoon structureel voor te weinig tijd voor alles te zorgen, waardoor alles half half wordt gedaan en maar op het lijstje blijft staan tot het goed afgewerkt is![]()
![]()
Het ís ook gewoon lastig om alles gedaan te krijgen met kleine kinderen in huis. Wij hebben in de jaren dat de tweeling <4 jaar was ook vrij weinig gedaan gekregen. Nu de tweeling 7 is en dochter 11 is het allemaal zoveel makkelijker geworden. Vaak hobbelen de kinderen gewoon in huis rond terwijl ik een plint schilder, een muur behang of gewoon de ramen lap etc.quote:Op zondag 25 juli 2021 20:55 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij werken ook met lijstjes, maar er komen sneller nieuwe dingen op, dan dat er dingen van verdwijnen. En dan de steeds terugkerende dingen (zoals schoonmaken), die ook door moeten blijven gaan om niet heel erg te vervuilen. De combinatie met de zorg voor een kind lijkt op dit moment gewoon structureel voor te weinig tijd voor alles te zorgen, waardoor alles half half wordt gedaan en maar op het lijstje blijft staan tot het goed afgewerkt is![]()
![]()
Aanvulling: meestal gaat één van ons iets met Simon doen, terwijl de ander dan iets van zijn/haar/gezamenlijk lijstje kan afwerken. Dat wisselen we een beetje om. Soms wil je ook als gezin wel eens wat doen. Tegelijkertijd denk ik ook wel eens: Jeetje wij hebben maar één kind, hoe doen andere gezinnen met 2, 3 of meer kinderen dat dan?
Herkenbaar wel hoor. Wij hebben 2 kinderen en ik zie overal dat mensen (grote) klussen kunnen doen waar de kinderen bij zijn en dan denk ik: “hoe dan?” Oudste kan zichzelf niet vermaken, dus hangt dan continu om je heen. En ja, ik kan hem laten helpen en zulks maar dat wil de jongste dan ook en uhm, dan zoek ik ‘t niet meer.quote:Op zondag 25 juli 2021 20:36 schreef TolstoiFan het volgende:
Waar wij momenteel (weer) tegen aan lopen (nu zelfs na 4 jaar nog![]()
![]()
![]()
) hoe we alles een beetje moeten/kunnen combineren qua werk, reguliere huishouden, kind, buitengewone klussen (zoals o.a. tuinhuisje dat half verrot is, en het niet verrotte deel dat heel dringend geschilderd moet worden, tuin snoeiwerk, overig onderhoud van huis en bijzondere dingen qua financiële administratie e.d., nieuwe meubels kopen, ik wil de muren in de woonkamer verven, zolder, die vol staat met dozen die uitgezocht moeten worden, na 5 jaar hebben we nog steeds nergens (behalve de kinderkamer) lampen hangen, alleen maar van die peertjes
![]()
![]()
). En dan laat ik tijd voor je zelf nog maar even buiten beschouwing
![]()
Gister was ik geveld door een vreselijke migraine aanval en heb ik bijna alleen maar in bed gelegen. Manlief had dus de hele dag de zorg over Simon en kwam daardoor ook niet aan eigen klussen en dingen toe, terwijl hij ook doordeweeks het grootste deel van de zorg op zich neemt, omdat ik werk en hij door omstandigheden niet.
Ik voel me dan weer bezwaard, dat ik uitval en daardoor hem niet de tijd en ruimte kan geven om ook andere dingen te doen.
Maar ook zonder deze bijzondere omstandigheid lijken wij momenteel niet dingen van onze lijstjes af te kunnen werken door allerlei redenen (want onhandig als kind erbij is, of opeens andere "spoed"dingen tussendoor, of te uitgeput om iets te doen enz.).
Hoe doen jullie dat??? Schoonmaakster zou misschien handig zijn, maar daar ben ik toch te kieskeurig/nauwkeurig, dus vrees dat ik dan ga schoonmaken voordat de schoonmaakster komt.
Hartgrondig mee eens! Nu leven wij een leven zonder BSO en tijdsdruk maar dat komt ook deels voort uit het enorme afgrijzen wat ik voel bij het beeld wat je hier schetst.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
Of mijn smaakpapillen zijn weinig kritisch, dan kan ookmaar echt íedere bijsmaak die ik me kan voorstellen van opgewarmd eten is beter dan dat afschuwelijke beroerde gevoel van te laat eten en met trillende handen onder tijdsdruk moeten koken met een net zo hangry kind om je heen
Weggooien/wegdoen is echt mijn hobby.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:35 schreef F_r het volgende:
Hier altijd chaos. Ik ben nog verhuisdozen aan het uitpakken. We hebben echt teveel spullen. Dus probeer echt wel veel weg te gooien
Niet.quote:
En dat loslaten. Je standaard meters en meters en meeeeeeeters laten zakken.quote:Schoonmaakster zou misschien handig zijn, maar daar ben ik toch te kieskeurig/nauwkeurig, dus vrees dat ik dan ga schoonmaken voordat de schoonmaakster komt.
Zeker.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:06 schreef Clubsoda het volgende:
Huh? Proef je echt verschil tussen een soep die net uit de pan komt na 20 minuten komen en soep die nadien een nacht in de koelkast heeft gestaan heeft em even doorgewarmd is? Of curry, of lasagne die je opwarmt in de oven?![]()
Ik hou van weggooien. Helaas mijn dochter niet... dus als we op gaan ruimen gooi ik stiekem dingen weg anders kan ik er een huis bij kopenquote:Op zondag 25 juli 2021 21:54 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Weggooien/wegdoen is echt mijn hobby.
Ik denk dat dit ook heel erg helpt met mijn huishouden er is veel minder dingen die het rommelig laten lijken.
En ik moet ook wel zeggen dat ik dingen als de keukenmixer, toren ventilator ook wel uitkies op uiterlijk zodat ik het ook niet ervaar als lelijke spullen die nog opgeruimd moeten worden.
Nou dat! En stamppot doet het ook heel goed na opbakken.quote:Op zondag 25 juli 2021 22:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeker.
Met name die curry en lasagne zijn de tweede dag lekkerder
quote:Op zondag 25 juli 2021 22:07 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Nou dat! En stamppot doet het ook heel goed na opbakken.
Lief dat je er naar vraagt. Ik heb geen pijn (behalve bij drinken van die schokjes). Ik bel morgen mijn tandarts even.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:39 schreef F_r het volgende:
Amaranta hoe is het met je kies?
Exode op naar Scandinavië![]()
Komen tja kinderen mauwen altijd dus mijn zin is oon wel weg.
Ik ben met mijn 2e ab kuur bezig. Deze tast je smaak aan nooit idd alles smaakt vies.
Yup en dan is een keer brood echt geen zonde hoor.quote:Op zondag 25 juli 2021 21:25 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik denk dat het erg helpt dat mensen met 3,4 of meer kinderen heel goed weten dat je sommige dingen niet meer van jezelf kan verwachten. Met 2 dacht ik nog dit moet allemaal op mijn vrije dagen lukken en perfect etc
En nu weet ik dat er dagen zijn waarin ik veel kan doen maar ook dagen niks. Ik ben echt tevreden als iedereen op dat soort dagen de basis heeft gehad: schone kleding, verzorging en eten.
Haha, de kip van ‘t spit maakten we vandaag ook voor vrienden. En we zaten eigenlijk vol, maar ik had nog ijs met warme kersen met balsamico en ricotta met koekjes als toetjequote:Op zondag 25 juli 2021 20:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ik stop sowieso bezoek bij voorkeur altijd vol met voerIk vind dat zo gezellig, mensen over de vloer en dan zorgen dat er lekkere dingen zijn.
Juist als ik onregelmatig werk wil ik graag koken, omdat ik echt voel dat mijn lichaam het nodig heeft om goed te eten. Ik kom de nacht niet door op wat ovenbroodjes eigenlijk.quote:Op zondag 25 juli 2021 22:37 schreef vencodark het volgende:
Wel grappig trouwens: op donderdag zijn mijn kinderen altijd bij mijn ouders want dan kom ik de nachtdienst uit en ga er ook weer in.
Dus ik haalde hen een tijdje terug op en wilde zo rond 17:00 naar huis.
En mijn moeder zegt: “Kinderen, mama wilt naar huis want ze moet nog koken”.
Euh…nee, ik kook:
1. Niet meer op dat tijdstip.![]()
2. Niet nacht uit, nacht in.
3. Niet want we hebben restjes van gisteren of we eten brood.
Nee dat dus, soms als alles tegen zit dan is brood ook gewoon iets wat je honger stilt.quote:Op zondag 25 juli 2021 22:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Yup en dan is een keer brood echt geen zonde hoor.
Merci! Ik heb zeevruchten gehaald in de Spaanse weken, dus ga er lekker mee aan de slagquote:Op zondag 25 juli 2021 18:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
We hadden nu de tomatensaus die je momenteel bij de Lidl kan kopen tijdens de Spaanse weken.
Hier in Nederland gebruik ik gewoon de tomate frito van Heinz.
In Spanje de tomate frito van Solís.
Paella recept. Zo uit mijn hoofd… wat ik mijn moeder altijd zag doen.
1 ui fruiten.
1 kop rijst / 3 koppen water.
Daarna als de paprikapoeder.
Daarna de smerige schelpdieren, gore inktvisringen en ranzige kip met scherp bot.
Vaak ook groene erwten, paprika.
En dan ook nog garnalen.
Vervelend dat het pijn deed.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:20 schreef Tink89 het volgende:
Zo, ik zit te wachten na Pfizer. Deed gemeen zeer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |