abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2021 @ 09:15:19 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_200355533
LANDGRAAF - De brandweer en hulpdiensten hebben in de nacht van dinsdag op woensdag de handen vol gehad aan wateroverlast in Limburg. Op meerdere plekken was sprake van extreme wateroverlast door de heftige regenval.

Een van de zwaarst getroffen plekken is de Heistraat in Landgraaf waar de brandweer om 2:30 werd opgeroepen. Dinsdagavond kregen daar tientallen huishoudens water binnen. Onder meer een trottoir werd opengebroken om een provisorische dam te maken. Brandweerinzet in de nacht bleek ook nodig in de parkeergarage aan de Danielsstraat en Winkelcentrum Op de Kamp. Op sociale media laten veel gebruikers zien welke schade de grote wateroverlast veroorzaakt.

In korte tijd viel op sommige plekken zo’n 90 mm regen.
Woensdag en donderdag wordt nog meer hevige regen verwacht. Landgraaf, Kerkrade, Heerlen, Brunssum en Voerendaal moeten rekening houden met 120 millimeter of meer.

https://www.telegraaf.nl/(...)it-zoiets-meegemaakt

quote:
Code oranje voor Limburg wegens hevige regenbuien

Heerlen - Het KNMI heeft tot donderdagavond voor Zuid-Limburg code oranje afgekondigd in verband met de hevige regenval. Eerder gold nog code geel. Door wolkbreuken kwamen dinsdag in de namiddag veel straten, waaronder snelweg A79, blank te staan. Kelders in de regio Heerlen liepen onder, putdeksels kwamen omhoog.

Het KNMI verwacht tot en met donderdag zware regenval in het zuiden van Limburg, waarbij dagelijks meer dan 75 millimeter regen kan vallen. Tot en met donderdag moet plaatselijk rekening worden gehouden met meer dan 150 millimeter neerslag, aldus de weerdienst. Het KNMI waarschuwt dat schade en gevaar kan ontstaan door de wateroverlast.

Wegen niet meer toegankelijk
De A79 verdwijnt er volledig onder water, zei een woordvoerder van de politie dinsdagnamiddag. Automobilisten kunnen er niet door. „De weg is fysiek niet meer toegankelijk.”

De politie roept automobilisten op de A79 te mijden. De A79 is de snelweg tussen Heerlen en Maastricht. Hevige regenbuien zorgden er voor wateroverlast. Rijkswaterstaat leidt het verkeer richting Heerlen vanaf knooppunt Kruisdonk op de A2 om via de A76. Op de A79 zijn er vanaf Voerendaal omleidingen. „Volg de aanwijzingen en ben niet te eigenwijs, dat kan u duur komen te staan”, waarschuwt de politie op Twitter.

Het KNMI verwacht tot en met donderdag zware regenval in het zuiden van Limburg, waarbij dagelijks meer dan 75 millimeter regen kan vallen. Tot en met donderdag moet plaatselijk rekening worden gehouden met meer dan 150 millimeter neerslag, aldus de weerdienst. Het KNMI waarschuwt dat schade en gevaar kan ontstaan door de wateroverlast.
Wegen niet meer toegankelijk

De A79 verdwijnt er volledig onder water, zei een woordvoerder van de politie dinsdagnamiddag. Automobilisten kunnen er niet door. „De weg is fysiek niet meer toegankelijk.”

De politie roept automobilisten op de A79 te mijden. De A79 is de snelweg tussen Heerlen en Maastricht. Hevige regenbuien zorgden er voor wateroverlast. Rijkswaterstaat leidt het verkeer richting Heerlen vanaf knooppunt Kruisdonk op de A2 om via de A76. Op de A79 zijn er vanaf Voerendaal omleidingen. „Volg de aanwijzingen en ben niet te eigenwijs, dat kan u duur komen te staan”, waarschuwt de politie op Twitter.
Actiecentra ingericht

De brandweer heeft vanwege de regenval vier actiecentra ingericht in Gulpen, Maastricht, Heerlen en Sittard, van waaruit prioriteiten gesteld worden. Levensreddende uitrukken gaan voor het leegpompen van kelders, zei een woordvoerder van de brandweer.

De brandweer heeft drie mensen gered uit de historische Oliemolen in Heerlen. De oude boerderij ligt onder aan een heuvel, van waaruit water kolkend naar beneden stroomde. De Oliemolen kwam daardoor 1,5 meter onder water te staan. Een vrouw die uit de boerderij gered werd, had onderkoelingsverschijnselen.

’Ga niet de weg op’
Dinsdagavond riep de politie mensen op niet meer de weg op te gaan, tenzij dat dringend noodzakelijk is. In Maastricht liep het Emmaplein onder water. In Schin op Geul staan meerdere woningen onder water.

De brandweer heeft het erg druk in de regio Heerlen. Er is sprake van een groot aantal meldingen over onder water gelopen wegen, vollopende kelders en omhoog komende putdeksels, aldus een woordvoerder.

In Kerkrade stortte het dak van een bedrijf in als gevolg van de plensbuien. Ook de gevel raakte daardoor beschadigd. Op dat moment was niemand meer in het bedrijf aanwezig. De werknemers hadden drie minuten voor het instorten het bedrijf verlaten. Niemand raakte gewond.

’Bel alleen 112 in levensbedreigende situaties’
De overlast doet zich vooral voor in Heerlen, Landgraaf en Kerkrade. Talloze straten staan er onder water. Er komen veel meldingen binnen op de meldkamer van de hulpdiensten. De brandweer roept mensen op 112 alleen te bellen in levensbedreigende situaties, en niet bij wateroverlast.

https://www.telegraaf.nl/(...)ns-hevige-regenbuien
quote:
Code rood voor regen in provincie Luik, burgemeester Rochefort wil 50 jeugdkampen evacueren

Het onweer waar al dagen voor gewaarschuwd werd, veroorzaakt heel wat wateroverlast. Het KMI kondigde code rood aan voor de provincie luik. Door het noodweer heeft Scouts & Gidsen Vlaanderen woensdag omstreeks 10 uur al twaalf scoutskampen gevacueerd, voornamelijk in de provincie Luik. In het Waalse Rochefort heeft de burgemeester bevolen om alle 50 jeugdkampen te laten evacueren.

Het KMI kondigt de code rood af voor de provincie Luik, omdat er minstens 65 procent kans is dat er over minstens een kwart van de provincie meer dan 100 liter neerslag valt in 24 uur tijd. Dat zegt weerman David Dehenauw op Twitter.

Code rood wil zeggen dat er al veel wateroverlast is in de provincie en dat er nog veel neerslag verwacht wordt, waardoor de problemen nog erger worden, of dat er in kortere tijd extreme neerslag verwacht wordt. Er wordt gevraagd om ‘actie te ondernemen om uzelf, anderen en indien mogelijk uw bezittingen in veiligheid te brengen en de raadgevingen van de bevoegde overheid strikt op te volgen’.

De code rood blijft gelden tot 1 uur in de nacht van woensdag op donderdag, daarna volgen nog enkele uren in code oranje. In de provincies Namen en Luxemburg is momenteel code oranje van kracht. In Vlaanderen geldt code oranje enkele voor de provincie Limburg; de andere provincies kleuren geel en groen op de weerkaart.

Jeugdkampen gevacueerd
Door het noodweer heeft Scouts & Gidsen Vlaanderen woensdag omstreeks 10 uur al twaalf scoutskampen gevacueerd, voornamelijk in de provincie Luik. ‘Het belangrijkste is dat er geen gewonden zijn. De materile schade moet nog opgemeten worden’, zegt Jan Van Reusel, woordvoerder van Scouts & Gidsen Vlaanderen, woensdagochtend.

‘De omstandigheden zijn deze voormiddag overal onder controle en de groepen houden zelf contact met de achterban thuis’, aldus Van Reusel. De scoutsgroepen worden in Luik, waar code rood is afgekondigd, wel geconfronteerd met stijgende waterstanden en rele wateroverlast. ‘Scouts & Gidsen Vlaanderen roept op om hiervoor extra waakzaam te zijn (vooral in Walloni en Limburg) en preventief contact op te nemen met de gastgemeente om een risico-inschatting te maken’, zegt Van Reusel.

De burgemeester van Rochefort, Corine Mullens, wil alle jeugdkampen - een vijftigtal - op het grondgebied van de stad laten evacueren wegens de overvloedige regenval. Dat heeft ze woensdag gezegd. Sinds dinsdagavond werden al drie jeugdkampen gevacueerd op het grondgebied van Rochefort, in de provincie Namen.

‘We verwachten dat de Lesse de komende dagen buiten de oevers zal treden’, aldus burgemeester Mullens. En de jeugdkampen die zich niet nabij het water bevinden, zullen volgens haar ook veranderen in meren door het water dat niet weg kan. ‘Ik heb de jeugddienst opgedragen om in elk kamp langs te gaan en duidelijk te maken dat het beter is te vertrekken. Als ze dat niet willen, zal ik aan de provincie vragen om een decreet af te kondigen. Of ik zal het zelf doen.’

De burgemeester is bereid stadszalen ter beschikking te stellen om de jongeren indien nodig op te vangen, in afwachting dat hun ouders hen komen ophalen.

Wateroverlast
In de Bolderstraat in Riemst moesten dinsdagavond de bewoners de trekkers bovenhalen. Na een kortstondige, maar felle stortregen stond de straat blank. Doordat de riolering het overvloedige water niet meer geslikt kreeg, stroomden de kelders onder.

In Heukelom liepen verschillende woningen onder. De brandweer kwam er handen te kort.

Ook in het naburige Bilzen liepen straten en huizen onder. De brandweer was er dinsdagavond volop bezig met het vullen van zandzakjes. Want het ergste moet hier nog komen, zeggen weersvoorspellers.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210713_97525386
twitter

twitter

twitter

:T

[ Bericht 78% gewijzigd door Frutsel op 14-07-2021 12:04:15 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 14 juli 2021 @ 09:24:28 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200355615
Kunnen ze maar best aan gaan wennen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 14 juli 2021 @ 09:29:08 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200355663
Typisch domme Limburgers.
Heb je heuvels, ga je onderaan wonen. 8)7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200355741
Het is een kwestie van geduld voor de Maas heel Limburg vult *G*
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 14 juli 2021 @ 09:46:57 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200355847
Echt nat. Gruwelijk nat.
  woensdag 14 juli 2021 @ 10:09:45 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200356157
Mooi huis BTW
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200356446
Ook dit ligt deels aan klimaatveranderingen.
In het oosten van de V.S. en Canada komen er al weer extreme hittegolven aan. Redordhitte in Lapland.

Maar verder valt het best mee met die klimaatveranderingen hoor.
Laten we net doen of dit politiek gezien niet hoog op de agenda hoeft te staan.
pi_200357580
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 10:30 schreef Hamzoef het volgende:
Ook dit ligt deels aan klimaatveranderingen.
In het oosten van de V.S. en Canada komen er al weer extreme hittegolven aan. Redordhitte in Lapland.

Maar verder valt het best mee met die klimaatveranderingen hoor.
Laten we net doen of dit politiek gezien niet hoog op de agenda hoeft te staan.
Alsof het alleen in deze eeuw overstroomt. In 1643 bijvoorbeeld ook al. Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Overstroming_van_de_Maas_(1643)
pi_200357674
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 11:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof het alleen in deze eeuw overstroomt. In 1643 bijvoorbeeld ook al. Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Overstroming_van_de_Maas_(1643)
:')
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 16:35:53 #10
8781 crew  Frutsel
pi_200362097
quote:
Limburgse brandweer waarschuwt voor overstromingsgevaar Hoensbroek
Woningen in de Zuid-Limburgse plaats Hoensbroek dreigen woensdag onder water te lopen doordat een waterbuffer overvol is en hoogstwaarschijnlijk gaat overlopen, waarschuwt veiligheidsregio Zuid-Limburg. Inwoners zijn gevraagd een veilige plek in huis te zoeken en stroom en gas af te sluiten.

Het gaat om waterbuffer De Dem, die is bedoeld om overtollig regenwater op te vangen. Door de zware regenval de afgelopen 24 uur staat het reservoir volledig vol. Hoever het water geraakt, is volgens de veiligheidsregio nog moeilijk in te schatten. Het advies is om de website van de veiligheidsregio in de gaten te houden.

De hulpdiensten maken zich ook zorgen over de snelle stijging van het waterpeil van twee riviertjes in Zuid-Limburg, de Geul en de Gulp. Die bedreigen nu met name de plaatsen Wijlre, Gulpen, Wittem, Schin op Geul en Valkenburg, aldus de brandweer.

Woensdag is ook de A79 tussen Hulsberg en Heerlen opnieuw dichtgegaan wegens water op de weg, meldt Rijkswaterstaat. Dinsdag werd de snelweg eveneens afgesloten vanwege wateroverlast.

Vanwege de hevige regenval hebben de hulpdiensten in Zuid-Limburg woensdagmiddag opgeschaald naar GRIP 4, wat betekent dat de hulpverlening in deze regio centraal wordt gecordineerd.
  woensdag 14 juli 2021 @ 16:46:43 #11
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_200362346
Kunnen ze deze mensen opzoeken om de situatie voor ons te duiden?

pi_200362425
Rot voor die mensen. Het is ook eerder gebeurd daar. Een keer met de Kerst dacht ik 20 jaar geleden zoiets.
pi_200362444
Waar zijn mijn berichten heen wtf?
pi_200363435
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 09:29 schreef Hyperdude het volgende:
Typisch domme Limburgers.
Heb je heuvels, ga je onderaan wonen. 8)7
Bovenop een heuvel wonen klinkt leuk, tot je een keer met je dronken gezicht na een feestje weer terug naar beneden moet fietsen.
  woensdag 14 juli 2021 @ 17:41:30 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200363619
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

1995 Vergeten?
_O_ 1995 _O_

Borgharen, Itteren en nog een paar die k*t-dorpen van 100 inwoners die je alleen maar kent omdat ze onder water hebben gestaan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_200363625
Duurt niet lang meer voordat het hier Utrecht aan Zee heet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_200363666
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 14 juli 2021 @ 17:53:17 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200363706
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 17:48 schreef stavromulabeta het volgende:
_O_ 1995 _O_

Borgharen, Itteren en nog een paar die k*t-dorpen van 100 inwoners die je alleen maar kent omdat ze onder water hebben gestaan.
Yup. :D

En omdat defensie acte de presence diende te geven natuurlijk...
pi_200363804
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 17:48 schreef Hathor het volgende:
Duurt niet lang meer voordat het hier Utrecht aan Zee heet.
Alleen had ik tot nu toe verwacht dat het water ergens uit het westen zou komen en niet uit het zuiden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:02:14 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_200363848
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 17:48 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

_O_ 1995 _O_

Ja. Verschil met nu is dat in '95 de oorzaak zware regenval in de Ardennen was, waardoor vooral de dorpen langs de Maas last hadden van wateroverlast. Nu vallen de buien in Zuid-Limburg waardoor er op meer plekken problemen zijn.
pi_200363850
Gelukkig boeit niemand Limburg.
pi_200363856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

1993 en 1995 Vergeten?

In de jaren begin jaren 70 toen ik lts onderwijs volgde in Maastricht kwam het wel voor dat kinderen die in Borgharen en Itteren woonde vroegtijdig naar huis werden gestuurd bij dreiging van overlast.
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:09:47 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200363994
Het loopt er al overheen. Doorbraak is een kwestie van tijd

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:12:25 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200364047
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:13:55 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200364087
Haha! Hij is lid 1593 van het FOK! forum zegt ie _O- _O- _O-
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:14:44 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200364107
Hoi @Perico :D
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:18:29 #28
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200364180
CODE ROOD,

Staatssecretaris onderweg voor spoedoverleg

Update:
quote:
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur & Waterstaat) was namens het kabinet onderweg naar Limburg, maar is teruggekeerd op verzoek van de regio. Ze komt nu morgenochtend.

Dat heeft demissionair premier Rutte gezegd in het coronadebat. ,,Wij zullen alles doen wat nodig is'', aldus Rutte. ,,Het is verschrikkelijk wat we nu zien in Limburg. Wij leven zeer mee.''
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:19:58 #29
65846 Bocaj
47th President.
pi_200364203
Heuvels (bergjes) en veel regen is gn goede combinatie....
En als er dan ook nog een water opvangbak scheurt tja... pak dan je kano maar!
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:23:03 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200364251
Wat gaan de militairen eigenlijk doen? Zandzakken vullen?
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:23:43 #31
65846 Bocaj
47th President.
pi_200364260
quote:
16s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:23 schreef Starhopper het volgende:
Wat gaan de militairen eigenlijk doen? Zandzakken vullen?
Hand en spandiensten...
pi_200364304
Winter Water is coming :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_200364781
twitter
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:01:55 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200364862
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:55 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
He ik zag haar net langskomen hier richting zee.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:14:37 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200365028
Rampenplan in Belgi. Meerdere dijken dreigen door te breken (oa Moelingen) en rivieren treden buiten hun oevers. Niet best dit -O-
pi_200365071
pi_200365445
Erg triest voor de mensen die getroffen zijn door deze wateroverlast.

Hier nog een interessant artikel van de Volkskrant over dit extreme weer. Deze gaat ook in op de samenhang met klimaatverandering.

https://www.volkskrant.nl(...)erandering~b9b912b4/
  woensdag 14 juli 2021 @ 20:12:01 #38
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_200366004
Zo hoog wonen en dan nog niet in staat zijn het water snel af te voeren :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200366063
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 09:36 schreef Haags het volgende:
Het is een kwestie van geduld voor de Maas heel Limburg vult *G*
ja lach er maar om
pi_200366154
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:46 schreef rutger05 het volgende:
Erg triest voor de mensen die getroffen zijn door deze wateroverlast.

Hier nog een interessant artikel van de Volkskrant over dit extreme weer. Deze gaat ook in op de samenhang met klimaatverandering.

https://www.volkskrant.nl(...)erandering~b9b912b4/
Hier werd bij mij op de middelbare school al voor gewaarschuwd door mijn biologie leraar, dat was midden jaren 90. Niemand luistert en niemand wil het zien want VOORUITGANG!
  woensdag 14 juli 2021 @ 20:48:44 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200366711
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:19 schreef Document1 het volgende:

[..]

Hier werd bij mij op de middelbare school al voor gewaarschuwd door mijn biologie leraar, dat was midden jaren 90. Niemand luistert en niemand wil het zien want VOORUITGANG!
:'(

En zelfs nu met al die extremen willen velen het niet zien
pi_200366847
Mensen zijn van nature extreem egostisch. Zolang we blijven fok!ken als konijnen zal het alleen maar erger worden.

Ergo, het gaat alleen maar erger worden.
pi_200367527
Hoe gaat dit water verder? Gaan mensen/steden stroomafwaarts ook water over de dijk zien komen?
Ik zit nu naar Nieuwsuur te kijken.
Waarom horen we alleen iets over Limburg, en niet het bredere pakket van de regio, Belgi, Duitsland?
  woensdag 14 juli 2021 @ 21:50:37 #45
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_200367849
Ben benieuwd of de Maas overstroomt en hoe die militairen dat willen voorkomen. In dat geval zou Limburg echt een probleem hebben.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 14 juli 2021 @ 21:51:22 #46
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_200367862
Het gaat wel bergafwaarts in Limburg.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200368075
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoe gaat dit water verder? Gaan mensen/steden stroomafwaarts ook water over de dijk zien komen?
Ik zit nu naar Nieuwsuur te kijken.
Waarom horen we alleen iets over Limburg, en niet het bredere pakket van de regio, Belgi, Duitsland?
In de Eifel en de Hoge Venen is het nu ook prijs, dat water komt nog deze kant op. In Dsseldorf en Keulen heeft men nu trouwens ook hoogwater.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200368326
Push meldingen. Limburg gaat ten onder.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  woensdag 14 juli 2021 @ 22:23:38 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 14 juli 2021 @ 22:24:21 #50
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200368447
Announce plunderingen.
pi_200368481
Nu extra journaal. Wordt spannend nu.
  woensdag 14 juli 2021 @ 22:31:49 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200368519
Tering. Toen ik dit ooit bezocht was het een rustig en romantisch watervalletje :'(

pi_200368550
Regio Venlo (Noord Limburg) niks aan de hand. Worden wel voorzorgsmaatregelen genomen voor hoogwater op de Maas komende dagen.

Maar qua regenval hier niks bijzonders. Gewoon Nederlands weer.

Hoe meer naar het zuiden, hoe beroerder de situatie.
pi_200368571
Ligt de oorzaak in de extreme regenval in Limburg vandaag of ook voor een groot deel de grote hoeveelheid regen in Duitsland afgelopen week?
pi_200368581
quote:
16s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:31 schreef Starhopper het volgende:
Tering. Toen ik dit ooit bezocht was het een rustig en romantisch watervalletje :'(

Dit lijkt tenminste ergens op. Normaal mag het de term waterval niet eens dragen ;(
pi_200368613
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:34 schreef Faraday01 het volgende:
Ligt de oorzaak in de extreme regenval in Limburg vandaag of ook voor een groot deel de grote hoeveelheid regen in Duitsland afgelopen week?
Ardennen, deels Duitsland en vele regen gisteren en vandaag. Beken kunnen niet afvoeren in riviertjes, die weer niet kunnen afvoeren in de Maas. Gevolg: alles loopt over.
  woensdag 14 juli 2021 @ 22:37:46 #58
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_200368628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:29 schreef Magister_Artium het volgende:
Nu extra journaal. Wordt spannend nu.
Afgehaakt toen ze het over het zuid Limburgse riviertje de roer hadden.
Net efkes anges
pi_200368648
Gaat het al richting Zeeland '53 toestanden?
pi_200368653
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:37 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Afgehaakt toen ze het over het zuid Limburgse riviertje de roer hadden.
Vond het ook al erg dat die op zijn papiertje moest opzoeken welke rivier er stroomt door Valkenburg aan de Geul :').
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2021 @ 22:41:33 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_200368691
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:38 schreef Nober het volgende:
Gaat het al richting Zeeland '53 toestanden?
In 95 ben ik nog gevacueerd geweest.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_200368742
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Surfen op de A2 :D
pi_200368761
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Vond het ook al erg dat die op zijn papiertje moest opzoeken welke rivier er stroomt door Valkenburg aan de Geul :').
Het periferieprobleem van de media. Paar weken geleden vloekend mijn auto aan de kant gezet om radio 1 uit te zetten. Humberto Tan had het over het verschil tussen Salland, Achterhoek, Veluwe en Twente. Ze praten er plat en de regio’s liggen allemaal zowel in Gelderland als in Overijssel.
Nou mijnheer Tan, de Veluwe heeft niks, maar dan ook niks met dat paapse Twente! Behalve dat men daar wel weet dat Meppel niet in Twente ligt. :(

Maar dit geheel terzijde.
  woensdag 14 juli 2021 @ 22:46:17 #64
22565 asco
Los in deze tent
pi_200368774
Valkenburg nu ook verzopen.

twitter
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2021 @ 22:46:41 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_200368780
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:44 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Surfen op de A2 :D
Daar heb ik op gerolschaatst in de jaren 70 tijdens de autoloze zondag. ;)

woensdag 14 juli 2021 @ 22:52:38 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200368910
Dat het zo regent komt dat van de klimaatverandering ???

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200369255
Foto van vlak nadat @tong80 was gepasseerd:

Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2021 @ 23:11:33 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_200369282
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:09 schreef myShizzle het volgende:
Foto van vlak nadat @:tong80 was gepasseerd:

[ afbeelding ]
Zo was het idd :)

pi_200369310
Hoe kan dit? Is de Maas overgelopen of wat?
pi_200369388
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:12 schreef Werkperd het volgende:
Anderhalve maand aan regen in een dag of 2.
pi_200369396
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:12 schreef Werkperd het volgende:
't Schijnt dat Nikkie vanmiddag een Tutorial 'Bommetjes Maken' heeft gegeven.

Maar da's onbevestigd.
  woensdag 14 juli 2021 @ 23:20:41 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200369432
twitter
pi_200369515
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:52 schreef michaelmoore het volgende:
Dat het zo regent komt dat van de klimaatverandering ???

Die Geul loopt wel bijna over.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200369535
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Oh hij is dus al over gelopen. :o :o :o

Ligt ook een skippybal van iemand bij.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 14 juli 2021 @ 23:28:01 #75
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_200369546
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zaltbommel is jouw stek, toch? Die plaats is van oudsher bestemd om ten onder gaan aan water of vuur.
Non possumus non loqui
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juli 2021 @ 23:51:16 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_200369837
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:28 schreef Knip het volgende:

[..]

Zaltbommel is jouw stek, toch? Die plaats is van oudsher bestemd om ten onder gaan aan water of vuur.
Traditional. :)

pi_200369843
Live vanuit Valkenburg (wel op fb)

https://m.facebook.com/st(...)8&id=378018882268039
  woensdag 14 juli 2021 @ 23:58:04 #78
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200369900
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Plotseling een hoop geroep om het leger... :')

Toen het "goed" ging kon er nog wel wat meer bezuinigd worden toch?
Leger is er al. Ruim 60 man haha.

Zitten eerst nog aan de babi pangpang
  donderdag 15 juli 2021 @ 00:03:31 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200369969
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eerst maar eens betalem voordat er wat gedaan gaat worden.
Prepaid noodhulp *O*
pi_200369970
twitter
pi_200370022
Nou, Limburg kunnen we wel afschrijven.
  donderdag 15 juli 2021 @ 00:16:55 #84
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200370077
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:12 schreef HPoi het volgende:
Nou, Limburg kunnen we wel afschrijven.
Ik heb die limburgers toch nooit zo gemogen; misschien kunnen we er gelijk een nieuw IJselmeer van maken }:|
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_200370096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zo was het idd :)

Heerlijk!
pi_200370098
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:16 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik heb die limburgers toch nooit zo gemogen; misschien kunnen we er gelijk een nieuw IJselmeer van maken }:|
:D
pi_200370150
Kom gauw naar Zeeland, hier geen druppel. Wel bewolkt maar 22 graden en lekkere mosselen dit jaar!
pi_200370251
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:16 schreef Tengano het volgende:

[..]

In Nederland hebben we nog geen stuwmeer, waterkrachtcentrale. Denk alleen niet dat Limburg een zodanig groot hoogteverscihl heeft dat het in Nederland nut heeft,
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_200370290
Moeten ze een film over maken, noem je het 'De dag na morgen'

Kan best een kaskrakertje worden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 15 juli 2021 @ 00:43:47 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200370297
Eerdere overstromingen in NL vonden plaats in: 838 1014 1042 1134 1163 1164 1170 1196 1212 1214 1219 1220 1221 1248/1249 1277 1280 1282 1287 1288 (I) 1288 (II) 1322 1334 1362 1374 1375 1377 1404 1421 1424 1468 1477

Meer recente overstromingen in NL: 1509 1514 1530 1532 1552 1566 1570 1610 1643 1651 1675 1682 1686 1703 1717 1809 1820 1825 1855 1861(I) 1861(II) 1877 1906 1916 1926 1953 1962 1993 1995 2006

in b4 cLiMaTe ChAnGe :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_200370307
Niets aan het handje dus...
pi_200370342
twitter
pi_200370354
twitter

Potverdikkie wat een puinhoop..
  donderdag 15 juli 2021 @ 01:01:34 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200370452
Man, man, man :')
Wij hier in het Westen staan meerdere zeen tegen te houden maar voor onze landgenoten in Limburg is het te veel gevraagd om een paar regenbuien te managen. Kunnen we ze weer te hulp schieten :')
pi_200370479
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:52 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Potverdikkie wat een puinhoop..
En hier in Zeeland geen druppel, jeetje wat heftig voor die mensen. Je zou er maar wonen en net je hut en tuin verbouwd hebben, 😧 en dan nog twee dagen extra water!
  donderdag 15 juli 2021 @ 01:03:46 #96
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200370486
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 01:01 schreef the-eye het volgende:
Wij hier in het Westen staan meerdere zeen tegen te houden maar voor onze landgenoten in Limburg is het te veel gevraagd om een paar regenbuien te managen. Kunnen we ze weer te hulp schieten :')
Mwah, ze pochen met glundering al decennia dat die klote randstad als eerste kapot gaat bij een zeespiegelstijging.

Karma is a bitch spraakgebrekkers :W.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 15 juli 2021 @ 01:04:45 #97
485791 CharlesKinbote
verwijderen a.u.b.
pi_200370519
quote:
lachen gieren brullen hoor
verwijder dit account.
pi_200370582
quote:
Ik zat hier in Zeeland me wel ff af te vragen of het afvoeren van al dat stoepzand wel handig is.

Maar wat jutten zakken en zandbakzand is wel handig om in huis te hebben, net als een rookmelder, brandblusapparaat en een co2 meter.
pi_200371451
twitter
  donderdag 15 juli 2021 @ 06:52:51 #100
323876 michaelmoore
pi_200371615
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die Geul loopt wel bijna over.
is teveel regenwater denk ik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 15 juli 2021 @ 06:54:04 #101
323876 michaelmoore
pi_200371629
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:59 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Leger is er al. Ruim 60 man haha.

Zitten eerst nog aan de babi pangpang
zijn er toch wel meer dan 60 man in het leger ?
Of zijn ze te lui om oude vrouwtjes te helpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')