abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200245090
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:25 schreef einzeinz het volgende:
West-Europa wordt de laatste 20 jaar enorm veel opgeschrikt door criminelen en dat zijn heel vaak Noord-Afrikanen of Midden-Oostenvolk.
Ik vrees dat we er niet meer onderuit gaan komen. We zullen er mee moeten leren leven en als je voorstander bent van een nultolerantie op geweld, dan ben je meteen een 'wappie'.
Geweld is er altijd geweest, dat is niet iets van de laatste 20 jaar. Criminaliteit ook niet.

Wat wel opvalt is dat. mede omdat afstanden korter zijn geworden en migratie makkelijker, er steeds meer mensen uit andere culturen zich met onze onderwereld gaan bemoeien.

Waren het eerst Joegoslaven die ingevlogen werden voor een moord, zijn het nu Marokkanen en Algerijnen die even vanuit Frankrijk binnen rijden.

Mensen waar een ander normbesef ten aanzien van geweld vaker voorkomt dan in onze eigen cultuur. Als je leest over een woningoverval met excessief geweld en verminkingen, is het ook 90% van de gevallen niet Henk-Jan of Joris geweest, maar iemand met Noord-Afrikaanse roots.
pi_200245104
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarom voelt het ook ongemakkelijk als Peter R. de Vries bij Boulevard zit en zich met shownieuws gaat bemoeien. Je merk dat je niet langer naar een journalist kijkt maar naar iemand die gewoon roddelt.
Peter R is natuurlijk bijzonder mediageil. Ik was een enorme fan van zijn eigen programma 20 jaar terug, maar zijn mening over Britney Spears boeide mij een stuk minder. Hij heeft overal een mening over en dan word je al snel vermoeiend. En toen werd hij ineens voetbalmakelaar.

Respect voor zijn journalistieke werk, zeker met betrekking tot de criminaliteit, maar als je in elke tv-studio te bewonderen bent dan ben je meer aan het schnabbelen dan echt journalistiek bedrijven.
pi_200245113
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:15 schreef Scrummie het volgende: Als je die filmpjes niet wilt zien is het volgens mij vrij gemakkelijk om niet bepaalde mensen te volgen op Twitter, niet in die hashtag te kijken, en al helemaal niet Geenstijl.nl openen. Volgens mij kom je er dan zo goed als niet mee in aanraking. Dat gezeik erover is wel ongelofelijk 'van deze tijd' hoor.
Nee hoor, die discussie is er altijd al geweest. Dat was al het geval bij de moord waaraan ik eerder refereerde (en dat is ruim 10 jaar geleden). Toen ontstond er ook een flinke rel over beelden op internet en (voorbarige) publicaties van nieuwssites.

En terecht, die discussie! Ik kan echt wel begrijpen dat mensen nieuwsgierig zijn, maar kunnen deze mensen misschien uit respect voor slachtoffer en nabestaanden even een dag wachten met hun eigen behoeften vervullen? In mijn geval stonden de beelden en namen al op internet, terwijl de ouders van mijn omgekomen maat nog in gesprek waren met de arts en formeel de belangrijkste nabestaanden nog niet waren ingelicht.
pi_200245114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Hij zat daar negen van de tien keer met zijn ogen te draaien als er weer flink geroddeld werd.
Kom op, hij was een meme van publiciteitsgeilheid geworden. En was er ook niet vies van om wat controverse te creëren om maar te worden uitgenodigd bij talk shows. Hij had een aardig verdienmodel voor zichzelf gemaakt. Natuurlijk heeft hij ook goede dingen gedaan (Joram erbij gelapt bijvoorbeeld), maar voor Peter was Peter altijd het belangrijkste.
pi_200245118
De twee verdachten komen uit Tiel en omgeving, 20 en 30 jaar.
https://www.gelderlander.(...)gelderland~a1be0e56/
pi_200245125
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:34 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Kom op, hij was een meme van publiciteitsgeilheid geworden. En was er ook niet vies van om wat controverse te creëren om maar te worden uitgenodigd bij talk shows. Hij had een aardig verdienmodel voor zichzelf gemaakt. Natuurlijk heeft hij ook goede dingen gedaan (Joram erbij gelapt bijvoorbeeld), maar voor Peter was Peter altijd het belangrijkste.
Raarrr, dit zie je anders nooit bij mensen.
Tap tap tap
pi_200245127
Wat me verbaast is de plek van de liquidatie, dan moet je wel enorm dom zijn om het daar te doen, ik neem aan dat ze auto ergens binnen geparkeert stond, dan doe je het toch daar?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:35:38 #33
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_200245128
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:19 schreef vencodark het volgende: [..] Dat heeft ook een term in de psychologie/sociologie geloof ik. Het is een bekend fenomeen. Als er 1 actie voert, lukt het de rest ook. Dat is geen onwil. Dat is echt een soort bevroren en geschokte toestand. Je weet echt even niet wat je moet doen om te helpen. Heel veel mensen zeggen van tevoren dat zij echt wel zullen helpen, maar in de praktijk kan je ook zomaar bevroren zijn. Wat goed dat jij degene was die hulp bood! ^O^
Passieve omstandereffect?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_200245129
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:33 schreef PicoMMP het volgende:

Respect voor zijn journalistieke werk, zeker met betrekking tot de criminaliteit, maar als je in elke tv-studio te bewonderen bent dan ben je meer aan het schnabbelen dan echt journalistiek bedrijven.
Ik weet niet wat zijn motief was om bijvoorbeeld in Boulevard te gaan zitten. Misschien was dat wel om de misdaadjournalistiek naar een groot publiek te brengen en da's op zich wel weer nobel, vind ik. Het is lekker makkelijk om 's avonds bij Op1 te zitten en je goede smaak te etaleren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:36:04 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200245131
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:30 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Dat was het al toen de broer en advocaat van Nabil B. werden geliquideerd. Maar nu is het Peter Rrrrrrrr. De rechtsstaat staat al veel langer onder druk. De rechtsstaat lijkt het te hebben opgegeven.

Misschien is dit wel de druppel die de emmer doet overlopen. Net als toen Falcone in 1992 werd opgeblazen door de maffia in Italië?
Je krijgt hetzelfde als nu al in de journalistiek en het cabaret is, dat mensen niet meer ergens voor uit durven komen omdat ze het risico voor zichzelf en hun gezin niet willen lopen.
Ik denk dat we te decadent zijn geworden om te doen wat nodig is om dit tij te keren, namelijk keiharde repressie. Zodat de criminelen banger zijn voor de staat dan andersom.

Dat is trouwens een algemeen verschijnsel. Uiteindelijk geldt toch het recht van de sterkste. Als een staat of politieapparaat gewoon te soft en slap wordt dan nemen de meest meedogenloze criminelen het over.

De voortdurende feminisering en alle woke-shit die er mee samenhangt ondermijnt de staat gewoon. In de echte wereld is diegenen die het hardste is de baas.

Uiteindelijk gaat dit natuurlijk ten koste van de zwaksten.
The End Times are wild
pi_200245135
quote:
10s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:30 schreef Scrummie het volgende:
Het is wel tijd voor een update. Nog een paar uur de wel/niet beelden discussie hier gaat slecht aflopen heb ik het idee.
Hoe langer je wacht met een update, hoe slechter!
Als het er om 10u. niet komt, heb ik weinig hoop!
Cindy De Vuyst
pi_200245136
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:35 schreef raptorix het volgende:
Wat me verbaast is de plek van de liquidatie, dan moet je wel enorm dom zijn om het daar te doen, ik neem aan dat ze auto ergens binnen geparkeert stond, dan doe je het toch daar?
Moet je ook langs die camera’s daar heen als dader.
pi_200245137
quote:
19s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:31 schreef manny het volgende:
Zodra je bij een nieuwsbericht denkt "hier heeft Geen Stijl wel een goed punt", is dat een hele duidelijke indicator dat je even afstand moet nemen, de boel nog eens goed moet overdenken, gewoon een wandelingetje gaan maken, even douchen, kopje koffie. Geef de hond een aai.

Het is niet uit te sluiten dat ze een goed punt hebben natuurlijk. Maar erg waarschijnlijk is het niet.
Dan moet je misschien gaan nadenken of je oprecht geïnteresseerd bent in wat er allemaal in Nederland en de wereld speelt, vanuit verschillende invalshoeken. Of dat je gewoon continu wilt horen wat in je eigen wereldbeeld past.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:37:22 #39
80382 manny
30 is best veel
pi_200245142
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:36 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Dan moet je misschien gaan nadenken of je oprecht geïnteresseerd bent in wat er allemaal in Nederland en de wereld speelt, vanuit verschillende invalshoeken. Of dat je gewoon continu wilt horen wat in je eigen wereldbeeld past.
Precies mijn punt. Dank.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_200245154
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Moet je ook langs die camera’s daar heen als dader.
Dat moet je sowieso wel, ik denk dat er maar weinig Horeca zaken in die buurt zijn waar geen cameras hangen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:38:17 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200245158
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:26 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Etniciteit speelt geen rol bij het invullen van een gat in de markt, handhaving en wetgeving. Het hadden net zo goed Italianen kunnen zijn die nu de drugshandel hier beheersen.
Het is volkomen willekeurig wie dit gedaan heeft. Toch denk ik dat het Marokkanen zijn. Raar he?
The End Times are wild
pi_200245164
IQ van die daders moet echt lager als 70 zijn...

Hoop dat Peter het gaat redden zonder een kasplantje te zijn.
pi_200245168
Ik vrees trouwens dat dit nog maar het begin is, je ziet bij dit soort zaken dat als 1 groep dit doet, de anderen dat als de nieuwe normaal gaan zien, daarnaast zullen we de komende jaren zien dat de Zuid Amerikaanse cartels zich hier gaan vestigen.
pi_200245174
Hij had toch een lieve brief van Taghi gehad waarin die schreef dat hem niets zou overkomen?
Dat wereldje is zó ziek.
pi_200245182
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:38 schreef Sfancta het volgende:
IQ van die daders moet echt lager als 70 zijn...

Hoop dat Peter het gaat redden zonder een kasplantje te zijn.
dan
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:41:03 #46
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_200245183
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:39 schreef Mondkapje het volgende:
Hij had toch een lieve brief van Taghi gehad waarin die schreef dat hem niets zou overkomen?
Dat wereldje is zó ziek.
Speculatie.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:41:07 #47
65846 Bocaj
47th President.
pi_200245186
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is volkomen willekeurig wie dit gedaan heeft. Toch denk ik dat het Marokkanen zijn. Raar he?
Ik denk dat Ridouan Taghi en de zijnen hier wat mee te maken hebben... ook Marokkanen (natuurlijk).
Alles zal ook wel weer drugs gerelateerd zijn...
pi_200245192
quote:
Dat wereldje is zó ziek.
Peter was toen volgens mij niet betrokken als consultant van de kroongetuige.
Zou dat moeten nakijken.
Overigens kan ik zo nog wel 2 mensen noemen die hier een zwaar motief voor hadden.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:41:43 #49
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200245194
quote:
Dat wereldje is zó ziek.
Taghi is niet de enige natuurlijk, O.a. Holleeder heeft ook nog wel een appeltje met hem te schillen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:41:45 #50
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200245196
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:34 schreef ootjekatootje het volgende:
De twee verdachten komen uit Tiel en omgeving, 20 en 30 jaar.
https://www.gelderlander.(...)gelderland~a1be0e56/
@Werkman ???
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')