Hier een (uitgebreide, het lijkt wel alsof de hele ploeg in actie komt vandaag) update voor Peru
Bij het zwemtoernooi werd
McKenna DeBever vandaag 31e in de heats op de 100 meter rugslag.
Joaquín Vargas eindigde bij de heats op de 200 meter vrije slag op de 35e plaats, en nu zit zijn olympisch toernooi erop.
McKenna wist wel bijna haar serie te winnen en zwom een nationaal record!Maria Belen Bazo is vrij goed begonnen aan haar zeiltoernooi, ze eindigde in de eerste twee races op de 14e en 13e plaats, en staat ook op de 13e plaats in de voorlopige tussenstand. Hetzelfde geldt voor
Stefano Peschiera die 12e werd in zijn eerste race in de Laserklasse.
Paloma Schmidt heeft een minder gelukkige start, en staat voorlopig 30e na een 17e en 37e plaats in de eerste twee races.
Leodan Pezo wist zijn eersterondepartij in het bokstoernooi helaas niet te winnen. Ook de tennisser
Juan Pablo Varillas kon niet verrassen tegen de sterke tegenstander, Schwartzman uit Argentinië.
Juan Postigos is de derde atleet die meteen uitgeschakeld is, ditmaal in het judotoernooi (-66kg bij de mannen).
Marcos Rojas eindigde bij het gewichtheffen in zijn klasse als 12e (en gedeeld laatste, als je de Taiwanees Chan-Hung niet meerekent die niet finishte).
Ariana Orrego eindigde als 74e bij de kwalificatie voor het turntoernooi, haar beste score had ze bij sprong, maar ook daar kwam ze niet in de buurt van de finaleplaatsen.
Het suftoernooi is wel goed begonnen, 3 van de 4 Peruaanse atleten zijn door naar de derde ronde!
Sofía Mulánovich had daar wel een herkansing/2e ronde voor nodig, maar de mannen
Lucca Mesinas en
Miguel Tudela wisten zich rechtstreeks te plaatsen voor de 3e ronde. Alleen
Daniella Rosas is uitgeschakeld. Morgen gaat het toernooi verder.
Miguel Tudela in actie bij het surfenOok bij het schieten kwam vandaag iemand uit Peru in actie:
Nicolás Pacheco staat na de eerste kwalificatiedag op een voorlopig 8e plaats, om de finale te bereiken moet hij nog twee plaatsjes stijgen.
Het beste nieuws van de dag is dat
Angelo Caro zich heeft geplaatst voor de finale bij het skateboarden. Als zevende maar liefst! In de finale deed hij het nog beter en hij wist uiteindelijk als vijfde te eindigen! Bijzonder knap, en maar mooi een olympisch diploma. Ik kan mij zo voorstellen dat Juan por Poner (de Peruaanse Hans van Zetten ) uitgebreid commentaar heeft gegeven.
“Hij staat en ik sta ook”Ik spreek geen Spaans maar hij lijkt blij te zijn en bedankt zijn familie.
Niet alles ging overigens goed voor de sympatieke Peruaan:
Laten we er maar op houden dat hij zijn ballen er heeft afgereden!
Het is trouwens een evenaring van het beste resultaat voor Peru van de laatste 29 jaar op de olympische spelen, alleen in 2008 wisten ze ook de vijfde plaats te behalen!

*O*

Laten we hopen dat dit een goede voorbode is voor de rest van de spelen.
Al met al een succesvolle dag en
Angelo Caro verdient een rondvaart door de grachten van Lima!
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024