abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200323009
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus weer komt dit soort onzin voorbij. Weer scheer je iedereen over 1 kam. Ik gaf je net een link van de rijksoverheid. Dat is geen facebook maar heeft voor enorm veel paniek gezorgd onder de normale burgers.

Zoals ik al zei. Een beetje kritiek of angst en je wordt in de wappiehoek geduwd.

Die arrogante wappie obsessie onder een aantal gevaccineerden is lachwekkend. Jullie zijn nog erger dan wappies.
Je link is juist een uitstekend voorbeeld waarom de angst ongegrond is; de regering heeft er bovenop gezeten, bij de eerste de beste signalen dat er mogelijke bijwerkingen was per direct alle inentingen met dat vaccins gestopt, het laten onderzoeken en pas nadat het veilig bleek te zijn, het programma weer opgestart.

Ik zou niet weten wat hier anders aan had moeten worden gedaan.
pi_200323022
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus weer komt dit soort onzin voorbij. Weer scheer je iedereen over 1 kam. Ik gaf je net een link van de rijksoverheid. Dat is geen facebook maar heeft voor enorm veel paniek gezorgd onder de normale burgers.

Zoals ik al zei. Een beetje kritiek of angst en je wordt in de wappiehoek geduwd.

Die arrogante wappie obsessie onder een aantal gevaccineerden is lachwekkend. Jullie zijn nog erger dan wappies.
Enorm veel paniek is ook overdreven...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_200323089
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die is dus niet terecht bang.

Daar ging het om. Is die angst terecht.

Of Bergkamp bang was voor vliegen vanwege neestortingsgevaar, betwijfel ik overigens..
Vaak is het weggeven van de totale controle over een situatie de reden voor vliegangst.
Als landelijk werd besloten dat astrazeneca werd stopgezet, is die angst zeker wel terecht. Die krijg je echt niet meer zomaar weg met nieuwe onderzoeken.
West-Melanesia
pi_200323122
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Enorm veel paniek is ook overdreven...
Net als iedereen die niet gevaccineerd wilt worden een wappie noemen.
West-Melanesia
pi_200323282
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je link is juist een uitstekend voorbeeld waarom de angst ongegrond is; de regering heeft er bovenop gezeten, bij de eerste de beste signalen dat er mogelijke bijwerkingen was per direct alle inentingen met dat vaccins gestopt, het laten onderzoeken en pas nadat het veilig bleek te zijn, het programma weer opgestart.

Ik zou niet weten wat hier anders aan had moeten worden gedaan.
Maar het eieren eten is dat ze er pas achter kwamen nadat er al mensen ingeent waren.

Je moet wel begrijpen om welke angst het gaat.
West-Melanesia
pi_200323358
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:49 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Als landelijk werd besloten dat astrazeneca werd stopgezet, is die angst zeker wel terecht. Die krijg je echt niet meer zomaar weg met nieuwe onderzoeken.
Nee, die angst is onterecht.
Het stopzetten laat zien dat de overheid er bovenop zit en elk risico probeert in te dammen.
Dat mensen vervolgens geen zin meer hebben in Astrazeneca kan ik nog wel inkomen, maar dat je meteen een afkeer krijgt tegen vaccinatie in het algemeen niet.
Dat is niet op rationele gronden.
Er is heel veel bangmakerij rond de vaccins op Social Media en mensen maken elkaar er gek mee. Dat is er veel meer aan de hand.
pi_200323512
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, die angst is onterecht.
Het stopzetten laat zien dat de overheid er bovenop zit en elk risico probeert in te dammen.
Dat mensen vervolgens geen zin meer hebben in Astrazeneca kan ik nog wel inkomen, maar dat je meteen een afkeer krijgt tegen vaccinatie in het algemeen niet.
Dat is niet op rationele gronden.
Er is heel veel bangmakerij rond de vaccins op Social Media en mensen maken elkaar er gek mee. Dat is er veel meer aan de hand.
Nee het enige wat onterecht is is iedereen die bang is voor het vaccin voor een wappie uit te maken.
West-Melanesia
pi_200323571
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:52 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Maar het eieren eten is dat ze er pas achter kwamen nadat er al mensen ingeent waren.

Maar als je kijkt naar het risico van het vaccin, dan blijkt dat reizen naar de vaccinatielocatie gevaarlijker is dan het vaccin.
pi_200323683
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee het enige wat onterecht is is iedereen die bang is voor het vaccin voor een wappie uit te maken.
Klopt, maar als je ze vraagt waarom ze bang zijn, dan komt er geen enkele rationele grond naar boven.

Dat maakt ze niet meteen een wappie, maar ook niet dat hun angst terecht is
Het is niet zo zwart-wit.
pi_200323685
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar als je kijkt naar het risico van het vaccin, dan blijkt dat reizen naar de vaccinatielocatie gevaarlijker is dan het vaccin.
Toch rijdt Bergkamp liever auto dan dat ie in een vliegtuig stapt.
West-Melanesia
pi_200323751
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Toch rijdt Bergkamp liever auto dan dat ie in een vliegtuig stapt.
Maar jij bent degene die beweert dat dat is vanwege de veiligheid.
Terwijl dat bij vliegangst vaak niet de reden is.
pi_200323845
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar als je ze vraagt waarom ze bang zijn, dan komt er geen enkele rationele grond naar boven.

Dat maakt ze niet meteen een wappie, maar ook niet dat hun angst terecht is
Het is niet zo zwart-wit.
Ik ben begonnen met reageren in dit topic voor de mensen die onterecht wappie genoemd worden. Of hun angst wel of niet terecht is laat me volledig koud, ik respecteer iedereen zijn angsten, ook als ze onterecht zijn. Wel of niet terecht, ik zal nooit zomaar bange mensen wappies noemen of oordelen over ze.
West-Melanesia
pi_200323887
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar jij bent degene die beweert dat dat is vanwege de veiligheid.
Terwijl dat bij vliegangst vaak niet de reden is.
Het was maar een voorbeeld. Sommige mensen durven geen auto te rijden maar roken wel. Je redenatie met wat wel of niet veiliger is is dus niet zo relevant.
West-Melanesia
pi_200324133
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik ben begonnen met reageren in dit topic voor de mensen die onterecht wappie genoemd worden. Of hun angst wel of niet terecht is laat me volledig koud, ik respecteer iedereen zijn angsten, ook als ze onterecht zijn. Wel of niet terecht, ik zal nooit zomaar bange mensen wappies noemen of oordelen over ze.
Angsten kun je overwinnen.

Iemand die gewoon bang is voor het vaccin kun je daarbij helpen. Kijk naar waar de kneep precies zit, en zoek uit of die angst terecht is.
En bij een wappie gaat je dat niet lukken. Die verzet continu de doelpalen en komt met de grootst mogelijke onzin op tafel. En die beginnen ook gerust weer van voren af aan. Die vinden bovendien dat jij een schaap en usefull idiot bent die zich voor het karretje van de overheid laat spannen...

quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeld. Sommige mensen durven geen auto te rijden maar roken wel.
Bergkamp is een voetbalheld, daarom durft niemand hem af te vallen.
Ieder ander zou een watje worden genoemd en er zijn trainingen om je over die angst heen te helpen.
Vriend van me kreeg dat overigens niet voor elkaar, zelfs in de simulator kreeg die een paniekaanval..
En dat is niet omdat vliegen onveilig is, maar de controle uit handen geven. In de auto heb je tot op bepaalde hoogte nog controle.
pi_200324162
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Op zich zou ik ook niet zo gauw mensen wappies noemen als ze bepaalde angst hebben voor het onbekende of zoiets en vind dat eerlijk gezegd niet echt getuigen van respect naar je medemens (en ja, omgekeerd kan het niet inenten ook niet getuigen van dit respect... ). Ik zou wel een uitzondering willen maken als het gaat om de groep (het groepje?) wat denkt dat dat nanobots van Bill Gates geinjecteerd worden of iets dergelijks.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_200324182
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Angsten kun je overwinnen.

Iemand die gewoon bang is voor het vaccin kun je daarbij helpen. Kijk naar waar de kneep precies zit, en zoek uit of die angst terecht is.
En bij een wappie gaat je dat niet lukken. Die verzet continu de doelpalen en komt met de grootst mogelijke onzin op tafel. En die beginnen ook gerust weer van voren af aan. Die vinden bovendien dat jij een schaap en usefull idiot bent die zich voor het karretje van de overheid laat spannen...
[..]

Bergkamp is een voetbalheld, daarom durft niemand hem af te vallen.
Ieder ander zou een watje worden genoemd en er zijn trainingen om je over die angst heen te helpen.
Vriend van me kreeg dat overigens niet voor elkaar, zelfs in de simulator kreeg die een paniekaanval..
En dat is niet omdat vliegen onveilig is, maar de controle uit handen geven. In de auto heb je tot op bepaalde hoogte nog controle.
Nou moraal van het verhaal. Niet iedereen die niet gevaccineerd wilt worden is een wappie.
West-Melanesia
pi_200324208
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 23:52 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dus we zijn het erover eens dat de angst onnodig groot is, niet gerelateerd is aan enige vorm van logica en vooral emotioneel van aard is waarbij de overheid adequaat ingrijpt als er signalen komen van misstanden.

Anders dan roepen “je moet begrijpen wat voor soort angst het is”, wat missen we nu nog precies? Want alles wat ik hierboven beschreven heb neigt toch heel erg naar het feit dat mensen bewust ongeletterd willen blijven.
pi_200324274
quote:
7s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Op zich zou ik ook niet zo gauw mensen wappies noemen als ze bepaalde angst hebben voor het onbekende of zoiets en vind dat eerlijk gezegd niet echt getuigen van respect naar je medemens (en ja, omgekeerd kan het niet inenten ook niet getuigen van dit respect... ). Ik zou wel een uitzondering willen maken als het gaat om de groep (het groepje?) wat denkt dat dat nanobots van Bill Gates geinjecteerd worden of iets dergelijks.
Ja weet je, die complot dingen en weet ik veel wat zijn vaak niet goed of amper onderbouwde conclusies enzo. Dat die mensen wappie genoemd worden, oke, zou ik nog steeds niet doen maar tot daar aan toe.

Maar er zijn ook nog gewoon mensen die niet geloven in die complottheorien maar wel gewoon bang zijn.

Het is wat je zegt, het getuigd niet van respect naar je medemens.
West-Melanesia
pi_200324301
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus we zijn het erover eens dat de angst onnodig groot is, niet gerelateerd is aan enige vorm van logica en vooral emotioneel van aard is waarbij de overheid adequaat ingrijpt als er signalen komen van misstanden.

Anders dan roepen “je moet begrijpen wat voor soort angst het is”, wat missen we nu nog precies? Want alles wat ik hierboven beschreven heb neigt toch heel erg naar het feit dat mensen bewust ongeletterd willen blijven.
Men wacht liever even. Mag het? Volgens de wet wel
West-Melanesia
pi_200324326
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:20 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Men wacht liever even. Mag het? Volgens de wet wel
Tuurlijk, maar vind je het erg dat de regering niet wacht op ze en doorgaat met beleid maken post-vaccinatie tijd?
pi_200324410
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 00:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar vind je het erg dat de regering niet wacht op ze en doorgaat met beleid maken post-vaccinatie tijd?
Ja diezelfde regering die vorige week alles opengooide terwijl er nog miljoenen mensen zaten te wachten op een vaccin. Laat maar komen, over een paar jaar verdwijnt die coronapaspoort wel weer.
West-Melanesia
pi_200327088
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 15:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan ga je naar je huisarts toe.
Je weet dat niet elke huisarts even kritiekloos is over de beschikbare vaccins?
pi_200327107
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je weet dat niet elke huisarts even kritiekloos is over de beschikbare vaccins?
Prima toch? Dat is toch *precies* wat je wil? Een objectieve bron die je vertelt hoe het zit?
pi_200327131
quote:
10s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima toch? Dat is toch *precies* wat je wil? Een objectieve bron die je vertelt hoe het zit?
Ik ga niet af op de mening van één iemand. Zoals ik al zei: ik wacht het wel af allemaal. Ben niet principieel tegen vaccins, ik hoor het wel als de hoge heren er echt uit zijn.
pi_200327328
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 10:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ga niet af op de mening van één iemand. Zoals ik al zei: ik wacht het wel af allemaal. Ben niet principieel tegen vaccins, ik hoor het wel als de hoge heren er echt uit zijn.
Ik geef het op. Succes met wat je ook besluit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')