Hoe noem je het dan?quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ja, het eindtoernooi heb je dan niet gehaald. Het is hetzelfde als uitgeschakeld worden in de voorronde Champions League of Europa League. Vindt je dan dat we Champions League of Europa League hebben gehaald of niet? Dan hebben we geen Europees voetbal gehaald in mijn ogen.
Strikt genomen is het natuurlijk een Europese wedstrijd.quote:
Maar dan zeg je feitelijk tegen Dickie wordt maar kampioen, want dat is de enige optie waarbij je echt meteen Europees voetbal haalt.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Strikt genomen is het natuurlijk een Europese wedstrijd.
Maar gevoelsmatig vind ik niet dat we Europees voetbal hebben behaald als we uitgeschakeld worden in een voorronde.
Hoe je dat strikt juridisch moet zien dat is niet aan mij.
3e plaats is toch directe plaatsing Europa League dacht ik?quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dan zeg je feitelijk tegen Dickie wordt maar kampioen, want dat is de enige optie waarbij je echt meteen Europees voetbal haalt.
Nee, PO EL.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
3e plaats is toch directe plaatsing Europa League dacht ik?
Zoals ik het nieuwsbericht lees, lijkt er in het contract gewoon geen rekening te zijn gehouden met de Conference league. Als dat zou is mag Dick z’n zaakwaarnemer ook wel op het matje roepen..quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe het contractueel geformuleerd is. Als er is gesproken over "plaatsing CL / EL" dan heeft Advocaat geen poot om op te staan. Als er wordt gesproken over "Plaatsing Europees voetbal" dan moet Feyenoord niet zo kinderachtig doen en gewoon betalen.
Steggelen over dat soort zaken doet je club veel meer schade aan dan die paar ton die het mogelijk uitspaart.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ja het is ook een beetje oenig van Dickies kant geweest om dat niet even dubbel te checken. Als er specifiek ‘plaatsing (voorronde) CL/EL’ als voorwaarde staat had hij dit moeten opmerken, niet Feyenoord
Maar goed Dickie heeft hard gewerkt dus geef hem dan maar gewoon zijn kankergeld.
Precies en Dick heeft ook wel zijn lijntjes in de media. Gewoon zijn geld geven of opheldering geven.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Steggelen over dat soort zaken doet je club veel meer schade aan dan die paar ton die het mogelijk uitspaart.
Mwah, als het contract toch duidelijk is zou ik ook niet meteen overstag gaan omdat Dick z’n gelijk probeert te halen op televisie.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Steggelen over dat soort zaken doet je club veel meer schade aan dan die paar ton die het mogelijk uitspaart.
Feyenoord en contracten, dat gaat lekkerquote:Op donderdag 8 juli 2021 11:49 schreef De_Kraam het volgende:
Of er staat gewoon Champions League / Europa League in dat contract, dan moet Dick niet zeiken en maakt hij er een lulverhaal van dat in zijn straatje past. Net als die Cor Pot met z'n gelul dat alles wat goed ging van Dick kwam en alles wat kut was aan de spelers lag.
Conference liek bestond nog niet aldus Dickie.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:49 schreef De_Kraam het volgende:
Of er staat gewoon Champions League / Europa League in dat contract, dan moet Dick niet zeiken en maakt hij er een lulverhaal van dat in zijn straatje past. Net als die Cor Pot met z'n gelul dat alles wat goed ging van Dick kwam en alles wat kut was aan de spelers lag.
Ok dan.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:09 schreef Idisrom het volgende:
Waarom altijd bonussen in contracten zetten. Ik snap dat niet.
Zo makkelijk als ik Dick Advocaat hier verdedig, zo makkelijk krijgt hij ook de schuld hier van alles en nog wat. "seniele ouwe gek"quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:18 schreef Maastoren het volgende:
Wel een verschil of er Europees voetbal in het contract staat of all EL of CL. Daarnaast had die seniele ouwe gek deze situatie zelf kunnen voorkomen door z'n zaakjes goed te laten regelen.
Maar het is natuurlijk wel weer lekker makkelijk om naar iedereen te wijzen behalve naar jezelf. Zo kennen we Dick weer!
Hmm. Maar dat is al sinds sept 2019 bekend dacht ik.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:03 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Conference liek bestond nog niet aldus Dickie.
Al zou je gelijk hebben als club, je gaat hier toch geen gezeik over maken. Notabene in een jaar waarin de staf zonder morren (volgens de berichten) twee keer een groot deel van hun salaris terug heeft gegeven.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:30 schreef fetX het volgende:
[..]
Hmm. Maar dat is al sinds sept 2019 bekend dacht ik.
quote:In beide gevallen zegt de juridische afdeling van Feyenoord dat het anders ligt. Berghuis heeft de vier miljoen clausule verkeerd geïnterpreteerd omdat het een vanaf prijs zou zijn. Advocaat bereikte de voorronde van de Conference League en dat zou Feyenoord niet zien als Europees voetbal. ,,Dit gaat een staartje krijgen’' zegt Advocaat. ,,Conference League is Europees voetbal. Daar denkt Feyenoord opeens anders over. Die naam staat niet in het contract. Het gaat helemaal niet om het geld, het gaat om het principe.’’
We kunnen er lang of kort over lullen maar Advocaat heeft gewoon ontzettend gefaald. En de manier waarop hij dat heeft gedaan is niet fraai.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zo makkelijk als ik Dick Advocaat hier verdedig, zo makkelijk krijgt hij ook de schuld hier van alles en nog wat. "seniele ouwe gek"
Dickie
Oh oke.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:35 schreef Maastoren het volgende:
[..]
We kunnen er lang of kort over lullen maar Advocaat heeft gewoon ontzettend gefaald. En de manier waarop hij dat heeft gedaan is niet fraai.
Waarover?quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:40 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Begin er dan ook niet over. Simpele.
Niks joh. Gaat allemaal nergens over.quote:
Precies.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:46 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Niks joh. Gaat allemaal nergens over.
Ze moeten het gewoon netjes oplossen en de energie steken in komend seizoen.
Feyenoord stelt dat ze bewust de Conference league niet hebben opgenomen. Wat ook wel logisch zou zijn, je daarvoor kwalificeren is nauwelijks een prestatie te noemen..quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Al zou je gelijk hebben als club, je gaat hier toch geen gezeik over maken. Notabene in een jaar waarin de staf zonder morren (volgens de berichten) twee keer een groot deel van hun salaris terug heeft gegeven.
AD zegt:
[..]
Feyenoord moet niet drammen. En dat laatste is helemaal flauw.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:48 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Feyenoord stelt dat ze bewust de Conference league niet hebben opgenomen. Wat ook wel logisch zou zijn, je daarvoor kwalificeren is nauwelijks een prestatie te noemen..
Op 24 september 2019 werd de conference league bekendgemaakt trouwensquote:''Conference League bewust niet in het contract opgenomen''
Feyenoord en Dick Advocaat hebben momenteel een conflict over een bonus. De 73-jarige trainer heeft vanmorgen bekend gemaakt dat hij nog geld moet ontvangen van de Rotterdammers na het behalen van Europees voetbal. De stadionclub geeft echter aan dat het behalen van de Conference League niet valt onder de gemaakte afspraken.
''Clubs keren bonussen uit op het moment dat je resultaten haalt die ook extra financiën voor de club opleveren. Dat is nu niet aan de orde'', reageert een woordvoerder van de club in gesprek met RTV Rijnmond. ''De voorrondes Conference League zijn bewust niet in het contract opgenomen, want dit kost Feyenoord eerder geld dan dat het substantieel iets oplevert. Feyenoord betreurt deze gang van zaken, maar ziet een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet.''
Wat een walgelijke actie dit.quote:Feyenoord betreurt deze gang van zaken, maar ziet een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet.'
Dat is toch geen drammen. Partijen maken een overeenkomst en spreken prestaties af wanner er een bonus wordt uitgekeerd. Trainer haalt de prestatie niet en dus volgt er geen bonus.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Feyenoord moet niet drammen. En dat laatste is helemaal flauw.
Wat is dan weer voor act?quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:56 schreef Scrummie het volgende:
'Dick, asljeblieft, teken een jaartje bij! Het gaat zo goed, we zijn je nodig!'
'Dick, blijf alsjeblieft ondanks dat er een aantal spelers je bewust aan het naaien zijn!'
'Dick, het gaat financieel erg slecht dus we hebben graag dat je een loonoffer doet. De spelers die je een mes in de rug staken doen wel wat moeilijk maar ja'.
En dan eindig je met een rechtszaak omdat Feyenoord een bonusje niet wil uitkeren. Kutclub.
Hij verlengde zijn contract op 21 april 2020. Dat die ECL toen nog niet bestond is dus grote onzin.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Op 24 september 2019 werd de conference league bekendgemaakt trouwens
Dickie tekende op 30 oktober 2019 bij Feyenoord
Vriend @Scrummie en Arne Slot zijn toevallig streekgenoten van elkaar naar wat ik begrepen heb.quote:
Klinkt een beetje als het @Tomatenboer verhaal.quote:AMSTERDAM - Feyenoord en de vertrokken trainer Dick Advocaat hebben een geschil over de uitkering van een bonus voor het behalen van Europees voetbal. De 73-jarige Hagenaar meent daar recht op te hebben.
Feyenoord stelt dat er nog helemaal geen Europees voetbal voor het komend seizoen is bereikt. De club moet eerst zes wedstrijden in diverse kwalificatieronden spelen om komend seizoen mee te doen aan een Europees toernooi. Die kwalificatieduels leveren de Rotterdammers geen stuiver op en kosten elke ronde meer geld dan ze opleveren.
Pas bij plaatsing voor een Europees toernooi ontvangt Feyenoord nieuwe inkomsten. Feyenoord zou geen probleem hebben gemaakt van uitbetaling van een bonus als de Rotterdammers zich meteen voor de groepsfase van een Europees toernooi hadden geplaatst. In het verleden betaalde Feyenoord bonussen ook pas uit als kwalificatie was gelukt.
Conference League
In zijn afscheidswedstrijd als trainer stelde Advocaat via de play-offs deelname aan de tweede voorronde van Conference League voor Feyenoord veilig. „Dat is Europees voetbal”, zegt Advocaat bij VI’s EK-show. „Maar daar hebben ze bij Feyenoord een ander idee over. Zij vinden dit kennelijk geen Europees voetbal. Dat krijgt nog wel een staartje.”
In het contract van Advocaat bij Feyenoord stond dat de ervaren coach een bonus voor Europees voetbal zou krijgen. Over de Conference League werd niets vermeld omdat die ook niet bestond ten tijde van het opstellen van de verbintenis.
Advocaat heeft overleg met Feyenoord gevoerd. ,,Ja, er is nu contact over. Of er beweging is? Ja, negatieve beweging.”
Dan moeten ze op grond van Haviltex wel aantonen dat dat ook de intentie was, denk ik. Kan me ook voorstellen dat ze dat nu opvoeren als bewuste keuze, maar dat het destijds niet specifiek zo besproken is.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:03 schreef Caland het volgende:
Als bewust de conference league niet is opgenomen in het contract, wat ik mij ook best kan voorstellen, is Dickie wel een beetje kansloos aan het zeiken ja.
Het zal wel gaan om het bereiken van het hoofdtoernooi zelf.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:12 schreef Erasmus het volgende:
Is ook het toernooi specifiek in het contract opgenomen? Dat hij perse de EL moest halen ipv de ECL?
Hij riep de hele tijd dat er Europees voetbal behaald moest worden en dat is hem via omwegen gelukt. ECL is ook Europees voetbal (alleen het lagere 3de niveau dan gewenst, maar toch).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |