abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 juli 2021 @ 10:54:55 #101
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200420310
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:42 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]

Ik heb deze besteld. https://www.bol.com/nl/nl(...)4/?s2a=#productTitle

Is ¤849.
Geluk dat het bol zelf is, geen derde partij.

Hoewel, in mijn ervaring als 'derde partij' is bol dan nog scheutiger met geld ten koste van de 'derde partij' retour geven aan de klant, dus wie weet was dat toch beter geweest.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200420352
quote:
14s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:54 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Geluk dat het bol zelf is, geen derde partij.

Hoewel, in mijn ervaring als 'derde partij' is bol dan nog scheutiger met geld ten koste van de 'derde partij' retour geven aan de klant, dus wie weet was dat toch beter geweest.
Bestell bijna altijd alles via Bol zelf en let er op, vanwege de “service”.
pi_200420436
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 01:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar de definitie van een AV is breed he (6:231)? Dan moet je dat heel expliciet overeenkomen. Dat lijkt me nog een lastig verhaal. Zeker bij een webshop, alles gaat automatisch. Dus iets is al heel snel een AV.
Ik weet niet hoe bol het communiceert als voor een bepaald product achteraf betalen niet mogelijk is. Als ik de betreffende telefoon wil bestellen, staat de betalingsbewijze automatisch op iDeal. Ik kan kiezen voor alternatieve betalingsmethode waarbij achteraf betalen niet gekozen kan worden maar creditcard bijvoorbeeld wel. Ik vraag me dan af wat er in het geval van TS heeft gestaan, hoe het kenbaar gemaakt is.
pi_200420681
quote:
7s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:02 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe bol het communiceert als voor een bepaald product achteraf betalen niet mogelijk is. Als ik de betreffende telefoon wil bestellen, staat de betalingsbewijze automatisch op iDeal. Ik kan kiezen voor alternatieve betalingsmethode waarbij achteraf betalen niet gekozen kan worden maar creditcard bijvoorbeeld wel. Ik vraag me dan af wat er in het geval van TS heeft gestaan, hoe het kenbaar gemaakt is.
Stond alleen Creditcard en Ideal.Heb geen Kredietkaart. En achteraf betalen voor deze bestelling niet beschikbaar stond er dacht ik
pi_200420829
quote:
7s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:02 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe bol het communiceert als voor een bepaald product achteraf betalen niet mogelijk is. Als ik de betreffende telefoon wil bestellen, staat de betalingsbewijze automatisch op iDeal. Ik kan kiezen voor alternatieve betalingsmethode waarbij achteraf betalen niet gekozen kan worden maar creditcard bijvoorbeeld wel. Ik vraag me dan af wat er in het geval van TS heeft gestaan, hoe het kenbaar gemaakt is.
Heeft ook met fraude te maken. Eerst was Bol te soepel en werd er nooit meer betaald. Bij bedragen van ¤850 zal echt nooit op afbetaling ( afterpay) staan. Ook niet bij goede klanten.
pi_200420888
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:57 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]

Bestell bijna altijd alles via Bol zelf en let er op, vanwege de “service”.
Op zich maakt het niet zo heel veel uit.
Derde partijen zijn als de dood dat een pakket niet aankomt, als er echt gezeik is lopen ze risico dat ze niks meer mogen verkopen op bol.. dat kost een hele hoop meer dan iemand het geld teruggeven.
  zondag 18 juli 2021 @ 12:04:06 #107
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_200421081
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 00:04 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Hoe weet je dit heel zeker als ik vragen mag? Zou goed nieuws zijn voor TS :)
Ik ben verkoper bij bol.com. We verwerken veel bestellingen via bol, dus meerdere malen per maand komt er hier zo'n "Lost in Mail" voorbij. Nog nooit meegemaakt dat de klant niet zijn geld terug kreeg.
  zondag 18 juli 2021 @ 12:05:27 #108
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_200421097
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Op zich maakt het niet zo heel veel uit.
Derde partijen zijn als de dood dat een pakket niet aankomt, als er echt gezeik is lopen ze risico dat ze niks meer mogen verkopen op bol.. dat kost een hele hoop meer dan iemand het geld teruggeven.
Derde partijen krijgen in veel gevallen weer van bol.com de schade door het kwijtraken van het pakket vergoed. 75% van het aankoopbedrag.
pi_200421103
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:04 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ik ben verkoper bij bol.com. We verwerken veel bestellingen via bol, dus meerdere malen per maand komt er hier zo'n "Lost in Mail" voorbij. Nog nooit meegemaakt dat de klant niet zijn geld terug kreeg.
En voor wat voor bedragen heb je het dan over? Neem aan dat het anders is bij bedragen van ¤50 in plaats van ¤850 ;)
  zondag 18 juli 2021 @ 12:05:52 #110
51385 baskick
Juist ja!
pi_200421104
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:54 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Da's een hoog bedrag.
Grote order, hoog bedrag. Iedereen snapt toch wat er bedoeld wordt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 18 juli 2021 @ 12:07:29 #111
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_200421128
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:05 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En voor wat voor bedragen heb je het dan over? Neem aan dat het anders is bij bedragen van ¤50 in plaats van ¤850 ;)
Meestal lager inderdaad (¤30-120) en hoe hoger het bedrag hoe groter de kans dat ze het even extra gaan checken. Want er kan natuurlijk op deze manier ook gefraudeerd worden. Maar heb het ook wel ooit meegemaakt bij bestellingen van over de 600 euro dat er binnen een week wordt gecrediteerd.

Ze moeten dit trouwens ook. De webshop is altijd degene die moet aantonen dat een pakket wel geleverd is, of zeer aannemelijk kunnen maken dat er fraude in het spel is. Kunnen ze dit niet hard maken -> geld terug voor klant. Zo ver ik weet stuurt bol niets aangetekend, dus dat bewijs hebben ze vrijwel nooit.
pi_200421148
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:22 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]

Stond alleen Creditcard en Ideal.Heb geen Kredietkaart. En achteraf betalen voor deze bestelling niet beschikbaar stond er dacht ik
Oké dus de mogelijkheid tot achteraf betalen is je wel gegeven. Dat jij er geen gebruik van kan maken omdat je geen CC hebt, is bol niet aan te rekenen. Duidelijk.

Ben benieuwd wat er uit het onderzoek van PostNL komt en welke reactie zij daarop geven.
  zondag 18 juli 2021 @ 12:10:42 #113
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200421169
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:05 schreef baskick het volgende:

[..]

Grote order, hoog bedrag. Iedereen snapt toch wat er bedoeld wordt.
Biljkbaar niet, want mijn post was bedoeld om aan TS duidelijk te maken wat iemand anders bedoelde, omdat dat duidelijk niet aankwam.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200421297
quote:
7s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:08 schreef Serinde het volgende:

[..]

Oké dus de mogelijkheid tot achteraf betalen is je wel gegeven. Dat jij er geen gebruik van kan maken omdat je geen CC hebt, is bol niet aan te rekenen. Duidelijk.

Ben benieuwd wat er uit het onderzoek van PostNL komt en welke reactie zij daarop geven.
Volgens @DaneV komt er dus altijd uit het onderzoek dat het pakket kwijt is toch of niet @DaneV? Zeker aangezien dit pakket niet aangetekend is verstuurd.

Dan is het dus een formaliteit dat TS zijn geld terug krijgt lijkt me :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Johannes788 op 18-07-2021 14:09:35 ]
pi_200421738
Achteraf betalen is wel de domste optie die er is, dan sta je 1-0 achter.

Altijd creditcard, altijd.
pi_200421749
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:58 schreef xminator het volgende:
Achteraf betalen is wel de domste optie die er is, dan sta je 1-0 achter.

Altijd creditcard, altijd.
TS heeft die niet. Dat weet hij denk nu wel ;)
  zondag 18 juli 2021 @ 13:39:09 #117
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_200422231
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:58 schreef xminator het volgende:
Achteraf betalen is wel de domste optie die er is, dan sta je 1-0 achter.

Altijd creditcard, altijd.
Wat een onzin
pi_200422651
Kiezen voor "betalen achteraf" is niet altijd mogelijk, dit wordt automatisch bepaald.
Heeft te maken met bijv betaalverleden, hoogte of aard van de bestelling, bij afhaalpunt is achteraf betalen niet mogelijk, bestelgeschiedenis. Dat laatste daar zit het hem in bij TS, nieuw account met duur besteld artikel en dan meteen "kwijt".
Postonderzoek kunnen ze ook de navigatie van de bezorger checken, of hij wel echt bij TS gestopt is.
pi_200422865
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 14:11 schreef Kaza het volgende:
Kiezen voor "betalen achteraf" is niet altijd mogelijk, dit wordt automatisch bepaald.
Heeft te maken met bijv betaalverleden, hoogte of aard van de bestelling, bij afhaalpunt is achteraf betalen niet mogelijk, bestelgeschiedenis. Dat laatste daar zit het hem in bij TS, nieuw account met duur besteld artikel en dan meteen "kwijt".
Postonderzoek kunnen ze ook de navigatie van de bezorger checken, of hij wel echt bij TS gestopt is.
Zonder handtekening zegt dit nog niks. Bezorger kan het net zo goed achterover hebben gedrukt bv…is niet eens een handtekening van bewijs bij TS
pi_200422888
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 14:11 schreef Kaza het volgende:
Kiezen voor "betalen achteraf" is niet altijd mogelijk, dit wordt automatisch bepaald.
Heeft te maken met bijv betaalverleden, hoogte of aard van de bestelling, bij afhaalpunt is achteraf betalen niet mogelijk, bestelgeschiedenis. Dat laatste daar zit het hem in bij TS, nieuw account met duur besteld artikel en dan meteen "kwijt".
Postonderzoek kunnen ze ook de navigatie van de bezorger checken, of hij wel echt bij TS gestopt is.
Die navigatie is in dit geval zonder aangetekend versturen een wassen neus. Bezorger kan hem dan toch bij de buren hebben afgeleverd. Navigatie punt is dus bullshit.
pi_200423108
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 14:27 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Zonder handtekening zegt dit nog niks. Bezorger kan het net zo goed achterover hebben gedrukt bv…is niet eens een handtekening van bewijs bij TS
Zelfs met handtekening zegt niks ik heb sinds corona al zeker 5 pakketjes gehad waarvoor getekend moest worden en dan keek ik later online en zag een krabbeltje die de bezorger zelf gezet heeft. Als je dat meemaakt en je pakketje is weg, bewijs dan maar eens dat jij die krabbel niet gezet hebt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zondag 18 juli 2021 @ 14:56:37 #122
454405 escortmk2
petrolhead
pi_200423191
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 14:30 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Die navigatie is in dit geval zonder aangetekend versturen een wassen neus. Bezorger kan hem dan toch bij de buren hebben afgeleverd. Navigatie punt is dus bullshit.
Zou prima onderdeel van het onderzoek kunnen zijn. Als de bezorger namelijk niet rond het bewuste tijdstip op de bewuste locatie is gestopt, dan zegt dat wel iets. Aan de andere kant, als ie wel gestopt is zegt dat nog niets.
pi_200423304
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 14:56 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Zou prima onderdeel van het onderzoek kunnen zijn. Als de bezorger namelijk niet rond het bewuste tijdstip op de bewuste locatie is gestopt, dan zegt dat wel iets. Aan de andere kant, als ie wel gestopt is zegt dat nog niets.
Dat houdt geen stand bij een rechter of andere comissie. Geen handtekening, en wel navigatie dat er gestopt is zal nooit voldoende zijn. De bezorger kan hem gewoon bij de buren hebben afgegeven en die vertellen TS niks bv. Ik noem maar wat ;)
pi_200423312
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 14:49 schreef DX11 het volgende:

[..]

Zelfs met handtekening zegt niks ik heb sinds corona al zeker 5 pakketjes gehad waarvoor getekend moest worden en dan keek ik later online en zag een krabbeltje die de bezorger zelf gezet heeft. Als je dat meemaakt en je pakketje is weg, bewijs dan maar eens dat jij die krabbel niet gezet hebt.
Ook dat. Bol heeft geen enkele bewijslast in deze case
pi_200423487
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom Bol geen aangetekende/verzekerde verzending verstuurd bij een bestelling van ¤850?
Is toch heel matig. CB doet dit bijvoorbeeld wel. Iemand met verstand van zaken wat de reden hier van is?
  zondag 18 juli 2021 @ 15:23:08 #126
454405 escortmk2
petrolhead
pi_200423532
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 15:07 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dat houdt geen stand bij een rechter of andere comissie. Geen handtekening, en wel navigatie dat er gestopt is zal nooit voldoende zijn. De bezorger kan hem gewoon bij de buren hebben afgegeven en die vertellen TS niks bv. Ik noem maar wat ;)
Dat zeg ik toch ook. Lees mijn laatste zin nog eens opnieuw.
pi_200423801
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:39 schreef DaneV het volgende:

[..]

Wat een onzin
Want? Ben je verzekerd met betalen achteraf? Enige wat je kan doen is niet betalen en dan krijg je een incassobureau op je af.


Cc ben je verzekerd, draag je het over naar cc maatschappij en zij lossen het voor je op.
pi_200423966
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 15:41 schreef xminator het volgende:

[..]

Want? Ben je verzekerd met betalen achteraf? Enige wat je kan doen is niet betalen en dan krijg je een incassobureau op je af.

Cc ben je verzekerd, draag je het over naar cc maatschappij en zij lossen het voor je op.
CC heb je vaak wel een eigen risico btw, dus voor aankopen van 50 euro ofzo heb je er niks aan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200424040
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 15:52 schreef DX11 het volgende:

[..]

CC heb je vaak wel een eigen risico btw, dus voor aankopen van 50 euro ofzo heb je er niks aan.
Heb me er afgelopen weken in verdiept omdat ik ook pech had bij een bestelling. Nee, je hebt geen eigen risico bij aflevergarantie creditcard. Dus krijg je al je geld terug.


En het wordt nu nog mooier, zelfs echt gratis oplossingen leveren aflevergarantie. Zoals Revolut. Zie https://blog.revolut.com/what-is-a-chargeback/


Had ik dat geweten ooit :(
pi_200424492
Ooit ging wowair failliet, ik mijn reisverzekering bellen. Heb ik eindelijk iets aan een reisverzekering dacht ik. Nee meneer, faillissement valt niet onder de reisverzekering.


Gelukkig met CC betaald, 1 belletje en formuliertje en het geld had ik zo helemaal terug.

Sindsdien reisverzekering opgezegd.
pi_200425299
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:13 schreef xminator het volgende:
Ooit ging wowair failliet, ik mijn reisverzekering bellen. Heb ik eindelijk iets aan een reisverzekering dacht ik. Nee meneer, faillissement valt niet onder de reisverzekering.


Gelukkig met CC betaald, 1 belletje en formuliertje en het geld had ik zo helemaal terug.

Sindsdien reisverzekering opgezegd.
En wat heeft dit met verhaal TS te maken?
pi_200425429
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:41 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

En wat heeft dit met verhaal TS te maken?
Dat altijd met cc betaald moet worden ivm verzekering.
pi_200425752
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:47 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat altijd met cc betaald moet worden ivm verzekering.
Dat punt is inderdaad nu meerdere malen gemaakt in dit topic ;)
pi_200428305
Doe nou eens kalm aan en wacht gewoon af wat er uit het onderzoek komt. Ik kan ook begrijpen dat beide partijen namelijk denken dat het wel is afgeleverd maar jij aangeeft dat het niet is afgeleverd.
pi_200428383
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 18:48 schreef Werkperd het volgende:
Doe nou eens kalm aan en wacht gewoon af wat er uit het onderzoek komt. Ik kan ook begrijpen dat beide partijen namelijk denken dat het wel is afgeleverd maar jij aangeeft dat het niet is afgeleverd.
TS blijft toch rustig?
Zou jij blij zijn als je telefoon van ¤850 niet geleverd wordt? Nou dan.
pi_200428450
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 18:53 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

TS blijft toch rustig?
Zou jij blij zijn als je telefoon van ¤850 niet geleverd wordt? Nou dan.
Dan zie jij kennelijk andere dingen.

Daar wordt niemand vrolijk van maar er is geen reden tot paniek aangezien ze uit zijn op een onderzoek. Dit hoort nou eenmaal bij online bestellingen. Als je zeker van je zaak wil zijn dan ga je toch gewoon langs een telefoonwinkel.
pi_200436131
Contact opnemen met Bol. Zij moeten contact opnemen met de bezorger.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_200436264
Ik moet zeggen tegenwoordig ben ik erg voorzichtig om iets online te bestellen, de bezorgers leggen het voor de deur zonder dat ik dat wil, pakketten worden niet geleverd maar bij andere buren zonder notificatie of helemaal niet geleverd. Het is niet 1 bedrijf, het zijn er meerdere en mij lijkt het tegenwoordig beter om naar een winkel te gaan ipv deze ellende te hebben.
Ik hoop voor TS dat het alsnog geleverd wordt want dit is echt klote.
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 09:20:03 #139
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200436356
Nog voor corona had ik ook een smartphone besteld op bol.com via een andere webshop. Bezorging via DPD, ik was gewoon thuis, maar er stond dat het bij 1 van de buren was geleverd. Ik daar heen, nee er was niks bezorgd. Dan ga je wel denken proberen die mensen dat achter te houden? Of is DPD aan het falen? Heel gedoe. DPD heeft ook echt een bagger klantenservice, hij was geleverd dus ze konden niks meer doen. Ineens een week later staat DPD voor de deur met een pakketje met de telefoon erin.

Is het pakketje nou gewoon kwijt geraakt op het depot? Heeft de bezorger geprobeerd hem achter over te drukken?
Vond het ook lullig voor die buren.

De volgende keer als ik een mobiel bestel, laat ik hem gewoon bezorgen op een PostNL punt....
pi_200436802
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:56 schreef HSG het volgende:
Contact opnemen met Bol. Zij moeten contact opnemen met de bezorger.
Gedaan. 4 werkdagen onderzoek dus uiterlijk vrijdag maar bekend
pi_200436814
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:10 schreef cunial het volgende:
Ik moet zeggen tegenwoordig ben ik erg voorzichtig om iets online te bestellen, de bezorgers leggen het voor de deur zonder dat ik dat wil, pakketten worden niet geleverd maar bij andere buren zonder notificatie of helemaal niet geleverd. Het is niet 1 bedrijf, het zijn er meerdere en mij lijkt het tegenwoordig beter om naar een winkel te gaan ipv deze ellende te hebben.
Ik hoop voor TS dat het alsnog geleverd wordt want dit is echt klote.
Eindd van de week weet ik meer :)
pi_200436843
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:20 schreef Momo het volgende:
Nog voor corona had ik ook een smartphone besteld op bol.com via een andere webshop. Bezorging via DPD, ik was gewoon thuis, maar er stond dat het bij 1 van de buren was geleverd. Ik daar heen, nee er was niks bezorgd. Dan ga je wel denken proberen die mensen dat achter te houden? Of is DPD aan het falen? Heel gedoe. DPD heeft ook echt een bagger klantenservice, hij was geleverd dus ze konden niks meer doen. Ineens een week later staat DPD voor de deur met een pakketje met de telefoon erin.

Is het pakketje nou gewoon kwijt geraakt op het depot? Heeft de bezorger geprobeerd hem achter over te drukken?
Vond het ook lullig voor die buren.

De volgende keer als ik een mobiel bestel, laat ik hem gewoon bezorgen op een PostNL punt....
Kan ook bij TS gebeurd zijn. @Bottomleftone het was een avondbezorging en dan zie ik alleen zzp busjes dus niet van postnl. Die hebben nog scherpere targets dan postnl zelf qua bezorgen. Geeft niet veel hoop.
pi_200436881
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:59 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Kan ook bij TS gebeurd zijn. @:Bottomleftone het was een avondbezorging en dan zie ik alleen zzp busjes dus niet van postnl. Die hebben nog scherpere targets dan postnl zelf qua bezorgen. Geeft niet veel hoop.
Dat bied niet veel hoop dan :( :(
pi_200437319
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:57 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]

Bestell bijna altijd alles via Bol zelf en let er op, vanwege de “service”.
Heb je met het account dat je gebruikt hebt voor de bestelling vaker bij bol.com besteld ? Dan heb je in ieder geval een goede historie / reputatie.

Mobiele telefoons staan standaard hoog in de lijst met fraude gevallen. Relatief duur, klein en makkelijk door te verkopen. Als je dan met een nieuw account of een account met weinig historie een telefoon besteld en dan aangeeft dat ie niet binnen is heb je de schijn al snel tegen en zullen ze lastiger zijn.
pi_200437375
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:35 schreef descon het volgende:

[..]

Heb je met het account dat je gebruikt hebt voor de bestelling vaker bij bol.com besteld ? Dan heb je in ieder geval een goede historie / reputatie.

Mobiele telefoons staan standaard hoog in de lijst met fraude gevallen. Relatief duur, klein en makkelijk door te verkopen. Als je dan met een nieuw account of een account met weinig historie een telefoon besteld en dan aangeeft dat ie niet binnen is heb je de schijn al snel tegen en zullen ze lastiger zijn.
Werd in mijn topic ook gezegd maar het zou er niet uit moeten maken. Ik had een laptop besteld die niet aankwam van Wehkamp, ook nieuw account omdat het een eenmalige actie. Word je dan al als fraudeur bestempeld? Onzin. Laat Bol naar bewijzen dat die geleverd is. Nieuw of oud account. Maakt dan niks.
pi_200437386
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:35 schreef descon het volgende:

[..]

Heb je met het account dat je gebruikt hebt voor de bestelling vaker bij bol.com besteld ? Dan heb je in ieder geval een goede historie / reputatie.

Mobiele telefoons staan standaard hoog in de lijst met fraude gevallen. Relatief duur, klein en makkelijk door te verkopen. Als je dan met een nieuw account of een account met weinig historie een telefoon besteld en dan aangeeft dat ie niet binnen is heb je de schijn al snel tegen en zullen ze lastiger zijn.
2 jaar oud account en diverse succesvolle bestellingen.
pi_200437545
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:40 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]

2 jaar oud account en diverse succesvolle bestellingen.
Dat scheelt, denk dat je nu ff geduld moet hebben tot de officieele reactie van bol.com komt.

Als die negatief is kan je pas verdere stappen zetten of ondertussen is de telefoon boven water.
pi_200437624
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:40 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Werd in mijn topic ook gezegd maar het zou er niet uit moeten maken. Ik had een laptop besteld die niet aankwam van Wehkamp, ook nieuw account omdat het een eenmalige actie. Word je dan al als fraudeur bestempeld? Onzin. Laat Bol naar bewijzen dat die geleverd is. Nieuw of oud account. Maakt dan niks.
Je moet ze ook de tijd geven om iets uit te zoeken ;) en das in het geval van TS wel ff vervelend omdat het om 850 eu gaat en hij op een telefoon zit te wachten
pi_200437709
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef descon het volgende:

[..]

Je moet ze ook de tijd geven om iets uit te zoeken ;) en das in het geval van TS wel ff vervelend omdat het om 850 eu gaat en hij op een telefoon zit te wachten
Weet ik, maar Bol kan in deze case niks bewijzen. Oud of nieuw account. Ze verzenden niet eens aangetekend.
pi_200437716
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hè wat leuk. Handelen in strijd met de wet:
[..]

https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel26

Ze móéten een mogelijkheid tot achteraf betalen aanbieden.
Tsja, maar er is natuurlijk geen consument die een procedure aanspant om zijn vooruitbetaling terug te vorderen. Een dode letter van jewelste dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')