Peter R. zou zich bovendien met zo'n bewaker echt niet veiliger gevoeld hebben. Eerder integendeel. Hij vond zichzelf tien keer slimmer en was veel te eigenwijs om zijn leven aan een ambtenaar toe te vertrouwen.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De rechtsstaat laat ook toe dat mensen weigeren zich te laten beveiligen. We hebben nog altijd een vrije keuze en hij kende de risico's echt wel en vondt het belangrijker dat hij kon doen wat hij deed en daarbij een risico liep dan dat risico uit te sluiten.
Ja, dat kan. En wat wil je hiermee zeggen?quote:Op maandag 19 juli 2021 14:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
De organisatie er achter komt er wel mee weg. Een stapje omhoog denken. De personen die nu opgepakt zijn spelen de rol van voetsoldaat. En zullen waarschijnlijk ook richting het OM niks verklaren.
Dat we op weg gaan naar de volgende journalist en of advocaat die vermoord gaat worden. Of zelfs een rechter en dergelijke.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat kan. En wat wil je hiermee zeggen?
Van mij heb je geen toestemming nodig, maar zelf sla je volgens min ook een beetje door.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik reageer gewoon op iets wat iemand in een lofzang stelt (en het later ontkent) en daarin imo een beetje doorslaat. Mag ik?
Dat mag jij vinden. Waarvan akte.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:45 schreef l1ghted het volgende:
[..]
Van mij heb je geen toestemming nodig, maar zelf sla je volgens min ook een beetje door.
quote:Op maandag 19 juli 2021 14:36 schreef TLC het volgende:
Is dat nog ergens terug te kijken dat Peter R de Vries voor het laatst op tv was ?
Ja. En wat denk jiij dat we daarmee moeten doen?quote:Op maandag 19 juli 2021 14:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat we op weg gaan naar de volgende journalist en of advocaat die vermoord gaat worden. Of zelfs een rechter en dergelijke.
Wat Peter zelf zei. Levenslag voor de daders. Dat zou een goed begin zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. En wat denk jiij dat we daarmee moeten doen?
quote:Op maandag 19 juli 2021 14:36 schreef TLC het volgende:
Is dat nog ergens terug te kijken dat Peter R de Vries voor het laatst op tv was ?
En jij denkt dat de volgende die 150K beloofd wordt zich daar door laat weerhouden? Ik vind het overigens prima dat als je een huurmoord pleegt daar levenslang voor staat maar ik verwacht niet dat het afschrikt.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat Peter zelf zei. Levenslag voor de daders. Dat zou een goed begin zijn.
Daar zijn voorbeelden zat van wat je moet doen ik kijk dan gek genoeg naar Italië denk ik en naar de VS de mafia. Of figuren als Pablo Escobar. Standrechtelijke executie was in zijn geval mogelijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. En wat denk jiij dat we daarmee moeten doen?
En hoe gaat het met de War on Drugs in de VS? Al eens gekeken hoe goed dat gaat daar? Aaridg onder controle dankzij hardere straffen of gaat het nog gewoon iedere dag door?quote:Op maandag 19 juli 2021 14:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar zijn voorbeelden zat van wat je moet doen ik kijk dan gek genoeg naar Italië denk ik en naar de VS. Of figuren als Pablo Escobar. Standrechtelijke executie was in zijn geval mogelijk.
Dan heb jij vast een betere oplossing in gedachte? Dan ik. Post die dan maar.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe gaat het met de War on Drugs in de VS? Al eens gekeken hoe goed dat gaat daar? Aaridg onder controle dankzij hardere straffen of gaat het nog gewoon iedere dag door?
Nee, die heb ik niet. Ik pretendeer dat dan ook niet. Ik weet wel dat de War on Drugs een regelrechte ramp is en dat een figuur als Escobar doodschieten niets oplost, de drugshandel is geen haar kleiner geworden door zijn dood.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan heb jij vast een betere oplossing in gedachte? Dan ik. Post die dan maar.
In elk geval los hiervan is de maffia wel aardig onder duim dat kan wel een stap in een goede richting te zijn hoe een criminele groep aan te pakken. Wapenhandel en drugs is wat lastiger en ook economisch ingewikkeld. Ik ga als boer in Zuid-Amerika niet voor 10 dollar cent koffie per kilo verbouwen als ik voor een kilo coca 5 doller krijg. Om maar mee te beginnen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, die heb ik niet. Ik pretendeer dat dan ook niet. Ik weet wel dat de War on Drugs een regelrechte ramp is en dat een figuur als Escobar doodschieten niets oplost, de drugshandel is geen haar kleiner geworden door zijn dood.
Als ik al een idee heb dan ligt dat meer in de hoek van het doordringen van de mensen die coke snuiven dat ze moord faciliteren en dat ze een verantwoordelijkheid hebben. En dat er meer politie nodig is.
Zoiets het drankprobleem door alcoholisten laten oplossen en de tabaksindustrie door rokers ....quote:Op maandag 19 juli 2021 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
Als ik al een idee heb dan ligt dat meer in de hoek van het doordringen van de mensen die coke snuiven dat ze moord faciliteren en dat ze een verantwoordelijkheid hebben.
Nee, dat is niet waar ik op doelde.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:05 schreef Kromo het volgende:
[..]
Zoiets het drankprobleem door alcoholisten laten oplossen en de tabaksteelt door rokers ....
Ik begrijp je post niet zo goed eigenlijk, hoe denk je de mafia onder de duim te kunnen houden?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval los hiervan is de maffia wel aardig onder duim dat kan wel een stap in een goede richting te zijn hoe een criminele groep aan te pakken. Wapenhandel en drugs is wat lastiger en ook economisch ingewikkeld. Ik ga als boer in Zuid-Amerika niet voor 10 dollar cent koffie per kilo verbouwen als ik voor een kilo coca 5 doller krijg. Om maar mee te beginnen.
Ik denk het wel eerlijk gezegd. Tuurlijk is er wel meer voor nodig maar 150k voor de rest van je leven in de gevangenis is het gewoon niet waard.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En jij denkt dat de volgende die 150K beloofd wordt zich daar door laat weerhouden? Ik vind het overigens prima dat als je een huurmoord pleegt daar levenslang voor staat maar ik verwacht niet dat het afschrikt.
Als je ervan uitgaat dat je gepakt wordt mischien wel maar ik ben nog nooit een misdadiger tegengekomen die ervan uitging dat hij niet gewoon veel slimmer was en dat ze hem nooit zouden pakken.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk het wel eerlijk gezegd. Tuurlijk is er wel meer voor nodig maar 150k voor de rest van je leven in de gevangenis is het gewoon niet waard.
Voor de meeste mensen niet inderdaad, maar blijkbaar kan men best nog wel lui vinden die zo achterlijk zijn om zoiets te doen voor 150k.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk het wel eerlijk gezegd. Tuurlijk is er wel meer voor nodig maar 150k voor de rest van je leven in de gevangenis is het gewoon niet waard.
Ik geloof er niet zo veel van de meeste hit of spotters deden het voor minder. Het feit dat ze met de zelfde auto zijn gevlucht ipv de vlucht auto verbranden en er een andere klaar staat komt nogal dom en impulsief overquote:Op maandag 19 juli 2021 17:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen niet inderdaad, maar blijkbaar kan men best nog wel lui vinden die zo achterlijk zijn om zoiets te doen voor 150k.
Dat bericht van 150K komt van Delano's moeder, die alle reden heeft om erover te liegen: hoe groter de verleiding van een hoog bedrag, hoe meer begrip er wellicht komt voor het kansloze zoontje met een vrouw en een kind.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen niet inderdaad, maar blijkbaar kan men best nog wel lui vinden die zo achterlijk zijn om zoiets te doen voor 150k.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |