abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juli 2021 @ 14:11:18 #101
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200471716
quote:
15s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:44 schreef rena het volgende:
Niet bijgelezen sorry, maar wij mogen hier weer aan de antibiotica ivm een loopoor en een beginnende longontsteking -O- En ik was net heel optimistisch van ze is nu een stuk ouder dan de vorige keer, die antibiotica gaat er nu vast beter in, en ik had het fout }:| Het was dus weer in de houdgreep toedienen want op een andere manier kreeg ik het er niet in. Is er iemand die de gouden tip heeft om dit soepeler te laten gaan?

Snap ook niet hoe ze aan zo’n longontsteking komt in de zomer -O-
Die vloeibare antibio mag je mengen met bijvoorbeeld vla (niet dat onze stijfkop dat pikte :') ) maar wie weet die van jullie wel. En anders even de apo bellen om te vragen naar alternatieven?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200475439
quote:
15s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:44 schreef rena het volgende:
Niet bijgelezen sorry, maar wij mogen hier weer aan de antibiotica ivm een loopoor en een beginnende longontsteking -O- En ik was net heel optimistisch van ze is nu een stuk ouder dan de vorige keer, die antibiotica gaat er nu vast beter in, en ik had het fout }:| Het was dus weer in de houdgreep toedienen want op een andere manier kreeg ik het er niet in. Is er iemand die de gouden tip heeft om dit soepeler te laten gaan?

Snap ook niet hoe ze aan zo’n longontsteking komt in de zomer -O-
Wat voor AB heeft ze? Simon heeft eens een kuurtje gehad, wat echt smerig was, dat was ook kwestie van elke keer heel lang op hem inpraten (denk aan 45 minuten, ook 's nachts), beloning er voor geven als hij het zou opdrinken. We hebben het toen ook een paar keer vermengd met bv. melk, tomatensap of jus d'orange, maar dat had hij al snel door en zorgde er een tijd voor dat hij helemaal geen melk meer wilde drinken.

Daarna heeft hij nog eens 2 keer een kuur gehad met andere AB, die smaakte naar banaan-kokos. Dat ging er prima in.

Misschien toch vermengen met iets (zoete limonade of appelsap, of vla inderdaad)? En/of een beloning geven als ze het ingenomen heeft?

Succes, elke keer de houdgreep sucks, maar het is ook belangrijk dat ze het toch inneemt :*
  woensdag 21 juli 2021 @ 19:14:50 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_200475654
Heb je een spuitje erbij? Houdgreep en in de wang spuiten was hier de enige manier
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_200478882
@rena geen tips.

Maar voel je er niet slecht om als ze in de houdgreep moet. Ze heeft dit echt nodig. Sterkte. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_200482216
Ik heb het vanochtend toch eens geprobeerd met een klein beetje siroop en toen klokte ze het zo op, de vorige keer werkte zelfs dat niet, dus ik hoop dat we het op deze manier uit kunnen zingen de komende week :') en anders toch houdgreep dan maar. Dank voor de tips!

Gelukkig vannacht een goede nacht gehad met 1 keer wakker en toen gelijk een zetpil gegeven en toen sliep ze tot bijna 8 uur :o Vanmorgen had ze 37,5, hele opluchting na bijna 40 graden gisteravond.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 22 juli 2021 @ 17:50:10 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_200489751
:W

Onze kleine grote vent is alweer 2 jaar O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 22 juli 2021 @ 17:58:30 #107
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_200489871
Omdat onze man zo gek is van tractors, hadden we een huifkartocht met tractor ervoor geregeld. Je had dat koppie moeten zien. En toen mocht hij ook nog op een tractor klimmen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_200491419
Fijn dat het wat beter gaat Rena! Is dat nu nog zo?

Gefeliciteerd Ynske!
pi_200492911
Fijn dat het vanochtend soepel ging Rena, hopelijk morgen weer.

En Ynske, dat is ook wel heel tof een tractor op je feestje! Leuk dat jullie dat geregeld hebben.

Onze bijna kleuter kan opeens zonder zijwieltjes fietsen, en goed ook! :o
We vragen regelmatig of de zijwieltjes eraf mogen en na een mislukte poging een paar maanden geleden (met als gevolg de fiets een maand niet aanraken en daarna zijwieltjes die niet eens meer scheef mochten staan) zei ze dinsdagavond opeens ja. :o
Eerst in de tuin proberen wat goed ging dus toen door naar de straat en na een paar keer hoefden we eigenlijk niet meer mee te rennen. De enige hulp die ze nodig had was om te beginnen met fietsen stoppen en afstappen ging meteen goed. De dag erna nog flink geoefend en opeens kon ze ook zelf starten. Ik had verwacht dat dat wel even zou duren. Ik vind het wel weer een hele stap zo zonder zijwieltjes. Gisteravond een wandeling van 2-2,5 km heeft ze ook helemaal gefietst.

Gek hoe sommige dingen opeens soepel gaan. Ik had wel een aantal keer vallen, kapotte knieën en niet meer willen verwacht ofzo. :+

Deze week kwam ook het kaartje van school binnen met daarop haar juf en klas. Ze zit bij haar vriendinnetje van de opvang in de klas, erg fijn!
  vrijdag 23 juli 2021 @ 11:58:24 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200499720
Ik was jullie gewoon helemaal kwijt. Al een tijdje ook _O-

Maar goed, weer gevonden. En vandaag voor het eerst bij de 'peuterkindjesgum' 😅😅 geweest. Was echt tof, maar nu hebben ze vakantie tot 10-09. Dus dat viel wel even tegen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200536536
Ha! Ik kom als meelezer een keer binnenvallen met een vraag.

Ik doe voor mijn werk wetenschappelijk onderzoek bij kinderen, en ben nu bezig met het maken van een informatiebrief voor ouders. En ik kan wel wat input op een stukje uit die brief gebruiken van ouders van de 'doelgroep', om zeker te weten dat duidelijk is wat we willen (en juist wat niet).

Er staat nu in (heel kort stukje, liefst niet quoten zodat ik het later nog kan verwijderen):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is 'de klinische praktijk' duidelijk genoeg, of is dat te 'vaag'? En is het duidelijk dat we dus niet bij de kinderen die meedoen aan dit onderzoek gaan kijken of zij hulp nodig hebben, maar dat we hen nodig hebben om later bij andere kinderen (in de klinische praktijk) te kunnen bepalen of zij hulp nodig hebben?
  zondag 25 juli 2021 @ 11:53:13 #112
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200536863
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha! Ik kom als meelezer een keer binnenvallen met een vraag.

Ik doe voor mijn werk wetenschappelijk onderzoek bij kinderen, en ben nu bezig met het maken van een informatiebrief voor ouders. En ik kan wel wat input op een stukje uit die brief gebruiken van ouders van de 'doelgroep', om zeker te weten dat duidelijk is wat we willen (en juist wat niet).

Er staat nu in (heel kort stukje, liefst niet quoten zodat ik het later nog kan verwijderen):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is 'de klinische praktijk' duidelijk genoeg, of is dat te 'vaag'? En is het duidelijk dat we dus niet bij de kinderen die meedoen aan dit onderzoek gaan kijken of zij hulp nodig hebben, maar dat we hen nodig hebben om later bij andere kinderen (in de klinische praktijk) te kunnen bepalen of zij hulp nodig hebben?
Wat je onder je spoiler hebt gezet, was voor mij niet duidelijk eigenlijk :@
pi_200537179
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:53 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Wat je onder je spoiler hebt gezet, was voor mij niet duidelijk eigenlijk :@
Geen :@ nodig! Juist super fijn om te horen, want nu kan ik het nog aanpassen :). Is het stuk überhaupt niet duidelijk, of vooral bepaalde delen/gebruikte termen erin niet?

Ik heb ook dit stukje tekst, is dat duidelijker?
SPOILER
(Eerder in de brief worden voorbeelden gegeven van aandacht, geheugen en zelfcontrole).
pi_200537317
Die tweede is (veel) duidelijker!
pi_200537793
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:23 schreef eponine het volgende:
Die tweede is (veel) duidelijker!
Dankjewel voor je reactie!
Ik loop enorm te strugglen met hoe het duidelijk te maken in niet te ingewikkelde bewoordingen. Maar hoe simpeler ik het taalgebruik maak, hoe ingewikkelder ik het vind om het doel/de redenering goed naar voren te laten komen, merk ik. Zo fijn om het dan ook even te kunnen laten lezen aan iemand die niet m'n direct collega is (met dus alle kennis van het onderzoek en die het dus hoe dan ook wel begrijpt)!
pi_200537945
Snap ik, is ook lastig. Maar bij tekst twee was mij sneller duidelijk wat de bedoeling is dan bij tekst één die je postte.
Succes!!
  zondag 25 juli 2021 @ 14:07:43 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200538885
Bij mij was twee ook duidelijker, maar ik ben psycholoog en snapte de eerste dus ook wel. Wat je nog explicieter zou kunnen toevoegen, is dat de taken dus niet bedoeld zijn om nu te testen. Dat vind ik nog onvoldoende duidelijk.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200539126
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:07 schreef Tink89 het volgende:
Bij mij was twee ook duidelijker, maar ik ben psycholoog en snapte de eerste dus ook wel. Wat je nog explicieter zou kunnen toevoegen, is dat de taken dus niet bedoeld zijn om nu te testen. Dat vind ik nog onvoldoende duidelijk.
Thanks voor je suggestie! We hebben in de bijbehorende informatiefolder wel nog staan dat het kind niet individueel op de prestatie wordt beoordeeld en ouders dus geen uitslag van de taakjes krijgen. Maar het is denk ik idd goed om dat in de brief ook al meteen te benoemen. Ga ik er nog bij zetten!

Dank jullie wel allemaal O+
pi_200539180
Tweede tekst is inderdaad het duidelijkst.
Ik krijg wel een beetje de kriebels van het woord ‘taakjes’. Persoonlijk vind ik verkleinwoorden vaak minder professioneel staan.
  zondag 25 juli 2021 @ 14:40:06 #120
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200539370
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:13 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Geen :@ nodig! Juist super fijn om te horen, want nu kan ik het nog aanpassen :). Is het stuk überhaupt niet duidelijk, of vooral bepaalde delen/gebruikte termen erin niet?

Ik heb ook dit stukje tekst, is dat duidelijker?
SPOILER
(Eerder in de brief worden voorbeelden gegeven van aandacht, geheugen en zelfcontrole).
Die tweede vind ik ook veel duidelijker, was mij niet duidelijk dat dit dus bedoeld is om andere kinderen te testen en niet de eigen kinderen. Overigens vind ik je tweede stukje ook prettiger om te lezen :)
  zondag 25 juli 2021 @ 14:41:51 #121
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200539412
Ik vind 3x dezelfde opsomming wel vervelend lezen Vlindertje. Als je wil herschrijf ik die tweede tekst zo graag even naar hoe ik het zou doen. Qua inhoud is de tweede wel veel duidelijker maar ik val dus een beetje over de stijl.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200539558
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:41 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind 3x dezelfde opsomming wel vervelend lezen Vlindertje. Als je wil herschrijf ik die tweede tekst zo graag even naar hoe ik het zou doen. Qua inhoud is de tweede wel veel duidelijker maar ik val dus een beetje over de stijl.
Wat ontzettend lief, heel erg graag! Het leest inderdaad niet heel vloeiend zo, ik snap wel wat je bedoelt.

Het is dus overigens wel de bedoeling dat de kinderen die meedoen aan het onderzoek, de taakjes gaan doen. Maar niet met als doel om te kijken of die kinderen het wel of niet goed doen. We gaan de data van al die kinderen gebruiken om 'normen' te maken, dus als het ware bekijken we door bij veel kinderen de taakjes af te nemen wat een "normale"/gemiddelde score is. Dat is nu namelijk nog niet bekend, maar om te kunnen zeggen of een kind afwijkend scoort en dus ondersteuning kan gebruiken moet je natuurlijk wel weten hoe een gemiddeld kind scoort.

@Takkie88 haha ik snap dat wel. Zou gewoon taken al beter zijn? Of spellen/spelletjes? Het gaat ons er vooral om dat het laagdrempelig klinkt. Het zijn neuropsychologische taken, maar dat heeft een heel andere klank dan spelletjes/taakjes, terwijl het door kinderen echt als dat tweede ervaren wordt. En we willen dat dat voor ouders met verschillende achtergronden duidelijk is, hoog of laag opgeleid, wel of niet van Nederlandse afkomst, want we zullen ze allemaal nodig hebben.

[ Bericht 14% gewijzigd door vlindertje89 op 25-07-2021 15:00:02 ]
  zondag 25 juli 2021 @ 14:57:44 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200539730
Ik snap goed wat je wil. Eens zien of dat over te brengen is in minder woorden.

Jouw stuk:
SPOILER
Mijn versie:
SPOILER
Ik ben niet helemaal tevreden maar Jacob zegt nu voor de derde keer dat hij uit bad wil dus ik ben even weg.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 25 juli 2021 @ 15:19:56 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200540088
Ik ben redacteur en psycholoog, wil er ook best even een gooi naar doen straks?
pi_200540646
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:57 schreef Lemijn het volgende:
Ik snap goed wat je wil. Eens zien of dat over te brengen is in minder woorden.

Jouw stuk:
SPOILER
Mijn versie:
SPOILER
Ik ben niet helemaal tevreden maar Jacob zegt nu voor de derde keer dat hij uit bad wil dus ik ben even weg.
Dank je wel! Ik vind 'normale variatie' wel een mooie uitleg zo, maar kan niet zo goed inschatten of ook voor niet-hoogopgeleide ouders duidelijk is wat daarmee bedoeld wordt.

quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:19 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben redacteur en psycholoog, wil er ook best even een gooi naar doen straks?
Heel graag! Meer input is altijd goed :). Leuke combinatie, redacteur en psycholoog!

Mag overigens hier maar ook via pm hoor, wil ook niet het hele topic overnemen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 25-07-2021 15:58:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')