abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200228527
Zoals wel meerdere fok!kers denk ik zo ben ik een trotse autist, helaas wel eentje zonder zolderkamer momenteel want ik kan geen huis kopen maar goed dat nemen we maar voor lief.

Het is bekend dat wij autisten wat meer moeite hebben met verandering. Het is nu ook weer niet zo dat we bij iedere verandering meteen een zenuwinzinking krijgen, maar we gaan er wat langzamer mee om. Het continu wisselende coronabeleid draagt daar dus niet bepaald aan bij, zoals je je wel kan voorstellen.

De ene week is er 100 procent lockdown en mag je niet eens 5 kilometer lopen (dit was hier in Ierland zo, in NL gelukkig niet...). En de volgende week staat iedereen keihard te zuipen nasat de pub, in de stromende regen. Dat is me nogal wat hoor. Als trotse autist ga ik dus niet zodra er weer een verandering is in één keer HUP naar zo'n feest toe. Dat is me wat te veel. Wat ik wel doe is komen als mensen mij uitnodigen. Dan bereid ik me daar ook mentaal op voor en dat lukt me allemaal wel. Als ik daar zenuwachtig ben dan kan ik me gewoon keihard naar de tyfus zuipen dus dan is autisme ook geen probleem meer.

Verder houden wij veel van onze rust en regelmaat zoals wel bekend is over autisten. Dat betekent dus ook dat thuiswerken over het algemeen, waar mogelijk, echt een uitkomst is voor ons. Dmv thuiswerken ben ik in staat geweest om gemakkelijk door de proeftijd van mijn nieuwe baan te komen en ben ik nu gewoon algemeen geaccepteerd in mijn nieuwe werk. Ik heb nog geen mens gezien van mijn werk, binnenkort hebben we teamuitje (zuipen....) dus dan zie ik ze voor het eerst.

Door dus iedereen op sociale wijze te 'dwingen ' tot een vaccinatie (het is geen daadwerkelijke dwang vanuit de overheid maar wel zeer sterke, georchestreerde sociale peer pressure), te dwingen om terug naar kantoor te gaan (letterlijk verplicht vanuit mijn werk op termijn...) en van iedereen te verwachten dat ze meteen in de rij gaan staan voor een festival en apps downloaden en een potentieel gevaarlijke vaccinatie te gaan halen. Dat vind ik niet echt inclusief voor ons autisten.

Vaccinatie ja oftenee heeft natuurlijk niets te maken met autisme. Ook zullen er vast veel autisten zijn die wél baat hebben bij persoonlijk contact, nou ik zou zeggen laat je vooral vaccineren dan. Maar laat ons spreekwoordelijke zolderkamerautisten alsjeblieft gewoon met rust. Alles wat ik wil is rust. Het liefste zou ik nu al met pensioen gaan, nou ja dan kan ik dat huis wel al helemáál op mijn buik schrijven dus dat doe ik dan maar niet, maar laat me gewoon met rust. Laat mij gewoon mijn leven leven als redelijk eenzamen (maar niet compleet geïsoleerde) spreekwoordelijke zolderkamerautist.

Dit was mijn FOK! talk, dankjewel. Vragen mogen in de comments.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 6 juli 2021 @ 13:50:53 #2
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_200229045
Bekijk het eens van de andere kant. Niet-autisten hebben anderhalf jaar lang eenzaam en in rust moeten leven. Nu zijn de rollen even omgedraaid. Het went vanzelf.
pi_200229130
1 woord, aanpassen
pi_200229186
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:50 schreef butz0rs het volgende:
Bekijk het eens van de andere kant. Niet-autisten hebben anderhalf jaar lang eenzaam en in rust moeten leven. Nu zijn de rollen even omgedraaid. Het went vanzelf.
Anderhalf jaar is nog atljd korter dan de rest van de 25,5 jaar die ik heb geleefd. Dus eh, stik er maar in. Ik heb geen medelijden met je. Bovendien, als je gewoon netjes een vaccinatie haalt mag je al weer lekker feesten.

Toch? ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200229193
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:55 schreef christmastsunami het volgende:
1 woord, aanpassen
Dat is nu dus juist het lastige aan autisme :)
pi_200229357
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat is nu dus juist het lastige aan autisme :)
komt autisme eigenlijk niet door angst?
pi_200229465
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:08 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

komt autisme eigenlijk niet door angst?
Ik ken geen wetenschappelijke bronnen die dit zouden aantonen, autisme komt door een combinatie aan verschillende genetische factoren en is dus een aangeboren afwijking. Er is niet één autisme 'gen', net zoals dat er ook niet één 'homogen' is. Je kan niet aan één gen zien of iemand deze dingen heeft of niet. Het is complexer en ook weet men het nog niet 100 procent hoe het precies werkt.
pi_200229557
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ken geen wetenschappelijke bronnen die dit zouden aantonen, autisme komt door een combinatie aan verschillende genetische factoren en is dus een aangeboren afwijking. Er is niet één autisme 'gen', net zoals dat er ook niet één 'homogen' is. Je kan niet aan één gen zien of iemand deze dingen heeft of niet. Het is complexer en ook weet men het nog niet 100 procent hoe het precies werkt.
wat als autistische mensen, normaal zijn, en de rest doet vreemd?
pi_200229568
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:21 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

wat als autistische mensen, normaal zijn, en de rest doet vreemd?
Kijk dat is nou precies ook wat ik altijd al heb bedacht. Eindelijk iemand die het met me eens is.

Mensen zouden gewoon moeten luisteren naar ons. Maar helaas.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 14:24:13 #10
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_200229602
En het ASS spectrum is natuurlijk flink breed. Geen autist is gelijk en dat maakt het gelijk ook lastig. Je kunt niet zeggen: hij of zij heeft autisme dus hij of zij kan dat en dat niet, maar dat en dat juist heel goed. Er zijn mensen met autisme waarvan je het zo een twee drie niet verwacht.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 14:24:38 #11
33189 RM-rf
1/998001
pi_200229612
ah de contactgestoorde idioten die moeite hebben met persoonlijk contact en het liefst de hele dag en nacht op hun zolderkamertje achter hun computer zitten, gaan klagen dat ze het zo moeilijk gehad hebben de laatste 15 maanden, omdat ze nu opeens dat moesten gaan doen dat ze anders sowieso ook deden...

Of is de klacht eerder dat het nu weer voorbij lijkt te zijn, en binnenkort weer meer sociale contacten plaatsvinden?

nuja, wat erg voor je.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_200229690
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:24 schreef RM-rf het volgende:
ah de contactgestoorde idioten die moeite hebben met persoonlijk contact en het liefst de hele dag en nacht op hun zolderkamertje achter hun computer zitten, gaan klagen dat ze het zo moeilijk gehad hebben de laatste 15 maanden, omdat ze nu opeens dat moesten gaan doen dat ze anders sowieso ook deden...

Of is de klacht eerder dat het nu weer voorbij lijkt te zijn, en binnenkort weer meer sociale contacten plaatsvinden?

nuja, wat erg voor je.
iig waren ze sociaal door niet te besmetten.
pi_200230224
Wij vinden dit topic toch wat meer aansluiten bij R&P dan bij COR, topic is verhuist.
pi_200230256
quote:

nuja, wat erg voor je.
Dit.
Als erkende zolderkamerautist moeten de afgelopen anderhalf jaar wel de beste periode uit m'n leven zijn geweest. Lekker de hele dag gamen en series kijken, totaal geen verplichtingen what so ever aangaande feestdagen, verjaardagen en ander normaliter verplicht feestgedruis. Gewoon je beroepen op lockdown en helemaal niks moet.
Meen ook gelezen te hebben dat het aantal zelfmoorden juist enorm gedaald was. Dus kennelijk is er flink minder echt psychisch geleden de afgelopen pandemie.
blablablabla
pi_200231098
quote:
ah de contactgestoorde idioten
Kan je wel zeggen maar ik betwijfel of je een universitaire master hebt behaald en bovenmodaal verdient zoals ik , ondanks dat ik een 'autistische contactgestoorde idioot' ben :')
pi_200231109
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit.
Als erkende zolderkamerautist moeten de afgelopen anderhalf jaar wel de beste periode uit m'n leven zijn geweest. Lekker de hele dag gamen en series kijken, totaal geen verplichtingen what so ever aangaande feestdagen, verjaardagen en ander normaliter verplicht feestgedruis. Gewoon je beroepen op lockdown en helemaal niks moet.
Meen ook gelezen te hebben dat het aantal zelfmoorden juist enorm gedaald was. Dus kennelijk is er flink minder echt psychisch geleden de afgelopen pandemie.
Nah. Natuurlijk is er een groep die er psychisch baat bij heeft gehad maar de groep die er pychisch aan onderdoor gaat is wel groter.
pi_200231288
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 16:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Kan je wel zeggen maar ik betwijfel of je een universitaire master hebt behaald en bovenmodaal verdient zoals ik , ondanks dat ik een 'autistische contactgestoorde idioot' ben :')
Dus je bent een zolder kamer geleerde die geen eigen huis, sociaal leven in een land waar hij al jaren woont, of online examen kan regelen?

En dan wil je andere mensen naar beneden halen XD

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Logisch dat jij je bij alles gediscrimineerd voelt.
pi_200231389
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 16:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nah. Natuurlijk is er een groep die er psychisch baat bij heeft gehad maar de groep die er pychisch aan onderdoor gaat is wel groter.
Die conclusie druist in tegen de daling in zelfmoorden.

Absoluut is er tijdens de pandemie veel meer psychisch geleden, maar blijkbaar niet tot op het niveau dat mensen er aan onderdoor gaan en uit het leven stappen.
blablablabla
pi_200244703
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 16:17 schreef soeverein het volgende:

[..]

Dus je bent een zolder kamer geleerde die geen eigen huis, sociaal leven in een land waar hij al jaren woont, of online examen kan regelen?

En dan wil je andere mensen naar beneden halen XD

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Logisch dat jij je bij alles gediscrimineerd voelt.
Uiteraard heb ik hier een sociaal leven. Maar ik heb geen ierse vrienden .Het zijn voornamelijk mede expats, sommige uit NL andere uit andere landen.

Ik denk ook niet dat jij een koophuis, universitair masterdiploma of bovenmodaal betalende baan hebt als ik jouw troep lees zo :')
pi_200244830
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik hier een sociaal leven. Maar ik heb geen ierse vrienden .Het zijn voornamelijk mede expats, sommige uit NL andere uit andere landen.

Ik denk ook niet dat jij een koophuis, universitair masterdiploma of bovenmodaal betalende baan hebt als ik jouw troep lees zo :')
Voor iemand die aan het "thuiswerken" is (wat dus eigenlijk op neerkomt dat je geen echt werk hebt) heb je nogal wat praatjes
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200244878
quote:
10s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:12 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Voor iemand die aan het "thuiswerken" is (wat dus eigenlijk op neerkomt dat je geen echt werk hebt) heb je nogal wat praatjes
Uh ik weet niet of je uit urk komt en geen TV hebt en daardoor het nieuws niet hebt gevolgd, maar er is momenteel een pandemie waardoor hele volksstammen thuiswerken.
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:37:39 #22
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_200245145
Hey, zolang je je schepen niet achter je verbrand om in een tentje op de tundra te gaan wonen vind je het vast stiekem allemaal prachtig om als zonderling tussen de normies te functioneren.

Maargoed, het zal vast steken dat elke andere niche zich de hele tijd kon baadden in zelfmedelijden tijdens de lockdown. Te weinig aandacht voor bejaarden, te weinig aandacht voor scholieren, voor studenten, voor alleenstaande moeders, voor vrouwen die Rita heten maar geen kortpittig kapsel hebben en voor solexrijders met een roestige pijp. Allemaal heel zielig. Prima. Tijd voor de overheidscampagne "Klappen voor autisten." Let's go!

[ Bericht 0% gewijzigd door nietzman op 07-07-2021 09:49:22 ]
Ik ga naar huis.
pi_200245160
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Uh ik weet niet of je uit urk komt en geen TV hebt en daardoor het nieuws niet hebt gevolgd, maar er is momenteel een pandemie waardoor hele volksstammen thuiswerken.
Dan werk ik ook elke dag 8u over in bed.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 09:44:42 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200245224
quote:

Dit moet je gewoon niet meer doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_200245608
quote:

[..]

Vrienden zijn vrienden toch ?

Verder ligt het ook aan je eigen interesses en de bereidheid om uit je eigen expatbubbel te komen in het buitenland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')