Geluk dat het bol zelf is, geen derde partij.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:42 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Ik heb deze besteld. https://www.bol.com/nl/nl(...)4/?s2a=#productTitle
Is ¤849.
Bestell bijna altijd alles via Bol zelf en let er op, vanwege de “service”.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:54 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Geluk dat het bol zelf is, geen derde partij.
Hoewel, in mijn ervaring als 'derde partij' is bol dan nog scheutiger met geld ten koste van de 'derde partij' retour geven aan de klant, dus wie weet was dat toch beter geweest.
Ik weet niet hoe bol het communiceert als voor een bepaald product achteraf betalen niet mogelijk is. Als ik de betreffende telefoon wil bestellen, staat de betalingsbewijze automatisch op iDeal. Ik kan kiezen voor alternatieve betalingsmethode waarbij achteraf betalen niet gekozen kan worden maar creditcard bijvoorbeeld wel. Ik vraag me dan af wat er in het geval van TS heeft gestaan, hoe het kenbaar gemaakt is.quote:Op zondag 18 juli 2021 01:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar de definitie van een AV is breed he (6:231)? Dan moet je dat heel expliciet overeenkomen. Dat lijkt me nog een lastig verhaal. Zeker bij een webshop, alles gaat automatisch. Dus iets is al heel snel een AV.
Stond alleen Creditcard en Ideal.Heb geen Kredietkaart. En achteraf betalen voor deze bestelling niet beschikbaar stond er dacht ikquote:Op zondag 18 juli 2021 11:02 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe bol het communiceert als voor een bepaald product achteraf betalen niet mogelijk is. Als ik de betreffende telefoon wil bestellen, staat de betalingsbewijze automatisch op iDeal. Ik kan kiezen voor alternatieve betalingsmethode waarbij achteraf betalen niet gekozen kan worden maar creditcard bijvoorbeeld wel. Ik vraag me dan af wat er in het geval van TS heeft gestaan, hoe het kenbaar gemaakt is.
Heeft ook met fraude te maken. Eerst was Bol te soepel en werd er nooit meer betaald. Bij bedragen van ¤850 zal echt nooit op afbetaling ( afterpay) staan. Ook niet bij goede klanten.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:02 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe bol het communiceert als voor een bepaald product achteraf betalen niet mogelijk is. Als ik de betreffende telefoon wil bestellen, staat de betalingsbewijze automatisch op iDeal. Ik kan kiezen voor alternatieve betalingsmethode waarbij achteraf betalen niet gekozen kan worden maar creditcard bijvoorbeeld wel. Ik vraag me dan af wat er in het geval van TS heeft gestaan, hoe het kenbaar gemaakt is.
Op zich maakt het niet zo heel veel uit.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:57 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Bestell bijna altijd alles via Bol zelf en let er op, vanwege de “service”.
Ik ben verkoper bij bol.com. We verwerken veel bestellingen via bol, dus meerdere malen per maand komt er hier zo'n "Lost in Mail" voorbij. Nog nooit meegemaakt dat de klant niet zijn geld terug kreeg.quote:Op zondag 18 juli 2021 00:04 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hoe weet je dit heel zeker als ik vragen mag? Zou goed nieuws zijn voor TS
Derde partijen krijgen in veel gevallen weer van bol.com de schade door het kwijtraken van het pakket vergoed. 75% van het aankoopbedrag.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Op zich maakt het niet zo heel veel uit.
Derde partijen zijn als de dood dat een pakket niet aankomt, als er echt gezeik is lopen ze risico dat ze niks meer mogen verkopen op bol.. dat kost een hele hoop meer dan iemand het geld teruggeven.
En voor wat voor bedragen heb je het dan over? Neem aan dat het anders is bij bedragen van ¤50 in plaats van ¤850quote:Op zondag 18 juli 2021 12:04 schreef DaneV het volgende:
[..]
Ik ben verkoper bij bol.com. We verwerken veel bestellingen via bol, dus meerdere malen per maand komt er hier zo'n "Lost in Mail" voorbij. Nog nooit meegemaakt dat de klant niet zijn geld terug kreeg.
Grote order, hoog bedrag. Iedereen snapt toch wat er bedoeld wordt.quote:
Meestal lager inderdaad (¤30-120) en hoe hoger het bedrag hoe groter de kans dat ze het even extra gaan checken. Want er kan natuurlijk op deze manier ook gefraudeerd worden. Maar heb het ook wel ooit meegemaakt bij bestellingen van over de 600 euro dat er binnen een week wordt gecrediteerd.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:05 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En voor wat voor bedragen heb je het dan over? Neem aan dat het anders is bij bedragen van ¤50 in plaats van ¤850
Oké dus de mogelijkheid tot achteraf betalen is je wel gegeven. Dat jij er geen gebruik van kan maken omdat je geen CC hebt, is bol niet aan te rekenen. Duidelijk.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:22 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Stond alleen Creditcard en Ideal.Heb geen Kredietkaart. En achteraf betalen voor deze bestelling niet beschikbaar stond er dacht ik
Biljkbaar niet, want mijn post was bedoeld om aan TS duidelijk te maken wat iemand anders bedoelde, omdat dat duidelijk niet aankwam.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:05 schreef baskick het volgende:
[..]
Grote order, hoog bedrag. Iedereen snapt toch wat er bedoeld wordt.
Volgens @DaneV komt er dus altijd uit het onderzoek dat het pakket kwijt is toch of niet @DaneV? Zeker aangezien dit pakket niet aangetekend is verstuurd.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:08 schreef Serinde het volgende:
[..]
Oké dus de mogelijkheid tot achteraf betalen is je wel gegeven. Dat jij er geen gebruik van kan maken omdat je geen CC hebt, is bol niet aan te rekenen. Duidelijk.
Ben benieuwd wat er uit het onderzoek van PostNL komt en welke reactie zij daarop geven.
TS heeft die niet. Dat weet hij denk nu welquote:Op zondag 18 juli 2021 12:58 schreef xminator het volgende:
Achteraf betalen is wel de domste optie die er is, dan sta je 1-0 achter.
Altijd creditcard, altijd.
Wat een onzinquote:Op zondag 18 juli 2021 12:58 schreef xminator het volgende:
Achteraf betalen is wel de domste optie die er is, dan sta je 1-0 achter.
Altijd creditcard, altijd.
Zonder handtekening zegt dit nog niks. Bezorger kan het net zo goed achterover hebben gedrukt bv…is niet eens een handtekening van bewijs bij TSquote:Op zondag 18 juli 2021 14:11 schreef Kaza het volgende:
Kiezen voor "betalen achteraf" is niet altijd mogelijk, dit wordt automatisch bepaald.
Heeft te maken met bijv betaalverleden, hoogte of aard van de bestelling, bij afhaalpunt is achteraf betalen niet mogelijk, bestelgeschiedenis. Dat laatste daar zit het hem in bij TS, nieuw account met duur besteld artikel en dan meteen "kwijt".
Postonderzoek kunnen ze ook de navigatie van de bezorger checken, of hij wel echt bij TS gestopt is.
Die navigatie is in dit geval zonder aangetekend versturen een wassen neus. Bezorger kan hem dan toch bij de buren hebben afgeleverd. Navigatie punt is dus bullshit.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:11 schreef Kaza het volgende:
Kiezen voor "betalen achteraf" is niet altijd mogelijk, dit wordt automatisch bepaald.
Heeft te maken met bijv betaalverleden, hoogte of aard van de bestelling, bij afhaalpunt is achteraf betalen niet mogelijk, bestelgeschiedenis. Dat laatste daar zit het hem in bij TS, nieuw account met duur besteld artikel en dan meteen "kwijt".
Postonderzoek kunnen ze ook de navigatie van de bezorger checken, of hij wel echt bij TS gestopt is.
Zelfs met handtekening zegt niks ik heb sinds corona al zeker 5 pakketjes gehad waarvoor getekend moest worden en dan keek ik later online en zag een krabbeltje die de bezorger zelf gezet heeft. Als je dat meemaakt en je pakketje is weg, bewijs dan maar eens dat jij die krabbel niet gezet hebt.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:27 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Zonder handtekening zegt dit nog niks. Bezorger kan het net zo goed achterover hebben gedrukt bv…is niet eens een handtekening van bewijs bij TS
Zou prima onderdeel van het onderzoek kunnen zijn. Als de bezorger namelijk niet rond het bewuste tijdstip op de bewuste locatie is gestopt, dan zegt dat wel iets. Aan de andere kant, als ie wel gestopt is zegt dat nog niets.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:30 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Die navigatie is in dit geval zonder aangetekend versturen een wassen neus. Bezorger kan hem dan toch bij de buren hebben afgeleverd. Navigatie punt is dus bullshit.
Dat houdt geen stand bij een rechter of andere comissie. Geen handtekening, en wel navigatie dat er gestopt is zal nooit voldoende zijn. De bezorger kan hem gewoon bij de buren hebben afgegeven en die vertellen TS niks bv. Ik noem maar watquote:Op zondag 18 juli 2021 14:56 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Zou prima onderdeel van het onderzoek kunnen zijn. Als de bezorger namelijk niet rond het bewuste tijdstip op de bewuste locatie is gestopt, dan zegt dat wel iets. Aan de andere kant, als ie wel gestopt is zegt dat nog niets.
Ook dat. Bol heeft geen enkele bewijslast in deze casequote:Op zondag 18 juli 2021 14:49 schreef DX11 het volgende:
[..]
Zelfs met handtekening zegt niks ik heb sinds corona al zeker 5 pakketjes gehad waarvoor getekend moest worden en dan keek ik later online en zag een krabbeltje die de bezorger zelf gezet heeft. Als je dat meemaakt en je pakketje is weg, bewijs dan maar eens dat jij die krabbel niet gezet hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |