quote:Code oranje voor Limburg wegens hevige regenbuien
Heerlen - Het KNMI heeft tot donderdagavond voor Zuid-Limburg code oranje afgekondigd in verband met de hevige regenval. Eerder gold nog code geel. Door wolkbreuken kwamen dinsdag in de namiddag veel straten, waaronder snelweg A79, blank te staan. Kelders in de regio Heerlen liepen onder, putdeksels kwamen omhoog.
Het KNMI verwacht tot en met donderdag zware regenval in het zuiden van Limburg, waarbij dagelijks meer dan 75 millimeter regen kan vallen. Tot en met donderdag moet plaatselijk rekening worden gehouden met meer dan 150 millimeter neerslag, aldus de weerdienst. Het KNMI waarschuwt dat schade en gevaar kan ontstaan door de wateroverlast.
Wegen niet meer toegankelijk
De A79 verdwijnt er volledig onder water, zei een woordvoerder van de politie dinsdagnamiddag. Automobilisten kunnen er niet door. „De weg is fysiek niet meer toegankelijk.”
De politie roept automobilisten op de A79 te mijden. De A79 is de snelweg tussen Heerlen en Maastricht. Hevige regenbuien zorgden er voor wateroverlast. Rijkswaterstaat leidt het verkeer richting Heerlen vanaf knooppunt Kruisdonk op de A2 om via de A76. Op de A79 zijn er vanaf Voerendaal omleidingen. „Volg de aanwijzingen en ben niet te eigenwijs, dat kan u duur komen te staan”, waarschuwt de politie op Twitter.
Het KNMI verwacht tot en met donderdag zware regenval in het zuiden van Limburg, waarbij dagelijks meer dan 75 millimeter regen kan vallen. Tot en met donderdag moet plaatselijk rekening worden gehouden met meer dan 150 millimeter neerslag, aldus de weerdienst. Het KNMI waarschuwt dat schade en gevaar kan ontstaan door de wateroverlast.
Wegen niet meer toegankelijk
De A79 verdwijnt er volledig onder water, zei een woordvoerder van de politie dinsdagnamiddag. Automobilisten kunnen er niet door. „De weg is fysiek niet meer toegankelijk.”
De politie roept automobilisten op de A79 te mijden. De A79 is de snelweg tussen Heerlen en Maastricht. Hevige regenbuien zorgden er voor wateroverlast. Rijkswaterstaat leidt het verkeer richting Heerlen vanaf knooppunt Kruisdonk op de A2 om via de A76. Op de A79 zijn er vanaf Voerendaal omleidingen. „Volg de aanwijzingen en ben niet te eigenwijs, dat kan u duur komen te staan”, waarschuwt de politie op Twitter.
Actiecentra ingericht
De brandweer heeft vanwege de regenval vier actiecentra ingericht in Gulpen, Maastricht, Heerlen en Sittard, van waaruit prioriteiten gesteld worden. Levensreddende uitrukken gaan voor het leegpompen van kelders, zei een woordvoerder van de brandweer.
De brandweer heeft drie mensen gered uit de historische Oliemolen in Heerlen. De oude boerderij ligt onder aan een heuvel, van waaruit water kolkend naar beneden stroomde. De Oliemolen kwam daardoor 1,5 meter onder water te staan. Een vrouw die uit de boerderij gered werd, had onderkoelingsverschijnselen.
’Ga niet de weg op’
Dinsdagavond riep de politie mensen op niet meer de weg op te gaan, tenzij dat dringend noodzakelijk is. In Maastricht liep het Emmaplein onder water. In Schin op Geul staan meerdere woningen onder water.
De brandweer heeft het erg druk in de regio Heerlen. Er is sprake van een groot aantal meldingen over onder water gelopen wegen, vollopende kelders en omhoog komende putdeksels, aldus een woordvoerder.
In Kerkrade stortte het dak van een bedrijf in als gevolg van de plensbuien. Ook de gevel raakte daardoor beschadigd. Op dat moment was niemand meer in het bedrijf aanwezig. De werknemers hadden drie minuten voor het instorten het bedrijf verlaten. Niemand raakte gewond.
’Bel alleen 112 in levensbedreigende situaties’
De overlast doet zich vooral voor in Heerlen, Landgraaf en Kerkrade. Talloze straten staan er onder water. Er komen veel meldingen binnen op de meldkamer van de hulpdiensten. De brandweer roept mensen op 112 alleen te bellen in levensbedreigende situaties, en niet bij wateroverlast.
https://www.telegraaf.nl/(...)ns-hevige-regenbuien
quote:Code rood voor regen in provincie Luik, burgemeester Rochefort wil 50 jeugdkampen evacueren
Het onweer waar al dagen voor gewaarschuwd werd, veroorzaakt heel wat wateroverlast. Het KMI kondigde code rood aan voor de provincie luik. Door het noodweer heeft Scouts & Gidsen Vlaanderen woensdag omstreeks 10 uur al twaalf scoutskampen geëvacueerd, voornamelijk in de provincie Luik. In het Waalse Rochefort heeft de burgemeester bevolen om alle 50 jeugdkampen te laten evacueren.
Het KMI kondigt de code rood af voor de provincie Luik, omdat er minstens 65 procent kans is dat er over minstens een kwart van de provincie meer dan 100 liter neerslag valt in 24 uur tijd. Dat zegt weerman David Dehenauw op Twitter.
Code rood wil zeggen dat er al veel wateroverlast is in de provincie en dat er nog veel neerslag verwacht wordt, waardoor de problemen nog erger worden, of dat er in kortere tijd extreme neerslag verwacht wordt. Er wordt gevraagd om ‘actie te ondernemen om uzelf, anderen en indien mogelijk uw bezittingen in veiligheid te brengen en de raadgevingen van de bevoegde overheid strikt op te volgen’.
De code rood blijft gelden tot 1 uur in de nacht van woensdag op donderdag, daarna volgen nog enkele uren in code oranje. In de provincies Namen en Luxemburg is momenteel code oranje van kracht. In Vlaanderen geldt code oranje enkele voor de provincie Limburg; de andere provincies kleuren geel en groen op de weerkaart.
Jeugdkampen geëvacueerd
Door het noodweer heeft Scouts & Gidsen Vlaanderen woensdag omstreeks 10 uur al twaalf scoutskampen geëvacueerd, voornamelijk in de provincie Luik. ‘Het belangrijkste is dat er geen gewonden zijn. De materiële schade moet nog opgemeten worden’, zegt Jan Van Reusel, woordvoerder van Scouts & Gidsen Vlaanderen, woensdagochtend.
‘De omstandigheden zijn deze voormiddag overal onder controle en de groepen houden zelf contact met de achterban thuis’, aldus Van Reusel. De scoutsgroepen worden in Luik, waar code rood is afgekondigd, wel geconfronteerd met stijgende waterstanden en reële wateroverlast. ‘Scouts & Gidsen Vlaanderen roept op om hiervoor extra waakzaam te zijn (vooral in Wallonië en Limburg) en preventief contact op te nemen met de gastgemeente om een risico-inschatting te maken’, zegt Van Reusel.
De burgemeester van Rochefort, Corine Mullens, wil alle jeugdkampen - een vijftigtal - op het grondgebied van de stad laten evacueren wegens de overvloedige regenval. Dat heeft ze woensdag gezegd. Sinds dinsdagavond werden al drie jeugdkampen geëvacueerd op het grondgebied van Rochefort, in de provincie Namen.
‘We verwachten dat de Lesse de komende dagen buiten de oevers zal treden’, aldus burgemeester Mullens. En de jeugdkampen die zich niet nabij het water bevinden, zullen volgens haar ook veranderen in meren door het water dat niet weg kan. ‘Ik heb de jeugddienst opgedragen om in elk kamp langs te gaan en duidelijk te maken dat het beter is te vertrekken. Als ze dat niet willen, zal ik aan de provincie vragen om een decreet af te kondigen. Of ik zal het zelf doen.’
De burgemeester is bereid stadszalen ter beschikking te stellen om de jongeren indien nodig op te vangen, in afwachting dat hun ouders hen komen ophalen.
Wateroverlast
In de Bolderstraat in Riemst moesten dinsdagavond de bewoners de trekkers bovenhalen. Na een kortstondige, maar felle stortregen stond de straat blank. Doordat de riolering het overvloedige water niet meer geslikt kreeg, stroomden de kelders onder.
In Heukelom liepen verschillende woningen onder. De brandweer kwam er handen te kort.
Ook in het naburige Bilzen liepen straten en huizen onder. De brandweer was er dinsdagavond volop bezig met het vullen van zandzakjes. Want het ergste moet hier nog komen, zeggen weersvoorspellers.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210713_97525386
Limburg is voor de meeste Limburgers wel het epische centrum van hun wereld...quote:
Dat dan weer wel. Zeker vandaag bij Bunde. Daar had ik vandaag wel een hoogtepunt tijdens mijn werkzaamheden.quote:Op zondag 18 juli 2021 00:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Limburg is voor de meeste Limburgers wel het epische centrum van hun wereld...
Je onderbuik spreekt.quote:Op zondag 18 juli 2021 00:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien iets totaal onbelangrijk op dit moment. Maar hoe zit dit eigenlijk met de vispopulatie in de maas en andere rivieren. Waarschijnlijk konden de vissen de hoge stroming niet aan en zijn ze dood tegen bruggen geslagen of ze zijn gewoon in straten terecht gekomen ofzo.
Ik vrees ervoor dat er niet zoveel vis meer in de maas zit.
Oh, jij bent sekswerker?quote:Op zondag 18 juli 2021 00:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat dan weer wel. Zeker vandaag bij Bunde. Daar had ik vandaag wel een hoogtepunt tijdens mijn werkzaamheden.
Huh? Hoe bedoel je Oostenrijk is de volgende?quote:Op zondag 18 juli 2021 00:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je onderbuik spreekt.
Oostenrijk is de volgende...
En was dat een beetje in de buurt van venlo of valkenburg?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan kan je je lol op nu in Limburg, Duitsland en België missen er nog een paar.
Ik zag op het NOS journaal van 13:00 een vrouw die zichzelf geen ramptoerist vond en ging met haar dochtertje bij het water kijken, want was belangrijk voor de opvoeding. Er zou er maar net een voorbij drijven,
Dus ook meer noordelijk nabij Dresden ontstaat een bedreigende situatie(Elbe). Duitsland word wel erg getroffen.quote:Op zondag 18 juli 2021 01:27 schreef RAVW het volgende:
de hell is nog niet voorbij
https://www.nu.nl/buitenl(...)land-en-beieren.html
![]()
![]()
quote:Op zondag 18 juli 2021 00:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien iets totaal onbelangrijk op dit moment. Maar hoe zit dit eigenlijk met de vispopulatie in de maas en andere rivieren. Waarschijnlijk konden de vissen de hoge stroming niet aan en zijn ze dood tegen bruggen geslagen of ze zijn gewoon in straten terecht gekomen ofzo.
Ik vrees ervoor dat er niet zoveel vis meer in de maas zit.
Dat gebied is in 2002 al eens heel hard getroffen. Bijna 20 miljard schade toen.quote:Op zondag 18 juli 2021 01:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus ook meer noordelijk nabij Dresden ontstaat een bedreigende situatie(Elbe). Duitsland word wel erg getroffen.
Die zat bij de action, volgens mij was dat Venlo.quote:Op zondag 18 juli 2021 01:16 schreef marsan het volgende:
[..]
En was dat een beetje in de buurt van venlo of valkenburg?
Waarom? Ik zou ook niet gaan hoor. Je kan toch gewoon naar de 1e verdieping als je geen natte voeten wil?quote:Op zondag 18 juli 2021 08:08 schreef Noek het volgende:
Oh man, die boomers die hun huis niet uit willen want ze wonen er al 74 jaar. Als dat mn ouders waren dan had ik ze uit hun hut gejonast.
https://www.npostart.nl/nos-journaal/17-07-2021/POW_04820885
Eerst minuten..
Stom volk
Jij hebt je meterkast op de eerste verdieping?quote:Op zondag 18 juli 2021 08:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom? Ik zou ook niet gaan hoor. Je kan toch gewoon naar de 1e verdieping als je geen natte voeten wil?
Dit is echt een andere situatie dat in die dorpjes in Duitsland waar een watermassa met een enorme kracht door een smal dal geperst wordt.
Kortsluiting, breuken in gasleidingen, vervuild drinkwater, geen eten in huisquote:Op zondag 18 juli 2021 08:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom? Ik zou ook niet gaan hoor. Je kan toch gewoon naar de 1e verdieping als je geen natte voeten wil?
Dit is echt een andere situatie dat in die dorpjes in Duitsland waar een watermassa met een enorme kracht door een smal dal geperst wordt.
Kortsluiting? Schakelen ze de stroom niet af dan?quote:Op zondag 18 juli 2021 09:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kortsluiting, breuken in gasleidingen, vervuild drinkwater, geen eten in huis
Veel plezier met je koelkast zonder stroom, en denk niet dat er supermarkten open blijven voor de mensen die achterblijvenquote:Op zondag 18 juli 2021 09:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kortsluiting? Schakelen ze de stroom niet af dan?
Situatie zal geen weken duren, dus drinkwater/eten lijkt me een non issue.
Ik heb voldoende houdbaar eten in huis.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:20 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Veel plezier met je koelkast zonder stroom, en denk niet dat er supermarkten open blijven voor de mensen die achterblijven
quote:Op zondag 18 juli 2021 09:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Nu hebben wij complete eikels in de politiek maar deze spant toch wel de kroon.
https://www.telegraaf.nl/(...)aan-duits-rampgebied
Dat wil dus Merkel opvolgen, ik denk dat die dat wel kan vergeten nu.
Beetje vreemd om dat tijdens een werkbezoek te doen aan een gebied met tenminste 180 doden en miljarden aan schade.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:42 schreef Rewimo het volgende:
Stel je voor dat je staat te lachen zeg. Hoe durft ie
Ah ja, dus niemand daar mag lachen omdat het allemaal zo triest is? Hij was niet de enige die stond te lachen, maar uiteraard wordt hij eruit gepikt en tot zondebok bestempeld.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Beetje vreemd om dat tijdens een werkbezoek te doen aan een gebied met tenminste 180 doden en miljarden aan schade.
Doe dat thuis aan de keukentafel.
quote:Op zondag 18 juli 2021 09:42 schreef Rewimo het volgende:
Stel je voor dat je staat te lachen zeg. Hoe durft ie
Als je op zo'n moment gaat grappen en grollen ben je een lulquote:Op beelden is te zien dat de deelstaatpremier op de achtergrond staat te lachen en te kletsen terwijl president Frank-Walter Steinmeier een verklaring aflegt waarin hij zegt mee te leven met de slachtoffers.
Het is niet handig maar het wordt uiteraard enorm uitvergroot. Er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken, lijkt me.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:51 schreef Starhopper het volgende:
Als je op zo'n moment gaat grappen en grollen ben je een de lul
Als aankomend bondskanselier kan je dit echt niet maken. Dit is pure minachting van het volkquote:Op zondag 18 juli 2021 09:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het is niet handig maar het wordt uiteraard enorm uitvergroot. Er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken, lijkt me.
Natuurlijk wordt het uitvergroot, vooral door zijn politieke tegenstanders.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het is niet handig maar het wordt uiteraard enorm uitvergroot. Er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken, lijkt me.
Ja, dat dus.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:58 schreef StateOfMind het volgende:
Het zal slechts een momentopname zijn geweest.
Niets meer, niets minder.
Handig? Nee dat niet, maar je moet het ook niet groter maken dan het is.
Ook op begrafenissen wordt er gelachen.
Dat kind lijkt ook de enige die gewoon contact maakt met Rutte.. de rest boeit het helemaal geen reet maar wil gewoon gaaf doen met een selfiequote:Op zondag 18 juli 2021 10:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, dat dus.
Rutte heeft ook gelachen in Limburg, valt ook niemand over.
[ afbeelding ]
lachen is ook een zenuwtrekje .. van schrik kunnen veel mensen ook gaan lachenquote:Op zondag 18 juli 2021 09:58 schreef StateOfMind het volgende:
Het zal slechts een momentopname zijn geweest.
Niets meer, niets minder.
Handig? Nee dat niet, maar je moet het ook niet groter maken dan het is.
Ook op begrafenissen wordt er gelachen.
quote:Op zondag 18 juli 2021 07:48 schreef halfway het volgende:
Uit mijn slaapkamerraam kijk ik op de Waal, niets bijzonders aan de hand of te verwachten. In 95 was het kritisch sindsdien hebben ze veel geinvesteerd, waal zal nu een 150mtr breed zijn.dit is kort bij ons.
https://webcam.prvgld.nl/pannerden.html
quote:Sinds de jaren 90 geven we het water meer ruimte, en dat betaalt zich nu uit
https://nos.nl/collectie/(...)-betaalt-zich-nu-uit
Kunnen ze blij mee wezen, gebeurt er een ramp, aanslag ofzo staat je bondskanselier steenvast te lachen.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:14 schreef RAVW het volgende:
[..]
lachen is ook een zenuwtrekje .. van schrik kunnen veel mensen ook gaan lachen
Over tien jaar is de selfie de universele begroeting.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat kind lijkt ook de enige die gewoon contact maakt met Rutte.. de rest boeit het helemaal geen reet maar wil gewoon gaaf doen met een selfie
Succes om een plekje te vinden tussen alle taxi’s die daar nu massaal heen gaanquote:
Het is niet voor niets Rampzaligquote:Op zondag 18 juli 2021 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kunnen ze blij mee wezen, gebeurt er een ramp, aanslag ofzo staat je bondskanselier steenvast te lachen.
Dat volk dat zijn ouders op een bepaalde leeftijd als kinderen gaat behandelen en gaat vertellen wat goed voor hen is. Vreselijk die verwaandheid. Het is misschien twee keer goed gegaan en het is bij de hele straat goed gegaan, maar nu vind ik, je verwaande zoontje of dochter, dat je het huis uit moet.quote:Op zondag 18 juli 2021 08:08 schreef Noek het volgende:
Oh man, die boomers die hun huis niet uit willen want ze wonen er al 74 jaar. Als dat mn ouders waren dan had ik ze uit hun hut gejonast.
https://www.npostart.nl/nos-journaal/17-07-2021/POW_04820885
Eerst minuten..
Stom volk
Leuk verhaal maar die twee eigenwijzen willen vast wél gered worden als het allemaal niet zo fantastisch loopt voor zequote:Op zondag 18 juli 2021 10:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat volk dat zijn ouders op een bepaalde leeftijd als kinderen gaat behandelen en gaat vertellen wat goed voor hen is. Vreselijk die verwaandheid. Het is misschien twee keer goed gegaan en het is bij de hele straat goed gegaan, maar nu vind ik, je verwaande zoontje of dochter, dat je het huis uit moet.
Kopen 14 stuks fruit voor hun ouders, want twee stuks fruit per dag is gezond. Als het aan het einde van de week niet op is dan is de wereld te klein. Vinden dat de ouders met een warme kruik naar bed moeten anders krijgen ze koude voeten. Als de ouders tegenstribbelen, komen ze die kruik hoogst persoonlijk vullen.
Dit soort verheven tuig moeten ze in de hoek zetten en 3 zweepslagen geven. Leren ze daar niks van, dan de volgende weer. Tot ze een beetje normaal gaan doen tegen hun ouders.
Net als degenen die niet gevaccineerd willen worden maar o wee als ze corona krijgen dan willen ze wel naar de IC.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Leuk verhaal maar die twee eigenwijzen willen vast wél gered worden als het allemaal niet zo fantastisch loopt voor ze
En dat kan sneller en heftiger zijn dan van tevoren gedacht
Als ze daar vanaf zien, mogen ze wmb blijven waar ze zitten
ben ook altijd een voorstander geweest van als je niet gevaccineerd wil worden dan sluit je maar ahcter aan de rij aan , en de kosten zijn voor jezelfquote:Op zondag 18 juli 2021 11:24 schreef maily het volgende:
[..]
Net als degenen die niet gevaccineerd willen worden maar o wee als ze corona krijgen dan willen ze wel naar de IC.
Daar gelden dan natuurlijk wel weer even andere overwegingen, al vind ik dat je in principe gewoon gelijk hebtquote:Op zondag 18 juli 2021 11:24 schreef maily het volgende:
[..]
Net als degenen die niet gevaccineerd willen worden maar o wee als ze corona krijgen dan willen ze wel naar de IC.
Rokers willen toch ook geholpen worden als ze longkanker of hartproblemen krijgen? En autorijders willen ook graag uit een wrak gepeuterd worden als ze 'n ongeluk krijgen? Of vetzakken als ze door hun overgewicht gezondheidsproblemen krijgen? Mensen die veel in de zon liggen als ze huidkanker krijgen? Etc.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:24 schreef maily het volgende:
[..]
Wat een ontzettend trieste foto eigenlijk is dit zeg. Niet hoe Rutte daar staat maar die mensen die alleen maar selfies aan het maken zijn, wtf. Geniet gewoon van het moment en maak inderdaad contact met Mark. Die man is zo ontzettend benaderbaar en dan sta je een beetje met je telefoon te kutten.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, dat dus.
Rutte heeft ook gelachen in Limburg, valt ook niemand over.
[ afbeelding ]
Dat zijn dus de ramptoeristen waar iedereen een hekel aan heeft.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:45 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wat een ontzettend trieste foto eigenlijk is dit zeg. Niet hoe Rutte daar staat maar die mensen die alleen maar selfies aan het maken zijn, wtf. Geniet gewoon van het moment en maak inderdaad contact met Mark. Die man is zo ontzettend benaderbaar en dan sta je een beetje met je telefoon te kutten.
Dat zijn dezelfde mensen die bij een concert alles door de telefoon kijken, dan mis je heel de ervaring man
Ook de toeristen bij toeristische spots die geweldig irritant zijn. Staan alleen maar selfies te maken e.d. zonder dat ze nou eens bekijken waar het echt om gaat.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zijn dus de ramptoeristen waar iedereen een hekel aan heeft.
Het verschil tussen toeristen en terroristen is, dat terroristen sympathisanten hebbenquote:Op zondag 18 juli 2021 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zijn dus de ramptoeristen waar iedereen een hekel aan heeft.
De burgemeester van Wassenberg heeft al lang aangegeven dat hij zelf ook sluisdeuren gesloten zou hebben om overstromende dorpen en steden te voorkomen wanneer 'ie die mogelijkheid zelf zou hebben gehad.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:46 schreef Nattekat het volgende:
Moet lachen om die Duitsers die nog steeds denken dat de sluis in Roermond invloed heeft op de Roer in Duitsland.
quote:Op zondag 18 juli 2021 11:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het verschil tussen toeristen en terroristen is, dat terroristen sympathisanten hebben
Hoeveel lager ligt die sluis dan Heinsberg? Waar precies ligt die Sluis?quote:Op zondag 18 juli 2021 11:46 schreef Nattekat het volgende:
Moet lachen om die Duitsers die nog steeds denken dat de sluis in Roermond invloed heeft op de Roer in Duitsland.
Ok, boomer.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat volk dat zijn ouders op een bepaalde leeftijd als kinderen gaat behandelen en gaat vertellen wat goed voor hen is. Vreselijk die verwaandheid. Het is misschien twee keer goed gegaan en het is bij de hele straat goed gegaan, maar nu vind ik, je verwaande zoontje of dochter, dat je het huis uit moet.
Kopen 14 stuks fruit voor hun ouders, want twee stuks fruit per dag is gezond. Als het aan het einde van de week niet op is dan is de wereld te klein. Vinden dat de ouders met een warme kruik naar bed moeten anders krijgen ze koude voeten. Als de ouders tegenstribbelen, komen ze die kruik hoogst persoonlijk vullen.
Dit soort verheven tuig moeten ze in de hoek zetten en 3 zweepslagen geven. Leren ze daar niks van, dan de volgende weer. Tot ze een beetje normaal gaan doen tegen hun ouders.
Op hoeveel meter boven zeeniveau die sluis precies ligt, weet ik niet, maar Roermond zo'n 23 meter of zo. Heinsberg 76 meter volgens Wikipedia.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoeveel lager ligt die sluis dan Heinsberg? Waar precies ligt die Sluis?
Ik snap je, maar het is een flauwe reactie, je kunt echt beter. Inhoudelijk. Hij snapt m gewoon niet geloof ikquote:
De sluis is in Roermond zelf, bij de monding van de Roer in de Maas.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoeveel lager ligt die sluis dan Heinsberg? Waar precies ligt die Sluis?
Ja, kwam ik ook achter, De dijk in de buurt van Heinsberg ligt in Ophoven, en dat ligt op 26-27 boven NAPquote:Op zondag 18 juli 2021 11:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op hoeveel meter boven zeeniveau die sluis precies ligt, weet ik niet, maar Roermond zo'n 23 meter of zo. Heinsberg 76 meter volgens Wikipedia.
5-7 meter lager dan wat volgelopen is in D duisquote:Op zondag 18 juli 2021 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De sluis is in Roermond zelf, bij de monding van de Roer in de Maas.
Als het water stil komt te staan tegen bijv de sluis, dan gaat er een golfbeweging stroom opwaarts las ik ergensquote:Op zondag 18 juli 2021 12:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, kwam ik ook achter, De dijk in de buurt van Heinsberg ligt in Ophoven, en dat ligt op 26-27 boven NAP
https://afstand.net/nl/hoogte/Roermond
Afhankelijk waar je klikt op de roer bij en voor Roermond is ie daar zo een 20 meter hoog. lijkt mij dus onwaarschijnlijk dat het bij Ophoven, gemeente Heinsberg komt door de sluis bij roermond
Dat gaat niet tegen de zwaartekracht in.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het water stil komt te staan tegen bijv de sluis, dan gaat er een golfbeweging stroom opwaarts las ik ergens
In een buis, ja, niet in een riviertje of beekquote:Op zondag 18 juli 2021 12:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het water stil komt te staan tegen bijv de sluis, dan gaat er een golfbeweging stroom opwaarts las ik ergens
Ja, dat is ook het standpunt van het waterschap.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, kwam ik ook achter, De dijk in de buurt van Heinsberg ligt in Ophoven, en dat ligt op 26-27 boven NAP
https://afstand.net/nl/hoogte/Roermond
Afhankelijk waar je klikt op de roer bij en voor Roermond is ie daar zo een 20 meter hoog. lijkt mij dus onwaarschijnlijk dat het bij Ophoven, gemeente Heinsberg komt door de sluis bij roermond
Ja, dan gaat water ineens omhoog stromen?quote:Op zondag 18 juli 2021 12:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wasserberg? Heinsbergquote:Op zondag 18 juli 2021 12:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het standpunt van het waterschap.
Geen reden om die sluis nu open te gooien. Da's een behoorlijk risico voor Roermond en het lost in Wassenberg niks op.
Burgemeester van Wassenberg deed dat verzoek en is boos. In Wassenberg staat er ook wel wat blank.quote:
Is allang genuanceerd en hij is helemaal niet boosquote:Op zondag 18 juli 2021 12:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Burgemeester van Wassenberg deed dat verzoek en is boos. In Wassenberg staat er ook wel wat blank.
Dan heeft de Telegraaf het mis: https://www.telegraaf.nl/(...)g-ligt-bij-nederlandquote:Op zondag 18 juli 2021 12:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Is allang genuanceerd en hij is helemaal niet boos
De Burgermeester heeft het mis, maar dat de telegraaf er naast zit is ook niets nieuwsquote:Op zondag 18 juli 2021 12:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan heeft de Telegraaf het mis: https://www.telegraaf.nl/(...)g-ligt-bij-nederland
Helpen wij die Duitsers al met puinruimen? Ook al hebben wij, natuurlijk weer, niet van die toffe Bergungspanzer.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:19 schreef Confetti het volgende:
En het is toch sowieso eigen volk eerst? Stel dat de Duitsers gelijk zouden hebben, maar dat de risico's voor ons dan zouden gaan toenemen. Dat kun je dan gewoon niet maken als Nederlandse waterschap zijnde.
Die hebben wij zeker wel, alleen niet zoveel als de Duitsers.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Helpen wij die Duitsers al met puinruimen? Ook al hebben wij, natuurlijk weer, niet van die toffe Bergungspanzer.
Als dat zo zou zijn, zou dat bij uitstek een probleem zijn wat je breder aan moet pakken dan binnen je eigen gemeente.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:19 schreef Confetti het volgende:
En het is toch sowieso eigen volk eerst? Stel dat de Duitsers gelijk zouden hebben, maar dat de risico's voor ons dan zouden gaan toenemen. Dat kun je dan gewoon niet maken als Nederlandse waterschap zijnde.
Mooi. Dan moeten we ze gaan helpen.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:25 schreef spoilert het volgende:
[..]
Die hebben wij zeker wel, alleen niet zoveel als de Duitsers.
Endat staat allemaal op de eerste verdieping?quote:Op zondag 18 juli 2021 09:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik heb voldoende houdbaar eten in huis.
Ik ben geen prepper of zo, maar een paar weken houden we wel vol.
Nee hoor, niet mís, ze vertellen niet het hele verhaal, Telegraaf stylequote:Op zondag 18 juli 2021 12:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan heeft de Telegraaf het mis: https://www.telegraaf.nl/(...)g-ligt-bij-nederland
quote:Op zondag 18 juli 2021 11:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De burgemeester van Wassenberg heeft al lang aangegeven dat hij zelf ook sluisdeuren gesloten zou hebben om overstromende dorpen en steden te voorkomen wanneer 'ie die mogelijkheid zelf zou hebben gehad.
Beide vrij waardeloos als je gas en elektra het niet meer doenquote:Op zondag 18 juli 2021 12:33 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Endat staat allemaal op de eerste verdieping?
Je gasfornuis en magnetron ook?
Blitzhilfequote:Op zondag 18 juli 2021 12:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Helpen wij die Duitsers al met puinruimen? Ook al hebben wij, natuurlijk weer, niet van die toffe Bergungspanzer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |