Klopt, hoe men het in verleden vaak deed, was dat men een brief, in een brief naar de advocaat stuurde met het verzoek die te posten, tegenwoordig mogen advocaten dat niet meer, maar goed, dus mogen en doen zit een groot verschil.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In principe krijgen ze alleen de advocaat te spreken in de EBI. Maar dat zijn net zo’n grote boeven, dus communicatie is wel mogelijk.
Het ligt er een beetje aan of je de advocaten van dit soort schuim helemaal vertrouwt. Er gaat regelmatig berichten van een verdachte via de advocaat naar familie, ongeopend. Dat is helemaal niet zo bijzonder. Natuurlijk mag dat niet als iemand in beperking zit, maar het vertrouwen in de advocatuur in combinatie met de vertrouwelijkheid zorgt echt wel voor gaten in die beperking.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Of paranoïde als je wel denkt dat dat zomaar even kan. Tja..
dan voeg ik deze even toe: https://podcastluisteren.nl/pod/De-Taghi-Podcastquote:Op woensdag 7 juli 2021 10:10 schreef raptorix het volgende:
Overigens voor mensen die de zaak rond Holleeder en Taghi (en andere criminaliteit ) interessant vinden, deze Podcast is een aanrader: https://art19.com/shows/de-willem-podcast
Ik neem aan dat er wel meer betaald wordt dan 5k.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, anders ben je maar een prutser.
Onvoorstelbaar dat jongeren van hun 20-ste tot hun 35-ste in de bak willen zitten voor wat streetcred en 5000 euro.
Dat is iets wat men zegt als mensen dingen aanhalen waar ze zelf ook schuldig aan zijn. Peter R. de Vries heeft bij mijn weten geen mensen laten liquideren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
In dat schimmige wereldje, van louche advocaten en handjeklap voelde Peter R zich ook thuis als een vis in het water. Wat dat betreft boter op het hoofd en met vuur spelen.
Thx, ik was er aan begonnen, maar niet meer aan gedacht.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:15 schreef Handleiding het volgende:
[..]
dan voeg ik deze even toe: https://podcastluisteren.nl/pod/De-Taghi-Podcast
Maar dat erkende ik toch al? natuurlijk KAN het gebeuren. Maar er wordt naar mijn inziens te vaak gedaan alsof dat makkelijk gaat.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Niet paranoïde. Ik weet gewoon dat, dat kan en gebeurt.
Ze zeggen hier dat die geld zat heeft, maar volgens mij staat alles onder de tap en heeft Taghi enkel een wc rol om zijn reet mee af te vegen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In principe krijgen ze alleen de advocaat te spreken in de EBI. Maar dat zijn net zo’n grote boeven, dus communicatie is wel mogelijk.
Advocaten zijn natuurlijk min of meer handlangers van dit soort lieden. Ze proberen dit soort lieden uit de gevangenis te houden en als ze er toch belanden, ze er zo snel mogelijk uit te krijgen. Niets anders.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan of je de advocaten van dit soort schuim helemaal vertrouwt. Er gaat regelmatig berichten van een verdachte via de advocaat naar familie, ongeopend. Dat is helemaal niet zo bijzonder. Natuurlijk mag dat niet als iemand in beperking zit, maar het vertrouwen in de advocatuur in combinatie met de vertrouwelijkheid zorgt echt wel voor gaten in die beperking.
Vroeger wel, maar een mensenleven is veel minder waard geworden en de daders veel minder professioneel.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er wel meer betaald wordt dan 5k.
Mooie aflevering was dat ja. Die vrouw van de hoofdverdachte ging ook behoorlijk door het lint toen,quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en? Taghi zit ook vast. Je dacht dat die niet konden communiceren ofzo?
Maar zoals ik al zei, flinke tijd terug had ie toen een paar kampers geflikt met een undercoveractie, kon het zo snel niet vinden, maar die vent heeft toen iets van 6 jaar daardoor gekregen.
In de allereerste plaats raakt dit natuurlijk vooral de familie van Peter.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:15 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nee. Maar dit is wel nieuws dat het hele land raakt.
Aan een prof wel. Zeker zo'n high-profile target ben je zeker 80K aan kwijt. Taxvrij. Maar dan heb je ook waar voor je geld.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En hier nog plus1 voor krijgen ookquote:Op woensdag 7 juli 2021 10:15 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nee. Maar dit is wel nieuws dat het hele land raakt. Daarnaast zou dit wel eens een kantelpunt kunnen zijn voor de aanpak van de zware misdaad. Nu krijgen we nog 2 dagen speculaties, geruchten en eindeloze talkshows die nergens over gaan?
Tegenwoordig is dat allemaal een stuk minder, in de jaren 90 had je wel een hele rits met van die enorm louche advocaten, daarnaast een advocaat is verplicht zijn werk zo goed mogelijk te doen, al was het alleen maar om de rol van het OM zuiver te houden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Advocaten zijn natuurlijk min of meer handlangers van dit soort lieden. Ze proberen dit soort lieden uit de gevangenis te houden en als ze er toch belanden, ze er zo snel mogelijk uit te krijgen. Niets anders.
Verder verbazen alle reacties van "aanslag op het recht, de journalistiek, etc" me wel, aangezien de achtergronden van deze liquidatie nog helemaal niet bekend zijn.
Het gaat ons dan ook niks aan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
Valt me nog mee dat er nog geen ander bericht is gekomen over zijn toestand dan wat er gisteravond bekend was.
Maarja, zegt eigenlijk nog niets denk ik.
Kan hem niet meer vinden, hij moet op youtube staan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:17 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Mooie aflevering was dat ja. Die vrouw van de hoofdverdachte ging ook behoorlijk door het lint toen,
Dat zeker niet. Maar hij scheerde wel rakelings langs de rand van dat wereldje en koketteerde ook graag met zijn warme contacten met top-criminelen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is iets wat men zegt als mensen dingen aanhalen waar ze zelf ook schuldig aan zijn. Peter R. de Vries heeft bij mijn weten geen mensen laten liquideren.
Dit gaat me wel echt te ver. Iedereen heeft recht op een eerlijk proces waarin alles wordt afgewogen en dus ook het recht op iemand die zijn belangen verdedigd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Advocaten zijn natuurlijk min of meer handlangers van dit soort lieden. Ze proberen dit soort lieden uit de gevangenis te houden en als ze er toch belanden, ze er zo snel mogelijk uit te krijgen. Niets anders.
Eens, in theorie weten we dat niet. Voor hetzelfde geld had hij er zelf criminele praktijkjes langs en is het op die manier een afrekening. Of deed hij het met iemands vrouw. Weten wij veel.quote:Verder verbazen alle reacties van "aanslag op het recht, de journalistiek, etc" me wel, aangezien de achtergronden van deze liquidatie nog helemaal niet bekend zijn.
Vroeger werd er een stuk meer betaald, maar dan kwam er ook een professional vanuit de Balkan ofzo.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poging tot moord ipv moord?quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:20 schreef -XOR- het volgende:
Vraag me af wat het verschil in straf voor de dader gaat zijn ingeval kasplantje vs overlijden.
Precies. Want dat maakte hem interessant als (vaste) gast of tafelheer bij talkshows.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zeker niet. Maar hij scheerde wel rakelings langs de rand van dat wereldje en koketteerde ook graag met zijn warme contacten met top-criminelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |