Ik tel er 6. Wat in welke categorie valt is nog niet bekend, maar ik zie er geen 3e categorie of hoger in.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nergens geen heuveltje te vinden die kan tellen als 4e categorie?
Tijdrit van hem is een stuk minder, veel last van zijn rug (hij verliest de giro nog bijna van Caruso). Niet heel vreemd lijkt me.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:28 schreef DecoAoreste het volgende:
Vreemd dat Bernal in de odds zo ver onder Roglic en Vingegaard staat. Bernal lijkt me op dit moment de op 1 na beste ronderenner ter wereld.
Met een beetje geluk valt het samen met dartsen of F1 ofzo, dan ben je een deel al kwijt.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:03 schreef AllesKaputt het volgende:
Alpe d'Huez alleen zonder dronken Nederlanders en ander schorriemorrie aub.
Schat Roglic sowieso wel wat hoger in eigenlijk, Bernal had in de afgelopen Giro ook niet enorm veel concurrentie uiteraardquote:Op maandag 19 juli 2021 14:28 schreef DecoAoreste het volgende:
Vreemd dat Bernal in de odds zo ver onder Roglic en Vingegaard staat. Bernal lijkt me op dit moment de op 1 na beste ronderenner ter wereld.
quote:
Tour start op vrijdag, om een verplaatsing op maandag mogelijk te maken. Dus nee, ze zullen niet die route gaan nemen neequote:Op donderdag 22 juli 2021 00:09 schreef Godshand het volgende:
Ja, zal wel een verplaatsing zijn naar Frankrijk. Maar had best een leuke etappe bedacht kunnen worden van Denemarken door Duitsland naar Nederland. En dan vervolgens vanaf Nederland via België naar Noord-Frankrijk.
Maar misschien kost dat teveel geregel voor de organisatie...
Echt jammer dat ze dat soort dingen vrijwel nooit doen. Zou wel leuker zijn.quote:Op donderdag 22 juli 2021 08:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Tour start op vrijdag, om een verplaatsing op maandag mogelijk te maken. Dus nee, ze zullen niet die route gaan nemen nee
Gaaf, Galibier zou er voor kunnen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Col du Granon
Alpe d'Huez
zozo twee keer berg op aankomstquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Col du Granon
Alpe d'Huez
Helaas wel ja, we zijn nog lang niet van La Planche af.quote:Op maandag 6 september 2021 12:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ze hebben nog een contract voor nog een paar jaar toch?
quote:Op maandag 6 september 2021 22:56 schreef GotenSSJ het volgende:
Planche mag er wel weer uit, die hebben we onderhand al zo vaak gezien
Dit is me echt een doorn in het oog ja. De Tour hoort niet op vrijdag te beginnen. Bovendien blijf ik het heel matig vinden dat ze niet gewoon dwars door Duitsland naar Frankrijk toe rijden. Daar kun je volgens mij een prima parcours uittekenen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:00 schreef Idisrom het volgende:
Drie rustdagen![]()
Omdat je in Denemarken begint.
Ja, en de etappes Ben Bosch-Utrecht en Utrecht-Breda gewoon in de Benelux Tour gaan houden.quote:Op vrijdag 17 september 2021 08:00 schreef Zorro het volgende:
Misschien zouden ze de Tour de France gewoon in, nou ja, Frankrijk moeten houden?
Mwah, ik vind een ronde van Frankrijk die in het buitenland begint en langzaam richting Frankrijk gaat ook wel wat hebben. Maar meestal kiezen ze voor een lokaal criterium en daarna een lange verplaatsing, wat het slechtste van beide werelden is.quote:Op vrijdag 17 september 2021 08:00 schreef Zorro het volgende:
Misschien zouden ze de Tour de France gewoon in, nou ja, Frankrijk moeten houden?
was dat nou voor belachelijk ideequote:Op vrijdag 17 september 2021 08:00 schreef Zorro het volgende:
Misschien zouden ze de Tour de France gewoon in, nou ja, Frankrijk moeten houden?
Voor Denemarken ook niet met een beetje goede wil. Het is geen Japan.quote:Op vrijdag 17 september 2021 16:28 schreef Jason22 het volgende:
Ze gaan nu wel vaak starten buiten Frankrijk. Volgend jaar Kopenhagen, daarna Bilbao. En in 2024 of 2025 waarschijnlijk in Rotterdam.
Voordeel is wel dat je voor Bilbao en Rotterdam geen lange verplaatsing en dus een extra rustdag nodig hebt.
Zoals vroeger een ochtendetappe van Denemarken naar Hannover en ´s middags een b-etappe van Hannover naar het Ruhrgebied.quote:Op vrijdag 17 september 2021 17:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Voor Denemarken ook niet met een beetje goede wil. Het is geen Japan.
Pas in etappe 6 naar Frankrijk gaat de ASO ook een beetje te ver.quote:Op vrijdag 17 september 2021 18:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zoals vroeger een ochtendetappe van Denemarken naar Hannover en ´s middags een b-etappe van Hannover naar het Ruhrgebied.
Hoe werkt dat? Hebben ze om korting te krijgen een 10-rittenkaart gekocht?quote:Op maandag 6 september 2021 12:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ze hebben nog een contract voor nog een paar jaar toch?
Einde tijdperk finish na een afdaling?quote:Op zondag 10 oktober 2021 23:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het parcours van de grote knip- en plakshow gaat over een paar dagen onthuld worden, op 14 oktober om precies te zijn.
Dit is het laatste overzicht van La Flamme Rouge, met een paar plausibele dingen en nog wat vage geruchten:
[ afbeelding ]
Ik heb er geen zin in.
Dat heeft één keer spektakel opgeleverd en nu gaat men het tot in den treure herhalen, niemand zag dit aankomen.quote:Op zondag 10 oktober 2021 23:20 schreef Koffieplanter het volgende:
De altijd zeer vermoeiende en bovenal saaie afsluitende tijdrit.
Beginnen met een proloog genre Moncaco 2009 of Londen 2007, waarbij je afhankelijk van wel of geen klim kunt tweaken met de afstand. De rest van de eerste week een combinatie van sprints en klassieke ritten genre Le Creusot 2021, met sporadisch een uitstap naar de keien of de ribinou. Het ligt er maar aan waar je de start laat plaatsvinden. Om alvorens het eerste blokje af te sluiten met een rollende tijdrit van, laten we zeggen, 25 kilometer. Daarna mag je als parcoursbouwer doen en laten wat je wilt. Het is niet moeilijk, maar ze maken het zo lastig.quote:Op zondag 10 oktober 2021 23:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat heeft één keer spektakel opgeleverd en nu gaat men het tot in den treure herhalen, niemand zag dit aankomen.
Plateau de Beille Foixquote:Op zondag 10 oktober 2021 23:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Einde tijdperk finish na een afdaling?
quote:Volgend jaar zal er opnieuw een rit van de Tour de France in België beginnen. In 2019 was ‘le Grand Départ’ in Brussel en trok het peloton voor de derde etappe naar het Henegouwse Binche. In 2022 zullen de renners via Denemarken en Noord-Frankrijk in Binche terechtkomen voor de zesde etappe.
De Tour van 2022 start met drie dagen in Denemarken en trekt nadien naar het Noorden van Frankrijk voor onder meer een rit à la Parijs-Roubaix, maar dan in de omgekeerde richting van Lille naar Wallers. Voor de zesde etappe, op 7 juli 2022, trekt het peloton dan naar het Henegouwse Binche.
Hoe die zesde etappe er precies zal uitzien is nog niet bekend.
Zou leuk zijn als er ook een klimtijdrit wasquote:Op zondag 10 oktober 2021 23:20 schreef Koffieplanter het volgende:
De altijd zeer vermoeiende en bovenal saaie afsluitende tijdrit.
Of eens een keer een tijdrit van 90 kilometer i.p.v. de bijna standaard 30 km.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 18:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als er ook een klimtijdrit was
Of waarom niet gewoon 1000 kilometer?quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 19:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Of eens een keer een tijdrit van 90 kilometer i.p.v. de bijna standaard 30 km.
Ik meende dat destijds de eerste paar GP Eddy Merckx ook zo'n ruim 80 km waren.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 19:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Of waarom niet gewoon 1000 kilometer?
Gewoon laatste etappe Parijs-Brest-Parijs als tijdrit rijdenquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 19:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Of waarom niet gewoon 1000 kilometer?
Dat was dan ook een specifieke koers voor tijdrijders, ze stoppen ook geen 100 km over kasseien in de Tour, daar is Roubaix voorquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 19:10 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik meende dat destijds de eerste paar GP Eddy Merckx ook zo'n ruim 80 km waren.
twintig jaar geleden was 100 kilometer tijdritten in de Tour geen uitzondering. In totaal dan. Lekker tijdritje van 50 km+quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 19:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Of eens een keer een tijdrit van 90 kilometer i.p.v. de bijna standaard 30 km.
Tijdrit van 55 km ofzo doen ze nog wel. Tijd geleden in de streek van de Ardèche won Tom Dumoulin geloof ik een tijdrit van 53 km. En dan rijden alle toppers net onder het uurquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 22:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
twintig jaar geleden was 100 kilometer tijdritten in de Tour geen uitzondering. In totaal dan. Lekker tijdritje van 50 km+
Carcassonne als finish, rust en startplaats kan natuurlijk welquote:Op woensdag 13 oktober 2021 17:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Presentatie morgen om 11:30.
Het laatste overzicht:
[ afbeelding ]
Een bepaalde plaats in het zuiden van Frankrijk ontbreekt, dus dit overzicht klopt sowieso niet volledig.
Het inmiddels onvermijdelijke Carcassonne.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 17:23 schreef franklop het volgende:
[..]
Carcassonne als finish, rust en startplaats kan natuurlijk wel
Ieder weekend is volkomen kut, ook wel een prestatie van formaat.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 17:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mende en Carsonne in het derde weekend is vrij treurig. De etappes naar Lausanne en Saint-Ettiene zijn hier in het groen aangegeven. Mag hopen dat nog wel wat serieuze heuvels onderweg krijgen, al zijn ze er doorgaans goed in om die vakkundig te mijden.
Speciaal voor de rustdag naar Pau om de volgende dag weer vanuit Carcassonne te vertrekkenquote:Op woensdag 13 oktober 2021 17:23 schreef franklop het volgende:
[..]
Carcassonne als finish, rust en startplaats kan natuurlijk wel
Centrum van de Qataren die daar door de Katholieke kerk in de 13e eeuw gruwelijk zijn vervolgd!quote:Op woensdag 13 oktober 2021 17:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het inmiddels onvermijdelijke Carcassonne.
Ja, dat vind ik ook het meest opvallend.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 17:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ieder weekend is volkomen kut, ook wel een prestatie van formaat.
175 kilometer voor 1 etappequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds HET GRINDquote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:33 schreef Pino112 het volgende:
Sinds wanneer hoort dat 'Super' bij de Planche de Belle Filles? Zullen we dat zelf even uitmaken?
Naar Mégève*quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:38 schreef VoMy het volgende:
Hoe kan je nou naar Chatel en Morzine gaan en op het oog alle bergen daar missen?
Nu ook nog niet zo te zien, erg matig.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bij vrouwen lieten ze dit ook eerst zien en daarna losse profielen
Hier laten ze profiel niet zienquote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Nu ook nog niet zo te zien, erg matig.
Zelf de kasseien gelegd!quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:42 schreef Pino112 het volgende:
Gouvenou heeft 5 stroken gevonden die nooit in de Tour of P-R zijn geweest![]()
Gouvenu is een fenomeen.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zo te zien ontwijken ze elk noemenswaardig heuvel richting Planche...
'Super' is dat extra steile stukje na de normale aankomst.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:33 schreef Pino112 het volgende:
Sinds wanneer hoort dat 'Super' bij de Planche de Belle Filles? Zullen we dat zelf even uitmaken?
Lijkt mij eigenlijk niet echt iets voor Roglic.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
11 stroken, dat is wel serieus. Benieuwd hoe Pogacar hier ook weer gaat uitblinken.
Gewoon achterop bij Woutquote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lijkt mij eigenlijk niet echt iets voor Roglic.
Dat is wel pittig, hier gaat met seconden gesmeten worden.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
Aankomst in Longwy
Ik verwacht nog steeds dat ze dadelijk zeggen dat ze ons in de maling hebben genomen.quote:
Fantastisch. Na de eerste 2 bergen een afdaling, dan het voor de ASO verplichte stuk dal van 20km om elke vorm van koers te ontmoedigen, en dan deze niet zo hele zware klim. Hier gaat niets gebeuren.quote:
Hier gaat dus echt niets gebeuren, zeker niet met die twee ritten erna.quote:
Kopman Kruijswijk is het niet met je eens.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Goed stuk vallei na Croix de Fer hahaha
Die verloor de vorige keer in ieder geval geen tijd op de kasseien (maar werd wel een paar keer gelost onderweg, geloof ik)quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lijkt mij eigenlijk niet echt iets voor Roglic.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:55 schreef VoMy het volgende:
De Centraal-Massif-etappe dan, is die wel leuk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:56 schreef Pino112 het volgende:
Etappe 16
[ afbeelding ]Mur de Peguere en dan een finish in Foix, dat hebben ze ook nog nooit eerder gedaan zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je niet de eerste 60km over een biljartlaken doet dan krijgt Total geen mannetje mee in de kopgroep.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zulke korte ritten en dan toch nog zo'n vlakke aanloop.
Die etappe is op een zaterdag, en die hadden ze echt zoveel mooier kunnen maken.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
Geen andere klimmen voor de Planche, de Jura vermeden naar Lausanne. Walgelijk.
Als ze de oostelijke Pyreneeën en Frans-Baskenland niet zouden negeren hadden ze opties genoeg gehad.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:04 schreef hhh38 het volgende:
Kunnen we de Pyreneën niet gewoon afschaffen?
Je hebt keuze uit 5 startplaatsen oid
Ja, jammer dat het financieel/logistiek schijnbaar niet meer uit kan om in de Pyreneeën zelf te starten.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:04 schreef hhh38 het volgende:
Kunnen we de Pyreneën niet gewoon afschaffen?
Je hebt keuze uit 5 startplaatsen oid
Klopt, daar moet staan "ze kiezen..."quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als ze de oostelijke Pyreneeën en Frans-Baskenland niet zouden negeren hadden ze opties genoeg gehad.
Dit ja, de laatste ontdekking was die Col du Portet, die ze enkel als afsluiter van een drietrapsraket (met vlakke aanloop, jawel) willen gebruiken. Maar toch is het een vrij groot gebergte met redelijk veel klimmen, je hoeft niet altijd over dezelfde bergen te rijden volgens mij. En dat met die startplaatsen, daar snap ik ook bijzonder weinig van. Doe eens wat leuks ofzo.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:04 schreef hhh38 het volgende:
Kunnen we de Pyreneën niet gewoon afschaffen?
Je hebt keuze uit 5 startplaatsen oid
Kut, kut en niets anders dan kutquote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:28 schreef Szura het volgende:
Ik wacht met smart op de microanalyse van RR
Mist een etappe naar Pau?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kut, kut en niets anders dan kut
Die naar Foix wel.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:48 schreef TheArt het volgende:
- Geen enkele bergrit finisht bergaf. Ik vraag me af wanneer dit voor het laatst was.
Daar valt over te twisten of het een echte bergrit is. Ik heb hem hier overgangsrit genoemd, omdat het vlees noch vis is.quote:
https://www.hln.be/sport/(...)in-de-tour~a9fee8e2/quote:“Het is een lastige Tour”, zei Patrick Lefevere aan onze redactie in het Palais des Congrès in Parijs na de voorstelling van koersdirecteur Christian Prudhomme. “We weten niet hoe de wind zal zitten, maar mét wind en die kasseienrit: dan is het goed mogelijk dat er al na één week een paar favorieten geliquideerd zijn.”
De kasseienrit naar Wallers-Arenberg, the word is out. “Het zijn elf stroken, dacht ik. Waarvan 5 nieuwe. Dat is toch een beetje du jamais vu. Je kunt er de Tour verliezen. Ook op die gravelstroken in één van de andere ritten. Hou dat weg bij het wegwielrennen.”
“Wij hebben geen klassementsman, maar we komen sowieso terug met een sprinter. Ook de aanwezigheid van Alaphilippe in de Tour als wereldkampioen is onvermijdelijk. We moeten gewoon zoveel mogelijk ritten proberen winnen.”
Of dat met Fabio Jakobsen of Mark Cavendish als eerste sprinter zal gebeuren, kon Lefevere nog niet zeggen. “In principe is Fabio nu onze eerste spurter. Maar we zien wel. Je weet nooit wat er gebeurt in het leven. Bennett zou dit jaar voor ons de Tour rijden, maar dan kwam zijn blessure en vielen alle stukken in elkaar voor Mark.”
Lefevere wist in Parijs ook te melden dat de contractverlenging van ‘Cav’ nog niet helemaal rond is. “We zijn er dichtbij, maar om een of andere reden wordt het altijd uitgesteld. Morgen moeten de papieren binnen zijn bij de UCI. We zien wel. Het gaat vooral om wat er na zijn carrière moet gebeuren.”
“Ik moet wel zeggen: op papier zie ik niet al te veel sprintkansen. Een stuk of 4-5. En als ze koersen zoals ze de laatste jaren doen, dan kunnen er daar nog een paar uit wegvallen. Het zijn de renners die de koers maken, dus dat valt allemaal af te wachten.”
Met Kasper Asgreen heeft Lefevere ook een Deens speerpunt. “Voor hem is de Tour in eigen land een once in a lifetime. Maar we moeten opletten dat hij niet te enthousiast is. Wie te veel stress heeft, doet soms domme dingen. Er is aan het eind ook nog een lange tijdrit van 40 kilometer, hé.”
Geen enkel woord over R.EV.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
https://www.hln.be/sport/(...)in-de-tour~a9fee8e2/
quote:De Tour de France 2022 werd donderdagmiddag voorgesteld. Een editie met twee tijdritten, drie bergketens, kans op waaieretappes en een kasseienrit. De eerste week lijkt op het lijf geschreven van Wout van Aert, weet ook ploegbaas Richard Plugge (Jumbo-Visma).
“Het is vanalles wat”, aldus de Nederlander. “Het wordt waaierrijden, het worden kasseien en een paar mooie aankomsten bergop. En er zijn best goeie kilometers tijdrijden. Zeker die eerste, dat zou een mooie kans kunnen zijn (op geel, red.). Voor onze Deense klasbak (Jonas Vingegaard, red.), maar we hebben ook een Belgische (Wout van Aert, red.) en een Sloveense (Primoz Roglic, red.). We moeten nog kijken wie we gaan opstellen, maar die zouden het daar wel kunnen doen. Tom Dumoulin ook nog. Ik vind het ook heel mooi dat de Galibier er twee keer inzit tijdens zo’n klassieke bergrit en een aankomst op Alpe D’Huez. Daar liggen grote kansen. We hopen dan op een bakoven.”
Van Aert zal momenteel ongetwijfeld al smullen van de kasseienrit in de Tour, maar Plugge zelf is niet zo’n fan. “In een grote ronde heb ik ze liever niet”, klinkt het. “Bij de vrouwen hebben we gezien tijdens Parijs-Roubaix dat het een werk van specialisten is. Bij de mannen rijden daar ook alleen maar specialisten. Maar een ronderenner moet overal thuis in zijn, dus ook in over kasseien rijden. Onze mannen kunnen dat wel, denk ik. Maar goed, ook gravel hoeft er voor mij niet in. Fausto Coppi en Gino Bartali zouden maar wat blij zijn met asfalt. Nu hebben we de mogelijkheid en gaan we het gravel opzoeken. Dat is altijd een loterij, wie gaat er lek rijden?”
Maar toch. De eerste week in het winderige Denemarken met een tijdrit, een kasseirit en dan de start van een etappe in Binche. Ideaal voor de Belgische kampioen?
“Het ziet er mooi uit, met kans op waaiers ook. Daar zijn wij goed in. Inderdaad, Wout heeft natuurlijk veel kansen hier. Er zijn er meer, maar hij heeft veel kans. We moeten met een sterk team naar de Tour komen om hem in een goeie positie te brengen. Normaal gesproken zit hij daar sowieso bij. We zijn nu plannen aan het maken, maar Wout is deel van ons sterkste team. Maar het gaat ook niet om het begin, het gaat om de laatste etappe. Het einde. Uiteindelijk draait het om de gele trui op de Champs Elysées en daar moeten we het beste strijdplan voor uitwerken.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De banden tussen de UCI (met name David Lappartient) en de ASO worden weer eens aangetoond. Van start in Aigle, bij het hoofdkantoor van de UCI. Begint wel lachwekkend te worden, we passeren ieder jaar langs een locatie die te linken valt aan de altijd corrupte Lappartient. Het is dat het WK in 2025 naar Afrika gaat, verder valt er echt niets positiefs te vertellen over deze nakomeling van Napoleon. Net zo klein en net zo'n potentaat, een gruwel van een vent. We sluiten de eerste week af met een enigszins acceptabele rit. Een paar bergen onderweg, met richting het eind de Pas de Morgins. Op zich geen verkeerde klim, maar het is van de andere kant ook wel moeilijk om hier grote verschillen te veroorzaken. Een herhaling van vorig jaar zit er hier niet in, we gaan niet na een week al weten dat Pogacar te Tour met zekerheid heeft gewonnen. De meeste tijd zal hij waarschijnlijk pakken onderweg naar Arenberg en in de tijdrit, in die paar 'bergritten' zullen we toch eerder getuige zijn van een secondenspel vermoed ik. De Pas de Morgins heeft wel een paar lastige kilometers, als een renner iets wil proberen moet dat redelijk ver van de finish gebeuren, dat is dan wel gunstig, eventueel. Het is dus ook de laatste rit voor de rustdag, je zou hopen dat dit de renners inspireert om nog één keer alles te geven. Maarja, nee, het zal vooral wachten zijn op de tweede week, vrees ik.
Etappe 10: Morzine les Portes du Soleil - Megève, 148 km 12 juli
Na de tweede rustdag gaan we van start in Morzine, alwaar een korte bergrit begint. Dit is wat mij betreft weer een typisch staaltje onkunde van Gouvenou. Hij heeft gekozen voor drie bergritten op een rij, en begint met de makkelijkste van de drie. Je weet dan al meteen dat er tijdens deze rit niets gaat gebeuren, want iedereen spaart de beentjes voor de volgende dagen. De enige manier waarop deze rit een functie zou kunnen hebben is als je 'm 200 kilometer maakt en een paar bergen toevoegt, waardoor de renners in ieder geval uitgeput worden en er de dagen daarna grotere verschillen ontstaan. Maar nee, hij kiest voor een doodsimpel ritje, dat nu een prooi voor de vluchters zal worden en waar de favorieten hand in hand over de streep gaan rijden. Deze rit had óf langer moeten zijn met meer beklimmingen onderweg, óf je had hem anders moeten plaatsen. Tussen de twee zware aankomsten in, bijvoorbeeld. Zo ingewikkeld is het echt niet, tenzij je Thierry Gouvenou heet. Dit is nu een volledige weggooier, wat extreem zonde is voor een rit die daags na de rustdag komt. Altijd een bijzondere dag, maar Thierry geeft iedereen de tijd om rustig op adem te komen.
Etappe 11: Albertville - Col du Granon, 149 km 13 juli
Albertville, daar komen we tegenwoordig ook jaarlijks he? Ging dit jaar nog een rit van start, saai, gaap, next. Wéér een korte bergrit, hallo, waar zijn de lange bergritten gebleven? Ondanks een start in Albertville, ingeklemd tussen de bergen, kiest men voor een ellenlange vlakke aanloop, hallo, zijn we vergeten dat de beste bergritten vorig jaar meteen een berg in het begin hadden? Waarom niet een keer explosief beginnen? Waarom iedereen eerst op temperatuur laten komen voor je aan de eerste berg begint? Ik snap het niet. Ik snap Thierry Gouvenou niet. Dit is echt weerzinwekkend. Als je nu nog ergens buiten de bergen begint heb je een excuus, maar je begint aan de voet van zoveel beklimmingen. Vanuit Albertville ben je binnen 15 kilometer aan de voet van de Madeleine, daarna daal je af richting La Chambre en kun je deze rit verder op dezelfde manier afwerken. Voeg je zonder veel moeite te doen een zware klim aan je rit toe en heb je een prima koninginnenrit te pakken. Zo ingewikkeld is het écht niet. Lacets de Montvernier met de vele haarspeldbochtjes zit er weer in voor de fraaie plaatjes, lachen. De rest van de rit is prima. Waarbij het vooral heel fijn is om de Col du Granon weer eens te zien, dat is de aankomst bergop waar ik het meest naar uitkijk. Op het begin na een heerlijke rit. Galibier en Granon is een combinatie van jewelste natuurlijk, hier gaan wél echt verschillen ontstaan. Maar met een kleine moeite had het nóg mooier kunnen zijn. Enfin, we zullen toch maar vooral heel blij zijn met de Granon, een joekel van een klim.
Etappe 12: Briançon - Alpe d'Huez, 166 km 14 juli
Op de Franse feestdag gaan we naar de Nederlandse berg.Erg jammer. Ik had gehoopt het erg lelijke Alpe d'Huez nooit meer te zien, maar daar zijn we weer. Er waren nog wat geruchten over een beklimming van een andere zijde van Alpe d'Huez, maar nee, we gaan gewoon weer de carnevaleske Nederlandse mongolenfanfare beleven. VAN LINKS.... NAAR RECHTS... TUDUDUDUDUDU. Schatje mag ik je foto? Heb je een foto voor mij? Nou, dat dus. Lollige beelden van renners die een biertje krijgen aangeboden, hi ha ho. Nee, dit is niet leuk. Over de rit zelf kunnen we verder weinig zeggen. We beginnen ditmaal zowaar vrij snel aan de eerste klim, prima. Galibier, Croix de Fer en Alpe d'Huez is een trio dat er mag zijn. De rit is ook niet al te kort, dus verder is dit prima. Ik wil alleen nooit meer de Alpe d'Huez zien, dus kunnen we helaas toch geen voldoende uitdelen. En door deze behoorlijk zware rit loop je de kans dat we tijdens de vorige rit minder actie zien. Nouja, dat soort overwegingen. Een makkelijkere rit tussen de Granon en deze rit in was wat dat betreft een uitkomst geweest. Maar goed, tja, het bouwen van een parcours is blijkbaar ingewikkeld.
Etappe 13: Bourg d'Oisans - Saint-Étienne, 193 km 15 juli
Van start aan de voet van de Alpe d'Huez, tussen de bergen in. Maarja, die bergen gaan we compleet negeren voor een vlakke tocht richting Saint-Étienne. Een echte klassieker wel, lekker door de vallei scheuren zodat de sprinters ook wat kansen krijgen. Gemiste kans, zoals altijd. Saint-Étienne kennen we nog van 2019, toen De Gendt er won. De rit zou niet volledig vlak moeten zijn, maar het zal wel dusdanig simpel zijn dat we hier gewoon een sprint krijgen. En dat is voor niemand leuk. De vorige aankomst in Saint-Étienne kende tenminste nog wat heuveltjes onderweg, maar het is wel weer duidelijk dat de Tour dit jaar niet voor heuvelritten kiest. Zonde, dat zijn toch vaak leuke ritten. Maar plezier mogen we niet hebben, erg gemeen van ASO.
Etappe 14: Saint-Étienne - Mende, 195 km 16 juli
Gaap, gaap, gaap. Mende, alweer Mende. Ja, Omar Fraile won daar in 2018, dat vond ik natuurlijk schitterend. Verder is het een aankomst die te vaak wordt gebruikt en waar we over het algemeen helemaal niets aan hebben. Roglic pakte daar toen acht tellen op Thomas en Froome, nou nou, poe poe. Een rit voor de vluchters, met weinig spektakel tussen de favorieten. Zonde, jammer, gemiste kans. Het schijnt zo te zijn dat het in deze regio moeilijk is om een leuk parcours uit te stippelen omdat de Tour niet overal welkom is. In de buurt van Mende zijn dan weer weinig alternatieven te vinden omdat het geld nergens aan de bomen groeit. Problemen die we begrijpen, maar sla deze regio dan in z'n totaliteit over, weet je wel. Iedere keer Saint-Étienne, iedere keer Mende, iedere keer Carcassonne, het is vreselijk saai. En je begint bijna te denken dat het Centraal Massief niets voorstelt, want dit ritje gaat weer op niets trekken. Te vaak gezien, te weinig actie. Niet meer doen ASO, foei.
Etappe 15: Rodez - Carcassonne, 200 km 17 juli
Ah, toch nog een rit van 200 kilometer. Maar goed, dan ook maar net. Rodez, daar zijn we de afgelopen jaren al vaak geweest. Carcassonne, daar zijn we de afgelopen jaren zo mogelijk nog vaker geweest. In 2018 drie volle dagen, vorig jaar twee volle dagen en nu weer drie volle dagen. Ik wil niet meer. Ik wil niet nog een keer naar Carcassonne. Ja, een kasteel, LEUK HOOR. Maar dat kasteel hebben we ondertussen vaker gezien dan onze eigen familie. Niet te doen joh. En in 2018 was het dan tenminste nog een lastige rit, volgend jaar wordt het net als dit jaar een rit voor de sprinters. Kut, en anders niks. Gewoon kut. Opdoeken, doe uit dat licht, weg die stad. Plus, dit is de laatste rit van de tweede week. Zitten we dus gewoon in het weekend naar een flopritje voor de vluchters richting Mende te kijken en zondag krijgen we een rit voor de sprinters op de koop toe. Waarom zou je dat doen? Op zondag kijken de meeste mensen, zien ze een zaaddodende rit die eindigt in een sprint. Of... misschien gaat het wel waaien! En zo weet Gouvenou toch weer een vlag op de drol te plaatsen. Maar nee, dit kan niet in het weekend. Mag gewoon niet gebeuren, klaar.
Etappe 16: Carcassonne - Foix, 179 km 19 juli
Nadat we de rustdag doorgebracht hebben in het veel te vaak geziene Carcassonne gaan we ook in die stad weer van start, rot op. En dan gaan we ook nog eens naar Foix, waar we eveneens praktisch altijd passeren. Ik neem u mee naar de 15e rit van de Tour van 2019: Port de Lers, Mur de Peguere, afdaling naar Foix en dan buiten de stad een aankomst bergop bij Prat d'Albis. Dit is dezelfde rit, maar dan zonder de aankomst bergop. Origineel, zeg. Of wat dacht u van de 13e rit van de Tour van 2017, ook toen waren we getuige van een aankomst in Foix met een beklimming van Mur de Peguere onderweg. Dat was nog wel een spectaculaire rit overigens, maar die rit was een stuk zwaarder dan deze rit. Dit is van alles net niks. Een dag voor de vluchters, meer kunnen we er niet van maken. Mur de Peguere is zwaar, maar hierna volgen twee zware ritten dus is dit een wegstreepdag. En dat op de dag na de rustdag, Gouvenou snapt bepaalde basale elementen van het bouwen van een parcours gewoon niet. De dag na de rustdag moet lastig zijn, het liefst met meteen in het begin van de rit een klim. Aanslag op de benen. Maar wat doet ie? Een eeuwigdurende vlakke aanloop. Bovendien neutraliseert ie deze rit volledig door twee zware aankomsten bergop hierna, het is een prutser van buitengewone proporties.
Etappe 17: Saint-Gaudens - Peyragudes, 130 km 20 juli
Hey, weer een miniatuurbergrit met een afstand waar niemand de hik van krijgt. Hoe vaak moet ik dit ook nog uitleggen, vraag je je af. Twee bergritten achter elkaar: dan doe je de eerste wat langer om de benen te vermoeien, is de tweede vervolgens kort en explosief. Maar nee, Gouvenou kiest altijd voor twee bergritten die praktisch gelijk zijn, allebei voorzien van een juniorenafstand. En hij kiest ook wéér voor een vlakke aanloop. Als je van Saint-Gaudens (waar we dit jaar óók al waren) naar het zuiden fietst zit je meteen in de bergen, maar de renners mogen eerst een heel stuk naar het westen fietsen, evenredig aan de voet van de Pyreneeën. Het is echt godgeklaagd, waarom mag deze man dit allemaal doen? Praktisch alle bergritten hebben weer een vlakke aanloop, waardoor je nooit koers krijgt vanaf het eerste moment en waardoor je vaak opgezadeld zit met matige kopgroepen. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Nouja, goed, zodra we wel daadwerkelijk de Pyreneeën betreden is de rit nog niet eens zo slecht. Alleen de aankomst vind ik heel erg kut. Wéér de Peyresourde, in ieder geval deels. Daarna breien we er op Peyragudes een verlengstuk aan, waarna we gaan finishen op die steile strook die we kennen van een paar jaar geleden. Het is de theorie van Gouvenou in een notendop: een rit hoeft niet leuk te zijn, als de laatste kilometer maar interessant is. En ja, dat zal wel weer leuk worden hoor. Stervende zwanen in de laatste meters, een gevecht van man tegen man, wát een beelden. Ziet er goed uit in een compilatiefilmpje, wellicht herinneren we ons nog dat Froome een paar jaar geleden het hoofd moest buigen op deze aankomst. Maarja, hij verloor maar een paar tellen, dus uiteindelijk hadden we er niets aan. Gouvenou denkt dat we allemaal debiel zijn en een rit fantastisch vinden zodra er een paar minuten actie aan het eind is. Nee. Ga weg.
Etappe 18: Lourdes - Hautacam, 143 km 21 juli
Van start in het heilige Lourdes, dat komt ook steeds vaker voor heb ik het idee. Als je het idee hebt om via de Aubisque en Spandelles naar Hautacam te gaan is het niet zo slim om te beginnen in Lourdes. Vanuit Lourdes kun je binnen een paar kilometer aan de Aubisque beginnen, maar dan van de andere kant. Maar omdat we naar Hautacam gaan moeten we wel via de andere kant gaan, waardoor we een enorm lange omweg door de vallei moeten afwerken. Slecht uitgetekend, simpelweg. Je hóeft niet naar Hautacam, als Lourdes veel geld biedt kies je gewoon een andere finishplaats uit, er zijn waarschijnlijk opties genoeg. Nu zitten we dus wéér vast aan een lange en vlakke aanloop, het is echt een ramp. Je had eventueel nog wel iets creatiefs kunnen verzinnen, bijvoorbeeld Aubisque vanuit het oosten, dan afdalen via Arbeost om naar de westkant van de Aubisque te rijden en de rit op dezelfde manier af te werken. Schiet me zo ineens te binnen, hoef ik amper over na te denken. Als ik dat kan, waarom Gouvenou dan niet? Was een rit geweest van 180 kilometer, alleszins beter dan weer zo'n kleuterrit. Maar goed, oké, de combinatie van Aubisque, Spandelles en Hautacum is wel pittig natuurlijk. Dat kan genoeg spektakel opleveren, het is alleen jammer dat we nooit een leuke aanloop krijgen aangeboden. Laatste bergrit, dus hier moeten alle kaarten op tafel gelegd worden, daarom zou het fijn zijn als iedereen meer kaarten aangeboden kreeg om mee te spelen, snapte. Hautacam keert voor mijn gevoel vrij snel terug, maar blijkbaar was het toch al van 2014 geleden, jeetje. Nou, vooruit dan maar. Maar ik wil nog altijd Chalets d'Iraty. Had makkelijk gekund vanuit Lourdes. Aubisque, Marie-Blanque, La Pierre Saint-Martin, Larrau en Chalets d'Iraty, 200 kilometer, vijf beklimmingen. Prima rit, beter dan al deze misbaksels. Sowieso vraag je je af wat Gouvenou vorig jaar allemaal heeft uitgestoken, in de Alpen zagen we iedere keer een klim in het begin, met een enorm leuk begin van de koers tot gevolg. Sterke kopgroepen, UAE dat zelfs bijna onder druk werd gezet. Toen gingen we naar de Pyreneeën voor allemaal ritten met lange, vlakke aanlopen en gelijk was er geen spanning meer. Wat moet je dan doen als je een leuke koers wil? Kom, Thierry, geef het goede antwoord. Nee, he, bah, getver, hij snapt het nog steeds niet. Vlakke aanloop na vlakke aanloop, terwijl hij dit jaar zelfs iedere keer praktisch in de bergen begint. Vorig jaar was het vanwege de startplaatsen soms een verplichting om een vlak stuk te hebben, nu kan hij keer op keer binnen 15 kilometer in de bergen zijn. Het is daarom extra pijnlijk om naar deze abominatie te kijken, het is welhaast een misdaad tegen de menselijkheid. Nouja, goed, zodra we aan de bergen beginnen is het wel een prima rit, om ze toch nog een beetje te sparen.
Etappe 19: Castelnau-Magnoac - Cahors, 189 km 22 juli
Vaste prik tegenwoordig, na de laatste bergritten krijgen we met een vlakke rit of een overgangsrit te maken vooraleer we gaan beginnen aan de tijdrit. Daar zit enige logica in, als je de tijdrit direct na de bergen doet is de kans groot dat renners gaan sparen. Door deze relatieve rustdag tussendoor kunnen ze op beide dagen voluit gaan. Dit valt te begrijpen. Al zagen we de afgelopen jaren wel wat leukere ritten dan nu, want deze rit lijkt erg vlak te zijn. Wel wat minimale heuvels onderweg, maar ik schat dit in als een rit voor de sprinters. Al moet je dat altijd maar afwachten, dit jaar bleken de ploegen gesloopt te zijn en kon de rit niet gecontroleerd worden, waardoor het alsnog naar de vluchters ging. Zoiets kan nu ook gebeuren, waarbij we wel het verschil waarnemen dat er dit jaar op papier minder kansen zijn voor de sprinters. Maar papier en praktijk, dat is toch nog een verschil. Vorig jaar hadden we uiteindelijk zes sprints, wat er acht hadden kunnen zijn. Nu lijken het er op papier zeven te zijn, op basis van de voorlopige profielen. Zit wel een rit over kasseien tussen, een rit met mogelijke waaiers, en wellicht dus weer een rit op het eind waar iedereen gesloopt is, dus in de praktijk zouden het er maar vier of vijf kunnen zijn. Als we geluk hebben, maar dat hebben we meestal niet.
Etappe 20: Lacapelle-Marival - Rocamadour, 40 km (ITT) 23 juli
Een tijdrit van 40 kilometer, daar kan ik niets negatiefs over zeggen. Een hele keurige afstand. Tuurlijk, vroeger was het nog veel langer, maar de trend van steeds minder tijdritkilometers lijkt toch enigszins doorbroken te worden. In totaal 53 deze Tour, ach, daar valt mee te leven. Persoonlijk ben ik overigens niet de grootste fan van tijdritten, wat dat betreft vind ik het jammer om de Tour af te sluiten met een tijdrit en een rit in Parijs. Eigenlijk stopt de Tour al op donderdag, op Hautacam, bij wijze van spreken. Die opbouw, of naar mijn persoonlijke mening afbouw, mag ondertussen wel eens op de schop. Ja, Tour 2020, La Planche des Belles Filles, Pogacar stoot Roglic van de troon, geniaal. Moeten we daarom ieder jaar afsluiten met een tijdrit? Nee, natuurlijk niet. Variatie is altijd belangrijk. Ik zou heel graag nog een keer een tijdrit van deze afstand zien vóór de eerste bergrit. Krijg je wellicht weer een hele andere dynamiek van. Maar goed, op dit punt na is het verder wel een prima tijdrit om mee af te sluiten. Nog wat klimmetjes aan het eind, dat zal hard aankomen na drie weken Tour en bijna 40 kilometer tijdrijden, op zich wel iets om naar uit te kijken.
Etappe 21: Paris La Défense Arena - Paris Champs-Élysées, 112 km 24 juli
De gebruikelijke afsluiter. Een keer iets anders zou leuk zijn, maarja, dat zit er waarschijnlijk niet in. Dan maar de koninklijke sprint op de sjampsuliesee, zolang dat nog mogelijk is.
Pluspunten:
- kasseien (toch wel)
- Col du Granon
- Voor het eerst sinds 2013 (!) geen plaats-die-niet-genoemd-mag-worden![]()
Minpunten:
- toch weer vaak afhankelijk van de wind
- geen rit zoals Le Creusot dit jaar
- iedere keer een lange, vlakke aanloop in de bergen
- matige plaatsing van de bergritten, steeds twee aankomsten bergop achter elkaar met een halve bergrit ervoor
- veel herhaling weer, zo'n beetje iedere plaats is bekend
- korte ritten, vooral de bergritten
- eerste week wordt echt één lange gaap
- Alpe d'Huez
- La Planche des Belles Filles
- waarschijnlijk nog heel veel dingen
Verdict: ik wilde een onvoldoende geven, maar wegens het ontbreken van een bepaalde plaats wordt het toch een voldoende, een 5,5!
[ Bericht 0% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 14-10-2021 19:06:56 ]Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Jumbo gaat natuurlijk weer onder druk gezet worden door heel België om Van Aert zoveel mogelijk vrijheid te geven, maar als Roglic voor de kasseien nog niet op z'n bek is gegaan zouden ze Van Aert moeten gebruiken om Roglic de hele dag uit de problemen te houden. Lijkt me voor Roglic de rit die gaat bepalen of hij wel of niet het gevecht aan kan gaan met Pogacar.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:00 schreef Fretwork het volgende:
Erg benieuwd wat een van Aert zich in z'n hoofd haalt. Zou die oorlog willen maken op de kasseien en drukzetten en eventueel minuten pakken op wat klimmertjes?
Zo ja, dan kan hij best lang hoog in het klassement staan.
Zijn er eigenlijk al indicaties welke klassementsrenners de Sjiero willen doen?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jumbo gaat natuurlijk weer onder druk gezet worden door heel België om Van Aert zoveel mogelijk vrijheid te geven, maar als Roglic voor de kasseien nog niet op z'n bek is gegaan zouden ze Van Aert moeten gebruiken om Roglic de hele dag uit de problemen te houden. Lijkt me voor Roglic de rit die gaat bepalen of hij wel of niet het gevecht aan kan gaan met Pogacar.
De Poog gaat dubbelen.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk al indicaties welke klassementsrenners de Sjiero willen doen?
De groene trui-machine bij de VRT draaide vandaag al!quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jumbo gaat natuurlijk weer onder druk gezet worden door heel België om Van Aert zoveel mogelijk vrijheid te geven, maar als Roglic voor de kasseien nog niet op z'n bek is gegaan zouden ze Van Aert moeten gebruiken om Roglic de hele dag uit de problemen te houden. Lijkt me voor Roglic de rit die gaat bepalen of hij wel of niet het gevecht aan kan gaan met Pogacar.
Jij denkt dat we in Kopenhagen gaan sprinten?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:51 schreef Beregd het volgende:
Starten met vier sprints en een kasseienrit. Dat worden weer een hoop drama’s.
Das de proloog, maar de verschillen zullen te klein zijn om rust te creëren in het peleton.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 20:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jij denkt dat we in Kopenhagen gaan sprinten?
Het was Matxin die dat de wereld inhielp. Ciro schreef voordat er überhaupt sprake was van een Vuelta al dat de kans op deelname enorm klein zou zijn.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 22:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat zei hij dit jaar ook over Tour/Vueita.. maar zou wel leuk zijn
Welnee, wij zijn een rationeel, weldenkend volk, vies van chauvinismequote:Op donderdag 14 oktober 2021 23:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zou er vanuit Nederland ook een groene lobby voor Mathieu kunnen ontstaan ten koste van Merlier of Philipsen?
Ik vraag me vooral af of Alpecin weer Merlier en Philipsen naar de Tour stuurt, dat boterde toch niet echt.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 23:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zou er vanuit Nederland ook een groene lobby voor Mathieu kunnen ontstaan ten koste van Merlier of Philipsen?
Er zijn wel aardig wat etappes bij waar Gouvenou goede afspraken met weergoden moet maken voor een goed briesje... Kan zomaar allemaal een massasprint wordenquote:Op donderdag 14 oktober 2021 23:34 schreef Chiappucci het volgende:
Op basis van de beschrijving van de Tour-site wordt Duinkerke-Calais ook een vrij lastige rit met een lange passage door het heuvelland en laatste stuk langs de kust naar Calais. Zou nog een leuke etappe kunnen worden.
quote:Op donderdag 14 oktober 2021 23:34 schreef Chiappucci het volgende:
Op basis van de beschrijving van de Tour-site wordt Duinkerke-Calais ook een vrij lastige rit met een lange passage door het heuvelland en laatste stuk langs de kust naar Calais. Zou nog een leuke etappe kunnen worden.
Kilometertje is wel kort hoor, lijkt me eerlijk gezegd van niet.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 23:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Biedt wel mogelijkheden om de pure sprinters er af te rijden inderdaad.
Als ze de kustweg volgen van cap blanc nez naar Calais, zal het vooral de wind zijn die een rol speelt. Als hij mee zit daar tenminste, maar dat is wel vaker het geval in de vooravond.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 23:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Biedt wel mogelijkheden om de pure sprinters er af te rijden inderdaad.
Nee dat mag niet. Werkt alleen maar in het voordeel van de rijke teams. Ploegentijdrit mogen ze doen als een losstaande wedstrijd en dan wil ineens niemand meer mee doen.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:28 schreef Slobeend het volgende:
Mag ik zeggen dat ik de ploegentijdrit begin te missen zo langzamerhand?
Misschien een idee om dit op het WK te doen, een ploegentijdrit voor commerciële teams?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 07:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nee dat mag niet. Werkt alleen maar in het voordeel van de rijke teams. Ploegentijdrit mogen ze doen als een losstaande wedstrijd en dan wil ineens niemand meer mee doen.
Als MVDP zijn zinnen erop zet, is er wel wat mogelijk. Geeft in ieder geval iets meer spanning aan zo'n rit dan de standaard ______________________ in de sprintetappes.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 23:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Kilometertje is wel kort hoor, lijkt me eerlijk gezegd van niet.
Dan zou het van een aanval moeten komen waarna hij nog ruim 10 km weg moet blijven. Om met een ploeg op kop de sprinters eraf te rijden lijkt t me echt te kort, dan houd je hooguit een langgerekt peloton over. Maar ik laat me graag verrassenquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:28 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Als MVDP zijn zinnen erop zet, is er wel wat mogelijk. Geeft in ieder geval iets meer spanning aan zo'n rit dan de standaard ______________________ in de sprintetappes.
Je hebt ook al het heuvelgedeelte eerder in de etappe, maar dan moeten ze er wel vrij vroeg aan beginnen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:28 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Als MVDP zijn zinnen erop zet, is er wel wat mogelijk. Geeft in ieder geval iets meer spanning aan zo'n rit dan de standaard ______________________ in de sprintetappes.
Ja, eerder beginnen met de combinatie Tourstress waardoor iedereen in de laatste 50 kilometer vooraan wil zitten, kan wel zorgen voor een verschroeiend tempo.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je hebt ook al het heuvelgedeelte eerder in de etappe, maar dan moeten ze er wel vrij vroeg aan beginnen.
Volgens mij slaat MVDP deze Tour over. Hier is niet veel eer te behalen voor hem.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:28 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Als MVDP zijn zinnen erop zet, is er wel wat mogelijk. Geeft in ieder geval iets meer spanning aan zo'n rit dan de standaard ______________________ in de sprintetappes.
Rijke teams zijn altijd in het voordeel uiteindelijk. En een losstaande ploegentijdrit is juist kut.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 07:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nee dat mag niet. Werkt alleen maar in het voordeel van de rijke teams. Ploegentijdrit mogen ze doen als een losstaande wedstrijd en dan wil ineens niemand meer mee doen.
Voor een renner als Mathieu is in de Tour altijd wel eer te behalenquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Volgens mij slaat MVDP deze Tour over. Hier is niet veel eer te behalen voor hem.
Huh?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Volgens mij slaat MVDP deze Tour over. Hier is niet veel eer te behalen voor hem.
Er zijn niet veel heuveletappes. Die kasseien etappe is wel iets voor hem maar verder.... Misschien nog die etappe vanuit Binche.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Voor een renner als Mathieu is in de Tour altijd wel eer te behalen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
Er zijn al 4 aankomsten heuvelop. En de kasseienrit. En dan zijn er ook nog de minder zware bergritten waar hij iets zou kunnen... Hoeveel meer kansen moet hij dan hebben op papier om een interessante Tour te hebben?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 13:32 schreef Godshand het volgende:
Er zijn niet veel heuveletappes. Die kasseien etappe is wel iets voor hem maar verder.... Misschien nog die etappe vanuit Binche.
Drinkt Heidi? En kan iemand Ruben alvast inlichten dat dit niet het geval is, zodat hij niet té teleurgesteld gaat zijn.quote:Belgische ex-Tourwinnares Heidi Van de Vijver over nieuwe Tour de France: “Op dit parcours maakt zelfs Lotte Kopecky een waterkansje”
Ruben is momenteel nog zijn scheiding aan het verwerken. En Heidi is inderdaad van het padjequote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
Drinkt Heidi? En kan iemand Ruben alvast inlichten dat dit niet het geval is, zodat hij niet té teleurgesteld gaat zijn.
Wie krijgt de hond?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 16:43 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Ruben is momenteel nog zijn scheiding aan het verwerken. En Heidi is inderdaad van het padje
Giro eindigt twee weken voor de Tour. Ik begreep dat de meesten echt gaan kiezen, maar je zou zeggen dat ze na 8 etappes (2 tijdritten tel ik niet mee) met twee weken rust juist vol in de supercompensatie zitten.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 16:44 schreef Idisrom het volgende:
Ik snap dat hype gedoe over de Tour de France voor vrouwen niet. Gaan die wielrensters hiervoor nu allemaal de Giro Rosa (Donne) in de steek laten?
De NOS is ook hypocriet. Wel toezeggen om de Tour voor vrouwen volgend jaar dagelijks te gaan uitzenden, maar in het verleden nooit wat aan de Giro Donne gedaan.
PS: De Giro Donne is in 2022 in de eerste week van de Tour van mannen.
De vierde week van Van Vleuten!quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 18:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Giro eindigt twee weken voor de Tour. Ik begreep dat de meesten echt gaan kiezen, maar je zou zeggen dat ze na 8 etappes (2 tijdritten tel ik niet mee) met twee weken rust juist vol in de supercompensatie zitten.
Volgens mij zit de vrouwen versie in het uitzendrechtenpakket en wordt een omroep ook verplicht om dat uit te zenden (al dan niet via een livestream). Dat dacht ik althans een keer gehoord te hebben.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 16:44 schreef Idisrom het volgende:
Ik snap dat hype gedoe over de Tour de France voor vrouwen niet. Gaan die wielrensters hiervoor nu allemaal de Giro Rosa (Donne) in de steek laten?
De NOS is ook hypocriet. Wel toezeggen om de Tour voor vrouwen volgend jaar dagelijks te gaan uitzenden, maar in het verleden nooit wat aan de Giro Donne gedaan.
PS: De Giro Donne is in 2022 in de eerste week van de Tour van mannen.
In de bergen kan/wil hij juist niets. Dat zegt hij zelf. Van Aert lukt dat wel, misschien dat hij eens mee springt met van Aert maar in principe niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zijn al 4 aankomsten heuvelop. En de kasseienrit. En dan zijn er ook nog de minder zware bergritten waar hij iets zou kunnen... Hoeveel meer kansen moet hij dan hebben op papier om een interessante Tour te hebben?
Giro voor mannen heeft niks te maken met de Giro Donne.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 18:13 schreef Marcoss het volgende:
NOS heeft de rechten van de Giro bij de mannen ook niet, dus de Giro Donne zal sowieso nooit meer dan een samenvatting in het Sportjournaal worden waarschijnlijk
Wel jammer voor die 12 kijkers uiteraard
Alsnog krijgt hij genoeg kansen in deze Tour als hij wilquote:Op zaterdag 16 oktober 2021 15:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
In de bergen kan/wil hij juist niets. Dat zegt hij zelf. Van Aert lukt dat wel, misschien dat hij eens mee springt met van Aert maar in principe niet.
Oh, dacht dat het dezelfde organisatie had, maar niet dus..quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 16:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Giro voor mannen heeft niks te maken met de Giro Donne.
Laatste kunstje à la Sven?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Eerst maar eens hopen dat de rug gefixt is.
Hij was in de winter al panisch depressief omdat zijn vriendjes uit de ploeg zijn (lees: pensioen) en wilde eigenlijk gaan voor het roze omdat het geel volgens Pinot te groot is voor Pinot.quote:
Hoe realistisch is dat met Total en B&B op het vinkentouw?quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:56 schreef Koffieplanter het volgende:
Wie kan Tobias nog van de eindzege houden?
23 zou wat dat betreft nog de beste optie zijn en anders kan wellicht de start in Kopenhagen nog wat extra helpen? Zou wel leuk zijn in ieder geval.quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:51 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Hoe realistisch is dat met Total en B&B op het vinkentouw?
Tenzij ze weer 23 ploegen gaan uitnodigen.
Tja, het is niet eens een Deense ploeg. En of Niklas Eg de ASO over de streep gaat trekken vraag ik me ook af, wat jij @Mani89?quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
23 zou wat dat betreft nog de beste optie zijn en anders kan wellicht de start in Kopenhagen nog wat extra helpen? Zou wel leuk zijn in ieder geval.
Egg heb geen idee.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 17:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tja, het is niet eens een Deense ploeg. En of Niklas Eg de ASO over de streep gaat trekken vraag ik me ook af, wat jij @:Mani89?
Vriend van de show Price-Pejtersen bereidt zich helemaal voor op de openingstijdrit en pakt tot woede van bepaalde leden het geel.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 17:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tja, het is niet eens een Deense ploeg. En of Niklas Eg de ASO over de streep gaat trekken vraag ik me ook af, wat jij @:Mani89?
En een zin dat ie er in heeft.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Oh, die is naar Bahrain zie ik nu in de FPCL sheet.
Supercombatif Franck Bonnamour gaan ze niet thuis laten.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:33 schreef Koffieplanter het volgende:
UNO-X rijdt weliswaar onder een Noors vlaggetje maar de sponsor heeft meer automaten in Denemarken dan in Noorwegen staan, voor zover dat van enige invloed gaat zijn. Van Total en Sagan gaan ze het niet winnen, maar in de eeuwige Maxime Chevalier en Cyril Lemoine heeft niemand zin. Daarbij weet ik een ding heel zeker: Tadej Pogacar zou nóóit een Tour hebben gewonnen als Torstein Traeen aan de start had gestaan.
Welke ploeg was de beste optie geweest?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Erg mooi dat die overgewaardeerde fjordenneukers niet deelnemen aan de Tour.
Of de broddelbende van Pineau dan weer een waardig alternatief is, tja, nee, dat nou ook weer niet. Maarja, het vlaggetje, hè.
Het altijd sympathieke Kern Pharma natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Welke ploeg was de beste optie geweest?
Fjordenneukersquote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Erg mooi dat die overgewaardeerde fjordenneukers niet deelnemen aan de Tour.
Of de broddelbende van Pineau dan weer een waardig alternatief is, tja, nee, dat nou ook weer niet. Maarja, het vlaggetje, hè.
Snap niet wat je tegen Uno-X kunt hebben.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Erg mooi dat die overgewaardeerde fjordenneukers niet deelnemen aan de Tour.
Of de broddelbende van Pineau dan weer een waardig alternatief is, tja, nee, dat nou ook weer niet. Maarja, het vlaggetje, hè.
Nou ja, het slaat niet echt ergens op om ze uit te nodigen voor de Tour. Het lijkt een beetje een vreemde hype te zijn, maar zo goed zijn die gasten niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:29 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Snap niet wat je tegen Uno-X kunt hebben.
Wat moet ik met een ploeg vol identiteitsloze Noren en Denen?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:29 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Snap niet wat je tegen Uno-X kunt hebben.
Vrij naar Jiskefet.quote:
B&B heb ik minder mee.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat moet ik met een ploeg vol identiteitsloze Noren en Denen?
Als je wat koersen volgt zal je snel zien dat ze verre van identiteitsloos zijn. Integendeel.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat moet ik met een ploeg vol identiteitsloze Noren en Denen?
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:26 schreef josjosjos het volgende:
[..]
Als je wat koersen volgt zal je snel zien dat ze verre van identiteitsloos zijn. Integendeel.
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Varkenshoofd Rasmus Tiller.
[ afbeelding ]
Ook Rasmus Tiller.
[ afbeelding ]
Nog een Rasmus Tiller.
[ afbeelding ]
Soren Waerenskjold.
[ afbeelding ]
Soren Waerenskjold met snor.
[ afbeelding ]
Anders Waerenskjold.
[ afbeelding ]
Te ver doorgefokte Waerenskjold.
[ afbeelding ]
Inuit Waerenskjold.
[ afbeelding ]
William Blume Levy.
[ afbeelding ]
Jacob Hindsgaul Madsen.
[ afbeelding ]
Paul Dano.
[ afbeelding ]
Joey Veerman.
[ afbeelding ]
Een willekeurige Johannessen.
[ afbeelding ]
Een willekeurige Johanessen.
[ afbeelding ]
Een harige Johannessen.
[ afbeelding ]
Anders Breivik jr.
[ afbeelding ]
Anders Breivik jr.²
[ afbeelding ]
Jonas Gregaard.
[ afbeelding ]
Eveneens Jonas Gregaard.
[ afbeelding ]
Egg.
[ afbeelding ]
De gespiegelde autistische versie van Egg.
[ afbeelding ]
Mikkel Bjerg meets Brandon McNulty.
[ afbeelding ]
Autisme.
[ afbeelding ]
Down.
[ afbeelding ]
Koelschap.
[ afbeelding ]
Nog een koelschap.
[ afbeelding ]
Half om half gehakt.
[ afbeelding ]
Mag het een pondje meer zijn?
[ afbeelding ]
Immerdebestebob toen hij nog haar had.
quote:Voor ons nieuwe Tour de France-shirt lieten wij ons inspireren door werken en stijlen van Rembrandt van Rijn, Vincent van Gogh en Johannes Vermeer”, valt te lezen op de site van Jumbo-Visma. “Door de werken met behulp van kunstmatige intelligentie te analyseren, leerden wij de stijlen tot in detail kennen. Een algoritme heeft vervolgens ruim vijftig werken van drie meesters bij elkaar gezocht op basis van kleur en contrast. De mooiste digitale stukken vormen ons nieuwe Meesterwerk.”
quote:Op donderdag 14 april 2022 09:46 schreef Koffieplanter het volgende:
Stiekem vind ik hem wel tof, weer eens wat anders. Desalniettemin voel ik meer voor het ONCE systeem door geel tijdens de Tour te veranderen naar roze. Normaliseer roze in het mannenpeloton.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |