abonnement Unibet Coolblue
pi_200332631
Ik heb eerder vandaag een sportschoolabonnement voor één jaar afgesloten in de basic-fit. Door omstandigheden wilde ik deze weer opzeggen. Ik ging ervan uit dat dat altijd kan binnen 14 dagen. Basic fit geeft aan dat die termijn niet geld omdat ik het abonnement ín de sportschool heb afgesloten (in tegenstelling tot online of telefonisch) en er daarom geen sprake is van koop op afstand met de bijbehorende bedenktermijn. Weet iemand of ik het abonnement alsnog kan ontbinden of heeft basic fit gelijk en zit ik eraan vast?
pi_200332750
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:06 schreef julian6 het volgende:
Ik heb eerder vandaag een sportschoolabonnement voor één jaar afgesloten in de basic-fit. Door omstandigheden wilde ik deze weer opzeggen. Ik ging ervan uit dat dat altijd kan binnen 14 dagen. Basic fit geeft aan dat die termijn niet geld omdat ik het abonnement ín de sportschool heb afgesloten (in tegenstelling tot online of telefonisch) en er daarom geen sprake is van koop op afstand met de bijbehorende bedenktermijn. Weet iemand of ik het abonnement alsnog kan ontbinden of heeft basic fit gelijk en zit ik eraan vast?
Je kunt inderdaad niet op basis van die wetgeving ontbinden.
pi_200332756
Als je het ter plekke in de Basic Fit hebt afgesloten, gelden de 14 dagen inderdaad niet. Dan zit je voor minimaal de contractsduur er aan vast.
pi_200332820
Heb je na het afsluiten van het contract je been gebroken ofzo :D

Ga lekker sporten ^O^
Alius aliud dicit
pi_200332849
Mensen, leer hiervan. Nooit naar de sportschool gaan!
  maandag 12 juli 2021 @ 18:24:17 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200332856
Gewoon gaan sporten luiwammes.
pi_200333306
Helder, ik kom er niet vanaf dus. En ik maar denken dat je als consument goed beschermd was tegenwoordig :{
pi_200333348
Wat zijn die omstandigheden die een heel jaar duren dan :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_200333369
quote:
Ik heb eerder vandaag een sportschoolabonnement voor één jaar afgesloten in de basic-fit. Door omstandigheden wilde ik deze weer opzeggen
Heel apart dit
  maandag 12 juli 2021 @ 19:04:22 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200333381
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef julian6 het volgende:
Helder, ik kom er niet vanaf dus. En ik maar denken dat je als consument goed beschermd was tegenwoordig :{
Je hebt het product en de service letterlijk met je eigen ogen kunnen zien daar.. Je verwacht dus eigenlijk dat de wet je tegen je eigen impulsiviteit beschermd? :{
  maandag 12 juli 2021 @ 19:11:09 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200333445
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef julian6 het volgende:
Helder, ik kom er niet vanaf dus. En ik maar denken dat je als consument goed beschermd was tegenwoordig :{
Dat ben je ook.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200333618
Iedereen is wel eens in deze truc getrapt. Ik zelfs meerdere keren. Natuurlijk, je begint met goede voornemens om iedere week of vaker te gaan "sporten". Maar na een paar keer blijkt dat er werkelijk geen reet aan is om in zo'n gesloten hal aan gewichten te gaan liggen trekken. Bovendien blijkt dat er in zo'n sportschool voornamelijk dubieuze figuren van laag allooi rondlopen, wat een onaangename sfeer geeft. Het is wel een verkapte vorm van oplichting om mensen meteen een contract voor een jaar te laten tekenen.

Laat dit een les zijn. Dit geldt voor alle contractuele verbintenissen voor langere tijd. Bijvoorbeeld ook voor telefoonabonnementen. Het is raadzaam de volgende keer eerst voor jezelf de totale kosten uit te rekenen. Dus als de kosten voor dit abonnement bijv. ¤50 per maand zijn met een duur van minimaal 12 maanden, stel je zelf dan de vraag of je ¤600 wil uitgeven voor iets dat je eigenlijk niet kent. De sportschoolhouder probeert je meestal nog meer geld uit de zak te kloppen door bijvoorbeeld ¤25 te rekenen voor "inschrijvingskosten", en meer van dergelijke flauwekul.
pi_200333725
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:00 schreef Geerd het volgende:
Wat zijn die omstandigheden die een heel jaar duren dan :')
Ik was in de veronderstelling dat mijn collega (wie een tijd terug aangaf met fitness te zijn begonnen) bij de basic fit sportte maar dit blijkt fit4free te zijn :') Vandaar dat ik ervanaf wilde. Nu ga ik nog steeds sporten maar met een buddy is het makkelijker vol te houden.

quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Laat dit een les zijn. Dit geldt voor alle contractuele verbintenissen voor langere tijd. Bijvoorbeeld ook voor telefoonabonnementen. Het is raadzaam de volgende keer eerst voor jezelf de totale kosten uit te rekenen. Dus als de kosten voor dit abonnement bijv. ¤50 per maand zijn met een duur van minimaal 12 maanden, stel je zelf dan de vraag of je ¤600 wil uitgeven voor iets dat je eigenlijk niet kent. De sportschoolhouder probeert je meestal nog meer geld uit de zak te kloppen door bijvoorbeeld ¤25 te rekenen voor "inschrijvingskosten", en meer van dergelijke flauwekul.
Een tijd geleden had ik een telefoonabbo afgesloten in de Media Markt en daar had ik naar mijn idee wel gewoon een bedenktermijn. Nu wist ik wel dat sportscholen berucht zijn als het gaat om wurgcontracten maar ik dacht dat die 14 dagen termijn bij contracten die je aangaat in álle gevallen gold. Een les rijker geworden vandaag :{

[ Bericht 47% gewijzigd door julian6 op 12-07-2021 19:41:09 ]
pi_200333827
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef julian6 het volgende:
Helder, ik kom er niet vanaf dus. En ik maar denken dat je als consument goed beschermd was tegenwoordig :{
Dat ben je ook. Bij koop op afstand (of buiten de verkoopruimte). Was je buddy maar samen met je gegaan om je abonnement af te sluiten, dan had hij je handje vast kunnen houden voor deze blunder kunnen behoeden.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 13-07-2021 08:50:16 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 12 juli 2021 @ 19:47:15 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200333944
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het is wel een verkapte vorm van oplichting om mensen meteen een contract voor een jaar te laten tekenen.
Zolang je dat contract met je volle verstand ondertekend zie ik niet in waarom het oplichting zou zijn? Ik neem aan dat je er over nadenkt voor je dat doet en dat TS de verkeerde sportschool binnenloopt is natuurlijk niet aan de sportschool te wijten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200333997
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zolang je dat contract met je volle verstand ondertekend zie ik niet in waarom het oplichting zou zijn? Ik neem aan dat je er over nadenkt voor je dat doet en dat TS de verkeerde sportschool binnenloopt is natuurlijk niet aan de sportschool te wijten.
Dit. En héél normaal (als in veelvoorkomend) bij diensten als nuts, telecom, papieren uitgaven en sportscholen. Na een jaar maandelijks opzegbaar.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200334019
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:31 schreef julian6 het volgende:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat mijn collega (wie een tijd terug aangaf met fitness te zijn begonnen) bij de basic fit sportte maar dit blijkt fit4free te zijn :') Vandaar dat ik ervanaf wilde. Nu ga ik nog steeds sporten maar met een buddy is het makkelijker vol te houden.
[..]

Een tijd geleden had ik een telefoonabbo afgesloten in de Media Markt en daar had ik naar mijn idee wel gewoon een bedenktermijn. Nu wist ik wel dat sportscholen berucht zijn als het gaat om wurgcontracten maar ik dacht dat die 14 dagen termijn bij contracten die je aangaat in álle gevallen gold. Een les rijker geworden vandaag :{

Gewoon gaan met je bottenzak ..gainen met die zooi
Ik zwaai naar dieren.
pi_200334119
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zolang je dat contract met je volle verstand ondertekend zie ik niet in waarom het oplichting zou zijn? Ik neem aan dat je er over nadenkt voor je dat doet en dat TS de verkeerde sportschool binnenloopt is natuurlijk niet aan de sportschool te wijten.
Een verkapte vorm van oplichting schreef ik daarom. Volgens de wet is het toegestaan.

Maar het druist in tegen het normale verstand en tegen normale fatsoensnormen. TS heeft blijkbaar op dezelfde dag besloten om zijn eerder afgesloten abonnement voor een jaar ongedaan te willen maken.

Welk redelijk argument kan de sportschoolhouder hebben om niet aan dit verzoek te voldoen? Er zijn geen kosten gemaakt, behalve dan misschien een gesprek en wat administratie. Breng die dan in rekening voor bijvoorbeeld ¤50, een redelijk bedrag. Maar laat iemand niet 12 maanden betalen voor niets.
pi_200334159
Sporten zonder buddy is ook nog eens veel fijner. Gewoon lekker je eigen tempo en geen dom gelul.
Alius aliud dicit
pi_200334335
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:31 schreef julian6 het volgende:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat mijn collega (wie een tijd terug aangaf met fitness te zijn begonnen) bij de basic fit sportte maar dit blijkt fit4free te zijn :') Vandaar dat ik ervanaf wilde. Nu ga ik nog steeds sporten maar met een buddy is het makkelijker vol te houden.
[..]

Een tijd geleden had ik een telefoonabbo afgesloten in de Media Markt en daar had ik naar mijn idee wel gewoon een bedenktermijn. Nu wist ik wel dat sportscholen berucht zijn als het gaat om wurgcontracten maar ik dacht dat die 14 dagen termijn bij contracten die je aangaat in álle gevallen gold. Een les rijker geworden vandaag :{

In de MediaMarkt kan kloppen, als het bijvoorbeeld geen verkoper is van de MediaMarkt maat van Vodafone.
pi_200334375
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:50 schreef baskick het volgende:

[..]

Dit. En héél normaal (als in veelvoorkomend) bij diensten als nuts, telecom, papieren uitgaven en sportscholen. Na een jaar maandelijks opzegbaar.
Nuts en telecom hebben sowieso bedenktijd.
pi_200334461
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:13 schreef Adames het volgende:

[..]

Nuts en telecom hebben sowieso bedenktijd.
Enkel bij koop op afstand.
pi_200334486
ja dat is basic shit
pi_200334534
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Enkel bij koop op afstand.
Nutsbedrijven kun je inderdaad alleen op afstand kopen. Een Vodafone of KPN bieden sowieso 14 dagen bedenktijd aan, net als een Ziggo.
pi_200335069
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:23 schreef Adames het volgende:

[..]

Nutsbedrijven kun je inderdaad alleen op afstand kopen.
je oorzaak gevolg is hier een beetje scheef.
quote:
Een Vodafone of KPN bieden sowieso 14 dagen bedenktijd aan, net als een ziggo.
Nooit geweten dat een kpn in de eigen winkel bedenktermijn geeft. Vodafone laatste keer in ieder geval niet.

Heb je het nu over online afsluiten of niet, want dan is bieden een eufemisme.
pi_200335331
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:13 schreef Adames het volgende:

[..]

Nuts en telecom hebben sowieso bedenktijd.
Dat lijkt me helemaal afhankelijk van de manier van afnemen van product of dienst. Mijn post zag (m.i. evident) op het feit dat je doorgaans een jaarabonnement afsluit.

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 12-07-2021 21:15:01 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200335358
Of het wettelijk is of niet, het getuigt niet echt van klantvriendelijkheid. Het is niet zo dat de sportschool in dat uurtje tijd al allemaal kosten heeft zitten maken
pi_200335459
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 21:11 schreef jameshond7 het volgende:
Of het wettelijk is of niet, het getuigt niet echt van klantvriendelijkheid. Het is niet zo dat de sportschool in dat uurtje tijd al allemaal kosten heeft zitten maken
Klantvriendelijk zou ik het ook niet noemen. Maar die hebben tijd geïnvesteerd in TS en een overeenkomst gesloten. Dat werkt twee kanten op. Ze zouden uit coulance iets kunnen doen, maar dat doen ze ogenschijnlijk niet. Helaas.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200335476
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

In de MediaMarkt kan kloppen, als het bijvoorbeeld geen verkoper is van de MediaMarkt maat van Vodafone.
Dit. Verschil tussen koop op afstand en koop buiten verkoopruimte :Y Voor de geïnteresseerden: artikel 6:230g lid 1 sub e en f BW.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200335734
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 21:16 schreef baskick het volgende:

[..]

Klantvriendelijk zou ik het ook niet noemen. Maar die hebben tijd geïnvesteerd in TS en een overeenkomst gesloten. Dat werkt twee kanten op. Ze zouden uit coulance iets kunnen doen, maar dat doen ze ogenschijnlijk niet. Helaas.
Het ging zo. Ik liep naar binnen en gaf aan mij te willen inschrijven. Ik werd verwezen naar de ‘kiosk’, een soort paal naast de entreebalie met een scherm waar je het inschrijfproces doorliep. Daarna kon ik met mijn pasje door de draaideur naar binnen en de school verkennen.
pi_200336142
Dan moet je verhuizen in een gebied zonder basic fit. Succes!
pi_200336543
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 21:28 schreef julian6 het volgende:

[..]

Het ging zo. Ik liep naar binnen en gaf aan mij te willen inschrijven. Ik werd verwezen naar de ‘kiosk’, een soort paal naast de entreebalie met een scherm waar je het inschrijfproces doorliep. Daarna kon ik met mijn pasje door de draaideur naar binnen en de school verkennen.
Ik denk niet dat het kwalificeert als overeenkomst op afstand:

quote:
de overeenkomst die tussen de handelaar en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van handelaar en consument en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand;
Wel een georganiseerd systeem, maar gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid.

Of je bedoelt dat ze er niet veel werk aan hadden. Dat is geen argument.

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 12-07-2021 22:04:33 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200337049
Had je het verhaal nog uitgelegd aan basic fit? Het is inderdaad niet heel klantvriendelijk. Ze staan in hun recht maar vind enige coulance wel op z’n plaats eigenlijk.
Alius aliud dicit
pi_200337222
Ben je jonger dan 18? Dan mag je dit soort contracten niet afsluiten zonder toestemming van je ouders. :!
Clap your hands if you're working too hard
pi_200337307
quote:
5s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:31 schreef Snolkelderij het volgende:
Ben je jonger dan 18? Dan mag je dit soort contracten niet afsluiten zonder toestemming van je ouders. :!
Dat mag zeker, wel als de verkoper (in dit geval Basic-Fit) het vertrouwen had dat er toestemming van de ouders was. Zeker als het om een 17-jarige gaat.
pi_200339066
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef julian6 het volgende:
Helder, ik kom er niet vanaf dus. En ik maar denken dat je als consument goed beschermd was tegenwoordig :{
Stuitent hoe slecht mensen zich inlezen of voorbereiden als ze een overeenkomst afsluiten :'(
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_200339358
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef julian6 het volgende:
Helder, ik kom er niet vanaf dus. En ik maar denken dat je als consument goed beschermd was tegenwoordig :{
Zijn consumenten ook, maar er zijn grenzen.
pi_200343894
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef julian6 het volgende:
Helder, ik kom er niet vanaf dus. En ik maar denken dat je als consument goed beschermd was tegenwoordig :{
Je bent als Nederlandse consument inderdaad erg goed beschermd.

Maar niet tegen je eigen domheid / onzorgvuldigheid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200343973
In dit soort gevallen heb je inderdaad geen rechten.

Maw afgesloten voor een jaar is ook daadwerkelijk een jaar er aan vastzitten.
Soms uit coulance willen ze nog wel akkoord gaan met vroegtijdige opzegging, maar dan komt er wel een vergoeding om de hoek kijken.

Dus of je er netto wat aan zou hebben als ze dat al zouden doen, denk het niet.
pi_200344036
Ga gewoon sporten man..
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 14:17:47 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_200344729
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 19:31 schreef julian6 het volgende:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat mijn collega (wie een tijd terug aangaf met fitness te zijn begonnen) bij de basic fit sportte maar dit blijkt fit4free te zijn :') Vandaar dat ik ervanaf wilde. Nu ga ik nog steeds sporten maar met een buddy is het makkelijker vol te houden.
[..]

Een tijd geleden had ik een telefoonabbo afgesloten in de Media Markt en daar had ik naar mijn idee wel gewoon een bedenktermijn. Nu wist ik wel dat sportscholen berucht zijn als het gaat om wurgcontracten maar ik dacht dat die 14 dagen termijn bij contracten die je aangaat in álle gevallen gold. Een les rijker geworden vandaag :{

Je buddy kan gratis mee met je bij Basic Fit dus opgelost!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_200345439
Dit soort aanbieders wordt natuurlijk niet zo groot, en kan niet zo goedkoop opereren, als ze iedere jojo die 'per ongeluk' een abonnement afsluit meteen weer laten ontbinden. Ze draaien op no-shows, niet op coulance. Dus als je dit soort aanbieders wilt sponsoren, is dit de prijs die je -ook letterlijk- betaalt. Consumenten worden wel beschermd maar niet tegen hun eigen domheid of onoplettendheid.

Bovendien is een jaar sporten bij basic fit zo'n ¤200 (je krijgt de eerste maand gratis) dus het is nou ook weer geen enorm bedrag.
pi_200348614
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
In dit soort gevallen heb je inderdaad geen rechten.

Maw afgesloten voor een jaar is ook daadwerkelijk een jaar er aan vastzitten.
Soms uit coulance willen ze nog wel akkoord gaan met vroegtijdige opzegging, maar dan komt er wel een vergoeding om de hoek kijken.

Dus of je er netto wat aan zou hebben als ze dat al zouden doen, denk het niet.
Ik heb ze gemaild met een verzoek van deze strekking. Als ik een (forse) annuleringsvergoeding moet betalen vind ik dat geen probleem. Ik wacht het af.
pi_200348692
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 18:44 schreef julian6 het volgende:

[..]

Ik heb ze gemaild met een verzoek van deze strekking. Als ik een (forse) annuleringsvergoeding moet betalen vind ik dat geen probleem. Ik wacht het af.
Ter hoogte van 12 maal je maandbedrag ofzo.

By the way, als ze niet instemmen, vergeet niet tijdig op te zeggen en de ontvangst van de opzegging te bewaren :Y

[ Bericht 15% gewijzigd door baskick op 13-07-2021 19:26:12 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200348715
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 18:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Ter hoogte van 12 maal je maandbedrag ofzo.
Bijdehand
pi_200348935
Kan je het abonnement niet doorverkopen aan iemand anders? Komen misschien administratiekosten bij maar dan kan je het verlies delen.
pi_200349056
Hier nog gewoon een dag over doorzeuren
  dinsdag 13 juli 2021 @ 19:13:40 #48
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200349067
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 18:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Ter hoogte van 12 maal je maandbedrag ofzo.
Meestal is het wel zoiets ja, ze hoeven natuurlijk geen geld te missen omdat jij niet oplet wat je doet en je zonder controle vast legt voor een jaar.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200520541
Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven maar Basic Fit is akkoord gegaan met mijn verzoek het abonnement op te zeggen, per direct en zonder annuleringskosten :) .

quote:
Hi Julian,

Ik begrijp jouw verhaal heel goed, en tevens heb je ook op de dag zelf nog opgezegd. Jouw herroeping is in goede orde ontvangen en verwerkt in onze ledenadministratie.

Hier een overzicht van jouw opzegging:

[…]

Als je al een betaling aan Basic-Fit hebt gedaan, dan zal het volledige bedrag binnen 15 werkdagen worden teruggestort naar het bij Basic-Fit bekende rekeningnummer.

Het is niet nodig om je Basic-Fit lidkaart retour te sturen of in te leveren op de club als je al een lidkaart hebt opgehaald. De lidkaart is door de herroeping automatisch geblokkeerd.


Als je in de toekomst wel wilt gaan sporten, dan ben je uiteraard van harte welkom bij Basic-Fit!

Laat het me gerust weten als je nog andere vragen hebt of raadpleeg onze FAQ.

Met sportieve groet,

Basic-Fit
props voor Basic-fit ^O^
pi_200522732
Netjes ^O^
Alius aliud dicit
pi_200528616
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 13:45 schreef julian6 het volgende:
Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven maar Basic Fit is akkoord gegaan met mijn verzoek het abonnement op te zeggen, per direct en zonder annuleringskosten :) .
[..]

props voor Basic-fit ^O^
Super netjes. Waarom nu wel? Op basis van de OP kreeg ik niet de indruk dat ze erg genegen waren je tegemoet te komen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200528812
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Super netjes. Waarom nu wel? Op basis van de OP kreeg ik niet de indruk dat ze erg genegen waren je tegemoet te komen.
In de sportschool niet nee en ook niet via de chat op de basic-fit website. Maar een e-mail waarin ik de hele situatie uitleg en een beroep doe op coulance/klantvriendelijkheid heeft wel effect gehad :)
pi_200529896
Netjes van Basic-fit. De branche staat bekend dat ze je meestal een poot uit proberen te draaien als ze dit kunnen. En dan te bedenken dat het een beursgenoteerd bedrijf is: dus aandeelhouders tevreden moeten stellen met goede cijfers. Ik vond het al zo vreemd dat Basic-fit in de corona lockdown periode stopte met het innen van geld terwijl andere sportscholen zoals SportCity waar ik lid van was dit wel gewoon bleef innen. Waarschijnlijk een meer menselijke bedrijfsvoering.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 23:52:38 #54
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200530101
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:34 schreef Noisiv het volgende:
De branche staat bekend dat ze je meestal een poot uit proberen te draaien als ze dit kunnen.
:') Nou nee, meestal is dat het gevolg van niet goed lezen, blind dingen ondertekenen en dan achteraf gaan janken dat je aan je contract gehouden wordt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200530441
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

:') Nou nee, meestal is dat het gevolg van niet goed lezen, blind dingen ondertekenen en dan achteraf gaan janken dat je aan je contract gehouden wordt.
Eens ze weten heel goed dat ze in hun recht staan. Maar het is niet erg klantvriendelijk als in een businessmodel zit verwerkt dat een pasje ingeleverd moet worden anders blijven ze bedrag x afschrijven. Ze weten ook wel dat mensen dit vergeten of vergeten een bewijs van inleveren te vragen (dit las ik een keer hier over F4F).

En dan ook nog eens het hele bedrag blijven innen maanden lang terwijl er ook loonsteun vanuit de overheid binnenkomt. Ik snap dat je bedrijven moet steunen in moeilijke tijden en dat de steun niet 100% dekkend is maar het moet wel van twee kanten komen.

Voorbeeld: opgezegd in de 2e lockdown. Technogym key kon niet ingeleverd worden omdat de vestigingen dicht zijn. Daarom wel 15 euro afschrijven omdat de sleutel niet voor de einddatum is ingeleverd. En technisch hebben ze gelijk het staat in het contract alleen op mails werd niet gereageerd en vestigingen waren dicht. Ondertussen wel verwachten dat iedereen blijft doorbetalen.
  zondag 25 juli 2021 @ 08:47:59 #56
51385 baskick
Juist ja!
pi_200533187
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:26 schreef Noisiv het volgende:

[..]

Eens ze weten heel goed dat ze in hun recht staan. Maar het is niet erg klantvriendelijk als in een businessmodel zit verwerkt dat een pasje ingeleverd moet worden anders blijven ze bedrag x afschrijven. Ze weten ook wel dat mensen dit vergeten of vergeten een bewijs van inleveren te vragen (dit las ik een keer hier over F4F).

En dan ook nog eens het hele bedrag blijven innen maanden lang terwijl er ook loonsteun vanuit de overheid binnenkomt. Ik snap dat je bedrijven moet steunen in moeilijke tijden en dat de steun niet 100% dekkend is maar het moet wel van twee kanten komen.

Voorbeeld: opgezegd in de 2e lockdown. Technogym key kon niet ingeleverd worden omdat de vestigingen dicht zijn. Daarom wel 15 euro afschrijven omdat de sleutel niet voor de einddatum is ingeleverd. En technisch hebben ze gelijk het staat in het contract alleen op mails werd niet gereageerd en vestigingen waren dicht. Ondertussen wel verwachten dat iedereen blijft doorbetalen.
Brievenbus? Per post opsturen? Desnoods aangetekend als je bewijs wilt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')