Goed plan van de Duitsers. Het zou toch zot zijnals moedwillig ongevaccineerden de samenleving zouden gaan gijzelen. En het motiveert mensen om gewoon op te komen dagen.quote:Gevaccineerden vrijgesteld van eventuele nieuwe lockdown in Duitsland
https://www.nu.nl/coronav(...)wn-in-duitsland.html
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
De Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn heeft gezegd dat mensen die tegen COVID-19 zijn gevaccineerd niet meer in lockdown hoeven bij een nieuwe opleving van het virus. Ook kunnen ze genieten van meer vrijheden dan niet-gevaccineerden.
"Zolang er geen mutaties zijn die van invloed zijn op de bescherming door vaccins, betekent volledig gevaccineerd zijn dat beperkingen van het soort dat we afgelopen winter hebben gezien niet nodig zijn", vertelde Spahn aan verslaggevers in Berlijn.
Duitsland heeft nu lage infectiecijfers en heeft de meeste coronabeperkingen al versoepeld, maar de bezorgdheid over de verspreiding van de besmettelijkere deltavariant neemt toe. De regering houdt er rekening mee dat het aantal besmettingen weer zal stijgen door reizen in de zomer.
Spahn herhaalde zijn oproep aan de Duitsers om een vierde besmettingsgolf dit najaar te voorkomen. "Hoe meer mensen zich deze zomer laten vaccineren, hoe beter het najaar zal zijn", zei hij.
De stafchef van bondskanselier Angela Merkel, Helge Braun, zei eerder op vrijdag dat wetenschappers het erover eens zijn dat volledig gevaccineerden "niet echt een risico lopen of een gevaar voor anderen vormen". Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR.
Dat ik het ooit nog eens eens ging zijn met een dergelijke uitspraak.quote:
Koop bitcoinquote:Op zondag 11 juli 2021 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat ik het ooit nog eens eens ging zijn met een dergelijke uitspraak.
Ze snappen in Duitsland dat gevaccineerden onderling voldoende immuniteit te hebben om de R0 ver onder de 1 te houden.quote:Op zondag 11 juli 2021 13:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat er geen 100% bescherming is snappen ze in Duitsland niet?
[ twitter ]
Dat snappen de Duitsers ongetwijfeld wel. Wat jij dan blijkbaar weer niet snapt is dat wanneer je enkel mensen hebt rondlopen die gevaccineerd zijn geweest er dus zo goed als geen verspreiding meer is en het alsnog uitdooft.quote:Op zondag 11 juli 2021 13:59 schreef Nober het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nogal afhankelijk van welk vaccin. Al die traditionele (niet mRNA) vaccins kun je niet meer dan een doekje voor het bloeden noemen.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze snappen in Duitsland dat gevaccineerden onderling voldoende immuniteit te hebben om de R0 ver onder de 1 te houden.
Dat is toch juist een argument om iedereen te vaccineren om het risico voor hen te verminderen?quote:Op zondag 11 juli 2021 13:59 schreef Nober het volgende:
[..]
[ twitter ]
De Nederlanders snappen het ook niet, nooit is beweerd dat het vaccin 100% bescherming biedt.quote:Op zondag 11 juli 2021 13:59 schreef Nober het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit is simpelweg niet waar.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nogal afhankelijk van welk vaccin. Al die traditionele (niet mRNA) vaccins kun je niet meer dan een doekje voor het bloeden noemen.
Aha, weer een viroloog hier op het forumquote:Op zondag 11 juli 2021 14:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nogal afhankelijk van welk vaccin. Al die traditionele (niet mRNA) vaccins kun je niet meer dan een doekje voor het bloeden noemen.
Heb het idee dat een hoop mensen nog steeds niet begrijpen dat corona niet snel meer weggaat, en net zoals de griep zal rondwaren per seizoen, en men daarom vaccinaties nodig zal gaan hebben.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze snappen in Duitsland dat gevaccineerden onderling voldoende immuniteit te hebben om de R0 ver onder de 1 te houden.
Klassen en standen heb je niet voor het kiezen.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Voor vaccineren.
Tegen een klassen- en standenmaatschappij.
De hele 19e en 20e eeuw draait zich om in zijn graf
Het feit dat we nu amper maatregelen hebben is al te danken aan iedereen die zich wel laat vaccineren. De antivaxxers mogen blij zijn met alles wat ze al gekregen hebben, want als het aan hun lag, zaten we nu nog in lockdown.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als het daar dan maar bij blijft. Maar dat zal vast wel niet het geval zijn.
Ja voor kwetsbare en oudere mensen. Niet de hele jeugd van 12 tot 18quote:Op zondag 11 juli 2021 14:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb het idee dat een hoop mensen nog steeds niet begrijpen dat corona niet snel meer weggaat, en net zoals de griep zal rondwaren per seizoen, en men daarom vaccinaties nodig zal gaan hebben.
Als ik voor mijzelf spreek: door o.a. artsen collectief en bv. wetenschappers die anti vaccin zijn.quote:Op zondag 11 juli 2021 13:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe heeft die laatste groep dan zoveel angst voor een vaccin gekregen?
Vandaar dat we hier elk jaar nog golven polio, Mazelen, etc hebbenquote:Op zondag 11 juli 2021 14:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat is voor jou nu nog een argument om niet te vaccineren.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:08 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Als ik voor mijzelf spreek: door o.a. artsen collectief en bv. wetenschappers die anti vaccin zijn.
Aangezien ik zelf geen viroloog ben kan ik het niet toetsen.
Ik ben ook een paar maanden gehersenspoeld door mensen die complottheorieën aanhangen. Alles klonk zo aannemelijk en ze konden alles goed onderbouwen.
Nu ben ik mijzelf aan het herprogrammeren en overweeg ik ondanks mijn grote angst toch een vaccin te gaan nemen. Maar die angst is erg groot. Heb ook autisme en ben sowieso een heel angstig/nerveus persoon.
Ik wil anderen niet in gevaar brengen door niet gevaccineerd te zijn. Daarom zit ik ook in een spagaat. Wat nu te doen? Het is echt heel moeilijk voor me
Met een beetje geluk zal het idd alleen voor ouderen en kwetsbaren zijn.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja voor kwetsbare en oudere mensen. Niet de hele jeugd van 12 tot 18
Weet je wat het gevolg is van niet vaccineren? Er zal in één klap een gigantische golf komen wat kwetsbaren fataal gaat worden.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja voor kwetsbare en oudere mensen. Niet de hele jeugd van 12 tot 18
Ik ben niet tegen vaccinatie, wel tegen het verplichten hiervan (ja ook door privileges te onthouden aan die groep)quote:Op zondag 11 juli 2021 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat het gevolg is van niet vaccineren? Er zal in één klap een gigantische golf komen wat kwetsbaren fataal gaat worden.
Weet je wat het gevolg is van nu vaccineren? Er is ieder seizoen maar een klein percentage mensen dat niet meer immuun is, waardoor de golf beperkt blijft. Als niemand in dit land antistoffen had voor influenza, dan hadden we nu een soortgelijke uitbraak gehad. Nu word je maar eens in de zo veel jaar ziek, zelfs zonder prik.
Wat denk je dat er gaat gebeuren?quote:Op zondag 11 juli 2021 14:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als het daar dan maar bij blijft. Maar dat zal vast wel niet het geval zijn.
Angst voor de DOODquote:Op zondag 11 juli 2021 14:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat is voor jou nu nog een argument om niet te vaccineren.
Er worden geen privileges ontnomen. Zij verkrijgen talloze privileges die ze nooit hadden gehad als er geen fatsoenlijke mensen bestonden die zich wel laten vaccineren. Dat die tweede groep nou iets meer vrij speelt is dan niet meer dan terecht.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen vaccinatie, wel tegen het verplichten hiervan (ja ook door privileges te onthouden aan die groep)
Doen we dat ook aan de grote groepen die geen mazelen prik nemen ? En die is ook uitgeroeid in Nederland of zo goed als
Toch de angst voor bijwerkingen, hoewel ik op Daniel debunkt al heel veel hoopvolle dingen heb gelezen die Wappie theorieën duidelijk weerleggen.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat is voor jou nu nog een argument om niet te vaccineren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |