Probleem voor de kids is dat ze allemaal wat minder antistoffen zijn gaan opbouwen en iedereen opeens vanwege die reden zieker en besmettelijker ziek wordt van allerhande nooit problematisch gewezen virussen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar hoe groot is dat probleem? Ze zijn al de verspreiders van weet ik 't hoeveel andere virussen die meegenomen worden van school, kinderopvang, peuterspeelzaal etc. Wat maakt dit virus anders dan andere virussen als je er geen last meer van hebt?
Het beleid wordt toch met de dag meer een Monty Python-sketch.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alleen wordt je nu als potentieel gevaarlijk beschouwd omdat je vaccinatie niet voorkomt dat je besmet raakt.
Terwijl het doel moet zijn zoveel mogelijk mensen gevaccineerd te krijgen.
Nu schoffelen ze de incentive om dat het vaccinatiedoel elkaar te krijgen volledig onderuit door de enorme microfocus op besmettingen en de potentiële kans dat een volledige gevaccineerde besmet is en een andere ongevaccineerde potentieel kan besmetten.
Het kan, maar hoe meer mensen die vaccinatie hebben over een paar weken, hoe minder relevant een potentiele besmetting is van iemand, want mensen worden niet meer ernstig ziek.
Nu ze ook gevaccineerden willen gaan testen bij TvT kunnen ze het wel vergeten dat een hoop mensen die nog een prik moeten halen, die alsnog gaan halen. Zeg niet dat het voor iedereen zal gelden, maar zeker voor de jongere doelgroep.
Kan een land ook een wappie zijn? Indien dat kan wil ik graag Australië nomineren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:35 schreef ipa84 het volgende:
Wij klagen over een overdreven testcircus maar gelukkig hebben we Australië nog.
[ twitter ]
Dat is de leeftijd waarop de meeste vaccins gegeven worden, ook voor ziektes die vooral voor volwassenen gevaarlijk zijn. Al zijn dat vooral vaccins die levenslange immuniteit geven...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach, dat kan dan weer een mooi opstapje vormen voor vaccinatie van 12-minners.
Geheel en volkomen geschift.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:35 schreef ipa84 het volgende:
Wij klagen over een overdreven testcircus maar gelukkig hebben we Australië nog.
[ twitter ]
Man man manquote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:35 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ja, bij die andere virussen inderdaad. Des te meer reden om zodra het kan te kappen met de anderhalve meter e.d., zodat onschuldige andere virussen onschuldig kunnen blijven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Probleem voor de kids is dat ze allemaal wat minder antistoffen zijn gaan opbouwen en iedereen opeens vanwege die reden zieker en besmettelijker ziek wordt van allerhande nooit problematisch gewezen virussen.
Een slechte Netflix serie is er niets bij.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het beleid wordt toch met de dag meer een Monty Python-sketch.
Wacht maar tot het hier ook weer winter is en we in een lockdown zitten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:35 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Of je wordt nogmaals gepriktquote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eerst word je geprikt, en daarna mag je zelf prikken.
Ach hier heb je ook een paar users die gezegd hebben dat je je vrienden ook wel even op discord kan ontmoeten enzovoort. Dus ja de angst zit er goed ingebakken. Maar Australië is echt de weg kwijt aan het raken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kan een land ook een wappie zijn? Indien dat kan wil ik graag Australië nomineren.
Ik heb gelukkig al een optie staan om in die periode grotendeels het land uit te zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Wacht maar tot het hier ook weer winter is en we in een lockdown zitten.
Ze kunnen ook niet meer terug natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ach hier heb je ook een paar users die gezegd hebben dat je je vrienden ook wel even op discord kan ontmoeten enzovoort. Dus ja de angst zit er goed ingebakken. Maar Australië is echt de weg kwijt aan het raken.
Australie?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig al een optie staan om in die periode grotendeels het land uit te zijn.
Als het die kant op dreigt te gaan ben ik dit keer niet in NL maar op een warm zonnig eiland.
Je kan altijd nog een DVD'tje opzetten en vooraf je handen stukwassen, en je raam openzetten voor wat ventilatie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook niet meer terug natuurlijk.
nee ben je gekquote:
Tuurlijk is er dan meer aan de hand. Dan zat je psychisch al niet helemaal lekker, maar kan een pandemie het laatste duwtje geven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar om zelfmoord te overwegen vanwege corona-maatregelen?Ik zal het geen dor hout noemen, want dat vind ik niet kies, maar dan is er wel meer aan de hand.
Wel erg onmenselijk allemaal, dit is dus wat je krijgt als je blind staart op het met alle geweld willen bevechten van een risico en verder oogkleppen ophebt voor alle andere aspecten die een samenleving leefbaar maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:35 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wij bewaken het fort hier wel voor je.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig al een optie staan om in die periode grotendeels het land uit te zijn.
Als het die kant op dreigt te gaan ben ik dit keer niet in NL maar op een warm zonnig eiland.
Denk dat de nevenschade enorm is op allerlei vlakken, ook gewoon virologisch.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, bij die andere virussen inderdaad. Des te meer reden om zodra het kan te kappen met de anderhalve meter e.d., zodat onschuldige andere virussen onschuldig kunnen blijven.
Ik zal jullie niet in de steek laten hoor, mocht het zover komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij bewaken het fort hier wel voor je.![]()
Waarom dan maken ze zich onsterfelijk belachelijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Wacht maar tot het hier ook weer winter is en we in een lockdown zitten.
90? is nog aan de lage kant.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat de nevenschade enorm is op allerlei vlakken, ook gewoon virologisch.
Sowieso dat in de zomer ook gewoon veel meer kan, de kans dat we met oktober weer maatregelen krijgen vind ik ondertussen echt 90%.
Ik vertrek morgen naar Kroatië.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:57 schreef DX11 het volgende:
[..]
Nou, de zomer, inclusief festivals en onbezorgd naar het buitenland reizen, is toch wel iets waar ik elk jaar naar toe leef ja. Dat is zeker wel het hoogtepunt van mijn jaar. En dat word me nu al 2 jaar afgenomen, dus ik "leef" niet meer zoals ik dat eigenlijk zou willen, en dat is eigenlijk wel belachelijk.
Mensen willen hun leven terug. Wat nou als er nog 25 varianten komen, elke weer besmettelijker, gaan we dan nog 10 jaar maatregelen aanhouden? Wanneer mogen we ooit weer normaal leven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |