Anderhalf jaar is nog atljd korter dan de rest van de 25,5 jaar die ik heb geleefd. Dus eh, stik er maar in. Ik heb geen medelijden met je. Bovendien, als je gewoon netjes een vaccinatie haalt mag je al weer lekker feesten.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:50 schreef butz0rs het volgende:
Bekijk het eens van de andere kant. Niet-autisten hebben anderhalf jaar lang eenzaam en in rust moeten leven. Nu zijn de rollen even omgedraaid. Het went vanzelf.
Dat is nu dus juist het lastige aan autismequote:
komt autisme eigenlijk niet door angst?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat is nu dus juist het lastige aan autisme
Ik ken geen wetenschappelijke bronnen die dit zouden aantonen, autisme komt door een combinatie aan verschillende genetische factoren en is dus een aangeboren afwijking. Er is niet één autisme 'gen', net zoals dat er ook niet één 'homogen' is. Je kan niet aan één gen zien of iemand deze dingen heeft of niet. Het is complexer en ook weet men het nog niet 100 procent hoe het precies werkt.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:08 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
komt autisme eigenlijk niet door angst?
wat als autistische mensen, normaal zijn, en de rest doet vreemd?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ken geen wetenschappelijke bronnen die dit zouden aantonen, autisme komt door een combinatie aan verschillende genetische factoren en is dus een aangeboren afwijking. Er is niet één autisme 'gen', net zoals dat er ook niet één 'homogen' is. Je kan niet aan één gen zien of iemand deze dingen heeft of niet. Het is complexer en ook weet men het nog niet 100 procent hoe het precies werkt.
Kijk dat is nou precies ook wat ik altijd al heb bedacht. Eindelijk iemand die het met me eens is.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:21 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
wat als autistische mensen, normaal zijn, en de rest doet vreemd?
iig waren ze sociaal door niet te besmetten.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:24 schreef RM-rf het volgende:
ah de contactgestoorde idioten die moeite hebben met persoonlijk contact en het liefst de hele dag en nacht op hun zolderkamertje achter hun computer zitten, gaan klagen dat ze het zo moeilijk gehad hebben de laatste 15 maanden, omdat ze nu opeens dat moesten gaan doen dat ze anders sowieso ook deden...
Of is de klacht eerder dat het nu weer voorbij lijkt te zijn, en binnenkort weer meer sociale contacten plaatsvinden?
nuja, wat erg voor je.
Dit.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:24 schreef RM-rf het volgende:
ah de contactgestoorde idioten die moeite hebben met persoonlijk contact en het liefst de hele dag en nacht op hun zolderkamertje achter hun computer zitten, gaan klagen dat ze het zo moeilijk gehad hebben de laatste 15 maanden, omdat ze nu opeens dat moesten gaan doen dat ze anders sowieso ook deden...
Of is de klacht eerder dat het nu weer voorbij lijkt te zijn, en binnenkort weer meer sociale contacten plaatsvinden?
nuja, wat erg voor je.
Kan je wel zeggen maar ik betwijfel of je een universitaire master hebt behaald en bovenmodaal verdient zoals ik , ondanks dat ik een 'autistische contactgestoorde idioot' benquote:
Nah. Natuurlijk is er een groep die er psychisch baat bij heeft gehad maar de groep die er pychisch aan onderdoor gaat is wel groter.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit.
Als erkende zolderkamerautist moeten de afgelopen anderhalf jaar wel de beste periode uit m'n leven zijn geweest. Lekker de hele dag gamen en series kijken, totaal geen verplichtingen what so ever aangaande feestdagen, verjaardagen en ander normaliter verplicht feestgedruis. Gewoon je beroepen op lockdown en helemaal niks moet.
Meen ook gelezen te hebben dat het aantal zelfmoorden juist enorm gedaald was. Dus kennelijk is er flink minder echt psychisch geleden de afgelopen pandemie.
Dus je bent een zolder kamer geleerde die geen eigen huis, sociaal leven in een land waar hij al jaren woont, of online examen kan regelen?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kan je wel zeggen maar ik betwijfel of je een universitaire master hebt behaald en bovenmodaal verdient zoals ik , ondanks dat ik een 'autistische contactgestoorde idioot' ben
Die conclusie druist in tegen de daling in zelfmoorden.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nah. Natuurlijk is er een groep die er psychisch baat bij heeft gehad maar de groep die er pychisch aan onderdoor gaat is wel groter.
Uiteraard heb ik hier een sociaal leven. Maar ik heb geen ierse vrienden .Het zijn voornamelijk mede expats, sommige uit NL andere uit andere landen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:17 schreef soeverein het volgende:
[..]
Dus je bent een zolder kamer geleerde die geen eigen huis, sociaal leven in een land waar hij al jaren woont, of online examen kan regelen?
En dan wil je andere mensen naar beneden halen XD
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Logisch dat jij je bij alles gediscrimineerd voelt.
Voor iemand die aan het "thuiswerken" is (wat dus eigenlijk op neerkomt dat je geen echt werk hebt) heb je nogal wat praatjesquote:Op woensdag 7 juli 2021 09:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik hier een sociaal leven. Maar ik heb geen ierse vrienden .Het zijn voornamelijk mede expats, sommige uit NL andere uit andere landen.
Ik denk ook niet dat jij een koophuis, universitair masterdiploma of bovenmodaal betalende baan hebt als ik jouw troep lees zo
Uh ik weet niet of je uit urk komt en geen TV hebt en daardoor het nieuws niet hebt gevolgd, maar er is momenteel een pandemie waardoor hele volksstammen thuiswerken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:12 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Voor iemand die aan het "thuiswerken" is (wat dus eigenlijk op neerkomt dat je geen echt werk hebt) heb je nogal wat praatjes
Dan werk ik ook elke dag 8u over in bed.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Uh ik weet niet of je uit urk komt en geen TV hebt en daardoor het nieuws niet hebt gevolgd, maar er is momenteel een pandemie waardoor hele volksstammen thuiswerken.
Dit moet je gewoon niet meer doen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:01 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk ook niet dat jij een koophuis, universitair masterdiploma of bovenmodaal betalende baan hebt als ik jouw troep lees zo
Vrienden zijn vrienden toch ?quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik hier een sociaal leven. Maar ik heb geen ierse vrienden .Het zijn voornamelijk mede expats, sommige uit NL andere uit andere landen.
Pardon? Is dit een mod warning?quote:
Ik heb dit jarenlang dan ook wel gedaan. Uit die jarenlange ervaring met veel ieren blijkt dat het gewoon niet mijn type mensen is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:15 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Vrienden zijn vrienden toch ?
Verder ligt het ook aan je eigen interesses en de bereidheid om uit je eigen expatbubbel te komen in het buitenland.
Nee klopt, ik heb een leuk huurhuis met een goede vriend, baan waar ik voldoening uithaal met leuke collega's, diploma waar ik mee kan doen wat ik wil. Kortom ik ben gelukkig met wat ik heb. Jij duidelijk niet, dus blijf vooral jezelf met anderen vergelijken dat gaat je veel gelukkiger maken. Lekker focussen op bovenmodaal waar je nog steeds niet gelukkig van bent geworden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Veel landen hebben best een indirecte manier van communiceren, en los van het autisme, zijn er genoeg Nederlanders die daar tegenaan lopen in het buitenland. Familie van me woont in Belgie en is daar volledig opgenomen. Andere Nederlanders die daar naartoe zijn verhuisd zijn uiteindelijk weer teruggekomen vanwege bovengenoemde reden. Dat is geen schande, Nederland, en tot zekere mate ook Duitsland, is redelijk uitzonderlijk wat betreft de mate van directheid tussen vreemden, collega's, kennissen en vrienden. Dit gegeven wordt best vaak onderschat en het ligt er ook aan hoe je daar zelf uiteindelijk in staat. Ik heb wel gehoord van Nederlandse expats dat het niet zo direct kunnen communiceren voelt als een stukje opgeven van de eigen identiteit en wanneer je dat gevoel hebt TS, is het goed om erover na te denken of het permanent blijven wonen in Ierland een goed idee is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb dit jarenlang dan ook wel gedaan. Uit die jarenlange ervaring met veel ieren blijkt dat het gewoon niet mijn type mensen is.
Ten eerste is de cultuur hier heel indirect. Men zegt niet waar het op staat en men is zo achterbaks als de pest. Dat is iets wat gewoon indruist tegen het nuchtere Zeeuwse waar ik mee ben opgevoed. Wij zeggen gewoon waar het op staat, zonder natuurlijk de Hollandse lompheid.
Ten tweede vind ik het contact weliswaar vriendelijk (zeker vreemden op straat zijn veel vriendelijker dan in NL), maar erg oppervlakkig. Men is ook niet echt cultureel ingesteld maar nogal platvloers. De lokale sporten, wedden op paardenrennen/voetbal e.d., en zuipen zijn voornamelijk onderwerp van gesprek. In Nederland ben ik toch wat meer gesofisticeerde intelligentsia gewend.
Nou ik ben hartstikke blij voor je dat je gelukkig bent en dat gun ik je ook van harte, maar je hoeft niet mensen met autisme of een andere aandoening waar zij niets aan kunnen doen uit te schelden. Het feit dat je dat doet toont voor mij wel aan dat er toch wel ergens een kronkeltje in je koppie zit dus dat de dingen die jij hier stelt ook misschien niet waar zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:08 schreef soeverein het volgende:
[..]
Nee klopt, ik heb een leuk huurhuis met een goede vriend, baan waar ik voldoening uithaal met leuke collega's, diploma waar ik mee kan doen wat ik wil. Kortom ik ben gelukkig met wat ik heb. Jij duidelijk niet, dus blijf vooral jezelf met anderen vergelijken dat gaat je veel gelukkiger maken. Lekker focussen op bovenmodaal waar je nog steeds niet gelukkig van bent geworden.
Dat klopt helemaal. Ik hoor ook continu klachten over ierland van mijn Nederlandse collega's. Bij mijn vorige baan op kantoor kankerden we continu op die achterbakse lui in het Nederlands, de baas verstond er toch geen drol van.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:09 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Veel landen hebben best een indirecte manier van communiceren, en los van het autisme, zijn er genoeg Nederlanders die daar tegenaan lopen in het buitenland. Familie van me woont in Belgie en is daar volledig opgenomen. Andere Nederlanders die daar naartoe zijn verhuisd zijn uiteindelijk weer teruggekomen vanwege bovengenoemde reden. Dat is geen schande, Nederland, en tot zekere mate ook Duitsland, is redelijk uitzonderlijk wat betreft de mate van directheid tussen vreemden, collega's, kennissen en vrienden. Dit gegeven wordt best vaak onderschat en het ligt er ook aan hoe je daar zelf uiteindelijk in staat. Ik heb wel gehoord van Nederlandse expats dat het niet zo direct kunnen communiceren voelt als een stukje opgeven van de eigen identiteit en wanneer je dat gevoel hebt TS, is het goed om erover na te denken of het permanent blijven wonen in Ierland een goed idee is.
Waar scheldt soeverein uit?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou ik ben hartstikke blij voor je dat je gelukkig bent en dat gun ik je ook van harte, maar je hoeft niet mensen met autisme of een andere aandoening waar zij niets aan kunnen doen uit te schelden. Het feit dat je dat doet toont voor mij wel aan dat er toch wel ergens een kronkeltje in je koppie zit dus dat de dingen die jij hier stelt ook misschien niet waar zijn.
Hij zei dat ik geen sociaal leven hebt.quote:
Dit handelen we elders nog af. Dankjewelquote:
Volgens mij zit jij in een enorme identiteitscrisis. Je beschuldigt anderen van datgene wat je zelf ook gewoon keihard doet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hij zei dat ik geen sociaal leven hebt.
Je kan er natuurlijk niet zomaar van uitgaan dat iemand met autisme geen sociaal leven heeft. Veel mensen met autisme , zoals ik, hebben een kleine maar hechte vriendengroep.
Dit heet ook wel 'validisme', het discrimineren van mensen met een beperking. Zoek maar op op google. In het Engels heet dit ableism of allism.
Beste mevrouw Lienekien,quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij zit jij in een enorme identiteitscrisis. Je beschuldigt anderen van datgene wat je zelf ook gewoon keihard doet.
I totally love the attitude, buddy. But reign it in, for your own sake. Or be prepared to get burnt.
Nee, ik beschuldig je helemaal niet van een persoonlijke aanval? JIJ opent een topic om te klagen over iets, en vervolgens ga je tegen mensen die reageren in je topic (wellicht niet op een manier die je aan staat, maar daar is het een forum voor) op een manier die je niet aan staat een beetje uit de hoogte doen, en dan kom je met ongefundeerde uitspraken over iemands opleidingsniveau, koophuis etc.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Beste mevrouw Lienekien,
Ik lul gewoon hollands hoor, mevrouw.
En beschuldig ik anderen van wat ik zelf doe? Coolguy hierbove nbeschuldigt mij toch ook van een persoonlijke aanval, terwijl die duidelijk een antwoord was op een andere persoonlijke aanval. Dus ik denk dat wel meer mensen hier dat doen. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Heb je verder nog wat on-topic te melden over hoe we mensen met autisme beter kunnen begeleiden tijdens en na corona of was dit het, mevrouw?
Met vriendelijke groet,
sirdanilot
Ik heb hier over gepost in het feedbacktopic, moet dit nou echt hier?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ik beschuldig je helemaal niet van een persoonlijke aanval? JIJ opent een topic om te klagen over iets, en vervolgens ga je tegen mensen die reageren in je topic (wellicht niet op een manier die je aan staat, maar daar is het een forum voor) op een manier die je niet aan staat een beetje uit de hoogte doen, en dan kom je met ongefundeerde uitspraken over iemands opleidingsniveau, koophuis etc.
Wellicht dat jij denkt dat dat handig, of wellicht snap je niet dat dat niét handig is en dat zou eventueel iets te maken kunnen hebben met het autisme dat je zegt te hebben, want dan zijn dat soort dingen wat lastiger te zien, maar dan zeg ik 'dat moet je niet meer doen', want dat is geen normale manier van communiceren, laat staan in een topic wat je zelf geopend hebt en je dus blijkbaar reacties wil.
Nee, dat is niet logisch. Wat logisch is is een TR zetten. Niet de schoolpleinmentaliteit hebben die je hier laat zien.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb hier over gepost in het feedbacktopic, moet dit nou echt hier?
Die persoon reageerde met 'jij hebt vast geen sociaal leven'. Nou, dan komt daar een antwoord op terug van 'jij hebt vast geen X'.
Dat is gewoon logisch, toch? Ik antwoord met precies hetzelfde als waar die persoon mee heeft geantwoord namelijk.
Volgens mij ben jij gewoon een beetje te partijdig. Als ik iemand uitscheld dan moet je me vooral een note geven en mijn post verwijderen, maar dit is gewoon een normale discussie. Uit al je andere posts op FOK ! blijkt dat je een tyfuspesthekel aan me hebt. Nou dat mag. Ik heb overigens totáál geen problemen met jou. Jij blijkbaar wel met mij. Dat mag maar dan kan je alsnog wel gewoon normaal doen en mij niet oneerlijk behandelen.
Ik wil mezelf met alle liefde aardiger uitdrukken, maar iemand die een grote bek tegen mij heeft, daar geef ik gewoon een grote bek tegen terug. Als je niks kan hebben moet je geen grote bek tegen me hebben vind ik.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:44 schreef Detroit het volgende:
Misschien dat je iets meer positieve aandacht krijgt als autist als je jezelf wat aardiger uitdrukt. Je bent nou niet bepaald sympathiek, vind ik.
zegt de ene autist tegen de andere...
Ok, volgende keer zal ik een TR zetten. Maar ik wil nou ook weer geen TR zetten voor ieder wissewasje.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat is niet logisch. Wat logisch is is een TR zetten. Niet de schoolpleinmentaliteit hebben die je hier laat zien.
Nou hoe ik het zie is: die persoon gaf mij een grote bek (haha jij hebt vast geen sociaal leven), dus ik gaf ee ngrote bek terug (haha jij hebt vast geen universitair diploma of goede baan). En het bleek nog correct te zijn ook.quote:Ik heb je geen note gegeven, ik heb geen post verwijderd. Jij en ik hebben dan verschillende beelden over wat een normale discussie is. Nee, dat is hoogstens wat jij denkt, maar als dat is wat je denkt, ja, jammer voor je, maar dan heb je het gewoon 100% mis. Ik ken je niet goed genoeg om een hekel aan je te hebben, dus die hekel is er simpelweg niet.
Wat ik simpelweg opvallend vind is je manier van denken en handelen. Dat heb je nou in meerdere topics duidelijk gemaakt, of dat nou gaat over huizen, opleidingsniveau, een examen wat je moest doen, het terugbetalen van je studielening, of wat dan ook. Maar ik kan prima daar vraagtekens bij plaatsen zónder dat ik dan een hekel aan je heb, want nogmaals, dat heb ik niet, en het doet er niet toe of je dat wil geloven of niet, daar verandert de realiteit niet van.
Als je dan vervolgens zodra je ook maar een beetje tegengas krijgt vervolgens direct terugvalt op blijk geven van dat je denkt beter te zijn dan anderen omdat die anderen vast geen universitaire opleiding of bovenmodaal inkomen of of of hebben, nota bene in een topic wat je zelf geopend hebt, dan is dat apart. Vooral omdat je de mogelijkheid tot TR hebt, waardoor je niet zelf hoeft te doen wat je van anderen vervelend vind als zij dat doen, maar wat je niet kunt doen is precies doen wat anderen doen en dan vervolgens klagen over dat anderen dat doen. Dat deed je bij mij heel recent, en bij wel meer users.
Ik ben nooit gelukkig geweest. Ook in mijn kindertijd niet. Als kind zei ik al tegen mijn ouders 'waarom moesten jullie nou nog een tweede kind?'. Al sinds mijn kindertijd loop ik bij psychologen, daar ben ik dus mee gestopt want het helpt toch niet. Ik vind dat verder ook niet relevant. Iedereen heeft een 'rugzakje' , iedereen heeft wat. Zeker mensen die op FOK zitten hebben wel wat, want anders zat je wel in de kroeg. Nou wat maakt dat uit? Dan ben ik toch maar ongelukkig? Ik ken niet anders in mijn leven. Dat is gewoon mijn leven en wat bij mij hoort, ik hoef daar niet door benadeeld te worden.quote:Dat roept weerstand op bij mensen. Daar heb je mensen bij die dat wat botter verwoorden, en je hebt mensen die dat wat minder bot verwoorden, zoals @:lienekien hierboven. In al die gevallen blijft de achterliggende boodschap hetzelfde. Jij wil het heel graag hebben over de gebruikte woordjes zodat je daarover dan moord en brand kunt schreeuwen, maar je gaat niet in op de éigenlijke boodschap.
Feit is en blijft dat je jezelf etaleert hier als een groot slachtoffer van wat dan ook, en vroeg of laat komt het onderwerp '(gebrek aan) koophuis' altijd weer om de hoek kijken, in dit geval in de OP al. Ik zou als ik jou was vooral eens kijken naar je eigen aandeel in allemaal die situaties, maar dat doe je niet, want jij speelt liever slachtoffer.
Daar gaat dat koophuis niet sneller van jouw kant op komen, en ik kan me om eerlijk te zijn ook niet voorstellen dat dat nou echt lekker leeft, als je elke dag maar vindt dat je het slachtoffer bent van vanalles en nog wat.
Ik héb een beperking. Die heb ik. Maar ik niet de ervaring dat ik als stront wordt behandeld, dus daar hoef ik me ook niet druk over te maken. Dat zal vooral iets te maken hebben met de instelling die ik heb, die absoluut anders is dan jouw instelling.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef sirdanilot het volgende:
Feit blijft dat mensen met een beperking en ook mensen uit Zeeuws-Vlaanderen (waar ik vandaan kom) als stront worden behandeld in Nederland dus ik vind het dan niet onredelijk om daar over te posten. Ik kom op voor mijn eigen gemeenschap en volk, zou jij ook moeten doen.
Dat kan wezen, of je hebt simpelweg een andere beperking dan ik, een minder ernstige, je bent wellicht niet in Zeeuws-Vlaanderen opgegroeid, etc.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik héb een beperking. Die heb ik. Maar ik niet de ervaring dat ik als stront wordt behandeld, dus daar hoef ik me ook niet druk over te maken. Dat zal vooral iets te maken hebben met de instelling die ik heb, die absoluut anders is dan jouw instelling.
Een minder ernstige? Kijk, hier doe je dus allerlei aannames, zonder vragen te stellen, en dan vindt jij het raar dat mensen raar op je reageren. Ik beweer niet dat mijn ervaring waar is en jouw ervaring niet waar, maar wat ik niét doe is aannemen dat jouw beperking dan wel minder ernstig zal zijn dan mijn beperking. Jij doet dat wel.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:00 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat kan wezen, of je hebt simpelweg een andere beperking dan ik, een minder ernstige, je bent wellicht niet in Zeeuws-Vlaanderen opgegroeid, etc.
Je kan er niet zonder meer vanuit gaan dat de ervaring van een ander altijd onwaar is en die van jou waar. Misschien had jij gewoon 'geluk', wat dat betreft. Misschien heb je bij jullie in Heemstede-Aerdenhout meer faciliteiten voor mensen met beperkingen dan bij ons. Kan. Weet ik niet.
Als je zou zeggen hoe jij dan jouw probleem met je beperking hebt aangepakt zou dat meer sympathie tonen dan wat je nu doet 'ik heb ook een beperking dus niet zeuren'.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een minder ernstige? Kijk, hier doe je dus allerlei aannames, zonder vragen te stellen, en dan vindt jij het raar dat mensen raar op je reageren. Ik beweer niet dat mijn ervaring waar is en jouw ervaring niet waar, maar wat ik niét doe is aannemen dat jouw beperking dan wel minder ernstig zal zijn dan mijn beperking. Jij doet dat wel.
Dan kom je vervolgens weer met Heemstede-Aerdenhout aanzetten, waar ik niet woon, en ik weet goed waarom dat je dat doet, maar je 1. sla je de plank gigantisch mis en 2. zijn het dát soort dingen waardoor mensen een bepaald beeld van je krijgen, wat jij dan vervolgens weer vervelend vindt.
Ten derde ben je nu dus wéderom het slachtoffer aan het uithangen.
Als dit de manier is waarop jij en je collega's naar je werk en het land waar je in zit kijken, dan kun je nogal moeilijk stellen dat het probleem er uit bestaat dat je moeite hebt om Ierse vrienden te maken en dat de coronasituatie je zo opvreet. Dan heb je simpelweg moeite je om je daar te aarden en de coronacrisis verergert dat gevoel nog eens.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:13 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Ik hoor ook continu klachten over ierland van mijn Nederlandse collega's. Bij mijn vorige baan op kantoor kankerden we continu op die achterbakse lui in het Nederlands, de baas verstond er toch geen drol van.
Maar de meeste klachten gaan over dat alles hier zo kut geregeld is en niet per se over de mensen zelf, al mochten die er ook aan geloven. Ze smakken, ze zijn onbeschoft, ze doen hun werk niet etc. etc.
Soms ging dat ook wel een beetje te ver de negatieve kant op hoor, trouwens.
Maar ik heb er geen last van of ik in jouw ogen sympathie toon of niet. Dus dat is voor mij geen beweegreden om maar direct alles op tafel te gooien.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als je zou zeggen hoe jij dan jouw probleem met je beperking hebt aangepakt zou dat meer sympathie tonen dan wat je nu doet 'ik heb ook een beperking dus niet zeuren'.
Je kan wel verontwaardigd doen maar trots of niet, jij hebt een abnormaliteit/beperking/afwijking/ziekte/syndroom hoe je het wil noemen. 'Wij' niet.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:13 schreef sirdanilot het volgende:
Het is bekend dat wij autisten wat meer moeite hebben met verandering.
Door dus iedereen op sociale wijze te 'dwingen ' (...) Dat vind ik niet echt inclusief voor ons autisten.
Jouw gebrek aan een sociaal leven haal ik uit je eerdere topics, dat is geen uitschelden maar een constatering. Je gaf zelf aan ontheemd te zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hij zei dat ik geen sociaal leven hebt.
Je kan er natuurlijk niet zomaar van uitgaan dat iemand met autisme geen sociaal leven heeft. Veel mensen met autisme , zoals ik, hebben een kleine maar hechte vriendengroep.
Dit heet ook wel 'validisme', het discrimineren van mensen met een beperking. Zoek maar op op google. In het Engels heet dit ableism of allism.
Lol ik heb wel degelijk een universitair diploma, goede baan valt over te discussiëren. Voor mijn leeftijd is het een prima baan. Correct was je dus niet, ik focus daar alleen niet op want voor jou draait het om het labeltje WO. Voor mij draait het om een leuk leven hebben en het labeltje van mijn diploma speelt daar een minieme rol in.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik wil mezelf met alle liefde aardiger uitdrukken, maar iemand die een grote bek tegen mij heeft, daar geef ik gewoon een grote bek tegen terug. Als je niks kan hebben moet je geen grote bek tegen me hebben vind ik.
[..]
Ok, volgende keer zal ik een TR zetten. Maar ik wil nou ook weer geen TR zetten voor ieder wissewasje.
In WGR zet ik wat meer TRs dan hier omdat veel mensen daar offtopic reageren over dat ik niet lekker in mijn vel zou zitten of wat dan ook, ipv te reageren op mijn topic.
[..]
Nou hoe ik het zie is: die persoon gaf mij een grote bek (haha jij hebt vast geen sociaal leven), dus ik gaf ee ngrote bek terug (haha jij hebt vast geen universitair diploma of goede baan). En het bleek nog correct te zijn ook.
Snap je echt niet dat ik dat op die manier zie? Natuurlijk ik zal proberen voortaan sneller TR te zetten. Maar ik wil ook weer niet de persoon worden die voor elk wissewasje TR zet.
[..]
Ik ben nooit gelukkig geweest. Ook in mijn kindertijd niet. Als kind zei ik al tegen mijn ouders 'waarom moesten jullie nou nog een tweede kind?'. Al sinds mijn kindertijd loop ik bij psychologen, daar ben ik dus mee gestopt want het helpt toch niet. Ik vind dat verder ook niet relevant. Iedereen heeft een 'rugzakje' , iedereen heeft wat. Zeker mensen die op FOK zitten hebben wel wat, want anders zat je wel in de kroeg. Nou wat maakt dat uit? Dan ben ik toch maar ongelukkig? Ik ken niet anders in mijn leven. Dat is gewoon mijn leven en wat bij mij hoort, ik hoef daar niet door benadeeld te worden.
Feit blijft dat mensen met een beperking en ook mensen uit Zeeuws-Vlaanderen (waar ik vandaan kom) als stront worden behandeld in Nederland dus ik vind het dan niet onredelijk om daar over te posten. Ik kom op voor mijn eigen gemeenschap en volk, zou jij ook moeten doen.
Ik vind dit echt verschrikkelijk om te horenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:22 schreef Catlover73 het volgende:
Ik zie me helemaal niet als een trotse autist 😥
Het beheerst mijn leven momententeel zo erg dat ik op veel momenten niets anders kan dan in paniek en met handen over mijn oren in bed liggen met oogmasker op, om de overload aan geluiden en andere prikkels van mijn andere flatgenoten te overleven.
Eten en drinken gaat niet meer, denken daaraan kost al teveel energie, laat staan het klaarmaken van voedsel en opeten ervan..ik sta in volle overlevingsmodus en zeer dicht bij zelfbeschadiging aan. Heb mezelf nog geen pijn gedaan maar ik kan er werkelijks niet veel meer bij hebben voor de figuurlijke ketel ontploft.
Dus trotse autist.... Het ga je goed
😥
Ik vind Autisme dus niet op zichzelf staand een beperking. Bepaalde aspecten die vaak samengaan met autisme, zoals overgevoeligheid voor plotse harde geluiden of geluiden in het algemeen, zijn wél een beperking. En daar zijn dan ook behandelingen voor, natuurlijk is het effect daarvan beperkt maar het helpt wel.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:22 schreef -marz- het volgende:
[..]
Je kan wel verontwaardigd doen maar trots of niet, jij hebt een abnormaliteit/beperking/afwijking/ziekte/syndroom hoe je het wil noemen. 'Wij' niet.
Daarom noem jij jezelf autist en al die andere mensen niet.
Als ik één arm had ipv twee kan ik toch ook niet verwachten dat de hele wereld daar op afgestemd is en mekkeren dat het niet inclusief is. Ik snap dit soort verontwaardiging niet.
Dan moet je wat beter luisteren naar wat ik zeg en beter lezen, als je dat denkt. Je ontheemd voelen betekent niet dat je geen sociaal leven hebt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:23 schreef soeverein het volgende:
[..]
Jouw gebrek aan een sociaal leven haal ik uit je eerdere topics, dat is geen uitschelden maar een constatering. Je gaf zelf aan ontheemd te zijn.
Naar het buitenland gaan is toch heel normaal? Duizenden Nederlanders wonen tijdelijk in het buitenland, of soms permanent. En omgekeerd komt er ook zat naar ons eigen land toe. Dit is ook iets van alle tijden, nu met de EU en vliegtuigen is het natuurlijk wel makkelijker.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:27 schreef soeverein het volgende:
[..]
Lol ik heb wel degelijk een universitair diploma, goede baan valt over te discussiëren. Voor mijn leeftijd is het een prima baan. Correct was je dus niet, ik focus daar alleen niet op want voor jou draait het om het labeltje WO. Voor mij draait het om een leuk leven hebben en het labeltje van mijn diploma speelt daar een minieme rol in.
Jij komt helemaal niet op voor je volk, je verdwijnt naar het Buitenland...
Als je een rijk sociaal leven hebt met vrienden, je buren, je gemeenschap en familie dan voel je je niet ontheemd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind dit echt verschrikkelijk om te horen. Heb je toegang tot enige vorm van hulpverlening?
Verder: er bestaan tegenwoordig hele goede noise-canceling oortjes. Ook exemplaren die speciaal ontworpen zijn voor autisme. Hoeveel het kost weet ik niet maar volgens mij is het redelijk betaalbaar. Misschien loont het de moeite daarnaar te kijken ook.
Ik hoop echt dat het beter met je gaat, veel succes.
[..]
Ik vind Autisme dus niet op zichzelf staand een beperking. Bepaalde aspecten die vaak samengaan met autisme, zoals overgevoeligheid voor plotse harde geluiden of geluiden in het algemeen, zijn wél een beperking. En daar zijn dan ook behandelingen voor, natuurlijk is het effect daarvan beperkt maar het helpt wel.
Dus nee, ik vind niet dat je Autisme kunt vergelijken met maar 1 arm hebben. En ook voor mensen met 1 arm moeten er voldoende faciliteiten beschikbaar zijn dat ze hun dagelijkse leven gewoon kunnen uitvoeren.
[..]
Dan moet je wat beter luisteren naar wat ik zeg en beter lezen, als je dat denkt. Je ontheemd voelen betekent niet dat je geen sociaal leven hebt.
[..]
Naar het buitenland gaan is toch heel normaal? Duizenden Nederlanders wonen tijdelijk in het buitenland, of soms permanent. En omgekeerd komt er ook zat naar ons eigen land toe. Dit is ook iets van alle tijden, nu met de EU en vliegtuigen is het natuurlijk wel makkelijker.
Je moet alleen datgene delen waar je je comfortabel bij voelt. Daarom vraag ik je ook niet naar welke beperking je hebt, dat gaat mij namelijk niets aan en als je erover wilde posten dan had ik het vast wel eens elders gezien.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar ik heb er geen last van of ik in jouw ogen sympathie toon of niet. Dus dat is voor mij geen beweegreden om maar direct alles op tafel te gooien.
Dit is net zoiets als 'turken worden gediscrimineerd in Nederland' en dat zo'n PVV turk dan zegt 'ik word zelf niet gediscrimineerd dus hou je bek'.quote:Volgens mij doe jij in #44 toch de uitspraak dat 'mensen met een beperking als stront worden behandeld in Nederland'. Ik denk dan hm, ik heb een beperking en ik heb die ervaring niet, dus nee, mensen in Nederland worden dan niet per definitie behandeld als stront, want immers, ik heb een beperking en ik heb die ervaring niet, dus je uitspraak klopt niet.
Dan heb je dus niet goed gelezen want ik heb op verschillende plekken, door de jaren heen daarover gepost, dus ja, het is terug te vinden hoor, en het is verder ook geen geheim, want anders had ik het de eerdere keren ook niet geschreven, maar je doet wél de aanname dat het dan wel minder ernstig zal zijn dan wat jij hebt, en dat doe je omdat je dan zelf weer naar voren kunt schuiven als het grote(re) slachtoffer. Dat vind ik treurig. Niet omdat ik me dan benadeeld voel, want dat voel ik niet maar dat je drang naar het slachtoffer willen zijn zo groot is dat die belangrijker lijkt te zijn dan allerlei andere dingen. Dus in dat licht bezien heb ik 0,0 zin om moeite te steken in een post daarover.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je moet alleen datgene delen waar je je comfortabel bij voelt. Daarom vraag ik je ook niet naar welke beperking je hebt, dat gaat mij namelijk niets aan en als je erover wilde posten dan had ik het vast wel eens elders gezien.
Maar je kan toch wel begrijpen dat 'ik heb ook een beperking, dus hou je bek en zeur niet' in zo'n geval, dat je niet deelt wat je zelf meemaakt, niet echt aankomt als een valide argument.
[..]
Dit is net zoiets als 'turken worden gediscrimineerd in Nederland' en dat zo'n PVV turk dan zegt 'ik word zelf niet gediscrimineerd dus hou je bek'.
Discriminatie is een hele complexe set aan factoren waarbij beperking, huidskleur, ethnische afkomst, accent/dialect, religie, genderidentiteit, seksuele geaardheid etc. ook meespelen.
Nou prima, dan zijn we het daar simpelweg over oneens. Naar mijn mening worden wij als stront behandeld. Misschien vind jij dat juist normaal. Misschien was jouw ervaring toevallig beter. Misschien kom je uit een rijker gezin. Ik weet het niet. Ik weet niet op basis van welke factoren jij geen discriminatie ervaart en ik wel. Maar het maakt ook niet uit. Feit is dat ik duidelijk discriminatie ervaar op basis van beperking, en daar mag en kan ik gewoon over posten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan heb je dus niet goed gelezen want ik heb op verschillende plekken, door de jaren heen daarover gepost, dus ja, het is terug te vinden hoor, en het is verder ook geen geheim, want anders had ik het de eerdere keren ook niet geschreven, maar je doet wél de aanname dat het dan wel minder ernstig zal zijn dan wat jij hebt, en dat doe je omdat je dan zelf weer naar voren kunt schuiven als het grote(re) slachtoffer. Dat vind ik treurig. Niet omdat ik me dan benadeeld voel, want dat voel ik niet maar dat je drang naar het slachtoffer willen zijn zo groot is dat die belangrijker lijkt te zijn dan allerlei andere dingen. Dus in dat licht bezien heb ik 0,0 zin om moeite te steken in een post daarover.
Ik heb niet gezegd zeur niet, ik heb jouw stelling over dat mensen met een beperking in Nederland als stront worden behandeld simpelweg niet onderschreven. Jij doet een stellige uitspraak, over álle mensen met een beperking in Nederland, en daar hoor ik dus ook bij, en ik onderschrijf die uitspraak niet omdat ik die ervaring niet heb.
Ja, ik weet wel wat discriminatie is. Daar hoort ook een groep bij die zich gediscrimineerd wíl voelen, omdat 'discriminatie' roepen hen in hun ogen een voordeel oplevert, of in ieder geval denken dat dat een voordeel oplevert, en gebaseerd op het topic van jouw over je online examen heb ik daar m.b.t. jou wel een mening over, maar dat is niet meer dan een mening en heeft dus ook verder 0 gewicht whatsoever.
Ik zie het probleem niet zo:quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kijk dat is nou precies ook wat ik altijd al heb bedacht. Eindelijk iemand die het met me eens is.
Mensen zouden gewoon moeten luisteren naar ons. Maar helaas.
Ik ben nog nooit blij geweest met mijn leven dus ik heb niet echt een referentiekader van wat dat is. Mijn enige referentiekader is kijken naar andere mensen die gelukkig zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:45 schreef -marz- het volgende:
Het lijkt er niet op dat mensen het over het algemeen erg met je eens zijn TS.
Dat slachtofferschap en al die stampij is ws. vooral bedoeld om diepere gevoelens van eenzaamheid en minderwaardigheid af te dekken.
Ook zeggen dat je zo'n trotse autist bent, maar helemaal nergens blijkt uit dat je trots bent op jezelf. Volgens mij ben je helemaal niet blij met jezelf en je leven. Het goede nieuws is dat daar wel wat aan te doen is. De wereld proberen te veranderen daarentegen is verspilde energie.
Mooie post!quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:20 schreef -marz- het volgende:
Ik denk dat al die dingen idd een mens gelukkiger maken. Mits je al een bepaald baseline niveau van geluk en voldoening hebt in je leven.
Als je aan het OVERleven bent werkt het nemen van een hond of kat of huis niet om duurzamer gelukkiger te worden. Dan moet je eerst aan de bak met jezelf om op het baseline niveau te komen.
Sommige mensen zijn daar al een half of heel leven zoet mee.
Je vergelijkt jezelf met de verkeerde referentiegroep.
Heb ik ook lang gedaan, dacht dat ik al die dingen ook wel zou moeten kunnen bereiken die "normale" mensen bereiken voor hun 30e, gezien hoe hard ik mijn best ervoor deed. Maar het zou niet ZO moeilijk moeten zijn. Dus dan moet je je eerst op jezelf richten, iets in jezelf saboteert de boel.
Toch kan ik me niet voorstellen dat ik ongelukkiger zou zijn in een koophuis. Dus aan mij zelf werken doe ik momenteel door geld te verdienen om uiteindelijk als ik met pensioen ga een huis te kunnen kopen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:20 schreef -marz- het volgende:
Ik denk dat al die dingen idd een mens gelukkiger maken. Mits je al een bepaald baseline niveau van geluk en voldoening hebt in je leven.
Als je aan het OVERleven bent werkt het nemen van een hond of kat of huis niet om duurzamer gelukkiger te worden. Dan moet je eerst aan de bak met jezelf om op het baseline niveau te komen.
Sommige mensen zijn daar al een half of heel leven zoet mee.
Je vergelijkt jezelf met de verkeerde referentiegroep.
Heb ik ook lang gedaan, dacht dat ik al die dingen ook wel zou moeten kunnen bereiken die "normale" mensen bereiken voor hun 30e, gezien hoe hard ik mijn best ervoor deed. Maar het zou niet ZO moeilijk moeten zijn. Dus dan moet je je eerst op jezelf richten, iets in jezelf saboteert de boel.
Wat mij betreft had je meer mogen spreken over "ik", want je doet alsof je spreekt namens alle mensen met autisme, moet je niet doen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:13 schreef sirdanilot het volgende:
Zoals wel meerdere fok!kers denk ik zo ben ik een trotse autist, helaas wel eentje zonder zolderkamer momenteel want ik kan geen huis kopen maar goed dat nemen we maar voor lief.
Het is bekend dat wij autisten wat meer moeite hebben met verandering. Het is nu ook weer niet zo dat we bij iedere verandering meteen een zenuwinzinking krijgen, maar we gaan er wat langzamer mee om. Het continu wisselende coronabeleid draagt daar dus niet bepaald aan bij, zoals je je wel kan voorstellen.
De ene week is er 100 procent lockdown en mag je niet eens 5 kilometer lopen (dit was hier in Ierland zo, in NL gelukkig niet...). En de volgende week staat iedereen keihard te zuipen nasat de pub, in de stromende regen. Dat is me nogal wat hoor. Als trotse autist ga ik dus niet zodra er weer een verandering is in één keer HUP naar zo'n feest toe. Dat is me wat te veel. Wat ik wel doe is komen als mensen mij uitnodigen. Dan bereid ik me daar ook mentaal op voor en dat lukt me allemaal wel. Als ik daar zenuwachtig ben dan kan ik me gewoon keihard naar de tyfus zuipen dus dan is autisme ook geen probleem meer.
Verder houden wij veel van onze rust en regelmaat zoals wel bekend is over autisten. Dat betekent dus ook dat thuiswerken over het algemeen, waar mogelijk, echt een uitkomst is voor ons. Dmv thuiswerken ben ik in staat geweest om gemakkelijk door de proeftijd van mijn nieuwe baan te komen en ben ik nu gewoon algemeen geaccepteerd in mijn nieuwe werk. Ik heb nog geen mens gezien van mijn werk, binnenkort hebben we teamuitje (zuipen....) dus dan zie ik ze voor het eerst.
Door dus iedereen op sociale wijze te 'dwingen ' tot een vaccinatie (het is geen daadwerkelijke dwang vanuit de overheid maar wel zeer sterke, georchestreerde sociale peer pressure), te dwingen om terug naar kantoor te gaan (letterlijk verplicht vanuit mijn werk op termijn...) en van iedereen te verwachten dat ze meteen in de rij gaan staan voor een festival en apps downloaden en een potentieel gevaarlijke vaccinatie te gaan halen. Dat vind ik niet echt inclusief voor ons autisten.
Vaccinatie ja oftenee heeft natuurlijk niets te maken met autisme. Ook zullen er vast veel autisten zijn die wél baat hebben bij persoonlijk contact, nou ik zou zeggen laat je vooral vaccineren dan. Maar laat ons spreekwoordelijke zolderkamerautisten alsjeblieft gewoon met rust. Alles wat ik wil is rust. Het liefste zou ik nu al met pensioen gaan, nou ja dan kan ik dat huis wel al helemáál op mijn buik schrijven dus dat doe ik dan maar niet, maar laat me gewoon met rust. Laat mij gewoon mijn leven leven als redelijk eenzamen (maar niet compleet geïsoleerde) spreekwoordelijke zolderkamerautist.
Dit was mijn FOK! talk, dankjewel. Vragen mogen in de comments.
Denk je dat het hebben van een koophuis, een vaste relatie en een hond of kat, dingen zijn die je gelukkig maken?quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit blij geweest met mijn leven dus ik heb niet echt een referentiekader van wat dat is. Mijn enige referentiekader is kijken naar andere mensen die gelukkig zijn.
Daaruit concludeer ik dat het hebben van een koophuis mensen daadwerkelijk echt gelukkiger maakt. Je kan je huis verbouwen en inrichten zoals je dat zelf wil, en je 'huur' (hypotheek) voelt als een investering doen ipv als het weggooien van geld aan je landheer. Uit al mijn posts blijkt dekn ik wel dat hoe hard ik ook werk, een koophuis gewoon geen doen is. Ik vind een nog uitdagendere functie dan mijn bovenmodaal betalende IT baan gewoon te véél. Natuurlijk met de loop der jaren zal ik automatisch meer gaan verdienen omdat ik meer ervaring e.d. krijg maar ik denk niet dat er een huis van te kopen valt.
Een andere factor waarvan ik duidelijk zie dat het mensen gelukkiger maakt, is een vaste relatie hebben. En ook dat is voor mij ewoon niet realistisch. Ik stel niet alleen hoge eisen maar ik heb ook gewoon veel te veel baggage mee vanuit het verleden. Na jaren daten, ik ben nou eind twintig, is mijn 'record' van met één persoon daten letterlijk 3 weken, langer houd ik (of vooral de ander) het gewoon niet vol.
De laatste factor die mensen gelukkig lijkt te maken, is een hond of kat nemen. Helaas is dat ook iets wat niet echt een optie is als je geen koophuis hebt, of huurwoning met garantie om daar jaren te blijven wonen (dat laatste bestaat hier in ierland helaas niet, er zijn nauwelijks rechten voor huurders).
Dus jij hebt een koophuis en werd daar niet gelukkig van?quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:13 schreef Nijna het volgende:
[..]
Denk je dat het hebben van een koophuis, een vaste relatie en een hond of kat, dingen zijn die je gelukkig maken?
Laat ik je uit de droom helpen, zolang jij niet tevreden/gelukkig bent met jezelf, zal je ook niet gelukkig worden van bovenstaande dingen. En dat zeg ik uit eigen ervaring.
Ze voegen iets toe, maar ze maken niet dat je ineens gelukkig bent.
Was het maar zo simpel.
Nee dat huis op zich maakte niet dat er een toverfee langs kwam en ik ineens gelukkig was.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dus jij hebt een koophuis en werd daar niet gelukkig van?
Nou dan is er al helemaal geen hoop meer voor mij. Misschien moet ik maar weer superstreng christelijk worden zoals ik ben opgevoed want ik weet het allemaal niet meer. (ik ben nu niet-religieus). Maar dan mag ik weer geen homo zijn dus dat is ook niks.
Maar ik denk dat ik mijzelf gemakkelijker kan accepteren als ik een koophuis bezit.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nee dat huis op zich maakte niet dat er een toverfee langs kwam en ik ineens gelukkig was.
En begrijp me niet verkeerd, ik woon hier echt goed en daar ben ik blij mee. Maar geluk zit niet in een huis.
Net als dat het niet zit in "superstreng christelijk worden" en ik denk eigenlijk dat je dat ook wel weet van binnen...
En ik herken je denkwijze wel, die kan ik ook. Je praat jezelf de put in.
Geluk zit denk ik voor een groot deel in jezelf accepteren zoals je bent en daar een weg in vinden.
En dat is makkelijk praten, want ik heb ook nog niet mijn weg gevonden hierin.
Ik maak wel stapjes, maar er zijn er ook nog heel veel te gaan...
Jij met al je makken en al je positieve punten verandert toch niet wezenlijk, alleen maar omdat je een hypotheek hebt in plaats van dat je geld overmaakt voor de huur elke maand?quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar ik denk dat ik mijzelf gemakkelijker kan accepteren als ik een koophuis bezit.
Maar goed ik ben neit de enige zonder huis verder hoor daar niet van.
Ik denk dat het wel van wezelnijk belang is want je bezit dan land. Momenteel bezit ik geen land.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij met al je makken en al je positieve punten verandert toch niet wezenlijk, alleen maar omdat je een hypotheek hebt in plaats van dat je geld overmaakt voor de huur elke maand?
Je lijkt wel haast geobsedeerd door dat koophuis-idee. Je hangt alles eraan op.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar ik denk dat ik mijzelf gemakkelijker kan accepteren als ik een koophuis bezit.
Maar goed ik ben neit de enige zonder huis verder hoor daar niet van.
Ja ik ben er ook wel een beetje geobsedeerd door.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je lijkt wel haast geobsedeerd door dat koophuis-idee. Je hangt alles eraan op.
Ja, je sleept het er in veel van je reacties weer bij.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja ik ben er ook wel een beetje geobsedeerd door.
Voordat ik geld had (niet dat ik zoveel heb maar wel wat iig), was ik er totaal niet mee bezig. Ik verdiende toen immers zo weinig dat zelfs maar denken over een koophuis enkel maar lachwekkend was. Ik heb de bank toen nooit gebeld ik zou worden uitgelachen.
Maar nu verdien ik bovenmodaal en kan ik het idee dat ik een koophuis moet niet uit mijn kop krijgen.
maar dat bovenmodaal zegt 0,0. Daar ga je prat op, maar met dat bovenmodaal kun jij 200k lenen. Je verdient wellicht voor Nederlandse begrippen bovenmodaal, maar dat wil je op een niet-Nederlandse markt inzetten om een huis te kopen, en dan valt dat bovenmodaal ineens vies tegen, zo blijkt uit de realiteit.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja ik ben er ook wel een beetje geobsedeerd door.
Voordat ik geld had (niet dat ik zoveel heb maar wel wat iig), was ik er totaal niet mee bezig. Ik verdiende toen immers zo weinig dat zelfs maar denken over een koophuis enkel maar lachwekkend was. Ik heb de bank toen nooit gebeld ik zou worden uitgelachen.
Maar nu verdien ik bovenmodaal en kan ik het idee dat ik een koophuis moet niet uit mijn kop krijgen.
Ja maar ze zeggen ook altijd dat je doelen en dromen moet hebben in het leven.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
maar dat bovenmodaal zegt 0,0. Daar ga je prat op, maar met dat bovenmodaal kun jij 200k lenen. Je verdient wellicht voor Nederlandse begrippen bovenmodaal, maar dat wil je op een niet-Nederlandse markt inzetten om een huis te kopen, en dan valt dat bovenmodaal ineens vies tegen, zo blijkt uit de realiteit.
Dan zit je vervolgens ook nog eens naar huizen te kijken die ver boven je budget liggen, en in een ander topic (wat ik dus niet helemaal serieus neem) ben je bezig over dat je dan geen Audi voor de deur kunt zetten terwijl je niet eens een rijbewijs hebt.
Hoe serieus ben je dan echt mbt dat huis, of is dat huis gewoon een afleidingsmanoeuvre van 'alles' wat er 'mis gaat' in je leven?
Dit....slaat nergens op. Dus je moet dromen en doelen hebben in het leven, in jouw leven gaat (volgens jezelf) zo'n beetje alles mis, en als reactie daarop ga je 'dromen' over een huis van 1.4 miljoen wat 7x duurder is dan wat jij maximaal aan hypotheek kunt krijgen, maar áls je dat al zou kunnen kopen dan heb je geen geld meer voor een audi waar je niet eens in kunt rijden omdat je geen rijbewijs hebt.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja maar ze zeggen ook altijd dat je doelen en dromen moet hebben in het leven.
Als ik bij de pakken neer ga zittne, huur ik gewoon een peperduur appartement in centrum dublin voor 2300 euro in de maand. Dan geef ik al mijn geld uit aan wiet en in de pub. En ga ik lekker op vakantie. Neem ik een duur abonnement voor de nieuwste iphone, ga ik eerste klas vliegen etc.
Dat kan ik wel doen, maar zo ben ik niet opgevoed ik ben dat niet gewend. Ik ben alleen maar gewend zuunig te leven.
Ze zeggen toch ook altijd dress for the job you want not the job you have. Onze hele samenleving is ingericht op het najagen van een kapitalistisch doel. In mijn geval is dat dus een koophuis.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit....slaat nergens op. Dus je moet dromen en doelen hebben in het leven, in jouw leven gaat (volgens jezelf) zo'n beetje alles mis, en als reactie daarop ga je 'dromen' over een huis van 1.4 miljoen wat 7x duurder is dan wat jij maximaal aan hypotheek kunt krijgen, maar áls je dat al zou kunnen kopen dan heb je geen geld meer voor een audi waar je niet eens in kunt rijden omdat je geen rijbewijs hebt.
Dat is geen dromen en doelen, dat is of gewoon verknipt, of een uiting van pure frustratie, en in dat laatste geval vraag ik me dus af hoe serieus je bent met dat huis kopen, want hoe meer ik van je lees, hoe meer ik het idee krijg dat dat hele huis een afleidingsmanoeuvre is van alle andere shit.
Prima, dus je richt je op huizen van 1 miljoen+ terwijl je net aan 200k krijgt, met andere woorden, je kijkt naar dingen die no way bereikbaar zijn onder het mom van zogenaamd dromen, terwijl de realiteit is dat je geen huis kunt kopen, laat staan eentje van way boven je budget.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:31 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ze zeggen toch ook altijd dress for the job you want not the job you have. Onze hele samenleving is ingericht op het najagen van een kapitalistisch doel. In mijn geval is dat dus een koophuis.
Vroeger had ik dit niet want vroeger was ik streng christelijk en mocht je niet dergelijke dingen nastreven die te maken hebben met geld, maar nu ben ik niet-religieus.
Ja misschien moet ik inderdaad bij de pakken neer ga zitten en al mijn geld vergooien aan cocaine zoals 3 van mijn maten. Duizenden euros per maand verdienen maar het gaat allemaal op aan coke. Die kunnen ook gene huis kopen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Prima, dus je richt je op huizen van 1 miljoen+ terwijl je net aan 200k krijgt, met andere woorden, je kijkt naar dingen die no way bereikbaar zijn onder het mom van zogenaamd dromen, terwijl de realiteit is dat je geen huis kunt kopen, laat staan eentje van way boven je budget.
Hoeveel gelukkiger ben je nu door die werkwijze te hanteren? Want je wordt er volgens mij alleen maar gefrustreerder van.
Ben je van plan dit issue serieus te bespreken, aangezien je het in R&P hebt geopend, of blijf je afleiden met dit soort belachelijke reacties? Want als het dat laatste is gaat het topic gewoon dicht.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja misschien moet ik inderdaad bij de pakken neer ga zitten en al mijn geld vergooien aan cocaine zoals 3 van mijn maten. Duizenden euros per maand verdienen maar het gaat allemaal op aan coke. Die kunnen ook gene huis kopen.
Hoezo is dat een belachelijke reactie? Ik ben hier serieus over. 3 van mijn kennissen zijn al onderdoor gegaan aan een coke verslaving. Die zaten in ee nvergelijkbare situatie als ik kunnen ook geen huis kopen en hebben ook een goede baan. Een van hen heeft zelfs een zeer hoog betalende functie als verkoper bij een van de grootste bedrijven ter wereld.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ben je van plan dit issue serieus te bespreken, aangezien je het in R&P hebt geopend, of blijf je afleiden met dit soort belachelijke reacties? Want als het dat laatste is gaat het topic gewoon dicht.
Maar dat zie jij dus als serieuze optie om ook maar te doen?quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoezo is dat een belachelijke reactie? Ik ben hier serieus over. 3 van mijn kennissen zijn al onderdoor gegaan aan een coke verslaving. Die zaten in ee nvergelijkbare situatie als ik kunnen ook geen huis kopen en hebben ook een goede baan. Een van hen heeft zelfs een zeer hoog betalende functie als verkoper bij een van de grootste bedrijven ter wereld.
Wat dacht je van jezelf realistische doelen stellen en ook een beetje van je leven genieten?quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja misschien moet ik inderdaad bij de pakken neer ga zitten en al mijn geld vergooien aan cocaine zoals 3 van mijn maten. Duizenden euros per maand verdienen maar het gaat allemaal op aan coke. Die kunnen ook gene huis kopen.
Ja dat is waar.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat dacht je van jezelf realistische doelen stellen en ook een beetje van je leven genieten?
Je schiet echt van het ene uiterste in het andere. Heb je het zelf ook door?
Het niet hebben van een huis staat daar los van. Je kennissen zijn door andere issues die in hun leven spelen verslaafd geraakt aan de coke. Bovendien is 2300 euro per maand huur een absurd uiterste als indicatie voor de woningmarkt in Ierland. Als dat het bedrag is wat je kennisen betalen voor de huur, laat dat in principe al zien dat er nog allerlei andere problemen bij hen spelen en de verslaving daar onderdeel van is. Niet het niet hebben van een huis.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoezo is dat een belachelijke reactie? Ik ben hier serieus over. 3 van mijn kennissen zijn al onderdoor gegaan aan een coke verslaving. Die zaten in ee nvergelijkbare situatie als ik kunnen ook geen huis kopen en hebben ook een goede baan. Een van hen heeft zelfs een zeer hoog betalende functie als verkoper bij een van de grootste bedrijven ter wereld.
Nou ja mn maat betaalt wel zoiets maar die deelt dat dan met een vriendin en zijn eigen vriendin dus dan is het nog wel te doen. Maar dat zijn wel de prijzen waar je naar moet kijken hier, het is wta duurder dan Amsterdam Centrum zeg maar, qua prijs niveau. Op zich ook logisch dat het centrum van de grootste stad zo duur is.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:38 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Het niet hebben van een huis staat daar los van. Je kennissen zijn door andere issues die in hun leven spelen verslaafd geraakt aan de coke. Bovendien is 2300 euro per maand huur een absurd uiterste als indicatie voor de woningmarkt in Ierland. Als dat het bedrag is wat je kennisen betalen voor de huur, laat dat in principe al zien dat er nog allerlei andere problemen bij hen spelen en de verslaving daar onderdeel van is.
Ik wil niks afdoen aan je sores en gezien je stroom aan topics zit het je momenteel allemaal erg hoog. Het escaleert een beetje uit de klauwen, ook doordat je op FOK! best rottige reacties krijgt soms (ik weet het, ik ben ook niet altijd aardig).quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja dat is waar.
Ik moet ook gewoon meer geduld hebben denk ik en langer op dezelfde plek blijven en gewoon doorwerken ja.
Ja ik ga de komende tijd sowieso geen topics meer openen over mezelf. Als ik al iets open zal het iets in NWS zijn of zo, iets wat niks met mij te maken heeft.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik wil niks afdoen aan je sores en gezien je stroom aan topics zit het je momenteel allemaal erg hoog. Het escaleert een beetje uit de klauwen, ook doordat je op FOK! best rottige reacties krijgt soms (ik weet het, ik ben ook niet altijd aardig).
Dus beter doorbreek je die spiraal, want die gaat nu hard naar beneden. Iets minder zelfmedelijden, iets meer je focus op andere dingen dan je frustraties. En FOK! misschien weer even op pauze.
Toplocaties in Dublin of andere grote steden zijn eigenlijk alleen betaalbaar als je steenrijk bent of het bedrijf de woning voor je betaalt. Je vriend, zijn vriendin en zijn goede vriendin zijn nogal niet goed in budgeteren en kiezen een locatie die ver boven hun inkomsten ligt. Niet verwonderlijk dat ze stress hebben en moeten leven als een student.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou ja mn maat betaalt wel zoiets maar die deelt dat dan met een vriendin en zijn eigen vriendin dus dan is het nog wel te doen. Maar dat zijn wel de prijzen waar je naar moet kijken hier, het is wta duurder dan Amsterdam Centrum zeg maar, qua prijs niveau. Op zich ook logisch dat het centrum van de grootste stad zo duur is.
Maar goed los van het huizen gedoe.
Ik moet inderdaad gewoon werken. In het zweet des aanschijns zal u zwoegen het is me al van kinds af aan verteld. En niet zeuren. Ik weet het maar het is mentaal gezien gewoon lastig.
Ja ik snap ook wel dat jan modaal niet op het Damrak in amsterdam kan gaan wonen, maar het mag nog wel enigszins aan te reizen zijn toch zeker.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:58 schreef 01100101 het volgende:
als je steenrijk bent of het bedrijf de woning voor je betaalt. Je vriend, zijn vriendin en zijn goede vriendin zijn nogal niet goed in budgeteren en kiezen een locatie die ver boven hun inkomsten ligt. Niet verwonderlijk dat ze stress hebben en moeten leven als een student.
Ik heb bij anderen gezien die in zo'n constructie leven dat het vaak erop neerkwam dat ze geen concessies wilden doen in de locatie. Dan heb ik het over concessies over iets verder uit het centrum wonen
20 minuten bus plus een half uur sporen is aardig te doen. Bij een rit langer dan een uur kun je het geld beter in een auto steken. Zelfs dan bespaar je nog verhoudingsgewijs op een appartement in het centrum zonder auto.quote:Op donderdag 8 juli 2021 14:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja ik snap ook wel dat jan modaal niet op het Damrak in amsterdam kan gaan wonen, maar het mag nog wel enigszins aan te reizen zijn toch zeker.
Hier in Dublin is het centrum niet eens altijd echt zo veel duurder dan bijvoorbeeld een suburb op 10 kilometer afstand. Maar je krijgt uiteraard wel een veel ruimer appartement in die suburb, voor hetzelfde geld. Kleiner is er daar niet. Groter is er wel in het centrum maar dan is het uiteraard niet betaalbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |