abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:15:42 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200267408

quote:
De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.

De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.

Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.

De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.

Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.

Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.

Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."

De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vries

quote:
Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.

De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.html

Liveblog:

https://www.nu.nl/binnenl(...)rrie-uitgekomen.html

twitter

Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer, potentiele daders, verdachten e.d. aub.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200267423
quote:
9s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waarom zouden ze ? Het interesseert ze namelijk niet dat ze gepakt worden.
Een taghi vast niet nee, want die weet dat er tig schakels tussen zitten en dat die hem er niet bij gaan lappen (en ook niet bij kunnen lappen, de schutter is echt niet rechtstreeks door Taghi benaderd).

Maar een van de laatste schakels in de rij (bv. de persoon die die pool heeft ingehuurd), die zal nu vast wel aan het zweten zijn. En van dat soort jongens vind ik het onbegrijpelijk dat die niet iets meer fatsoenlijke voorbereiding regelen.
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:18:10 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200267452
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:20:03 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200267479
quote:
11s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:12 schreef NoXia het volgende:
Al 2 minuten geen nieuwe post. Hebben jullie het normale leven nu alweer opgepakt?
Had je deze al gezien.

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_200267484
quote:
Allemaal een foto maken, of gisteren bij de pingel van Engeland allemaal met de camera ipv het moment zelf te leven :')
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:22:53 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200267510
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:20 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Allemaal een foto maken, of gisteren bij de pingel van Engeland allemaal met de camera ipv het moment zelf te leven :')
Helemaal eens. En vervolgens die foto nooit meer kijken want daar heb je toch geen eigen beleving bij. Die zet je hooguit op je Insta of FB om zo wat likes te kunnen genereren. Eigenlijk stompen die telefoons je best wel af.
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:25:37 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200267533
Voor iedereen die jankt dat dit sujet een rappert genoemd wordt;

https://www.ad.nl/binnenl(...)-can-dance~aa3628c3/

quote:
Verdachte aanslag Peter R. de Vries deed mee aan So You Think You Can Dance
,,Ouders willen mij op het rechte pad. Maar ik ben op het dievenpad, want ik wil uit deze crisis.” De 21-jarige Delano G. uit Tiel droomde ooit van een carrière als rapper. Nu hij wordt verdacht van de moordpoging op Peter R. de Vries krijgt hij op een andere manier landelijke bekendheid.
Het is een premium artikel. Dus gewoon even private modus activeren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:26:59 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200267545
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:22 schreef Tengano het volgende:

[..]

Helemaal eens. En vervolgens die foto nooit meer kijken want daar heb je toch geen eigen beleving bij. Die zet je hooguit op je Insta of FB om zo wat likes te kunnen genereren. Eigenlijk stompen die telefoons je best wel af.
Ja dat is wel triest ja. Mensen die alleen maar bloemen leggen om een selfie te kunnen maken :')
pi_200267556
quote:
Heb jij er al wat neergelegd?
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:29:02 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200267574
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Heb jij er al wat neergelegd?
Nee. Jij wel?

Als ik daar in de buurt zou zijn, dan zou ik wel een bloemetje leggen.
  Admin donderdag 8 juli 2021 @ 14:30:07 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_200267586
quote:
16s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja dat is wel triest ja. Mensen die alleen maar bloemen leggen om een selfie te kunnen maken :')
Er zijn zat mensen die bloemen komen leggen gewoon omdat ze dat willen, en nieteens een foto nemen. Noch een selfie.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:30:20 #13
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200267588
quote:
Ze mogen wel eens wat doen aan het onkruid daar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:30:42 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_200267594
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]

quote:
Uit Delano's nummer ‘Bouw op mezelf’: ‘Stel mijn ouders vaak teleur, maar op een dag dag maak ik ze blij’.
Nou, ze zullen vast blij zijn nu ja :wtf:
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:30:58 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200267597
quote:
17s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen die bloemen komen leggen gewoon omdat ze dat willen, en nieteens een foto nemen. Noch een selfie.
Gelukkig zijn die in de meerheid ja :)
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:32:23 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200267606
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]

quote:
RTL So You Think You Can Dance The Next Generation :+
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:32:56 #17
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_200267614
quote:
16s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]

ik had het makkelijk. er lag een bos met mijn naam erop. kon dus wel een selfie nemen maar kon mijn eigen bosje terug naar huis nemen.
Tot nooit .......
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:33:30 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200267617
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:30 schreef Caland het volgende:

[..]

Ze mogen wel eens wat doen aan het onkruid daar.
Ja, dat viel mij ook al op. Beetje pauperbuurt lijkt het wel zo.
pi_200267619
quote:
16s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Gelukkig zijn die in de meerheid ja :)
Hoe weet je dat?
pi_200267620
quote:
2s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:19 schreef Benny het volgende:

[..]

Ja, dat is wel mooi _O_
Heel mooi. Normaal komt zo’n bloemenzee (uiteraard) pas wanneer je overleden bent.

Wel raar dat iemand daar foto’s van maakt. Waarom dan? :?
pi_200267628
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:32 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik had het makkelijk. er lag een bos met mijn naam erop. kon dus wel een selfie nemen maar kon mijn eigen bosje terug naar huis nemen.
Kijk, dat heb je toch maar weer mooi in je zak, ouwe bofkont.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_200267631
quote:
17s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

Selfies zijn voor proleten.
pi_200267645
Iemand al meer info over zijn gesteldheid?
pi_200267646
twitter

Hollandser kan het niet. :')
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:36:07 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200267651
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:35 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

Wat maakt het uit? Het gaat om het gebaar.

Bovendien zijn de bloemetjes die 35% korting hebben mooi in bloei. Dus hoeft niet perse een krent te zijn maar iemand die een mooi in bloei staande bloem wilde kopen
pi_200267654
Waarom is mijn post verwijderd? Oh FOK wil helemaal geen bloemetje kopen. Met 35% korting.
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:36:50 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200267660
quote:
[ twitter ]

O jawel hoor, je kan er bijvoorbeeld een foto van maken en dan op twitter gooien om likes te scoren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:37:36 #28
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_200267664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kijk, dat heb je toch maar weer mooi in je zak, ouwe bofkont.
en mijn schoonvader heet peter dus die krijgt morgen een mooie bos met een sterkte kaartje.
Tot nooit .......
pi_200267669
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:36 schreef Caland het volgende:

[..]

O jawel hoor, je kan er bijvoorbeeld een foto van maken en dan op twitter gooien om likes te scoren.
Likes scoren om Mr Bigstar uit te hangen op Twitter. De generatie van tegenwoordig :')
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:38:05 #30
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200267671
quote:
[ twitter ]

Potjandorie, dat doe je toch niet >:O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')