Goed plan van de Duitsers. Het zou toch zot zijnals moedwillig ongevaccineerden de samenleving zouden gaan gijzelen. En het motiveert mensen om gewoon op te komen dagen.quote:Gevaccineerden vrijgesteld van eventuele nieuwe lockdown in Duitsland
https://www.nu.nl/coronav(...)wn-in-duitsland.html
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
De Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn heeft gezegd dat mensen die tegen COVID-19 zijn gevaccineerd niet meer in lockdown hoeven bij een nieuwe opleving van het virus. Ook kunnen ze genieten van meer vrijheden dan niet-gevaccineerden.
"Zolang er geen mutaties zijn die van invloed zijn op de bescherming door vaccins, betekent volledig gevaccineerd zijn dat beperkingen van het soort dat we afgelopen winter hebben gezien niet nodig zijn", vertelde Spahn aan verslaggevers in Berlijn.
Duitsland heeft nu lage infectiecijfers en heeft de meeste coronabeperkingen al versoepeld, maar de bezorgdheid over de verspreiding van de besmettelijkere deltavariant neemt toe. De regering houdt er rekening mee dat het aantal besmettingen weer zal stijgen door reizen in de zomer.
Spahn herhaalde zijn oproep aan de Duitsers om een vierde besmettingsgolf dit najaar te voorkomen. "Hoe meer mensen zich deze zomer laten vaccineren, hoe beter het najaar zal zijn", zei hij.
De stafchef van bondskanselier Angela Merkel, Helge Braun, zei eerder op vrijdag dat wetenschappers het erover eens zijn dat volledig gevaccineerden "niet echt een risico lopen of een gevaar voor anderen vormen". Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR.
Precies, het is ook een ideologie... Al voor het coronavirus er was had je mensen die tegen een vaccin waren. En als je leest welke sites er precies antivaccin zijn dan weet je dat die mensen daar een doel mee hebben. Ninefornews, Xandernieuws, Robert Jensen, Willem Engel.. Het is allemaal bedoeld om geld te verdienen, en om een bepaald wereldbeeld in stand te houden.quote:Op zondag 11 juli 2021 16:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het lijkt meer op een ideologie dan op gezond verstand wat anti-vaxxers uitkramen dus het heeft geen enkele zin om met rationele argumenten te komen voor vaccinatie.
Haha, wat ben jij een wappie zeg.... Mensen die hun hele leven niet naar de dokter zijn geweest? Serieus, heb dat op facebook gestaan?quote:Op zondag 11 juli 2021 16:44 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Er zijn mensen die hun hele leven niet naar de dokter zijn geweest, nog nooit paracetamol hebben genomen en weet ik veel wat. Wat ben jij voor persoon dat je denkt voor al deze mensen te moeten praten en beslissingen te nemen en ze te vertellen wat het beste is.
Wie niet jouw standpunt deelt is gek of een wappie, hoe kom je erbij man.
Moet toch geweldig zijn? Hele hordes mensen die elkaar helemaal gek maken en je kan met een doodnormaal goedje heerlijk geld binnenharkenquote:Op zondag 11 juli 2021 16:52 schreef babylon het volgende:
Inderdaad, als een 'nieuws'website ook allerlei spullen verkoopt als middel tegen waar ze over berichten, is het sowieso een scam
Welk antwoord? Je geeft helemaal geen antwoord.quote:Op zondag 11 juli 2021 16:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, alleen bevalt het antwoord je niet.
Je vind dus dat je recht hebt om en je niet te laten vaccineren en ook nog mensen die dat wel doen te duperen met de gevolgen daarvan.
Facebook? Volgens mij ben jij helemaal wappiequote:Op zondag 11 juli 2021 16:51 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Precies, het is ook een ideologie... Al voor het coronavirus er was had je mensen die tegen een vaccin waren. En als je leest welke sites er precies antivaccin zijn dan weet je dat die mensen daar een doel mee hebben. Ninefornews, Xandernieuws, Robert Jensen, Willem Engel.. Het is allemaal bedoeld om geld te verdienen, en om een bepaald wereldbeeld in stand te houden.
Zoals xandernieuws waar elke dag wordt beweerd dat satan de overheid in de macht heeft en dat de mensen die zich laten vaccineren knielen voor satan en het brandmerk krijgen (666)..
Ninefornews waar ze geloven in ufo's en dat 9/11 een inside job was.
Jensen en Engel weten gewoon hoe de mens werkt en dat ze geld kunnen verdienen door tegen de overheid te zijn.
[..]
Haha, wat ben jij een wappie zeg.... Mensen die hun hele leven niet naar de dokter zijn geweest? Serieus, heb dat op facebook gestaan?
Wat is een argument om geen vaccin te nemen voor dat kansje dat het weldegelijk een verschil maakt?quote:Op zondag 11 juli 2021 16:55 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Facebook? Volgens mij ben jij helemaal wappie
Neen, je bent helemaal wappie als je denkt dat er mensen zijn die nooit naar de dokter zijn geweest of nooit een pilletje genomen hebben. als je baby bent moet je al voor controle naar de dokter of het ziekenhuis...quote:Op zondag 11 juli 2021 16:55 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Facebook? Volgens mij ben jij helemaal wappie
Je hoeft niet eens te zeggen dat je gevaccineerd bent. Die mensen zijn helemaal geobsedeerd door wappies ofzo het lijkt wel alsof ze geweigerd zijn door wappiesquote:Op zondag 11 juli 2021 16:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Welk antwoord? Je geeft helemaal geen antwoord.
Zelf ben ik gevaccineerd dus waar heb je het over? Ik ben alleen principieel tegen welke vorm van verplichte vaccinatie dan ook. Of dat nu indirect of direct is. Dat moeten mensen zelf kunnen beslissen. Zonder groepsdruk, zonder privileges. Gewoon op basis van eigen wil.
Ik heb ook liever dat iedereen zich vaccineert en dan aub niet met een houtje touwtje vaccin zoals jansen, astrazeneca etc maar gewoon meteen met mRNA. Maar wel vanuit een eigen wil en niet vanwege een dreiging met verschil in menswaardigheid.
Wat is een argument om geen vaccin te nemen voor dat kansje dat het weldegelijk een verschil maakt?quote:Op zondag 11 juli 2021 16:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je hoeft niet eens te zeggen dat je gevaccineerd bent. Die mensen zijn helemaal geobsedeerd door wappies ofzo het lijkt wel alsof ze geweigerd zijn door wappies
Met de deltavariant denk ik overigens dat er geen andere optie is dan om niet-gevaccineerden extra beperkingen op te leggen, dan wel om in dorpen en wijken met een lage vaccinatiegraad extra beperkingen op te leggen. De deltavariant is zo besmettelijk dat het hoge eisen stelt aan de vaccinatiegraad om de deltavariant te bestrijden. Is de vaccinatiegraad niet hoog genoeg, dan zorgt de deltavariant ervoor dat de niet-gevaccineerden besmet raken en dus dat de ziekenhuizen en IC's weer vollopen. Dan moet je ingrijpen en dan heb je twee keuzes: maatregelen voor iedereen of maatregelen voor enkel niet-gevaccineerden.quote:Op zondag 11 juli 2021 16:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goed plan van de Duitsers. Het zou toch zot zijnals moedwillig ongevaccineerden de samenleving zouden gaan gijzelen. En het motiveert mensen om gewoon op te komen dagen.
Wat een ezel ben je ook. Alsof je als baby kan beslissen om niet naar de dokter te gaan.quote:Op zondag 11 juli 2021 16:58 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Neen, je bent helemaal wappie als je denkt dat er mensen zijn die nooit naar de dokter zijn geweest of nooit een pilletje genomen hebben. als je baby bent moet je al voor controle naar de dokter of het ziekenhuis...
Er zijn ook mensen die nooit naar de tandarts zijn geweest in hun volwassen leven. Dat zijn de mensen die nu wappie zijn en dat ook waren.
Die mensen moet je dus niet als een voorbeeld nemen.
Wat is een argument om geen vaccin te nemen voor dat kansje dat het weldegelijk een verschil maakt?quote:Op zondag 11 juli 2021 17:03 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat een ezel ben je ook. Alsof je als baby kan beslissen om niet naar de dokter te gaan.
Ben je nu serieus? Mijn hemel zeg.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:03 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat een ezel ben je ook. Alsof je als baby kan beslissen om niet naar de dokter te gaan.
Volgens mij is het enige argument tegendraads willen zijn en dan ben je eigenlijk gewoon een puberaal eikeltje.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is een argument om geen vaccin te nemen voor dat kansje dat het weldegelijk een verschil maakt?
Dan nog, je bent dom als je denkt dat mensen nooit naar de dokter gaan...quote:Op zondag 11 juli 2021 17:03 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hier nog een ezelquote:Op zondag 11 juli 2021 17:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ben je nu serieus? Mijn hemel zeg.
Welke problemen? Je bent een ezel als je denkt dat ieder mens problemen heeft en naar de dokter gaatquote:Op zondag 11 juli 2021 17:05 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Dan nog, je bent dom als je denkt dat mensen nooit naar de dokter gaan...
Hoe behandelen ze hun problemen dan? Met pilletjes die niet werken?
Ja, dat idee krijg ik ook iedere keer. Maar als ik dat hardop zeg dan krijg ik te horen dat het toch echt niet zo is, maar een echte reden wordt nooit gegeven. Iedere keer zijn de argumenten gericht op de voordelen van het vaccin, maar nooit krijg ik te horen wat nou echt een reden is om het niet te doen.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij is het enige argument tegendraads willen zijn en dan ben je eigenlijk gewoon een puberaal eikeltje.
Dat klinkt leuk in theorie. Maar in de praktijk zullen we dan allemaal nog zeker een jaar in lockdown moeten.quote:Op zondag 11 juli 2021 16:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zelf ben ik gevaccineerd dus waar heb je het over? Ik ben alleen principieel tegen welke vorm van verplichte vaccinatie dan ook. Of dat nu indirect of direct is. Dat moeten mensen zelf kunnen beslissen. Zonder groepsdruk, zonder privileges. Gewoon op basis van eigen wil.
Ik heb ook liever dat iedereen zich vaccineert en dan aub niet met een houtje touwtje vaccin zoals jansen, astrazeneca etc maar gewoon meteen met mRNA. Maar wel vanuit een eigen wil en niet vanwege een dreiging met verschil in menswaardigheid.
Wie dat denkt is een zielig gevaccineerd teleurgesteld pubertjequote:Op zondag 11 juli 2021 17:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij is het enige argument tegendraads willen zijn en dan ben je eigenlijk gewoon een puberaal eikeltje.
Wat is een argument om geen vaccin te nemen voor dat kansje dat het weldegelijk een verschil maakt?quote:Op zondag 11 juli 2021 17:11 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wie dat denkt is een zielig gevaccineerd teleurgesteld pubertje
In een beperktere lockdown wellicht. Maar so be it.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:10 schreef babylon het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk in theorie. Maar in de praktijk zullen we dan allemaal nog zeker een jaar in lockdown moeten.
Tsja, en ik zeg dan, naar mijn mening geheel terecht, waarom de mensen straffen die wel mee werken?quote:Op zondag 11 juli 2021 17:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
In een beperktere lockdown wellicht. Maar so be it.
Er zijn echt talloze variaties te bedenken die hier tussen kunnen vallen.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:12 schreef babylon het volgende:
Anti-vaxxers denken dat als je vaccinatie niet verplicht voor heropening, dat dan iedereen weer mag.
Dat klopt niet.
De opties zijn:
Voor gevaccineerden en evt. met test.
Of
Lockdown.
That's it. Geen andere optie mogelijk.
Niet als je het virus in toom wil houden.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Er zijn echt talloze variaties te bedenken die hier tussen kunnen vallen.
Instagram volplempenquote:Op zondag 11 juli 2021 17:09 schreef vipergts het volgende:
Iets mogen terwijl de ongevaccineerden het niet mogen is al 80% van het plezier.
Jij denkt dat Rutte nu opeens wel maatwerk gaat toepassen?quote:Op zondag 11 juli 2021 17:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Er zijn echt talloze variaties te bedenken die hier tussen kunnen vallen.
Omdat de menselijke waardigheid in het geding is. Dat zou iedereen moeiteloos met een maandje tot max 12u naar de kroeg waard moeten zijn. Dat moet je ook niet zien als een straf maar eerder als een offerquote:Op zondag 11 juli 2021 17:13 schreef babylon het volgende:
[..]
Tsja, en ik zeg dan, naar mijn mening geheel terecht, waarom de mensen straffen die wel mee werken?
Ja, en dan schakelen we nu weer terug naar de realiteit.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Omdat de menselijke waardigheid in het geding is. Dat zou iedereen moeiteloos met een maandje tot max 12u naar de kroeg waard moeten zijn. Dat moet je oo niet zien als een straf maar eerder als een offer
Het hele circus is 1 groot maatwerk verhaal. De fases uit alle routekaarten en stappenplannen zijn wat..1 keer volgens plan gevolgd? De rest was continue maatwerk. Ik sluit niet uit dat we een volgend bevrijdingsplan krijgen met geheel nieuwe stappen waar vervolgens helemaal niet aan gehouden wordtquote:Op zondag 11 juli 2021 17:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rutte nu opeens wel maatwerk gaat toepassen?
Proost ouwequote:Op zondag 11 juli 2021 17:17 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, en dan schakelen we nu weer terug naar de realiteit.
De opties die ik gaf, zijn de opties die onze regering ziet. Dus tenzij we een compleet nieuwe krijgen... Hahhahaha
Meer de reclameslogan uit de cartmanland aflevering, and the best part is you cant come.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Instagram volplempen
Antivaxxers en wappies viesmad
#durfteprikken
Met maatwerk bedoel ik niet het jojobeleid wat ze volgden tot nu, maar echt regionaal op maat gemaakt beleid voor zowel gevaccineerden en non-gevaccineerden?quote:Op zondag 11 juli 2021 17:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het hele circus is 1 groot maatwerk verhaal. De fases uit alle routekaarten en stappenplannen zijn wat..1 keer volgens plan gevolgd? De rest was continue maatwerk. Ik sluit niet uit dat we een volgend bevrijdingsplan krijgen met geheel nieuwe stappen waar vervolgens helemaal niet aan gehouden wordt
quote:Op zondag 11 juli 2021 16:51 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Precies, het is ook een ideologie... Al voor het coronavirus er was had je mensen die tegen een vaccin waren. En als je leest welke sites er precies antivaccin zijn dan weet je dat die mensen daar een doel mee hebben. Ninefornews, Xandernieuws, Robert Jensen, Willem Engel.. Het is allemaal bedoeld om geld te verdienen, en om een bepaald wereldbeeld in stand te houden.
Zoals xandernieuws waar elke dag wordt beweerd dat satan de overheid in de macht heeft en dat de mensen die zich laten vaccineren knielen voor satan en het brandmerk krijgen (666)..
Ninefornews waar ze geloven in ufo's en dat 9/11 een inside job was.
Jensen en Engel weten gewoon hoe de mens werkt en dat ze geld kunnen verdienen door tegen de overheid te zijn.
[..]
Wat betekent viesmad? #durftevragenquote:Op zondag 11 juli 2021 17:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Instagram volplempen
Antivaxxers en wappies viesmad
#durfteprikken
quote:Op zondag 11 juli 2021 17:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Wat betekent viesmad? #durftevragen
Ik zie het wel vaker staan
Heel erg boos.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Wat betekent viesmad? #durftevragen
Ik zie het wel vaker staan
En ik ben tegen het onnodig in lockdown stoppen van mensen die gevaccineerd zijn omdat enkele anderen dat doelbewust weigeren. Dan moet je gewoon een vent zijn en verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen. Niet alles steeds maar afschuiven op een ander.quote:Op zondag 11 juli 2021 16:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Graag keuze 2.quote:Op zondag 11 juli 2021 17:00 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Met de deltavariant denk ik overigens dat er geen andere optie is dan om niet-gevaccineerden extra beperkingen op te leggen, dan wel om in dorpen en wijken met een lage vaccinatiegraad extra beperkingen op te leggen. De deltavariant is zo besmettelijk dat het hoge eisen stelt aan de vaccinatiegraad om de deltavariant te bestrijden. Is de vaccinatiegraad niet hoog genoeg, dan zorgt de deltavariant ervoor dat de niet-gevaccineerden besmet raken en dus dat de ziekenhuizen en IC's weer vollopen. Dan moet je ingrijpen en dan heb je twee keuzes: maatregelen voor iedereen of maatregelen voor enkel niet-gevaccineerden.
Moderna is mRNA. Dat zet best zoden aan de dijk. In grote tegenstelling tot die jokervaccins van johnson en oxfordquote:Op zondag 11 juli 2021 18:11 schreef Nattekat het volgende:
https://www.nationalgeogr(...)smission-of-covid-19
Bookmark voor de eerstvolgende keer dat je in discussie komt met een gekkie die claimt dat het niet helpt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |