abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juli 2021 @ 15:37:04 #1
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_200283944
Vandaag 9 juli ben ik weer eens gebeld door energie terreur.
En ik dacht dat dit niet meer mocht per 1 juli.

Dus ik heb gevraagd hoe ze aan mijn gegevens komen.
Volgens de persoon aan de lijn waren ze eind 2019 bij mij aan de deur geweest en ben ik een contract aangegaan bij een energie leverancier.

Maar dat kon ik me niet herinneren ook omdat er al bijna 4 jaar geen energie contract meer op mijn naam staat.
Ze bellen vaak maar had deze niet verwacht na 1 juli.
Hetzelfde riedeltje, bent u pietje puk etc.

Heb aan de telefoon een GDPR verzoek gedaan die weg gelachen werd.
Die konden ze alleen emailen als ik mijn email adres gaf, ik vroeg of ze hem op wilde sturen want mijn adres hadden ze wel (hadden ze ook al gemeld).
Ik mocht terug bellen naar het nummer maar die nemen niet meer op.

Toen ik vroeg dat ze me niet meer mochten bellen zei de persoon in kwestie dat dat wel mocht als je de afgelopen 3 jaar klant was geweest.
Maar ik zelf heb helaas al bijna 4 jaar geen energie contract meer.

Wat kan ik nu doen, ergens zegt er iets in mij.. laat gaan.
Maar aan de andere kant ben ik het nu wel beu en wil ik er tegenin gaan.

Iemand wel eens door gezet?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_200284011
Maar ben je pietje puk? Anders hebben ze denk ik gewoon de verkeerde persoon te pakken.
pi_200284044
Mij bellen ze soms wekelijks nooit en de andere week heb ik keer of 15 een gemiste oproep. Nummers uit Rotterdam, Amsterdam, Veenendaal, Tiel (sinds dinsdag niet meer trouwens), Enschede etc. etc.
Alsof je de ene week of op bellijst staat en de andere week vergeten wordt. Allemaal telemarketeers. Overigens ook ik merk niks van de wetgeving na 1 juli. Heb even gekeken: sindsdien 5 oproepen gehad van onbekende nummers.
U MAD?
  vrijdag 9 juli 2021 @ 15:44:07 #4
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_200284055
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:40 schreef PS. het volgende:
Maar ben je pietje puk? Anders hebben ze denk ik gewoon de verkeerde persoon te pakken.
Ja dat wel maar ze hebben altijd de smoes dat ze bellen dat de tarieven op mijn energie contract verandert zijn.
Ik ga er even vanuit dat iedereen die belletjes wel herkend.

Maar ik heb geen energie contract, al jaren niet, dus blijft dat telkens zeggen.

Dus vraag me ook af hoe ze aan mijn gegevens komen want volgens hen heb ik die wel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator vrijdag 9 juli 2021 @ 15:44:30 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_200284067
Die gasten worden idd steeds brutaler, van de week belde er iemand bij mij aan, ja ik ben van het gas en licht en wil u vertellen over de nieuwe tarieven :') Alsof ik daar in trap, die was gewoon van een of andere energieboer die wat wilde verkopen. Dus niet open gedaan natuurlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_200284069
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:43 schreef de_boswachter het volgende:
Mij bellen ze soms wekelijks nooit en de andere week heb ik keer of 15 een gemiste oproep. Nummers uit Rotterdam, Amsterdam, Veenendaal, Tiel (sinds dinsdag niet meer trouwens), Enschede etc. etc.
Alsof je de ene week of op bellijst staat en de andere week vergeten wordt. Allemaal telemarketeers. Overigens ook ik merk niks van de wetgeving na 1 juli. Heb even gekeken: sindsdien 5 oproepen gehad van onbekende nummers.
Dan ben je ook wel erg onzorgvuldig met je nummer om gegaan. Of ben je ondernemer?
pi_200284092
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:44 schreef PS. het volgende:
Dan ben je ook wel erg onzorgvuldig met je nummer om gegaan. Of ben je ondernemer?
Onzorgvuldig met mijn nummer :') ?
Ik heb mijn nummer al jaar of 16. Maar nee, onzorgvuldig niet dus. Ik gooi het altijd op het feit dat ik een relatief makkelijk nummer heb :')
U MAD?
  vrijdag 9 juli 2021 @ 15:49:59 #8
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200284154
Gewoon zo lang aan de lijn blijven houden, telkens dezelfde vraag stellen en doen alsof je vergeetachtig bent. Dan zijn ze zo klaar met je
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_200284155
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:46 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Onzorgvuldig met mijn nummer :') ?
Ik heb mijn nummer al jaar of 16. Maar nee, onzorgvuldig niet dus. Ik gooi het altijd op het feit dat ik een relatief makkelijk nummer heb :')
Ja ik heb hetzelfde nummer ook al een jaar of 15, maar wordt echt nooit gebeld door dat soort bedrijven.

Behalve dan 030 nummers, die neem je op en daarna hangen ze op met de bedoeling dat je terug belt. Dus daar zal ik zelf wel ergens onzorgvuldig zijn geweest.
  Spellchecker vrijdag 9 juli 2021 @ 15:51:06 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200284173
Kan me je frustratie voorstellen.
Je kunt de verbonding verbreken met een "geen interesse", of ze eindeloos aan het lijntje houden .... maar dan ben je voor een ander ook niet bereikbaar.
pi_200284176
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:50 schreef PS. het volgende:

[..]

Ja ik heb hetzelfde nummer ook al een jaar of 15, maar wordt echt nooit gebeld door dat soort bedrijven.

Behalve dan 030 nummers, die neem je op en daarna hangen ze op met de bedoeling dat je terug belt. Dus daar zal ik zelf wel ergens onzorgvuldig zijn geweest.
Ja wat is onzorgvuldig? Als je abonnement ergens afsluit vul je vaak 06 nummer in. Ik wissel jaarlijks van energieleverancier, vul ik mijn 06 in. Etc. etc. Hoevaak geef jij op jaarbasis je telefoonnummer aan mensen die dat vervolgens weer kunnen misbruiken. Stiekem best vaak. Maar is dat onzorgvuldig? Nee...
U MAD?
  Spellchecker vrijdag 9 juli 2021 @ 15:52:34 #12
197773 crew  maily
pi_200284198
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:50 schreef PS. het volgende:

[..]

Behalve dan 030 nummers die neem je op en daarna hangen ze op met de bedoeling dat je terug belt. Dus daar zal ik zelf wel ergens onzorgvuldig zijn geweest.
Uit Utrecht?
pi_200284223
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:52 schreef maily het volgende:

[..]

Uit Utrecht?
Meestal wel met een 030 nummer :7
pi_200284286
quote:
Ik heb dit ook steeds, ik blokkeer de nummers gelijk en heb laatst zo,n vent verrot gescholden, ordinair maar was het echt zat.
pi_200284448
Ik stond met mijn nummer een tijdlang op marktplaats toen ik bijlessen gaf 10 jaar terug, gaan die lui echt vanalles af om nummers te zoeken? Ik word ook weleens aangesproken met andere namen, laatst ook met meneer. Ik ben een vrouw met een vrij hoge stem dus die heb ik toen ook uitgelachen. Triest marketeer kutvolk. Heb liever dat mijn kind prostituee wordt later dan marketeer.
  Spellchecker vrijdag 9 juli 2021 @ 16:07:58 #16
197773 crew  maily
pi_200284509
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:54 schreef PS. het volgende:

[..]

Meestal wel met een 030 nummer :7
Waarom moet je die terugbellen? Ze bellen zelf nog maar een keer.
pi_200284513
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:07 schreef maily het volgende:

[..]

Waarom niet blokkeren?
pi_200284525
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:07 schreef maily het volgende:

[..]

Dan krijg je een bandje, met ''toets 1 om verder te gaan''

Met natuurlijk de bijbehorende kosten
pi_200284559
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:08 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom niet blokkeren?
Het zijn verschillende 030 nummers, en het is natuurlijk wel eens een mogelijkheid dat je door een echt nummer gebeld wordt. zeker als je uit die regio komt.

Het nummer is overigens vaak wel te googlen, en dan kom je dus bij meer mensen uit die dat overkomt.\

Voorbeeldje: https://www.telguarder.com/nl/nummer/0302081275

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2021 16:11:54 ]
  Spellchecker vrijdag 9 juli 2021 @ 16:11:48 #20
197773 crew  maily
pi_200284575
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:08 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom niet blokkeren?
Als je niet weet wie het zijn of waarvoor ze bellen?
pi_200284586
quote:
Sinds dinsdag niet meer?

Edit: oh wacht de eerste
pi_200284692
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik heb dit ook steeds, ik blokkeer de nummers gelijk en heb laatst zo,n vent verrot gescholden, ordinair maar was het echt zat.
heb je geen moer aan schelden. Zijn vaak studenten of kanslozen die er hartelijk om moeten lachen in de pauze.
U MAD?
pi_200284756
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

heb je geen moer aan schelden. Zijn vaak studenten of kanslozen die er hartelijk om moeten lachen in de pauze.
Klopt maar het voelt wel lekker.
pi_200284767
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:11 schreef maily het volgende:

[..]

Als je niet weet wie het zijn of waarvoor ze bellen?
Zodra ze zich voorstellen blokkeren. Bellen ze niet terug dan is het onbelangrijk.
pi_200284802
Tuurlijk, ze bellen gewoon
Vakman pur sang
pi_200288538
Zeg dat je je ondergoed bij de kringloopwinkel koopt. Dan snappen ze dat ze aan jou niks meer gaan verdienen :D
pi_200288714
Ik heb het al niet eens meer door. In de eerste 3 seconden kan ik al horen of iemand me wat wil verkopen en dan hang ik gewoon op. Vroeger zei ik nog geen interesse maar zelfs dat vind ik nu teveel werk. Ze bellen overigens nooit direct nog een keer... daar zit ik nog steeds eens op te wachten :D
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 9 juli 2021 @ 20:45:03 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200289120
Als ik een nummer niet ken dan neem ik niet op. Simpel. Iedereen met wie ik contact wil hebben staat in m'n telefoon. De rest heeft pech. Belt een onbekend nummer structureel? Blokkeren.
Graag op anoniem
pi_200290314
Ik neem vaak wel op.

Is het energie dan vertel ik gelijk hoe ik de beste energie deals vind. Een keer een meid die wel even wou kijken of ze iets beters kon aanbieden maar die moest erkennen dat goedkoper onmogelijk was.

Bellen ze voor internet dan vertel ik hoe ik 4G unlimited gebruik als hotspot en totaal tevreden ben.

Ik zeg er dan wel bij dat ik het heel aardig vind dat ze aan me denken :D

Heb vaak wat medelijden met deze mensen. Het zijn studenten die hun tijd verdoen of het zijn wat oudere mensen die gewoon moeilijk ander werk kunnen vinden. Sommige van die mensen zijn wel eikels want die zitten er niet mee om kwetsbare mensen iets duurs aan te smeren. Maargoed met die gedachte moeten ze zelf leven.

Vaak bedanken ze me nog voor het fijne gesprek en de beleefdheid.

Tegen die jongeren vertel ik nog wel eens hoeveel ze als zzp loodgieter kunnen verdienen momenteel. In het begin praten ze alsof ze Jordan Belfort himself zijn maar later in het gesprek beginnen ze zich toch achter de oren te krabben of ze niet beter wc's kunnen gaan ontstoppen :)
  Spellchecker vrijdag 9 juli 2021 @ 21:50:50 #30
197773 crew  maily
pi_200290492
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 20:45 schreef Twiitch het volgende:
Als ik een nummer niet ken dan neem ik niet op. Simpel. Iedereen met wie ik contact wil hebben staat in m'n telefoon. De rest heeft pech. Belt een onbekend nummer structureel? Blokkeren.
Soms wel, soms niet.
Maar onbekende nummers terugbellen doe ik nooit.
pi_200291206
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 21:42 schreef tstile het volgende:
Ik neem vaak wel op.

Is het energie dan vertel ik gelijk hoe ik de beste energie deals vind. Een keer een meid die wel even wou kijken of ze iets beters kon aanbieden maar die moest erkennen dat goedkoper onmogelijk was.

Bellen ze voor internet dan vertel ik hoe ik 4G unlimited gebruik als hotspot en totaal tevreden ben.

Heb vaak wat medelijden met deze mensen. Het zijn studenten die hun tijd verdoen of het zijn wat oudere mensen die gewoon moeilijk ander werk kunnen vinden. Sommige van die mensen zijn wel eikels want die zitten er niet mee om kwetsbare mensen iets duurs aan te smeren. Maargoed met die gedachte moeten ze zelf leven.

Tegen die jongeren vertel ik nog wel eens hoeveel ze als zzp loodgieter kunnen verdienen momenteel. In het begin praten ze alsof ze Jordan Belfort himself zijn maar later in het gesprek beginnen ze zich toch achter de oren te krabben of ze niet beter wc's kunnen gaan ontstoppen :)
Elke 8 GB weer een sms sturen. Super super irritant.
pi_200291858
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 21:42 schreef tstile het volgende:
Ik neem vaak wel op.

jij hebt geen zak te doen of wel
U MAD?
pi_200291991
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:46 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

jij hebt geen zak te doen of wel
Wachten op Verkooptelefoontjes en er ondertussen aan krabben, het goede leven!
pi_200292155
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:44 schreef Karina het volgende:
Die gasten worden idd steeds brutaler, van de week belde er iemand bij mij aan, ja ik ben van het gas en licht en wil u vertellen over de nieuwe tarieven :') Alsof ik daar in trap, die was gewoon van een of andere energieboer die wat wilde verkopen. Dus niet open gedaan natuurlijk.
Ik had er laatst een aan de deur die zo zuigend was dat ik hem de deur in zn gezicht heb gegooid. Ik doe dat normaal nooit. Maar als ik je drie keer heb verteld dat ik geen interesse heb en dat je moet vertrekken en je gaat niet dan ga ik zelf wel wat anders doen. Fuck off zeg.
zie email 27 oktober
pi_200296603
Ooit in een ver verleden bij de klantenservice gewerkt van een energiemaatschappij (inbound).
Mijn outboundcollega's moesten een gesprek meteen afkappen zodra iemand zei dat hij in de schuldsanering zat, of onder curatele. Dus dat zeg ik nu standaard als ik door zo'n bedrijf gebeld word en het helpt echt. Ze halen je meteen uit het belbestand.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:28:39 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200296782
Ik zit te wachten op de eerste lamlul die me hier betere gastarieven gaat bieden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 14:32:35 #37
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_200298955
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:15 schreef Kaza het volgende:
Ooit in een ver verleden bij de klantenservice gewerkt van een energiemaatschappij (inbound).
Mijn outboundcollega's moesten een gesprek meteen afkappen zodra iemand zei dat hij in de schuldsanering zat, of onder curatele. Dus dat zeg ik nu standaard als ik door zo'n bedrijf gebeld word en het helpt echt. Ze halen je meteen uit het belbestand.
Smeerlap :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_200301528
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 14:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Smeerlap :r

Want??
  zaterdag 10 juli 2021 @ 17:52:34 #39
459912 FlippingCoin
pi_200301538
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 17:51 schreef Kaza het volgende:

[..]

Want??
Mensen als jij bellen mij dus ongewenst op. :( Daar ben ik helemaal niet over te spreken mannetje.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_200301559
Wow, weet je echt het verschil niet tussen inbound en outbound?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 17:55:23 #41
459912 FlippingCoin
pi_200301569
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 17:54 schreef Kaza het volgende:
Wow, weet je echt het verschil niet tussen inbound en outbound?
Nu niet een grote mond gaan hebben belmiep, graag je excuses per dm.
pi_200301671
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 17:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nu niet een grote mond gaan hebben belmiep, graag je excuses per dm.
Misschien heb ik je toen wel geholpen met een vraag over je contract, of je je jaarafrekening later mocht betalen, of hoe je je termijnbedrag kon aanpassen.
Bedankjes graag per dm.
pi_200301704
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:28 schreef Leandra het volgende:
Ik zit te wachten op de eerste lamlul die me hier betere gastarieven gaat bieden :D
Dat lijkt me hilarisch
  zaterdag 10 juli 2021 @ 18:21:15 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200301892
Zou mij verbazen als mijn tel nr. niet als "totaal gestoord" bekend staat bij die hoeren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 11 juli 2021 @ 11:06:10 #45
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_200309608
Opnemen en vragen of ze een momentje hebben en vervolgens telefoon op mute in de kast leggen. Goede ervaringen mee.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 11 juli 2021 @ 11:35:00 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200309949
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 18:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Dat lijkt me hilarisch
Betere stroomprijzen ook trouwens, zodat ik kan vragen of ik dan dus minder terugkrijg voor mijn aan het net geleverde stroom...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200309998
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 11:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Betere stroomprijzen ook trouwens, zodat ik kan vragen of ik dan dus minder terugkrijg voor mijn aan het net geleverde stroom...
Hier krijgt Symph dus die telefoontjes, maar hij heeft al tig jaar geen energiecontract op zijn naam
  zondag 11 juli 2021 @ 11:49:38 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200310109
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 11:40 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Hier krijgt Symph dus die telefoontjes, maar hij heeft al tig jaar geen energiecontract op zijn naam
Raar.
Hier staat het contract sinds dit huis wel op naam van N, maar mijn nummer is nog steeds het contactnummer, dus ik wacht af wat er gaat gebeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200311227
Ik kreeg net een tel van klm. Ik heb al 3 jaar niet gevlogen.
pi_200312218
Heel simpel: de wet wordt niet gehandhaaft. En dus gaan die bedrijven gewoon door.

Ik zet altijd het vinkje uit bij online bestellingen dat ik geen nieuwsbrief wil. Toch krijg ik altijd een nieuwsbrief; bedrijven sturen het toch. Geen handhaving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')