er is zeer zeker wel een stijging, maar als je kijkt naar de melddatum en testdatum (grafiek serial) was dat een normale curve aan het volgen. Die klap van een factor 10 omhoog ineens lijkt inderdaad een perfect storm van data-aanpassingen te zijn. Het statistisch ongelukquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik snap er echt helemaal niets van. Óf de delta-variant is zoveel virulenter dat het geen ~5 dagen meer duurt tot klachten of er is een perfect storm aan data-aanpassingen geweest waardoor alles tegelijkertijd aangepast is en er een grote piek kwam.
Ik verwacht het laatste eigenlijk. Het is niet logisch te verklaren als je naar de cijfers kijkt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik snap er echt helemaal niets van. Óf de delta-variant is zoveel virulenter dat het geen ~5 dagen meer duurt tot klachten of er is een perfect storm aan data-aanpassingen geweest waardoor alles tegelijkertijd aangepast is en er een grote piek kwam.
je weet zeker dat je geen pep hebt genomen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb ook iets raars. Ik lees allemaal dat mensen erg vermoeid zijn na hun vaccinatie. Bij de eerste was ik al superfit de dag erna, maar nu bij de tweede helemaal. Lijkt wel een energiebooster. Hebben meer mensen daar "last" van?
Ik ga echt als een speer. Zit er een stofje in of zo waar ik het goed op doe?
Ah dan ligt het misschien aan de leeftijd. Denk sowieso dat mijn generatie wat tougher is dan die daaronder.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:38 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat kan ik je volgende week vertellen. Hoor zelf ook veel vermoeidheid om me heen bij mensen van in de 30/40. De oudere generaties leken allemaal topfit naar hun vaccinaties. Zou 't op zich niet erg vinden om een paar daagjes een excuus te hebben om op de bank te Netflixen
Ook het virus is geschrokken van de speech van Mark en Hugo.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:42 schreef macca728 het volgende:
Ja en dat komt door de nieuwe maatregelen want die hebben wel gelijk effect....
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je weet zeker dat je geen pep hebt genomen?
In Engeland zagen we niet zo'n zelfde effect en daar was Delta al wijder verspreid.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De R0 van de deltavariant is 5–8, waarom zou dat niet kunnen? Met al die open discotheken etc.
Oh dat. Nee dat doe ik niet. Ik eet eigenlijk voornamelijk koolhydraten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[..]
https://www.weightwatchers.com/nl/wat-is-het-keto-dieet
In Engeland waren de clubs niet open.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
In Engeland zagen we niet zo'n zelfde effect en daar was Delta al wijder verspreid.
In het Verenigd Koninkrijk is het aantal besmettingen de laatste weken toch ook als een raket omhoog geschoten? Niet zo hard als hier, maar desalniettemin wel opeens enorm veel cases in korte tijd, terwijl ze daarvoor ook net als wij in een dalende trend zaten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
In Engeland zagen we niet zo'n zelfde effect en daar was Delta al wijder verspreid.
Spanje dan? Daar wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Engeland waren de clubs niet open.
Tijdspad klopt niet, 5 dagen incubatie + 5 dagen vertraging van melding. Als je direct het eerste weekend was gaan stappen zijn de besmettingen op die avond pas de 6e zichtbaar aan het worden, gevolgd door een 2e schakel in de keten op de 11e,quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De R0 van de deltavariant is 5–8, waarom zou dat niet kunnen? Met al die open discotheken etc.
Zeggen dat je vanwege privacy niet gebeld wilt worden en het vergetenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Afgelopen weekend op een congres met honderden mensen. Blijkt er achteraf iemand (nu) positief te testen. Ja, honderden mensen, daarvan heb ik 90% niet eens gesproken, laat staan in nauw contact. Maar vanwege privacy willen ze niet zeggen wie het is; "je wordt gebeld als je in nauw contact bent geweest".
Is ook nog eens een club mensen waarbij vrijwel iedereen elkaar kent. Laat die persoon dan even een berichtje plaatsen van 'yo, ik ben het, sorry'.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Afgelopen weekend op een congres met honderden mensen. Blijkt er achteraf iemand (nu) positief te testen. Ja, honderden mensen, daarvan heb ik 90% niet eens gesproken, laat staan in nauw contact. Maar vanwege privacy willen ze niet zeggen wie het is; "je wordt gebeld als je in nauw contact bent geweest".
Het ging veel langzamer in het VK omdat het land veel groter is (regionale variatie, Delta explodeerde alleen in het Noorden) en de maatregelen nog steeds van kracht waren maar in de brandhaarden in het Noorden was de stijging wel explosief toen de uitbraak daar begon.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omhoog schieten is wel iets anders als deze explosie hier. En de grafieken van serial laten ook zien dat de piek ook door datavertraging wordt opgestuwd. Het is én én.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
In het Verenigd Koninkrijk is het aantal besmettingen de laatste weken toch ook als een raket omhoog geschoten? Niet zo hard als hier, maar desalniettemin wel opeens enorm veel cases in korte tijd, terwijl ze daarvoor ook net als wij in een dalende trend zaten.
Zo kom je dus ook aan false positives voorbeeld zoveel….quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Vind het best tragisch.quote:
Zeker. Dat de boel hier nog niet is rechtgetrokken zie je ook wel aan het absurde percentage positieve tests.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omhoog schieten is wel iets anders als deze explosie hier. En de grafieken van serial laten ook zien dat de piek ook door datavertraging wordt opgestuwd. Het is én én.
Ik heb er niet zo goed zicht op wat daar de voorwaarden waren. Maar niet volledig zonder restricties (binnen bv. 50% capaciteit volgens mij). En daar verschilde het beleid per regio.quote:
Je kunt toch niet heel veel anders als organisatie? Ik kan mij voorstellen dat mensen met kwetsbaren in hun omgeving dit graag weten. Even een paar daagjes daar uit de buurt blijven.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Appels en peren. Je vergelijkt Engeland onder maatregelen met Nederland vrijwel zonder.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omhoog schieten is wel iets anders als deze explosie hier. En de grafieken van serial laten ook zien dat de piek ook door datavertraging wordt opgestuwd. Het is én én.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |