abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juli 2021 @ 10:22:50 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200451979
Livestream start om 13:30 en de lancering is +/- 15:00 NL tijd:

twitter

quote:
Jeff Bezos (57) wordt straks ook rijkste mens in de ruimte: dit is het vluchtverloop, zij vliegen ook mee

Indien alles volgens plan verloopt, kent de ruimtevaart vandaag een reeks primeurs. Om 15 uur (Belgische tijd) moet van op een afgelegen site in het westen van de Amerikaanse staat Texas de New Shepard-draagraket vertrekken van Blue Origin, het ruimtevaartbedrijf van Jeff Bezos (57), de rijkste man ter wereld. De raket vloog reeds vijftien keer onbemand, maar dit keer is het menens.

De New Shepard-raket moet ervoor zorgen dat een capsule naar een hoogte van 106 kilometer vliegt, of net in de ruimte. Daar, drie minuten na de start, kunnen de inzittenden hun gesp losmaken en ervaren wat gewichtloosheid is. Ze kunnen ook enkele minuten naar onze planeet en het donkere van de ruimte turen.

De draagraket keert autonoom naar een landingsplaats ten noorden van de lanceerplaats terug, terwijl de capsule een vrije val maakt. Drie enorme valschermen en remmotoren moeten ervoor zorgen dat zij zachtjes landt in de woestijn. In totaal duurt de vlucht ongeveer elf minuten.

Broers
New Shepard is bedoeld voor ruimtetoerisme en Bezos wil zijn onderneming met glans op de kaart zetten. Hij heeft beslist om zelf mee te vliegen bij de eerste bemande vlucht, waardoor hij meteen de rijkste mens in de ruimte wordt. Ook zijn broer Mark (53) vliegt mee. Zo gaan voor het eerst twee broers samen de ruimte in.

Zij hebben nog twee gezellen: de Amerikaanse luchtvaartpionier Wally Funk die met 82 jaar de oudste vrouw én mens in de ruimte wordt en de Nederlander Oliver Daemen (18), meteen de jongste.

Aanvankelijk zou een zitje gaan naar iemand die op een veiling 28 miljoen dollar had geboden voor de trip. Maar door een “agendaconflict” zal de onbekende pas later zijn of haar vlucht maken.

Ruimtegrens
Blue Origin heeft concurrenten zoals Virgin Galactic van Richard Branson. De 71-jarige Brit heeft de 57-jarige Bezos afgetroefd, door op 11 juli de eerste bemande testvlucht van zijn VSS Unity mee te maken. De stichter van Amazon zal echter hoger vliegen dan de stichter van het Virgin-imperium want die haalde "slechts" 86 kilometer. Wat het eigenlijk een suborbitale vlucht maakt, want 100 kilometer hoogte geldt als de grens van de ruimte.

In september wil ook SpaceX voor het eerst zijn Crew Dragon-capsule voor ruimtetoerisme aanwenden.
Reeds lang een speler op de markt voor ruimtetoerisme is Space Adventures, dat ruimtetoeristen met Russische Sojoez-capsules naar het Internationaal Ruimtestation stuurt. De eerste was in april 2001 de Amerikaan Dennis Tito.

https://www.hln.be/nieuws(...)en-ook-mee~a25b58b1/
quote:
18-jarige Nederlander mag met Jeff Bezos mee de ruimte in

De 18-jarige student Oliver Daemen uit Tilburg vergezelt volgende week Amazon-oprichter Jeff Bezos op diens eerste commerciële ruimtevlucht. Hij is als vierde en laatste passagier toegevoegd aan de eerste bemande vlucht van het ruimtevaartbedrijf van Bezos, Blue Origin.

Blue Origin biedt ruimtetoeristen een tien minuten durende trip op 100 kilometer boven het aardoppervlak. Al eerder werd bekend dat Bezos zelf, zijn broer en de 82-jarige Amerikaanse Wally Funk de vlucht zullen bemannen.

Als het vaartuig de dampkring verlaat, zijn Funk en Daemen de oudste en jongste astronauten ooit. Vandaag is de Tilburger met zijn vader vertrokken naar Texas, waar hij een korte, intensieve astronautentraining zal volgen voor de ruimtevlucht, schrijft Omroep Brabant. Daemen wil in september, na terugkeer op aarde, natuurkunde in Utrecht gaan studeren.

'Droom die uitkomt'
"Dit is een droom die uitkomt", zegt Daemen. "Ik had hier helemaal niet meer op gerekend, totdat vorige week dat verrassende telefoontje van Blue Origin kwam." Hij noemt het "onvoorstelbaar gaaf" dat hij is uitgekozen. "De vlucht naar en in de ruimte duurt maar tien minuten, maar ik weet nu al dat dit de meest bijzondere tien minuten van mijn leven worden."

De vierde plek in de raket werd uitgeloofd via een veiling. In eerste instantie ging iemand anders met de plek aan de haal, namelijk de hoogste bieder (23 miljoen euro). Die persoon besloot later om toch niet mee te gaan.

"De winnaar van de veiling heeft gekozen om een andere keer mee te vliegen", stelt Blue Origin. Daarmee viel de keuze toch op Daemen, die deelnam aan de veiling samen met zijn vader, de ceo van investeringsmaatschappij Somerset Capital Partners.

Het ruimtevaartbedrijf kiest er naar eigen zeggen bewust voor om de plek nu te gunnen aan Oliver omdat hij jong is. Hoeveel Daemen en zijn vader hebben geboden op de veiling is niet duidelijk, al valt de prijs volgens Blue Origin een stuk lager uit dan het hoogste bod van 23 miljoen.

Lancering
De lancering staat gepland voor volgende week dinsdag. De raket New Shepard moet na lancering in Texas naar een hoogte van ruim 100 kilometer gaan. De inzittenden zijn daar een paar minuten gewichtloos en zien de kromming van de aarde. Daarna zakt het vaartuig terug de dampkring in om weer op aarde te landen.

Collega-miljardair Richard Branson wist afgelopen zondag de ruimte te bereiken. Het ruimteschip Unity van Bransons bedrijf Virgin Galactic kwam toen tot 80 kilometer hoogte, volgens NASA de grens voor de ruimte.

https://nos.nl/artikel/23(...)zos-mee-de-ruimte-in
instagram

quote:
‘Ik denk dat ik sprakeloos zal zijn na de landing’: Oisterwijker Oliver (18) reageert in video Jeff Bezos op ruimtereis

OISTERWIJK - ,,Ik denk dat het voor veel mensen hun grootste droom is om naar de ruimte te gaan”, vertelt de 18-jarige Oisterwijker Oliver Daemen. Dinsdag vliegt hij samen met zakenman Jeff Bezos naar de ruimte. Hij wordt de jongste astronaut ooit.

,,Ik denk dat mijn eerste herinnering aan de ruimte de serie Thunderbirds was,” vertelt Oliver in een filmpje op Instagram die Amazon-oprichter Jeff Bezos heeft gedeeld. ,,Ik was daar zo fan van, ik keek elke aflevering. Vooral de raketten waren erg gaaf.”

Dinsdag vertrekt de vlucht van ruim één uur en tien minuten. ,,Ik denk dat ik sprakeloos zal zijn als we landen en ik uit de raket stap.” André Kuipers waarschuwde de jongen al om vooral geen foto's te maken. ,,Ik vind het prachtig dat Oliver zo onverwacht deze fantastische ervaring gaat opdoen”, meldt Kuipers al eerder deze week. ,,Ik heb hem aangeraden om niet de klassieke fout te maken door foto’s te gaan nemen in de korte tijd dat hij boven is, maar ten volle te genieten van het uitzicht op onze schitterende planeet.”

Maar de reis maakt hij niet alleen. Ook Jeff Bezos, zijn broer Mark en de 82-jarige Wally Funk gaan mee. De vrouw wordt daarmee de oudste astronaut ooit. ,,Het is zo gaaf om met deze crew te gaan", vertelt de Oisterwijker. ,,Wally is een van de beste piloten ooit en heeft een fantastisch levensverhaal. En natuurlijk is Jeff een van de beste zakenmannen ooit.”

Interesse in de ruimte
Oliver hoopt dat meer mensen geïnteresseerd raken in de ruimte. ,,Maar ook in het wetenschappelijke. Ik voel de verantwoordelijkheid omdat ik de jongste persoon ben die naar de ruimte gaat. Het is echt een kans om dit te mogen doen.”

Oliver Daemen wist een stoel te bemachtigen in de New Shepard van Jeff Bezos na een veiling voor het goede doel. De vader van Oliver maakte al bekend dat ze tijdens de biedingen waren afgehaakt vanwege de hoge biedingen. Toch kreeg de stoel toen de oorspronkelijke bieder voor een andere vluchtdatum koos. De keuze van Blue Origin, het ruimtebedrijf van Jeff Bezos, viel uiteindelijk op Oliver door zijn passie voor ruimtevaart en jonge leeftijd.

https://www.bd.nl/tilburg(...)ruimtereis~af6ff41c/

[ Bericht 1% gewijzigd door Starhopper op 20-07-2021 10:33:37 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200451985
Moet hij weten
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  dinsdag 20 juli 2021 @ 10:23:59 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200451996
Mijn defenitie van een ruimtereis is een orbital flight. Maarja, neemt niet weg dat dit super vet is :P
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200452007
En maar zeuren hoe slecht m'n zondagse ritje wel niet is voor het klimaat
pi_200452028
Hopelijk voor die knul geen herhaling van de Columbia.
pi_200452098
Leuk voor die pik

Ik ga kijken
Moeten zij weten
pi_200452109
Ik ben ook wel benieuwd weer.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 10:53:16 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200452363
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 10:24 schreef pvdplanet het volgende:
En maar zeuren hoe slecht m'n zondagse ritje wel niet is voor het klimaat
Vloeibare zuurstof en waterstof zijn volgens mij niet zo slecht voor het klimaat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200452451
wacht

wie heeft zn ruimtereis betaalt, zijn (sugar)daddy?

ja ik ben jaloers
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Spellchecker dinsdag 20 juli 2021 @ 11:07:48 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:12:37 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200452685
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 10:58 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
wacht

wie heeft zn ruimtereis betaalt, zijn (sugar)daddy?

ja ik ben jaloers
https://www.businessinsid(...)r-oliver-jeff-bezos/
pi_200452721
quote:
Multimiljonair, maar niet rijk genoeg voor Quote 500.

wat zielig voor hem
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:15:59 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200452738
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:14 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Multimiljonair, maar niet rijk genoeg voor Quote 500.

wat zielig voor hem
Wel een goede reclamestunt dit.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:23:27 #14
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_200452885
Beetje discutabel of je jezelf astronaut moet noemen als je maar net over de 100km gaat, maar oké. Had het zelf nog niet aangedurfd met Blue Origin…
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:29:10 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200452971
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Beetje discutabel of je jezelf astronaut moet noemen als je maar net over de 100km gaat, maar oké. Had het zelf nog niet aangedurfd met Blue Origin…
Nja de vlucht van Virgin 2 weken geleden ging maar 80km hoog en die worden nu officieel austronaut genoemd. Dus 100 km moet dan zeker lukken.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:31:31 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200453003
Tja, deze jongen heeft waarschijnlijk niet voor dat geld zelf gewerkt en het is natuurlijk een gigantisch bedrag, maar verre bootreizen, luchtreizen, allerlei zaken waren eerst zeer prijzig en alleen voor de rijke klasse. Op termijn gaat het gewoon goedkoper worden en meer bereikbaar voor minder draagkrachtigen. (Alhoewel het in dit geval wel even kan duren ;) )
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:33:55 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200453053
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:31 schreef thedeedster het volgende:
Tja, deze jongen heeft waarschijnlijk niet voor dat geld zelf gewerkt en het is natuurlijk een gigantisch bedrag, maar verre bootreizen, luchtreizen, allerlei zaken waren eerst zeer prijzig en alleen voor de rijke klasse. Op termijn gaat het gewoon goedkoper worden en meer bereikbaar voor minder draagkrachtigen. (Alhoewel het in dit geval wel even kan duren ;) )
Nee hoor, gewoon bijbaantje bij de appie. Als je niet teveel avocado toast eet heb je dat zo bij elkaar.
pi_200453100
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:31 schreef thedeedster het volgende:
Dan mogen ze toch echt eerst een andere aandrijving uit gaan vinden. Alleen al met de hoeveelheden brandstof gaat dat niet 'meer bereikbaar worden voor minder draagkrachtigen'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200453115
Weet niet of ik het zou accepteren als mij het nu werd aangeboden. Ik kom hier al eens in straten waar ik nooit ben geweest... wat heb ik in de ruimte te zoeken. Er is toch nog steeds een kans aanwezig dat het mis gaat.

Bovendien is dit een vlucht van niets, beetje op en neer. Een maanlanding ofzo zou een ander verhaal zijn, maar dat hebben we (vreemd genoeg) al zo'n 60 jaar niet meer gedaan.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:39:30 #20
182233 thedeedster
pi_200453139
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan mogen ze toch echt eerst een andere aandrijving uit gaan vinden. Alleen al met de hoeveelheden brandstof gaat dat niet 'meer bereikbaar worden voor minder draagkrachtigen'.
Goed punt.

Ik zie dergelijke exercities als een stap in een proces; hopelijk leren ze er veel van en worden andere ontwikkelingen zo in gang gezet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:41:49 #21
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_200453179
Track record Blue Origin: 15/16 succes. 1x is de booster te hard neergekomen. Zal wel goed gaan, maar 16 vluchten sinds 2012 is wel erg weinig.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:42:03 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200453182
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:37 schreef YoshiBignose het volgende:

Bovendien is dit een vlucht van niets, beetje op en neer. Een maanlanding ofzo zou een ander verhaal zijn, maar dat hebben we (vreemd genoeg) al zo'n 60 jaar niet meer gedaan.
:Y

De Inspiration4 later dit jaar is pas een echte ruimtevlucht :) https://inspiration4.com/
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:48:54 #23
182233 thedeedster
pi_200453292
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De Inspiration4 later dit jaar is pas een echte ruimtevlucht :) https://inspiration4.com/
Mooie frontpage. :Y
  dinsdag 20 juli 2021 @ 12:17:59 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200453647
pi_200453875
Die ruimtepakken zijn gewoon geupgraded overalls :')
  dinsdag 20 juli 2021 @ 12:34:57 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200453896
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:33 schreef Jonmen het volgende:
Die ruimtepakken zijn gewoon geupgraded overalls :')
Ze hoeven ook niet naar buiten natuurlijk.
pi_200453916
Waar een rijke pa wel niet goed voor is, geniet ervan jongen!
pi_200454030
Astronauten. Ruimtereis :')
Het is gewoon een veredelde paraboolvlucht.
Als ze nou een rondje om de maan zouden doen.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 12:50:19 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200454050
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:48 schreef Jemoederniet het volgende:
Astronauten. Ruimtereis :')
Het is gewoon een veredelde paraboolvlucht.
Als ze nou een rondje om de maan zouden doen.
Ze doen hun best. We kunnen niet allemaal de beste zijn. :*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_200454071
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ze hoeven ook niet naar buiten natuurlijk.
De astronauten van Virgin Galactic / SpaceX ook niet.
Maar die zijn wel een stuk beter 'voorzien'.

Zal wel voortkomen uit de amazon techniek, om op zaken voor de medewerkers te besparen.

Laat maar :P Virgin Galactic pakken waren ook overalls. Wel steviger uitvoering dan die van Blue Origin
  dinsdag 20 juli 2021 @ 12:59:37 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200454148
NSF is live!!! :D @puzziepie
pi_200454195
Veel gaan we niet kunnen zien. Midden in de nacht daar
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:08:27 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200454260
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:03 schreef Jonmen het volgende:
Lancering is over 2 uur. Tegen die tijd is het licht :)
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:56:34 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200454962
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:03 schreef Jonmen het volgende:
Het is nu licht :T
pi_200455346
Hold.

Scrub later?
Zou wel grappig zijn :P
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:18:30 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455369
Een Rivian :D cool
pi_200455572
"Some of the world most brilliant engineers in this room"

Lijkt me toch niet. Anders deden ze geen 20 jaar over het lanceren van 15 mini raketjes, en die geraken niet eens voorbij de 100km.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:31:18 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455596
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:17 schreef Jonmen het volgende:
Hold.

Scrub later?
De tweet van Elon gaat episch zijn dan _O-
Sowieso ben ik benieuwd wat hij gaat tweeten straks :T
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:32:18 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455614
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:17 schreef Jonmen het volgende:
Hold.

Scrub later?
Met dit tempo mogen we blij zijn als ze in dat ding zitten op T0
pi_200455629
Gaat ie nou met een hoed op de ruimte in _O-
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:34:08 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455644
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:33 schreef engine het volgende:
Ja :')
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:34:32 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455648
Nee toch niet :D
pi_200455652
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja :')
Ging nu toch af :D
pi_200455656
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:33 schreef engine het volgende:
En allemaal ook met hun eigen, gewone gympies aan.
pi_200455672
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:34 schreef Jonmen het volgende:

[..]

En allemaal ook met hun eigen, gewone gympies aan.
Dat was me nog niet eens opgevallen.
pi_200455683
HAHAHAH, die deur.
Dat is toch niet echt deel van de capsule?

Gelukkig niet :P
Oef
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:39:40 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455739
Het zijn niet eens pressuresuits :')
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:40:19 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200455747
Dat zijn wel de grootste ramen op een raket ooit, of niet?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:41:25 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455761
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat zijn wel de grootste ramen op een raket ooit, of niet?
Yep. Maar deze ramen hebben ook niet zoveel krachten te verduren als bij een orbital flight
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:42:02 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455771
Ze klinkt als Alexa _O-
pi_200455804
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De tweet van Elon gaat episch zijn dan _O-
Sowieso ben ik benieuwd wat hij gaat tweeten straks :T
Waarschijnlijk gewoon felicitaties als het goed gaat.

De Musk - Bezos 'rivaliteit' is een beetje als Duitsland - Engeland waarbij de Duitsers niet eens doorhebben dat er een rivaliteit is.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:44:05 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455806
Alexa launch rocket _O-
pi_200455814
Ik dacht een mooi jongensverhaal maar het is gewoon een trustfund kiddo dus?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:47:27 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200455868
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:44 schreef tjoptjop het volgende:
Ik dacht een mooi jongensverhaal maar het is gewoon een trustfund kiddo dus?
Er moest geboden worden dus ja... Hoewel we dus niet weten hoeveel ze hebben neergelegd. Het hoogste bod was 23 miljoen, maar is niet doorgegaan dus. Dit bod was 'aanzienlijk lager' maar geen idee of we dan spreken over 22 miljoen, 10 miljoen of 100.000 euro ofzo.
pi_200455888
Zou Bezos al die andere mensen meenemen zodat niemand hoopt dat dat ding crasht? :D
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:49:42 #57
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455892
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Er moest geboden worden dus ja... Hoewel we dus niet weten hoeveel ze hebben neergelegd. Het hoogste bod was 23 miljoen, maar is niet doorgegaan dus. Dit bod was 'aanzienlijk lager' maar geen idee of we dan spreken over 22 miljoen, 10 miljoen of 100.000 euro ofzo.
Wel bizar hoor. Dan geef je 23 miljoen uit en dan kan het niet doorgaan want iets anders in de agenda.
pi_200455897
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Startbod was 4,5 miljoen.
Dus daartussen ergens
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:51:18 #59
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200455920
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:49 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Startbod was 4,5 miljoen.
Dus daartussen ergens
Ah wist ik niet. Hoe dan ook rijk :+
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:52:02 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455928
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ah wist ik niet. Hoe dan ook rijk :+
Maar papa is niet rijk genoeg voor de quote500 :D
pi_200455954
Het ziet er allemaal wel een beetje amateuristisch uit :P
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:53:55 #62
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200455956
Haaahahaha hij dacht zeker dat het een cadeautje was van z'n vader _O- oi oi oi oi
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:55:38 #63
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200455971
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Maar papa is niet rijk genoeg voor de quote500 :D
Dat legt vooral het bizarre verschil vast tussen een miljonair en een miljardair (1000 keer meer dan een miljonair).

Je kan 100 miljoen hebben (en dan is deze vlucht dus al een eitje) maar je komt dan nog niet eens in de buurt van een miljardair. En die laatste vind je steeds meer op in de top 500.

Voor een miljardair zijn miljonairs gewoon arme sloebers. Nog armer dan de gemiddelde Nederlander is voor een miljonair in verhouding gezien.

Als jeff 500 euro laat vallen op straat kan hij het net zo goed laten liggen, want in die paar seconde dat het kost om het op te pakken heeft ie al meer verdiend.

nog een mooie: als je elke maand 1 miljoen kreeg sinds de geboorte van Jezus zou je nog niet zo rijk zijn als Jeff Bezos _O-
pi_200455977
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:53 schreef appeleibanaan het volgende:
Het ziet er allemaal wel een beetje amateuristisch uit :P
Idd.
Had wel veel meer verwacht van hun.

Precies een schooltrip die grotendeels op papier staat en waarvan de juffen het al 10x hebben gedaan, maar het hele verhaal errond toch een rommeltje lijkt te zijn.
pi_200455993
Gaat 15:00 nog door?
pi_200455998
Oh
pi_200456015
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:57 schreef PS. het volgende:
Gaat 15:00 nog door?
Ze moeten de aftelknop heel de tijd blijven indrukken, om te laten aftellen.
De werknemer had even jeuk, en had te knop even losgelaten om te krabben
pi_200456031
Welke stream kijken jullie/loopt het beste?
Moeten zij weten
pi_200456032
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:58 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Ze moeten de aftelknop heel de tijd blijven indrukken, om te laten aftellen.
De werknemer had even jeuk, en had te knop even losgelaten om te krabben
Had die smeerlap zich moeten wassen.
pi_200456037
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat legt vooral het bizarre verschil vast tussen een miljonair en een miljardair (1000 keer meer dan een miljonair).

Als je iedere seconde een Euro krijgt heb je na 11 dagen een miljoen. Om een miljard te krijgen ben je ruim 32 jaar bezig

Ondergrens Quote500 is overigens geen miljard, eerder iets van 80-100 miljoen dacht ik.
pi_200456038
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:59 schreef H0D3NPYL het volgende:
Welke stream kijken jullie/loopt het beste?
NOS

pi_200456054
quote:
Die titel lijkt me niet helemaal correct. Op de Soyuz zijn toch ook wel eens toeristen meegegaan naar het ISS?
pi_200456058
Present. Waarom vliegt dat ding nog niet?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:02:04 #74
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200456060
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:01 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die titel lijkt me niet helemaal correct. Op de Soyuz zijn toch ook wel eens toeristen meegegaan naar het ISS?
Sterker nog, NOS had dezelfde titels 2 weken geleden met Virgin Galactics launch :')
pi_200456083
NOS loopt trouwens wel achter op de originele, dus dan maar gewoon de stream uit de OP

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 15:03:49 ]
pi_200456094
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Sterker nog, NOS had dezelfde titels 2 weken geleden met Virgin Galactics launch :')
Oh ja die hadden we ook nog _O-

Stagaire heeft streamingduty
pi_200456096
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:01 schreef vosss het volgende:
Present. Waarom vliegt dat ding nog niet?
8 minuten hold gehad ondertussen.
pi_200456110
Zouden de aandeelhouders van Amazon nu zitten te zweten?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:05:40 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200456116
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:05 schreef Confetti het volgende:
Zouden de aandeelhouders van Amazon nu zitten te zweten?
Hij is al weg he bij Amazon. 2 weken geleden.
pi_200456118
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:04 schreef Jonmen het volgende:

[..]

8 minuten hold gehad ondertussen.
Bekend waarom? Ik hoor er niks over op die stream van NBC News.
vosss is de naam,
pi_200456122
Blijkbaar werkt Ray Romano ook bij Blue Origin.
pi_200456150
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Bekend waarom? Ik hoor er niks over op die stream van NBC News.
Reclameblokje van Amazon
Moeten zij weten
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:08:50 #83
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200456155
Ik heb het gevoel dat Jeff zich omringt door andere mensen (heel oud en jong) zodat we niet allemaal hopen dat ie explodeert _O-
pi_200456160
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:08 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Reclameblokje van Amazon
:')
vosss is de naam,
pi_200456168
Tis toch wel spannender als je 200 miljard de lucht inschiet dan een gemiddelde astronaut.
pi_200456176
Hopen op goede beelden en geen ruk verbinding. Tot nu toe prima
Moeten zij weten
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:11:48 #87
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456193
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je kan 100 miljoen hebben (en dan is deze vlucht dus al een eitje) maar je komt dan nog niet eens in de buurt van een miljardair. En die laatste vind je steeds meer op in de top 500.

Voor een miljardair zijn miljonairs gewoon arme sloebers. Nog armer dan de gemiddelde Nederlander is voor een miljonair in verhouding gezien.

Als jeff 500 euro laat vallen op straat kan hij het net zo goed laten liggen, want in die paar seconde dat het kost om het op te pakken heeft ie al meer verdiend.

nog een mooie: als je elke maand 1 miljoen kreeg sinds de geboorte van Jezus zou je nog niet zo rijk zijn als Jeff Bezos _O-
Ja. Het geld wat papa heeft is wisselgeld voor Bezos. Echt niet te bevatten hoe rijk die kerel is.

Het is gewoon een publiciteitsstunt voor papa's bedrijf. Overal ter wereld in het nieuws lees Oliver Daemen, zoon van Joos Daemen van Somerset Capital Partners. Die 20 miljoen voelt ie wel in z'n portemonnee
pi_200456196
AND AWAY WE GO
pi_200456219
Lijkt net een computeranimatie zo.
pi_200456221
Lift off!
vosss is de naam,
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:13:06 #91
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456222
Cool :D
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:13:25 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200456230
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:12 schreef PS. het volgende:
Lijkt net een computeranimatie zo.
Ja altijd bijzonder. Omdat je tegen de lucht kijkt heb je geen referentie.
pi_200456238
Hadden ze dat ding niet iets minder op een penis kunnen laten lijken?
pi_200456244
Kolere, binnen een 1,5 minuut op 40.000 meter hoogte
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:14:16 #95
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200456246
trouwens hoogte in feet :') Nasa gebruikt normaal ook gewoon meters....
pi_200456256
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:13 schreef Starhopper het volgende:
Cool :D
Toch een stuk gaven dan dat vliegtuigje vorige week.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:15:15 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456262
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
trouwens hoogte in feet :') Nasa gebruikt normaal ook gewoon meters....
Dit zie ik nog wel fout gaan bij New Glenn :')
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:15:26 #98
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456266
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:14 schreef engine het volgende:

[..]

Toch een stuk gaven dan dat vliegtuigje vorige week.
Ja :)
pi_200456274
'Look at that view'

Ik zie niets speciaals.
Veel ben je niet gewoon precies. Misschien eens beter in mijn broek kijken dan :+
pi_200456277
Nu 10x zo hoog als een vliegtuig op kruishoogte.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:16:04 #101
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_200456278
Wat een underwhelming camerawerk :{
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:17:08 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456307
1 minute warning
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:17:10 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200456309
ik had stiekem op livebeelden vanuit dat ding gehoopt. Desnoods een foto oid.

Maar dat zal wel lastig zijn
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:17:40 #104
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200456324
Nou dit was het dan weer .... LOL

heb je daarzo veel geld voor neergelegd

en dan maar een paar min lol hebben
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_200456326
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja dat valt weer tegen.
Moeten zij weten
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:17:56 #106
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456336
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Maar dat zal wel lastig zijn
Zal wel achteraf komen net als dat vliegtuig
pi_200456340
Als je geen beelden laat zien, stop dan ook ineens met dat geluid he. :r
Kutbedrijf
pi_200456349
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:17 schreef RAVW het volgende:

Tja, voor die lui is dat geld alsof ik binnen 2 minuten klaar ben bij een prostituee voor 50 euro.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:18:42 #109
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200456351
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:17 schreef RAVW het volgende:

Ja, maarja als je dus zo rijk bent (zeker Jeff) dan is het minder in verhouding dan naar de bios gaan voor ons.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:18:54 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456355
Bezos reageert niet _O-
pi_200456369
Godskolere wat nice.
pi_200456375
niet helemaal op het midden van het platform geland.
pi_200456382
Ze hadden die capsule er gewoon op kunnen laten joh.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:20:32 #114
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200456385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:20 schreef theSlowRush het volgende:
niet helemaal op het midden van het platform geland.
Ja, daar hadden ze toch wel een mooi dartbord kunnen maken, en dan wedden :D
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:20:43 #115
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456391
Was er nou iemand aan het kotsen op de achtergrond? _O- _O- _O-
pi_200456395
_O_ _O_
Moeten zij weten
pi_200456416
Ziek beeld van die parachute
Moeten zij weten
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:22:49 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456432
En dat was 10 minuten lol :D
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:23:38 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456445
Wally is blij _O- _O- _O-
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:23:44 #120
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200456448
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:22 schreef Starhopper het volgende:
En dat was 10 minuten lol :D
voor dat geld heb ik wel de rest van me leven lol
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_200456455
Dan is dat van Virgin toch zijn geld meer waard hoor.
Dit is een grap. 17 jaar lang.. voor dit..
pi_200456460
Die Wally praat overal doorheen haha
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:24:47 #123
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200456469
Sorry, i'm not impressed.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:25:38 #124
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_200456485
Matig
pi_200456489
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:23 schreef RAVW het volgende:

[..]

voor dat geld heb ik wel de rest van me leven lol
Voor dat geld kun je ook de rest van je leven heel luxe leven....
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:26:08 #126
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_200456494
We had overweight, we had to throw Oliver overboard. o|O
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:26:34 #127
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200456501
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:24 schreef xzaz het volgende:
Sorry, i'm not impressed.
Echt ruimtetoerisme komt pas over een aantal jaar met Dear Moon van SpaceX, wanneer een japanse toerist om de maan gaat vliegen.
pi_200456527
Shit hoe gaat die deur ook alweer open?
Moeten zij weten
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:28:24 #129
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200456532
Staat wel leuk op je CV als 18 jarige :-)
Ik ben in space geweest :-)
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:28:32 #130
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456536
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Echt ruimtetoerisme komt pas over een aantal jaar met Dear Moon van SpaceX, wanneer een japanse toerist om de maan gaat vliegen.
Dit jaar al met Inspiration 4. Kosten zijn zo'n 40 miljoen per stoel dacht ik. En dan ben je 3 dagen op stap.

Al gaat Starship het straks inderdaad spotgoedkoop maken.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:28:36 #131
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200456539
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja, voor mij persoonlijk is dit ook geen ruimtetoerisme maar goed daar zijn de meningen over verdeelt.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:29:19 #132
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200456548
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja, voor mij persoonlijk is dit ook geen ruimtetoerisme maar goed daar zijn de meningen over verdeelt.
Ben ik met je eens. Maarja het is ook een beetje je verdienmodel opbouwen voor ze natuurlijk.

De vraag is ook nog hoeveel meer voorbereiding mensen nodig gaan hebben voor langere reizen. Rijke mensen willen vast graag te ruimte in, maar als ze daar eerst weken van training voor nodig hebben...
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:29:44 #133
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_200456558
Dit voelt een beetje als de Chinese meuk onder de ruimtereizen.
pi_200456559
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit jaar al met Inspiration 4. Kosten zijn zo'n 40 miljoen per stoel dacht ik. En dan ben je 3 dagen op stap.
Dat zou ik dan eerder willen dan voor een paar miljoen dit...

Als ik geld zou hebben uiteraard.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:29:54 #135
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200456562
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maarja het is ook een beetje je verdienmodel opbouwen voor ze natuurlijk.
ze hebben denk ik net de onkosten er uit
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:29:54 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456563
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Eens ja.
pi_200456571
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:28 schreef H0D3NPYL het volgende:
Shit hoe gaat die deur ook alweer open?
:D
Duurt wel lang
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:30:33 #138
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200456578
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:29 schreef RamboDirk het volgende:
Zo iets van MADE in CHINA _O-
Het is net net niet
pi_200456586
Toch met die achterlijke hoed omhoog geweest :')
pi_200456592
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:29 schreef RamboDirk het volgende:
Zo leuk zijn als Jack Ma van Aliexpress namaakt en goedkoper aanbiedt
Moeten zij weten
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:31:28 #141
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456595
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:29 schreef PS. het volgende:

[..]

Dat zou ik dan eerder willen dan voor een paar miljoen dit...

Als ik geld zou hebben uiteraard.
Ja. Dat is meer waar voor je geld dan dit
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:31:29 #142
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200456597
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:29 schreef RAVW het volgende:

[..]

ze hebben denk ik net de onkosten er uit
Nog lang niet denk ik zelfs.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:32:10 #143
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200456611
Granny is er ook uit >:)
Die heeft de dag van haar leven , zo'n hoogte punt zal ze nooit meer in haar leven bereiken
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:32:34 #144
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456621
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:31 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Dat gaat niet gebeuren. Die is te dom om te poepen
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:32:36 #145
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200456623
quote:

[..]

Jack Ma, leeft die uberhaupt nog?
pi_200456634
quote:

[..]

Eigenaar van Xiaomi zie ik het nog wel doen.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:34:29 #147
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200456652
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:33 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Eigenaar van Xiaomi zie ik het nog wel doen.
Nee Lei Jun zal, net zoals Jack door de overheid klein worden gehouden. De overheid is eigenaar van elk bedrijf in China.
pi_200456667
Jeff kan geen champagne spuiten
Moeten zij weten
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:35:34 #149
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_200456668
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:30 schreef RAVW het volgende:

[..]

Zo iets van MADE in CHINA _O-
Het is net net niet
Het is het allemaal net niet inderdaad. Wellicht dat beelden vanuit de cabine dit wat kunnen nuanceren.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:36:20 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200456677
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee Lei Jun zal, net zoals Jack door de overheid klein worden gehouden. De overheid is eigenaar van elk bedrijf in China.
Betekend niet dat er geen commercieel ruimteprogramma opgezet kan worden in China natuurlijk. Als de overheid kan meegenieten van de winsten op 1 of andere manier zie ik niet waarom ze het zouden verbieden.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:37:49 #151
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_200456693
Binnenkort maar eens met m’n pa praten
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:38:01 #152
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200456696
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Betekend niet dat er geen commercieel ruimteprogramma opgezet kan worden in China natuurlijk. Als de overheid kan meegenieten van de winsten op 1 of andere manier zie ik niet waarom ze het zouden verbieden.
Oh zeker.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:38:43 #153
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200456708
New Glenn _O- _O- _O- :W :W :W :W :W
pi_200456709
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:37 schreef JohnBercow het volgende:
Binnenkort maar eens met m’n pa praten
Die zal eerder zeggen, spring maar uit een vliegtuig zonder parachute. Dan zweef je ook enkele minuten :+
pi_200456717
Bij ruimtereis denk ik eerder aan een rondje om de aarde. Dan heb je ook meer de ervaring van gewichtloosheid en kun je van het uitzicht genieten.

Nu ervaren ze vooral onprettige g-krachten.

Maar goed, zo the zien zijn ze wel blij.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:40:01 #156
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_200456723
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:38 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Die zal eerder zeggen, spring maar uit een vliegtuig zonder parachute. Dan zweef je ook enkele minuten :+
Zoiets waarschijnlijk ja 😅
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_200456736
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:38 schreef xzaz het volgende:
New Glenn _O- _O- _O- :W :W :W :W :W
Over 17 jaar he.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:40:54 #158
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200456737
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:39 schreef nomina het volgende:
Bij ruimtereis denk ik eerder aan een rondje om de aarde. Dan heb je ook meer de ervaring van gewichtloosheid en kun je van het uitzicht genieten.

Nu ervaren ze vooral onprettige g-krachten.

Maar goed, zo the zien zijn ze wel blij.
Tegen die tijd dat ze bijgekomen zijn van de zenuwen van de start zijn ze al bijna weer terug op aarde
Want denk toch niet dat je daar rustig zit als die raket gestart word
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:43:06 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456769
Oliver mag geen alcohol drinken :D _O-
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:43:31 #160
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200456775
is het nog ergens live te kijken
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:51:02 #161
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200456861
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:43 schreef RAVW het volgende:
is het nog ergens live te kijken
Nope afgelopen
  dinsdag 20 juli 2021 @ 16:03:49 #162
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200456987
twitter
  dinsdag 20 juli 2021 @ 16:06:03 #163
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200457010
Nonevent
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 20:45:24 #164
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_200460949
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:59 schreef Starhopper het volgende:
NSF is live!!! :D @:Puzziepie
Ik heb het gezien :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_200464040
Rijkeluiszoontje heeft zijn cadeautje van vaderlief weer gehad, wat zal hij de volgende keer van papa krijgen ? ..
"You can call me Susan if it makes you happy"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 juli 2021 @ 23:13:29 #166
862 Arcee
Look closer
pi_200464082
Gaaf. :)

Wat een enorme hoogte, zeg.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 21 juli 2021 @ 10:08:23 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200467644
_O- _O- _O- _O-

quote:
Bezos bedankt klanten en personeel Amazon: 'Jullie hebben dit betaald'

Na afloop van zijn toeristische ruimtereis heeft Jeff Bezos tijdens een persconferentie al het personeel en alle klanten van Amazon bedankt. Waarom? "Jullie hebben hiervoor betaald. Daarom wil ik jullie allemaal heel hartelijk bedanken."

Amazon-oprichter Jeff Bezos maakte gisteren een succesvolle bemande ruimtevlucht met zijn ruimtevaartbedrijf Blue Origin. Aan boord van de ruimtecapsule bevonden zich ook de 82-jarige Wally Funk, nu officieel de oudste astronaut ter wereld en de 18-jarige Nederlander Oliver Daemen. Hij is officieel de jongste astronaut ter wereld.

Rijkste mens op aarde
Jeff Bezos is de rijkste mens op aarde, zijn broer Mark ging ook mee naar de ruimte. Bij terugkomst op aarde gaf het viertal een persconferentie.

"Ik wil iedere medewerker en iedere klant van Amazon bedanken", zei Bezos toen. "Jullie hebben hier uiteindelijk voor betaald. Serieus, bedankt vanuit de grond van mijn hart. Ik waardeer het heel erg."

Slechte werkgever
Het 'bedankje' van Bezos valt bij veel mensen slecht. Niet alleen heeft Amazon jarenlang geen belasting betaald, het grootste deel van die werknemers waar Bezos zo dankbaar voor is, krijgt slecht betaald. Ook zijn er al jaren klachten over de arbeidsomstandigheden binnen het bedrijf, zoals dat werknemers nauwelijks tijd krijgen om naar de wc te gaan.

De 82-jarige Funk zei dat ze een 'fantastische tijd' had in de ruimte. "Het was geweldig, ik wil snel weer gaan", vertelde ze.

De Nederlandse Oliver had eerder al gezegd dat het geweldig was.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-betalen-ruimtereis
  woensdag 21 juli 2021 @ 10:29:29 #168
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200467885
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:13 schreef Arcee het volgende:
Gaaf. :)

Wat een enorme hoogte, zeg.
Niet bepaald heel hoog.
  woensdag 21 juli 2021 @ 10:31:28 #169
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200467911
quote:
16s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:08 schreef Starhopper het volgende:
_O- _O- _O- _O-
[..]

En dan te bedenken dat dit een PR stunt is. Hoe kan zo iemand miljonair worden.
pi_200469058
quote:
_O- _O- _O- _O-
[..]

Dit is echt een onbeschaamde evil supervillain reactie.

pi_200469582
quote:
_O- _O- _O- _O-
[..]

_O-

Ik dacht serieus een Speld of Onion link onderaan te vinden
pi_200499197
https://nos.nl/artikel/23(...)derlandse-reisgenoot

quote:
De ruimtevlucht van Jeff Bezos is niet voldoende voor een officieel astronautenspeldje. Ook zijn Nederlandse reisgenoot Oliver Daemen kan geen aanspraak op de wings maken, omdat de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA op de dag van de vlucht de regels heeft aangescherpt.
Next level trolling dit :D ^O^
pi_200502572
Hopelijk heeft ie een selfie gemaakt voor Tinder toen hij daar boven was met Bezos
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_200502900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat dit een PR stunt is. Hoe kan zo iemand miljonair worden.
Niet zo moeilijk, gewoon de grootste teringlijer van de wereld worden.
pi_200511896
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:49 schreef Starhopper het volgende:
Wel bizar hoor. Dan geef je 23 miljoen uit en dan kan het niet doorgaan want iets anders in de agenda.
Toont maar weer aan dat er veel te weinig belasting betaalt wordt door vermogende mensen. Zulke bedragen uitgeven aan een "ruimtereis" van 10 minuten....achterlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')