quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:58 schreef Paxie het volgende:
noem de bas spelers die metallica rijk was / is (dus inclusief de huidige)
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:08 schreef Berkery het volgende:
Cliff Burton
Jason Newsted
Bob Rock
Robert Trujillo
quote:
quote:
Ik vond het al héél knap dat d'n Berk er 4 wist te noemenquote:Op woensdag 21 juli 2021 15:12 schreef pipster het volgende:
Opgezocht, de beste man heeft een jaartje met Metallica opgetreden en wat demo's ingespeeld. Lijkt mij reden genoeg om hem niet te kennen dus.
Voor mij is de bassist van Metallica zoiets als de drummer van Coldplay. Of de gitarist van Keanequote:Op woensdag 21 juli 2021 16:16 schreef pipster het volgende:
Nou inderdaad, bij mij was drie het maximaal haalbare. Die Bob Rock, die ken ik ook niet.
Of de zanger van Vangelis…quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Voor mij is de bassist van Metallica zoiets als de drummer van Coldplay. Of de gitarist van Keane
he das een xl Bee Gee Wannabe lol.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:25 schreef cafca het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat was best een goede zanger!
Kijk, dat niveau lukt nog wel: Barbarella…quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:56 schreef Paxie het volgende:
[..]
Nieuwe vraag luid
We cheer you up was de grootste hit van deze meiden trio
Die heeft een album de baspartijen ingespeeld omdat Metallica zonder bassist zat. Hij deed dat erbij, is bekender als producer.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:16 schreef pipster het volgende:
Nou inderdaad, bij mij was drie het maximaal haalbare. Die Bob Rock, die ken ik ook niet.
Stand topic 1432:quote:
Nee, per topic is er een aparte stand, er wordt niet doorgeteld o.b.v. de stand van het vorige topic…quote:
ok sorry rookie mistakequote:Op woensdag 21 juli 2021 17:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, per topic is er een aparte stand, er wordt niet doorgeteld o.b.v. de stand van het vorige topic…
Dat was Garbagequote:Op woensdag 21 juli 2021 20:16 schreef bartrid het volgende:
Wie deed dan de theme song voor The World Is Not Enough?
quote:Oh darling why d'you talk so fast
Another evening just flew past tonight
And now the daybreak's coming in
And I can't win and it ain't right
There's a Guy Works Down the Chip Shop Swears he's Elvis, van Kirsty MacCollquote:Op donderdag 22 juli 2021 09:01 schreef Berkery het volgende:
Onder het mom van 'Wat luister je nu?':
Welk nummer?
[..]
Stand topic 1432:quote:Op donderdag 22 juli 2021 09:32 schreef cafca het volgende:
There's a Guy Works Down the Chip Shop Swears he's Elvis, van Kirsty MacColl
quote:Eej!
Doe vur mijn es een brooike smerruh!
Meej aai en meej juin, da heb ik gerruh.
Naait vur mijn een saté in 't vet,
een gehaktstaaf en een goulashkroket.
Vijf gulden friet in een grote buil,
Ik stop het gelijk in munne muil.
Gif mijn een paor knaken vur 't fruitmasjien,
ik heb nie klender als een briefke van tien.
Is dat Ferry van der Zande? Doe Me Nenne Mexicano o.i.d.?quote:
Juist! (Volgens mij origineel uitgebracht als Berry van den Bebber, maar da's dezelfde)quote:Op donderdag 22 juli 2021 10:46 schreef Berkery het volgende:
[..]
Is dat Ferry van der Zande? Doe Me Nenne Mexicano o.i.d.?
Het rijtje was Artic Monkeys, Metallica, Muse, Nirvana en Radiohead. Dusquote:
quote:Son, I'm 30
I only went with your mother 'cause she's dirty
And I don't have a decent bone in me
What you get is just what you see yeah
Zekerquote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:27 schreef Paxie het volgende:
Manic Monday - The Bangles
Ruby Tuesday - The Rolling Stones
Waiting For Wednesday - Lisa Loeb
Thursday - Pet Shop Boys
Friday On My Mind - The Easybeats
Black Saturday - Soundgarden
Lazy Sunday - Small Faces
Stand topic 1432:quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:52 schreef cafca het volgende:
Queen - It's a Beautiful Day
James Blunt - You're Beautiful
Krezip - Beautiful Goodbye
Julian Cope - Beautiful Love
Melanie - Beautiful People
Eels - Mr. E's Beautiful Blues
Obvious vervolgvraag, weinig tijdquote:
Ook opgezocht, zegt me niks. Ken het nummer ook nietquote:Op zondag 25 juli 2021 17:27 schreef Charmian het volgende:
Opgezocht, zegt me echt helemaal niets. Zelfs met 100 hints geen aha momentje.
Nooit van gehoord, maar met de Partridge Family zat ik er dus niet eens zo ver naast...quote:Op maandag 26 juli 2021 14:10 schreef Paxie het volgende:
antwoord
The Cowsills
band bestond uit broers een zusje en moeders.
Het was de bedoeling dat ze een eigen tv serie kregen.
UIteindelijk werd er wel dit format gekozen maar met een andere muziekale familie genaamd
The Partrigde Family
Deze man werd gezien als de Elvis Presley van de francofone wereldquote:Op maandag 26 juli 2021 16:47 schreef pipster het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat het origineel van de ex van Tammy Wynette is. Naam weet ik niet meer.
Johnnie Holliday ?quote:Op maandag 26 juli 2021 22:15 schreef Paxie het volgende:
[..]
Deze man werd gezien als de Elvis Presley van de francofone wereld
maar dan wel met franse tongvalquote:
ja hoorquote:
Charli zonder e, maar dat vergeef ik je!quote:
geen idee maar wel van harte gefeliciteerdquote:Op woensdag 28 juli 2021 11:40 schreef cafca het volgende:
1.TVOE
2.POL
a.S
b.FL
c.S(r)
3.CWA
4.MC
5.TVATS
6.KOFD
7.BTTROB
a.WTE
b.H
c.TROB
Welk album, van wie?
Muntje valt n.a.v. de hint en de eerste song in relatie tot de vorige vraag, maar hoe was het ook al weer…quote:
1990, inderdaad. Helemaal goed!quote:Op woensdag 28 juli 2021 17:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Muntje valt n.a.v. de hint en de eerste song in relatie tot de vorige vraag, maar hoe was het ook al weer…
Enigma - MCMXC AD?
Denk in de (hard)rock hoek met een Nederlands tintje…quote:Op donderdag 29 juli 2021 13:58 schreef methodmich het volgende:
Ik vind dit een mooie vraag en ben zeer benieuwd naar het antwoord. Zelf heb ik zo zonder verdere hints geen idee, helaas.
OU812 - van halenquote:Op donderdag 29 juli 2021 15:45 schreef MadMaster het volgende:
Ik zoek overigens uitsluitend het album dat het antwoord was op het solo album van het voormalige bandlid.
Beide noemen mag natuurlijk ook…
Als antwoord op David's 'Eat 'Em and Smile' inderdaad…quote:
'Yes' ?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:51 schreef Burnett het volgende:
Wat is de titel van het 11e studio album van Yes?
5 huizen naast Beverly Hills 90210.quote:
Welk album, van wie?quote:De lp kwam op 26 mei 1967 officieel uit in het Verenigd Koninkrijk, maar hij was door toedoen van diskjockey John Peel al op 12 mei te horen op zeezender Radio London.
Abbey Road-The Beatles ?quote:
Sgt. Pepper's Owner of a Lonely Hearts Club Band, inderdaadquote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:43 schreef methodmich het volgende:
Lijkt me qua jaartal dan eerder Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band.
quote:We're dancing in the shade of the summer sun
The drums are playing
The change to come was yesterday
In the heat beside myself I need to keep
Zeker…quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:23 schreef bartrid het volgende:
Dat was van Sophie B. Hawkins meen ik.
Led Zeppelin?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:07 schreef bartrid het volgende:
Nee, jaren 60-70 Britse hardrock band met een geweldige drummer.
Met Annie en Dave de cover in…quote:
No More I Love You's - The Lovers Speaksquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:05 schreef Berkery het volgende:
Annie Lennox nam in 1995 een album op met covers, een van die covers werd een bescheiden hit.
Welk nummer bedoel ik, en van wie was het origineel?
The Lover Speaks is ontdekt door Dave Stewart, en zo is de cirkel weer rond. Het nummer is overigens niet te vinden op Spotifyquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
No More I Love You's - The Lovers Speaks
De 12” van het origineel staat hier nog in de kast...
Met een miezerig snorretje op z'n bovenlip had het hem kunnen zijn, maarquote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:37 schreef Blogman het volgende:
Heeft wel wat weg van Willy Deville: Spanish Stroll?
Ook niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:56 schreef cafca het volgende:
Hij heeft ook wel iets weg van een jonge Bruce Springsteen, maar die had toen lang haar en/of een baard.... Is het Willie Nile? (zo ook geen idee waar "we" die van moeten kennen)
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:59 schreef cafca het volgende:
Oh, van het origineel van Girls Just Wanna Have Fun
Welke band?quote:The original line-up comprised, Garry Roberts (lead guitar), Johnnie Fingers (keyboards), Pete Briquette (bass), Gerry Cott (rhythm guitar) and Simon Crowe (drums).
Johnnie Fingers = Boomtown Ratsquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 07:56 schreef cafca het volgende:
Het origineel doet me altijd een beetje aan deze band denken:
[..]
Welke band?
Tikkie trugquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 08:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Johnnie Fingers = Boomtown Rats
Wat van wie?quote:Devil and the deep blue sea behind me
Vanish in the air you'll never find me
I will turn your face to alabaster
When you'll find your servant is your master
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 18:49 schreef Berkery het volgende:
[..]
The Police - Wrapped around your finger
Mc miker G?quote:
Bigmouth Strikes Again - The Smithsquote:Op zondag 8 augustus 2021 09:27 schreef Charmian het volgende:
la da da da da
la da da da
strikes again and I've got no right to take
My place with the human race
Wat van wie?
yupquote:Op zondag 8 augustus 2021 09:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bigmouth Strikes Again - The Smiths
Correct...quote:Op zondag 8 augustus 2021 10:13 schreef Charmian het volgende:
Ik kom niet verder dan Mouth. En MacNeal is het niet.
Nee, het was een heel andere dame.quote:
quote:Van 1975 tot 1977 bracht de formatie diverse singles uit, waarvan zich drie konden plaatsen in de Nederlandse hitlijsten: Uncle (#3, mei 1975), Yo-de-lay-dee (#26, eind 1975) en What a Beautiful Day (#20, maart 1976).
Bedoel je niet Lori Pijper?quote:
Nee.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Bedoel je niet Lori Pijper?
Tuurlijk, Big Mouth Struck Again na Sjoukje 'Maggie MacNeal' Spijker.quote:
Ja, en daarna nog twee.quote:
Hepie & hepie?quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:08 schreef cafca het volgende:
Voute vrijdag begint vroeg tegenwoordig
Welk duo bestond uit:
Carla Janssen Langendijk, Hanny Tholen, Anny Cox, Heidi Vanderhoven, Pauline te Nijenhuis-Analbers, Karin van Hoorn, Edith Verboeket, Apolonia Gort, Chantal van Geelen, Kirsten Stroek?
Die eigenlijk Marjan heette en samen met Cees het duo 'Cees & Marjan' had gevormd.quote:
Oeh, een echte kenner!quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die eigenlijk Marjan heette en samen met Cees het duo 'Cees & Marjan' had gevormd.
Opdat wij niet vergeten…
Op Losse Groeven en later Op Volle Toeren stond bij ons thuis altijd aan op vrijdagavond, waarbij je heerlijk je gal kon spugen op alle ellende die voorbij kwam en je zo dus echt ontspannen het weekend in kon gaan.quote:
Ze kwamen ooit bij Op Volle Toeren samen met Frankie Boyquote:Op maandag 9 augustus 2021 21:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op Volle Toeren stond bij ons thuis altijd aan op vrijdagavond, waarbij je heerlijk je gal kon spugen op alle ellende die voorbij kwam en je zo dus echt ontspannen het weekend in kon gaan.![]()
Er was nogal wat 'incest' bij diverse duo's destijds…
Die dames die je in je recente vraag noemt, zeggen me echter zo niets…
Daar kan ik me alleen Mia Bella Margeritha van herinneren, geloof ik.quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Ze kwamen ooit bij Op Volle Toeren samen met Frankie Boy
Ah, de Alpenzusjes…quote:Op maandag 9 augustus 2021 21:42 schreef cafca het volgende:
Misschien overbodig om te zeggen, maar het waren geen echte zusjes
quote:
Nee, het zijn echt 3 unieke dames, wel met enkele overeenkomsten...quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:16 schreef cafca het volgende:
Zou zomaar 3x dezelfde dame kunnen zijn....
So far so good…quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:29 schreef Charmian het volgende:
die linkse is van Vanity 6 de rechtse van Apollonia 6, de middelste van weet ik niet en namen ook niet. Misschien gaat er bij iemand anders bellen rinkelen.
Die/dat dan weer niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:10 schreef cafca het volgende:
Is de middelste Sheila E en is Prince de link?
Niks aan toe voegen…quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 16:28 schreef methodmich het volgende:
Links: Vanity aka Denise Matthews
Midden: Camilla van Army of Lovers?
Rechts: Apollonia Kotero
quote:Heel de week is het werken, heel de week is het toekomst.
Zij heeft schijt aan de regels, ik denk ineens dat het goed komt.
En heel de week is het bouwen, ik ben bezig met sterven.
Heel de wereld is zij nu, ik hoop maar niet dat het erg is
Maar weer eens opgezocht, als je het hoort dan klopt het wel. Maar ik geef je gelijk dat het op het eerste gezicht een rare opbouw is. Overigens nooit van deze vrouw of haar muziek gehoord. Misschien iets te 'nu' voor mij. Ik ben ongeveer bij Suzan en Freek blijven hangen.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 09:42 schreef MadMaster het volgende:
Is het wel een Nederlandstalige song of een vertaling van iets uit een andere taal?
Gezien de zinsopbouw en de woordkeuze denk ik het laatste...
Dank voor de motivering, ook maar even gecheckt. Ook bij mij totaal onbekend.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 16:10 schreef Charmian het volgende:
[..]
Maar weer eens opgezocht, als je het hoort dan klopt het wel. Maar ik geef je gelijk dat het op het eerste gezicht een rare opbouw is. Overigens nooit van deze vrouw of haar muziek gehoord. Misschien iets te 'nu' voor mij. Ik ben ongeveer bij Suzan en Freek blijven hangen.
Nou ja, dat ga ik je maar vergeven dan, anders wordt het denk ik helemaal niet geraden. Niets Tussen heet het nummer.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 16:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is denk ik die nieuwe van Froukje, met die clip in een uitvaartcentrum.
Weet niet hoe die heet.
Lijkt me helemaal goedquote:
Zeker wel!quote:
quote:
Sex bomb?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:36 schreef iggyinthehouse het volgende:
Welk nummer van Tom Jones was zijn enige nummer 1 hit in de Top 40?
Dat was mijn derde gok inderdaadquote:Op zondag 15 augustus 2021 16:35 schreef MadMaster het volgende:
Heeft Kiss, samen met de Art Of Noise, op 1 gestaan?
Deze bedoelde ikquote:
Nummer 5quote:Op zondag 15 augustus 2021 16:35 schreef MadMaster het volgende:
Heeft Kiss, samen met de Art Of Noise, op 1 gestaan?
Welk album,van wie?quote:is het vierde studioalbum van de Amerikaanse countryrock band
. Net als het vorige album
speelt de band een mix van melodieuze pop en rock met harmonieuze zang.
is oorspronkelijk van de Amerikaanse hardrockband Grand Funk Railroad en geschreven door de zanger/gitarist van die band, Mark Farner.
Een van hun 2 beste jaquote:Op zondag 15 augustus 2021 17:45 schreef methodmich het volgende:
Lijkt mij Tomorrow The Green Grass van The Jayhawks, bijna hun beste plaat ooit.
quote:I always flirt with death
I could kill, but I don't care about it
I can face your threats
And stand up straight and tall and shout about it
Stand topic 1432:quote:
MadMaster 7quote:
quote:I had a dream I had an awesome dream
People in the park playing games in the dark
quote:
Bad Newsquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:22 schreef slaveloos het volgende:
Welke groep bestond uit zanger en leadgitarist Vim Fuego , slaggitarist Den Dennis, bassist Colin Grigson en drummer Spider Webb?
Zekersssquote:
S T A N Dquote:
Juist!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:16 schreef methodmich het volgende:
And I wonder, I wonder, I wonder....
is this Fool's Garden?
Letterlijk vertaald moet dat Tuintje In Mijn Hart (Mi Rowsu) van Jan Smit en Damaru zijn...quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:24 schreef methodmich het volgende:
Lekker!
Een grappige release van dit jaar is van Bert & Vief, een duo dat met een aantal via Google Translate vertaalde covers kwam. Zo werd Oerend Hard in hun Engelse versie Eagle Owl Ooking Hard en vertaalden ze ook van Engels naar Nederlands. Zo werd The Greatest Lover ineens De Grootste Liefhebber.
Op dit album stond ook Garden In My Heart. Maar wel duo was verantwoordelijk voor de Nederlandstalige versie van dit nummer, dat in 2009 een hit werd in Nederland?
Zeker wel!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Letterlijk vertaald moet dat Tuintje In Mijn Hart (Mi Rowsu) van Jan Smit en Damaru zijn...
OK, God zal je vergeven...quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:20 schreef Paxie het volgende:
God forgive me if i am wrong ..
Cherry - Dame uit suriname
Cherry - vang me (hou me vast)quote:Op woensdag 18 augustus 2021 07:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je was een eind op weg, maar de combinatie was niet juist…
dit dusquote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:23 schreef pipster het volgende:
Ik denk dat ik deze dame compleet heb gemist. Geen idee.
My Second Skin, in het engels,een aantal jaar later.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:31 schreef Paxie het volgende:
[..]
Cherry - vang me (hou me vast)
meer nummers ken ik niet van haar lol
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
My Second Skin, in het engels,een aantal jaar later.
Uit de film Blonde Dolly.
Ik verbaas me over jouw plotselinge ingevingen…quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:31 schreef Paxie het volgende:
[..]
Cherry - vang me (hou me vast)
meer nummers ken ik niet van haar lol
S T A N Dquote:Op woensdag 18 augustus 2021 21:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
Modern Talking -Cherry Cherry Lady
studio 100quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:44 schreef iggyinthehouse het volgende:
Even een kinderlijke vraag
Wat is de connectie tussen Mega Mindy en K3?
Ja (Miguel van o.a. 'Even tot hier'), en die stopt met werken voor K3.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Was de man van de actrice die Mega Mindy speelt niet een producer van K3?
Het punt gaat naar jou, ik had de naam niet gevraagdquote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Was de man van de actrice die Mega Mindy speelt niet een producer van K3?
Die dus inderdaadquote:
Welk nummer van wie?quote:is een housenummer uit 1998 van de Franse gelegenheidsformatie
, een samenwerking tussen Thomas Bangalter, dj Alan Braxe en vocalist Benjamin Diamond.
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:10 schreef iggyinthehouse het volgende:
stardust - music sounds better with you
Puntje terugquote:
je vergeet je zelf in de lijst te zetten @pipsterquote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:12 schreef pipster het volgende:
[..]![]()
S T A N D
MadMaster 8
Bartrid 2
Paxie 4
Berkery 6
cafca 6
Slaveloos 2
methodmich 6
Burnett 1
iggyinthehouse 4
cafca 3
Charmian 1
belsen 1
Da_San
Welk nummer van wie?quote:I am just a poor boy
Though my story's seldom told
I have squandered my resistance
For a pocketful of mumbles
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:47 schreef Bargehassus het volgende:
The boxer - Simon and Garfunkel
CCR?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:55 schreef Bargehassus het volgende:
Welke Amerikaanse band heeft 13 Top 40 hits gehad en stond in 2020 ook met 13 nummers in de Top 2000, waarvan daar overigens dan weer 3 geen Top 40 hit zijn geweest?
Zekers!quote:
Redelijk gokbare vraag, wel. Zeker voor een fanatiek Top2000 volger. Ik vind vertaalde Modern Talking teksten knapper, dat iemand die herkentquote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:07 schreef Paxie het volgende:
[..]
DAt je dat allemaal uit je hoofd weet. indrukwekkend
Welnee.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:07 schreef Paxie het volgende:
[..]
DAt je dat allemaal uit je hoofd weet. indrukwekkend
iggy is the king als het op vertalingen aan komtquote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Redelijk gokbare vraag, wel. Zeker voor een fanatiek Top2000 volger. Ik vind vertaalde Modern Talking teksten knapper, dat iemand die herkent
Even aan de moeder van Rob vragen!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Welnee.
Creedence Clearwater Revival uit je hoofd is veel indrukwekkender.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |