abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200265462
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je lijkt wel haast geobsedeerd door dat koophuis-idee. Je hangt alles eraan op.
Ja ik ben er ook wel een beetje geobsedeerd door.

Voordat ik geld had (niet dat ik zoveel heb maar wel wat iig), was ik er totaal niet mee bezig. Ik verdiende toen immers zo weinig dat zelfs maar denken over een koophuis enkel maar lachwekkend was. Ik heb de bank toen nooit gebeld ik zou worden uitgelachen.

Maar nu verdien ik bovenmodaal en kan ik het idee dat ik een koophuis moet niet uit mijn kop krijgen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 8 juli 2021 @ 12:19:12 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200265505
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Voordat ik geld had (niet dat ik zoveel heb maar wel wat iig), was ik er totaal niet mee bezig. Ik verdiende toen immers zo weinig dat zelfs maar denken over een koophuis enkel maar lachwekkend was. Ik heb de bank toen nooit gebeld ik zou worden uitgelachen.

Maar nu verdien ik bovenmodaal en kan ik het idee dat ik een koophuis moet niet uit mijn kop krijgen.
Ja, je sleept het er in veel van je reacties weer bij.

Is het je autisme dat je je zo vastbijt?

Met zo’n situatie waarin je de omstandigheden en mogelijkheden niet makkelijk kunt beïnvloeden, kun je beter een plan bedenken voor de langere termijn en het onderwerp dan verder laten rusten. Dus in jouw geval: blijven sparen en voor de kortere termijn bedenken waar je het liefste wilt gaan wonen i.v.m. je sociale contacten. Als de plek er dan is, kun je dan wel weer gaan bekijken hoe een koophuis misschien mogelijk wordt.

Zoals je er nu steeds mee bezig lijkt te zijn, voed je steeds maar de frustratie dat je nu geen mogelijkheden hebt om te kopen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 12:20:47 #78
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200265522
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

maar dat bovenmodaal zegt 0,0. Daar ga je prat op, maar met dat bovenmodaal kun jij 200k lenen. Je verdient wellicht voor Nederlandse begrippen bovenmodaal, maar dat wil je op een niet-Nederlandse markt inzetten om een huis te kopen, en dan valt dat bovenmodaal ineens vies tegen, zo blijkt uit de realiteit.

Dan zit je vervolgens ook nog eens naar huizen te kijken die ver boven je budget liggen, en in een ander topic (wat ik dus niet helemaal serieus neem) ben je bezig over dat je dan geen Audi voor de deur kunt zetten terwijl je niet eens een rijbewijs hebt.

Hoe serieus ben je dan echt mbt dat huis, of is dat huis gewoon een afleidingsmanoeuvre van 'alles' wat er 'mis gaat' in je leven?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_200265590
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

maar dat bovenmodaal zegt 0,0. Daar ga je prat op, maar met dat bovenmodaal kun jij 200k lenen. Je verdient wellicht voor Nederlandse begrippen bovenmodaal, maar dat wil je op een niet-Nederlandse markt inzetten om een huis te kopen, en dan valt dat bovenmodaal ineens vies tegen, zo blijkt uit de realiteit.

Dan zit je vervolgens ook nog eens naar huizen te kijken die ver boven je budget liggen, en in een ander topic (wat ik dus niet helemaal serieus neem) ben je bezig over dat je dan geen Audi voor de deur kunt zetten terwijl je niet eens een rijbewijs hebt.

Hoe serieus ben je dan echt mbt dat huis, of is dat huis gewoon een afleidingsmanoeuvre van 'alles' wat er 'mis gaat' in je leven?
Ja maar ze zeggen ook altijd dat je doelen en dromen moet hebben in het leven.

Als ik bij de pakken neer ga zittne, huur ik gewoon een peperduur appartement in centrum dublin voor 2300 euro in de maand. Dan geef ik al mijn geld uit aan wiet en in de pub. En ga ik lekker op vakantie. Neem ik een duur abonnement voor de nieuwste iphone, ga ik eerste klas vliegen etc.

Dat kan ik wel doen, maar zo ben ik niet opgevoed ik ben dat niet gewend. Ik ben alleen maar gewend zuunig te leven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 12:29:33 #80
16180 crew  CoolGuy
pi_200265645
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja maar ze zeggen ook altijd dat je doelen en dromen moet hebben in het leven.

Als ik bij de pakken neer ga zittne, huur ik gewoon een peperduur appartement in centrum dublin voor 2300 euro in de maand. Dan geef ik al mijn geld uit aan wiet en in de pub. En ga ik lekker op vakantie. Neem ik een duur abonnement voor de nieuwste iphone, ga ik eerste klas vliegen etc.

Dat kan ik wel doen, maar zo ben ik niet opgevoed ik ben dat niet gewend. Ik ben alleen maar gewend zuunig te leven.
Dit....slaat nergens op. Dus je moet dromen en doelen hebben in het leven, in jouw leven gaat (volgens jezelf) zo'n beetje alles mis, en als reactie daarop ga je 'dromen' over een huis van 1.4 miljoen wat 7x duurder is dan wat jij maximaal aan hypotheek kunt krijgen, maar áls je dat al zou kunnen kopen dan heb je geen geld meer voor een audi waar je niet eens in kunt rijden omdat je geen rijbewijs hebt.

Dat is geen dromen en doelen, dat is of gewoon verknipt, of een uiting van pure frustratie, en in dat laatste geval vraag ik me dus af hoe serieus je bent met dat huis kopen, want hoe meer ik van je lees, hoe meer ik het idee krijg dat dat hele huis een afleidingsmanoeuvre is van alle andere shit.
pi_200265674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit....slaat nergens op. Dus je moet dromen en doelen hebben in het leven, in jouw leven gaat (volgens jezelf) zo'n beetje alles mis, en als reactie daarop ga je 'dromen' over een huis van 1.4 miljoen wat 7x duurder is dan wat jij maximaal aan hypotheek kunt krijgen, maar áls je dat al zou kunnen kopen dan heb je geen geld meer voor een audi waar je niet eens in kunt rijden omdat je geen rijbewijs hebt.

Dat is geen dromen en doelen, dat is of gewoon verknipt, of een uiting van pure frustratie, en in dat laatste geval vraag ik me dus af hoe serieus je bent met dat huis kopen, want hoe meer ik van je lees, hoe meer ik het idee krijg dat dat hele huis een afleidingsmanoeuvre is van alle andere shit.
Ze zeggen toch ook altijd dress for the job you want not the job you have. Onze hele samenleving is ingericht op het najagen van een kapitalistisch doel. In mijn geval is dat dus een koophuis.

Vroeger had ik dit niet want vroeger was ik streng christelijk en mocht je niet dergelijke dingen nastreven die te maken hebben met geld, maar nu ben ik niet-religieus.
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 12:57:50 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_200266091
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ze zeggen toch ook altijd dress for the job you want not the job you have. Onze hele samenleving is ingericht op het najagen van een kapitalistisch doel. In mijn geval is dat dus een koophuis.

Vroeger had ik dit niet want vroeger was ik streng christelijk en mocht je niet dergelijke dingen nastreven die te maken hebben met geld, maar nu ben ik niet-religieus.
Prima, dus je richt je op huizen van 1 miljoen+ terwijl je net aan 200k krijgt, met andere woorden, je kijkt naar dingen die no way bereikbaar zijn onder het mom van zogenaamd dromen, terwijl de realiteit is dat je geen huis kunt kopen, laat staan eentje van way boven je budget.

Hoeveel gelukkiger ben je nu door die werkwijze te hanteren? Want je wordt er volgens mij alleen maar gefrustreerder van.
pi_200266121
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Prima, dus je richt je op huizen van 1 miljoen+ terwijl je net aan 200k krijgt, met andere woorden, je kijkt naar dingen die no way bereikbaar zijn onder het mom van zogenaamd dromen, terwijl de realiteit is dat je geen huis kunt kopen, laat staan eentje van way boven je budget.

Hoeveel gelukkiger ben je nu door die werkwijze te hanteren? Want je wordt er volgens mij alleen maar gefrustreerder van.
Ja misschien moet ik inderdaad bij de pakken neer ga zitten en al mijn geld vergooien aan cocaine zoals 3 van mijn maten. Duizenden euros per maand verdienen maar het gaat allemaal op aan coke. Die kunnen ook gene huis kopen.
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 13:20:34 #84
16180 crew  CoolGuy
pi_200266485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja misschien moet ik inderdaad bij de pakken neer ga zitten en al mijn geld vergooien aan cocaine zoals 3 van mijn maten. Duizenden euros per maand verdienen maar het gaat allemaal op aan coke. Die kunnen ook gene huis kopen.
Ben je van plan dit issue serieus te bespreken, aangezien je het in R&P hebt geopend, of blijf je afleiden met dit soort belachelijke reacties? Want als het dat laatste is gaat het topic gewoon dicht.
pi_200266511
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ben je van plan dit issue serieus te bespreken, aangezien je het in R&P hebt geopend, of blijf je afleiden met dit soort belachelijke reacties? Want als het dat laatste is gaat het topic gewoon dicht.
Hoezo is dat een belachelijke reactie? Ik ben hier serieus over. 3 van mijn kennissen zijn al onderdoor gegaan aan een coke verslaving. Die zaten in ee nvergelijkbare situatie als ik kunnen ook geen huis kopen en hebben ook een goede baan. Een van hen heeft zelfs een zeer hoog betalende functie als verkoper bij een van de grootste bedrijven ter wereld.
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:28:13 #86
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200266599
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hoezo is dat een belachelijke reactie? Ik ben hier serieus over. 3 van mijn kennissen zijn al onderdoor gegaan aan een coke verslaving. Die zaten in ee nvergelijkbare situatie als ik kunnen ook geen huis kopen en hebben ook een goede baan. Een van hen heeft zelfs een zeer hoog betalende functie als verkoper bij een van de grootste bedrijven ter wereld.
Maar dat zie jij dus als serieuze optie om ook maar te doen?
want anders hoef je het inet te benoemen natuurlijk. En je ziet het zelf al als onderdoor gaan, dus niets positiefs aan.
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:28:13 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200266600
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat dacht je van jezelf realistische doelen stellen en ook een beetje van je leven genieten?

Je schiet echt van het ene uiterste in het andere. Heb je het zelf ook door?
pi_200266624
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat dacht je van jezelf realistische doelen stellen en ook een beetje van je leven genieten?

Je schiet echt van het ene uiterste in het andere. Heb je het zelf ook door?
Ja dat is waar.

Ik moet ook gewoon meer geduld hebben denk ik en langer op dezelfde plek blijven en gewoon doorwerken ja.
pi_200266789
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het niet hebben van een huis staat daar los van. Je kennissen zijn door andere issues die in hun leven spelen verslaafd geraakt aan de coke. Bovendien is 2300 euro per maand huur een absurd uiterste als indicatie voor de woningmarkt in Ierland. Als dat het bedrag is wat je kennisen betalen voor de huur, laat dat in principe al zien dat er nog allerlei andere problemen bij hen spelen en de verslaving daar onderdeel van is. Niet het niet hebben van een huis.
pi_200266834
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:38 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Het niet hebben van een huis staat daar los van. Je kennissen zijn door andere issues die in hun leven spelen verslaafd geraakt aan de coke. Bovendien is 2300 euro per maand huur een absurd uiterste als indicatie voor de woningmarkt in Ierland. Als dat het bedrag is wat je kennisen betalen voor de huur, laat dat in principe al zien dat er nog allerlei andere problemen bij hen spelen en de verslaving daar onderdeel van is.
Nou ja mn maat betaalt wel zoiets maar die deelt dat dan met een vriendin en zijn eigen vriendin dus dan is het nog wel te doen. Maar dat zijn wel de prijzen waar je naar moet kijken hier, het is wta duurder dan Amsterdam Centrum zeg maar, qua prijs niveau. Op zich ook logisch dat het centrum van de grootste stad zo duur is.

Maar goed los van het huizen gedoe.

Ik moet inderdaad gewoon werken. In het zweet des aanschijns zal u zwoegen het is me al van kinds af aan verteld. En niet zeuren. Ik weet het maar het is mentaal gezien gewoon lastig.
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:41:39 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200266837
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja dat is waar.

Ik moet ook gewoon meer geduld hebben denk ik en langer op dezelfde plek blijven en gewoon doorwerken ja.
Ik wil niks afdoen aan je sores en gezien je stroom aan topics zit het je momenteel allemaal erg hoog. Het escaleert een beetje uit de klauwen, ook doordat je op FOK! best rottige reacties krijgt soms (ik weet het, ik ben ook niet altijd aardig).

Dus beter doorbreek je die spiraal, want die gaat nu hard naar beneden. Iets minder zelfmedelijden, iets meer je focus op andere dingen dan je frustraties. En FOK! misschien weer even op pauze.
pi_200266924
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik wil niks afdoen aan je sores en gezien je stroom aan topics zit het je momenteel allemaal erg hoog. Het escaleert een beetje uit de klauwen, ook doordat je op FOK! best rottige reacties krijgt soms (ik weet het, ik ben ook niet altijd aardig).

Dus beter doorbreek je die spiraal, want die gaat nu hard naar beneden. Iets minder zelfmedelijden, iets meer je focus op andere dingen dan je frustraties. En FOK! misschien weer even op pauze.
Ja ik ga de komende tijd sowieso geen topics meer openen over mezelf. Als ik al iets open zal het iets in NWS zijn of zo, iets wat niks met mij te maken heeft.
pi_200267136
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou ja mn maat betaalt wel zoiets maar die deelt dat dan met een vriendin en zijn eigen vriendin dus dan is het nog wel te doen. Maar dat zijn wel de prijzen waar je naar moet kijken hier, het is wta duurder dan Amsterdam Centrum zeg maar, qua prijs niveau. Op zich ook logisch dat het centrum van de grootste stad zo duur is.

Maar goed los van het huizen gedoe.

Ik moet inderdaad gewoon werken. In het zweet des aanschijns zal u zwoegen het is me al van kinds af aan verteld. En niet zeuren. Ik weet het maar het is mentaal gezien gewoon lastig.
Toplocaties in Dublin of andere grote steden zijn eigenlijk alleen betaalbaar als je steenrijk bent of het bedrijf de woning voor je betaalt. Je vriend, zijn vriendin en zijn goede vriendin zijn nogal niet goed in budgeteren en kiezen een locatie die ver boven hun inkomsten ligt. Niet verwonderlijk dat ze stress hebben en moeten leven als een student.

Ik heb bij anderen gezien die in zo'n constructie leven dat het vaak erop neerkwam dat ze geen concessies wilden doen in de locatie. Dan heb ik het over concessies over iets verder uit het centrum wonen wat leidt tot 20 minuten met de bus naar het station ipv. in het centrum wonen en het station naast je deur hebben.

Ja, de huizenmarkt is op veel plekken aardig verziekt, maar uiteindelijk kom je de tering naar de nering aan het zetten in het leven. Tenminste als je nog plezierig wil leven, waarin je je niet druk hoeft te maken of je de huur nog wel kunt betalen als één van de andere medehuurders niet meer wil samenwonen, of nog erger, je een minder aangename medehuurder moet accepteren om het allemaal te kunnen bekostigen.
pi_200267239
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:58 schreef 01100101 het volgende:
als je steenrijk bent of het bedrijf de woning voor je betaalt. Je vriend, zijn vriendin en zijn goede vriendin zijn nogal niet goed in budgeteren en kiezen een locatie die ver boven hun inkomsten ligt. Niet verwonderlijk dat ze stress hebben en moeten leven als een student.

Ik heb bij anderen gezien die in zo'n constructie leven dat het vaak erop neerkwam dat ze geen concessies wilden doen in de locatie. Dan heb ik het over concessies over iets verder uit het centrum wonen
Ja ik snap ook wel dat jan modaal niet op het Damrak in amsterdam kan gaan wonen, maar het mag nog wel enigszins aan te reizen zijn toch zeker.

Hier in Dublin is het centrum niet eens altijd echt zo veel duurder dan bijvoorbeeld een suburb op 10 kilometer afstand. Maar je krijgt uiteraard wel een veel ruimer appartement in die suburb, voor hetzelfde geld. Kleiner is er daar niet. Groter is er wel in het centrum maar dan is het uiteraard niet betaalbaar.
pi_200268049
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja ik snap ook wel dat jan modaal niet op het Damrak in amsterdam kan gaan wonen, maar het mag nog wel enigszins aan te reizen zijn toch zeker.

Hier in Dublin is het centrum niet eens altijd echt zo veel duurder dan bijvoorbeeld een suburb op 10 kilometer afstand. Maar je krijgt uiteraard wel een veel ruimer appartement in die suburb, voor hetzelfde geld. Kleiner is er daar niet. Groter is er wel in het centrum maar dan is het uiteraard niet betaalbaar.
20 minuten bus plus een half uur sporen is aardig te doen. Bij een rit langer dan een uur kun je het geld beter in een auto steken. Zelfs dan bespaar je nog verhoudingsgewijs op een appartement in het centrum zonder auto.

Ik denk dat deze denkwijze een generatiedingetje is (ben zelf begin 30 ;) ). Zo bekeken valt de afstand best mee, maar ik merk dat hogeropgeleide medeleeftijdsgenoten daar vaak genoeg niet een concessie op willen doen met als gevolg een hoop narigheid. En dat is ook wat andere users in dit topic proberen te zeggen, dat je met een paar concessies een huis zou kunnen kopen of iets kan huren waardoor je meer geld overhoudt voor hobbies/reizen.

Je verdient absoluut niet slecht, alleen moet je je inkomsten vanuit een wat realistischer perspectief benaderen. Je kunt niet alle bovengenoemde dingen binnen een paar jaar bereiken. En als je dat wel wilt, zal je goedkoper moeten huren/kopen.
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 15:35:37 #96
16180 crew  CoolGuy
pi_200268590
Je hebt nu meerdere topics die eigenlijk allemaal over hetzelfde gaan, dus ik ga er een paar sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')