Gelet op de cijfers van een week of 2 geleden zitten we nu rond de ~45/50 ziekenhuisopnames per dag bij een besmettingscijfers van 10.000quote:Op maandag 19 juli 2021 09:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah, dit ga ik even quoten.
Let op allen: "de deskundigen" (wie? en allemaal?) achten het geheel uitgesloten dat we dit weekend minder dan 160 ziekenhuisopnames per dag hebben.
Ineens, in februari?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:04 schreef Monomeism het volgende:
Dit soort nieuws was voorheen alleen maar op ‘fakenews’ websites te vinden. En nu komt de NOS er ineens mee naar voren. Er wordt wel degelijk een vuil spel gespeeld. https://nos.nl/artikel/23(...)a-angst-op-te-wekken
"Cijferanalyses" is dat zoiets als '3 is een cijfer'?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Marino is wel bijzonder accuraat qua cijferanalyses.
Blinde paniek, sectoren sluiten. Dat is mijn aanname in elk geval. Even een mondkapje erbij en we zijn echt veilig.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wellicht, maar hoe reageert de overheid als we aankomend weekend daadwerkelijk de hoogste cijfers uit die lijst aantikken?
Nee, is al tijdje in reguliere media te vinden.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:04 schreef Monomeism het volgende:
Dit soort nieuws was voorheen alleen maar op ‘fakenews’ websites te vinden. En nu komt de NOS er ineens mee naar voren. Er wordt wel degelijk een vuil spel gespeeld. https://nos.nl/artikel/23(...)a-angst-op-te-wekken
Ik heb toch een link gegeven naar waar die 160 ziekenhuisopnames dit weekend onderbouwd worden door bijvoorbeeld Marino van Zelst en Henk-Jan Westeneng. Die 160 ziekenhuisopnames dit weekend zijn echt niet uit de lucht gegrepen.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah, dit ga ik even quoten.
Let op allen: "de deskundigen" (wie? en allemaal?) achten het geheel uitgesloten dat we dit weekend minder dan 160 ziekenhuisopnames per dag hebben.
Is goed hoor Erno, we zullen het wel gaan zien. Quote bewaard en prognose genoteerd in m'n agenda.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik heb toch een link gegeven naar waar die 160 ziekenhuisopnames dit weekend onderbouwd worden door bijvoorbeeld Marino van Zelst en Henk-Jan Westeneng. Die 160 ziekenhuisopnames dit weekend zijn echt niet uit de lucht gegrepen.
We zitten op 43% vaccinatiegraad, niet op 60% vaccinatiegraad. En die 85% vaccinatiegraad denk ik dat dat rond half september gehaald wordt en dat dan de maatregelen van tafel kunnen.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:12 schreef Ronald het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat we gaan doen zodra de 85% volledige gevaccineerden is bereikt in Nederland (dus 2 prikken).
Je zou toch denken dat je dan echt alle maatregelen weg kunt gooien, wanneer krijgen wij onze freedom day? is datg
Overigens ben ik van mening dat rond de 60-65% vaccincatiegraad al hoog genoeg is om de ziekenhuizen te ontlasten.
quote:Op maandag 19 juli 2021 09:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik heb toch een link gegeven naar waar die 160 ziekenhuisopnames dit weekend onderbouwd worden door bijvoorbeeld Marino van Zelst en Henk-Jan Westeneng. Die 160 ziekenhuisopnames dit weekend zijn echt niet uit de lucht gegrepen.
Dit is waar hij de mist in gaat. Er werden op 5 juli 1519 besmettingen gemeld, maar dat betekent niet dat er op 5 juli 1519 besmettingen waren.quote:7/ Sommetje: op 5 juni juli waren er 1519 vastgestelde besmettingen, vandaag waren er 50 ziekenhuisopnames dus ~3.3% komt in het ziekenhuis. Momenteel hebben we al meerdere dagen >10000 vastgestelde besmettingen per dag wat dan overeenkomt met >330 opnames per dag.
Het probleem met die analyses is natuurlijk dat het gebaseerd is op aanames (en bijvoorbeeld het 'gokken' van de invloedsfactor van het vaccin).quote:Op maandag 19 juli 2021 09:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Cijferanalyses" is dat zoiets als '3 is een cijfer'?
Ligt dus ook aan het land hoor *kuch* ik kon zo naar binnen, liet coronacheck zien bij de con en hup door en lekker free huggen maar. Net zo soepel als binnen nl naar een con in een normaal jaar, 0 moeite. Dat tvt werkt hier echt uitstekend, handige app, alleen jammer dat je er in nl nu weinig mee kan 🤣quote:Op maandag 19 juli 2021 08:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een argument van niets; waarom zou de vakantie van de ene bevolkingsgroep belangrijker zijn dan het op stap kunnen gaan van de andere?
Zullen ze zelf snappen dat dit eigenlijk gewoon een bericht is dat laat zien dat het goed gaat?quote:
quote:De coronavaccins kunnen niet elke besmetting voorkomen. Maar de gevaccineerde bewoners die nu positief testen, komen volgens Hauet minder ziek over dan voor de vaccinaties.
Het aantal sterfgevallen onder de bewoners blijft voorlopig nog laag. In de afgelopen maand zijn slechts zes sterfgevallen geregistreerd en de laatste daarvan was ruim een week geleden. Rond de jaarwisseling stierven meer dan vijftig bewoners per dag en in de eerst golf waren er dagen waarop meer dan tachtig verpleeghuisbewoners stierven.
Vaccins werken prima dus. Af en toe gaat er inderdaad iemand dood in een verzorgingstehuis aan een virus, zo werkt dat.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zullen ze zelf snappen dat dit eigenlijk gewoon een bericht is dat laat zien dat het goed gaat?
[..]
Fijn het vaccin zelfs de meest zwakken in onze samenleving beschermd tegen ernstig ziekteverloop en overlijden.quote:
Denk dat we over een maand minstens al rond de 60-65% zullen zitten.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:12 schreef Ronald het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat we gaan doen zodra de 85% volledige gevaccineerden is bereikt in Nederland (dus 2 prikken).
Je zou toch denken dat je dan echt alle maatregelen weg kunt gooien, wanneer krijgen wij onze freedom day?
Overigens ben ik van mening dat rond de 60-65% vaccincatiegraad al hoog genoeg is om de ziekenhuizen te ontlasten.
Tieners hebben ook deze weken hun eerste prik gehad, tweede is dan eind augustus eventueel (in geval Pfizer/Moderna).quote:Op maandag 19 juli 2021 09:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat we over een maand minstens al rond de 60-65% zullen zitten.
Iedereen in mijn familie (waaronder een tiener) is dan al volledig klaar.
Je hebt dan alleen nog de mensen die geen vaccin willen en die pas later een afspraak hebben gemaakt (bv. in verband met vakantie).
Het was inderdaad een bericht uit Februari. Dat is dan nog veel slordiger van mijzelf dat ik deze eerlijkheid van de NOS eerder gemist heb. ;-) De aanleiding dat dit bericht werd aangehaald door iemand, was de massa demonstratie in Frankrijk van gisteren.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, is al tijdje in reguliere media te vinden.
Je immuunsysteem reageert heftiger als je jonger bent.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:26 schreef alpeko het volgende:
Is onze jeugd zo kleinzerig of zijn de bijwerkingen van het vaccin echt zoveel heftiger voor jongeren. Van de 20-ers die de prik hebben gehad is bij ons op kantoor 100% ziek geworden en dan dat ze er meerdere dagen af liggen. 30+ enkel wat koorts een avondje. 40+ niemand met klachten op één iemand na die AZ kreeg.
Jammer genoeg denk ik dat het niet veel uitmaakt. Als het vaccin de mogelijkheid tot besmetting niet volledig wegneemt zullen ze huiverig blijven want "er zijn altijd mensen die niet gevaccineerd kunnen worden" etc.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Tieners hebben ook deze weken hun eerste prik gehad, tweede is dan eind augustus eventueel (in geval Pfizer/Moderna).
Denk dat je die trucjes makkelijk kunt aanhouden voor de volwassenen (zie ook sommige mensen hier), maar of jongeren het gaan pikken dat ze daarna nog telkens moeten gaan testen?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jammer genoeg denk ik dat het niet veel uitmaakt. Als het vaccin de mogelijkheid tot besmetting niet volledig wegneemt zullen ze huiverig blijven want "er zijn altijd mensen die niet gevaccineerd kunnen worden" etc.
Als je ernaar gaat kijken is de eerste prik al voldoende om ziekenhuisopname te voorkomen voor bijna iedereen. De tweede prik zorgt er vooral voor dat je lichaam sneller reageert zodat je minder besmettelijk bent (of minder lang beter gezegd).
Dan ga je dus nog steeds positieve PCR tests krijgen met testen voor toegang etc. Dan krijg je dus de situatie dat één iemand op een middelbare school positief test en de hele klas zich moet laten testen terwijl ze allemaal gevaccineerd zijn. Dit er even vanuit gaande dat ze het beleid dat ze voor TVT noemden ook door willen zetten naar scholen etc.
Er moet wat mij betreft een moment komen dat je niet langer test voor elke gelegenheid, maar bijvoorbeeld alleen nog bij medische zaken, zeer ernstige klachten, of bijvoorbeeld bij een ziekenhuisbezoek / operatie / verpleegtehuis. Anders ga je nooit meer van overreacties afkomen bij een paar besmettingen .quote:Op maandag 19 juli 2021 09:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jammer genoeg denk ik dat het niet veel uitmaakt. Als het vaccin de mogelijkheid tot besmetting niet volledig wegneemt zullen ze huiverig blijven want "er zijn altijd mensen die niet gevaccineerd kunnen worden" etc.
Als je ernaar gaat kijken is de eerste prik al voldoende om ziekenhuisopname te voorkomen voor bijna iedereen. De tweede prik zorgt er vooral voor dat je lichaam sneller reageert zodat je minder besmettelijk bent (of minder lang beter gezegd).
Dan ga je dus nog steeds positieve PCR tests krijgen met testen voor toegang etc. Dan krijg je dus de situatie dat één iemand op een middelbare school positief test en de hele klas zich moet laten testen terwijl ze allemaal gevaccineerd zijn. Dit er even vanuit gaande dat ze het beleid dat ze voor TVT noemden ook door willen zetten naar scholen etc.
Ja ik ben daar ook wel benieuwd naar, maar ik ben wel bang voor die krampreactie.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat je die trucjes makkelijk kunt aanhouden voor de volwassenen (zie ook sommige mensen hier), maar of jongeren het gaan pikken dat ze daarna nog telkens moeten gaan testen?
Benieuwd wat ze gaan doen wanneer de cijfers blijven stijgen, aangezien de vaccins de redding zouden gaan zijn.
Dus zullen ze terug moeten komen op hun woorden.
Ergens is het best ironisch dat je naar Órban toe moet om je vrij te voelenquote:Op maandag 19 juli 2021 09:43 schreef eragon2890 het volgende:
Zo, nu nog ff heerlijk pointless uurtje of twee door budapest slenteren en mooie gebouwen spotted. De architectuur hier is *chef's kiss*
Met perfecte soundtrack in de koptelefoon natuurlijk:
Dáárom waren er nóg zoveel free hugs meer dan in Nederland tuurlijk: het zijn ONZE hugs, comrade!
Overigens omschrijft de internationale wel exact hoe ik me oprecht voelde afgelopen weekend: bevrijd van onderdrukking en eindelijk weer vrij om te mogen zijn wie ik ben. 💘
Op naar oktober. Wil nu al terug. Al m'n nieuwe vrienden komen ook weer en wilden weer meeten 🥺💕
Als het net zo gaat als in Nederland wel een voorbeeld hoe het dus niet moet.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:35 schreef KingRadler het volgende:
Ben benieuwd hoe lang Engeland dit gaan volhouden.
Het is wel een voorbeeld voor andere Europese landen.
Als het verplicht is dan heb je niet zoveel te pikken natuurlijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Denk dat je die trucjes makkelijk kunt aanhouden voor de volwassenen (zie ook sommige mensen hier), maar of jongeren het gaan pikken dat ze daarna nog telkens moeten gaan testen?
Geheel met je eens maar ik wil wel graag dat we dar in ieder geval mee wachten tot iedereen die dat wil zijn tweede prik heeft kunnen halen en laten inwerken.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er moet wat mij betreft een moment komen dat je niet langer test voor elke gelegenheid, maar bijvoorbeeld alleen nog bij medische zaken, zeer ernstige klachten, of bijvoorbeeld bij een ziekenhuisbezoek / operatie / verpleegtehuis. Anders ga je nooit meer van overreacties afkomen bij een paar besmettingen .
Dit jaquote:Op maandag 19 juli 2021 09:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ergens is het best ironisch dat je naar Órban toe moet om je vrij te voelen
Waarom wachten tot iedereen gevaccineerd is met tweede prik (die dat wil)?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Geheel met je eens maar ik wil wel graag dat we dar in ieder geval mee wachten tot iedereen die dat wil zijn tweede prik heeft kunnen halen en laten inwerken.
Zo lang duurt dat ook niet meer.
Een mooie overgang zou wellicht zijn het zonder afspraak kunnen testen in een centrum of uitgaansgebied, Geef je natuurlijk wel een wat verkeerd signaal mee af maar het pakt wellicht wat mensen die wel klachten hebben maar 'geen zin hebben om zo'n afspraak te maken'.
Ordnung muss seinquote:Op maandag 19 juli 2021 09:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als het net zo gaat als in Nederland wel een voorbeeld hoe het dus niet moet.
Omdat die mensen nog steeds een risico lopen door verspreiding van het virus. En die mensen moeten gewoon werken en boodschappen doen.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom wachten tot iedereen gevaccineerd is met tweede prik (die dat wil)?
En hoe bedoel je verkeerd signaal?
Zeg maar gerust onzin jaquote:Op maandag 19 juli 2021 09:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ja
Kind of behoorlijk absurd wel eigenlijk
Ziet niet best uit voor festivals na 13 augustus?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:43 schreef _serial_ het volgende:
Het kabinet negeerde adviezen over heropening nachtleven
Al besproken hier.
Maar goed dat de NRC nog even olie op het vuur gooit.
Ik zal je mening doorgeven aan het virus zodat het er rekening mee zal houden.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:12 schreef Ronald het volgende:
Je kunt prikken wat je wilt, maar dat risico zul je (altijd) blijven houden.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat die mensen nog steeds een risico lopen door verspreiding van het virus. En die mensen moeten gewoon werken en boodschappen doen.
Als je (terecht) de aanwijzing geeft thuis te blijven bij klachten is dat tegenstrijdig met het aanbieden van testen is een stadscentrum.
Bijzonder hoe ze compleet voorbijgaan aan het feit dat in tegenstelling tot een getest iemand een gevaccineerd iemand een ontzettend veel kleinere kans heeft om ziek te worden dan wel het virus over te brengen.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ziet niet best uit voor festivals na 13 augustus?
Zeker, maar je maakt dat risico significant kleiner met twee prikken. Dat maakt je argument wat gammel.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je kunt prikken wat je wilt, maar dat risico zul je (altijd) blijven houden.
Denk dat dit besef er nog niet helemaal is.
Het is een vooral proefbalon van Andreas Voss, die vast aandelen heeft in wat testcentra.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Bijzonder hoe ze compleet voorbijgaan aan het feit dat in tegenstelling tot een getest iemand een gevaccineerd iemand een ontzettend veel kleinere kans heeft om ziek te worden dan wel het virus over te brengen.
Max Verstappen vindt dit niet leuk.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well, at least they're having a jolly good time.
De dertigers in mijn familie zijn nu bijna klaar, ik ben een van de jongsten en heb net de tweede gehad. M'n achternichtjes en -neefjes zijn nu aan de beurt en die van 13 heeft net de eerste gehad. Ik vind het vrij rap gaan, vooral als de periode tussen twee prikken nu naar drie weken gaat.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat we over een maand minstens al rond de 60-65% zullen zitten.
Iedereen in mijn familie (waaronder een tiener) is dan al volledig klaar.
Je hebt dan alleen nog de mensen die geen vaccin willen en die pas later een afspraak hebben gemaakt (bv. in verband met vakantie).
De dertigers in mijn vriendenkring zijn de komende 2 weken aan de beurt, de jongste begin 1e week augustus.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De dertigers in mijn familie zijn nu bijna klaar, ik ben een van de jongsten en heb net de tweede gehad. M'n achternichtjes en -neefjes zijn nu aan de beurt en die van 13 heeft net de eerste gehad. Ik vind het vrij rap gaan, vooral als de periode tussen twee prikken nu naar drie weken gaat.
Ja maar hoe zit het dan met die tweedeling?quote:Op maandag 19 juli 2021 10:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Bijzonder hoe ze compleet voorbijgaan aan het feit dat in tegenstelling tot een getest iemand een gevaccineerd iemand een ontzettend veel kleinere kans heeft om ziek te worden dan wel het virus over te brengen.
Je moet een kabient ook niet vergelijken met KHN. Als er één organisatie is zonder enige vorm van structuur, beleid, doel of samenhang dan is het KHN wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:19 schreef Gretzl het volgende:
Volgt iemand het demissionaire kabinet nog?
[ twitter ]
Snappen virusw*****s als Annelies nu nog steeds niet dat zij het gaan verpesten door de rest door zich in te grote getalen niet te willen laten vaccineren?quote:
Ik vrees dat ze het allemaal geen optie vonden om te wachten met oog op de concurrentie. De verleiding was ook gewoon te groot om zo snel mogelijk weer open te gaan, ook al hadden ze in eerste instantie verwacht dat het pas medio juli/augustus kon.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:21 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Vind ik echt z'n kulargument, als je overvallen wordt door een besluit, dan blijf je toch gewoon even een weekje langer dicht tot je alles goed geregeld hebt, en om de hoogte bent? het is niet dat je open moest.
Op zich klopt het wel, maar als je anderhalf jaar geen cent hebt kunnen verdienen dan ga je weer open zo gauw het mag. Ik zal in het midden laten of dat slim is, maar verklaarbaar is het zonder meer.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:21 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Vind ik echt z'n kulargument, als je overvallen wordt door een besluit, dan blijf je toch gewoon even een weekje langer dicht tot je alles goed geregeld hebt, en op de hoogte bent? het is niet dat je open moest.
Zelfs al zou je alle 7,7 miljard mensen vaccineren dan bieden de vaccins nog steeds geen 100% bescherming.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Snappen virusw*****s als Annelies nu nog steeds niet dat zij het gaan verpesten door de rest door zich in te grote getalen niet te willen laten vaccineren?
Dat hoeft dan ook niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Zelfs al zou je alle 7,7 miljard mensen vaccineren dan bieden de vaccins nog steeds geen 100% bescherming.
Ben je onder invloed ofzo? Je kraamt echt wartaal uit..quote:Op maandag 19 juli 2021 09:43 schreef eragon2890 het volgende:
Zo, nu nog ff heerlijk pointless uurtje of twee door budapest slenteren en mooie gebouwen spotted. De architectuur hier is *chef's kiss*
Met perfecte soundtrack in de koptelefoon natuurlijk:
Dáárom waren er nóg zoveel free hugs meer dan in Nederland tuurlijk: het zijn ONZE hugs, comrade!
Overigens omschrijft de internationale wel exact hoe ik me oprecht voelde afgelopen weekend: bevrijd van onderdrukking en eindelijk weer vrij om te mogen zijn wie ik ben. 💘
Op naar oktober. Wil nu al terug. Al m'n nieuwe vrienden komen ook weer en wilden weer meeten 🥺💕
Van mij zijn ze beide welkom hoor. Alleen er wordt hier gedaan alsof in deze context het gevaccineerd zijn inferieur is aan getest zijn, onterecht m.i..quote:Op maandag 19 juli 2021 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja maar hoe zit het dan met die tweedeling?
En ik denk niet dat een gevaccineerd persoon per se minder kans heeft het te verspreiden dan een (negatief) getest iemand.
Ik denk dat dat 'grote getalen' wel meevalt. Het is een relatief kleine groep die heel hard schreeuwt.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Snappen virusw*****s als Annelies nu nog steeds niet dat zij het gaan verpesten door de rest door zich in te grote getalen niet te willen laten vaccineren?
Wat boeit dat nou, laat hem gewoon blij zijn. Good for him.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:29 schreef Staaf het volgende:
[..]
Ben je onder invloed ofzo? Je kraamt echt wartaal uit..
Pointless uurtje
Gebouwen spotted
Chefs kiss
Free hugs
Bevrijd van onderdrukking
Verder alles goed in je bovenkamer?
Ik verwacht op 1 oktober dat Nederland open gaat.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:39 schreef groenen het volgende:
“Als we het nu niet doen, wanneer dan wel” vind ik opzich wel een steekhoudend argument van de Britten.
In Nederland lijkt het sowieso niet te gaan lukken. Illusies dat het dan in wintermaanden wel kan zijn bij mij wel verdwenen.
Ik word zo moe van die Kustaw Bessens.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:19 schreef Gretzl het volgende:
Volgt iemand het demissionaire kabinet nog?
[ twitter ]
Om 2 weken daarna weer te sluiten zeker.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:41 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Ik verwacht op 1 oktober dat Nederland open gaat.
Gebaseerd op wat?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:12 schreef Ronald het volgende:
Je zou toch denken dat je dan echt alle maatregelen weg kunt gooien, wanneer krijgen wij onze freedom day?
Twee weken losquote:Op maandag 19 juli 2021 10:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Om 2 weken daarna weer te sluiten zeker.
Vind het vooral lachen dat iedereen doet alsof dat ventilatie verhaal nieuw is.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:21 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Vind ik echt z'n kulargument, als je overvallen wordt door een besluit, dan blijf je toch gewoon even een weekje langer dicht tot je alles goed geregeld hebt, en op de hoogte bent? het is niet dat je open moest.
De aankomende 2 weken zijn cruciaalquote:Op maandag 19 juli 2021 10:56 schreef aspi het volgende:
Over een paar weken precies wat hier nu aan de hand is?
Hier is niet zoveel aan de hand, daarnaast zijn het aantal positieve testen daar net zo hoog.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:56 schreef aspi het volgende:
Over een paar weken precies wat hier nu aan de hand is?
Nou ja, een gevaccineerd persoon staat ook niet gelijk aan een positief persoon.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja maar hoe zit het dan met die tweedeling?
En ik denk niet dat een gevaccineerd persoon per se minder kans heeft het te verspreiden dan een (negatief) getest iemand.
Gelachenquote:Op maandag 19 juli 2021 10:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je moet een kabient ook niet vergelijken met KHN. Als er één organisatie is zonder enige vorm van structuur, beleid, doel of samenhang dan is het KHN wel.
Robčr Willemsen
quote:
Niet kinderachtigquote:Klanten, inclusief toeristen, die bijvoorbeeld een museum binnengaan zonder vaccinatie- of testbewijs, kunnen een boete krijgen van 135 euro. Een café-eigenaar die niet controleert, riskeert een celstraf van een jaar of 45.000 euro boete.
Zeker niet, ben benieuwd wat voor verschil het had gemaakt als ze hier 45K boete hadden gezet op matige controle van QR codes. (nog los van of dat te handhaven is)quote:
'Ben eigenlijk best een fan van dat Corona'quote:Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
Verjaardagen en andere samenscholingen zijn opeens best interssant geworden, sommigen hebben echt geen enkel probleem hun vrij extreme meningen rondom corona te delen.
Vrij simpel, omdat we van oud naar jong vaccineren heb je bij een vaccinatiegraad van rond de 65% al lang alle kwetsbaren en ouderen gehad (behalve enkele weigeraars).quote:
Druk op de zorg was alleen relevant in het begin van de crisis.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:13 schreef Ronald het volgende:
[..]
Vrij simpel, omdat we van oud naar jong vaccineren heb je bij een vaccinatiegraad van rond de 65% al lang alle kwetsbaren en ouderen gehad (behalve enkele weigeraars).
De jonge groep onder de 30-40 is van veel minder groot belang qua druk op de zorg.
Een deel van de volledig gevaccineerde kwetsbaren eindigen alsnog in het ziekenhuis. Niet alle kwetsbaren hebben zich laten vaccineren. In de jonge groep komt een klein percentage wel in het ziekenhuis. Ik durf daarom niet met zekerheid te zeggen of 65% genoeg is om het virus de vrije loop te laten gaan.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:13 schreef Ronald het volgende:
[..]
Vrij simpel, omdat we van oud naar jong vaccineren heb je bij een vaccinatiegraad van rond de 65% al lang alle kwetsbaren en ouderen gehad (behalve enkele weigeraars).
De jonge groep onder de 30-40 is van veel minder groot belang qua druk op de zorg.
Zeg, ga niet mijn overheerlijke gefrituurde garnalen beledigen, he?quote:
Als je kwetsbaar bent en je kiest ervoor jezelf niet te laten vaccineren, moeten we daar dan nog maatregelen voor houden?quote:Op maandag 19 juli 2021 11:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een deel van de volledig gevaccineerde kwetsbaren eindigen alsnog in het ziekenhuis. Niet alle kwetsbaren hebben zich laten vaccineren. In de jonge groep komt een klein percentage wel in het ziekenhuis. Ik durf daarom niet met zekerheid te zeggen of 65% genoeg is om het virus de vrije loop te laten gaan.
Dit. Echt de omgekeerde wereld leven we dan in imo.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je kwetsbaar bent en je kiest ervoor jezelf niet te laten vaccineren, moeten we daar dan nog maatregelen voor houden?
Als dit er heel veel zijn en dus een zorginfarct kunnen veroorzaken dan denk ik van wel, helaas.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je kwetsbaar bent en je kiest ervoor jezelf niet te laten vaccineren, moeten we daar dan nog maatregelen voor houden?
Wel als..quote:Op maandag 19 juli 2021 11:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het punt voor mij is dat je altijd wel wat risico houdt. Een zeker risico zullen we daarom moeten accepteren.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een deel van de volledig gevaccineerde kwetsbaren eindigen alsnog in het ziekenhuis. Niet alle kwetsbaren hebben zich laten vaccineren. In de jonge groep komt een klein percentage wel in het ziekenhuis. Ik durf daarom niet met zekerheid te zeggen of 65% genoeg is om het virus de vrije loop te laten gaan.
Dan is dat een probleem wat opgelost moet worden, aangezien dat niet houdbaar is.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Als dit er heel veel zijn en dus een zorginfarct kunnen veroorzaken dan denk ik van wel, helaas.
Ja eens, ik bedoelde eerlijk gezegd maar als de vaccinatiecampagne afgerond is.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wel als..
1. Nog niet iedereen de kans heeft gehad die vaccinatie af te ronden
2. De ongevaccineerden het, god verhoede, voor elkaar krijgen de ziekenhuizen weer te overbelasten
Dat zal er vooral van afhangen hoeveel het er zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |