abonnement Unibet Coolblue
pi_200221150
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 17:57 schreef An_Apple_A_Day het volgende:

[..]

Gamma bestaat al lang, dat was Brazilië ;-)
Zoveel Griekse letters ken ik nou ook weer niet. Natuurkunde is lang geleden voor mij. :B
pi_200226121
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:52 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Ik hoest al twee weken, nachten wakker maar ook geen corona... Wel klaar mee xd
Same here, contacten zijn weer mogelijk, en hup, hele gezin in de ziekenmand.

Hoop ziektedagen in te halen.
pi_200228454
Gezondheidsraad: ‘Geen bezwaar tegen Pfizer na AstraZeneca’

Er is geen bezwaar om mensen na de eerste prik tegen corona met het vaccin van AstraZeneca, de tweede injectie met dat van BioNTech/Pfizer toe te dienen. Dat staat in een advies van de Gezondheidsraad aan de minister van Volksgezondheid. De raad zegt zich te baseren op recent onderzoek dat aantoont dat deze combinatie een hoog niveau aan antistoffen oplevert.

Bron: https://www.medischcontact.nl
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200228998
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 17:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat geeft enigszins een gerustellend beeld voor de zorgcapaciteit, maar achteraf had men bijde jeugd die met Jansen-gevaccineerd zijn een incubatietijd van twee weken moeten hanteren, nu creeer je onnodig meer besmettingen in mijn ogen.
Ik dacht zelfs dat het 4 weken was in eerste instantie voor Janssen en twee weken na de tweede van Pfizer/Moderna.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200229095
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:47 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik dacht zelfs dat het 4 weken was in eerste instantie voor Janssen en twee weken na de tweede van Pfizer/Moderna.
Pfizer 7 dagen
Moderna 14 dagen
AZ 14 dagen
Janssen 14 dagen

Veiligheidshalve zou je het beste uit kunnen gaan van 14 dagen voor alle vaccins, dan zit je altijd goed.

Aan de ene kant is het niet verstandig dat jongeren gelijk op pad kunnen, aan de andere kant werkt dat erg goed voor de vaccinatiebereidheid. De risico'svoor jongeren zijn laag. Ik denk dat er gekozen is voor zoveel mogelijk prikken zetten in die groep en de extra besmettingen die het oplevert voor lief te nemen. Om een idee te geven, iedereen die zich voor het eerste weekend liet vaccineren met Janssen en geen Corona heeft opgelopen het eerste en tweede weekend is vanaf deze week aardig beschermd.

Ik denk dat excessen zoals Aspen Valley niet te voorkomen waren en zijn. Blijkbaar zijn er daar meerdere factoren van belang geweest (1 of meerdere superspreaders, slechte ventilatie, eerste weekend allemaal vol los, etc.). Vooralsnog lijkt het niet over te slaan richting ouderen en ziekenhuisopnames, het is vervelend maar dat is het dan ook wel. Men zal ondertussen nog meer op zijn hoede zijn, meer prikken en langer wachten na de prik. Het kan wel eens een erg gunstig effect worden op de iets langere termijn.
pi_200229115
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:07 schreef Sangha het volgende:
Gezondheidsraad: ‘Geen bezwaar tegen Pfizer na AstraZeneca’

Er is geen bezwaar om mensen na de eerste prik tegen corona met het vaccin van AstraZeneca, de tweede injectie met dat van BioNTech/Pfizer toe te dienen. Dat staat in een advies van de Gezondheidsraad aan de minister van Volksgezondheid. De raad zegt zich te baseren op recent onderzoek dat aantoont dat deze combinatie een hoog niveau aan antistoffen oplevert.

Bron: https://www.medischcontact.nl
Als de wiedeweerga 60+ die nog geen 2e AZ heeft gehad omboeken naar Pfizer/Moderna. Tussen de AZ prikken zit 12 weken, wat normaal niet zo'n groot probleem is. Maar ik zou er als overheid toch voor kiezen om nu met spoed die 2e, zeer nuttige prik, erin te zetten bij de groep 60+. Elke week eerder is winst.
pi_200229169
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Pfizer 7 dagen
Moderna 14 dagen
AZ 14 dagen
Janssen 14 dagen

Veiligheidshalve zou je het beste uit kunnen gaan van 14 dagen voor alle vaccins, dan zit je altijd goed.

Aan de ene kant is het niet verstandig dat jongeren gelijk op pad kunnen, aan de andere kant werkt dat erg goed voor de vaccinatiebereidheid. De risico'svoor jongeren zijn laag. Ik denk dat er gekozen is voor zoveel mogelijk prikken zetten in die groep en de extra besmettingen die het oplevert voor lief te nemen. Om een idee te geven, iedereen die zich voor het eerste weekend liet vaccineren met Janssen en geen Corona heeft opgelopen het eerste en tweede weekend is vanaf deze week aardig beschermd.

Ik denk dat excessen zoals Aspen Valley niet te voorkomen waren en zijn. Blijkbaar zijn er daar meerdere factoren van belang geweest (1 of meerdere superspreaders, slechte ventilatie, eerste weekend allemaal vol los, etc.). Vooralsnog lijkt het niet over te slaan richting ouderen en ziekenhuisopnames, het is vervelend maar dat is het dan ook wel. Men zal ondertussen nog meer op zijn hoede zijn, meer prikken en langer wachten na de prik. Het kan wel eens een erg gunstig effect worden op de iets langere termijn.
Volgens mij was op het moment dat je kon bellen voor een afspraak nog niet duidelijk dat je direct na de Janssen vaccinatie al alles mocht hoor.

Vriendin van mij heeft hem genomen vanwege familiebezoek in het buitenland waardoor voor die trip al volledig gevaccineerd zou zijn. En met vaccinatie kom je niet gelijk met allerlei quarantainetoestanden te zitten als er weer landenkleuren veranderen. Die dacht ten tijde van het maken van de afspraken bijv. ook gewoon nog te moeten testen voor toegang voor een feestje waar we afgelopen weekend heen gingen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200229263
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:57 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Volgens mij was op het moment dat je kon bellen voor een afspraak nog niet duidelijk dat je direct na de Janssen vaccinatie al alles mocht hoor.

Vriendin van mij heeft hem genomen vanwege familiebezoek in het buitenland waardoor voor die trip al volledig gevaccineerd zou zijn. En met vaccinatie kom je niet gelijk met allerlei quarantainetoestanden te zitten als er weer landenkleuren veranderen. Die dacht ten tijde van het maken van de afspraken bijv. ook gewoon nog te moeten testen voor toegang voor een feestje waar we afgelopen weekend heen gingen.
Hugo heeft vrij snel de term "Dansen met Janssen" geïntroduceerd. Ik denk dat dat een hoop mensen over de streep heeft getrokken.

Overigens verwacht ik dat dit vandaag of morgen gaat veranderen:
quote:
Kabinet broedt op feestpauze na Janssen-prik: ‘Niet meteen dansen met Janssen’

Het kabinet overweegt alsnog een ‘wachttijd’ in te stellen na een vaccinatie met Janssen. Ook het toezicht op toegangstesten moet beter. Extra lockdownregels zijn vooralsnog niet nodig.
https://www.ad.nl/politie(...)et-janssen~a54a17d8/

Verstandig wel, even een klein beetje op de rem trappen. Al denk ik dat er ondertussen echt wel veel jongeren wakker geschud zijn en zelf even een pauze inlassen. Als je dan toch voor die prik geweest bent, dan wil je toch niet meer ziek worden. Dat ene weekend wachten overleef je dan ook nog wel.
pi_200229292
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als de wiedeweerga 60+ die nog geen 2e AZ heeft gehad omboeken naar Pfizer/Moderna. Tussen de AZ prikken zit 12 weken, wat normaal niet zo'n groot probleem is. Maar ik zou er als overheid toch voor kiezen om nu met spoed die 2e, zeer nuttige prik, erin te zetten bij de groep 60+. Elke week eerder is winst.
Ik kwam er gisteren pas achter dat veel AZ 60-ers hun tweede prik nog niet hebben gehad. |:( Dat verzin je toch niet? Dit is qua leeftijd de groep die potentieel op de IC kan belanden.

Gezien het stuwmeer aan operaties dat ingehaald moet worden is elke te voorkomen opname op de IC (bijv. doordat iemand nog niet volledig was gevaccineerd) er één teveel.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  dinsdag 6 juli 2021 @ 14:05:02 #35
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200229300
Komt @Federer-fan nog met zijn cijfertjes. Als ik ze plaats, krijg ik gelijk weer de wind van voren (+klappen met een pan) _O-
pi_200229313
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Hugo heeft vrij snel de term "Dansen met Janssen" geïntroduceerd. Ik denk dat dat een hoop mensen over de streep heeft getrokken.

Overigens verwacht ik dat dit vandaag of morgen gaat veranderen:
[..]

https://www.ad.nl/politie(...)et-janssen~a54a17d8/

Verstandig wel, even een klein beetje op de rem trappen. Al denk ik dat er ondertussen echt wel veel jongeren wakker geschud zijn en zelf even een pauze inlassen. Als je dan toch voor die prik geweest bent, dan wil je toch niet meer ziek worden. Dat ene weekend wachten overleef je dan ook nog wel.
Als jongere was je ook met de eerdere termijnen alsnog met Janssen eerder gevaccineerd dan met Pfizer/Moderna via de GGD, dus de dansen met Janssen vlieger gaat nog steeds op omdat je dan in je zomervakantie veel meer kan.

En dat het misschien na 2 weken al zou tellen als vaccinatie gold misschien al wel.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200229322
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:04 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik kwam er gisteren pas achter dat veel AZ 60-ers hun tweede prik nog niet hebben gehad. |:( Dat verzin je toch niet? Dit is qua leeftijd de groep die potentieel op de IC kan belanden.

Gezien het stuwmeer aan operaties dat ingehaald moet worden is elke te voorkomen opname op de IC (bijv. doordat iemand nog niet volledig was gevaccineerd) er één teveel.
Oh dat wist ik wel, die 12 weken is gewoon lang. Dat is ook wat de UK opbreekt ondertussen. Vandaar dat ik pleit voor een versnelde Pfizer/Moderna voor deze mensen, hoe eerder we dit gat dichten hoe beter.
pi_200229340
*edit, maar half gelezen. Werd al eerder gemeld. :)
pi_200229434
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Oh dat wist ik wel, die 12 weken is gewoon lang. Dat is ook wat de UK opbreekt ondertussen. Vandaar dat ik pleit voor een versnelde Pfizer/Moderna voor deze mensen, hoe eerder we dit gat dichten hoe beter.
Ik dacht dat die 12 weken voor die leeftijdsgroep al lang om zouden zijn.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  dinsdag 6 juli 2021 @ 14:17:20 #40
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200229501
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is het een absolute daling van 24 (relatieve daling: 10,2%). Het zijn 212 bezette bedden in totaal, dus nog maar iets boven de 200. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 200.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 6 juli: 103 (absolute daling 7; relatieve daling 6,4%);
- maandag 5 juli: 110 (absolute stijging 11; relatieve stijging 11,1%);
- zondag 4 juli: 99 (absolute daling 3; relatieve daling 2,9%);
- zaterdag 3 juli: 102 (absolute daling 6; relatieve daling 5,6%);
- vrijdag 2 juli: 108 (absolute daling 11; relatieve daling 9,2%);
- donderdag 1 juli: 119 (absolute daling 9; relatieve daling 7,0%);
- woensdag 30 juni: 128 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,8%);
- dinsdag 29 juni: 127 (absolute daling 15; relatieve daling 10,6%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 6 juli: 109 (absolute daling 17; relatieve daling 13,5%);
- maandag 5 juli: 126 (geen wijziging);
- zondag 4 juli: 126 (absolute daling 2; relatieve daling 1,6%);
- zaterdag 3 juli: 128 (absolute daling 12; relatieve daling 8,6%);
- vrijdag 2 juli: 140 (absolute daling 19; relatieve daling 11,9%);
- donderdag 1 juli: 159 (absolute daling 9; relatieve daling 5,4%);
- woensdag 30 juni: 168 (absolute daling 14; relatieve daling 7,7%);
- dinsdag 29 juni: 182 (absolute daling 7; relatieve daling 3,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 6 juli 2021 @ 14:21:48 #41
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200229569
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:13 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik dacht dat die 12 weken voor die leeftijdsgroep al lang om zouden zijn.
De oproep voor de laatste groep (1961) was op 27 april. Dat is nu op de kop af 10 weken geleden. Je kunt er vrij zeker van zijn dat lang niet iedereen direct een afspraak heeft gemaakt en dat men ook niet dezelfde dag terecht kon. Laten we voor het gemak aannemen dat daar 4 weken tussen heeft gezeten, dan zitten ze nu net aan op de helft voor de 12 weken.

Dus eerlijk gezegd valt dat nog een beetje tegen :)
pi_200229591
Ondanks de licht stijgende cijfers zien we dit niet terug in de ziekenhuizen. Al moeten we niet te vroeg juichen, de cijfers stijgen pas een paar dagen en het duurt altijd even voor dit doorwerkt in de ziekenhuizen.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 6 juli 2021 @ 14:24:06 #44
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_200229600
Er is zo een persmomentje met Grapperhuis en De Jonge.
pi_200229630
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De oproep voor de laatste groep (1961) was op 27 april. Dat is nu op de kop af 10 weken geleden. Je kunt er vrij zeker van zijn dat lang niet iedereen direct een afspraak heeft gemaakt en dat men ook niet dezelfde dag terecht kon. Laten we voor het gemak aannemen dat daar 4 weken tussen heeft gezeten, dan zitten ze nu net aan op de helft voor de 12 weken.

Dus eerlijk gezegd valt dat nog een beetje tegen :)
Die groep hoefde niet zelf een afspraak te maken maar werd opgeroepen voor een bepaalde dag. Bij mijn (schoon)ouders was dat zo'n 2 weken nadat de brief binnen kwam.
pi_200229663
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:24 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Er is zo een persmomentje met Grapperhuis en De Jonge.
Daar wordt aangekondigd wat ik net voorspelde, Janssen pas groen na 14 dagen. Logische beslissing.
pi_200229671
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:25 schreef An_Apple_A_Day het volgende:

[..]

Die groep hoefde niet zelf een afspraak te maken maar werd opgeroepen voor een bepaalde dag. Bij mijn (schoon)ouders was dat zo'n 2 weken nadat de brief binnen kwam.
Dat was toch enkel zo als je AZ bij de huisarts kreeg? Een deel ging via de huisarts en een deel via de GGD dacht ik?

Al kan het zijn dat ik mis zit, het gaat zo snel dat ik niet alles op mijn harde schijf kan opslaan ;)
  dinsdag 6 juli 2021 @ 14:30:04 #48
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200229699
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:24 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Er is zo een persmomentje met Grapperhuis en De Jonge.
Hoe laat en waar? :o
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200229990
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De oproep voor de laatste groep (1961) was op 27 april. Dat is nu op de kop af 10 weken geleden. Je kunt er vrij zeker van zijn dat lang niet iedereen direct een afspraak heeft gemaakt en dat men ook niet dezelfde dag terecht kon. Laten we voor het gemak aannemen dat daar 4 weken tussen heeft gezeten, dan zitten ze nu net aan op de helft voor de 12 weken.

Dus eerlijk gezegd valt dat nog een beetje tegen :)
Ik ben niet terug gaan rekenen, maar je roept een groep eerder op omdat het belangrijk is die als een van de eersten te vaccineren, dus dan verwacht ik nu eenmaal niet dat het zo krom uitpakt dat ze alsnog amper eerder of niet eens eerder volledig gevaccineerd zijn dan ik als 30-minner. :')

Door AZ te weigeren en later alsnog voor Pfizer/Moderna te gaan ben je als persoon uit die leeftijdscategorie nog eerder klaar ook. Dat vind ik ook zuur. En er was toch ook iets met AZ dat de tweede op zich wel eerder kon, maar dat we dat in NL niet deden?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200230053
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:49 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik ben niet terug gaan rekenen, maar je roept een groep eerder op omdat het belangrijk is die als een van de eersten te vaccineren, dus dan verwacht ik nu eenmaal niet dat het zo krom uitpakt dat ze alsnog amper eerder of niet eens eerder volledig gevaccineerd zijn dan ik als 30-minner. :')

Door AZ te weigeren en later alsnog voor Pfizer/Moderna te gaan ben je als persoon uit die leeftijdscategorie nog eerder klaar ook. Dat vind ik ook zuur. En er was toch ook iets met AZ dat de tweede op zich wel eerder kon, maar dat we dat in NL niet deden?
Deden ze wel, tenminste mijn huisarts. 17 april eerste prik gekregen en 3 weken geleden de tweede, zat duseen weekof 8 tussen en het was inmiddels ook het advies dat het sneller kon dan drie maanden
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')