abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200982568
Och dat is vast moeilijk als je al een beetje gericht was op Bruin, maar Blauw klinkt echt als wat je zocht in een pupje en waarom je voor deze reu hebt gekozen... Hoe kies je ook uit allemaal schattige leuke puppies? O+

quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 23:54 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Toen het katertje heel vrolijk op drie pups afstapte werd hij eerst enthousiast en liefdevol belebberd en vervolgens aan zijn oortje omhoog van de grond af gehesen alsof hij een speelgoedje was :')

Oeps _O- :D O+

Wat geweldig, die mini kittens tussen de grote honden en pups!
pi_200982878
Och die Frummel met de kittens O+

En inderdaad, het klinkt alsof je jezelf al antwoord hebt gegeven wat betreft de keuze voor de pup! Zeker gezien de reden waarom je voor de reu hebt gekozen in combinatie met Cookie. Ach en ze zijn allemaal toch zo schattig... Het ziet er uit als een paradijsje bij jullie met al dat kleine spul!

PS toen ik net keek was de ren leeg maar kwam er wel een grote lab (Nori of Cookie, ik vermoed Cookie) even checken of er nog wat te snacken op het aanrecht lag _O-
  donderdag 19 augustus 2021 @ 18:57:50 #203
386633 Adnap
I love Life !
pi_200986124
Volgens mij heb je niets te kiezen maar ben je al gekozen door Donkerblauw :D
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_200986557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 09:24 schreef Fietsertje70 het volgende:
Was donkerblauw niet de pup waar de keizersnede net op tijd voor kwam?
Donkerblauw was inderdaad de pup die samen met een broertje voor de uitgang lag waardoor de keizersnede nodig was. Zij kwam zelf heel goed bij, dat was geen probleem, voor haar was er nog niet echt sprake van nood. Maar het broertje waar ze mee samen lag had een al losgelaten placenta en heeft het niet gehaald.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:01 schreef deedeetee het volgende:
Het uiterlijk van een pup kan met het opgroeien nog best veranderen maar het karakter is een blijvertje toch ? :)
Tot op zekere hoogte verandert het allebei nog, en tegelijkertijd staan er ook van allebei al wel dingen vast. Qua karakter valt er natuurlijk nog best een boel bij te schaven en aan te passen door training (of er valt nog een boel te verpesten als je een hond verkeerd/niet zou opvoeden en trainen). Ook zegt het gedrag in het nest niet altijd alles over hoe het karakter als volwassen hond gaat worden, een in het nest rustig pupje kan best als volwassen hond een wildebras worden (puppy Roze uit het vorige nest was in het nest best rustig en een beetje een einzelganger. Laatst kwam ze even op bezoek en was het een ontzettend enthousiaste, lompe en best wel drukke jonge hond geworden).

Maar dit soort dingen als het verschil tussen Bruin en Blauw in gedrag zijn wel een duidelijke indicatie van een echt verschil in karakter/aanleg. En qua uiterlijk worden ze natuurlijk nog volwassen en groeien ze nog verder uit, maar dingen als de vorm van het hoofdje, de ooraanzet, staartvorm/aanzet, vacht, etc. zijn nu ook al wel in te schatten. Dus nouja, allebei kan het nog alle kanten op, binnen de aanwezige kaders :')

quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:33 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ik vond donkerblauw al een tijdje leuk, haar uiterlijk was me wel opgevallen, maar ik dacht dat dat misschien kwam doordat het geen teefje was (ja, ik heb de hele tijd gedacht dat donkerblauw het reutje was).
Ach miss_isis, het is allemaal geen modeshow. Je neemt een maatje voor het leven, ik denk dat je dan toch vooral naar de persoonlijkheid moet kijken. Je gooit er straks gewoon een extra knappe reu bovenop en dan krijg je toch weer mooie pupjes. Het maakt voor haar fok-kansen toch niet zoveel uit? Ze heeft geen kleurfouten dus zal gewoon goedgekeurd worden lijkt me. Misschien haalt ze dan geen uitmuntend op een show maar dat geeft als ze een full-bred labrador is toch niet? Of wel? Jij hebt hier meer verstand van :P

In ieder geval is donkerblauw wel duidelijk de survivor, ze begon als kleinste van het stel en kijk haar nu toch eens O+ een echte people-pleaser, I love it :D
Haha, nee ze is inderdaad echt een dame, Lichtblauw is de enige heer in het gezelschap :D En nee het maakt opzich niet héél veel uit, zolang ze maar functioneel en gezond in elkaar zit. En een exterieurkeuring is sowieso niet verplicht. Maar goed, een Labrador heeft natuurlijk een bepaald uiterlijk, en dat probeer je toch een beetje vast te houden.

Ik laat me daar niet zo erg door leiden (daarom heb ik ook Bryce gebruikt als reu), maar het is toch wel fijn als je een hondje kunt fokken dat nog een beetje op een Labrador lijkt :P Geen rare scheve oren, geen dunne kromme staart, beetje normale vacht... Dat soort uiterlijke dingen maken, samen met het karakter, van een Labrador een Labrador. Dus hoewel ik dat beslist niet het belangrijkste vind zou het toch het ideaalplaatje zijn als je een hondje met het gewenste karakter en daarbij ook nog een mooi en redelijk rastypisch uiterlijk zou kunnen fokken (waarbij wat ik mooi en rastypisch vind niet precies gelijk is aan wat er wint in de showring). En Uitmuntend verwacht ik sowieso al niet trouwens, voor een leuke ZG doe ik het ook :P

Maar ja, al met al neig ik wel steeds sterker naar Blauw. Ik zat vanmiddag zelfs al te bedenken wie ik dan Bruin moet gaan geven en waar ze zou passen... Ik denk dat Blauw het misschien toch wel gaat worden, want wat sommigen hier ook al zeiden; haar karakter is wel waarvoor ik Bryce gekozen heb. Dus eigenlijk is dat waar ik uiteindelijk voor wil gaan, denk ik.

Vanochtend is Bruin trouwens nog even mee geweest naar de dierenarts. Ze had een klein bultje onder bij haar staartaanzet en dat wilde ik laten checken. Oma Nori heeft ook wat bultjes hier en daar en die moesten ook gecheckt, dus dat kon mooi tegelijk. Het bultje van Bruin was wat ik al dacht; een kleine cyste met helder vocht die waarschijnlijk gekomen is door een ongelukkig hoektandje van één van de nestgenootjes. Ze nemen elkaar soms zó hard te grazen... Er wordt gerukt aan oortjes en staartjes tot ze het uitgillen. Dus zo'n bultje is niet heel gek opzich. De dierenarts heeft het aangeprikt en leeg gezogen, verder hoeven we er niets mee. De bultjes van oma Nori waren gelukkig allemaal vetbultjes, en ook daar hoeft niets mee. Ze heeft één iets grotere bult (formaat kers ofzo) in haar achterpoot en die zou als hij groter wordt tzt misschien verwijderd moeten worden vanwege de locatie, maar ook dat heeft allemaal geen haast.

Bruin was zo dapper bij de dierenarts, ze waggelde aan haar lijntje zo braaf rond en was heel lief. Ze vond de dierenarts heel lief, ze gaf geen kik toen het bultje aangeprikt werd, en ook in de auto (20 minuten heen en 20 terug) was ze helemaal stil. Ik had Cookie meegenomen voor morele steun (Nori was natuurlijk ook mee maar die is daar iets minder geschikt voor :') ) en dat ging prima.

Toen oma Nori aan de beurt was ging ze maar slapen (nadat ze in de behandelkamer had gepoept :') ):

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_201004823
Stoere puppie O+
pi_201017068
Gisteren (en vanavond) hebben de pups heerlijk buiten gespeeld op het gazon. Ze hebben zich uitstekend vermaakt :)

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:01:04 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201017993
Kipbescherming gebeld. :+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201019065
O+ Eitje
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_201019948
Nog maar 3 weken van alle puppies genieten 😢
pi_201035717
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 22:01 schreef Hyperdude het volgende:
Kipbescherming gebeld. :+
Haha, ja de kippen hebben het zwaar, die lopen altijd ongehinderd rond, maar die kleine pups snappen nog niet helemaal dat je zo'n kip met rust hoort te laten. Idem voor de katten, trouwens. Al hebben ze daar iets meer respect voor vanwege de scherpe puntjes die er aan zo'n kat zitten :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 22:38 schreef Pinnenmutske het volgende:
O+ Eitje
Nee, geen Eitje, die woont sinds eind vorig jaar bij een kennis en heeft het gezellig met haar kippen :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 23:11 schreef Yinny het volgende:
Nog maar 3 weken van alle puppies genieten 😢
Nog maar twee weken zelfs... Ze zijn vandaag precies 6 weken. Over twee weken en één dag vertrekt de eerste, die dinsdag vertrekken er twee, en woensdag nog eentje. Die vrijdag (10 september) gaat de laatste. En dan hebben we alleen nog onze Lexi over, en wordt het leven weer normaal :)

Vandaag dus zes weken oud, dus weer portretjes gemaakt!

Bruin:

Donkerblauw:

Groen:

Lichtblauw:

Oranje:

Roze:

Bonuskittens (pas op, die foto van Raya zo zoet dat het glazuur bijna van je tanden springt... :') ):

Aygo

Ronja

Raya

Extreem zoete Raya, klikken op eigen risico :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201036252
Ik vind donkerblauw stiekem de mooiste pup, dus ik heb geen "goede" labradorsmaak, denk ik. _O- Groen kijkt hier wel een beetje alsof 'ie een Heel Zwaar leven heeft, hahaha. Raya. O+
Your opinion of me is none of my business.
pi_201039512
Ik zie het niet wat er "mis" zou zijn met donkerblauw iig. Ik zie een knappe puppy. Hier in de wijk wonen een stuk of 5 labradors en ze zijn allemaal weer volstrekt anders. En ik vind ze allemaal even lief en knap O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201043174
Hoe heet de kip dan?
Werewolf
pi_201045420
Ik heb er ook geen zicht op maar ik zie ook alleen maar een knappe pup. Maar eigenlijk heb ik alleen oog voor Raya O+ (Die foto van Aygo mag er ook wezen trouwens!)
pi_201048253
Toen ik er nog niet zo veel mee bezig was zag ik ook niet echt verschil in wat een mooie hond is en wat minder ;) Maar hoe meer Labradors je ziet, hoe meer oog je er voor gaat krijgen. Niet dat ik er nu ineens alles van weet, maar ik heb wel leren zien wat ik mooi vind in een hond/Labrador en hoe een hond mooi in verhouding is. En Bruin is objectief gezien een mooier hondje dan Blauw :)

Maar, schoonheid is niet alles, en de keuze is gemaakt...

Dit is d'r dan; Enter The Lab Look at my Lexus, onze Lexi O+

pi_201048370
Wat een kopje. O+ Hopelijk kerngezond en geen fok belemmeringen later!
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:35:14 #217
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201049884
Nou op die eerste foto kijkt ze echt wel keistoer.
pi_201052496
O+
Werewolf
pi_201053590
Welkom Lexie!
pi_201059737
camera doet het niet -O-
pi_201080628
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:35 schreef Fietsertje70 het volgende:
Nou op die eerste foto kijkt ze echt wel keistoer.
Dat is ze ook zeker! Niks niet bang, best een pupje met pit 8-)

Ik had nog een paar foto's van afgelopen maandag toen papa Bryce op bezoek was :) En ze zijn gisteren gechipt, dus ze hebben nu ook hun officiële naam gekregen!

Bruin, Enter The Lab Beautiful Bugatti:

Donkerblauw, Enter The Lab Look At My Lexus (onze Lexi)

Groen, Enter The Lab Do You Like My Lotus:

Lichtblauw, Enter The Lab Amazing Maserati:

Oranje, Enter The Lab Make A Move Mercedes:

Roze, Enter The Lab Pretty Little Porsche:

De dappere dodo's maken kennis met papa:

Poging(en) tot familieportret:

pi_201080715
En toen waren ze vandaag ook nog naar de dierenarts geweest, en zijn ze allemaal getitert, onderzocht, en helemaal goedgekeurd. Geen bijzonderheden gevonden, dus dat is altijd fijn. De dierenarts zei dat ze het een feestje vindt om mijn pups te checken, omdat ze altijd zo lief en leuk en gezond en vrolijk zijn O+

Maar twee foto's zonder gezichten, dus helaas, daar moeten jullie het mee doen :P

Heb nog wel een bonusfoto van de kittens, die zijn inmiddels 5 weken en super schattig O+

Kitten nummer 3 was met haar moeder aan het spelen op de grond, dus staat helaas niet op de foto. Maar ook zij is schattig moeten jullie maar van me aannemen 8-)
pi_201081168
O+
Werewolf
pi_201086850
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenootje O+ Geniet ervan!
En dank je wel voor alle moeite die je er in steekt om ons allemaal mee te laten genieten van jullie prachthonden :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:13:50 #225
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201087380
Dikke kittenvoetjes O+
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')