abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200421897
Welke producten zijn meer gehyped dan nodig. Soms omdat ze eigenlijk makkelijk zelf te maken, of te benaderen zijn.

TS begint

Vivid yoghurtdrink - Pak wat Karvan Cevitam of soortgelijke limonade als basis, voeg karnemelk toe. Smaak is nagenoeg gelijk.

Maple Syrup (Ahornsiroop). In de verte is misschien een klein beetje smaak te ontdekken maar als je waterige stroop over je pannekoek gooit heb je nagenoeg hetzelfde idee.
pi_200421986
Kruidenmixen.
Zijn vaak veel duurder dan wanneer je ze zelf in bulk koopt en dan samenstelt.
En dan heb je tenminste echte kruiden/specerijen in plaats van vaak minimaal een kwart goedkoop zout.
pi_200422149
Kruidenmixen.
Koop kruiden en specerijen en meng ze zelf.
Kun je zelf de smaak bepalen en de hoeveelheid zout en suiker.
Bovendien ben je meteen de overdaad zetmelen, paneermeel, anti-klontermiddelen, conserveermiddelen, kleur-, geur- en smaakstoffen kwijt.

Ik gebruik vaak maar een derde van de hoeveelheid die in zo'n zakje zit, aan losse kruiden en specerijen.
En een schepje bloem of maizena voor evt binding.
Kan je nagaan wat er voor de rest aan humbug in zit

[ Bericht 1% gewijzigd door marc0871 op 19-07-2021 00:33:45 ]
pi_200422172
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:19 schreef Hamzoef het volgende:
Kruidenmixen.
Zijn vaak veel duurder dan wanneer je ze zelf in bulk koopt en dan samenstelt.
En dan heb je tenminste echte kruiden/specerijen in plaats van vaak minimaal een kwart goedkoop zout.
Boks :W
pi_200422229
Alles wat geen basisingrediënt is, is overbodig.
Olie, granen, groentes, goed oogde kruiden, etc. Allemaal basisingrediënten. Afgeleiden daarvan, die zijn allemaal overbodig.
pi_200422359
Eiersnijder
pi_200422374
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Alles wat geen basisingrediënt is, is overbodig.
Olie, granen, groentes, goed oogde kruiden, etc. Allemaal basisingrediënten. Afgeleiden daarvan, die zijn allemaal overbodig.
We leven niet in de rimboe
pi_200422420
Alle voorgesneden meuk. En andere onzinproducten zoals voorgekookte rijst.

quote:
5s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:12 schreef Beathoven het volgende:

Maple Syrup (Ahornsiroop). In de verte is misschien een klein beetje smaak te ontdekken maar als je waterige stroop over je pannekoek gooit heb je nagenoeg hetzelfde idee.
Daar zitten enorme kwaliteitsverschillen in. Bij de goedkope heb je gelijk. Bij de duurdere zit wel degelijk veel smaak aan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_200422434
Al dat broodbeleg...alle vla's en kwark etc met 25% suiker..hele broodjesafdeling..hele chips afdeling..zeuren over kruidenmixjes..

Hele schap magnetron en ovenvoer kan ook weg...

Inclusief diepvries..

Goh laten we weer zelf gaan verbouwen en slachten zoals vroeger
Ik zwaai naar dieren.
pi_200422482
Tijd dat we eten krijgen via de staat. Worden we ook niet meer te dik. ^O^
pi_200422558
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:55 schreef stavromulabeta het volgende:
Alle voorgesneden meuk. En andere onzinproducten zoals voorgekookte rijst.
[..]

Daar zitten enorme kwaliteitsverschillen in. Bij de goedkope heb je gelijk. Bij de duurdere zit wel degelijk veel smaak aan.
Had die van La Place
pi_200422608
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:59 schreef Nober het volgende:
Tijd dat we eten krijgen via de staat. Worden we ook niet meer te dik. ^O^
Shakes..beetje zoals in een goulag..werken 500 gram vrouwen 125..kinderen 50 _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_200422726
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:33 schreef marc0871 het volgende:
Kruidenmixen.
Koop kruiden en specerijen en meng ze zelf.
Kun je zelf de smaak bepalen en de hoeveelheid zout en suiker.
Bovendien ben je meteen de overdaad zetmelen, paneermeel, anti-klontermiddelen,conserveermiddelen, kleur-, geur- en smaakmiddelen kwijt.

Ik gebruik vaak maar een derde van de hoeveelheid die in zo'n zakje zit, aan losse kruiden en specerijen.
En een schepje bloem of maizena voor evt binding.
Kan je nagaan wat er voor de rest aan humbug in zit
Overtreffende trap: Doosjes met Knorr wereldgerechten aids

Doosje met kruidenmixen en een zakje rijst, wraps of taco's :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2021 14:16:28 ]
pi_200422984
Voorgesneden uien. Als je echt te lui bent om een uitje zelf te snijden, bestel dan een pizza ofzo.
pi_200423156
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:55 schreef Geerd het volgende:
Al dat broodbeleg...alle vla's en kwark etc met 25% suiker..hele broodjesafdeling..hele chips afdeling..zeuren over kruidenmixjes..

Hele schap magnetron en ovenvoer kan ook weg...

Inclusief diepvries..

Goh laten we weer zelf gaan verbouwen en slachten zoals vroeger
Idd buurman! We leven in fucking luxe, gaan we opeens zeiken over wat overbodig is, tief de fuck dan op naar Rimboe.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_200423168
Knorr Wereldmaaltijden
pi_200423175
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 14:53 schreef spierbal het volgende:

[..]

Idd buurman! We leven in fucking luxe, gaan we opeens zeiken over wat overbodig is, tief de fuck dan op naar Rimboe.
BUURMAN!!!!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_200423221
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 14:39 schreef Farenji het volgende:
Voorgesneden uien. Als je echt te lui bent om een uitje zelf te snijden, bestel dan een pizza ofzo.
Ik heb al 2 keer gesneden prei moeten kopen.
De preien zagen eruit als veredelde lenteuitjes.
Had ik er 2 moeten gebruiken, tegen een halve van een gemiddeld formaat.
En aangezien ze per stuk gaan...

Anders ben ik niet bang voor een beetje snijwerk.
pi_200423242
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 14:55 schreef Fugue het volgende:
Knorr Wereldmaaltijden
Die van Honig zijn niet veel beter.
pi_200423615
Dat is maar net hoe je het bekijkt, je kan natuurlijk alles zelf maken maar het feit dat het verkoopt blijkt dat het toch niet zo overbodig is. Kant en klaar pakketten, kruiden, sauzen het verkoopt toch. Alles kan je zelf maken. Ijsbloksjes kant en klaar, zolang het verkoopt is het denk ik niet overbodig.

Als je echt terug wil gaan naar de basis en alles zelf wil gaan maken/doen sja dan kan de helft van de supermarkt wel weg denk ik.
pi_200423663
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:52 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

We leven niet in de rimboe
En dat heeft wát met overbodige producten te maken?
  zondag 18 juli 2021 @ 15:53:05 #22
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_200423971
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 15:30 schreef anndb het volgende:
Dat is maar net hoe je het bekijkt, je kan natuurlijk alles zelf maken maar het feit dat het verkoopt blijkt dat het toch niet zo overbodig is. Kant en klaar pakketten, kruiden, sauzen het verkoopt toch. Alles kan je zelf maken. Ijsbloksjes kant en klaar, zolang het verkoopt is het denk ik niet overbodig.

Als je echt terug wil gaan naar de basis en alles zelf wil gaan maken/doen sja dan kan de helft van de supermarkt wel weg denk ik.
Ja precies ik zie mijzelf geen sojasaus maken of zo terwijl dat wel mogelijk is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_200424108
Kant en klare bloemkoolrijst en courgette spaghetti en alle andere groente alternatieven ipv van rijst/pasta die in de supermarkt worden verkocht.

Vooral overbodig qua prijs. Een pak courgette spaghetti kost bij de AH ¤ 1,99 terwijl een courgette los zo'n 50 cent kost.
Physically I am here but mentally I am in a galaxy far far away.
pi_200424565
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 15:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En dat heeft wát met overbodige producten te maken?
Ja in de rimboe heb je een overvloed aan tijd en in dat opzicht is bijna alles overbodig. Een mens met een fulltime baan gaan natuurlijk niet z'n eigen kruiden staan maken als er na het werk nog gekookt moet worden
pi_200424664
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:15 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ja in de rimboe heb je een overvloed aan tijd en in dat opzicht is bijna alles overbodig. Een mens met een fulltime baan gaan natuurlijk niet z'n eigen kruiden staan maken als er na het werk nog gekookt moet worden
Dat had ik ook wel. Maar wat me tegenstond is dat de zakjes kruiden zeer gemiddeld waren. Niets dat er bovenuit stak. Verklaarblaar want 1. de Nederlander is een zoetekauw en 2. de Nederlander houdt niet van scherp. 3. De Nederlandse keuken is zeer neutraal, totaal niet spannend, probeert allemansvriend te zijn.

Dus ben ik wel potjes kruiden apart gaan kopen, zodat ik zelf kan mengen wat ik wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')