2x per jaar je hele bevolking prikken is ook geen haalbare kaart.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hangt er allemaal vanaf hoe de situatie is hè. Net zoals de afgelopen anderhalf jaar.
In mij ogen is 2 keer per jaar prikken een beter idee dan de zorgcapaciteit verduizendvoudigen.
Ik denk dat dit virus, in tegenstelling tot de pest, Ebola, Sars, Mers en aids en de Spaanse griep, blijft muteren totdat het immuun voor welk vaccin dan ook is, waarna we allemaal geïnfecteerd raken en aan long covid zullen sterven. Resistance is futile!quote:Op maandag 12 juli 2021 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
2x per jaar je hele bevolking prikken is ook geen haalbare kaart.
Net zoals het influenza virus?quote:Op maandag 12 juli 2021 12:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat dit virus, in tegenstelling tot de pest, Ebola, Sars, Mers en aids en de Spaanse griep, blijft muteren totdat het immuun voor welk vaccin dan ook is, waarna we allemaal geïnfecteerd raken en aan long covid zullen sterven. Resistance is futile!
Mutaties van de Spaanse griep bestaan nog steeds hoor.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat dit virus, in tegenstelling tot de pest, Ebola, Sars, Mers en aids en de Spaanse griep, blijft muteren totdat het immuun voor welk vaccin dan ook is, waarna we allemaal geïnfecteerd raken en aan long covid zullen sterven. Resistance is futile!
Een stuk haalbaarder dan de ziekenhuiscapaciteit aanpassen dunkt me. We zijn nu in staat om in minder dan een jaar iedereen die het wil te prikken. Dan zal 2 keer ook wel lukken.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
2x per jaar je hele bevolking prikken is ook geen haalbare kaart.
Maar die zorgen dan weer niet voor "young long spanish influenza" omdat we daar immuun voor geraakt zijn in de loop der jaren. Voor covid is er niks immuun te raken, dat virus zal blijven muteren en besmetten totdat het onze soort tot aan de laatste mens aan toe uitgeroeid heeft. Zelfs als we iedere nacht aan een Pfizer-infuus komen te hangen vaccineren we ons hier niet meer uit, we zijn ten dode opgeschreven.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Mutaties van de Spaanse griep bestaan nog steeds hoor.
Eenmalig wel ja. Jaarlijks? Nah. Is ook geen draagvlak voor. Zeker niet onder jonge, gezonde mensen.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een stuk haalbaarder dan de ziekenhuiscapaciteit aanpassen dunkt me. We zijn nu in staat om in minder dan een jaar iedereen die het wil te prikken. Dan zal 2 keer ook wel lukken.
Zoiets werd ook genoemd in de laatste technische briefing volgens mij.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:43 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Nooit aan gedacht. Dat dit een van de redenen had kunnen zijn om zoveel besmettingen nu te laten plaatsvinden.
Maar de media overdrijft.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar die zorgen dan weer niet voor "young long spanish influenza" omdat we daar immuun voor geraakt zijn in de loop der jaren. Voor covid is er niks immuun te raken, dat virus zal blijven muteren en besmetten totdat het onze soort tot aan de laatste mens aan toe uitgeroeid heeft. Zelfs als we iedere nacht aan een Pfizer-infuus komen te hangen vaccineren we ons hier niet meer uit, we zijn ten dode opgeschreven.
Waarom niet? Het is een kwestie van voldoende vaccins hebben en deze bij mensen in de arm krijgen. Dat lukt momenteel vrij aardig. De logistieke infrastructuur ligt er al, en die is in een ijltempo opgezet. Kan je gewoon blijven gebruiken en verbeteren en uitbreiden.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eenmalig wel ja. Jaarlijks? Nah. Is ook geen draagvlak voor. Zeker niet onder jonge, gezonde mensen.
En zie daar dus precies het probleem met de TvT zoals in NL toegepast: 50-60% die je niet ziet bij besmetting, en dan ook nog eens geldigheid van 40u.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Even om wat meer inzicht te geven in hoe testen gaat voor een test evenement in de UK. Dit was voor een cricket test match tegen Nieuw Zeeland.
Men werd de dag voor de eerste wedstrijd dag met een PCR-test getest, en op beide dagen vooraf met een antigeen test, en 5 dagen na afloop weer met een PCR-test.
Ik vraag me af of ze dat op Silverstone ook gaan doen, dat is ook een 'test evenement', maar met 140.000 bezoekers.
Hier nog iets over de accuracy van antigeen-testen.
https://pharmaceutical-journal.com/article/feature/how-reliable-are-lateral-flow-covid-19-tests
[..]
Als mensen dus geen symptomen hebben, maar wel besmet zijn, dan wordt maar ongeveer in de helft van de gevallen geconstateerd dat ze besmet zijn. Dat kan dus aardig oplopen als je 100.000 TvT testen doet en er zitten een paar duizend besmette personen tussen. Allemaal potentiele superspreaders.
Kijkend naar de snelheid waarmee het virus zich (inclusief enkele maatregelen) de afgelopen weken heeft kunnen verspreiden en de vaccinatiegraad onder 40+'ers (daaronder voorzie ik hooguit een marginale impact op ziekenhuisopnames).quote:Op maandag 12 juli 2021 12:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar waar baseer je dit op? "Op dit moment is het vrij rond laten waaien van het virus nog altijd een groot risico op een zorginfarct. Over een paar maanden (of misschien zelfs al een paar weken) niet meer."
(Niet dat ik daar voor zou zijn overigens)
Eind 2020 waren er ook al tal van onderzoeken.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Long covid onder jongeren is pas iets van de laatste maand hoor.
Daarvoor had je wel jongeren die af en toe ergens aanschoven, maar het was (nog) niet het offensief zoals het nu is.
Wel belangrijk om te benadrukken dat dit een gemiddelde is van meerdere (antigeen)sneltesten.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Als mensen dus geen symptomen hebben, maar wel besmet zijn, dan wordt maar ongeveer in de helft van de gevallen geconstateerd dat ze besmet zijn. Dat kan dus aardig oplopen als je 100.000 TvT testen doet en er zitten een paar duizend besmette personen tussen. Allemaal potentiele superspreaders.
Vooral dat. Ik vind het argument dat ook niet iedereen de griepprik krijgt een slecht argument. Buiten dat het een drogreden is (beroep op traditie), kun je hetzelfde argument toepassen op alle maatregelen die zijn ingevoerd dit en afgleopen jaar.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het lijkt mij vooral een kwestie van willen.
Is dit een complot theorie? Zou het OMT experimenteren met de NL bevolking?quote:Op maandag 12 juli 2021 12:43 schreef capricia het volgende:
Nooit aan gedacht. Dat dit een van de redenen had kunnen zijn om zoveel besmettingen nu te laten plaatsvinden.
Dat doet Nederland ook overigens. Er staat al sinds het begin een signaalwaarde voor ziekenhuisopname op het dashboard.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:08 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen is er in Duitsland een paper van RKI gelekt
Internal paper leaked: RKI is apparently planning a new corona scale for Germany
Ze willen ziekenhuis opnames toevoegen als nieuwe indicator voor maatregelen.
In het VK is het probleem net zo groot.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:10 schreef GemMagic het volgende:
Zijn Engelse jongeren immuun voor long-covid of staat de UK er gewoon wat realistischer in?
Met 30K besmettingen per dag toch gewoon alle regels er af. Zo kan het dus ook.
Ze doen alleen geen reet met die signaalwaardes.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat doet Nederland ook overigens. Er staat al sinds het begin een signaalwaarde voor ziekenhuisopname op het dashboard.
Complotten zijn toch stiekem?quote:Op maandag 12 juli 2021 13:10 schreef zoost het volgende:
[..]
Is dit een complot theorie? Zou het OMT experimenteren met de NL bevolking?
Vandaar dat alles weer dicht is. Oh nee, wacht.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze doen alleen geen reet met die signaalwaardes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |