Je wilt niet zelf met trots gaan zitten?quote:Op donderdag 2 december 2021 13:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Nah niet echt, hij zit waarschijnlijk heel dichtbij.
Maargoed, mocht het mijn dochter zijn geweest, dan zou ik wel paar BTC aan een vreemdeling betalen (via het darkweb uiteraard) om alsnog gerechtigheid te halen.
Aangepast.quote:
Thanksquote:Op donderdag 2 december 2021 14:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Je wilt niet zelf met trots gaan zitten?
[..]
Aangepast.
Het is een eis, niet de straf.quote:
Niet helemaal toch?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is een eis, niet de straf.
Tevens is het het maximale waartoe een 17-jarige veroordeeld kan worden.
Opvoeding heeft ook niet plaatsgevonden.quote:Op woensdag 1 december 2021 13:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Correctie:
Waarbij enkele familieleden dit hebben gedaan.
Dat is een andere zaak, als hij als volwassene terecht zou staan zou de straf hoger kunnen zijn.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niet helemaal toch?
Ze hadden kunnen besluiten hem als volwassene te berechten aangezien hij ten tijde van de daad bijna 18 was.
Maar goed, als er ook nog een verwurging aan te pas is gekomen dan vind ik het jammer dat dat niet gebeurd is.
quote:Op woensdag 8 december 2021 13:42 schreef Scrummie het volgende:
Voor beiden de maximale eis. Oudste broer 2 jaar + jeugd TBS, jongste broer vandaag 1 jaar + jeugd TBS.
Je zou als ouder over een jaar of 4 rustig aan het winkelen zijn en ineens met 1 van die twee oog in oog staan.quote:
Daarom webshoppen!quote:Op woensdag 8 december 2021 14:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je zou als ouder over een jaar of 4 rustig aan het winkelen zijn en ineens met 1 van die twee oog in oog staan.
Nederland is een dadersparadijs.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:42 schreef Scrummie het volgende:
Voor beiden de maximale eis. Oudste broer 2 jaar + jeugd TBS, jongste broer vandaag 1 jaar + jeugd TBS.
TBS is toch zonder einddatum?quote:Op woensdag 8 december 2021 13:42 schreef Scrummie het volgende:
Volgens mij wel ja. Dus zodra een psycholoog zegt dat je weer klaar bent voor de maatschappij ben je vrij geloof ik.quote:Op woensdag 8 december 2021 19:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
TBS is toch zonder einddatum?
Maar belangrijker, als ze dat niet zeggen, kunnen ze je in principe oneindig lang 'behandelen'.quote:Op woensdag 8 december 2021 19:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja. Dus zodra een psycholoog zegt dat je weer klaar bent voor de maatschappij ben je vrij geloof ik.
Ja, nee. Maximaal 7 jaar waarvan het laatste jaar voorwaardelijk.quote:Op woensdag 8 december 2021 19:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar belangrijker, als ze dat niet zeggen, kunnen ze je in principe oneindig lang 'behandelen'.
(PIJ = jeugd TBS)quote:Als de rechtbank het hiermee eens is wordt de jongere in een inrichting voor zijn of haar stoornis behandeld. De PIJ maatregel duurt maximaal 7 jaar waarvan het laatste jaar voorwaardelijk is.
Dus in feite heb je gelijk, mocht jeugd TBS normale TBS worden is het in principe oneindig.quote:Als jeugd-tbs wordt opgelegd door de rechter, geldt dat in eerste instantie voor drie jaar. Daarna kan het elke keer met een of twee jaar worden verlengd, met een maximum van zeven jaar. Bij de beslissing over verlenging bekijkt de rechter telkens of de verdachte nog gevaar oplevert voor de samenleving. Als dat niet het geval is, kan de tbs niet worden verlengd.
Na zeven jaar jeugd-tbs hoeft het nog niet zo te zijn dat de betrokkene vrij komt. Als hij of zij nog steeds een gevaar oplevert voor de samenleving, kan de rechter de jeugd-tbs omzetten in normale volwassenen-tbs. Dit kan in principe oneindig verlengd worden, tot er geen gevaar meer is. Als de persoon gevaarlijk blijft, kan hij dus de rest van zijn leven opgesloten blijven.
Dank voor de verheldering.quote:Op woensdag 8 december 2021 19:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, nee. Maximaal 7 jaar waarvan het laatste jaar voorwaardelijk.
https://www.om.nl/onderwe(...)-jongere-tbs-krijgen
[..]
(PIJ = jeugd TBS)
Zat er nog wat verder over te lezen, dus laat ik maar even volledig zijn:
[..]
Dus in feite heb je gelijk, mocht jeugd TBS normale TBS worden is het in principe oneindig.
Dat blijft nog wat onbelicht, maar ik las wel dat het OM pas gaat besluiten om hem ook te vervolgen nadat de zaak tegen de twee broers is afgerond.quote:Op woensdag 8 december 2021 14:26 schreef Document1 het volgende:
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar viel die vader ook niet het en ander te verwijten?
In dit artikel staat dat de ouders de jongens juist hebben aangespoord om eerlijk te zijn en om de verantwoordelijkheid te nemen voor wat er gebeurd is.quote:Op woensdag 8 december 2021 20:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat blijft nog wat onbelicht, maar ik las wel dat het OM pas gaat besluiten om hem ook te vervolgen nadat de zaak tegen de twee broers is afgerond.
Lijkt wel alsof ze bij RTV Oost het complete dossier in handen hebben.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In dit artikel staat dat de ouders de jongens juist hebben aangespoord om eerlijk te zijn en om de verantwoordelijkheid te nemen voor wat er gebeurd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |