abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 10:22:50 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200451979
Livestream start om 13:30 en de lancering is +/- 15:00 NL tijd:

twitter


quote:
Jeff Bezos (57) wordt straks ook rijkste mens in de ruimte: dit is het vluchtverloop, zij vliegen ook mee

Indien alles volgens plan verloopt, kent de ruimtevaart vandaag een reeks primeurs. Om 15 uur (Belgische tijd) moet van op een afgelegen site in het westen van de Amerikaanse staat Texas de New Shepard-draagraket vertrekken van Blue Origin, het ruimtevaartbedrijf van Jeff Bezos (57), de rijkste man ter wereld. De raket vloog reeds vijftien keer onbemand, maar dit keer is het menens.

De New Shepard-raket moet ervoor zorgen dat een capsule naar een hoogte van 106 kilometer vliegt, of net in de ruimte. Daar, drie minuten na de start, kunnen de inzittenden hun gesp losmaken en ervaren wat gewichtloosheid is. Ze kunnen ook enkele minuten naar onze planeet en het donkere van de ruimte turen.

De draagraket keert autonoom naar een landingsplaats ten noorden van de lanceerplaats terug, terwijl de capsule een vrije val maakt. Drie enorme valschermen en remmotoren moeten ervoor zorgen dat zij zachtjes landt in de woestijn. In totaal duurt de vlucht ongeveer elf minuten.



Broers
New Shepard is bedoeld voor ruimtetoerisme en Bezos wil zijn onderneming met glans op de kaart zetten. Hij heeft beslist om zelf mee te vliegen bij de eerste bemande vlucht, waardoor hij meteen de rijkste mens in de ruimte wordt. Ook zijn broer Mark (53) vliegt mee. Zo gaan voor het eerst twee broers samen de ruimte in.

Zij hebben nog twee gezellen: de Amerikaanse luchtvaartpionier Wally Funk die met 82 jaar de oudste vrouw én mens in de ruimte wordt en de Nederlander Oliver Daemen (18), meteen de jongste.

Aanvankelijk zou een zitje gaan naar iemand die op een veiling 28 miljoen dollar had geboden voor de trip. Maar door een “agendaconflict” zal de onbekende pas later zijn of haar vlucht maken.



Ruimtegrens
Blue Origin heeft concurrenten zoals Virgin Galactic van Richard Branson. De 71-jarige Brit heeft de 57-jarige Bezos afgetroefd, door op 11 juli de eerste bemande testvlucht van zijn VSS Unity mee te maken. De stichter van Amazon zal echter hoger vliegen dan de stichter van het Virgin-imperium want die haalde "slechts" 86 kilometer. Wat het eigenlijk een suborbitale vlucht maakt, want 100 kilometer hoogte geldt als de grens van de ruimte.

In september wil ook SpaceX voor het eerst zijn Crew Dragon-capsule voor ruimtetoerisme aanwenden.
Reeds lang een speler op de markt voor ruimtetoerisme is Space Adventures, dat ruimtetoeristen met Russische Sojoez-capsules naar het Internationaal Ruimtestation stuurt. De eerste was in april 2001 de Amerikaan Dennis Tito.



https://www.hln.be/nieuws(...)en-ook-mee~a25b58b1/
quote:
18-jarige Nederlander mag met Jeff Bezos mee de ruimte in



De 18-jarige student Oliver Daemen uit Tilburg vergezelt volgende week Amazon-oprichter Jeff Bezos op diens eerste commerciële ruimtevlucht. Hij is als vierde en laatste passagier toegevoegd aan de eerste bemande vlucht van het ruimtevaartbedrijf van Bezos, Blue Origin.

Blue Origin biedt ruimtetoeristen een tien minuten durende trip op 100 kilometer boven het aardoppervlak. Al eerder werd bekend dat Bezos zelf, zijn broer en de 82-jarige Amerikaanse Wally Funk de vlucht zullen bemannen.

Als het vaartuig de dampkring verlaat, zijn Funk en Daemen de oudste en jongste astronauten ooit. Vandaag is de Tilburger met zijn vader vertrokken naar Texas, waar hij een korte, intensieve astronautentraining zal volgen voor de ruimtevlucht, schrijft Omroep Brabant. Daemen wil in september, na terugkeer op aarde, natuurkunde in Utrecht gaan studeren.

'Droom die uitkomt'
"Dit is een droom die uitkomt", zegt Daemen. "Ik had hier helemaal niet meer op gerekend, totdat vorige week dat verrassende telefoontje van Blue Origin kwam." Hij noemt het "onvoorstelbaar gaaf" dat hij is uitgekozen. "De vlucht naar en in de ruimte duurt maar tien minuten, maar ik weet nu al dat dit de meest bijzondere tien minuten van mijn leven worden."

De vierde plek in de raket werd uitgeloofd via een veiling. In eerste instantie ging iemand anders met de plek aan de haal, namelijk de hoogste bieder (23 miljoen euro). Die persoon besloot later om toch niet mee te gaan.

"De winnaar van de veiling heeft gekozen om een andere keer mee te vliegen", stelt Blue Origin. Daarmee viel de keuze toch op Daemen, die deelnam aan de veiling samen met zijn vader, de ceo van investeringsmaatschappij Somerset Capital Partners.

Het ruimtevaartbedrijf kiest er naar eigen zeggen bewust voor om de plek nu te gunnen aan Oliver omdat hij jong is. Hoeveel Daemen en zijn vader hebben geboden op de veiling is niet duidelijk, al valt de prijs volgens Blue Origin een stuk lager uit dan het hoogste bod van 23 miljoen.

Lancering
De lancering staat gepland voor volgende week dinsdag. De raket New Shepard moet na lancering in Texas naar een hoogte van ruim 100 kilometer gaan. De inzittenden zijn daar een paar minuten gewichtloos en zien de kromming van de aarde. Daarna zakt het vaartuig terug de dampkring in om weer op aarde te landen.

Collega-miljardair Richard Branson wist afgelopen zondag de ruimte te bereiken. Het ruimteschip Unity van Bransons bedrijf Virgin Galactic kwam toen tot 80 kilometer hoogte, volgens NASA de grens voor de ruimte.

https://nos.nl/artikel/23(...)zos-mee-de-ruimte-in
instagram


quote:
‘Ik denk dat ik sprakeloos zal zijn na de landing’: Oisterwijker Oliver (18) reageert in video Jeff Bezos op ruimtereis

OISTERWIJK - ,,Ik denk dat het voor veel mensen hun grootste droom is om naar de ruimte te gaan”, vertelt de 18-jarige Oisterwijker Oliver Daemen. Dinsdag vliegt hij samen met zakenman Jeff Bezos naar de ruimte. Hij wordt de jongste astronaut ooit.

,,Ik denk dat mijn eerste herinnering aan de ruimte de serie Thunderbirds was,” vertelt Oliver in een filmpje op Instagram die Amazon-oprichter Jeff Bezos heeft gedeeld. ,,Ik was daar zo fan van, ik keek elke aflevering. Vooral de raketten waren erg gaaf.”

Dinsdag vertrekt de vlucht van ruim één uur en tien minuten. ,,Ik denk dat ik sprakeloos zal zijn als we landen en ik uit de raket stap.” André Kuipers waarschuwde de jongen al om vooral geen foto's te maken. ,,Ik vind het prachtig dat Oliver zo onverwacht deze fantastische ervaring gaat opdoen”, meldt Kuipers al eerder deze week. ,,Ik heb hem aangeraden om niet de klassieke fout te maken door foto’s te gaan nemen in de korte tijd dat hij boven is, maar ten volle te genieten van het uitzicht op onze schitterende planeet.”



Maar de reis maakt hij niet alleen. Ook Jeff Bezos, zijn broer Mark en de 82-jarige Wally Funk gaan mee. De vrouw wordt daarmee de oudste astronaut ooit. ,,Het is zo gaaf om met deze crew te gaan", vertelt de Oisterwijker. ,,Wally is een van de beste piloten ooit en heeft een fantastisch levensverhaal. En natuurlijk is Jeff een van de beste zakenmannen ooit.”

Interesse in de ruimte
Oliver hoopt dat meer mensen geïnteresseerd raken in de ruimte. ,,Maar ook in het wetenschappelijke. Ik voel de verantwoordelijkheid omdat ik de jongste persoon ben die naar de ruimte gaat. Het is echt een kans om dit te mogen doen.”

Oliver Daemen wist een stoel te bemachtigen in de New Shepard van Jeff Bezos na een veiling voor het goede doel. De vader van Oliver maakte al bekend dat ze tijdens de biedingen waren afgehaakt vanwege de hoge biedingen. Toch kreeg de stoel toen de oorspronkelijke bieder voor een andere vluchtdatum koos. De keuze van Blue Origin, het ruimtebedrijf van Jeff Bezos, viel uiteindelijk op Oliver door zijn passie voor ruimtevaart en jonge leeftijd.

https://www.bd.nl/tilburg(...)ruimtereis~af6ff41c/


[ Bericht 1% gewijzigd door Starhopper op 20-07-2021 10:33:37 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200451985
Moet hij weten
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 10:23:59 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200451996
Mijn defenitie van een ruimtereis is een orbital flight. Maarja, neemt niet weg dat dit super vet is :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200452007
En maar zeuren hoe slecht m'n zondagse ritje wel niet is voor het klimaat
pi_200452028
Hopelijk voor die knul geen herhaling van de Columbia.
pi_200452098
Leuk voor die pik


Ik ga kijken
Moeten zij weten
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 10:33:05 #7
213457 engine
pi_200452109
Ik ben ook wel benieuwd weer.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 10:53:16 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200452363
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 10:24 schreef pvdplanet het volgende:
En maar zeuren hoe slecht m'n zondagse ritje wel niet is voor het klimaat
Vloeibare zuurstof en waterstof zijn volgens mij niet zo slecht voor het klimaat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200452451
wacht

wie heeft zn ruimtereis betaalt, zijn (sugar)daddy?

ja ik ben jaloers
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Spellchecker dinsdag 20 juli 2021 @ 11:07:48 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 11:12:37 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200452685
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 10:58 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
wacht

wie heeft zn ruimtereis betaalt, zijn (sugar)daddy?

ja ik ben jaloers
https://www.businessinsid(...)r-oliver-jeff-bezos/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200452721
quote:
Multimiljonair, maar niet rijk genoeg voor Quote 500.

wat zielig voor hem
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 11:15:59 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200452738
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:14 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Multimiljonair, maar niet rijk genoeg voor Quote 500.

wat zielig voor hem
Wel een goede reclamestunt dit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:23:27 #14
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_200452885
Beetje discutabel of je jezelf astronaut moet noemen als je maar net over de 100km gaat, maar oké. Had het zelf nog niet aangedurfd met Blue Origin…
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:29:10 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200452971
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Beetje discutabel of je jezelf astronaut moet noemen als je maar net over de 100km gaat, maar oké. Had het zelf nog niet aangedurfd met Blue Origin…
Nja de vlucht van Virgin 2 weken geleden ging maar 80km hoog en die worden nu officieel austronaut genoemd. Dus 100 km moet dan zeker lukken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:31:31 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200453003
Tja, deze jongen heeft waarschijnlijk niet voor dat geld zelf gewerkt en het is natuurlijk een gigantisch bedrag, maar verre bootreizen, luchtreizen, allerlei zaken waren eerst zeer prijzig en alleen voor de rijke klasse. Op termijn gaat het gewoon goedkoper worden en meer bereikbaar voor minder draagkrachtigen. (Alhoewel het in dit geval wel even kan duren ;) )
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:33:55 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200453053
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:31 schreef thedeedster het volgende:
Tja, deze jongen heeft waarschijnlijk niet voor dat geld zelf gewerkt en het is natuurlijk een gigantisch bedrag, maar verre bootreizen, luchtreizen, allerlei zaken waren eerst zeer prijzig en alleen voor de rijke klasse. Op termijn gaat het gewoon goedkoper worden en meer bereikbaar voor minder draagkrachtigen. (Alhoewel het in dit geval wel even kan duren ;) )
Nee hoor, gewoon bijbaantje bij de appie. Als je niet teveel avocado toast eet heb je dat zo bij elkaar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200453100
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:31 schreef thedeedster het volgende:
Tja, deze jongen heeft waarschijnlijk niet voor dat geld zelf gewerkt en het is natuurlijk een gigantisch bedrag, maar verre bootreizen, luchtreizen, allerlei zaken waren eerst zeer prijzig en alleen voor de rijke klasse. Op termijn gaat het gewoon goedkoper worden en meer bereikbaar voor minder draagkrachtigen. (Alhoewel het in dit geval wel even kan duren ;) )
Dan mogen ze toch echt eerst een andere aandrijving uit gaan vinden. Alleen al met de hoeveelheden brandstof gaat dat niet 'meer bereikbaar worden voor minder draagkrachtigen'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200453115
Weet niet of ik het zou accepteren als mij het nu werd aangeboden. Ik kom hier al eens in straten waar ik nooit ben geweest... wat heb ik in de ruimte te zoeken. Er is toch nog steeds een kans aanwezig dat het mis gaat.

Bovendien is dit een vlucht van niets, beetje op en neer. Een maanlanding ofzo zou een ander verhaal zijn, maar dat hebben we (vreemd genoeg) al zo'n 60 jaar niet meer gedaan.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:39:30 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200453139
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan mogen ze toch echt eerst een andere aandrijving uit gaan vinden. Alleen al met de hoeveelheden brandstof gaat dat niet 'meer bereikbaar worden voor minder draagkrachtigen'.
Goed punt.

Ik zie dergelijke exercities als een stap in een proces; hopelijk leren ze er veel van en worden andere ontwikkelingen zo in gang gezet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:41:49 #21
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_200453179
Track record Blue Origin: 15/16 succes. 1x is de booster te hard neergekomen. Zal wel goed gaan, maar 16 vluchten sinds 2012 is wel erg weinig.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 11:42:03 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200453182
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:37 schreef YoshiBignose het volgende:

Bovendien is dit een vlucht van niets, beetje op en neer. Een maanlanding ofzo zou een ander verhaal zijn, maar dat hebben we (vreemd genoeg) al zo'n 60 jaar niet meer gedaan.
:Y

De Inspiration4 later dit jaar is pas een echte ruimtevlucht :) https://inspiration4.com/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:48:54 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200453292
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:Y

De Inspiration4 later dit jaar is pas een echte ruimtevlucht :) https://inspiration4.com/
Mooie frontpage. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 12:17:59 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200453647
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200453875
Die ruimtepakken zijn gewoon geupgraded overalls :')
  dinsdag 20 juli 2021 @ 12:34:57 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200453896
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:33 schreef Jonmen het volgende:
Die ruimtepakken zijn gewoon geupgraded overalls :')
Ze hoeven ook niet naar buiten natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200453916
Waar een rijke pa wel niet goed voor is, geniet ervan jongen!
pi_200454030
Astronauten. Ruimtereis :')
Het is gewoon een veredelde paraboolvlucht.
Als ze nou een rondje om de maan zouden doen.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 12:50:19 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200454050
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:48 schreef Jemoederniet het volgende:
Astronauten. Ruimtereis :')
Het is gewoon een veredelde paraboolvlucht.
Als ze nou een rondje om de maan zouden doen.
Ze doen hun best. We kunnen niet allemaal de beste zijn. :*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_200454071
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ze hoeven ook niet naar buiten natuurlijk.
De astronauten van Virgin Galactic / SpaceX ook niet.
Maar die zijn wel een stuk beter 'voorzien'.

Zal wel voortkomen uit de amazon techniek, om op zaken voor de medewerkers te besparen.


Laat maar :P Virgin Galactic pakken waren ook overalls. Wel steviger uitvoering dan die van Blue Origin
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 12:59:37 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200454148
NSF is live!!! :D @puzziepie
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200454195
Veel gaan we niet kunnen zien. Midden in de nacht daar
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 13:08:27 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200454260
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:03 schreef Jonmen het volgende:
Veel gaan we niet kunnen zien. Midden in de nacht daar
Lancering is over 2 uur. Tegen die tijd is het licht :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 13:56:34 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200454962
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:03 schreef Jonmen het volgende:
Veel gaan we niet kunnen zien. Midden in de nacht daar
Het is nu licht :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200455346
Hold.

Scrub later?
Zou wel grappig zijn :P
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 14:18:30 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455369
Een Rivian :D cool
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200455572
"Some of the world most brilliant engineers in this room"

Lijkt me toch niet. Anders deden ze geen 20 jaar over het lanceren van 15 mini raketjes, en die geraken niet eens voorbij de 100km.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 14:31:18 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455596
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:17 schreef Jonmen het volgende:
Hold.

Scrub later?
Zou wel grappig zijn :P
De tweet van Elon gaat episch zijn dan _O-
Sowieso ben ik benieuwd wat hij gaat tweeten straks :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 14:32:18 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455614
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:17 schreef Jonmen het volgende:
Hold.

Scrub later?
Zou wel grappig zijn :P
Met dit tempo mogen we blij zijn als ze in dat ding zitten op T0
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 14:33:21 #41
213457 engine
pi_200455629
Gaat ie nou met een hoed op de ruimte in _O-
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 14:34:08 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455644
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:33 schreef engine het volgende:
Gaat ie nou met een hoed op de ruimte in _O-
Ja :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 14:34:32 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455648
Nee toch niet :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 14:34:47 #44
213457 engine
pi_200455652
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja :')
Ging nu toch af :D
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_200455656
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:33 schreef engine het volgende:
Gaat ie nou met een hoed op de ruimte in _O-
En allemaal ook met hun eigen, gewone gympies aan.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 14:35:46 #46
213457 engine
pi_200455672
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:34 schreef Jonmen het volgende:

[..]

En allemaal ook met hun eigen, gewone gympies aan.
Dat was me nog niet eens opgevallen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_200455683
HAHAHAH, die deur.
Dat is toch niet echt deel van de capsule?


Gelukkig niet :P
Oef
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 14:39:40 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455739
Het zijn niet eens pressuresuits :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:40:19 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200455747
Dat zijn wel de grootste ramen op een raket ooit, of niet?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 14:41:25 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200455761
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat zijn wel de grootste ramen op een raket ooit, of niet?
Yep. Maar deze ramen hebben ook niet zoveel krachten te verduren als bij een orbital flight
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')