abonnement Unibet Coolblue
pi_200408814
Sinds 2012 zijn wij de trotse eigenaars van een lief en mooi zwart labradorteefje; Nori. Al vanaf de aanschaf wisten we dat we t.z.t. graag ook zelf een nestje wilden fokken, en toen Nori 3 werd, was het daar eindelijk tijd voor.



In 2015 kreeg Nori haar eerste nestje:



Daar hebben we een bruin teefje uit gehouden, onze Cookie.


Op 20 mei 2017 heeft Nori haar tweede (en tevens laatste) nest gekregen:


Waarvan we een geel teefje hebben gehouden, onze Lovely Lily.


En daarmee hebben we de kleurenset compleet :+


In 2018 was Cookie oud genoeg om zelf puppy's te krijgen. Ze is toen gedekt door reu Moose, en in de nacht van 25 naar 26 september 2018 is Cookie bevallen van haar pups! Zeven stuks:


De pupjes groeiden als kool, toen ze 6 weken waren is papa Moose ook op bezoek geweest om zijn kinderen te bewonderen:


21 november 2018 waren ze 8 weken, en in de dagen daarna zijn alle 7 pupjes uitgevlogen.

Begin 2020 kreeg Cookie haar tweede nestje. Ze is op 5, 6 en 7 januari 2020 gedekt door reu Tienus, en op 6 en 7 maart bevallen van zes schattige pupjes! Het waren 5 teefjes en 1 reutje.





Ondertussen is ook Lily inmiddels al drie keer (najaar 2019, zomer 2020, voorjaar 2021) gedekt maar beide keren helaas leeg gebleven.

Cookie is in mei 2021 gedekt door Bryce, en zij raakte wél drachtig O+



Deze serie loopt inmiddels al een aantal jaren, en in de voorgaande topics is alles te lezen van planning tot conceptie en geboorte van de nestjes die we tot nu toe hebben mogen verwelkomen.

Op 11 juli is Cookie bevallen -middels een keizersnede- van haar nestje van Bryce. Ze kreeg zeven pups, waarvan er eentje niet bij is gekomen na de keizersnede. We hebben nu zes zwarte pupjes over, die het gelukkig heel erg goed doen O+

Ze zijn dag en nacht te volgen via de webcam (als hij werkt...) hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier weer verder!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:53:08 #2
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200408872
Vredig in dromenland.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200412549
Als het goed is, is het camera gedoe nu opgelost. We hebben geupgrade naar een beter abonnement, hopelijk maakt dat het verschil :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200416840
Vanavond bij het wegen waren 5 van de 6 inmiddels verdubbeld in gewicht, en 2 van de 6 wegen al meer dan een kilo. Het gaat echt heel hard!



"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200425341
Blijft bizar hoe veel ze ontwikkelen in een week tijd. Hoe snel ze nu al tijgeren door die kist... wanneer gaan de oogjes ook alweer open?
  zondag 18 juli 2021 @ 19:31:36 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200429231
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:43 schreef Broccolitaartje het volgende:
Blijft bizar hoe veel ze ontwikkelen in een week tijd. Hoe snel ze nu al tijgeren door die kist... wanneer gaan de oogjes ook alweer open?
10-14 dagen
Lees ik :P

Camera is nog niet helemaal OK, maar wel voor 75% :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200431290
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:43 schreef Broccolitaartje het volgende:
Blijft bizar hoe veel ze ontwikkelen in een week tijd. Hoe snel ze nu al tijgeren door die kist... wanneer gaan de oogjes ook alweer open?
Ze zeggen inderdaad 10-14 dagen, maar het is in mijn ervaring meestal eerder rond 14 dagen dan rond 10 dagen. Nog een weekje dus :)

quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 19:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

10-14 dagen
Lees ik :P

Camera is nog niet helemaal OK, maar wel voor 75% :)
Gistermiddag was de camera helemaal goed nadat we het abonnement ge-upgrade hadden, maar vanochtend haperde hij weer :{ Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen, we hebben de streamingsdienst gemaild en het probleem voorgelegd, wie weet hebben zij nog tips.

Vandaag een week oud, dus tijd voor portretjes :)

De set up, buiten


Mandje baby's


Oranje




Lichtblauw




Bruin




Roze




Donkerblauw




Groen




Lily hield de fotoshoot goed in de gaten :)


Vanavond kwam ik er achter dat met name Oranje een ietwat afgeplatte borstkas lijkt te hebben. Dat is iets waar we de komende dagen/weken extra op moeten letten. Zodra pups gaan staan trekt dat vaak wel weg, als ze de pootjes goed neer kunnen zetten om te gaan staan komt alles meestal wel weer in de plooi. Anders wordt zo'n pup een 'zwemmertje'. Zo'n afgeplatte borstkas kan komen als een pup heel zwaar is, waardoor het borstbeen door het gewicht platter wordt. Alleen Oranje is niet echt de zwaarste, maar lijkt wel de platste borstkas te hebben. Het kan ook zijn dat ze met een iets plattere borstkas geboren is en dat het nu ze wat groter is meer opvalt. Hoe dan ook gaan we er op letten dat ze niet teveel plat op haar buikje ligt, en morgen gaan we de werpkist verbouwen met hobbels onder het vetbed zodat ze allemaal wat meer moeten klauteren. Hopelijk komt dit dan weer helemaal goed. Ze lijkt er hoe dan ook op dit moment totaal geen last van te hebben, het is een heel tevreden en goed groeiend pupje :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200431384
Nah O+

Daarnet kwam Ella achter de cam vandaan om met dr bolle buik op het smalle rekje naar de vensterbank te klauteren :D
pi_200435562
Kan een platte borstkast, ook problemen opleveren met de ademhaling of alleen met het lopen?
  maandag 19 juli 2021 @ 09:53:03 #10
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200436749
Puppy Roze O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200436951
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 07:21 schreef ivy_ het volgende:
Kan een platte borstkast, ook problemen opleveren met de ademhaling of alleen met het lopen?
Ja, het kan ook problemen geven met de ademhaling als het heel ernstig is/wordt. Als een borstkas echt heel plat is komt het hart en de longen in de verdrukking, dus dat is ook zeker een reden om hier iets aan te doen. Op deze leeftijd is het allemaal gelukkig nog vrij makkelijk te (ver)vormen omdat alles nog flexibel is.

Wat in ieder geval belangrijk is, is voorkomen dat ze nog plat op haar buik slaapt. Want door haar lichaamsgewicht komt dan alle druk op het borstbeen en plat het verder af. En als ze rondkruipt moet ze eigenlijk ook niet plat over de grond schuiven. Dat is alleen wel lastig omdat ze nu nog een week te jong is om te beginnen met lopen. Het echt goed neerzetten van de pootjes om te gaan staan begint pas zo rond de twee weken. Dat zou betekenen dat ze nog sowieso een week plat rond schuift, en dat lijkt me niet handig. Ik wil het liefst ingrijpen om te voorkomen dat dit echt een probleem wordt natuurlijk.

En ik ben van nature ook wel een beetje iemand die hier dan meteen een rampscenario in ziet, dit soort dingen :') Ik mis nog de ervaring om te kunnen zeggen, oh dit heb ik al 10 keer meegemaakt en het komt altijd wel goed. In mijn hoofd gaat dit van 0 naar 100 en spoken er al gedachtes over operaties en gipscorsetten en weet ik veel wat rond. Terwijl, als ik een stapje achteruit doe en even logisch nadenk, ik wel weet dat dit soort dingen vaker voorkomen en, zeker als je er optijd bij bent, vaak gewoon opgelost kunnen worden zonder dat de pup/volwassen hond daar later nog last van heeft. Maar ja, die rampscenario's spoken toch rond. Dus dat zal de komende tijd mij wel bezig blijven houden vrees ik.

Voor nu heeft Oranje iig een corsetje aan van een kindersok met twee rolletjes stof in haar oksels. Doel is om te zorgen dat ze niet plat op haar buik ligt. Ik denk dat ik de rolletjes stof nog ga vervangen voor watten of spons oid in de hoop dat dat iets zachter is maar nog wel voldoende steun geeft om de druk van haar borstbeen af te houden. En dan opletten dat ze alle pootjes goed blijft gebruiken en goed neerzet, en even kijken hoe het zich verder ontwikkelt.

Vergelijk met Roze:




Corsetje (het werkt tot nu toe aardig, ze ligt iig niet op haar buik)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200437854
Corsettenpup O+ ;(
Altijd lastig om uit het doemdenken te blijven. Jullie zijn er snel bij, komt vast goed!

Kan dat voor ‘het ras’ nog gevolgen hebben? Dat ze bij voorbeeld geen shows kan doen of daar slecht scoort?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 juli 2021 @ 11:23:24 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_200437918
Niks geen doemscenario's hoor, je bent er zo snel bij en hebt al maatregelen genomen ^O^ Komt vast goed!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 19 juli 2021 @ 12:35:21 #14
386633 Adnap
I love Life !
pi_200439039
logisch dat je gaat doemscenario denken, je wilt het beste voor je pups.
Corsetje doet zijn werk in elk geval en je bent er rap bij !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200439216
Ach gos, dat korsetje. Heel goed dat je op ze let en maatregelen treft! Het komt vast goed!
pi_200440251
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Corsettenpup O+ ;(
Altijd lastig om uit het doemdenken te blijven. Jullie zijn er snel bij, komt vast goed!

Kan dat voor ‘het ras’ nog gevolgen hebben? Dat ze bij voorbeeld geen shows kan doen of daar slecht scoort?
Als alles goed gaat zou de borstkas weer gewoon normaal moeten gaan worden en zou je tzt (vrijwel?) geen verschil meer zien met andere pups/honden. Dus dan heeft dat geen gevolgen.

Voor mezelf zou dit wel een reden (kunnen) zijn om niet Oranje te kiezen om te houden. Ik weet nu natuurlijk nog niet hoe zich dit verder gaat ontwikkelen en ook de oorzaak is lastig (al wat platter gegroeid in de baarmoeder en erger op gaan vallen omdat ze zo snel groeit en veel plat ligt? Is dit spontaan ontstaan omdat ze 'gewoon' toevallig graag op haar buik ligt ipv haar zij? Heeft ze misschien toch een aangeboren afwijking aan haar borstbeen waardoor het plat is of verkeerd groeit?) maar een erfelijke component kun je nooit helemaal uitsluiten natuurlijk. En met in totaal 5 teefjes om uit te kiezen, waarvan zij tot nu toe de enige lijkt die wat platter is, lijkt het me in dat geval verstandiger om één van de zusjes te kiezen met het oog op toekomstige fokplannen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200441091
Inmiddels versie 2 van het corset, die stoffen rolletjes verschoven toch teveel ondanks dat ik het met naald en draad een beetje vast had geprobeerd te zetten. Nu een poging met een makeup spons met een propje watten er tussen om de sponsjes uit elkaar te houden, en vast geplakt met tape.



Het ziet er nu uit alsof ik haar een stel neptieten heb aangemeten :') maar goed.... als het maar werkt!



Net tijdens het aanmeten lag ze zo tevreden te slapen, kwam echt geen kik uit. Tijdens het aandoen van het truitje werd ze wakker, op de foto moest ze heel hard gapen. Zo'n tevreden pupje O+ Heb nog eens goed gevoeld en denk dat de afplatting eigenlijk tamelijk minimaal is. Haar borstbeen lijkt ook niet naar binnen te groeien oid, en alles voelt nog heel flexibel. Heb goede hoop dat dit zo goed gaat komen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200441363
Neptieten en een naveltruitje! Zo schattig!
  maandag 19 juli 2021 @ 15:29:45 #19
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200441524
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:04 schreef Miss_Isis het volgende:
Inmiddels versie 2 van het corset, die stoffen rolletjes verschoven toch teveel ondanks dat ik het met naald en draad een beetje vast had geprobeerd te zetten. Nu een poging met een makeup spons met een propje watten er tussen om de sponsjes uit elkaar te houden, en vast geplakt met tape.

[ afbeelding ]

Het ziet er nu uit alsof ik haar een stel neptieten heb aangemeten :') maar goed.... als het maar werkt!

[ afbeelding ]

Net tijdens het aanmeten lag ze zo tevreden te slapen, kwam echt geen kik uit. Tijdens het aandoen van het truitje werd ze wakker, op de foto moest ze heel hard gapen. Zo'n tevreden pupje O+ Heb nog eens goed gevoeld en denk dat de afplatting eigenlijk tamelijk minimaal is. Haar borstbeen lijkt ook niet naar binnen te groeien oid, en alles voelt nog heel flexibel. Heb goede hoop dat dit zo goed gaat komen :)
Aaaawww tietjes. Ik duim mee hoor.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200442021
quote:
17s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:20 schreef yinu het volgende:
Neptieten en een naveltruitje! Zo schattig!
Babybeestjes met naveltruitjes zijn de beste O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200445112
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:06 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, het kan ook problemen geven met de ademhaling als het heel ernstig is/wordt. Als een borstkas echt heel plat is komt het hart en de longen in de verdrukking, dus dat is ook zeker een reden om hier iets aan te doen. Op deze leeftijd is het allemaal gelukkig nog vrij makkelijk te (ver)vormen omdat alles nog flexibel is.

Wat in ieder geval belangrijk is, is voorkomen dat ze nog plat op haar buik slaapt. Want door haar lichaamsgewicht komt dan alle druk op het borstbeen en plat het verder af. En als ze rondkruipt moet ze eigenlijk ook niet plat over de grond schuiven. Dat is alleen wel lastig omdat ze nu nog een week te jong is om te beginnen met lopen. Het echt goed neerzetten van de pootjes om te gaan staan begint pas zo rond de twee weken. Dat zou betekenen dat ze nog sowieso een week plat rond schuift, en dat lijkt me niet handig. Ik wil het liefst ingrijpen om te voorkomen dat dit echt een probleem wordt natuurlijk.

En ik ben van nature ook wel een beetje iemand die hier dan meteen een rampscenario in ziet, dit soort dingen :') Ik mis nog de ervaring om te kunnen zeggen, oh dit heb ik al 10 keer meegemaakt en het komt altijd wel goed. In mijn hoofd gaat dit van 0 naar 100 en spoken er al gedachtes over operaties en gipscorsetten en weet ik veel wat rond. Terwijl, als ik een stapje achteruit doe en even logisch nadenk, ik wel weet dat dit soort dingen vaker voorkomen en, zeker als je er optijd bij bent, vaak gewoon opgelost kunnen worden zonder dat de pup/volwassen hond daar later nog last van heeft. Maar ja, die rampscenario's spoken toch rond. Dus dat zal de komende tijd mij wel bezig blijven houden vrees ik.

Voor nu heeft Oranje iig een corsetje aan van een kindersok met twee rolletjes stof in haar oksels. Doel is om te zorgen dat ze niet plat op haar buik ligt. Ik denk dat ik de rolletjes stof nog ga vervangen voor watten of spons oid in de hoop dat dat iets zachter is maar nog wel voldoende steun geeft om de druk van haar borstbeen af te houden. En dan opletten dat ze alle pootjes goed blijft gebruiken en goed neerzet, en even kijken hoe het zich verder ontwikkelt.

Vergelijk met Roze:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Corsetje (het werkt tot nu toe aardig, ze ligt iig niet op haar buik)
[ afbeelding ]
Bedankt voor de uitgebreide uitleg :) . Ik heb het inderdaad wel is voorbij zien komen in dierenarts series.

Gelukkig is het nu nog goed te corrigeren.
pi_200448562
Die gaap en dat bolle buikje O+
pi_200454611
Awwww goede hulp je zoontje om puppy oranje even op dr zijkantje te leggen. |:) O+ O+ O+

Je kinderen zitten echt weer in de puppy hemel O+ O+

Een betere vakantie kan ik mij niet voorstellen!
pi_200454887
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:34 schreef Lingue het volgende:
Awwww goede hulp je zoontje om puppy oranje even op dr zijkantje te leggen. |:) O+ O+ O+

Je kinderen zitten echt weer in de puppy hemel O+ O+

Een betere vakantie kan ik mij niet voorstellen!
Haha, ja de kleuter ligt languit tussen de puppy's met volle teugen te genieten. Mijn man zei 'he's living the dream' :') Wel handig nu dat de kinderen oud genoeg zijn om inderdaad even de pups goed neer te leggen e.d. En de puppy's raken in ieder geval wel goed gewend aan kinderen zo :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200455547
Is de poes nou nog steeds niet bevallen? Ze ligt nu volgens mij heerlijk de pupjes te bewaken hahaha. Vind je het spannend eigenlijk, zo’n nestje kittens ipv pups? En hebben jullie haar gewoon krols naar buiten gelaten of echt een papa “geselecteerd”?
pi_200460214
@Miss_Isis, heb je het gevoel dat het korsetje wel iets helpt?
pi_200461400
Is dit nestje nou zoveel beweeglijker al dan de vorige?
Zo lijkt het wel. Ze liggen ook echt overal en nergens. En ze hebben ook niet veel echt onder die warmte lamp gelegen of wel?

Het lijkt iig echt heel snel te gaan dit keer.
pi_200461848
Ik vind Lilly die af en toe de boel grondig af komt lebberen zo leuk 😍

En oranje op d'r ruggetje met haar wiebelpootjes is ook zo schattig.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_200464559
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:29 schreef Broccolitaartje het volgende:
Is de poes nou nog steeds niet bevallen? Ze ligt nu volgens mij heerlijk de pupjes te bewaken hahaha. Vind je het spannend eigenlijk, zo’n nestje kittens ipv pups? En hebben jullie haar gewoon krols naar buiten gelaten of echt een papa “geselecteerd”?
Nee, poes laat ons nog even wachten... Geduld oefenen maar, ze zullen er vanzelf wel uit komen :) Ik vindt het nestje kittens niet zo spannend als een nest pups nee; wel heel erg leuk, maar katten zijn veel zelfstandiger, veel minder werk, en er is veel minder kans dat er iets fout gaat. Zeker bij een doodnormale HTK-kat/boerderijkatje zoals Ella (ze is geboren als boerderijkat in de regio Nijmegen, haar moeder was doodgereden en toen is ze met haar broertjes opgevangen door mijn vriendin en hier komen wonen toen ze een week of 6-7 was). Dat soort katten planten zich al duizenden jaren geheel zelfstandig voort dus dat zal met Ella vast ook wel goed komen. En voor de zekerheid (mocht het niet goed komen) blijft ze uiteraard wel verplicht binnen en hebben we een apart kamertje voor haar ingericht met verschillende mogelijke bevalplekjes en alles, we doen wel ons best om de omstandigheden zo optimaal mogelijk te maken :)

De kater is verder niet specifiek geselecteerd, het was in eerste instantie überhaupt niet de bedoeling dat er kittens zouden komen. Ella was behoorlijk laat krols, en ik had zodra ik merkte dat ze krols was de afspraak voor haar sterilisatie gemaakt. Maar dat duurde ruim 2 weken voordat ze bij de dierenarts terecht kon. In die twee weken takelde onze oudste poes Taya zo ver af dat we haar in moesten laten slapen en bleek Lily leeg te zijn, en toen heb ik uiteindelijk na de nodige smeekbedes van de kinderen besloten de afspraak voor de sterilisatie af te zeggen en de kittens geboren te laten worden.

De kater waarvan ik bijna zeker weet dat hij de vader is, is een jonge rode kater van (ik vermoed) een boerderij hier hemelsbreed dwars door de maisvelden 750 meter vandaan ofzo. Ik weet dat ze daar katten hebben die regelmatig jongen krijgen, en de andere buren hier in de buurt hebben of geen katers, of alleen gecastreerde katers. Dus het moet haast wel eentje daar vandaan zijn. Ik heb hem hier thuis op het aanrecht ons kattenvoer zien eten, Ella had haar vriendje uitgenodigd voor het eten :') Meer katers heb ik niet gezien en ook niet gehoord buiten, er zijn ook geen knokpartijen geweest of zo. De hele krolsheid verliep eigenlijk redelijk onopvallend. Als die rode inderdaad de vader is worden de kittens rode katertjes en rode of lapjes/schildpad poesjes. Dus na de geboorte zullen we het met enige zekerheid kunnen zeggen :)

Ooit in een ver verleden toen ik een jaar of 13 was hebben we ook een eenmalig nestje kittens gehad. Dat verliep ook grotendeels vanzelf, ik herinner me vooral nog de schattige katjes, en verder het vele dweilen :') De vriendin waar Ella vandaan komt (tevens eigenaresse van Bryce, toevallig) heeft veel ervaring met het opvangen van nesten kittens en drachtige poezen en dergelijke. Vergeleken met een nest pups doe je zo'n nestje kittens er gewoon even bij tussendoor normaal gesproken :D Zolang de moederpoes er bij is en er niet één of andere ramp gebeurd waardoor je moet bijvoeden is dat goed te doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:03 schreef Verida het volgende:
@:Miss_Isis, heb je het gevoel dat het korsetje wel iets helpt?
Ze heeft het nu anderhalve dag om, ik denk dat het nog iets te vroeg is om er veel effect van te merken. Maar ik heb wel de indruk dat ze minder plat op haar buik ligt (daar letten we ook op) en het lijkt in ieder geval niet platter te zijn geworden. Ik oefen drie keer per dag met haar, waarvan twee keer zonder truitje aan. Dan beweeg ik alle pootjes de goede kanten op en druk ik haar een beetje in de gewenste vorm, zeg maar :') Ik hoop dat het helpt, en als het verder niets doet maar zorgt dat het niet erger wordt vind ik het ook prima. Zodra pups goed gaan lopen trekt zo'n afplatting normaal gesproken toch weg, namelijk. Dus als ik nu nog twee weken deze status quo kan behouden totdat ze goed loopt is mij dat ook prima :) Wat trouwens wel een duidelijk effect is, ze is minder aangekomen. Nou is dat niet heel erg want (te) zwaar zijn werkt de afplatting in de hand. Dus in die zin doet het wel 'iets'.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 21:05 schreef Lingue het volgende:
Is dit nestje nou zoveel beweeglijker al dan de vorige?
Zo lijkt het wel. Ze liggen ook echt overal en nergens. En ze hebben ook niet veel echt onder die warmte lamp gelegen of wel?

Het lijkt iig echt heel snel te gaan dit keer.
Ik weet eigenlijk niet of ze beweeglijker zijn, vind ik lastig vergelijken. Misschien wel? Er wordt wel aardig fanatiek door de kist getijgerd. Ze hebben wel echt minder de lamp aan. Het is ook warmer nu, natuurlijk. De lamp is al een paar dagen uit en ik kan hem eigenlijk wel weg halen; ze hebben hem niet nodig gehad. Ook de stangen heb ik uit de kist gehaald gisteravond, ze zijn inmiddels zo dik dat ze er onder klem kunnen zitten dus groot genoeg om zonder te kunnen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 21:22 schreef Naamah het volgende:
Ik vind Lilly die af en toe de boel grondig af komt lebberen zo leuk 😍

En oranje op d'r ruggetje met haar wiebelpootjes is ook zo schattig.
Ja Lily is heel fanatiek aan het zorgen voor de pups nu O+ Cookie vindt het bijna allemaal goed, al moet ik soms wel even opletten. Dan is Lily zo druk bezig met de pups dat ze niet door heeft dat Cookie haar aan zit te staren en weg wil hebben. Dus op zo'n moment stuur ik haar weg om een confrontatie te voorkomen.

Paar foto's :)











De kleuter met zijn favoriete puppy, Roze ('nee, de andere puppy's wil ik wel aaien, maar niet knuffelen. Alleen Roze. Want zij is de super allerliefste puppy van de hele wereld!!')













Oranje na het 'fysiotherapieën'



"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 21 juli 2021 @ 06:32:35 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200465843
Aaaahw! O+
***
pi_200466744
Oranje slaapt op haar buik! Snel!!! ;)

Dankjewel voor de uitleg over de poes, ik ben super benieuwd!
pi_200467139
Zie ik nou chocolade door het zwart heen? Of is dat lichtval?
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 21 juli 2021 @ 09:59:00 #34
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200467546
Aaaaawww Puppy Roze.

🥰
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 21 juli 2021 @ 09:59:15 #35
386633 Adnap
I love Life !
pi_200467547
Na een brakke nacht even puppies kijken en dan komt Ella ook nog even kroeltjes halen.
Ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen kwa kleuren.

Zo te zien groeien ze goed !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200467957
Waarom laat je de kat eerst krols worden voor je ze laat helpen? De dierenarts gefft bij ons aan dat het voor de kat veel beter is om het te doen voordat ze krols worden.
  woensdag 21 juli 2021 @ 10:53:57 #37
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_200468296
Lief koppie heeft oranje O+ O+ O+
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_200476072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 09:32 schreef Symphonic het volgende:
Zie ik nou chocolade door het zwart heen? Of is dat lichtval?
Dat is de belichting denk ik, ze zijn echt helemaal zwart :)

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 09:59 schreef Adnap het volgende:
Na een brakke nacht even puppies kijken en dan komt Ella ook nog even kroeltjes halen.
Ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen kwa kleuren.

Zo te zien groeien ze goed !
Ja, ik had gelijk! 8-)

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:34 schreef Angelfrouk het volgende:
Waarom laat je de kat eerst krols worden voor je ze laat helpen? De dierenarts gefft bij ons aan dat het voor de kat veel beter is om het te doen voordat ze krols worden.
Gevoelskwestie. Volgens onze dierenarts maakt het niet uit, zelf twijfel ik een beetje aan de stelling dat het beter zou zijn om een kat te castreren voordat ze lichamelijk/hormonaal volwassen zijn. Dat werd vroeger bij honden ook aangeraden, maar voortschrijdend inzicht laat zien dat die geslachtshormonen toch eigenlijk best wel belangrijk zijn voor heel veel andere dingen, en dat op jonge leeftijd voor de eerste loopsheid laten helpen bij een teef slechts zeer beperkte voordelen heeft (namelijk, zeer laag risico op melkkliertumoren op latere leeftijd) maar een fors aantal mogelijke nadelen kent.

Nou is het eigenlijk als huisdier niet echt te doen om een poes intact te houden, zeker niet als ze ook buiten komen (tenzij je aan de lopende band kittens wilt, of ze aan de poezenpil doet met alle bijwerkingen van dien). Dus castratie is onvermijdelijk. Maar daarmee wacht ik dan het liefst tot na de eerste krolsheid zodat ze in ieder geval één hormonale cyclus hebben gehad. Gevoelsmatig vind ik dat prettiger en voelt dat 'beter' dan het zo jong laten helpen. Wij hebben altijd meerdere poezen gehad (in totaal een stuk of 10, op dit moment nog 4) en nooit problemen of ongewenste nestjes daar mee gehad :)

Maar goed, ik ben een beetje brak nu, want ik heb de halve dag op de grond gelegen... Ella is namelijk bevallen :) Ze kwam me vanochtend halen toen ik met puppy Oranje aan het fysiotherapieën was. Ze liep heen en weer en ging me toen van buiten de ren aan zitten kijken en maakte een typisch geluidje. Toen ik opstond liep ze voor mij uit naar haar kamertje toe en was het duidelijk de bedoeling dat ik mee ging. In haar kamertje ging ze in haar bench/vervoersmand zitten en moest ik er naast blijven.

Rond 10.15 zat ik daar bij haar, rond 11u verloor ze een slijmsliert, rond 11.35 was de vruchtblaas te zien, rond 12.15 waren er (achter-)pootjes zichtbaar van de eerste kitten. en om 12.35 kon ik hem er eindelijk voorzichtig uit trekken. Het was een redelijk fors katje van 118 gram, rood met een klein beetje wit, en volgens mij een katertje. Vrij vlot daarna om 12.55 volgde baby nummer 2, een donker schildpadpoesje met een klein beetje wit van 103 gram. Daarna even pauze, en om 14.00 was nummer 3 er. Een rood/wit katje van 108 gram, volgens mij weer een poesje. Daar is het bij gebleven :)

Ella stelde mijn aanwezigheid zeer op prijs, en ook nu zoekt ze me steeds op. Maar mijn rug is kapot en ik wil echt even in de kamer op de bank zitten :') Dus ik heb de tussendoor dicht gedaan en zij zit nu met haar drieling in haar eigen kamertje. Als de deur open is loopt ze steeds naar mij toe en dat vond ik niet zo handig, ik heb liever dat ze bij haar kittens ligt. Volgens mij wil ze het liefst met haar baby's midden in de kamer, bij/naast Cookie's werpkist, maar dat lijkt me niet verstandig. Cookie was iets té geïnteresseerd in de kittens, en ze zijn zo ontzettend klein en kwetsbaar nog... Er hoeft maar één van de honden iets te enthousiast te likken aan zo'n kitten of even met de neus te duwen en ze gaan zo stuk. Voorlopig moet Ella dus maar even apart blijven. Als ze straks goed gewend is en niet steeds naar mij toe gaat kan de tussendeur weer open en kan ze mij zien en alles meekrijgen vanuit haar kamertje.

Nu de drieling veilig op de wereld is gaan we weer door naar de orde van de dag. De camera heeft (opnieuw...) kuren, de website moet (nog steeds...) worden bijgewerkt, er moet nieuw hondenvoer worden besteld, ik moet zo de pups wegen, Cookie wil aandacht, en Oranje moet nog even fysiotherapieën. Oh, en ik moet de dagelijkse update nog schrijven voor de nieuwe eigenaars van de pups en ik zag een nieuwe mail van iemand die een pup van ons wil kopen. Genoeg te doen dus!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200476206
Een kraamhuis!!! O+
Nah mooi hoor.
pi_200476572
Ahh wat mooi om te lezen dat Ella jou kwam halen voor de bevalling! Ik vind dat altijd zo mooi, als dieren hun mensen vertellen: er is iets, ik heb je nodig. En als hun mens dat dan weet te verstaan en er is voor het dier O+

Waar komen de kittenfoto's?? O-)
pi_200476626
Kittenfoto inderdaad!
  woensdag 21 juli 2021 @ 21:45:12 #42
386633 Adnap
I love Life !
pi_200478176
oh wat fijn, 3 gezonde kittens :D Leuk !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200478684
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 20:26 schreef _flore het volgende:
Ahh wat mooi om te lezen dat Ella jou kwam halen voor de bevalling! Ik vind dat altijd zo mooi, als dieren hun mensen vertellen: er is iets, ik heb je nodig. En als hun mens dat dan weet te verstaan en er is voor het dier O+

Waar komen de kittenfoto's?? O-)
Dat kon Ella heel duidelijk inderdaad, ik moest bij haar blijven en mocht niet weg. En Cookie is daar ook heel goed in; die lag vandaag in de gang voor de deur van Ella's kamertje te mokken dat ik niet bij haar was. Toen Ella gesetteld was en ik weer de woonkamer in kwam vond Cookie dat ik even uitgebreid met haar moest knuffelen, en daarna liet ze merken dat ze wilde dat ik met haar mee ging naar de puppy's. Dus ik heb even bij haar gezeten en ook alle pups even afzonderlijk geknuffeld, toen was het weer goed. Ze weten allemaal heel erg goed hoe ze mij duidelijk moeten maken wat de bedoeling is :D

Een paar foto's (helaas niet heel erg duidelijk allemaal, en geen puppyfoto's vandaag...)





"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200478830
Wat ben je een super-dieren-vroedvrouw! ^O^

Heel gezellig die kittentjes. Ik ben dol op lapjes. Wij hadden er vroeger eentje, dat was zo'n enorm karakter. Prachtig poesje, heel verfijnd en damesachtig om te zien, met om één oog een rood lapje en om het andere een zwarte, en dan zo'n witte neus daar tussenin, maar ondertussen was ze de baas van iedereen in huis en in de buurt. :7
  woensdag 21 juli 2021 @ 22:26:24 #45
208890 June.
Seriously?
pi_200479157
Ga je de kittens ook houden?
Shine bright like a diamond.
pi_200479937
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:26 schreef June. het volgende:
Ga je de kittens ook houden?
Ik denk dat er twee blijven, sowieso het donkere schildpadje en dan of het rood/witte poesje, of het katertje. Voor nummer drie moeten we maar eens kijken of er zich iemand aandient. En ach, in het ergste geval blijft die ook gewoon :D :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 21 juli 2021 @ 23:12:31 #47
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200480140
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200480846
Ohh O+

Je wordt goed beziggehouden dus :D
pi_200483887
Wat worden de pups groot!! Het is niet bij te houden bijna ;)
Maar het blijft zo lief en schattig.

Kan mij de puppy knuffelsessie van een paar jaar geleden nog wel herinneren. O+ O+ O+

En kittens! O+ O+ O+

Mooi om te lezen dat je dieren je er graag bij hebben. En je daarmee hun vertrouwen en geborgenheid geeft. O+ O+ O+
  donderdag 22 juli 2021 @ 13:28:00 #50
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_200486119
Puppy´s en kittens. Wat een heerlijkheid O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_200494092
Vanochtend heb ik 60 nageltjes geknipt.

Voor:



Na:



En dan lekker bijtanken natuurlijk :Y)



Groeien gaat goed!









Het viel me op dat er al heel voorzichtig hier en daar geoefend wordt met lopen. Het gaat allemaal nog heel wankel, maar zo heel af en toe staan de pootjes stevig genoeg om het bolle lijfje overeind te hijsen :')

En nog een bonus-kitten-foto, omdat ik hem zo goed gelukt vind O+


Kittens groeien ook voorspoedig, waren vanochtend goed aangekomen, ze zijn heel tevreden en Ella doet het fantastisch als moeder O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 22 juli 2021 @ 22:22:53 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200494378
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:08 schreef Miss_Isis het volgende:


En dan lekker bijtanken natuurlijk :Y)

Ze doen de hele dag niks anders. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200494503
Omg, dat kittenhoofdje O+
  vrijdag 23 juli 2021 @ 11:23:35 #54
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200499312
Omg zo schattig.

Knuffel aan de beestenboel :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200499749
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 22:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ze doen de hele dag niks anders. :P
Haha ja daar heb je een punt :P Het is slapen en drinken. Ze hebben het wel goed voor elkaar eigenlijk :7

Nou, vanmiddag toch maar even met Oranje naar de dierenarts. Ik kan niet goed genoeg voelen of haar borstkas nu alleen 'maar' afgeplat is of misschien toch naar binnen aan het buigen is (pectus excavatum). Ze heeft geen symptomen zoals kortademigheid of slecht groeien of benauwdheid of wat dan ook, maar goed... Ik wil er toch maar even naar laten kijken. Voor nu heeft ze haar truitje uit (ze was er ook uitgegroeid) en vanmiddag gaat ze mee naar de dokter.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200500641
Ohhhh puppies O+ O+
En kittens O+ O+ O+

En wat groeien ze mooi. Zelfs donkerblauw komt nu lekker dichtbij.

Succes met puppy oranje straks. Ik hoop dat het allemaal meevalt.
pi_200504782
Iedere keer dat ik de cam aanzet zijn ze weer enorm gegroeid. Ik mis de kleine snoezige net geboren puppy's :P , maar deze zijn ook lief!
pi_200506516
Nou, weer terug van de dokter met Oranje. Ik had Oranje en Roze samen meegenomen omdat zij qua formaat het dichts bij elkaar zitten en dus het meest vergelijkbaar zijn.

De dierenarts pakte haar uit de mand en zei direct 'oh ja, een zwemmer. Prikje er in en dan komt dat helemaal goed'. Ik dacht nog misschien een röntgenfoto of zo, even uitgebreid onderzoek, weet ik veel. Maar voor hem was dit kennelijk een stuk minder zorgwekkend dan voor mij :') Ja, de borstkas was plat, maar volgens hem geen trechterborst. Röntgenfoto zou niets toevoegen, want dan zie je dat de borstkas plat is maar dat was wel duidelijk. Hij heeft haar een injectie gegeven met anabolen voor sterkere spieren, en dan is het de bedoeling dat we verder doorgaan met oefenen/fysiotherapieën. En dat mocht wel vaker nog dan 3x per dag, dus nu is mijn bedoeling om elke keer dat ze gedronken heeft te gaan oefenen. Alles in de plooi duwen, oefenen met alle pootjes, en dan zouden haar spieren snel sterker moeten worden. Volgens de dierenarts zou er met 6 weken niets meer van te zien moeten zijn. En verder zorgen dat ze niet op de buik ligt. Truitje doen we niet meer, ze was er toch wel uit gegroeid en was verder niet nodig. Alleen oefenen, oefenen en oefenen.

Eigenlijk een heel gunstige uitslag dus. De dierenarts was totaal niet onder de indruk en zei vol overtuiging dat het allemaal goed zou komen. Alleen niet geschikt voor de fok, vanwege een mogelijke genetische component. Maar dat hadden we zelf ook al wel bedacht. Ik moet zelf nog even een paar weken wachten denk ik voordat ik er net zoveel vertrouwen in heb als de dokter.

Ohja, foto's:











Eenmaal thuis natuurlijk direct aan de tap, stel je voor dat je een maaltijd mist... :')







En dan ff uitbuiken ^O^

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200506648
Fijn van de goede uitslag *O*
En je kittens O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 23 juli 2021 @ 20:47:12 #60
386633 Adnap
I love Life !
pi_200508364
Fijn dat de uitslag goed was, hopenlijk krijg jij ook wat vertrouwen van het oefenen.
De kittens...zo lief !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200509634
Fijn dat de dierenarts er alle vertrouwen in heeft! Maar ik kan me helemaal voorstellen dat jij er pas gerust op bent als je zelf ziet dat het goedkomt/is, over een paar weken.

Wat ik me afvroeg is: kan het er misschien mee te maken hebben dat de bouw van Cookie en Bryce zo ver uit elkaar ligt, dat het niet helemaal een gunstige combinatie is? Dat zegmaar alle eigenschappen gemixt worden en er dan bij Oranje net een combinatie is van eigenschappen qua bouw die niet lekker bij elkaar 'past'? Maar misschien kan zoiets niet en denk ik gewoon raar :P
pi_200518842
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 22:06 schreef _flore het volgende:
Fijn dat de dierenarts er alle vertrouwen in heeft! Maar ik kan me helemaal voorstellen dat jij er pas gerust op bent als je zelf ziet dat het goedkomt/is, over een paar weken.

Wat ik me afvroeg is: kan het er misschien mee te maken hebben dat de bouw van Cookie en Bryce zo ver uit elkaar ligt, dat het niet helemaal een gunstige combinatie is? Dat zegmaar alle eigenschappen gemixt worden en er dan bij Oranje net een combinatie is van eigenschappen qua bouw die niet lekker bij elkaar 'past'? Maar misschien kan zoiets niet en denk ik gewoon raar :P
Ja ik ben idd pas echt gerust als ik zie dat het goed zit, maar vooruit, in de tussentijd doe ik in ieder geval gewoon optimistisch. Dan ga ik het vast vanzelf geloven :P

Wat betreft of het platte borstkasje komt door de verschillen in uiterlijk tussen Cookie en Bryce; ik denk niet dat dat invloed heeft. Een platte borstkas cq zwemmer syndroom komt veel voor bij o.a. bulldogs en mopsjes enzo, en die hebben allemaal een vergelijkbare bouw. En ik weet van andere Labrador fokkers die het ook hebben gehad in nesten waarbij de ouderdieren wel van hetzelfde type/uiterlijk waren. Dus ik denk persoonlijk niet dat het daar iets mee te maken heeft.

Maar waar het dan wel door komt weet ik ook niet. Ik ben in ieder geval heel blij dat het alleen maar Oranje is die er last van heeft (ik weet van andere fokkers waarbij er soms meerdere gevallen in een nest zitten) en ik ben toch ook wel enigszins gerustgesteld door de dierenarts die het allemaal no big deal vond en er zo luchtig over deed (al noemde hij haar dus wel een zwemmertje, en technisch gezien denk ik niet dat ze dat is. Ze heeft alleen een platte borstkas maar niet de wijd uitstaande pootjes).

Maar goed, zwemmertje of alleen maar plat, de remedie is in ieder geval hetzelfde; zorgen dat ze snel gaat lopen, en vooral oefenen! Dat doe ik nu dus braaf. Elke keer dat ze drinkt houd ik haar vast, knijp ik haar borstkas samen (in de 'goede' vorm), en zorg ik dat ze op haar achterpootjes staat zodat ze die ook belast en traint. Tussendoor oefen ik door te fietsen met haar pootjes en haar om te laten rollen en dergelijke. Ik hoop dat het helpt. Ik voel het in ieder geval al wel in mijn eigen spieren, dat gebukt op de kop hangen om haar in de houdgreep te houden tijdens het drinken :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200520253
Oranje wordt op deze manier in elk geval extra goed gesocialiseerd! Kun je je kinderen niet trainen om het af en toe van je over te nemen? :+

Ik kan me je zorgen wel voorstellen hoor, maar het is wel fijn dat de dierenarts ze niet deelt. Hopen dat de fysio werkt.

En de kittens!! O+
pi_200523958
Die foto van de kittens is wel echt geweldig joh :o O+
pi_200524312
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:27 schreef yinu het volgende:
Oranje wordt op deze manier in elk geval extra goed gesocialiseerd! Kun je je kinderen niet trainen om het af en toe van je over te nemen? :+

Ik kan me je zorgen wel voorstellen hoor, maar het is wel fijn dat de dierenarts ze niet deelt. Hopen dat de fysio werkt.

En de kittens!! O+
De kinderen zijn nog een paar jaar te jong, die durf ik Oranje niet te laten 'pletten' :') Ik knijp best hard in dat borstkasje, daar hebben ze de kracht niet eens voor denk ik :D

Komende woensdag gaan we een dagje weg met de kinderen (die hebben zomervakantie en moeten zo heel af en toe ook even iets met papa en mama samen doen) en moet ik de zorg een dagje overdragen aan mijn ouders... dat vind ik al moeilijk zat :')

Dat knijpen werkt trouwens wel echt goed heb ik het idee. Tijdens het drinken knijp ik nu haar borstkas in de juiste vorm, en ik voel het haast onder mijn hand veranderen van vorm. Daarna buigt het wel weer terug en is het wel weer plat, maar ik heb wel het gevoel dat het verbetert door het regelmatig in de goede vorm te knijpen (misschien moet ik 'masseren' zeggen, dat klinkt wat minder bruut :') ). Ik las een case study waarbij een schnauzer pup met een (milde) pectus excavatum (=trechterborst, dus nog een tandje erger dan alleen plat) op deze manier, dus met alleen masseren en zonder operatie, de borstkas weer helemaal normaal kreeg. Dat vond ik wel heel veelbelovend :) Daarnaast laat ik haar tijdens het drinken op haar achterpootjes steunen om die te oefenen, zo probeer ik wat dingen uit die hopelijk werken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 17:32 schreef Meridiaan het volgende:
Die foto van de kittens is wel echt geweldig joh :o O+
Dankjewel :D Ik vond hem zelf ook echt wel mooi geworden O+ Morgen als ik de portretjes van de pups doe ga ik nog eens een poging doen om weer met de camera de kittens op de foto te zetten.

Paar foto's van vandaag, we hebben oogspleetjes!!





En ze gaan al zitten als een echte grotemensenhond O+





En oefenen met lopen:



Mandje vol O+



Groen



Bruin



Roze



Donkerblauw



Lichtblauw



Oranje



O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 18:32:11 #66
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200524752
Puppy Roze O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200525095
Ze gaan echt al eigen trekjes krijgen op hun snoetjes, en dat zitten en proberen te lopen, O+
pi_200525125
Ze groeien hard zeg, die kittens zijn ook schattig
pi_200525539
Wat een poepies O+ En respect voor het werk wat je in Oranje steekt, special needs puppy voor nu :P Verwacht je dat er mensen zijn die Oranje nu liever niet willen hebben? Of zijn de toekomstige baasjes niet op de hoogte van the odd-one-out?

En mag ik nog even zeggen dat ik Lily echt jullie allermooiste hond vind... Wat een prachtige bouw en zo’n mooie karaktervolle kop, ik ben echt verliefd op haar O+
pi_200526729
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 19:30 schreef Broccolitaartje het volgende:
Wat een poepies O+ En respect voor het werk wat je in Oranje steekt, special needs puppy voor nu :P Verwacht je dat er mensen zijn die Oranje nu liever niet willen hebben? Of zijn de toekomstige baasjes niet op de hoogte van the odd-one-out?

En mag ik nog even zeggen dat ik Lily echt jullie allermooiste hond vind... Wat een prachtige bouw en zo’n mooie karaktervolle kop, ik ben echt verliefd op haar O+
Haha, dankjewel :) Ik denk niet dat er mensen haar niet willen, ze is alleen niet geschikt om mee te fokken maar ik heb eigenlijk (naast wijzelf) maar één stel dat misschien wel een nestje wil fokken. De rest wil gewoon een gezellige huishond om mee te trainen en gewoon om zich heen te hebben. En dat is als het goed is geen enkele belemmering.

Uiteraard zijn alle mensen wel van alles op de hoogte; iedereen die een pup krijgt zit in de Facebookgroep voor het nest, krijgen dagelijks updates met foto's en filmpjes, en kunnen 24/7 mee kijken met de camera. Dus ook de foto's en het verhaal van gisteren bij de dierenarts is allemaal gedeeld :) Ik vind openheid hier over echt enorm belangrijk, ik wil absoluut voorkomen dat één van de kopers het idee zou hebben dat ze iets 'aangesmeerd' krijgen ofzo. Iedereen moet gewoon volledig op de hoogte zijn, en als Oranje hier een beperking aan over zou houden (waar het gelukkig helemaal niet naar uit ziet, maar stel dat) dan wordt dat ook netjes opgenomen in het paspoort en in de koopovereenkomst en wordt de prijs aangepast. En dan wordt er vooraf uitgebreid over overlegd of mensen dat wel of niet willen.

En bedankt voor het compliment, ik vind Lily zelf stiekem ook de mooiste O+ Cookie is echt mijn hondje, degene waar ik het beste mee kan en die mij alles duidelijk kan maken wat ze wil. Maar Lily vind ik de mooiste, en zij is gewoon een heerlijk hondje om mee te werken. Ik hoop stiekem dat de pup die we gaan houden qua bouw en werklust op haar tante zal lijken :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 25 juli 2021 @ 09:47:57 #71
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200534337
Stiekem hoop ik op puppy Roze hihi.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200536270
Wat fijn dat de dierenarts zo positief ingesteld is over puppy oranje. Hopelijk kan ze snel op haar pootjes staan en lopen.
Vind je het niet eng om haar zo hard te masseren?

Ik vind alle puppies geweldig. O+ O+ O+
En de kittens ook. O+ O+ O+ O+
pi_200538073
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:10 schreef Lingue het volgende:
Wat fijn dat de dierenarts zo positief ingesteld is over puppy oranje. Hopelijk kan ze snel op haar pootjes staan en lopen.
Vind je het niet eng om haar zo hard te masseren?

Ik vind alle puppies geweldig. O+ O+ O+
En de kittens ook. O+ O+ O+ O+
Niet echt :) ze laat geen ongemak merken en drinkt gewoon fanatiek door, dus het zal haar geen pijn doen. En ik knijp wel hard maar niks kapot hoor ;) Ik heb wel echt het idee dat het serieus werkt; eigenlijk onvoorstelbaar hoe flexibel ze op deze leeftijd nog zijn. Ik wil nu elke middag een foto van haar maken liggend op haar zij om eventuele verandering zichtbaar te maken. Maar als ik haar nu in mijn hand voel heb ik de indruk dat ze minder plat is dan ze was. En daar doe ik het voor uiteraard O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200538707
Ik vind het echt zo mooi hoe je met de honden omgaat en wat je er allemaal voor over hebt O+
En dan denk ik aan het nestje hier in de straat wat er eerdaags komt en waar het niet gaat zoals het bij jullie eraan toe gaat. Weer een nest met vechthonden en we weten allemaal waar de asiels mee volzitten :'(
Echt, de liefde, tijd en aandacht die jullie in de honden steken... O+ O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_200543257
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:54 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik vind het echt zo mooi hoe je met de honden omgaat en wat je er allemaal voor over hebt O+
En dan denk ik aan het nestje hier in de straat wat er eerdaags komt en waar het niet gaat zoals het bij jullie eraan toe gaat. Weer een nest met vechthonden en we weten allemaal waar de asiels mee volzitten :'(
Echt, de liefde, tijd en aandacht die jullie in de honden steken... O+ O+
Wat lief, dankjewel O+ en ja... dat soort gelegenheidsnesten van stafford/bully achtigen, dat is zo jammer altijd als mensen daar niet goed hun best voor doen. Vooral omdat die honden qua karakter vaak een stukje minder sociaal en stabiel zijn dan de doorsnee Labrador. Ze moeten daarom eigenlijk met nóg meer zorg gefokt worden, en de toekomstige baasjes moeten héél streng worden geselecteerd. En daar schort het helaas nog wel eens aan bij dat soort gelegenheidsnesten...

Vandaag zijn onze hummels twee weken oud! Tijd voor de wekelijkse portretjes :)

Donkerblauw




Lichtblauw





Bruin





Oranje





Roze





Groen





Bonusportretjes van de kittens O+

Deze blijft sowieso, ze heet Raya (vernoemd naar onze Taya, de poes die we eind mei hebben laten inslapen)



Het rood-witte poesje



Het katertje

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200543510
Wat zijn die snoetjes opeens wijs nu de oogjes een beetje opengaan O+
pi_200544029
Ohhhh de oogjes zijn open. O+ O+ O+
Dan lijken ze al weer zo anders.
Sowieso in 2 weken tijd zijn ze al flink veranderd.

En de kittens. O+ O+ O+
Wat een mooierd die Raya O+ O+
  zondag 25 juli 2021 @ 21:39:02 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200545388
Ze beginnen nou ook elkaar te klooien.
Nuttig die oogjes. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 25 juli 2021 @ 22:25:59 #79
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200546439
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 25 juli 2021 @ 23:14:17 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200547132
Aaaaahw, zo lief met die oogjes open!

En wat een mooitje is Raya!! O+
***
pi_200550211
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 12:08 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]


Wat betreft of het platte borstkasje komt door de verschillen in uiterlijk tussen Cookie en Bryce; ik denk niet dat dat invloed heeft. Een platte borstkas cq zwemmer syndroom komt veel voor bij o.a. bulldogs en mopsjes enzo, en die hebben allemaal een vergelijkbare bouw. En ik weet van andere Labrador fokkers die het ook hebben gehad in nesten waarbij de ouderdieren wel van hetzelfde type/uiterlijk waren. Dus ik denk persoonlijk niet dat het daar iets mee te maken heeft.


Gewoon pech, dus, waarschijnlijk. Of geluk, dat Oranje bij jullie is geboren en dus de beste kansen heeft dat ze er niks aan over gaat houden! ^O^

Ik was naar de Cam aan het kijken en zag er eentje op de rug slapen, uitrekken en gapen. Wat een leven O+
pi_200550235
En Raya heeft een mooie tekening!
pi_200557940
Kijk, een voor en na foto van Oranje.

Dit was 23 juli:



Hier valt echt op hoe plat de borstkas is omdat je het bolle buikje er onderuit ziet puilen.

En dit was vandaag, met Roze er naast als vergelijkingsmateriaal:



Dat is dus na drie dagen 'in model knijpen'. Als je niet weet dat ze plat was dan zou het niet opvallen. Mijn moeder en mijn man voelen ook geen verschil met de andere pups. Ik voel het wel omdat ik er op let en weet waar ik moet voelen, maar zoals het nu is zou het niet zijn opgevallen als het niet eerst erger was. Als jullie volgen wat ik bedoel :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200557944
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:14 schreef BE het volgende:
Aaaaahw, zo lief met die oogjes open!

En wat een mooitje is Raya!! O+
Precies dit!

En wat fijn dat het helpt, de therapie met Oranje. Het doet me een beetje denken aan een spreidbroekje voor baby's. Of zo'n helmpje als ze een afgeplat hoofdje hebben. Het is allemaal nog zo flexibel en kan heel makkelijk de 'goede kant' op gemanipuleerd worden...
  maandag 26 juli 2021 @ 15:06:08 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200558376
Wat goed zeg’ *O*
***
  maandag 26 juli 2021 @ 16:12:13 #86
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200559762
Ik zie geen verschil.

Twee schattige koekjes.

[ Bericht 13% gewijzigd door Pinnenmutske op 26-07-2021 16:28:29 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200562599
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:42 schreef Miss_Isis het volgende:
Kijk, een voor en na foto van Oranje.

Dit was 23 juli:

[ afbeelding ]

Hier valt echt op hoe plat de borstkas is omdat je het bolle buikje er onderuit ziet puilen.

En dit was vandaag, met Roze er naast als vergelijkingsmateriaal:

[ afbeelding ]

Dat is dus na drie dagen 'in model knijpen'. Als je niet weet dat ze plat was dan zou het niet opvallen. Mijn moeder en mijn man voelen ook geen verschil met de andere pups. Ik voel het wel omdat ik er op let en weet waar ik moet voelen, maar zoals het nu is zou het niet zijn opgevallen als het niet eerst erger was. Als jullie volgen wat ik bedoel :')
Wat een duidelijk verschil!
Dat komt vast goed.
pi_200570355
Oh puppy lichtblauw is echt al aan het lopen!! Wat schattig!! O+ O+ O+
pi_200604945
Ze worden met de dag leuker O+ Alle oogjes zijn goed open, er wordt al heel aardig geoefend met rondlopen, en er wordt driftig gejankt en geblaft als men het ergens mee oneens is. Na het drinken zijn ze nu meestal nog even een paar minuutjes wakker waarin ze rondlopen en zelfs al beginnen met spelen O+

Lily vindt ze fantastisch en ligt heel graag bij de pups, ze is echt op en top liefdevolle tante.



"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 28 juli 2021 @ 23:48:22 #90
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_200605918
O+ O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 29 juli 2021 @ 01:44:54 #91
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200606344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:25 schreef Miss_Isis het volgende:
Ze worden met de dag leuker O+ Alle oogjes zijn goed open, er wordt al heel aardig geoefend met rondlopen, en er wordt driftig gejankt en geblaft als men het ergens mee oneens is. Na het drinken zijn ze nu meestal nog even een paar minuutjes wakker waarin ze rondlopen en zelfs al beginnen met spelen O+

Lily vindt ze fantastisch en ligt heel graag bij de pups, ze is echt op en top liefdevolle tante.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Aaaawww tante Lily O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 29 juli 2021 @ 08:51:32 #92
208890 June.
Seriously?
pi_200609074
Deze fase is zo schattig O+ Dat ze per ongeluk over elkaar heenlopen, de andere wordt er wakker van en dan samen onhandig proberen op te staan O+
Shine bright like a diamond.
  donderdag 29 juli 2021 @ 09:20:53 #93
386633 Adnap
I love Life !
pi_200609393
Genieten is het weer, wat zijn ze leuk !! En wat fijn dat het zo goed gaat met Oranje
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  donderdag 29 juli 2021 @ 10:58:34 #94
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200611245
Als je ooit een puppyknuffelaar nodig heeft, ik wil wel.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200632573
Hahaha het is maar weer een drukke bedoening bij die kist. Frummel is ook weer helemaal van de partij zie ik. Het is zo leuk om te zien dat ze nu echt wel interactie aangaan met de omgeving.
Wat zijn de ontwikkelingsstappen die we kunnen verwachten komende dagen?
pi_200637834
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 11:50 schreef Broccolitaartje het volgende:
Hahaha het is maar weer een drukke bedoening bij die kist. Frummel is ook weer helemaal van de partij zie ik. Het is zo leuk om te zien dat ze nu echt wel interactie aangaan met de omgeving.
Wat zijn de ontwikkelingsstappen die we kunnen verwachten komende dagen?
Ja het was vanochtend even gezellig druk! Frummel mocht (en durfde) voor het eerst ook echt bij de pups in om met ze te spelen. Lily mag dat al veel langer en zij is heel serieus in haar taken als nanny. Ze poetst alle pups, gaat er bij liggen, houdt ze gezelschap als Cookie er genoeg van heeft en de pups nog niet slapen... echt de perfecte mede-opvoedster. Maar nu mocht Frummel dus ook eindelijk er echt even bij van Cookie. De pups vonden het wel interessant, want Frummel is toch weer heel anders als mama en tante Lily.

Ze gaan nu inderdaad veel meer in contact met elkaar en de omgeving. Ze reageren op de andere honden, beginnen te spelen met elkaar, krijgen interesse in speelgoed, en proberen overal aan te happen en bijten. Ik vind het een heel leuke fase nu; langzaam worden het echte hondjes. Hun oortjes zijn nu open aan het gaan, ze horen nog niet alles even duidelijk maar al wel meer dan een paar dagen geleden. En het lopen gaat -zeker in de kist op de vetbed-ondergrond- ook echt al best heel goed.

Komende zondag zijn ze alweer drie weken. Dan gaan we de ren nog maar iets meer verbouwen en komt de plasbak er ook weer in te staan. Dan gaan we langzaam oefenen met plassen op de bak. Ook worden ze dit weekend voor het eerst ontwormd. Daarna gaan we in de week/het weekend erop denk ik de eerste bezoekjes maar eens inplannen. En als ze volgend weekend (bijna) 4 weken oud zijn verbouwen we de inrichting van de ren opnieuw en gaat de kist er helemaal uit. Oh, en dan krijgen ze ook voor het eerst vast voedsel, een hoogtepuntje in het bestaan van elke Labrador :')

Ik moet nog wel even bedenken hoe we dat gaan doen allemaal, zoveel nieuwe dingen in één keer rond de 4 weken. Bezoek, werpkist weg/nieuwe inrichting van de ren, vast voedsel... Ik wil niet dat het allemaal te veel wordt. Misschien dat we de bezoekjes in twee keer kunnen proberen te plannen op vrijdag en zaterdag ofzo, dat is wat minder overweldigend dan 5 keer afzonderlijk bezoek.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200641865
Foto's O+









De grote buitenwereld lonkt...



















"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 30 juli 2021 @ 18:51:24 #98
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_200642114
Lily is echt dol op dat kleine grut, zo lief O+
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 30 juli 2021 @ 19:16:45 #99
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200642404
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 19:26:41 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200642546
Lily lijkt wel een leeuwin.
En kijkt ook zo slaperig. :Z
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200644658
Wat zijn ze ineens groot! En wat lopen ze goed! Ineens volle krioelende kist! :D Ze zijn elke keer zo veranderd als ik weer kijk. En ik kijk elke dag :P
  zaterdag 31 juli 2021 @ 19:30:12 #102
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_200660790
Ze gaan al op de plas bak zie ik. Ligt er nou een stukje kunstgras over de houtkorrels ? :D
Leuke leeftijd, lekker mollige zwabber bolletjes met kwiek staartje.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_200664315
Ja, ze groeien echt enorm hard! Morgen 3 weken, en ze wegen inmiddels tussen de 2000 en 2500 gram. Flinke pups dus! Oortjes zijn nu ook open, ze kunnen schrikken van onverwachte of harde geluiden.

En we zijn inderdaad begonnen met de zindelijkheidstraining, op de plasbak met houtkorrels en idd een stukje kunstgras er overheen. Daar zijn we het vorige nest mee begonnen (de nesten daarvoor hadden we alleen de houtkorrels) en dat bevalt heel erg goed. Ze glijden met het kunstgras er overheen minder snel weg, er worden minder korrels gemorst, en de korrels gaan langer mee.

Foto van de nieuwe inrichting van de ren:



"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 1 augustus 2021 @ 02:12:35 #104
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200666190
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 1 augustus 2021 @ 09:13:30 #105
386633 Adnap
I love Life !
pi_200668908
Even een weekje op vakantie en het zijn van zeehondjes ineens hondjes O+ O+
En die Frummel, helemaal happy
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200673917
Drie weken oud alweer vandaag, tijd voor de eerste ontworming. Het standaard schema zegt ontwormen met 2,4,6,8 weken (en daarna met 3, 4, 6, 9, en 12 maand) maar met twee weken zijn ze nog zó mini dat we dat liever niet doen. Vandaar dat wij 3-5-7 weken hanteren.

Vandaag was het dus zo ver, ik had gelukkig nog een tube Banminth pasta die nog houdbaar was (dat spul is prettig in gebruik maar heel slecht leverbaar om de één of andere reden) dus aan de slag maar. Banminth afmeten op het doosje (2 cm pasta per kilo puppy), puppy op schoot, dat met je vinger het streepje pasta opvegen (de verpakking zegt geloof ik iets over contact met de huid vermijden.... tja...) en dan zo in het open bekje vegen. En dan hopen dat het binnen blijft :')





De puppy's vonden het géén goed plan, en er werd driftig gesmakt en met het kopje geschud om dat vieze spul uit hun bekkie te krijgen. Maar ja, het moet toch... We hebben het leed een beetje verzacht door een likje puppystim (een soort pasta/krachtvoer voor pups die slecht op gang komen, met suikers en vitamines enzo) na te geven. Dat werd minder driftig uitgespuugd gelukkig. Maar al met al vonden ze dit niet echt een goed plan :') Daarna nog gauw iedereen één voor één op de foto gezet voor de wekelijkse portretjes, net optijd want nu regent het heel hard. En nu slaapt het grut weer. Straks maar eens de foto's uitzoeken, hopelijk zijn ze een beetje gelukt :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 1 augustus 2021 @ 17:20:40 #107
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200679405
Ben benieuwd
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200684662
Ach gossie, je ziet hem gewoon denken: wtf!
De volgende keren wordt waarschijnlijk een stuk makkelijker, als ze groteLabrador-eten gewend zijn...
  maandag 2 augustus 2021 @ 07:39:01 #109
386633 Adnap
I love Life !
pi_200687974
Zo blij dat mijn woef een pilletje krijgt en dat zonder mankeren opsnoept, maar verstandig dat jullie wachten tot ze wat groter zijn. Zal vandaag wel wat rommel geven vrees ik ..
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200698272
Volgens mij heeft de camera een zetje gekregen, we zien opeens een stuk muur.
pi_200698288
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:25 schreef yinu het volgende:
Ach gossie, je ziet hem gewoon denken: wtf!
De volgende keren wordt waarschijnlijk een stuk makkelijker, als ze groteLabrador-eten gewend zijn...
Ja, volgende keer krijgen ze gewoon een half tabletje in een klontje vlees. Dat gaat zonder problemen naar binnen :Y)

quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 07:39 schreef Adnap het volgende:
Zo blij dat mijn woef een pilletje krijgt en dat zonder mankeren opsnoept, maar verstandig dat jullie wachten tot ze wat groter zijn. Zal vandaag wel wat rommel geven vrees ik ..
Een pilletje krijgen deze pups vanaf de volgende ontworming ook, stukken makkelijker dan dit geklieder met die pasta. De eerste keer is altijd even lastig, dan zijn ze nog geen vast voedsel gewend. Ik heb er trouwens helemaal niets van gemerkt, de ontlasting is misschien heel iets zachter dan anders maar Cookie ruimt (geholpen door Lily) zo goed op dat we eigenlijk helemaal niets terug vinden. Valt reuze mee dus gelukkig. Vanaf komend weekend krijgen ze voor het eerst vast voedsel. Dat is het moment dat de drolletjes meer gaan blijven liggen en we er echt van kunnen 'genieten' :')

quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 16:23 schreef Verida het volgende:
Volgens mij heeft de camera een zetje gekregen, we zien opeens een stuk muur.
Bedankt voor de tip, er heeft een kleuter aan gezeten denk ik }:| Ik draai hem even bij.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200698397
Maar, de wekelijkse foto's!

Bruin





Donkerblauw





Groen





Lichtblauw





Oranje





Roze





De groeicurve:



O+ O+ O+

Ohja en ik zal er nog even de bonus-kittenfoto's bij doen O+

Katertje





Poesje Raya





Poesje Rood-Wit



"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 2 augustus 2021 @ 16:48:27 #113
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200698606
MNOHHHHHH zei ik hardop op kantoor O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 2 augustus 2021 @ 18:14:53 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200699878
Ach! Om te smelten! Wat een prachtpuppies weer! O+

En de kittens zijn echt hemels als bonus! O+
***
  maandag 2 augustus 2021 @ 18:44:25 #115
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200700423
Puppy Roze O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200702600
Ohhhh O+ O+ O+ O+
Wat zijn ze mooi!! Zowel puppy als kitten. O+ O+ O+ O+

Wat groeien ze hard zeg!
  maandag 2 augustus 2021 @ 21:05:20 #117
386633 Adnap
I love Life !
pi_200702690
Wat zijn ze lief !!!! ik smelt ervan * Adnap zoekt een dweil
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200702979
Wat een droppies O+
Juin uit Eigen Tuin!
pi_200703616
Frummel O+

Het lukt me nog niet om een favoriet te kiezen!
pi_200721679
Hoe is het nu met de borstkas van puppy oranje?
pi_200726570
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:03 schreef Verida het volgende:
Hoe is het nu met de borstkas van puppy oranje?
Ja, daar is eigenlijk heel weinig meer aan te merken vind ik zelf. Ik denk niet dat het iemand nu nog op zou vallen. Ze heeft wel een wat rondere ribbenkast dan haar zusjes en broer, maar dat is volgens mij puur haar bouw. Cookie heeft ook erg ronde ribben, dus logisch dat haar pups dat ook kunnen hebben. Maar ze is niet meer plat te noemen vind ik, en ik hou haar dus ook niet elke keer dat ze drinken meer in de houdgreep. Het gaat dus echt heel goed O+

Ik had nog een paar foto's gemaakt vanmiddag :) (allemaal wel behoorlijk veel licht toegevoegd, want zwarte pups in een niet heel helder verlicht huis...)

Helemaal zelf op de bak geklommen om daar een hoopje te doen!



































"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200726614
Knappe puppen en wat een gezelligheid O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200729342
Het drinken bij Cookie wordt wel steeds heftiger. Maar Cookie blijft er rustig onder.

Vannacht heb ik ook even zitten kijken dan zie je af en toe van die glazen oogjes die open zijn. En dan ploffen ze weer neer en slapen verder. O+ O+ O+

Het blijft zo leuk om te zien! O+
pi_200729364
Wat een prachtige foto’s weer! O+ O+ O+

Fijn dat de borstkas van puppy oranje weer normaal is. O+
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:22:06 #125
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200750482
Je hebt een mooie kleuter.

Knuffeltjes aan de koekjes.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200760058
Zie ze daar lekker spelen lichtblauw en oranje O+ O+ O+

En ook gewoon over elkaar heen klauteren alsof t de normaalste zaak van de wereld is terwijl de ander slaapt :D O+ O+
pi_200764126
Zo leuk om te volgen en af en toe de cam te kijken! Wat zijn ze leuk aan het spelen <3
  donderdag 5 augustus 2021 @ 22:41:03 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200764550
Wat een activiteit nu. :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 22:48:32 #129
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200764675
En nu niet meer. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:22:17 #130
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200776956
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200777423
Ze beginnen het zindelijk worden ook al door te krijgen of lijkt het zo?
pi_200784275
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:41 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een activiteit nu. :D
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:48 schreef Hyperdude het volgende:
En nu niet meer. :')
Haha ja zo gaat het elke keer. 10 minuutjes actie en dan weer een paar uur knock out :') Wel lekker rustig hoor, ze zijn super schattig als ze wakker zijn en spelen, maar als ze slapen is dat toch ook wel prettig :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:38 schreef mrien het volgende:
Ze beginnen het zindelijk worden ook al door te krijgen of lijkt het zo?
Nou, ja, min of meer.... We zitten nu nog een beetje in de fase dat ik twijfel of het goed gaat komen :') Sommigen gaan af en toe al op de bak uit zichzelf. Bruin heb ik het al twee of drie keer zien doen. Maar het is echt nog een beetje 50/50 momenteel, en ik moet ze wel na elk slaapje actief er op zetten. Ervaring leert dat het kwartje uiteindelijk wel zal gaan vallen, dus we houden stug vol :)

Nog een paar foto's van gisteren :)



Tandjes! We doen mee met dit onderzoek: https://diergeneeskunde.nl/leeftijdsbepaling/ Daarvoor moeten we 2x per week foto's maken van de tandjes. We zijn maandag begonnen, het is nog een hele kunst om die tandjes goed op de foto te krijgen. Maar op dit soort momenten doen de kleine piranha's het vanzelf :')













Word je moe van, al die puppy's... :')





Vandaag hadden de hummels bezoek van twee setjes toekomstige eigenaren. Ze mochten voor het eerst los rondhobbelen in de woonkamer, en dat deden ze vol enthousiasme :) Morgenochtend komen er nog twee setjes kopers, en dan woensdag de laatste set. En dan donderdag komt de eigenaresse van de reu op bezoek, en vrijdag alweer de mensen van vandaag opnieuw. We hoeven ons niet te vervelen dus :D

En morgenmiddag staat er ook nog een andere mijlpaal op het programma; voedsel! Ze zijn daar echt wel aan toe heb ik het idee. Ze proberen zo af en toe op de houtkorrels uit de puppybak te kauwen, en ze zijn héél erg geïnteresseerd in alles wat ook maar een beetje ruikt naar voedsel. Ik verwacht dan ook heel veel enthousiasme morgen :Y)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200785029
Ben je er al uit welke pup bij jullie blijft?
pi_200785115
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 00:02 schreef Verida het volgende:
Ben je er al uit welke pup bij jullie blijft?
Nee, we gaan de 23ste de beslissing nemen. Stiekem vind ik Bruin wel heel erg leuk. Maar ik denk niet dat zij per se de mooiste is/zal worden, en of ze degene is met het voor ons meest passende karakter vind ik ook nog niet te bepalen nu. Het is op dit moment een beetje een gevoelskwestie. Ze zoekt leuk contact met mij, en ik voel een soort klik. Ze doet me denken aan Cookie O+ Maar of zij onze Lexi gaat worden weten we dus nog niet.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200785179
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 00:09 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nee, we gaan de 23ste de beslissing nemen. Stiekem vind ik Bruin wel heel erg leuk. Maar ik denk niet dat zij per se de mooiste is/zal worden, en of ze degene is met het voor ons meest passende karakter vind ik ook nog niet te bepalen nu. Het is op dit moment een beetje een gevoelskwestie. Ze zoekt leuk contact met mij, en ik voel een soort klik. Ze doet me denken aan Cookie O+ Maar of zij onze Lexi gaat worden weten we dus nog niet.
Het lijkt me een heel moeilijke beslissing. Maar die klik hebben met een pup kan ik me wel iets bij voorstellen .
pi_200795918
Vandaag het eerste hapje :Y)

Ik had heel optimistisch zes kleine klontjes voer afgewogen met de gedachte dat ik ze dan uit de hand wat zou kunnen voeren of zo. Maar dat was niet nodig; zodra ze de geur van het voer in hun neusje kregen doken ze vol enthousiasme in de bakjes. Het ging allemaal in no time schoon op. Echte Labradorretjes :')









Blijven er misschien ook restjes over..? De opruim-crew staat in de startblokken :')



Buikjes helemaal vol, en na het bezoek vanochtend en vanmiddag de eerste echte maaltijd ligt iedereen weer in coma

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200797353
De opruimcrew _O-
Geweldig :D
Juin uit Eigen Tuin!
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:57:53 #138
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200797610
Hoe oud zijn ze nu?

Echt om op te eten.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:33:07 #139
386633 Adnap
I love Life !
pi_200799292
oh wat zijn ze leuk ! Alweer bijna 4 weken nu, wat gaat het elke keer weer hard
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200803440
Je opruim crew _O- _O-
Mooie foto’s O+
pi_200803623
Geweldige foto's weer. Ik moest ook ontzettend lachen om de opruim-crew. En om het feit dat je twijfelt of ze nog zindelijk gaan worden terwijl het 'grote-honden-eten-leren-eten' in 0,1 nanoseconde gebeurd was.
pi_200811483
Wat ziet de opruimcrew zielig uit. "van zo.. Ik wil die vlees ook :'( .. "
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_200812819
Zo te zien is er vanochtend een hele andere opruimcrew aan het werk geweest! Metamorfose van de ren!

Ik vind het zo leuk om ze bezig te zien, we hebben sinds eind december onze eerste hond, een herplaatser van (destijds) 7 maanden oud, en nu herken ik opeens allemaal gedragingen van de pups in onze hond. Soms zie je ze opeens met hun neus in de lucht lopen, en van de week zag ik een van de pups met volle passie uitgebreid de rand van de werpkist likken. En de leukste: de puppyzit! Die doet onze hond natuurlijk bijna nooit meer, maar zó aandoenlijk O+ Honden kun je echt de hele dag naar kijken O+
pi_200814386
Oh flinke verbouwing geweest!
Extra veel ruimte voor de puppies nou.
Wat leuk. En wat liggen ze weer lekker tegen elkaar aan gekropen.

Mooi om te lezen en zien dat de pups zo een instinct hebben voor voedsel :D

Komt er dit keer ook een gedragsdeskundige meekijken naar hoe de pups zijn?

En natuurlijk O+ O+ O+ O+
pi_200821724
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 13:15 schreef Broccolitaartje het volgende:
Zo te zien is er vanochtend een hele andere opruimcrew aan het werk geweest! Metamorfose van de ren!

Ik vind het zo leuk om ze bezig te zien, we hebben sinds eind december onze eerste hond, een herplaatser van (destijds) 7 maanden oud, en nu herken ik opeens allemaal gedragingen van de pups in onze hond. Soms zie je ze opeens met hun neus in de lucht lopen, en van de week zag ik een van de pups met volle passie uitgebreid de rand van de werpkist likken. En de leukste: de puppyzit! Die doet onze hond natuurlijk bijna nooit meer, maar zó aandoenlijk O+ Honden kun je echt de hele dag naar kijken O+
Ja leuk is dat he, ik kan er ook een hele tijd naar kijken O+ Als je (net) zelf een eerste hond hebt kan ik me voorstellen dat je er nog weer anders naar kijkt :)

quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 14:30 schreef Lingue het volgende:
Oh flinke verbouwing geweest!
Extra veel ruimte voor de puppies nou.
Wat leuk. En wat liggen ze weer lekker tegen elkaar aan gekropen.

Mooi om te lezen en zien dat de pups zo een instinct hebben voor voedsel :D

Komt er dit keer ook een gedragsdeskundige meekijken naar hoe de pups zijn?

En natuurlijk O+ O+ O+ O+
Ja, nieuwe inrichting vandaag! Ze zijn nu 4 weken oud, we zijn alweer op de helft van hun tijd bij ons...

En geen gedragsdeskundige, maar wel onze eigen (jacht)trainer, net als de vorige nesten. We moeten nog even afspreken wanneer hij komt, maar de bedoeling is met 7 weken. En met 6 weken komt de eigenaresse van Bryce samen met een gezamenlijke vriendin/kennis op bezoek om even goed te kijken naar alle pups. Zij geeft ook training en doet dan ook een aanlegtestje. Zo proberen we de aanleg en karaktertjes een beetje in te schatten :)

Drukke dag vandaag voor de baby's. Eerst ontbijt:





Daarna hebben we de ren leeg gehaald en alles stofgezogen en gedweild, terwijl het gespuis de kamer onveilig maakte:



Daar werden ze wel moe van





Nieuwe inrichting! Toen nog schoon...



Slapen in de mand



Alles moest even geïnspecteerd worden natuurlijk

















De foto's zijn weer bagger, maar het gaat om het idee :') Ik heb tussendoor vanmiddag ook nog de officiële statieportretjes gemaakt omdat ze vandaag 4 weken zijn, maar ben er nog niet aan toe gekomen om die uit te zoeken... komt morgen wel :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 9 augustus 2021 @ 01:38:40 #146
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200823284
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 9 augustus 2021 @ 07:50:52 #147
386633 Adnap
I love Life !
pi_200823964
O+ O+ O+ Puppy tv is zooo leuk
Was bij vrienden en liet het zien en de kids bleven voor het eerst sinds tijden gewoon even rustig zitten :D
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200824587
Het gaat ineens zo snel, ze lopen al zo goed, gaan zelfs al een beetje rennen <3

En dat eten, het is echt een stel echte labradors :)

Jammer dat de camera een deel van de ruimte niet goed laat zien, daar gebeuren vast ook heel leuke dingen.
pi_200825405
Pfff wat wordt er soms toch wild gedronken bij Cookie :') hoelang staat ze dat nog allemaal toe?
pi_200835801
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 08:58 schreef Verida het volgende:
Het gaat ineens zo snel, ze lopen al zo goed, gaan zelfs al een beetje rennen <3

En dat eten, het is echt een stel echte labradors :)

Jammer dat de camera een deel van de ruimte niet goed laat zien, daar gebeuren vast ook heel leuke dingen.
Ja het gaat heel snel! We zijn alweer over de helft.... En ja, de camera staat niet echt optimaal, het ledikantje van Cookie staat een beetje in beeld. Maar beter dan dit krijg ik niet voor elkaar zonder allerlei dingen aan de muur te gaan schroeven enzo. En dat was ik nog niet zo van plan :P

quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 09:59 schreef Broccolitaartje het volgende:
Pfff wat wordt er soms toch wild gedronken bij Cookie :') hoelang staat ze dat nog allemaal toe?
Haha ja het gaat niet heel zachtzinnig, en ze hebben scherpe tandjes! Maar dit staat Cookie nog gewoon toe, totdat ze gaan verhuizen waarschijnlijk :) Vorige keren dronken de pups nog op de dag dat ze opgehaald werden. Ze worden trouwens wel iets rustiger en minder wild nu ze vast voedsel krijgen. Ze blijven enthousiast en fanatiek, maar het gaat dan wel ietsje minder wild.

We hadden nog foto's van gisteren, de 4-weken-oud portretjes!























"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200837056
Wat een plaatjes!
pi_200837169
<3
Mooie foto’s ook!
pi_200837392
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 22:24 schreef mrien het volgende:
<3
Mooie foto’s ook!
Bedankt! Het wordt misschien ooit nog wel eens wat met mijn fotografie kunsten :D :')

Had ook nog bonusfoto's van de kittens:

Katertje (Aygo)





Poesje (Raya)





Poesje (Ronja)



"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 9 augustus 2021 @ 23:37:40 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200838357
Leuk poesiealbum. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200839360
Raya is echt een mooierd O+ O+ O+ O+

Maar kittens O+ O+ O+
En puppies O+ O+ O+ O+

De cam blijft zo leuk. En wat vliegt de tijd weer zeg. Ze zijn super groot.
Niets over van die hulpeloze wormpjes.
pi_200842153
Wat heerlijk die kittens!
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:20:11 #157
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200842186
:D Er heeft een kitten mijn naam
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_200847363
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 11:20 schreef oh-oh het volgende:
:D Er heeft een kitten mijn naam
Hallo Aygo! 😜
pi_200854425
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 11:20 schreef oh-oh het volgende:
:D Er heeft een kitten mijn naam
Ohja, toevallig! Ze is vernoemd naar onze in mei ingeslapen kat Taya :D

De kittens worden ook steeds leuker nu, morgen zijn ze alweer drie weken. Ze zitten nu regelmatig bij ons op de bank in een mandje om een beetje te socializen:









En de pups zijn natuurlijk ook super leuk O+ Ze eten als bootwerkertjes, vandaag voor het eerst twee maaltijden. Beide keren ging de bak vlot leeg, Cookie vond dat er veel te weinig restjes over bleven :')

Vanochtend aten en speelden ze buiten:







Clean up crew aan het werk:



Bruin lust nog wel een toetje:



Na het eten even de snoet poetsen:









Hapje sla:



Kijk dat bolle buikje :')



Na het eten tijd voor kattenkwaad:





'Ik ben een beetje moe...'



Deze was nog lang niet moe



Of toch wel



Na het ochtendslaapje buiten gaf tante Lily een cursus kuilen graven:

















Deze is geslaagd voor de cursus



"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200856132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 23:17 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ohja, toevallig! Ze is vernoemd naar onze in mei ingeslapen kat Taya :D

De kittens worden ook steeds leuker nu, morgen zijn ze alweer drie weken. Ze zitten nu regelmatig bij ons op de bank in een mandje om een beetje te socializen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En de pups zijn natuurlijk ook super leuk O+ Ze eten als bootwerkertjes, vandaag voor het eerst twee maaltijden. Beide keren ging de bak vlot leeg, Cookie vond dat er veel te weinig restjes over bleven :')

Vanochtend aten en speelden ze buiten:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Clean up crew aan het werk:

[ afbeelding ]

Bruin lust nog wel een toetje:

[ afbeelding ]

Na het eten even de snoet poetsen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hapje sla:

[ afbeelding ]

Kijk dat bolle buikje :')

[ afbeelding ]

Na het eten tijd voor kattenkwaad:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

'Ik ben een beetje moe...'

[ afbeelding ]

Deze was nog lang niet moe

[ afbeelding ]

Of toch wel

[ afbeelding ]

Na het ochtendslaapje buiten gaf tante Lily een cursus kuilen graven:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze is geslaagd voor de cursus

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh hier smelt je toch gewoon van O+ O+ O+

Kittens en puppies in 1 post.

Hebben de puppies al kennis gemaakt met de kittens?
En wat zijn die puppies groot zeg. Ik blijf mij verbazen. Tijd gaat ook zo snel!

O+ O+ O+ O+
  woensdag 11 augustus 2021 @ 09:30:45 #161
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200857510
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 23:17 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ohja, toevallig! Ze is vernoemd naar onze in mei ingeslapen kat Taya :D

Oh niet eens naar de Disney heldin?
Puppies O+
Vrijdag krijgt een goede vriendin haar nieuwe lab pup, bruine trail lab.
Haar oude lab is twee weken voor haar 17e verjaardag overleden, ze konden echt hun draai niet vinden zonder hond in huis, dus ze heeft via de rasvereniging ergens eerste keus gekregen bij een fokker, wel heel erg tof!
Ze zijn ook bij haar op bezoek gekomen nadat Sammy was overleden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 11 augustus 2021 @ 09:57:24 #162
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200857916
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 13:12:32 #163
386633 Adnap
I love Life !
pi_200860785
Oh die snoetjes en stiekem ben ik verliefd op Bruin :S___D :S___D :S___D :S___D
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200868444
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 11:20 schreef oh-oh het volgende:
:D Er heeft een kitten mijn naam
Ik heb ook een kat met die naam!
Een kater. Vernoemd naar een vriend uit India omdat hij de mooiste uit het nestje was.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 23:17 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ohja, toevallig! Ze is vernoemd naar onze in mei ingeslapen kat Taya :D

De kittens worden ook steeds leuker nu, morgen zijn ze alweer drie weken. Ze zitten nu regelmatig bij ons op de bank in een mandje om een beetje te socializen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En de pups zijn natuurlijk ook super leuk O+ Ze eten als bootwerkertjes, vandaag voor het eerst twee maaltijden. Beide keren ging de bak vlot leeg, Cookie vond dat er veel te weinig restjes over bleven :')

Vanochtend aten en speelden ze buiten:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Clean up crew aan het werk:

[ afbeelding ]

Bruin lust nog wel een toetje:

[ afbeelding ]

Na het eten even de snoet poetsen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hapje sla:

[ afbeelding ]

Kijk dat bolle buikje :')

[ afbeelding ]

Na het eten tijd voor kattenkwaad:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

'Ik ben een beetje moe...'

[ afbeelding ]

Deze was nog lang niet moe

[ afbeelding ]

Of toch wel

[ afbeelding ]

Na het ochtendslaapje buiten gaf tante Lily een cursus kuilen graven:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze is geslaagd voor de cursus

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een heerlijke plaatjes. De cursus kuilen graven! Daar zullen de toekomstige baasjes heel blij mee zijn! :+
pi_200869460
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 06:54 schreef Lingue het volgende:

[..]

Oh hier smelt je toch gewoon van O+ O+ O+

Kittens en puppies in 1 post.

Hebben de puppies al kennis gemaakt met de kittens?
En wat zijn die puppies groot zeg. Ik blijf mij verbazen. Tijd gaat ook zo snel!

O+ O+ O+ O+
Ja ik smelt dagelijks O+ ze zijn echt leuk, zowel de kittens als de pups. Ze hebben overigens nog geen kennis gemaakt met elkaar, de kittens zijn nog echt heel klein en best kwetsbaar. Als daar 3+ kilo Labpup overheen struikelt zijn ze zo plat :') Daar wachten we dus nog maar even een weekje of misschien twee mee. Voordat de pups gaan verhuizen zullen ze de kittens wel van dichtbij gezien hebben :)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 09:30 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh niet eens naar de Disney heldin?
Puppies O+
Vrijdag krijgt een goede vriendin haar nieuwe lab pup, bruine trail lab.
Haar oude lab is twee weken voor haar 17e verjaardag overleden, ze konden echt hun draai niet vinden zonder hond in huis, dus ze heeft via de rasvereniging ergens eerste keus gekregen bij een fokker, wel heel erg tof!
Ze zijn ook bij haar op bezoek gekomen nadat Sammy was overleden.
Nou Disney heeft een klein beetje bijgedragen aan de inspiratie, de kinderen hadden de film gezien :) Maar voorop stond toch wel de vernoeming naar Taya.

En wat leuk, een nieuwe pup :) Bruine field trials zijn trouwens wel echt héél zeldzaam in Nederland, Engelse field trial lijnen zijn bijna alleen maar zwart en (al dan niet donker-)geel. Ik ben wel nieuwsgierig naar de fokker van die pup, als je die toevallig weet... O-)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:12 schreef Adnap het volgende:
Oh die snoetjes en stiekem ben ik verliefd op Bruin :S___D :S___D :S___D :S___D
Bruin is stiekem ook wel een klein beetje mijn favo O+ Het is echt een leuk pupje, en ze lijkt een mooi koppie te krijgen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:58 schreef yinu het volgende:

[..]

Ik heb ook een kat met die naam!
Een kater. Vernoemd naar een vriend uit India omdat hij de mooiste uit het nestje was.
[..]

Wat een heerlijke plaatjes. De cursus kuilen graven! Daar zullen de toekomstige baasjes heel blij mee zijn! :+
Ach kuilen graven hoort er een beetje bij, daar moeten de baasjes maar aan wennen 8-)

Weinig foto's vandaag, we hadden bezoek en zij hebben een paar foto's gemaakt:









Braaf wachten tot de baby's het ontbijt op hebben...





"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 11 augustus 2021 @ 23:40:44 #166
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200870075
Ik zal de naam van de fokker eens vragen. Ik weet niks van het ras verder. Ik krijg volgende week een pup uit Zweden, heel ander ras. Maar wat een gedoe zo een import co own pup haha.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 augustus 2021 @ 00:53:04 #167
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200870591
Kijk die tante Lilly eens ontzettend trots zijn op haar kuilen graaf skills!
Ik was al groot Lily fan, maar nu nog meer. Wat een heerlijk wezen is dat toch!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 01:09:58 #168
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200870674
De opruimcrew O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200873700
Wat wacht de opruimploeg braaf :D
En weer geweldige foto’s! O+ O+

Tante Lily is wel echt enorm trots he op dr neefje/nichtjes. Ze zou een geweldige moeder zijn als je dit zo ziet. Ik hoop dat 3x scheepsrecht is voor Lily! O+
pi_200875701
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 23:40 schreef oh-oh het volgende:
Ik zal de naam van de fokker eens vragen. Ik weet niks van het ras verder. Ik krijg volgende week een pup uit Zweden, heel ander ras. Maar wat een gedoe zo een import co own pup haha.
Oh wat leuk, ook een nieuwe aanwinst in huize oh-oh dus! Lijkt me idd een gedoe, een pup importeren en dan ook nog in co-own. En pas 15+ weken natuurlijk voordat er geïmporteerd mag worden... Hopelijk vindt hij snel z'n draai bij jou :)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 00:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Kijk die tante Lilly eens ontzettend trots zijn op haar kuilen graaf skills!
Ik was al groot Lily fan, maar nu nog meer. Wat een heerlijk wezen is dat toch!
Ja echt hoor, het is zo'n schatje... Ze is de perfecte tante. Als Cookie gevoed heeft en de pups zijn nog wakker dan komt zij ze allemaal poetsen en gaat ze er bij liggen om ze gezelschap te houden en zachtjes te spelen. En als ze dan weer in slaap zijn gevallen dan staat ze op en komt ze weer bij ons liggen. Ze vindt ze heel erg leuk, ze leren ontzettend veel van haar. Sowieso van alle honden in de roedel. Ze hebben allemaal hun eigen rol in de opvoeding en hun eigen manier van om gaan met de pups. Super leerzaam voor die hummels.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 01:09 schreef Pinnenmutske het volgende:
De opruimcrew O+
Ja, die kunnen heel braaf wachten op hun beurt gelukkig :D
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:54 schreef Lingue het volgende:
Wat wacht de opruimploeg braaf :D
En weer geweldige foto’s! O+ O+

Tante Lily is wel echt enorm trots he op dr neefje/nichtjes. Ze zou een geweldige moeder zijn als je dit zo ziet. Ik hoop dat 3x scheepsrecht is voor Lily! O+
Ja, ze doet het echt fantastisch. Ik denk dat ze een eigen nestje ook geweldig goed zou verzorgen, ze vindt eigenlijk alles goed, ze is héél voorzichtig en lief met de pups en kan heel gedoseerd met ze spelen. Ik hoop ook zo ontzettend dat het ons gegund is... En dan zou het vier keer scheepsrecht moeten zijn trouwens, de derde keer is al geweest :')

En als het met Lily niet gaat lukken hangt alles vast op Lexi. Dan moeten we in het gunstigste geval nog 2,5 jaar wachten voordat we weer puppy's hebben. Als dat dan wel goed gaat, natuurlijk. Want er is echt geen garantie dat Lexi (wie van de pups dat ook zal worden) door alle gezondheidsonderzoeken zal komen en fokgeschikt zal blijken. Dat weet je vooraf nooit zeker... (en als ze er wel door komt kan het dus ook nog gaan zoals met Lily). Nog meer redenen dus om kansen te willen spreiden en op een nestje van Lily te hopen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 12 augustus 2021 @ 13:14:22 #171
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200875864
Pup draait daar mee in een vergelijkbare roedel als hier,dus ik verwacht niet veel problemen, thnx.
Normaal neem ik rescues zonder enige vorm van socialisatie dus het zal wel meevallen gok ik.
Hoop ik.
:D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_200876785
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 22:57 schreef Miss_Isis het volgende:

Ach kuilen graven hoort er een beetje bij, daar moeten de baasjes maar aan wennen 8-)

Zeker! Ik geniet er altijd enorm van als mijn hond een kuil graaft, hij heeft zijn eigen stukje tuin om dat te doen (en dat zit een beetje uit het zicht zodat het voor iedereen leuk blijft).

Lily is inderdaad echt een model-surrogaatmoeder. Ik hoop ook dat ze een keer een eigen nestje krijgt!
pi_200898983
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 13:14 schreef oh-oh het volgende:
Pup draait daar mee in een vergelijkbare roedel als hier,dus ik verwacht niet veel problemen, thnx.
Normaal neem ik rescues zonder enige vorm van socialisatie dus het zal wel meevallen gok ik.
Hoop ik.
:D
Ohh dan valt dat wennen in NL vast reuze mee. Leuk hoor! :)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 14:20 schreef yinu het volgende:

[..]
Zeker! Ik geniet er altijd enorm van als mijn hond een kuil graaft, hij heeft zijn eigen stukje tuin om dat te doen (en dat zit een beetje uit het zicht zodat het voor iedereen leuk blijft).

Lily is inderdaad echt een model-surrogaatmoeder. Ik hoop ook dat ze een keer een eigen nestje krijgt!
Ja, hier genieten ze daar ook van. Ik iets minder :') Maar de honden en met name Lily zijn dol op graven. Het liefst onder de struiken. Gelukkig is de tuin groot genoeg zodat het niet echt opvalt :)

We hadden vandaag weer puppybezoek, en zij hebben de foto's gemaakt:











"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200906415
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:51 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]
Ohh dan valt dat wennen in NL vast reuze mee. Leuk hoor! :)
[..]
Ja, hier genieten ze daar ook van. Ik iets minder :') Maar de honden en met name Lily zijn dol op graven. Het liefst onder de struiken. Gelukkig is de tuin groot genoeg zodat het niet echt opvalt :)

We hadden vandaag weer puppybezoek, en zij hebben de foto's gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh hier zie je pas echt goed hoe groot ze zijn zeg. Die snoetjes. Echte hondjes. O+ O+ O+

Dit gaat echt veel te snel hoor. Straks is het puppygenieten weer voorbij :'(
pi_200909741
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 11:15 schreef Lingue het volgende:

[..]
Oh hier zie je pas echt goed hoe groot ze zijn zeg. Die snoetjes. Echte hondjes. O+ O+ O+

Dit gaat echt veel te snel hoor. Straks is het puppygenieten weer voorbij :'(
Ja, het gaat echt best wel snel! Over drie weken zijn ze alweer bijna weg... Ik kan het me nog niet echt voorstellen, we zitten er nu nog zo midden in. Maar de langste tijd hebben we alweer gehad. En dan hebben we er straks weer zelf eentje bij, waar ik lekker mee kan gaan opvoeden en trainen (waar ik me nog voor aan moet melden bedenk ik me nu :') ).

Een paar foto's van gisteren en vandaag:





De hordeur heeft zijn langste tijd gehad... :')



Cookie past er in z'n geheel doorheen; als ze naar buiten wil werpt ze zich zo door dat gat :') Maandag wordt het gemaakt, gelukkig. En dan met roestvrijstalen horrengaas, hopelijk kat- en hond proof!











Joehoe, mama, waar ben je....



























Aanvalluuuuuhhh!











"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200909922
Oh miss_isis wat is je dochter ook al groot (op zich logisch want mijne ook, maar toch :') )

Heerlijke foto's weer O+ O+ O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:52:42 #177
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_200910241
Blije puppies 😍
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_200910569
Wat een droppies
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:14:05 #179
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200912196
Ondeugende snuitjes O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200913656
*;
pi_200914772
Ik kan niets anders dan O+ O+ O+ O+ O+

Wat een lieve en mooie foto’s. Echt gewoon smelt materiaal. O+ O+ O+

Had even een rotdag vandaag maar deze snoetjes maken alles weer goed. O+ O+ O+
pi_200922356
Deze foto van Bruintje O+

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200928023
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:21 schreef tombolafan het volgende:
Oh miss_isis wat is je dochter ook al groot (op zich logisch want mijne ook, maar toch :') )

Heerlijke foto's weer O+ O+ O+
Acht jaar alweer! De tijd vliegt :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 21:38 schreef Lingue het volgende:
Ik kan niets anders dan O+ O+ O+ O+ O+

Wat een lieve en mooie foto’s. Echt gewoon smelt materiaal. O+ O+ O+

Had even een rotdag vandaag maar deze snoetjes maken alles weer goed. O+ O+ O+
Puppy's zijn het ideale medicijn :D

Vandaag nog meer foto's, twee van onze kopers van het eerste nest van Cookie kwamen op bezoek, en één van hen maakte heel mooie foto's :)





















































































































"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 15 augustus 2021 @ 21:49:45 #184
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200928442
Goeie hoektandjes al. Mijn duim krijgen ze niet. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200939271
Portretjes! Op alfabetische volgorde. Ze waren 5 weken gisteren. Over drie weken zijn de eerste(n) alweer weg...











"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200943288
Oh mijn hartje smelt weer! Dit zijn toch de beste foto’s om de dag mee af te sluiten. O+ O+

Ik heb de foto’s van de puppy meet weer opgeduikeld. Wat was dat leuk!! O+ O+ O+

Maar eigenlijk kwam ik even zeggen dat huisdieren altijd lekker eigenwijs zijn ook he.
Hebben de puppies zo een heerlijk mandje staan gaan ze lekker tussen het bed van Cookie en het hek/de muur lekker opgekruld liggen :D :D
Heerlijk om te zien. O+ O+ O+
  maandag 16 augustus 2021 @ 21:39:01 #187
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200943686
O+ groetjes vanuit Denemarken :W
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:09:54 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200944403
Ooooh, veeg me op hoor!! O+ O+
***
pi_200945061
Fotospam O+ O+ O+ O+
pi_200945480
Wat een heerlijke foto's allemaal!
  woensdag 18 augustus 2021 @ 11:48:36 #191
386633 Adnap
I love Life !
pi_200963778
Ze zijn zo leuk !! Onvoorstelbaar hoe snel ze groeien en ontwikkelen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200967606
Ligt het aan mij of is het beeld van de webcam een beetje erg roze..


edit : Het is weer gewoon :)

[ Bericht 51% gewijzigd door Verida op 18-08-2021 20:49:14 ]
pi_200975375
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:12 schreef Verida het volgende:
Ligt het aan mij of is het beeld van de webcam een beetje erg roze..

edit : Het is weer gewoon :)

De cam had een ongelukje gehad vanmiddag :') Gelukkig weer heel nu!

Vanavond was het heel gezellig hier in huis, pups en kittens liepen allemaal tegelijk los door de woonkamer. De kittens zijn vandaag precies vier weken oud (eerste hapje vlees is ook voor hen een feit inmiddels, al waren ze beduidend minder enthousiast dan de pups!) en ze lopen de laatste dagen als wij in de woonkamer zijn los rond. Ze hebben hun mandje in een tentje staan en dat is hun uitvalsbasis geworden. Er staat een kittenbakje naast voor als ze moeten, al maakt Ella nu voornamelijk nog schoon. En anders Frummel wel :')

Maar anyway, vanavond was het heel spul dus tegelijk wakker en actief. Reuze gezellig, maar wel een beetje gevaarlijk voor de kittens; de pups zijn 10x zo zwaar en met al hun goede bedoelingen en nieuwsgierigheid toch behoorlijk lomp. Toen het katertje heel vrolijk op drie pups afstapte werd hij eerst enthousiast en liefdevol belebberd en vervolgens aan zijn oortje omhoog van de grond af gehesen alsof hij een speelgoedje was :') Dat was natuurlijk niet de bedoeling, dus de kittens mochten vanaf de bank het hele gebeuren in de gaten houden terwijl de pups op de vloer rond renden.

Slechte onderbelichte foto's:

Vanmiddag, zonder pups:









Vanavond met pups:







Veilig vanaf de bank naar de monsters in de diepte kijken:



Het is héél gezellig hier in huis *;

Ohja, en ik heb een probleem... Ik weet niet meer welke pup ik wil. Het was al die tijd Bruin die mijn favoriete was. Mooiste koppie, lekker knuffelig O+ En echt een leuk hondje gewoon. Maar nu komt Donkerblauw's karaktertje ineens naar voren en ohhh wat is ze schattig... Ze lijkt op haar vader qua karakter, terwijl Bruin meer op Cookie lijkt. Donkerblauw is dus echt wel wat anders dan ik tot nu toe gewend ben; heel er mens/baasgericht, wil héél graag iets met/voor je doen, nu al. Ze apporteert al voor me, en waar Bruin het ook reuze gezellig vindt en de dummy of het speeltje pakt maar vervolgens langs me heen rent om hem lekker zelf te gaan slopen/iets anders te gaan doen brengt Donkerblauw hem heel gericht bij mij terug met een super blij kwispelend staartje en platte oortjes van 'jij bent heel blij nu he?? ik ook!!' O+

Dus nu weet ik het niet meer. Donkerblauw is niet de mooiste in ieder geval, en hoe (al dan niet lelijk :') ) ze precies gaat worden kan ik nog niet voorspellen, maar dat Bruin knapper wordt denk ik wel te zien. En Bruin is ook leuk en lief. Maar dat hele blije van Blauw... dat doet toch ook wel wat vind ik. Mijn man is groot fan van haar, dochter ook. Blauw is op haar beurt fan van ons allemaal, en is de eerste die bij je komt als je roept, en als je op de grond zit klimt ze op schoot om heel blij kwispelend je gezicht te likken. En ik denk dat ze echt potentie heeft wat werken betreft, meer dan Bruin. Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik er naar neig om toch haar misschien maar te houden...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_200975461
Eigenlijk geef je jezelf al antwoord :)
pi_200976434
Hahaha, ze weten nog niet het nut van de bak :D
Eerst spelen en dan gewoon laten lopen :D :D

Wat een karwei ook voor je Miss Isis met het steeds schoonmaken.
pi_200976500
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 00:07 schreef Verida het volgende:
Eigenlijk geef je jezelf al antwoord :)
:Y

Blauw heeft jullie gekozen. Is niet te negeren O-)
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 19 augustus 2021 @ 09:24:21 #197
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_200977294
Was donkerblauw niet de pup waar de keizersnede net op tijd voor kwam?
  donderdag 19 augustus 2021 @ 10:01:45 #198
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_200977993
Het uiterlijk van een pup kan met het opgroeien nog best veranderen maar het karakter is een blijvertje toch ? :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_200978097
Het zou me niets verbazen als het donkerblauw wordt O+ Klinkt als een lieve, vrolijke pup waar jullie allemaal dol op zijn. En zij op jullie.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200982060
Ik vond donkerblauw al een tijdje leuk, haar uiterlijk was me wel opgevallen, maar ik dacht dat dat misschien kwam doordat het geen teefje was (ja, ik heb de hele tijd gedacht dat donkerblauw het reutje was).
Ach miss_isis, het is allemaal geen modeshow. Je neemt een maatje voor het leven, ik denk dat je dan toch vooral naar de persoonlijkheid moet kijken. Je gooit er straks gewoon een extra knappe reu bovenop en dan krijg je toch weer mooie pupjes. Het maakt voor haar fok-kansen toch niet zoveel uit? Ze heeft geen kleurfouten dus zal gewoon goedgekeurd worden lijkt me. Misschien haalt ze dan geen uitmuntend op een show maar dat geeft als ze een full-bred labrador is toch niet? Of wel? Jij hebt hier meer verstand van :P

In ieder geval is donkerblauw wel duidelijk de survivor, ze begon als kleinste van het stel en kijk haar nu toch eens O+ een echte people-pleaser, I love it :D
pi_200982568
Och dat is vast moeilijk als je al een beetje gericht was op Bruin, maar Blauw klinkt echt als wat je zocht in een pupje en waarom je voor deze reu hebt gekozen... Hoe kies je ook uit allemaal schattige leuke puppies? O+

quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 23:54 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]


Toen het katertje heel vrolijk op drie pups afstapte werd hij eerst enthousiast en liefdevol belebberd en vervolgens aan zijn oortje omhoog van de grond af gehesen alsof hij een speelgoedje was :')


Oeps _O- :D O+


Wat geweldig, die mini kittens tussen de grote honden en pups!
pi_200982878
Och die Frummel met de kittens O+

En inderdaad, het klinkt alsof je jezelf al antwoord hebt gegeven wat betreft de keuze voor de pup! Zeker gezien de reden waarom je voor de reu hebt gekozen in combinatie met Cookie. Ach en ze zijn allemaal toch zo schattig... Het ziet er uit als een paradijsje bij jullie met al dat kleine spul!


PS toen ik net keek was de ren leeg maar kwam er wel een grote lab (Nori of Cookie, ik vermoed Cookie) even checken of er nog wat te snacken op het aanrecht lag _O-
  donderdag 19 augustus 2021 @ 18:57:50 #203
386633 Adnap
I love Life !
pi_200986124
Volgens mij heb je niets te kiezen maar ben je al gekozen door Donkerblauw :D
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200986557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 09:24 schreef Fietsertje70 het volgende:
Was donkerblauw niet de pup waar de keizersnede net op tijd voor kwam?
Donkerblauw was inderdaad de pup die samen met een broertje voor de uitgang lag waardoor de keizersnede nodig was. Zij kwam zelf heel goed bij, dat was geen probleem, voor haar was er nog niet echt sprake van nood. Maar het broertje waar ze mee samen lag had een al losgelaten placenta en heeft het niet gehaald.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:01 schreef deedeetee het volgende:
Het uiterlijk van een pup kan met het opgroeien nog best veranderen maar het karakter is een blijvertje toch ? :)
Tot op zekere hoogte verandert het allebei nog, en tegelijkertijd staan er ook van allebei al wel dingen vast. Qua karakter valt er natuurlijk nog best een boel bij te schaven en aan te passen door training (of er valt nog een boel te verpesten als je een hond verkeerd/niet zou opvoeden en trainen). Ook zegt het gedrag in het nest niet altijd alles over hoe het karakter als volwassen hond gaat worden, een in het nest rustig pupje kan best als volwassen hond een wildebras worden (puppy Roze uit het vorige nest was in het nest best rustig en een beetje een einzelganger. Laatst kwam ze even op bezoek en was het een ontzettend enthousiaste, lompe en best wel drukke jonge hond geworden).

Maar dit soort dingen als het verschil tussen Bruin en Blauw in gedrag zijn wel een duidelijke indicatie van een echt verschil in karakter/aanleg. En qua uiterlijk worden ze natuurlijk nog volwassen en groeien ze nog verder uit, maar dingen als de vorm van het hoofdje, de ooraanzet, staartvorm/aanzet, vacht, etc. zijn nu ook al wel in te schatten. Dus nouja, allebei kan het nog alle kanten op, binnen de aanwezige kaders :')

quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:33 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ik vond donkerblauw al een tijdje leuk, haar uiterlijk was me wel opgevallen, maar ik dacht dat dat misschien kwam doordat het geen teefje was (ja, ik heb de hele tijd gedacht dat donkerblauw het reutje was).
Ach miss_isis, het is allemaal geen modeshow. Je neemt een maatje voor het leven, ik denk dat je dan toch vooral naar de persoonlijkheid moet kijken. Je gooit er straks gewoon een extra knappe reu bovenop en dan krijg je toch weer mooie pupjes. Het maakt voor haar fok-kansen toch niet zoveel uit? Ze heeft geen kleurfouten dus zal gewoon goedgekeurd worden lijkt me. Misschien haalt ze dan geen uitmuntend op een show maar dat geeft als ze een full-bred labrador is toch niet? Of wel? Jij hebt hier meer verstand van :P

In ieder geval is donkerblauw wel duidelijk de survivor, ze begon als kleinste van het stel en kijk haar nu toch eens O+ een echte people-pleaser, I love it :D
Haha, nee ze is inderdaad echt een dame, Lichtblauw is de enige heer in het gezelschap :D En nee het maakt opzich niet héél veel uit, zolang ze maar functioneel en gezond in elkaar zit. En een exterieurkeuring is sowieso niet verplicht. Maar goed, een Labrador heeft natuurlijk een bepaald uiterlijk, en dat probeer je toch een beetje vast te houden.

Ik laat me daar niet zo erg door leiden (daarom heb ik ook Bryce gebruikt als reu), maar het is toch wel fijn als je een hondje kunt fokken dat nog een beetje op een Labrador lijkt :P Geen rare scheve oren, geen dunne kromme staart, beetje normale vacht... Dat soort uiterlijke dingen maken, samen met het karakter, van een Labrador een Labrador. Dus hoewel ik dat beslist niet het belangrijkste vind zou het toch het ideaalplaatje zijn als je een hondje met het gewenste karakter en daarbij ook nog een mooi en redelijk rastypisch uiterlijk zou kunnen fokken (waarbij wat ik mooi en rastypisch vind niet precies gelijk is aan wat er wint in de showring). En Uitmuntend verwacht ik sowieso al niet trouwens, voor een leuke ZG doe ik het ook :P

Maar ja, al met al neig ik wel steeds sterker naar Blauw. Ik zat vanmiddag zelfs al te bedenken wie ik dan Bruin moet gaan geven en waar ze zou passen... Ik denk dat Blauw het misschien toch wel gaat worden, want wat sommigen hier ook al zeiden; haar karakter is wel waarvoor ik Bryce gekozen heb. Dus eigenlijk is dat waar ik uiteindelijk voor wil gaan, denk ik.

Vanochtend is Bruin trouwens nog even mee geweest naar de dierenarts. Ze had een klein bultje onder bij haar staartaanzet en dat wilde ik laten checken. Oma Nori heeft ook wat bultjes hier en daar en die moesten ook gecheckt, dus dat kon mooi tegelijk. Het bultje van Bruin was wat ik al dacht; een kleine cyste met helder vocht die waarschijnlijk gekomen is door een ongelukkig hoektandje van één van de nestgenootjes. Ze nemen elkaar soms zó hard te grazen... Er wordt gerukt aan oortjes en staartjes tot ze het uitgillen. Dus zo'n bultje is niet heel gek opzich. De dierenarts heeft het aangeprikt en leeg gezogen, verder hoeven we er niets mee. De bultjes van oma Nori waren gelukkig allemaal vetbultjes, en ook daar hoeft niets mee. Ze heeft één iets grotere bult (formaat kers ofzo) in haar achterpoot en die zou als hij groter wordt tzt misschien verwijderd moeten worden vanwege de locatie, maar ook dat heeft allemaal geen haast.

Bruin was zo dapper bij de dierenarts, ze waggelde aan haar lijntje zo braaf rond en was heel lief. Ze vond de dierenarts heel lief, ze gaf geen kik toen het bultje aangeprikt werd, en ook in de auto (20 minuten heen en 20 terug) was ze helemaal stil. Ik had Cookie meegenomen voor morele steun (Nori was natuurlijk ook mee maar die is daar iets minder geschikt voor :') ) en dat ging prima.



Toen oma Nori aan de beurt was ging ze maar slapen (nadat ze in de behandelkamer had gepoept :') ):

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_201004823
Stoere puppie O+
pi_201017068
Gisteren (en vanavond) hebben de pups heerlijk buiten gespeeld op het gazon. Ze hebben zich uitstekend vermaakt :)







































































"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:01:04 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201017993
Kipbescherming gebeld. :+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:38:16 #208
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201019065
O+ Eitje
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_201019948
Nog maar 3 weken van alle puppies genieten 😢
pi_201035717
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 22:01 schreef Hyperdude het volgende:
Kipbescherming gebeld. :+
Haha, ja de kippen hebben het zwaar, die lopen altijd ongehinderd rond, maar die kleine pups snappen nog niet helemaal dat je zo'n kip met rust hoort te laten. Idem voor de katten, trouwens. Al hebben ze daar iets meer respect voor vanwege de scherpe puntjes die er aan zo'n kat zitten :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 22:38 schreef Pinnenmutske het volgende:
O+ Eitje
Nee, geen Eitje, die woont sinds eind vorig jaar bij een kennis en heeft het gezellig met haar kippen :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 23:11 schreef Yinny het volgende:
Nog maar 3 weken van alle puppies genieten 😢
Nog maar twee weken zelfs... Ze zijn vandaag precies 6 weken. Over twee weken en één dag vertrekt de eerste, die dinsdag vertrekken er twee, en woensdag nog eentje. Die vrijdag (10 september) gaat de laatste. En dan hebben we alleen nog onze Lexi over, en wordt het leven weer normaal :)

Vandaag dus zes weken oud, dus weer portretjes gemaakt!

Bruin:







Donkerblauw:







Groen:







Lichtblauw:







Oranje:







Roze:







Bonuskittens (pas op, die foto van Raya zo zoet dat het glazuur bijna van je tanden springt... :') ):

Aygo



Ronja



Raya



Extreem zoete Raya, klikken op eigen risico :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_201036252
Ik vind donkerblauw stiekem de mooiste pup, dus ik heb geen "goede" labradorsmaak, denk ik. _O- Groen kijkt hier wel een beetje alsof 'ie een Heel Zwaar leven heeft, hahaha. Raya. O+
Your opinion of me is none of my business.
pi_201039512
Ik zie het niet wat er "mis" zou zijn met donkerblauw iig. Ik zie een knappe puppy. Hier in de wijk wonen een stuk of 5 labradors en ze zijn allemaal weer volstrekt anders. En ik vind ze allemaal even lief en knap O+
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 23 augustus 2021 @ 16:58:19 #213
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201043174
Hoe heet de kip dan?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_201045420
Ik heb er ook geen zicht op maar ik zie ook alleen maar een knappe pup. Maar eigenlijk heb ik alleen oog voor Raya O+ (Die foto van Aygo mag er ook wezen trouwens!)
pi_201048253
Toen ik er nog niet zo veel mee bezig was zag ik ook niet echt verschil in wat een mooie hond is en wat minder ;) Maar hoe meer Labradors je ziet, hoe meer oog je er voor gaat krijgen. Niet dat ik er nu ineens alles van weet, maar ik heb wel leren zien wat ik mooi vind in een hond/Labrador en hoe een hond mooi in verhouding is. En Bruin is objectief gezien een mooier hondje dan Blauw :)

Maar, schoonheid is niet alles, en de keuze is gemaakt...

Dit is d'r dan; Enter The Lab Look at my Lexus, onze Lexi O+





"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_201048370
Wat een kopje. O+ Hopelijk kerngezond en geen fok belemmeringen later!
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:35:14 #217
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201049884
Nou op die eerste foto kijkt ze echt wel keistoer.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:48:50 #218
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201052496
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_201053590
Welkom Lexie!
pi_201059737
camera doet het niet -O-
pi_201080628
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:35 schreef Fietsertje70 het volgende:
Nou op die eerste foto kijkt ze echt wel keistoer.
Dat is ze ook zeker! Niks niet bang, best een pupje met pit 8-)

Ik had nog een paar foto's van afgelopen maandag toen papa Bryce op bezoek was :) En ze zijn gisteren gechipt, dus ze hebben nu ook hun officiële naam gekregen!



Bruin, Enter The Lab Beautiful Bugatti:









Donkerblauw, Enter The Lab Look At My Lexus (onze Lexi)









Groen, Enter The Lab Do You Like My Lotus:











Lichtblauw, Enter The Lab Amazing Maserati:











Oranje, Enter The Lab Make A Move Mercedes:









Roze, Enter The Lab Pretty Little Porsche:









De dappere dodo's maken kennis met papa:









Poging(en) tot familieportret:







"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_201080715
En toen waren ze vandaag ook nog naar de dierenarts geweest, en zijn ze allemaal getitert, onderzocht, en helemaal goedgekeurd. Geen bijzonderheden gevonden, dus dat is altijd fijn. De dierenarts zei dat ze het een feestje vindt om mijn pups te checken, omdat ze altijd zo lief en leuk en gezond en vrolijk zijn O+

Maar twee foto's zonder gezichten, dus helaas, daar moeten jullie het mee doen :P





Heb nog wel een bonusfoto van de kittens, die zijn inmiddels 5 weken en super schattig O+





Kitten nummer 3 was met haar moeder aan het spelen op de grond, dus staat helaas niet op de foto. Maar ook zij is schattig moeten jullie maar van me aannemen 8-)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 26 augustus 2021 @ 15:15:17 #223
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201081168
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_201086850
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenootje O+ Geniet ervan!
En dank je wel voor alle moeite die je er in steekt om ons allemaal mee te laten genieten van jullie prachthonden :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:13:50 #225
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201087380
Dikke kittenvoetjes O+
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_201088626
Dat laatste familieportret is echt briljant! En ik vind ook de puppies met papa allemaal heel cute O+

En het neusje van Raya!!!
pi_201090947
Weer erg genoten van dit nest. Ik denk dat jullie de goede keuze hebben gemaakt.
Ik denk wel te snappen wat je bedoelt met de verschillen tussen bruin en Lexi, maar er gaat niets boven een gouden karakter.

Mooie pups weer en fantastische foto's ook.
Dank dat we weer mee mochten kijken.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_201101083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:37 schreef yinu het volgende:
Dat laatste familieportret is echt briljant! En ik vind ook de puppies met papa allemaal heel cute O+

En het neusje van Raya!!!
Haha, de eigenaresse van Bryce stuurde als reactie op dit portret:



Deze foto:



:')

Daar deed hij mij ook enorm aan denken, dat soort Heel Serieuze portretten van vroeger :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:13 schreef Symphonic het volgende:
Weer erg genoten van dit nest. Ik denk dat jullie de goede keuze hebben gemaakt.
Ik denk wel te snappen wat je bedoelt met de verschillen tussen bruin en Lexi, maar er gaat niets boven een gouden karakter.

Mooie pups weer en fantastische foto's ook.
Dank dat we weer mee mochten kijken.
Graag gedaan hoor! :) En ik denk ook dat het de goede keuze is. Niet dat het karakter van Bruin minder is, absoluut niet. Maar gewoon een beetje anders, en ik denk dat we met Donkerblauw net wat meer kunnen bereiken qua trainen en dergelijke :)

En over foto's gesproken....

Niet de mooiste foto's, maar vanmiddag hadden we bezoek. Een vriendinnetje van onze oudste kwam spelen en werd daarna opgehaald door haar beide ouders, broer en zus met hun hond zodat iedereen even kon puppyknuffelen en de pups even konden socializen. De hond is een Leonberger, dus behoorlijk veel hond! De pups vonden het heel interessant, zo'n grote andere hond :)



























"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:16:00 #229
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201101269
Wat leuk om te zien dat die grote lobbes met de pups wil spelen. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_201103353
Geweldige updates weer! Vooral als je een paar dagen achterloopt :D

Ze blijven groeien 😅. En het blijft geweldig om toch steeds weer een nieuw nestje te zien ontwikkelen O+ O+

Laatste weekje?

Hoe vond papa Bryce de pups? Of had t em niet uitgemaakt als ze niet van hemzelf waren? :P en ziet hij ze gewoon als puppies ofzo.
Haha beetje raar geformuleerd maar dat krijg je op dit tijdstip :P
pi_201131293
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 23:05 schreef Lingue het volgende:
Geweldige updates weer! Vooral als je een paar dagen achterloopt :D

Ze blijven groeien 😅. En het blijft geweldig om toch steeds weer een nieuw nestje te zien ontwikkelen O+ O+

Laatste weekje?

Hoe vond papa Bryce de pups? Of had t em niet uitgemaakt als ze niet van hemzelf waren? :P en ziet hij ze gewoon als puppies ofzo.
Haha beetje raar geformuleerd maar dat krijg je op dit tijdstip :P
Bryce was super lief voor de pups, hij vond ze best interessant geloof ik. Maar hij snapt niet dat ze van hem zijn hoor. Dat pleziertje met Cookie bijna 4 maanden eerder houdt voor hem geen verband met die zes kleine piranha's die hem steeds achterna liepen en waar hij per se mee op de foto moest :D :')

En ja, vandaag zijn ze precies zeven weken. Dus nog één week met z'n zessen, maandag de 6e vertrekt puppy Roze als eerste. Wordt toch wel weer even een momentje hoor...

De komende week hebben we nog volgepland met allerlei activiteiten, elke dag gaan we iets doen. Morgen naar de school waar mijn nicht directeur is (groep 3 heeft daar een project over dieren), dinsdag naar het water achter ons huis, woensdag naar de school van onze eigen kinderen, donderdag met de fokster van onze Puck (die wilde graag komen knuffelen) en de pups naar het bos, en vrijdag gaan we met alle pupkopers naar de lokale markt. Dan kan iedereen vast met zijn eigen pup een rondje lopen en oefenen met hoe dat gaat. Zaterdag komt er nog een stel met een pup uit het vorige nest van Cookie (puppy Roze) op bezoek, en dan zondag is het een relatief rustige dag met een kort bezoekje tussendoor.

En dan die maandag dus de eerste verhuizing, dinsdag twee, en woensdag eentje. Dan donderdag even niks (dan gaan we met onze Lexi en puppy Groen naar de intratuin denk ik) en vrijdag wordt de laatste (puppy Groen dus) opgehaald. Druk druk druk...

Vandaag dus zeven weken, en weer portretjes gemaakt :)

Bruin





Donkerblauw





Groen





Lichtblauw





Oranje





Roze



"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 29 augustus 2021 @ 21:09:50 #232
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201132167
Puppy Roze O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_201170153
Hoe gaat het met alle socialisatie-uitjes? Heb je nu nog meer een beeld van al de verschillende karakters? Lijkt me zo leuk om te zien dat ze, ondanks dat ze zo klein zijn, toch al zo anders op dingen reageren. O+
  woensdag 1 september 2021 @ 19:05:12 #234
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201170158
Hoe gaat het nu?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_201171243
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 19:05 schreef Pinnenmutske het volgende:
Hoe gaat het nu?
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 19:05 schreef Broccolitaartje het volgende:
Hoe gaat het met alle socialisatie-uitjes? Heb je nu nog meer een beeld van al de verschillende karakters? Lijkt me zo leuk om te zien dat ze, ondanks dat ze zo klein zijn, toch al zo anders op dingen reageren. O+
Het gaat heel goed! Karaktertjes worden inderdaad steeds duidelijker, alle pups zijn sinds een week ongeveer verdeeld over de stellen/gezinnen. Iedereen is tevreden met hun pupje, en ook ik ben tevreden met de verdeling. Roze is lekker fanatiek, dus die krijgt een ervaren baasje, Ook Oranje lijkt iets drukker en krijgt mensen met ervaring. Groen is redelijk bescheiden en kijkt een beetje de kat uit de boom meestal, en wordt een eerste hond voor haar gezin. En Bruin is een heel lief en mooi hondje, en gaat als eerste hond naar een stel dat misschien een nestje zou willen fokken.

Maandag waren we op school, daar heb ik een soort van spreekbeurt gehouden voor de kindjes van groep 3. De kinderen hadden vragen bedacht en ik had wat dingen meegenomen om te laten zien. De pups vonden het bijna net zo leuk als de juffen en kindjes :D













Gisteren gingen ze zwemmen, daar heb ik helaas geen foto's van uitgezocht en ge-upload ivm druk-druk-druk. En vanmiddag gingen ze mee naar de school van onze eigen kinderen. Daar waren ze een enorme hit, de kinderen hebben ze geaaid en mee aan de lijn rondgelopen (en gerend) op het schoolplein.





Geen herkenbare gezichten maar toch ff in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen het uitje naar het bos, en dan vrijdag de Grote Expeditie naar de markt met alle nieuwe baasjes. We vervelen ons voorlopig nog niet...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_201180029
Wat geweldig voor de kinderen en de pups! Laatste week alweer...
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:26:15 #237
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201192882
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_201201194
Dinsdag waren we bij het water, alwaar ik een aantal zeer teleurstellende en verkeerd belichte foto's heb gemaakt :')



















En toen waren we gisteren ook nog in het bos geweest, waar de foto's ook niet fantastisch waren maar wel een klein beetje beter waren gelukt dan dinsdag.



















































"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_201201222
Leuk om te zien!!
Ben je dan niet de hele tijd aan het 1-2-3-4-5 ja 6 tellen ;)
pi_201201514
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:49 schreef mrien het volgende:
Leuk om te zien!!
Ben je dan niet de hele tijd aan het 1-2-3-4-5 ja 6 tellen ;)
Haha :D valt mee hoor ;) Je moet wel continu opletten natuurlijk, maar ze blijven over het algemeen wel aardig in het zicht. En ze luisteren meestal wel als ik ze roep. Cookie luistert ook gewoon, en als ik haar roep huppelt het hele clubje daar ook wel weer achteraan. Het zal op deze leeftijd niet gauw gebeuren dat er eentje in z'n uppie vandoor gaat gelukkig, je raakt ze niet gauw echt kwijt :)

We gaan als we ze los laten overigens wel bewust naar rustige plekken toe zonder andere mensen/honden, want het is wel een uitdaging om zes pups en een volwassen hond tegelijk onder controle te houden als ze een andere hond zien. En niet elke andere hond vindt zulke kleintjes leuk ook. Contact met andere honden doen we dus alleen onder gecontroleerde omstandigheden zodat we dat goed kunnen begeleiden :)

Vandaag zijn we ook nog op de markt geweest! Ik heb zelf geen foto's gemaakt, ik was te druk met stressen en opletten of alles wel goed ging. We hadden alle pupkopers uitgenodigd en iedereen was er, dat was erg leuk. Sommigen hebben speciaal 1,5-2 uur enkele reis in de auto gezeten om een half uurtje op de markt te wandelen met hun pup O+ Ik heb van één setje kopers (baasjes van puppy Bruin) inmiddels een paar foto's gekregen, kan er een paar delen waar geen gezichten op staan:





Lexi O+



"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:40:12 #241
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201201943
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:56:47 #242
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201202152
Wil ik wel weten wat dat bruine harige ding is waar ze in het bos mee aan de wandel zijn?
pi_201214003
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:56 schreef Fietsertje70 het volgende:
Wil ik wel weten wat dat bruine harige ding is waar ze in het bos mee aan de wandel zijn?
Ik weet niet of jij dat wilt weten :+ Maar het is een (ietwat mottige, want 6 jaar oude) dummy met konijnenvacht. Geen in het bos gevonden dood beestje dus ;)

Vandaag was puppy Roze van het vorige nestje op bezoek O+ Ze lijkt echt precies op haar moeder!



Haar baasjes hadden hun nichtje meegenomen, zij had zich er al weken op verheugd en was helemaal dol op de puppy's O+


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vanochtend tijdens het ontbijt was Oranje zo schattig... Ze hadden allemaal behoorlijk honger (want meer dan 12 uur niet gegeten; sinds de vorige avond) dus alle pups duiken dan gauw in hun bak vlees. Maar Oranje had andere prioriteiten, en die kwam eerst mij heel druk kusjes en knuffels geven voordat ze ging eten O+ O+



"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_201214401
Heel schattig maar dat klinkt alsof ze verkeerd instinct heeft :P .
pi_201221565
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:56 schreef Fietsertje70 het volgende:
Wil ik wel weten wat dat bruine harige ding is waar ze in het bos mee aan de wandel zijn?
Ik had diezelfde vraag. Blij dat t een dummy is :P
pi_201221589
Ohhh het zit er echt bijna op… tijd is voorbij gevlogen!

Afscheid komt erg dichtbij nu. Zal na zoveel nestjes vast nog steeds dubbel voelen.
pi_201232478
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 09:37 schreef Lingue het volgende:
Ohhh het zit er echt bijna op… tijd is voorbij gevlogen!

Afscheid komt erg dichtbij nu. Zal na zoveel nestjes vast nog steeds dubbel voelen.
Ja, morgenochtend... Het ging toch best wel snel voorbij weer.

8 weken oud vandaag, dus, tussen alle drukke voorbereidingen voor het vertrek (heeeeel veel papierwerk vooral) door nog tijd gevonden voor de portretjes :)

Bruin









Donkerblauw









Groen









Lichtblauw









Oranje









Roze









Roze gaat morgenochtend als eerste. Vanavond moeten we de laatste dingen nog in orde maken; even alle uitgeprinte uitslagen etc in de mappen stoppen. De handleidingen hebben we al geprint, een persoonlijke brief voor elke eigenaar, en een schema met de groei van de pup en de ontworming/titerbepaling/vaccinatie etc. Puppypakketen staan ook klaar, koopcontracten zijn uitgeprint in tweevoud... We zijn er wel zo'n beetje klaar voor :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 5 september 2021 @ 20:50:01 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201232508
Wat moeten wij dan? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201232599
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 20:50 schreef Hyperdude het volgende:
Wat moeten wij dan? :P
Uhhh... gelukkig hebben we de foto's nog..? :+

Mijn man had het er over dat hij van de puppycam een kittencam wil maken als de laatste pup straks weg is :') De kittens hebben we natuurlijk nog, en die zijn 's nachts en af en toe overdag in hun eigen aparte kamertje. Hij wilde de camera daar ophangen. Dus misschien gaan we dat wel doen, dan kunnen mensen zo een beetje afkicken :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 5 september 2021 @ 21:14:22 #250
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201233046
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 20:55 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]
Uhhh... gelukkig hebben we de foto's nog..? :+

Mijn man had het er over dat hij van de puppycam een kittencam wil maken als de laatste pup straks weg is :') De kittens hebben we natuurlijk nog, en die zijn 's nachts en af en toe overdag in hun eigen aparte kamertje. Hij wilde de camera daar ophangen. Dus misschien gaan we dat wel doen, dan kunnen mensen zo een beetje afkicken :')
Thnx. voor jullie inspanningen. ^O^

Heb altijd nog Disney als reserve vermaak ;)


How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 6 september 2021 @ 10:20:56 #251
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201237431
Daaaaag Puppy Roze O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 6 september 2021 @ 13:22:49 #252
386633 Adnap
I love Life !
pi_201239584
Dank je wel dat we wederom mee mochten kijken !
Vaarwel lieve puppy's het ga jullie goed !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_201240847
Prachtig die foto's wat zou ik daar graag mee willen knuffelen, het fijnste en liefste hondenras wat mij betreft! _O_ *;
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201242269
Dankjewel dat je ons weer hebt mee laten genieten 8 weken lang van die minipups tot blije speelse hondjes.
Het was weer een mooie reis en leuk om te zien! O+ O+ O+

Heel veel speel plezier bij de nieuwe baasjes puppies!!

Enne de kittencam vind ik geweldig bedacht door je man. Ik ga kijken O+
pi_201252265
Wat hebben jullie weer een goede start verzorgd voor 6 leuke hondjes! Daar gaan de baasjes veel plezier aan beleven. Zo schattig dat meisje - ik kan me nog goed herinneren dat mijn oom puppies had toen ik ook ongeveer die leeftijd had. Dat vergeet ze nooit meer O+

En een kittencam is zeker welkom als afkickmiddel!
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:05:42 #256
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201254213
Ik zou een wekelijkse update over Lexi trouwens helemaal niet erg vinden....
pi_201254681
Inmiddels zijn er drie verhuist, gisteren ging Roze en vanochtend gingen Bruin en Lichtblauw. Het voelt wel wat leeg hoor, met nog maar drie pups over. Morgenochtend gaat Oranje verhuizen, en dan donderdag even niet, en vrijdag gaat Groen. En dan zijn we met alleen Lexi over...

De eerste foto's druppelen ook al binnen, en gelukkig goede verhalen over hoe de pups het doen:

Roze onderweg naar huis:



Spelen in de tuin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oortje kauwen:



en slapen :Z



Bruin onderweg naar huis:



en thuis in de tuin:



en ook Lichtblauw is thuis:



Fijne berichten, fijne mensen, fijne hondjes... Het gaat goed O+ (ok, gisteren was het ff hard janken in de ochtend, en later toen de eerste in de auto zat. Maar verder gaat het heel goed! :') )
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:38:16 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201255211
Ahw! :* voor jou Miss! Het lijkt mij ook heel moeilijk toch wel hoor!

Die laatste foto van lichtblauw! O+
***
pi_201256465
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:38 schreef BE het volgende:
Ahw! :* voor jou Miss! Het lijkt mij ook heel moeilijk toch wel hoor!

Die laatste foto van lichtblauw! O+
Het went wel, gelukkig. Maar ja, het is wel even lastig soms.

Net telefoon van de baasjes van Bruin, ik dacht al oh jee, wat zou er zijn... Maar ze belde alleen om te vertellen hoe ontzettend blij ze zijn met haar en hoe lief ze is en hoe goed ze het al doet O+ Dat maakt heel veel goed, gelukkig O+

Overigens, voor de liefhebber, de cam is tegenwoordig (en nu as we speak) al af en toe 'kittencam'. De pups liggen te slapen, en de kittens zijn er bij in geklommen en spelen nu tussen de slapende pups in de ren :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_201260949
Ik vroeg me af, breken jullie vrijdag gelijk de ren af? Of laten jullie hem nog even staan omdat er al zoveel tegelijk verandert? Kan me ook wel voorstellen dat je van de zooi af wil :')
Of houden jullie misschien zelfs een stukje puppyren als “rustplekje” voor Lexi? Dat hoor je wel vaker toch? Dat je pups een plek moet geven waar je ze neer kan zetten als ze zelf geen rust pakken?
  woensdag 8 september 2021 @ 20:07:56 #261
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201270396
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201273917
Lopen de andere pups nog te zoeken naar de pups die al "het huis uit zijn"? En Cookie en de andere honden?
pi_201290639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 23:18 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ik vroeg me af, breken jullie vrijdag gelijk de ren af? Of laten jullie hem nog even staan omdat er al zoveel tegelijk verandert? Kan me ook wel voorstellen dat je van de zooi af wil :')
Of houden jullie misschien zelfs een stukje puppyren als “rustplekje” voor Lexi? Dat hoor je wel vaker toch? Dat je pups een plek moet geven waar je ze neer kan zetten als ze zelf geen rust pakken?
Ehh nou dat was nog even de vraag, maar we hebben hem nu vanochtend maar meteen afgebroken. Want inderdaad, we wilden toch best wel graag van de zooi af :') En vanmiddag hebben we weinig tijd, want we gaan weg. En morgen is het ook alweer erg druk, dus uiteindelijk was het het makkelijkst om dan maar vanochtend te beginnen met afbreken. De cam is nu ook uit, misschien dat hij dit weekend door manlief wordt omgeturnd in kittencam, dan zal ik het wel even laten weten :)

Voor Lexi gaan we geen aparte bench of ren neerzetten, tenzij zou blijken dat ze dat echt heel erg nodig zou hebben ofzo. Maar ik verwacht dat we ons wel gaan redden zonder. We hebben in feite een soort permanente ren, een stuk van de woonkamer is met een hekje afgezet en daar slapen de honden normaal (hebben ze hun eigen bankstel en hun manden staan enzo). Daar gaat Lexi vannacht dus slapen, is het idee. En daar zou ze ook eventueel soms in kunnen overdag als ze zichzelf te druk zou maken.

quote:
Het waren (zijn) er nu nog twee hoor :P De laatste gaat zometeen verhuizen. Dan hebben we alleen onze eigen piranha nog O+

quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 07:29 schreef Verida het volgende:
Lopen de andere pups nog te zoeken naar de pups die al "het huis uit zijn"? En Cookie en de andere honden?
Nee, voor die kleintjes is het een beetje uit het oog uit het hart. Ik merk wel dat ze wat rustiger zijn met z'n tweeën, eerder was er altijd wel een nestgenootje om ondeugd mee uit te halen en nu zijn ze natuurlijk maar met twee. Maar ze zoeken niet ofzo. En Cookie vindt het wel lekker rustig geloof ik :') Ze is ook wel grotendeels klaar met zogen, ze wil (in ieder geval de meeste tijd) niet meer dat deze twee nog bij haar proberen te drinken. De andere honden interesseert het niet, op onze bejaarde Puck na dan want die vindt elke pup er één te veel :')

Gisteren waren we in de intratuin:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.








SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.










En nog wat foto's van de hummels die verhuist zijn:

Bruin:





Lichtblauw:







Oranje:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 11 september 2021 @ 02:51:00 #264
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201302597
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_201305547
Voor de geïnteresseerden, de puppycam is inmiddels kittencam. Al zijn de kittens het grootste deel van de tijd los in de woonkamer, ze komen soms even in hun eigen kamertje om te eten of op de kattenbak te gaan en dan zijn ze te zien. Ook 's nachts en 's ochtends zijn ze daar :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_201305819
Die foto in de spoiler van Puppy Oranje is echt zo ontzettend lief! O+
pi_201322589
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:28 schreef Angelfrouk het volgende:
Die foto in de spoiler van Puppy Oranje is echt zo ontzettend lief! O+
Hahaha jaa zo zoet! Ik zag de foto en dacht “jaa, nu kan het nog...” over een paar weken is de pup veel te sterk voor dat kind en dan duurt het wel even voordat het kind het weer wint van de hond :')
  donderdag 16 september 2021 @ 09:15:35 #268
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_201380128
Ik kom een van je kittens tegen op 9gag !

-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 16 september 2021 @ 09:20:38 #269
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_201380228
Hm krijg de screenshot niet geupload geloofk :')
https://9gag.com/gag/azMnY7z?ref=android
Hoop dat t linkje wel werkt :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_201383774
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:20 schreef Nonneke het volgende:
Hm krijg de screenshot niet geupload geloofk :')
https://9gag.com/gag/azMnY7z?ref=android
Hoop dat t linkje wel werkt :')
Volgens mij heeft Miss Isis Raya zelf ook op reddit gepost!
Your opinion of me is none of my business.
pi_201403079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:15 schreef Nonneke het volgende:
Ik kom een van je kittens tegen op 9gag !

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:36 schreef Sarasi het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Miss Isis Raya zelf ook op reddit gepost!
:D :')

* Miss_Isis neuriet 'it's a small world after all...'
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_201403757
_O-
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 18 september 2021 @ 20:15:04 #273
386633 Adnap
I love Life !
pi_201417334
HOe gaat het met de pupsels ? Zijn ze een beetje gewend aan de nieuwe eigenaren ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_201466846
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 20:15 schreef Adnap het volgende:
HOe gaat het met de pupsels ? Zijn ze een beetje gewend aan de nieuwe eigenaren ?
Het gaat goed! Voor zover ik hoor doen ze het allemaal prima O+

Lichtblauw:







Roze





Groen



Bruin







Oranje





En onze eigen Lexi:









...die nog even moet oefenen met netjes poseren voor de foto :')

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 22 september 2021 @ 11:13:36 #275
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201466988
🥰😽
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 22 september 2021 @ 19:18:06 #276
386633 Adnap
I love Life !
pi_201473731
*; *; *; *; *;
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  woensdag 22 september 2021 @ 21:04:33 #277
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201475656
Eerste foto gaat het nog goed dat poseren....
pi_201483757
Vandaag op bezoek geweest bij papa O+























Ook even met de ooms op de foto:



En toen in de auto, lekker een kluifje eten en slapen op de terugweg naar huis :)

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 23 september 2021 @ 16:24:46 #279
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201484607
Pappa is een mooie labrador, niet zo'n dikke lompe bonk als je meestal langs ziet wandelen hier.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 23 september 2021 @ 17:13:00 #280
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201485240
Wauw
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 23 september 2021 @ 17:51:49 #281
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201485775
Toch in een paar dagen tijd geleerd om te poseren en een stoere blik te tonen. You go Lexi!
  donderdag 23 september 2021 @ 19:42:12 #282
386633 Adnap
I love Life !
pi_201487480
Wat lijkt ze op haar Papa !!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_201578606
Mooi geposeerd!
pi_201629157
Het poseren gaat steeds beter! 8-)

Afgelopen donderdag de eerste echte puppytraining bij papa:



Alweer een stuk gegroeid:



Ik had nog een paar filmpjes van tijdens de training op FB staan, maar die kan ik zo te zien niet delen hier. Stom.

Dan maar twee foto's van vanochtend in het bos:





O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:14:34 #285
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201629436
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:40 schreef Miss_Isis het volgende:
...

Dan maar twee foto's van vanochtend in het bos:



O+
"Schiet nou op met dat voer." :P
Gelukkig zijn ze redelijk waterbestendig.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201942558
Het gaat zo hard... kijk nou hoe groot Lex alweer is. Gisterochtend op de training samen met haar broertje Lichtblauw:





Met papa:



En vanmiddag kwamen puppy's Roze, Geel en Wit uit het vorige nest van maart 2020 op bezoek om samen te wandelen!







Op het bankje van links naar rechts: puppy Wit, Cookie, Lily, Nori. Onder van links naar rechts puppy Geel, puppy Roze en Lexi O+

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_201943219
Ze worden veel te snel groot
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_201949957
Lexi kan mooi poseren!
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 00:04:47 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201950591
Ahw, dat jonge bekkie op die laatste foto! O+
***
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:39:10 #290
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_201954524
O+ ooooooh
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_201965698
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:05 schreef Miss_Isis het volgende:
Het gaat zo hard... kijk nou hoe groot Lex alweer is. Gisterochtend op de training samen met haar broertje Lichtblauw:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Met papa:

[ afbeelding ]

En vanmiddag kwamen puppy's Roze, Geel en Wit uit het vorige nest van maart 2020 op bezoek om samen te wandelen!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Op het bankje van links naar rechts: puppy Wit, Cookie, Lily, Nori. Onder van links naar rechts puppy Geel, puppy Roze en Lexi O+

[ afbeelding ]
Leuk hoor! Kan je dan merken dat ze elkaar nog herkennen? Of vinden ze gewoon alle andere honden leuk? Dat is iig wel des labradors :D

Heb je geen fotootje van Bruintje nu? Die vond ik leukste :@
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203453421
Hoe is het met Lily en alle andere diertjes bij jullie @Miss_Isis ?
pi_205520004
Ik vroeg me eigenlijk af of er al wat gelukt is met Lily O+
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:58:15 #294
208890 June.
Seriously?
pi_210459773
@Miss_Isis is er nog een update? O+
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')