abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2021 @ 12:38:33 #176
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200328556
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hangt er allemaal vanaf hoe de situatie is hè. Net zoals de afgelopen anderhalf jaar.

In mij ogen is 2 keer per jaar prikken een beter idee dan de zorgcapaciteit verduizendvoudigen.
2x per jaar je hele bevolking prikken is ook geen haalbare kaart.
pi_200328580
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik denk dat dit virus, in tegenstelling tot de pest, Ebola, Sars, Mers en aids en de Spaanse griep, blijft muteren totdat het immuun voor welk vaccin dan ook is, waarna we allemaal geïnfecteerd raken en aan long covid zullen sterven. Resistance is futile! :Y
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200328586
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat dit virus, in tegenstelling tot de pest, Ebola, Sars, Mers en aids en de Spaanse griep, blijft muteren totdat het immuun voor welk vaccin dan ook is, waarna we allemaal geïnfecteerd raken en aan long covid zullen sterven. Resistance is futile! :Y
Net zoals het influenza virus?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 12:43:13 #179
236264 crew  capricia
pi_200328595
twitter

Nooit aan gedacht. Dat dit een van de redenen had kunnen zijn om zoveel besmettingen nu te laten plaatsvinden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_200328605
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Mutaties van de Spaanse griep bestaan nog steeds hoor.
pi_200328653
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een stuk haalbaarder dan de ziekenhuiscapaciteit aanpassen dunkt me. We zijn nu in staat om in minder dan een jaar iedereen die het wil te prikken. Dan zal 2 keer ook wel lukken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_200328659
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Mutaties van de Spaanse griep bestaan nog steeds hoor.
Maar die zorgen dan weer niet voor "young long spanish influenza" omdat we daar immuun voor geraakt zijn in de loop der jaren. Voor covid is er niks immuun te raken, dat virus zal blijven muteren en besmetten totdat het onze soort tot aan de laatste mens aan toe uitgeroeid heeft. Zelfs als we iedere nacht aan een Pfizer-infuus komen te hangen vaccineren we ons hier niet meer uit, we zijn ten dode opgeschreven. :Y
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 juli 2021 @ 12:51:47 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200328669
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een stuk haalbaarder dan de ziekenhuiscapaciteit aanpassen dunkt me. We zijn nu in staat om in minder dan een jaar iedereen die het wil te prikken. Dan zal 2 keer ook wel lukken.
Eenmalig wel ja. Jaarlijks? Nah. Is ook geen draagvlak voor. Zeker niet onder jonge, gezonde mensen.

Ik ben zelf geen 'jongere' meer, maar ook niet oud genoeg om me echt heel druk te maken om Covid. Ik pak deze zomer mijn 2 shots en daarna geloof ik wel hoor.
  maandag 12 juli 2021 @ 12:53:57 #184
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200328683
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:43 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]

Nooit aan gedacht. Dat dit een van de redenen had kunnen zijn om zoveel besmettingen nu te laten plaatsvinden.
Zoiets werd ook genoemd in de laatste technische briefing volgens mij.

Dit zijn wat voorspellingen op basis van verschillende parameters. Je ziet dat het vooral mis kan gaan in het scenario dat de immuniteit tegenvalt. Het zou me niet verbazen dat er wordt geredeneerd dat besmettingen nu wellicht IC-opnames later zullen voorkomen.
pi_200328686
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Maar die zorgen dan weer niet voor "young long spanish influenza" omdat we daar immuun voor geraakt zijn in de loop der jaren. Voor covid is er niks immuun te raken, dat virus zal blijven muteren en besmetten totdat het onze soort tot aan de laatste mens aan toe uitgeroeid heeft. Zelfs als we iedere nacht aan een Pfizer-infuus komen te hangen vaccineren we ons hier niet meer uit, we zijn ten dode opgeschreven. :Y
Maar de media overdrijft.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_200328695
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eenmalig wel ja. Jaarlijks? Nah. Is ook geen draagvlak voor. Zeker niet onder jonge, gezonde mensen.
Waarom niet? Het is een kwestie van voldoende vaccins hebben en deze bij mensen in de arm krijgen. Dat lukt momenteel vrij aardig. De logistieke infrastructuur ligt er al, en die is in een ijltempo opgezet. Kan je gewoon blijven gebruiken en verbeteren en uitbreiden.

Het lijkt mij vooral een kwestie van willen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_200328728
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Even om wat meer inzicht te geven in hoe testen gaat voor een test evenement in de UK. Dit was voor een cricket test match tegen Nieuw Zeeland.
Men werd de dag voor de eerste wedstrijd dag met een PCR-test getest, en op beide dagen vooraf met een antigeen test, en 5 dagen na afloop weer met een PCR-test.
Ik vraag me af of ze dat op Silverstone ook gaan doen, dat is ook een 'test evenement', maar met 140.000 bezoekers.

Hier nog iets over de accuracy van antigeen-testen.
https://pharmaceutical-journal.com/article/feature/how-reliable-are-lateral-flow-covid-19-tests
[..]

Als mensen dus geen symptomen hebben, maar wel besmet zijn, dan wordt maar ongeveer in de helft van de gevallen geconstateerd dat ze besmet zijn. Dat kan dus aardig oplopen als je 100.000 TvT testen doet en er zitten een paar duizend besmette personen tussen. Allemaal potentiele superspreaders.
En zie daar dus precies het probleem met de TvT zoals in NL toegepast: 50-60% die je niet ziet bij besmetting, en dan ook nog eens geldigheid van 40u.
pi_200328731
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar waar baseer je dit op? "Op dit moment is het vrij rond laten waaien van het virus nog altijd een groot risico op een zorginfarct. Over een paar maanden (of misschien zelfs al een paar weken) niet meer."

(Niet dat ik daar voor zou zijn overigens O-) )
Kijkend naar de snelheid waarmee het virus zich (inclusief enkele maatregelen) de afgelopen weken heeft kunnen verspreiden en de vaccinatiegraad onder 40+'ers (daaronder voorzie ik hooguit een marginale impact op ziekenhuisopnames).
pi_200328764
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Long covid onder jongeren is pas iets van de laatste maand hoor.

Daarvoor had je wel jongeren die af en toe ergens aanschoven, maar het was (nog) niet het offensief zoals het nu is.
Eind 2020 waren er ook al tal van onderzoeken.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/apa.15673
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04686734
https://www.hmpgloballear(...)dren-and-adolescents
pi_200328785
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Als mensen dus geen symptomen hebben, maar wel besmet zijn, dan wordt maar ongeveer in de helft van de gevallen geconstateerd dat ze besmet zijn. Dat kan dus aardig oplopen als je 100.000 TvT testen doet en er zitten een paar duizend besmette personen tussen. Allemaal potentiele superspreaders.
Wel belangrijk om te benadrukken dat dit een gemiddelde is van meerdere (antigeen)sneltesten.
pi_200328815
Ondertussen is er in Duitsland een paper van RKI gelekt

Internal paper leaked: RKI is apparently planning a new corona scale for Germany

Ze willen ziekenhuis opnames toevoegen als nieuwe indicator voor maatregelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 12 juli 2021 @ 13:10:10 #192
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200328828
Zijn Engelse jongeren immuun voor long-covid of staat de UK er gewoon wat realistischer in?
Met 30K besmettingen per dag toch gewoon alle regels er af. Zo kan het dus ook.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_200328840
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het lijkt mij vooral een kwestie van willen.
Vooral dat. Ik vind het argument dat ook niet iedereen de griepprik krijgt een slecht argument. Buiten dat het een drogreden is (beroep op traditie), kun je hetzelfde argument toepassen op alle maatregelen die zijn ingevoerd dit en afgleopen jaar.
pi_200328841
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:43 schreef capricia het volgende:
Is dit een complot theorie? Zou het OMT experimenteren met de NL bevolking?
pi_200328848
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:08 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen is er in Duitsland een paper van RKI gelekt

Internal paper leaked: RKI is apparently planning a new corona scale for Germany

Ze willen ziekenhuis opnames toevoegen als nieuwe indicator voor maatregelen.
Dat doet Nederland ook overigens. Er staat al sinds het begin een signaalwaarde voor ziekenhuisopname op het dashboard.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_200328850
Push genot

Rutte biedt excuses aan voor te snelle versoepeling en persconferentie vrijdag.

Little to late, je bent af, klaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200328853
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:10 schreef GemMagic het volgende:
Zijn Engelse jongeren immuun voor long-covid of staat de UK er gewoon wat realistischer in?
Met 30K besmettingen per dag toch gewoon alle regels er af. Zo kan het dus ook.
In het VK is het probleem net zo groot.

https://www.bbc.com/news/health-57584295

En dat ze open gaan is vooral een politieke keuze.
pi_200328854
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat doet Nederland ook overigens. Er staat al sinds het begin een signaalwaarde voor ziekenhuisopname op het dashboard.
Ze doen alleen geen reet met die signaalwaardes.
pi_200328863
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:10 schreef zoost het volgende:

[..]

Is dit een complot theorie? Zou het OMT experimenteren met de NL bevolking?
Complotten zijn toch stiekem?

Gecontroleerd laten rondgaan is al vanaf het begin de strategie van de Nederlandse overheid. Van zo'n beetje elke Westerse overheid, trouwens.
pi_200328864
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze doen alleen geen reet met die signaalwaardes.
Vandaar dat alles weer dicht is. Oh nee, wacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')