abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201013385
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 23:04 schreef Nolita het volgende:

Ze heeft me een moreel dilemma bezorgd. Vorig jaar kreeg ze een nieuwe jurk voor haar verjaardag. Dat werd ‘de verjaardagsjurk’ die naar iedere verjaardag aan moest. Ik wilde met haar online een nieuwe verjaardagsjurk uitzoeken, maar nu wil ze een hysterische met eenhoorns erop. Ergens gun ik het haar, maar de wetenschap dat die dan elke verjaardag aan moet vind ik niet zo top. :@
Lekker authentiek zichzelf laten zijn toch? Ook als dat in een regenboog glitter peppa pig vs dragonball z furry pak is.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201013574
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:39 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Lekker authentiek zichzelf laten zijn toch? Ook als dat in een regenboog glitter peppa pig vs dragonball z furry pak is.
Precies, en op deze leeftijd is dat gewoon nog hartstikke schattig en aandoenlijk. Denk dat geen mens daar iets geks van zal denken, los van dat ze zo lekker zichzelf is en verliefd op dr jurk O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201014421
Dan ben ik wel de loedermoeder in deze >:)

"Ach wat jammer schat, hij is er niet meer in jouw maat ;( hè wat zonde. Wat vind je van deze mooie jurk?"

:P
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:33:33 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201014678
Ik zou het gewoon laten gaan, als het kind er maar blij mee is. Wel wat alternatieven aanbieden, maar wil ze die niet? Ook prima! Beetje zoals de prinses papa reclame.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201016609
Oh, dan hebben mijn kinderen blijkbaar pech bij mij. Er komt geen kleding in huis met opdrukken van tv-shows. Ik vind dat zo spuuglelijk.
Dat mag dus alleen met een zwembroek of pyjama.

Jammer voor ze, maar ik vind het fijn als mijn mannen goed gekleed zijn :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201017589
Ik sluit me bij LeSage aan wat betreft kledingstukken met opdrukken van tv-shows. Pyjama, sokken, eventueel een pet prima. Maar meer ook echt niet.
Een unicorn-jurk zal Sofie van mij niet krijgen zolang ik het kan vermijden. Als verkleedkleding oké, maar niet als gewone kleding.

Sofie mag elke ochtend kiezen wat ze aankrijgt. Daar zit genoeg roze en meisjesachtig spul bij. Maar zolang ik het nog kan bepalen komt er zo min mogelijk glitters, kantjes etc in huis.

En ik ben me er van bewust dat ik het vanaf de kleuterleeftijd waarschijnlijk niet meer kan vermijden :{ :P
pi_201017777
Lily mag helemaal 100% zelf weten hoe ze eruit wilt zien. Haar leven, haar keuzes. Ik vind het zoveel belangrijker dat ze zichzelf kan ontwikkelen in welke richting zij dan ook wil, zonder dat ik daar nu al labels als goed of slecht gekleed aan hang. Wat overigens ook nog eens subjectief is.

Laatst ook een hypothetische discussie met vriend gehad. Dat als ze haar haar roze wil verven ze dat lekker moet doen. Mijn vriend vindt dat hij daar als vader over kan beslissen. Maar het is helemaal niet zijn lichaam om daar keuzes over te maken, laat staan afdwingen. 👍 Maar ja, ik ben ook anti oorbellen en besnijdenissen voordat iemand dat zelf kan beslissen. Autonomie en consent vind ik echt belangrijk om mee te geven.
pi_201018866
Ik ben ook anti oorbellen en besnijdenissen, maar wel pro informed consent, wat betekent dat mijn kind ook daadwerkelijk moet kunnen snappen wat een keuze inhoudt, incl. alle consequenties ervan.

En tot die tijd maak ik dus wel degelijk bepaalde beslissingen voor mijn kind. Niks wat ze niet willen (oorbellen bijv.), maar ook niet alles wat ze wél willen (roze haar bijv.).

Mijn kind kan namelijk ook prima zichzelf zijn zonder roze haar of unicorn jurken :)
pi_201019562
Nou het was geen enkel probleem toen ik een andere jurk voorstelde, maar natuurlijk wel in haar lievelingskleur roze. Helemaal prima.
Op haar verlanglijstje staat verkleedkleding en een prinsessenjurk enzo, maar de gewone kleding wil ik idd niet te hysterisch.
Ze heeft wel een peppa pig pet. Dus dat doet ze idd maar met accessoires.
pi_201020713
:+ als mijn kinderen hun haar willen verven vind ik dat prima. Ik heb zelf namelijk ook blauw haar omdat ik dat leuk vind.

Qua kleding vaak wel neutraal, maar ze hebben wel shirts van paw patrol. Dat vinden ze nu eenmaal leuk en mogen dat ook uitdragen van ons. Beetje vergelijkbaar met het dragen van bandshirts..

Oudste vierde zondag haar verjaardag, in hysterische jurk en een eenhoornhaarband. Als zij dat mooi vind, helemaal prima. Ze is er nog nooit mee gepest op school..
  zondag 22 augustus 2021 @ 03:20:07 #261
56471 pinquit
oh my lama!
pi_201022184
Hier gewoon lekker alles, en alles door elkaar. Ze heeft prachtige setjes mooi bij elkaar passende zachte aardekleuren kleding, maar ook de meest geweldige hysterische alles O+ lekker combineren.
Dr broer draagt ook graag glitterschoenen en bijna altijd z'n "bouwhesje". Ik hou ervan
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 22 augustus 2021 @ 04:08:56 #262
56471 pinquit
oh my lama!
pi_201022351

I mean O+

Love die kinderen en hun smaak O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_201022421
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 22:31 schreef twist02 het volgende:
Ik ben ook anti oorbellen en besnijdenissen, maar wel pro informed consent, wat betekent dat mijn kind ook daadwerkelijk moet kunnen snappen wat een keuze inhoudt, incl. alle consequenties ervan.

En tot die tijd maak ik dus wel degelijk bepaalde beslissingen voor mijn kind. Niks wat ze niet willen (oorbellen bijv.), maar ook niet alles wat ze wél willen (roze haar bijv.).

Mijn kind kan namelijk ook prima zichzelf zijn zonder roze haar of unicorn jurken :)
Interessant. Wat is een consequentie van roze haar dan die zij volgens jou niet voldoende kunnen begrijpen en belangrijker is dan zelfbeschikkingsrecht?
pi_201022547
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 04:08 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]

I mean O+

[ afbeelding ]

Love die kinderen en hun smaak O+
N O+ Heerlijk.

Ik heb het tegenovergestelde denk ik, een peuter die vooral heel goed weet wat hij NIET wilt. Nieuwe schoenen kopen (zelf uit mogen zoeken) is drama, hij heeft de hele winkel bij elkaar lopen krijsen en brullen. Als wij voor hem kiezen, drama. De eerste keer thuis aan, DRAMA XXXL. En vervolgens hoor je 'mooie schoenen mama'. En dat is met bijna alles, van kleding/jas/schoenen. Bijna alles, want sokken met auto's en/of dino's erop is geen strijd. Sinds afgelopen week zijn dinosokken ook goed *O*

Ik denk dat als het aan Bas zou liggen hij ook het liefst als kabouter blootbips met sokken aan door het leven zou gaan, maar dat vind ik dan ook iets te :P.
pi_201022550
Kabouter Blootbips! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_201022569
Haha douche eendje, ik zie nu idd een blote peuter op sokken voor me _O-

Hier weten ze trouwens ook prima wat ze niet willen. Zo wil vincent geen blauwe sokken en jeremy geen zwarte.. ze willen vooral allebei graag dezelfde auto pyjama en zijn vreselijk verdrietig als er maar een beschikbaar is.

De oudste loopt het liefst in een jurk of rok. De enkele keer dat ze een broek aan heeft, is omdat wij soms vinden dat dat handiger is maar leggen dan ook uit waarom.
En het liefst alles met glitters of pailletten, kledingstukken zonder genoemde items worden standaard als saai bestempeld.
pi_201022681
quote:
6s.gif Op zondag 22 augustus 2021 07:55 schreef aapieannie het volgende:
Haha douche eendje, ik zie nu idd een blote peuter op sokken voor me _O-
Hij rende laatst zo een half uur rondjes om de bank heen, al 'AAAAAAAAH' roepend en hard lachend. Om je beeldvorming compleet te maken.

Peuters, hilarische wezentjes O+
pi_201022791
Sofie loopt ook het liefst in blote billen rond. En als ze dat halverwege de dag bedenkt trekt ze haar onderkleding ook gewoon uit. Thuis prima. In andere situaties leren we haar wel dat het niet mag.
Laatst liep ze thuis volledig naakt rond, maar wel met haar pantoffels aan. Anders werden haar voeten koud :P O+
pi_201022800
Jip mag best dragen wat ie wil, maar ik koop het nog voor hem dus de keuze beperkt zich nog tot wat hij uitzoekt uit zijn kast zeg maar. En wat er in zijn kast komt kies ik dus nog uit. Hoewel ik hem laatst wel zelf z'n nieuwe regenlaarzen heb laten uitzoeken :P
pi_201023555
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 05:03 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Interessant. Wat is een consequentie van roze haar dan die zij volgens jou niet voldoende kunnen begrijpen en belangrijker is dan zelfbeschikkingsrecht?
Haha die was te verwachten ja :P

Waar het mij om gaat is dat het te simplistisch is om te stellen dat een peuter al 100% zelfbeschikkingsrecht zou moeten hebben. Klinkt in theorie heel tof, maar is vrij absurd als je het mij vraagt.
Om jouw eigen voorbeeld maar om te draaien: als mijn peuter me vraagt om een besnijdenis krijgt-ie die echt niet hoor :+

Zelfde geldt voor het eten of drinken van bepaalde dingen. Hun lichaam, maar toch krijgen ze bijv. geen alcohol of rauw vlees. Of geen piercings/tatoeages.
Bij roze haar zullen de consequenties daarmee vergeleken inderdaad een stuk minder zijn, maar er is dus wel degelijk ergens een grens, bij iedereen (hoop ik dan toch). Waar je die grens als ouder trekt is uiteraard subjectief en dat zal per ouder verschillen :)
  zondag 22 augustus 2021 @ 11:36:42 #271
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201024409
Koert heeft dat niet zo, voorkeur voor bepaalde kledingstukken enzo.
Alleen een jas (nog van een fokker overgenomen :D ) waar hij het liefst in woont, altijd drama om die weer uit te krijgen. Maar hij mag er van mij niet in eten want dan wordt dat ding continu vies dus dat is wel een dagelijks dingetje :P
Verder loopt hij graag in onze schoenen :+
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 13:51:24 #272
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_201026518
Vanaf welke leeftijd is er helemaal geen slaap meer op een dag? Oudste van 2,5 lijkt niet meer te willen slapen.....
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_201026662
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 13:51 schreef Peejtur het volgende:
Vanaf welke leeftijd is er helemaal geen slaap meer op een dag? Oudste van 2,5 lijkt niet meer te willen slapen.....
Verschilt enorm per kind.
Mini-ToT is bijna 3 en heeft echt nog een middagdutje nodig, maar er zijn andere kinderen die er al veel eerder mee stoppen.
Sommige ouders dwingen het kind weer om overdag wakker te blijven. Hebben we kort een beetje geprobeerd, maar hij heeft het echt nog nodig.
De pest is dat hij na ontwaken uren humeurig blijft en niets wil eten of drinken, en hij blijft dan ook erg lang wakker 's avonds.
pi_201026674
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 11:36 schreef Ceviche het volgende:
Koert heeft dat niet zo, voorkeur voor bepaalde kledingstukken enzo.
Alleen een jas (nog van een fokker overgenomen :D ) waar hij het liefst in woont, altijd drama om die weer uit te krijgen. Maar hij mag er van mij niet in eten want dan wordt dat ding continu vies dus dat is wel een dagelijks dingetje :P
Verder loopt hij graag in onze schoenen :+
Mini-ToT loopt ook graag in onze schoenen, het liefst met alleen een shirtje en z'n luier aan. :P
Ook zijn eigen schoentjes moeten vaak aan als hij een luier en shirt aan heeft.

Hier te zien zonder schoenen. :P
pi_201026689
Twist02, vergezochte UNO reverse kaart. Het ging over roze haar en dat mijn dochter helemaal 100% zelf mag weten hoe ze eruit wilt zien. Ik begrijp dus dat je daar eigenlijk geen zwaarwegende negatieve consequentie bij kon bedenken. Net als mijn vriend overigens. De discussie thuis ging overigens over als ze ouder is. Alleen als ze me vandaag zou vragen om roze haar, dan kom ik met haarkrijt vast een heel eind. :)

Verder is consent altijd informed. Of het nu gaat om een medische ingreep, het kopen van een product of seks. Dat een peuter de consequenties van zulke acties nog niet volledig kan overzien lijkt me evident en geen punt van discussie.

Lily wil overigens voornamelijk donkerblauwe kleding aan en dingen met dinosaurussen. En één koraal roze shirt, want dan lijkt ze op haar favo flamingo knuffel. Ze heeft laatst van oma een lading peppa pig kleding gekregen en ondanks haar liefde voor peppa, kiest ze de kleding nooit uit. Ook de peppa knuffel ligt sinds moment één in de hoek. En ondanks mijn hippiedippie zelfbeschikkingsgevoelens ben ik daar best blij om. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')