Dat is toch maar een griepje, al die moeite.quote:Op woensdag 21 juli 2021 00:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De ontwikkeling van het mRNA-vaccin heeft ook de ontwikkeling van beter werkende griepvaccins in een stroomversnelling gebracht. Dit gaat in de toekomst hopelijk vele levens redden.
Zo vermoeiend die media-propaganda. Moeten we nu medelijden hebben met iedereen, enkel als ze covid hebben gehad.quote:Op woensdag 21 juli 2021 00:07 schreef DonDruiper het volgende:
2 KERNGEZONDE jonge vrouwen met longcovid in OP1. SPORTEN EERST IEDERE DAG! Komen nu gewoon de trap niet meer op.
DIT GAAT DOOR MERG EN BEEN.
Of verkeerslachtoffers waarvan het leven compleet overhoop is gehaald.quote:Op woensdag 21 juli 2021 06:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zo vermoeiend die media-propaganda. Moeten we nu medelijden hebben met iedereen, enkel als ze covid hebben gehad.
Je ziet daar nou nooit een kankerpatiënt vertellen hoe zwaar het is en daar zijn er 115.000 nieuwe van te vinden per jaar. Of een morbide obesitarer die een scootmobiel nodig heeft en niet eens de trap op komt, daar zijn er ook 100.000 van in NL.
Maar gelukkig hebben die kids geen corona!quote:Geen bed meer vrij op kinderic's: ziekenhuizen vol met ernstig zieke kinderen door rs-virus
Het rs-virus verspreidt zich zo hard dat alle bedden op de kinderic's gisteren vollagen. Zeker één patiëntje moest naar een ziekenhuis in Antwerpen uitwijken. Meerdere hospitalen moeten geplande operaties uitstellen, omdat er niet genoeg kinderbedden zijn.
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-rs-virus~aa3fbdd3/
14 doden per dag door een val, dat is de laatste weken alleen al 1400% hoger dan Corrie.quote:Op woensdag 21 juli 2021 06:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Of verkeerslachtoffers waarvan het leven compleet overhoop is gehaald.
Komen er ook dagelijks nieuwe mensen bij.
Nog nooit gezien in talkshows
Vrees het ook. Amper nog weerstand door binnen te blijven zonder contacten, plus de stress door het onbekende en de maatregelen, de angst, de uitzichtloosheid, financiële puinhopen. Die stress werkt weer lekker door op je lijf, en geest. Ik denk dat we nog heel veel ellende gaan zien.quote:Op woensdag 21 juli 2021 06:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Geen bed meer vrij op kinderic's: ziekenhuizen vol met ernstig zieke kinderen door rs-virus
Het rs-virus verspreidt zich zo hard dat alle bedden op de kinderic's gisteren vollagen. Zeker één patiëntje moest naar een ziekenhuis in Antwerpen uitwijken. Meerdere hospitalen moeten geplande operaties uitstellen, omdat er niet genoeg kinderbedden zijn.
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-rs-virus~aa3fbdd3/
Maar gelukkig hebben die kids geen corona!
Er moet echt heel snel een debat op gang gaan komen over welke prijs we bereid zijn te betalen om covid terug te dringen, want ik ben bang dat is pas het begin is.
Nu ik erover nadenk: eigenlijk komt deze situatie gewoon neer op code zwart he, want er zijn geen bedden meer over. Waar is nu de totaalpaniek en het hysterische gegil om maatregelen?quote:Op woensdag 21 juli 2021 06:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar gelukkig hebben die kids geen corona!
Er moet echt heel snel een debat op gang gaan komen over welke prijs we bereid zijn te betalen om covid terug te dringen, want ik ben bang dat is pas het begin is.
Het gaat niet om nu hè, daar ging het in onze discussie ook niet over. Je noemde dat wanneer de vaccinatiecampagne klaar is kinderen die 12- zijn wellicht de aanjagers worden en ik vroeg of dat een probleem is. Daar reageerde jij op met dat er dan nog kwetsbaren zijn, dat is dus wanneer de campagne afgerond is.quote:Op woensdag 21 juli 2021 00:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Er zijn veel griep virussen, en ze muteren snel. De vaccins hebben meestal een vrij lage effectiviteit. We aanvaarden de jaarlijkse griepdoden omdat er geen andere optie is, omdat we niet elke winter in lockdown kunnen gaan.
Covid kunnen we wel bestrijden. We hebben goed werkende vaccins. Dan kan je moeilijk zeggen, op een moment dat er nog honderdduizenden per week gevaccineerd worden: "gooi alles open, we moeten er simpelweg mee leren leven".
Ik geloof zeker in de aan long-covid toegekende effecten, die kunnen ook optreden bij andere infecties of immuunreacties. Ik vind het oprecht vervelend voor mensen die er mee te maken krijgen, maar uiteindelijk krijg je de kaarten die gedeeld worden en zul je er zelf mee aan de slag moeten om langzaam te herstellen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 06:39 schreef Jed1Gam het volgende:
ermoeiend die media-propaganda. Moeten we nu medelijden hebben met iedereen, enkel als ze covid hebben gehad.
"Wanneer de scholen weer opengaan", de vaccinatiecampagne is dan nog niet afgerond. M'n punt was dat je kinderen mee moet tellen voor de vaccinatiegraad, omdat ze het virus ook verspreiden. Welke vaccinatiegraad nodig zal blijken voor herd immunity, who knows...quote:Op woensdag 21 juli 2021 07:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat niet om nu hè, daar ging het in onze discussie ook niet over. Je noemde dat wanneer de vaccinatiecampagne klaar is kinderen die 12- zijn wellicht de aanjagers worden en ik vroeg of dat een probleem is. Daar reageerde jij op met dat er dan nog kwetsbaren zijn, dat is dus wanneer de campagne afgerond is.
Toch opvallend dat de boomers in de loop van juni het vaccinatiebewijs kregen en dus met goede cijfers in Nederland op vakantie mochten in het buitenland zonder testen vooraf, maar dat de jongeren die in de loop van augustus het vaccinatiebewijs krijgen, mogelijk moeten testen voordat ze op vakantie mogen naar het buitenland, ondanks volledige vaccinatie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar vrees ik ook een beetje voor. Zeker omdat het eerst wel zo was. Dat versterkt dat effect nog een keer. De weggerukte wortel zeg maar.
K, nou, dan gooi ik alle hoop weer overboord! Hoop dat er flink gereld gaat worden!quote:Op woensdag 21 juli 2021 00:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen lust je te overtuigen.
Lees zelf het Britse nieuws maar.
Vaccinatie paspoorten voor pubs zitten er aan te komen. 16 uur na freedom day. En bedenk dat alleen 18 plus zich kan laten vaccineren.
Dan moeten we kijken of er een mogelijkheid is om kinderen onder de 12 te laten vaccineren tegen corona, als verspreiding van het coronavirus door kinderen onder de 12 zo'n probleem is. Nadeel is alleen dat geen enkel vaccin nu nog is toegelaten voor toediening aan kinderen onder de 12.quote:Op woensdag 21 juli 2021 07:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat niet om nu hè, daar ging het in onze discussie ook niet over. Je noemde dat wanneer de vaccinatiecampagne klaar is kinderen die 12- zijn wellicht de aanjagers worden en ik vroeg of dat een probleem is. Daar reageerde jij op met dat er dan nog kwetsbaren zijn, dat is dus wanneer de campagne afgerond is.
Dus in wettelijke zin een cowboy wet.quote:Op woensdag 21 juli 2021 00:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Net als hier, bewijs dat je volgens de "GGD" administratie bent gevaccineerd met/via één van de volgende:
• 2 x Comirnaty® (Pfizer) et Spikevax® (Moderna)
• 2 x Vaxzevria® (AstraZeneca)
• 1 x Janssen®
bron
Altijd grappig hoe namen van medicatie steeds abstracter en vager worden.
Bij vaccinatie krijg je een datum/bewijs plus een QR code die je dan kunt invoeren in je "Corona App" (TousAntiCovid): [ afbeelding ]
Je hebt gelijk dat herhaling nodig is waar nu echter (formeel) nog niets van bekend is. Wel wordt gesproken over extra boosters voor "kwetsbaren" die een medische behandeling ondergaan; wat weer net zo vaag als onuitlegbaar is.
Wanneer de scholen weer opengaan is toch iedereen die 12+ is gevaccineerd? Eind augustus/begin september gaan die toch weer open?quote:Op woensdag 21 juli 2021 07:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"Wanneer de scholen weer opengaan", de vaccinatiecampagne is dan nog niet afgerond. M'n punt was dat je kinderen mee moet tellen voor de vaccinatiegraad, omdat ze het virus ook verspreiden. Welke vaccinatiegraad nodig zal blijken voor herd immunity, who knows...
Ik kijk lijdzaam met afschuw toe.quote:Op woensdag 21 juli 2021 06:41 schreef asco het volgende:
Aks ik de twitterberichten van BNODESK deze ochtend lees concludeer ik dat er interessante tijden aanbreken.
Erg benieuwd wat onze overheden wereldwijd komende periode gaan uithalen.
Ik betwist juist dat het een probleem is hè, wat mij betreft laten ze de gezonde 12- gewoon met rust.quote:Op woensdag 21 juli 2021 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dan moeten we kijken of er een mogelijkheid is om kinderen onder de 12 te laten vaccineren tegen corona, als verspreiding van het coronavirus door kinderen onder de 12 zo'n probleem is. Nadeel is alleen dat geen enkel vaccin nu nog is toegelaten voor toediening aan kinderen onder de 12.
Herd immunity is een dik leugen. Gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 21 juli 2021 07:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"Wanneer de scholen weer opengaan", de vaccinatiecampagne is dan nog niet afgerond. M'n punt was dat je kinderen mee moet tellen voor de vaccinatiegraad, omdat ze het virus ook verspreiden. Welke vaccinatiegraad nodig zal blijken voor herd immunity, who knows...
Je hebt ook vast nog wel een advies met welk vaccin we een 2 jarige moeten gaan vaccineren of niet?quote:Op woensdag 21 juli 2021 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dan moeten we kijken of er een mogelijkheid is om kinderen onder de 12 te laten vaccineren tegen corona, als verspreiding van het coronavirus door kinderen onder de 12 zo'n probleem is. Nadeel is alleen dat geen enkel vaccin nu nog is toegelaten voor toediening aan kinderen onder de 12.
Pfizer natuurlijkquote:Op woensdag 21 juli 2021 07:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Je hebt ook vast nog wel een advies met welk vaccin we een 2 jarige moeten gaan vaccineren of niet?
Wat is mis met Moderna?quote:
Want een vaccin aanbieden aan kinderen onder de 12 betekent dat je kinderen onder de 12 niet met rust laat? Het is geen verplichting je te vaccineren hé?quote:Op woensdag 21 juli 2021 07:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik betwist juist dat het een probleem is hè, wat mij betreft laten ze de gezonde 12- gewoon met rust.
Kinderen onder 12 mogen niet zelf kiezen, dan kiezen de ouders dus. Dat maakt het niet echt een vrije keus voor die kinderenquote:Op woensdag 21 juli 2021 07:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Want een vaccin aanbieden aan kinderen onder de 12 betekent dat je kinderen onder de 12 niet met rust laat? Het is geen verplichting je te vaccineren hé?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |