Beetje huisfeestjes aflopen.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat doe je in de tussentijd, als niet iedereen geprikt is? Lockdowns?
De stijging in de ziekenhuizen in het VK liep lang achter bij de stijging in besmettingen. Afgelopen week daalde de stijging in besmettingen naar ~30%, terwijl de stijging in de ziekenhuizen nog omhoog ging, naar ~55%. Maar het heeft echt ruim een maand geduurd voordat ziekenhuiscijfers begonnen te stijgen, nadat besmettingen al stegen. Kan goed dat dat kwam doordat er lokale flinke uitbraken waren, en lokaal ook de ziekenhuiscijfers stegen. Maar landelijk daalde de ziekenhuiscijfers vanwege de kleine lokale toename, terwijl de besmettingen landelijk wel stegen vanwege grote lokale toenames.quote:Op maandag 12 juli 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En in het VK stijgen de ziekenhuiscijfers evengoed mee met het reproductiegetal, die zit rond de 1.4 en de ziekenhuiscijfers stijgen met eenzelfde percentage.
In Israel is het een poosje behoorlijk goed gegaan, maar daar gingen ze pas open nadat een bepaalde vaccinatiegraad was bereikt en er sowieso heel weinig cases waren (tientallen).quote:Op maandag 12 juli 2021 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In welke landen zijn de nachtclubs zonder problemen open gegaan dan?
Niet opeens. Er wordt al heel lang verwezen naar long covid (ik herinner me nog wel discussies van ruim een half jaar geleden dat iemand als @Gretz vierkant uitgelachen werd). Alleen dat werd (en wordt) nog steeds weggelachen door een aantal sceptici.quote:Op maandag 12 juli 2021 11:55 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, maar nu is long covid opeens de reden dat jongeren zich moeten laten vaccineren en dat we nog steeds de maatschappij deels op slot hebben. Gaan we die offers ook maken voor Burned-Out klachten?
En was het in Israël ook niet zo dat je alleen naar binnen mocht als je gevaccineerd bent?quote:Op maandag 12 juli 2021 12:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
In Israel is het een poosje behoorlijk goed gegaan, maar daar gingen ze pas open nadat een bepaalde vaccinatiegraad was bereikt en er sowieso heel weinig cases waren (tientallen).
Niet zo vreemd dat de gemelde besmettingen op een zondag lager waren toch? Vandaag verwacht ik ook niet een grote groei. Het is nu wel wat lastiger voor een voorspelling, maar dagelijkse schommelingen blijf je houden.quote:
En dan hebben zo meteen alle jongeren long covid, dat risico moeten we niet nemen.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon net als de griepprik elk jaar een booster aanbieden voor kwetsbaren. Het is echt geen raketwetenschap.
Echt waar.. er zijn ondertussen mensen die dat echt geloven. Long. Covid. Tja, beter dan dood zullen we maar zeggen, en door!quote:Op maandag 12 juli 2021 12:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dan hebben zo meteen alle jongeren long covid, dat risico moeten we niet nemen.
Eerder was het inderdaad zo dat de zondag en maandag wat minder waren. Dinsdag-donderdag waren echte recorddagenquote:Op maandag 12 juli 2021 12:14 schreef Montov het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat de gemelde besmettingen op een zondag lager waren toch? Vandaag verwacht ik ook niet een grote groei. Het is nu wel wat lastiger voor een voorspelling, maar dagelijkse schommelingen blijf je houden.
Met al die honderdduizenden jongeren die corona hebben gehad zouden de dokterspraktijken er vol mee moeten liggen intussen.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dan hebben zo meteen alle jongeren long covid, dat risico moeten we niet nemen.
Die komen pas later als ze uit quarantaine zijn en een maand lang zelfde klachten hebben. Het is nu nog veel te vroeg om te zeggen of er relatief meer long covid gevallen zijn.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met al die honderdduizenden jongeren die corona hebben gehad zouden de dokterspraktijken er vol mee moeten liggen intussen.
Die moeten het allemaal nog ontdekken. De meesten wisten niet dat ze long covid hebben opgelopen, omdat ze geen symptomen hadden en dus niet wisten dat ze besmet waren.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met al die honderdduizenden jongeren die corona hebben gehad zouden de dokterspraktijken er vol mee moeten liggen intussen.
Jongeren lopen al sinds maart 2020 massaal corona op, niet alleen de laatste 2 weken.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die komen pas later als ze uit quarantaine zijn en een maand lang zelfde klachten hebben. Het is nu nog veel te vroeg om te zeggen of er relatief meer long covid gevallen zijn.
Allemaal rupsjes nooitgenoeg.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:17 schreef popje het volgende:
Ik las net eens een stukje op Twitter onder het draadje van Jan Paternotte over weer gaan thuiswerken... nou als het aan veel mensen op Twitter ligt gaan we morgen weer in lockdown, moeten gevaccineerden ook weer voor alles gaan testen en gaan de grenzen dicht.
Ach ik zie ook veel mensen op twitter en nu.nl blaten dat de kapjes weer terug moeten. Nou weet ik niet waar al die mensen zijn, misschien komen ze wel niet buiten, maar ik zie in de supermarkt toch echt hooguit 1 verdwaalde kap. Men wil vooral graag regels voor een ander denk ik.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:17 schreef popje het volgende:
Ik las net eens een stukje op Twitter onder het draadje van Jan Paternotte over weer gaan thuiswerken... nou als het aan veel mensen op Twitter ligt gaan we morgen weer in lockdown, moeten gevaccineerden ook weer voor alles gaan testen en gaan de grenzen dicht.
Akkoord. Dan kunnen we wellicht voorzichtig stellen dat het nog niet zo ernstig is dat we er beleid op af moeten stemmen.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jongeren lopen al sinds maart 2020 massaal corona op, niet alleen de laatste 2 weken.
Dat is ook mijn mening inderdaad.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Akkoord. Dan kunnen we wellicht voorzichtig stellen dat het nog niet zo ernstig is dat we er beleid op af moeten stemmen.
Survival of the fittestquote:Op maandag 12 juli 2021 11:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je gaat toch niet de volledige bevolking twee maal per jaar vaccineren om de soort "mens" kunstmatig te laten overleven?
Als mensen dus geen symptomen hebben, maar wel besmet zijn, dan wordt maar ongeveer in de helft van de gevallen geconstateerd dat ze besmet zijn. Dat kan dus aardig oplopen als je 100.000 TvT testen doet en er zitten een paar duizend besmette personen tussen. Allemaal potentiele superspreaders.quote:They found that in people with confirmed COVID‐19, antigen tests correctly identified COVID‐19 infection in an average of 72% (ranging from 34% to 88%) of people with symptoms, compared with 58% of people without symptoms. In addition, they found that the tests were most accurate when used in the first week after symptoms developed.
Maar waar baseer je dit op? "Op dit moment is het vrij rond laten waaien van het virus nog altijd een groot risico op een zorginfarct. Over een paar maanden (of misschien zelfs al een paar weken) niet meer."quote:Op maandag 12 juli 2021 11:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die zekerheid is dan ook:
a) gebaseerd op modellen welke deze enorme stijging ook niet voorzien hadden;
b) gebaseerd op de korte termijn
Bij die aantallen heeft zo'n systeem weinig zin dus.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Even om wat meer inzicht te geven in hoe testen gaat voor een test evenement in de UK. Dit was voor een cricket test match tegen Nieuw Zeeland.
Men werd de dag voor de eerste wedstrijd dag met een PCR-test getest, en op beide dagen vooraf met een antigeen test, en 5 dagen na afloop weer met een PCR-test.
Ik vraag me af of ze dat op Silverstone ook gaan doen, dat is ook een 'test evenement', maar met 140.000 bezoekers.
Hier nog iets over de accuracy van antigeen-testen.
https://pharmaceutical-journal.com/article/feature/how-reliable-are-lateral-flow-covid-19-tests
[..]
Als mensen dus geen symptomen hebben, maar wel besmet zijn, dan wordt maar ongeveer in de helft van de gevallen geconstateerd dat ze besmet zijn. Dat kan dus aardig oplopen als je 100.000 TvT testen doet en er zitten een paar duizend besmette personen tussen. Allemaal potentiele superspreaders.
Long covid onder jongeren is pas iets van de laatste maand hoor.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet opeens. Er wordt al heel lang verwezen naar long covid (ik herinner me nog wel discussies van ruim een half jaar geleden dat iemand als @:Gretz vierkant uitgelachen werd). Alleen dat werd (en wordt) nog steeds weggelachen door een aantal sceptici.
En de verwachting (/hoop) was lang dat de klachten vanzelf weg zou gaan, juist omdat het zulke algemene klachten zijn. Nu komen steeds meer verhalen naar buiten (en belangrijker: onderzoeken, hiervoor was het vooral anekdotisch) waaruit blijkt dat bij een toch wel substantieel deel (~10%?) de klachten niet echt weggaan.
Hangt er allemaal vanaf hoe de situatie is hè. Net zoals de afgelopen anderhalf jaar.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat doe je in de tussentijd, als niet iedereen geprikt is? Lockdowns?
Er zijn nog zoveel soorten leed anders dan corona, hoe ga je daar mee om? Wat maakt (als er groepsimmuniteit is) corona anders dan dat?
Inmiddels hebben zelfs jongeren, die geen corona hebben gehad, young long covid. Young long covid is blijkbaar nog besmettelijker dan de normale, kortdurende variant in al zijn mutantenuitvoeringen.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Long covid onder jongeren is pas iets van de laatste maand hoor.
Daarvoor had je wel jongeren die af en toe ergens aanschoven, maar het was (nog) niet het offensief zoals het nu is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |