abonnement Unibet Coolblue
pi_200375477
Onze kelderverdieping heeft blank gestaan.
Inmiddels zijn alle natte spullen afgevoerd.
Verder zijn de vloeren geschrobd, nagespoeld en met een waterzuiger nagezogen.
Helaas blijft er een vieze muffe lucht hangen. Hoe kom ik daar van af?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200375528
Mechanische ventilatie plaatsen en een luchtontvochtiger. En uiteraard schimmel zo goed mogelijk wegwerken en verwijderen
pi_200375566
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:00 schreef Emmerdeur het volgende:
Mechanische ventilatie plaatsen en een luchtontvochtiger. En uiteraard schimmel zo goed mogelijk wegwerken en verwijderen
Overdag staat alles open en waait alles door. ‘S nachts staat een ontvochtiger aan. (Maar dat is maar een klein dingetje dus 180 m2 kelders trekt hij niet ff snel droog.)
Het lijkt of de geur van het water in de muren is getrokken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:06:46 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200375592
Gezien de stappen die je genomen hebt: Wachten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_200375593
Kan lastig worden als het ook in de fundering en spouw zit.

Idd tijd geven ook

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2021 13:07:35 ]
pi_200375790
de goedkoopste rijst kopen die je kunt vinden en daar je hele kelder mee vol strooien, na een tijdje met een stofzuiger weer opzuigen
  Forum Admin donderdag 15 juli 2021 @ 13:40:45 #7
58651 crew  murp
murp
pi_200376134
Wellicht met een beetje soda proberen of natuurazijn?
180 m2 ? :o
pi_200376426
quote:
4s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:40 schreef murp het volgende:
Wellicht met een beetje soda proberen of natuurazijn?
180 m2 ? :o
Moet ik dan alles inspuiten met azijn? (ik heb zo’n spuit voor onkruidverdelger dus dat zou kunnen)
Maar tast dat de muren of voegen niet aan? (hele huis is onderkelderd :@ zo veel ruimte is niet leuk als je moet schrobben)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200376473
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:20 schreef Banaanvragen het volgende:
de goedkoopste rijst kopen die je kunt vinden en daar je hele kelder mee vol strooien, na een tijdje met een stofzuiger weer opzuigen
Ehhhh, ik ben bang dat mijn kelder daar te groot voor is
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Forum Admin donderdag 15 juli 2021 @ 14:15:15 #10
58651 crew  murp
murp
pi_200376982
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:54 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Moet ik dan alles inspuiten met azijn? (ik heb zo’n spuit voor onkruidverdelger dus dat zou kunnen)
Maar tast dat de muren of voegen niet aan? (hele huis is onderkelderd :@ zo veel ruimte is niet leuk als je moet schrobben)
Ik zou het eigenlijk echt niet weten, maar bij googlen zie ik dat wel als optie.

quote:
Meng warm water samen met azijn en citroensap. Deze kan je vervolgens in de ruimte sproeien waar de geuren aanwezig zijn.
Wat je ook kan doen is producten kopen die zeggen de geuren te neutraliseren, maar dat zou ik pas proberen als andere dingen niet werken: https://pow-air.nl/geurgids/rioollucht-verwijderen/
pi_200377294
quote:
4s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:15 schreef murp het volgende:

[..]

Ik zou het eigenlijk echt niet weten, maar bij googlen zie ik dat wel als optie.
[..]

Wat je ook kan doen is producten kopen die zeggen de geuren te neutraliseren, maar dat zou ik pas proberen als andere dingen niet werken: https://pow-air.nl/geurgids/rioollucht-verwijderen/
Ahh kijk, de PowAir Penetrator lijkt me wel wat. Die heeft enzymen die de geur afbreken. Dat klinkt goed.

Zou Biotex ook werken daar zitten ook enzymen in. :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200380154
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:30 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ahh kijk, de PowAir Penetrator lijkt me wel wat. Die heeft enzymen die de geur afbreken. Dat klinkt goed.

Zou Biotex ook werken daar zitten ook enzymen in. :?
Als het organisch is wat stinkt dan kan dat wel helpen. De kans dat het organisch is lijkt me groot. Na die Biotex ronde denk ik dat azijn het werk af kan maken, zeker als die kelder weer echt droog is.. Azijn is bacterie dodend en daarmee ben je ook van de geur af.
pi_200411512
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:04 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Overdag staat alles open en waait alles door. ‘S nachts staat een ontvochtiger aan. (Maar dat is maar een klein dingetje dus 180 m2 kelders trekt hij niet ff snel droog.)
Het lijkt of de geur van het water in de muren is getrokken.
Dat zou me niets verbazen eigenlijk... denk dat dat nog wel even kan duren voor je daar vanaf bent. Zoveel mogelijk luchten en met luchtontvochter gebruiken. Evt. eentje die grotere ruimten aan kan.

Ontzettend vervelend dat jullie dit is gebeurd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200412125
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:12 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat zou me niets verbazen eigenlijk... denk dat dat nog wel even kan duren voor je daar vanaf bent. Zoveel mogelijk luchten en met luchtontvochter gebruiken. Evt. eentje die grotere ruimten aan kan.

Ontzettend vervelend dat jullie dit is gebeurd.
Ach, ik probeer het positief te bekijken.
Kelder uitzoeken, opruimen en poetsen kan eindelijk van mijn to-do-lijst af. ^O^

Mocht iemand nog
Ikea Hyllis stellingkasten hebben waar ze van af willen….. staat op mijn Wil-ik-hebben lijst :lijstje:
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200412248
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:06 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ach, ik probeer het positief te bekijken.
Kelder uitzoeken, opruimen en poetsen kan eindelijk van mijn to-do-lijst af. ^O^

Mocht iemand nog
Ikea Hyllis stellingkasten hebben waar ze van af willen….. staat op mijn Wil-ik-hebben lijst :lijstje:
De juiste instelling :Y
En zo te horen ben je al goed op weg!

Oh, handige kasten! Die kom je nooit te kort. Niet bijster charmant om naar te kijken, maar daarvoor koop je ze ook niet. Heb hier iets soortgelijks staan, maar van Ikea. We wilden graag oersterke dingen. Die je ook bij bedrijven ziet staan, zeg maar. Nog steeds plezier van, trouwens.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200412279
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:20 schreef Celestien het volgende:

[..]

De juiste instelling :Y
En zo te horen ben je al goed op weg!

Oh, handige kasten! Die kom je nooit te kort. Niet bijster charmant om naar te kijken, maar daarvoor koop je ze ook niet. Heb hier iets soortgelijks staan, maar van Ikea. We wilden graag oersterke dingen. Die je ook bij bedrijven ziet staan, zeg maar. Nog steeds plezier van, trouwens.
Deze leken mij handig omdat ze tegen water kunnen en ze hebben hoezen voor er over. Handig om alles een beetje stofvrij te houden. (ja, ik ga nu proberen een nette kelder te hebben en houden :') )
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200412352
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:22 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Deze leken mij handig omdat ze tegen water kunnen en ze hebben hoezen voor er over. Handig om alles een beetje stofvrij te houden. (ja, ik ga nu proberen een nette kelder te hebben en houden :') )
Hihi, dat probeer ik ook al jaren. Maar mijn man is nogal bewaarderig, dus het is echt 'dweilen met de kraan open'.

Hoezen voor er over O+ Ooh, dat klinkt wel érg goed! Wist niet eens dat zoiets bestond. Eens kijken naar de maten. Wie weet passen ze ook wel over de mijne.
Een mens mag hopen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Spellchecker zaterdag 17 juli 2021 @ 20:18:02 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200412884
Hebben we al een watersnoodsubforum? Daar past dit topic ook wel :@
pi_200414572
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:18 schreef maily het volgende:
Hebben we al een watersnoodsubforum? Daar past dit topic ook wel :@
Weer, Klimaat en Natuurrampen bedoel je?

In zekere zin: ja. Maar dit is wel een specifieke vraag m.b.t. schoonmaken. Zou ook van toepassing kunnen zijn op andere situaties waarin het water in de kelder staat. :)

Wel fijn dat je zo meedenkt, maily ^O^
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200487548
@valentijn101, hoe is het met je kelder afgelopen?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200491880
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 15:20 schreef Celestien het volgende:
@:valentijn101, hoe is het met je kelder afgelopen?
Ik heb nog een paar keer geschrobd. Eerst met azijn. Daarna met biotex. (laat een waas achter) en de laatste keer met citronella. De vieze lucht is nog niet weg :'(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200505251
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:16 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik heb nog een paar keer geschrobd. Eerst met azijn. Daarna met biotex. (laat een waas achter) en de laatste keer met citronella. De vieze lucht is nog niet weg :'(
Jakkes. Dat schiet niet op, zeg... Intussen is het wel helemaal opgedroogd?
Vrees dat er dan toch veel in de muren enzo is getrokken :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200506557
quote:
88s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 16:30 schreef Celestien het volgende:

[..]

Jakkes. Dat schiet niet op, zeg... Intussen is het wel helemaal opgedroogd?
Vrees dat er dan toch veel in de muren enzo is getrokken :{
Nee, het is nog niet helemaal droog. Er zit nog water in de muren en dat komt er langzaam uit. Ik hoop dat de geur beter wordt als het echt droog is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200506601
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:16 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik heb nog een paar keer geschrobd. Eerst met azijn. Daarna met biotex. (laat een waas achter) en de laatste keer met citronella. De vieze lucht is nog niet weg :'(
Een vriend van mij had ook zo'n akkefietje laatst. Hij heeft de hele keldervloer met schoonmaakzijn blank gezet en dat niet geschrobt ofzo maar in laten trekken. Daarna was het verdwenen.

Je zou ook nog kunnen denken aan wierook ofzo? Alle deuren dicht en flink laten intrekken
pi_200506650
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Een vriend van mij had ook zo'n akkefietje laatst. Hij heeft de hele keldervloer met schoonmaakzijn blank gezet en dat niet geschrobt ofzo maar in laten trekken. Daarna was het verdwenen.

Je zou ook nog kunnen denken aan wierook ofzo? Alle deuren dicht en flink laten intrekken
Dat durf ik niet aan. Cement bevat kalk. En azijn lost kalk op. Ik denk dat dat niet goed is voor de vloer. (en had ik al verteld dat het 180 m2 is, dat zijn heel veel liters azijn ;) )

Wierook kan helpen maar dan ben ik denk ik de geur aan het verdoezelen ipv de geur echt weg te krijgen. De citronella die ik nu gebruikt heb heeft best een heftige geur maar je ruikt het muffe er nog door heen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 18:34:12 #26
495145 Koekoekskind
Slechts gejat
pi_200506675
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:16 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik heb nog een paar keer geschrobd. Eerst met azijn. Daarna met biotex. (laat een waas achter) en de laatste keer met citronella. De vieze lucht is nog niet weg :'(
En wordt het ook niet minder?
pi_200506690
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:34 schreef Koekoekskind het volgende:

[..]

En wordt het ook niet minder?
Jawel, het is minder als in het begin. :) Het is ook al een stuk droger dus dat scheelt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200506714
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:31 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat durf ik niet aan. Cement bevat kalk. En azijn lost kalk op. Ik denk dat dat niet goed is voor de vloer. (en had ik al verteld dat het 180 m2 is, dat zijn heel veel liters azijn ;) )

Wierook kan helpen maar dan ben ik denk ik de geur aan het verdoezelen ipv de geur echt weg te krijgen. De citronella die ik nu gebruikt heb heeft best een heftige geur maar je ruikt het muffe er nog door heen.
Verdoezelen, ja dat is het idd. Maar dan denk ik: liever wierook met muffe lucht dan muffe lucht alleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')