abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200195442
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:10 schreef Molo het volgende:
Morgen 20 eters over de vloer, ongelooflijk veel zin in. Mensen en sociale bijeenkomsten O+ O+ O+
Wel even de QR-code scannen aan de deur hè?
zie email 27 oktober
  zondag 4 juli 2021 @ 01:09:19 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200195685
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 00:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wel even de QR-code scannen aan de deur hè?
Zou kunnen want heb de scanner app gedownload, maar absoluut niet O+

De helft ongeveer is niet gevaccineerd trouwens
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200195696
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 01:09 schreef Molo het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die kan je gewoon apart zetten, natuurlijk :P
  zondag 4 juli 2021 @ 01:11:09 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200195701
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 01:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die kan je gewoon apart zetten, natuurlijk :P
Dat sowieso, in de schuur met die kutjong
pi_200195717
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 01:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat sowieso, in de schuur met die kutjong
Erna wel 10 dagen in quarantaine hè? Al die verdomde virushaarden in huis is een garantie dat het fout gaat. Ofzo.
  zondag 4 juli 2021 @ 01:24:12 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200195747
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 01:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Erna wel 10 dagen in quarantaine hè? Al die verdomde virushaarden in huis is een garantie dat het fout gaat. Ofzo.
Ik heb al 20 pakjes cupnoodles en een waterkoker gekocht voor mijn dochter. Mag ze mooi voorlopig op haar kamer blijven

Voor alles is een oplossing _O_
pi_200195774
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Het lijkt vaak tot een hogere viral load te leiden, en daardoor tot hogere besmettelijkheid. Een hogere viral load kan goed tot een ernstiger verloop leiden, maar daar is nog geen eenduidige data over. Een studie in Schotland duidde daar wel op, maar daar zaten wel wat haken en ogen aan. Dat wilt niet zeggen dat het niet zo is, maar dat het niet onomstotelijk aan de hand van die studie geconcludeerd kan worden. Het is verder ook moeilijk te vergelijken omdat bij golven van eerdere varianten er nog nauwelijks iemand gevaccineerd was, en er nu, mede door de vaccinaties, heel andere leeftijdsgroepen besmet raken.
Dat lijkt me erg stug. Zou betekenen dat de ziekenhuizen in Engeland aan het uitpuilen zijn en dat we in Nederland binnen 2 weken ook een stijging in de ziekenhuizen krijgen (tenslotte een ernstiger verloop maakt het onderscheid tussen jong en oud kleiner).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200195869
quote:
18s.gif Op zondag 4 juli 2021 00:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat een terecht gevoel is en wie ben ik (of jij, anders dan in eigenbelang) om dat hun te ontkennen of dan daarom te willen overtuigen ? Jij noch ik hoeven/gaan hun kinderen geven of die dan opvoeden.

Vaccinatie is sws nooit zonder gevaar; wat ook idd geldt voor ziekte(n) en al het andere dat een mens in het leven kan overkomen. Een arts kan hooguit desgevraagd, een individueel afgestemd medisch advies als risico-inschatting geven.
Uiteindelijk blijft het, wat daarom ook een grondrecht is, een eigen keuze/lot dat nooit mag uitmonden in welk maatschappelijk onderscheid dan ook.
Niets is zonder risico maar wat is het alternatief? Van lockdown naar lockdown? Mensen willen wel van de maatregelen af maar zijn niet bereid daar iets voor te doen, in dit geval een vaccinatie.

Dat je geen kinderen zou kunnen krijgen vanwege een vaccinatie is volkomen ridicuul. Het gevaar alleen is dat op internet er altijd wel artikelen te vinden zijn die jouw denkbeelden bevestigen. Er is nog altijd een grote groep die beweert dat je door vaccinaties autisme krijgt. Absurd gewoon
pi_200195999
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 01:09 schreef Molo het volgende:

[..]

SPOILER
Altijd weer die verdomde jongeren!
zie email 27 oktober
pi_200196001
Vanmiddag kwam ik iemand tegen die ik al een tijd niet had gezien en die gaf spontaan een hand. Voelde echt ongemakkelijk. :') Je maakt wat mee zo op een julidag.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_200196114
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:14 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

heeft wel gewoon gelijk. Maar vooral de media de schuld blijven geven.
Nou, als ene BlackLining en tim020hoorn beweren dat de media aan neutrale berichtgeving doet en uitblinkt in onafhankelijke onderzoeksjournalistiek zal dat vast en zeker zo zijn. Ik ben overtuigd! :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200196188
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 02:03 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Niets is zonder risico maar wat is het alternatief? Van lockdown naar lockdown? Mensen willen wel van de maatregelen af maar zijn niet bereid daar iets voor te doen, in dit geval een vaccinatie.

Dat je geen kinderen zou kunnen krijgen vanwege een vaccinatie is volkomen ridicuul. Het gevaar alleen is dat op internet er altijd wel artikelen te vinden zijn die jouw denkbeelden bevestigen. Er is nog altijd een grote groep die beweert dat je door vaccinaties autisme krijgt. Absurd gewoon
Tuurlijk is het ridicuul, maar die angst bij mensen wegnemen door te zeggen: Als je het niet doet ben je een aso zorgt er niet voor dat die mensen zich er veiliger bij voelen.

Een best flink deel van de mensen die niet gevaccineerd wil worden wil dat (volgens mij) niet omdat ze bang zijn. Die kun je echt wel overtuigen, door op een normale manier met ze te spreken en niet te zeggen dat het aso's zijn als ze het niet doen en bloed aan hun handen hebben.
  zondag 4 juli 2021 @ 08:21:52 #63
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200196291
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 07:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nou, als ene BlackLining en tim020hoorn beweren dat de media aan neutrale berichtgeving doet en uitblinkt in onafhankelijke onderzoeksjournalistiek zal dat vast en zeker zo zijn. Ik ben overtuigd! :')
Ow echt!
Ik zou dat direct geloven!!

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 4 juli 2021 @ 08:22:53 #64
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200196301
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 05:11 schreef nostra het volgende:
Vanmiddag kwam ik iemand tegen die ik al een tijd niet had gezien en die gaf spontaan een hand. Voelde echt ongemakkelijk. :') Je maakt wat mee zo op een julidag.
En begint er direct over te posten op internet!
Je maakt inderdaad wat mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200196334
quote:
En nu heb je er drie?
pi_200196502
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 07:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tuurlijk is het ridicuul, maar die angst bij mensen wegnemen door te zeggen: Als je het niet doet ben je een aso zorgt er niet voor dat die mensen zich er veiliger bij voelen.

Een best flink deel van de mensen die niet gevaccineerd wil worden wil dat (volgens mij) niet omdat ze bang zijn. Die kun je echt wel overtuigen, door op een normale manier met ze te spreken en niet te zeggen dat het aso's zijn als ze het niet doen en bloed aan hun handen hebben.
Mijn ervaring is juist dat die angst blijft wat je ook zegt
  zondag 4 juli 2021 @ 08:56:42 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200196507
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 08:55 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat die angst blijft wat je ook zegt
Dat ligt toch helemaal aan de oorzaak en achtergrond van de angst, welke persoon het betreft en welke ervaringen diegene heeft enzo

Is geen homogene groep

We weten iig zeker dat 'asooooo', 'mietje' roepen niet helpt en ook die domme frikandel vergelijking helpt niet.

Zet een strategie in die wel helpt, zijn zat mensen in Nederland die daar kennis van hebben en dat kunnen bedenken
Laat die hun werk doen
pi_200196512
Zo lekker weekje weer.
Vaccinatie gehad en last van de arm al dagen.

Daarnaast een besmetting op het kinderdagverblijf dus de kleine zou getest moeten worden en in quarantaine, bah.
  zondag 4 juli 2021 @ 08:58:45 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200196521
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 08:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Zo lekker weekje weer.
Vaccinatie gehad en last van de arm al dagen.

Daarnaast een besmetting op het kinderdagverblijf dus de kleine zou getest moeten worden en in quarantaine, bah.
Ben vooral in shock dat jij een kind hebt :D

Sterkte met het gedoe!
pi_200196537
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 07:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het helpt niet als je dan als volksvertegenwoordiger met termen als 'decadent' gaat lopen gooien nee.
  zondag 4 juli 2021 @ 09:02:07 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200196543
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het helpt niet als je dan als volksvertegenwoordiger met termen als 'decadent' gaat lopen gooien nee.
Dat is schofterig idd
pi_200196546
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dit is puur ter polarisatie. Dat is eng..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200196563
quote:
Ik vind dit effect op de psychologie van mensen ook al geweld eigenlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200196566
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 01:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar mag het wel als ze verkleed zijn als anime karakters en elkaar knuffelen?
pi_200196607
quote:

[..]

Nogmaals, kom nou eens met een voorbeeld dat dat niet zo is dan.

Dit is wel heel makkelijk zo hè _O-
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_200196624
quote:
Vorige week al m'n vrienden gewoon weer een stevige hand gegeven en vriendinnen geknuffeld/gezoend. Heel fijn ondanks dat het maar zo'n klein gebaar is. Al die awkward boks- of elleboog-dingen, ik snap het wel hoor, dat is ook een manier om elkaar toch nog fysiek te kunnen begroeten. Maar toch blij om er vanaf te zijn.
  zondag 4 juli 2021 @ 09:19:05 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200196628
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nogmaals, kom nou eens met een voorbeeld dat dat niet zo is dan.

Dit is wel heel makkelijk zo hè _O-
De Kaagdocu, bijvoorbeeld, iets over meegekregen?
pi_200196648
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:55 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)a-coronacontact.html

Jay geen quarantine meer voor mij als ik toch met een geinfecteerde free hug op tomo ofzo lol XD
Jeetje, is er dan een kans dat er geinfecteerden op TomoCon rondlopen? Dan heb ik liever dat ze hem helemaal aflasten, je wilt niet dat de besmettingcijfers omhoogschieten en er in het najaar een nieuwe lockdown komt toch?
  zondag 4 juli 2021 @ 09:30:56 #79
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200196712
quote:
9s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Jeetje, is er dan een kans dat er geinfecteerden op TomoCon rondlopen? Dan heb ik liever dat ze hem helemaal aflasten, je wilt niet dat de besmettingcijfers omhoogschieten en er in het najaar een nieuwe lockdown komt toch?
Sowieso kan je het beste gewoon alle cons afschaffen. Dan is er weer meer ruimte voor events zoals voetbal waar ook niet iedereen staat te freehuggen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200196773
quote:
12s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Sowieso kan je het beste gewoon alle cons afschaffen. Dan is er weer meer ruimte voor events zoals voetbal waar ook niet iedereen staat te freehuggen.
Precies! Relatief gezien is er maar een klein deel van de burgers geinteresseerd in anime events, maar aangezien lichamelijk contact er kennelijk een belangrijk onderdeel van vormt, is het een disproportioneel groot risico dergelijke events toe te staan. Dan heb ik liever dat we ze inwisselen voor evenementen met een lager risicoprofiel waar meer mensen wat aan hebben zoals inderdaad voetbal of de Spakenburgse Dagen, tot minimaal 2023 of 2024 voor de zekerheid.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 10:02:16 #81
5428 crew  miss_sly
pi_200197067
twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 10:14:33 #82
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200197214
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Precies! Relatief gezien is er maar een klein deel van de burgers geinteresseerd in anime events, maar aangezien lichamelijk contact er kennelijk een belangrijk onderdeel van vormt, is het een disproportioneel groot risico dergelijke events toe te staan.
Ik ben een paar keer op dat soort events geweest moet ik bekennen (oa comic con) en ik heb daar eigenlijk vrijwel niemand elkaar zien "huggen". :')

Waren voornamelijk verklede fanboys en fangirls die een beetje ongemakkelijk langs elkaar heen schoven in de drukte, kijkend naar al het speelgoed wat overal te koop lag.
Vooral een hele commerciële aangelegenheid vond ik het...
  zondag 4 juli 2021 @ 10:16:25 #83
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200197235
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200197305
quote:
9s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Er is altijd een kans. Het was overigens sarcasme, als ik in contact kom met iemand die het heeft laat ik me uiteraard gewoon testen, kleine moeite, en als het vaccin dan een keer niet werkt blijf ik gewoon 10 dagen thuis. Achterlijk beleid dit.

Festivals etc door laten gaan snap ik, het is risicobeheersing niet -eliminatie, maar ik zie bij god niet waarom je gevaccineerden vrij zou stellen van quarantine. Het is maar like 3 of 4 dagen geloof ik als je je negatief laat testen toch??

Overigens zou ik het ook wel begrepen hebben als ze nog even tot eind augustus zouden wachten tot iedereen volledig gevaccineerd is met grote evenementen toestaan, maar hey. Kabinet keuze, ik ga er iig gewoon heen met een heleboel vrienden. Maar als ik kabinet was geweest had ik eerst iedereen volledig gevaccineerd... 😱 maar het gaat nu door dus dan ga ik genieten ook net als al die mensen op die Festivals gisteren! Vond het mooi dat zoveel zeiden dat ze iedereen gingen knuffelen net als ik lol, dat was een van de meest gehoorde opmerkingen in artikelen erover XD

En ja natuurlijk als op welk groot event dan ook nu een "aspentje" gebeurd is het "ff enschede bellen", stel je voor dat er één besmette doorglipt bij een van die vele Festivals gisteren of deze maand. Direct paar honderd besmettingen. Of niet, het is natuurlijk wel buiten. Tomo ook meer dan normaal dit jaar, vooral voor de hitte begreep ik. Maar weinig beperkingen verder, wordt leuk 👍

Maar goed, het voordeel is natuurlijk dat bijna iedereen op dit soort events jong en kerngezond is, dus een cluster zou niet tot problemen moeten leiden. Daarom ga ik er met een gerust gevoel heen :)

Ik hoop alleen dat de besmettingscijfers niet te veel ontsporen voor 9 augustus, want tomo is de 7de en 8ste 🤣
#WeesGeenWhales
pi_200197375
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik ben een paar keer op dat soort events geweest moet ik bekennen (oa comic con) en ik heb daar eigenlijk vrijwel niemand elkaar zien "huggen". :')

Waren voornamelijk verklede fanboys en fangirls die een beetje ongemakkelijk langs elkaar heen schoven in de drukte, kijkend naar al het speelgoed wat overal te koop lag.
Vooral een hele commerciële aangelegenheid vond ik het...
Comic con ben ik zelf niet geweest maar van wat ik hoor is het totaal anders. Idd heel commerciëel, vooral een beurs om stuff te kopen.

Op conventies (animecon, abunai, nishicon, tomocon etc) is er wel een hal met leuke spulletjrss, maar draait het veel meer om vrienden maken. Shows, lezingen, workshops, games, disco savonds, karaoke, gezelligheid, etc. Op animecon en abunai zijn in drie dagen honderden verschillende programmaonderdelen.

Commercieel is het juist niet, letterlijk elk anime event in Nederland is een non profit stichting. Allemaal vrijwilligers die het doen naast een fulltime baan. Daarom gaan alle anderen ook niet door, ze vinden het nog te gevaarlijk en doen het volgend jaar, er hangen toch geen banen of wat dan ook vanaf. Alleen tomo gaat moedig voorwaarts. 🤣

Overigens is comic con natuurlijk geen anime event, het is western pop culture, daarom ga ik ook niet (en omdat een koopfestijn me super saai lijkt), dat vind ik minder leuk.
#WeesGeenWhales
  zondag 4 juli 2021 @ 10:32:44 #86
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200197385
vraag me af waar de spuitbus nu staat?
pi_200197474
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Precies! Relatief gezien is er maar een klein deel van de burgers geinteresseerd in anime events, maar aangezien lichamelijk contact er kennelijk een belangrijk onderdeel van vormt, is het een disproportioneel groot risico dergelijke events toe te staan. Dan heb ik liever dat we ze inwisselen voor evenementen met een lager risicoprofiel waar meer mensen wat aan hebben zoals inderdaad voetbal of de Spakenburgse Dagen, tot minimaal 2023 of 2024 voor de zekerheid.
Uhm, een festival wat gisteren doorging had ginormische Borden hangen dat je mag knuffelen weer hier... bij de ingang xD

In zowat elk artikel zeiden bezoekers ook dat ze dat gingen doen. Letterlijk elk artikel ober welk festival gisteren dan ook had een of meerdere mensen die dingen zeiden als "ik ga alle 10.000 mensen hier knuffelen!!!", dus dat is niet alleen een tomo ding.

BTW, ik snap dat je niet serieus bent, maar de ironie is, dat elke conventie behalve tomo vrijwillig zichzelf naar volgend jaar heeft verplaatst omdat ze allemaal non profit zijn met alleen vrijwilligers, geen economische belangen dus, en ze allemaal willen wachten tot de crisis echt voorbij is hier. Dus abunai is nu in februari, animecom rond kerst en half volgend jaar, nishicon heeft nog geen datum, atsusacon in vlaanderen heeft het uitgesteld naar volgend jaar, etc.

Alleen tomo gaat door XD

Maar hey, ik kijk gigantisch uit naar abunai in februari, maar alvast een conventie in augustus zeggen ik en de andere fans geen nee tegen!

Maar ja, ik dacht dus dat free hugs echt een animecon ding was, dat ik een paar tientallen cosplayers free hug in een weekend, maar wat ik gisteren zag tot m'n verbazing gebeurde het op letterlijk al die festivals net zo hard of zelfs nog meer. Plus dat je daar veel dichter op elkaar staat met veel meer mensen XD
#WeesGeenWhales
pi_200197499
Ginormische borden en palaver, ik meet me een totaal nieuwe vocabulaire aan in dit topic.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_200197585
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:43 schreef nostra het volgende:
Ginormische borden en palaver, ik meet me een totaal nieuwe vocabulaire aan in dit topic.
Wat is palaver?

Ik vind de klassieker "duizend bommen en granaten" zelf toch nog leuker 😀
#WeesGeenWhales
pi_200197589
quote:

[..]

goed argument weer. :')
pi_200197595
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 01:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat lijkt me erg stug. Zou betekenen dat de ziekenhuizen in Engeland aan het uitpuilen zijn en dat we in Nederland binnen 2 weken ook een stijging in de ziekenhuizen krijgen (tenslotte een ernstiger verloop maakt het onderscheid tussen jong en oud kleiner).
Verreweg de meeste besmettingen nu in de UK zijn bij mensen in leeftijdsklasse die niet of nauwelijks in het ziekenhuis komen. Bijna tweederde is bij 10-29.ook zijn er veel besmettingen bij mensen die (deels) gevaccineerd zijn en daar voordeel van hebben (niet of nauwelijks symptomen). Mede door dit soort dingen is de ifr van de delta variant nog helemaal niet duidelijk. Als je nu kijkt naar zuidelijk Afrika (Zambia, Namibië bijv), dan lijken er bij de huidige golf toch wel meer doden te vallen dan bij eerdere golven. Maar ik weet niet of ze het testen nu beter op orde hebben. Bij de vorige golf bleken veel, 20%,doden in een mortuarium achteraf wel besmet te zijn. Ook bleken de meeste wel covid symptomen te hebben gehad, maar veel overleden voordat ze überhaupt in het ziekenhuis kwamen.
pi_200197625
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben wel door dat het aantal besmettingen minder belangrijk wordt, maar de media blijft er vooralsnog behoorlijk op focussen, zeker in het buitenland (kijk naar berichtgeving over UK).
Dit. Ik zie en hoor het ook om me heen. Een hoop vrienden en familie hebben zich anderhalf jaar gehouden aan de maatregelen. Sinds een week starten mijn vriendclubjes weer op, voor het eerst sinds maart 2020. Ik geloof niet dat iemand nog maar van plan is om terug te gaan naar de maatregelen. Tenzij de ziekenhuizen vol gaan lopen, maar ik zie dat de komende maanden echt niet gebeuren.

Ik erger me intussen enorm aan het 'de besmettingscijfers lopen op' in berichtgeving. Ja èn? Wat wil je daar mee zeggen of bereiken?
pi_200197641
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:49 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat is palaver?
Blijkbaar iets als offtopic gekwets, het staat in het rood onderaan het topic.
pi_200197645
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:19 schreef Molo het volgende:

[..]

De Kaagdocu, bijvoorbeeld, iets over meegekregen?
dat was toch geen nieuwsitem maar een docu? Totaal iets anders dan een nieuwsitem dus.
  zondag 4 juli 2021 @ 10:56:52 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200197665
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:52 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Dit. Ik zie en hoor het ook om me heen. Een hoop vrienden en familie hebben zich anderhalf jaar gehouden aan de maatregelen. Sinds een week starten mijn vriendclubjes weer op, voor het eerst sinds maart 2020. Ik geloof niet dat iemand nog maar van plan is om terug te gaan naar de maatregelen. Tenzij de ziekenhuizen vol gaan lopen, maar ik zie dat de komende maanden echt niet gebeuren.

Ik erger me intussen enorm aan het 'de besmettingscijfers lopen op' in berichtgeving. Ja èn? Wat wil je daar mee zeggen of bereiken?
Het zijn niet eens besmettingen per se, maar positieve testen. Nogal wiedes ook aangezien nu elke week vele jongeren zich laten testen voor TvT: uitgerekend de niet (volledig) gevaccineerde groep met verreweg de meeste sociale contacten.
pi_200197672
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:52 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik denk dat de meesten er wel zo over denken hoor. Ik ook. Al zijn er 10.000 besmettingen per dag, zolang die ziekenhuizen leeg blijven en de overige druk op de gezondheidszorg beperkt blijft is er niks aan de hand en hoef je ook geen maatregelen te nemen.

Meer besmettingen levert wel een grotere kans op eventuele herinstroom naar de ziekenhuizen en dat maakt het in mijn ogen wel relevant.
pi_200197736
quote:

[..]

Dit lijkt me een discussie zonder einde. Je leest vaak wat je wil lezen en dat geldt voor beide kanten. Aan de ene kant is er m.i. van kwade opzet geen sprake. Anderzijds is het tamelijk naief te denken dat de media objectiviteit als grootste goed ziet. Het zijn commerciele instellingen met winstbejag dus de clicks gaan boven alles.
Ik denk zelf dat het brengen van nieuws met suggestieve titels en een melodramatisch tintje het beste 'werkt' in deze crisistijden. Zolang experts en de politiek hier boven staan vind ik het allemaal prima en lullen ze maar een eind weg.
I'll give you something to do
  zondag 4 juli 2021 @ 11:16:10 #98
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200197895
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zijn niet eens besmettingen per se, maar positieve testen. Nogal wiedes ook aangezien nu elke week vele jongeren zich laten testen voor TvT: uitgerekend de niet (volledig) gevaccineerde groep met verreweg de meeste sociale contacten.
wat gebeurt er met de jongeren, die positief testen?
pi_200197911
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Quarantaine en uitzieken
No I don't want fiber in my soda. I don't want protein in my waffles. Stop adding random shit to perfectly good food.
  zondag 4 juli 2021 @ 11:18:06 #100
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200197923
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hopelijk gaan die in quarantaine.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')