abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 juli 2021 @ 08:09:16 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200308359

quote:
De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.

De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.

Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.

De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.

Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.

Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.

Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."

De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vries

quote:
Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.

De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.html

Liveblog:

https://www.nu.nl/binnenl(...)rrie-uitgekomen.html

twitter

KRITIEK MAAR STABIEL!

twitter

quote:
Let op: GEEN! lugubere/bloedige foto's of filmpjes posten van dit of enig ander gerelateerd onderwerp.
Dank voor uw medewerking & begrip @Danny
Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer, potentiele daders, verdachten e.d. aub.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200308370
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tagi zal niet ophouden, heeft niets te verliezen en onbeperkt geld, je moet niet gek op kijken als hij straks voor rechters of OM gaat.
Ik vrees dat deze hele mocro ellende misschien nooit zal stoppen. Mocht Taghi vandaag dood neervallen, is er vast al iemand anders klaargestoomd om de boel over te nemen.

Dit kan mijn inziens alleen nog maar erger worden.

Ook bedacht ik me hoe knullig de aanslag op de Vries is gegaan. Zou het niet gelijk een afleidingsmanoeuvre voor het één en het ander zijn?
pi_200308387
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vrees dat deze hele mocro ellende misschien nooit zal stoppen. Mocht Taghi vandaag dood neervallen, is er vast al iemand anders klaargestoomd om de boel over te nemen.

Ook bedacht ik me hoe knullig de aanslag op de Vries is gegaan. Zou het niet gelijk een afleidingsmanoeuvre voor het één en het ander zijn?
Ik denk dat hij vooral wil laten zien hoe ver hij durft te gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200308456
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit is alleen op te lossen door niet slechts indivduen, maar de hele families aan te pakken. Ouders, broers, zussen, nichten, neven, ooms, tantes, etc. Iedereen zwaar verhoren en iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft zwaar straffen. Nederlandse paspoorten afnemen en terugzeten naar het land van herkomst. Financieel uitkleden. Bezit onteigenen. Onkruid moet je met wortel en tak uitroeien, anders blijft het terugkomen.
pi_200308461
Is ie al overleden?
pi_200308468
quote:
2s.gif Op zondag 11 juli 2021 02:31 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Dat was van een ander kaliber.
ja dat weet ik ook wel, maar was het bijna vergeten....

Géén nieuws over Peter vanmorgen :N

quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:35 schreef hoechst het volgende:
Is ie al overleden?
Ik hoop het niet!
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  zondag 11 juli 2021 @ 08:38:08 #7
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200308472
quote:
Is ie al overleden?
https://leeftpeternog.nl/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 11 juli 2021 @ 08:39:16 #8
338319 ZarB
Piña colada
pi_200308475
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dit is alleen op te lossen door niet slechts indivduen, maar de hele families aan te pakken. Ouders, broers, zussen, nichten, neven, ooms, tantes, etc. Iedereen zwaar verhoren en iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft zwaar straffen. Nederlandse paspoorten afnemen en terugzeten naar het land van herkomst. Financieel uitkleden. Bezit onteigenen. Onkruid moet je met wortel en tak uitroeien, anders blijft het terugkomen.
Dit
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_200308489
Zolang er zó verschrikkelijk veel geld mee te verdienen is, is dit niet op te lossen.
Dan kun je nog zo veel kopstukken of wie dan ook oppakken, er zullen altijd meteen nieuwe mensen voor in de plaats springen.

Dweilen met de kraan open.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 11 juli 2021 @ 08:44:14 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200308500
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:42 schreef StateOfMind het volgende:
Zolang er zó verschrikkelijk veel geld mee te verdienen is, is dit niet op te lossen.
Dan kun je nog zo veel kopstukken of wie dan ook oppakken, er zullen altijd meteen nieuwe mensen voor in de plaats springen.

Peter had gelijk de strijd tegen drugs is verloren , geef die troep alsjeblieft vrij en maak het gratis
Dan sterven er 100.000 domme mensen een blije dood aan een overdosis en is het probleem opgelost
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200308520
quote:

Yup.. dweilen met de kraan open. Daarom word ik nooit warm of koud van grote drugsvangsten.. 3000 kilo gevonden.. 5000 kilo gevonden.. trotse fotootjes in de krant.. maar het lost niks op, je hebt er niets aan. Wanneer ziet de politiek nou eens in dat je het anders aan moet pakken.
pi_200308530
quote:
Is ie al overleden?
Zucht
pi_200308531
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Onder welke wet wil je dat precies doen?
  zondag 11 juli 2021 @ 08:50:08 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200308548
quote:

Dat zo’n Grapperhaus dan claimt deze strijd in tien jaar te kunnen winnen…

Echt geen idee waarop zoiets is gebaseerd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 11 juli 2021 @ 08:50:53 #15
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200308550
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Yup.. dweilen met de kraan open. Daarom word ik nooit warm of koud van grote drugsvangsten.. 3000 kilo gevonden.. 5000 kilo gevonden.. trotse fotootjes in de krant.. maar het lost niks op, je hebt er niets aan. Wanneer ziet de politiek nou eens in dat je het anders aan moet pakken.
Nee, zo'n vangst zorgt er alleen voor dat de handel nog lucratiever wordt. Want degene die goed georganiseerd zijn kunnen hun spul nog duurder verkopen.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 11 juli 2021 @ 08:54:04 #16
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_200308570
quote:
rare site
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_200308571
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Nee, zo'n vangst zorgt er alleen voor dat de handel nog lucratiever wordt. Want degene die goed georganiseerd zijn kunnen hun spul nog duurder verkopen.
Er wordt gewoon ingecalculeerd dat een bepaald percentage onderschept kan worden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_200308573
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Bij soft drugs kun je nog gedogen of legaliseren om de illegale handel in te dammen.

Voor hard drugs kan dat niet gezien het iemand al spoedig mentaal de kloten in helpt. Dus een andere aanpak is een utopie.

Misschien kun je er voor kiezen tot grote lengtes te gaan met infiltreren. Maar de bijkomstigheden zijn dat die troep uit landen komt waar populaties te extreem zijn in verhouding, waar er zat ruimte is om onder de radar te blijven en waar politiek, politie en justitie zo corrupt zijn dat men al voor weinig kan worden omgekocht bij iets alledaags.
pi_200308577
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Peter had gelijk de strijd tegen drugs is verloren , geef die troep alsjeblieft vrij en maak het gratis
Dan sterven er 100.000 domme mensen een blije dood aan een overdosis en is het probleem opgelost
Dit. Gaat alleen nooit gebeuren
  zondag 11 juli 2021 @ 08:57:38 #20
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200308594
quote:

[..]

Dat zal de rest van de EU leuk vinden, gaat niet gebeuren,
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_200308595
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Bij soft drugs kun je nog gedogen of legaliseren om de illegale handel in te dammen.

Voor hard drugs kan dat niet gezien het iemand al spoedig mentaal de kloten in helpt. Dus een andere aanpak is een utopie.

Misschien kun je er voor kiezen tot grote lengtes te gaan met infiltreren. Maar de bijkomstigheden zijn dat die troep uit landen komt waar populaties te extreem zijn in verhouding, waar er zat ruimte is om onder de radar te blijven en waar politiek, politie en justitie zo corrupt zijn dat men al voor weinig kan worden omgekocht bij iets alledaags.
het kan prima, je moet je alleen er op voorbereiden dat er een piek in geesteszieken komt en daarna vlakt het vanzelf af
pi_200308598
Je kunt het ook anders doen, bestrijd de drugs niet dan verdwijnt hun verdienmodel.
  zondag 11 juli 2021 @ 08:58:50 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200308604
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:58 schreef raptorix het volgende:
Je kunt het ook anders doen, bestrijd de drugs niet dan verdwijnt hun verdienmodel.
Dat is hetzelfde

Het zinloze gevecht houd de prijzen van cocaïne hoog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200308605
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 08:57 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Dat zal de rest van de EU leuk vinden, gaat niet gebeuren,
de rest van de EU vind orban ook niet leuk, zie hoeveel actie ze daar ondernemen :')
pi_200308644
quote:

[..]

Aan de andere kant zie je in Amerika waar een cultuur van makkelijk opiaten (OxyContin etc.) door artsen voorschrijven toe heeft geleid: grote verslavingsproblemen en gevaarlijke drugs als Fentanyl die veel slachtoffers maken. Legalisering lost niet in 1x het probleem op ten koste van een groot aantal 'domme mensen die een blije dood sterven'.. het zou denk ik een chronisch probleem worden met jaarlijks een flink aantal overdosissen.

Desalniettemin..zou ik het wel eens willen zien, het experiment van legalisering. In de praktijk kom je er pas echt achter wat de effecten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')