abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200530380
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:06 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoe zijn de vrouwenrechten?

:T
Ik ben geen expert, maar zover ik weet is het als vergelijkbaar met Nederland in de jaren 50 en 60. De vrouw is daar nog een tweederangs burger. Vrouwen in Jordanië zijn over het algemeen hoger opgeleid dan de heren, maar bijna niemand blijft werken na het huwelijk. Ze zitten nog in een tijd waarin de man erop aangekeken wordt als zijn vrouw gaat werken. Dat hebben we ook gehad en het lost zich langzaam op als er meer vraag is naar hoogopgeleide werknemers dan aanbod en wanneer mensen het raar beginnen te vinden dat een vrouw niet werkt omdat ze door haar man wordt geacht te koken en voor de kinderen te zorgen.

Het staatshoofd lijkt zelf vrij progressief, want zijn vrouw heeft business school gedaan en zijn dochters zitten respectievelijk op de Georgetown University in Washington en de Britse militaire officiersopleiding Sandhurst. Het zal echter nog wel even duren voordat men op het niveau van West-Europa zit en zelfs hier is het ondanks al die decennia vooruitgang nog niet optimaal.
pi_200530432
quote:
6s.gif Op donderdag 22 juli 2021 10:29 schreef Nielsch het volgende:

dat je in dit topic de andere lezers een beetje op de hoogte houdt van de verrichtingen van dat land.
Ik zie nu hoe het werkt :Y En ik vind het een leuk topic O+ Iedereen bedankt tot nu toe voor zijn/haar bijdrage; het is leuk om te lezen!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200538598

Kimberly Ince kwam vandaag uit in de eerste serie van de 100m rugslag en deed hier 1:10.24. over. De beste tijd was 57.88 (K. McKeown). Jullie raden het al Kimberly is niet door.

Alsnog een super ervaring voor een tiener van 16 jaar!
pi_200542071
Hier een (uitgebreide, het lijkt wel alsof de hele ploeg in actie komt vandaag) update voor Peru

Bij het zwemtoernooi werd McKenna DeBever vandaag 31e in de heats op de 100 meter rugslag. Joaquín Vargas eindigde bij de heats op de 200 meter vrije slag op de 35e plaats, en nu zit zijn olympisch toernooi erop.

McKenna wist wel bijna haar serie te winnen en zwom een nationaal record!

Maria Belen Bazo is vrij goed begonnen aan haar zeiltoernooi, ze eindigde in de eerste twee races op de 14e en 13e plaats, en staat ook op de 13e plaats in de voorlopige tussenstand. Hetzelfde geldt voor Stefano Peschiera die 12e werd in zijn eerste race in de Laserklasse. Paloma Schmidt heeft een minder gelukkige start, en staat voorlopig 30e na een 17e en 37e plaats in de eerste twee races.
Leodan Pezo wist zijn eersterondepartij in het bokstoernooi helaas niet te winnen. Ook de tennisser Juan Pablo Varillas kon niet verrassen tegen de sterke tegenstander, Schwartzman uit Argentinië. Juan Postigos is de derde atleet die meteen uitgeschakeld is, ditmaal in het judotoernooi (-66kg bij de mannen). Marcos Rojas eindigde bij het gewichtheffen in zijn klasse als 12e (en gedeeld laatste, als je de Taiwanees Chan-Hung niet meerekent die niet finishte). Ariana Orrego eindigde als 74e bij de kwalificatie voor het turntoernooi, haar beste score had ze bij sprong, maar ook daar kwam ze niet in de buurt van de finaleplaatsen.

Het suftoernooi is wel goed begonnen, 3 van de 4 Peruaanse atleten zijn door naar de derde ronde! Sofía Mulánovich had daar wel een herkansing/2e ronde voor nodig, maar de mannen Lucca Mesinas en Miguel Tudela wisten zich rechtstreeks te plaatsen voor de 3e ronde. Alleen Daniella Rosas is uitgeschakeld. Morgen gaat het toernooi verder.

Miguel Tudela in actie bij het surfen

Ook bij het schieten kwam vandaag iemand uit Peru in actie: Nicolás Pacheco staat na de eerste kwalificatiedag op een voorlopig 8e plaats, om de finale te bereiken moet hij nog twee plaatsjes stijgen.

Het beste nieuws van de dag is dat Angelo Caro zich heeft geplaatst voor de finale bij het skateboarden. Als zevende maar liefst! In de finale deed hij het nog beter en hij wist uiteindelijk als vijfde te eindigen! Bijzonder knap, en maar mooi een olympisch diploma. Ik kan mij zo voorstellen dat Juan por Poner (de Peruaanse Hans van Zetten ) uitgebreid commentaar heeft gegeven. “Hij staat en ik sta ook”

twitter

Ik spreek geen Spaans maar hij lijkt blij te zijn en bedankt zijn familie.

Niet alles ging overigens goed voor de sympatieke Peruaan:
twitter

Laten we er maar op houden dat hij zijn ballen er heeft afgereden!

Het is trouwens een evenaring van het beste resultaat voor Peru van de laatste 29 jaar op de olympische spelen, alleen in 2008 wisten ze ook de vijfde plaats te behalen! *O*
*O* _O_
twitter

Laten we hopen dat dit een goede voorbode is voor de rest van de spelen.

Al met al een succesvolle dag en Angelo Caro verdient een rondvaart door de grachten van Lima! :)
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_200549812
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 07:59 schreef Arth_NL het volgende:
Malia Paseka
Uitgesproken dametje dus. Malia gaat voor goud bij taekwondo, in de -67 kg categorie.
Wilde net posten dat Malia nu op de BBC bezig is maar ze is alweer uitgeschakeld, door een scheidsrechterbeslissing. :(
pi_200559998

Na een succesvolle entree tijdens de openingsceremonie, grotendeels keurig op afstand van elkaar, kon het nu écht gaan beginnen.

Namens Andorra kwam Monica Doria Vilarrubla in actie op de kayakslalom. Dit ging niet geheel onverdienstelijk: ze eindigde als dertiende in een veld van 27 deelneemsters, dus gewoon linkerrijtje en drie plaatsen achter Martina Wegman. Helaas wel vier strafseconden anders had er top tien ingezeten: er zit dus zeker meer in het vat! Gezien er 24 van de 27 deelneemsters zich konden kwalificeren, kon Monica energie sparen en wat inhouden om wat over te houden voor de halve finale en de finale.

Morgenochtend vroeg is de halve finale, dus go Monica *O*
pi_200560545
Ramla Ali (Somalië) mocht vandaag aantreden in het boksen. Niet met succes... 5-0 verloren.

Toch een nette 9e plaats :P

Nu wachten tot het atletiek begint, dan is er weer iets over een Somalier mede te delen... 2 deelnemers helaas.
pi_200566358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 18:47 schreef capuchon_jongen het volgende:

Nah Congo wil ik toch niet. Ik heb 2 landen waar ik een band mee heb en dat is Rwanda en de Filipijnen

Ik neem dan maar Rwanda.

Ik wilde even kijken of iemand de Filipijnen had, maar die zijn dus net niet gekozen. Ze wonnen vandaag hun eerste gouden medaille ooit _O_

Weightlifter Hidilyn Diaz wins Philippines' first-ever Olympic gold medal, breaking country's 97-year drought

On July 26, 2021, Diaz won the Philippines' first Olympic gold medal at the 2020 Summer Olympics for women's weightlifting and set the Olympic record for the 55kg category by lifting a total of 224kg.

224 kg liften terwijl je zelf maar 55 kg bent _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 27-07-2021 00:00:16 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200566555
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 23:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wilde even kijken of iemand de Filipijnen had, maar die zijn dus net niet gekozen. Ze wonnen vandaag hun eerste gouden medaille ooit _O_

[ afbeelding ]

Weightlifter Hidilyn Diaz wins Philippines' first-ever Olympic gold medal, breaking country's 97-year drought

On July 26, 2021, Diaz won the Philippines' first Olympic gold medal at the 2020 Summer Olympics for women's weightlifting and set the Olympic record for the 55kg category by lifting a total of 224kg.

Ik vind het moeilijk te geloven dat ze 55kg weegt maar dat doet er niet toe. Mooie prestatie!
pi_200566935
Bermuda, die in zijn hele geschiedenis maar 1x een bronzen medaille haalde is op weg naar historisch goud.
Helaas heeft niemand dit land geadopteerd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200566936
Bermuda is niet geclaimd maar toch meldenswaardig dat Flora Duffy op weg is naar goud op de triatlon
pi_200570674
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik ga voor het land waar ik nu woon, en - vanuit Nederland bekeken - redelijk excotisch, the Philippines. Ik geloof dat ze een paar boksers en een zwemmer gaan afvaardigen.
Nou, het land staat hier op zijn kop. Hun eerste gouden medaille ooit met vrouwen gewichtheffen :D.

Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_200571585
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 00:13 schreef potjecreme het volgende:

Ik vind het moeilijk te geloven dat ze 55kg weegt maar dat doet er niet toe. Mooie prestatie!
Ze is 1m50 8-)
pi_200573729
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze is 1m50 8-)
Ze heeft inmiddels al 33 miljoen peso gekregen als reward voor haar prestatie. Omgerekend zo'n 600 - 700 duizend euro. Hier komen dan nog de reclame inkomsten etc bovenop (en dat gaat een veelvoud zijn). Het is haar gegund :), ze hoeft nooit van haar leven te werken.
pi_200573740
quote:

[..]

Ahum, ik had op 19 juli mijn huidige woonland the Philippines gekozen, is hetzelfde :D
pi_200573773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

Ahum, ik had op 19 juli mijn huidige woonland the Philippines gekozen, is hetzelfde :D
Ik zocht op Filipijnen :P

Maar super leuk voor haar ja _O_ Ze was ook zo blij O+
pi_200573817
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zocht op Filipijnen :P

Maar super leuk voor haar ja _O_ Ze was ook zo blij O+
Het is echt zo'n geval, waarvan iedereen het haar ook echt gunt ..... :)
pi_200574032
Namens Andorra kwam vandaag opnieuw Monica Doria Vilarrubla in actie. Ze zat in de halve finale en hoopte de finale van de kajakslalom te mogen varen. Ze bleek echter niet voldoende opgewassen gebleven tegen het wilde water. Op ruim 12 seconden afstand belandt ze op de zestiende plek, daar waar de beste tien doorgingen naar de finale. Positief te noemen is dat ze dit maal foutloos is gebleven, waar ze gisteren nog 4 strafseconden aan haar broek kreeg. Dat belooft wat voor de toekomst!

Actiefotootje:

pi_200575132

Vandaag waren de series 100m vrije slag voor de mannen. Delron Felix kwam uit in heat 2 en zwom 52.99. Hij is helaas niet door.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 13:51:24 #95
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200575344
Ook op de 100m vrije slag vandaag zwom Alexander Shah uit Nepal. Net zoals zijn landgenote Gaurika Singh vijf jaer geleden wist hij zijn heat te winnen. Helaas betekende dat niet dat hij doorging naar de volgende ronde. Maar trots mag hij zeker zijn op zijn nieuwe nationale record. Morgen is Gaurika SIngh aan de beurt op de 100m vrije slag.

No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 16:22:36 #96
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_200577957
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dat is echt zuur, ik was aan het twijfelen . Maar gefeliciteerd _O_
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 28 juli 2021 @ 12:11:15 #97
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200594592
Gaurika Singh kon helaas geen vervolg geven aan haar prestatie van vijf jaar geleden, toen ze een serie op de 100m vrije slag won in Rio. Dit keer werd ze derde in haar serie met een tijd van 1:00.11. Helaas ook geen nieuw persoonlijk en nationaal record.

Vrijdag komt de laatste deelneemster uit Nepal in actie bij de atletiek op de 100 meter.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_200594803
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 07:59 schreef Arth_NL het volgende:
Pita Taufatofua - taekwondo - achtste finale - dinsdag 27 juli om 11:45
Voor de volgers, PIta heeft nipt verloren in de achtste finale. Met 24-3 won Larin van het Atleten van het Russisch Olympisch Comité Team Afgevaardigden Huppeldepup, die daarna meteen doorging naar het goud.
Een verlies met een gouden randje dus. :)

Nog drie kanshebbers op goud, vrijdag komt de volgende in actie. *O*
pi_200600819
Burkina Faso update:

Lucas Diallo heeft maandag bij het judo zijn wedstrijd verloren van de Monegask Bessi. Voor taekwondoka Faysal Sawadogo ging het niet veel beter: hij verloor van de Rus Khramtcov (geen schande, want dat was de uiteindelijke winnaar) en daarna ook de herkansingsronde van de Kroaat Kanaet. Op Facebook laat hij weten dat hij tijdens de eerste wedstrijd geblesseerd is geraakt aan zijn arm. Hij kon daardoor niet optimaal meer presteren, maar koos er ondanks de pijn toch voor om de nationale eer te blijven verdedigen in de herkansing.

Faysal in actie

Paul Daumont schreef dat hij ook mee zou doen aan de tijdrit bij het wielrennen. Dat onderdeel stond al niet op zijn profiel op de OS website en uiteindelijk was hij er ook niet bij.

Verder leek het me wel leuk als Abdoul Razak Alfaga, de taekwondoka uit mijn vorige adoptieland Niger, weer iets te vieren zou hebben. In Rio won hij de eerste zilveren medaille ooit voor Niger, maar dit keer lag hij er na een wedstrijd uit.
pi_200606256
Nationale Cook Islands held Jane Nicholas wist woensdag geschiedenis te schrijven door als eerste vrouw ooit deel te nemen in Olympische Kano slalom event. Ze was de eerste die van start ging in dit onderdeel dat, verrassend genoeg, nu pas voor het eerst ook een vrouwenonderdeel had. Ze schopte het zeer indruwekkend tot de halve finale.

Cook Islands heeft nog drie atleten in competitie: kano men's 200m and 1000m sprint and women's 200m sprint, en de 800m hardlopen.
Zwemmers Wesley Roberts and Kirsten Fisher_Marsters waren al uitgeschakeld nadat ze in de voorrondes geen rol van betekenis speelden.
In the coolest little capital of the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')