Bij de Aldi is de kaasfondue meer een seizoensproduct geloof ik. Dus in de winter verkrijgbaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:19 schreef Kanaroe het volgende:
De kaasfondue van de Aldi ken ik niet, helaas.
Mijn groenteboer heeft 'Chalet' kaasfondue, maar dat is ook van Emmi (heel veel prefab kaasfondue is van dat merk), maar die 'Chalet' is lekker zacht en niet zo alcoholisch van smaak.
Ah, ook wel logisch denk ik. Smakelijk thee-en!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Bij de Aldi is de kaasfondue meer een seizoensproduct geloof ik. Dus in de winter verkrijgbaar.
Thee nu.
Wow die steak ziet er heel goed uit! En meer dan genoeg sausquote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:39 schreef anndb het volgende:
Steppegras weer met steak met provencaalse saus.
[ afbeelding ]
Daarna magnum almond en net nog wat bugels met danish chef.
Oehquote:
Vond je het lekker?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:59 schreef drakin het volgende:
Vlammetjes en iets wat een enorme bitterbal lijkt maar een eierbal schijnt te zijn.
Ik was bij een vriendin in Drenthe en we bestelden bij de lokale snacktent. ik vond ze vroegah al lekker, maar het echte pittige van vroegah is wel een stuk minder.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 22:18 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Oeh![]()
![]()
Daar heb ik gisteren nog een doosje van soldaat gemaakt.
Ik doe ze alleen niet meer in de frituur, maar onder de contactgrill
Het was gewoon een kroket waar een ei in gedouwd was, en kroket is lekker!quote:
Welke die snacktent heeft, weet ik niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 22:50 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik was bij een vriendin in Drenthe en we bestelden bij de lokale snacktent. ik vond ze vroegah al lekker, maar het echte pittige van vroegah is wel een stuk minder.
Komkommer, altijd heerlijk.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Bami met bakkeljauw en komkommer in zoetzuur straks
Had je er een lekker sausje bij?quote:Op zondag 4 juli 2021 23:05 schreef Lavenderr het volgende:
Vandaag het lekkerste varkenshaasje ooit gegeten.
Gotjee. Het mag weerquote:Op zondag 4 juli 2021 23:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Volgens mij heb ik het hele restaurant gegeten vanavond![]()
Die namaak-hamburger was geen succes btw., ik wijt het aan de sojabonensmaak.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:16 schreef Kanaroe het volgende:
Gemengde noten met port salut![]()
Vanavond een broodje hamburger. Heb de Garden Gourmet vegaburger gekocht, ben benieuwd.
Ben in de regel geen fan van vleesvervangers die op vlees zouden moeten lijken.
Ik doe er wèl een plakje uitgebakken spek op
Ik ben zelf ook geen liefhebber van die gemalen bonen prut waar je de volle vleesprijs voor moet neerleggen. Falafel is tot daar aan toe, maar die vleesvervangers:quote:Op maandag 5 juli 2021 08:08 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die namaak-hamburger was geen succes btw., ik wijt het aan de sojabonensmaak.
Ja alleen jammer dat het me vannacht wakker heeft gehoudenquote:
Ja, een champignonsaus;)quote:Op maandag 5 juli 2021 08:04 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Had je er een lekker sausje bij?
Dat klinkt goed zeg, veel kokkerelplezier gewenst en smakelijk alvast!quote:Op maandag 5 juli 2021 14:43 schreef golfer het volgende:
Vanavond maar weer eens een keertje de paellapan gebuiken en de Paella van Gordon maken, met als extra toevoeging van mijzeld grote gebakken gamba's.
Volgens mij is dat ook prima te doen, hazelnoten kunnen ook. Mijn pesto, met (superdure) pijnboompitten was superlekker iig, had het nooit zelfgemaakt...quote:Op maandag 5 juli 2021 17:28 schreef Easy-Rider het volgende:
ga ook voor de verse pesto ik heb alleen cashewnoten gehaald ipv pijnboompitjes, dacht dat dat erbij moest, maja zal ook wel lekker worden
Klopt net als de rookworsten (die lekkerder zijn als de HEMA)quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Bij de Aldi is de kaasfondue meer een seizoensproduct geloof ik. Dus in de winter verkrijgbaar.
Thee nu.
En dat zag er zo uitquote:Op maandag 5 juli 2021 14:43 schreef golfer het volgende:
Vanavond maar weer eens een keertje de paellapan gebuiken en de Paella van Gordon maken, met als extra toevoeging van mijzeld grote gebakken gamba's.
Jummmquote:Op maandag 5 juli 2021 18:48 schreef Blues het volgende:
[..]
En dat zag er zo uit
[ afbeelding ]
En was![]()
Awwquote:Op maandag 5 juli 2021 20:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Ontbijt begon goed vanochtend om 9.00 met een quarterpounder
Lunch maiswafels met rosbief.
Middag hazelnootschuimgebak want jarig
Avondeten was kaasfondue
Jeroen zat al helemaal klaar ervoor
[ link | afbeelding ]
Felies!quote:Op maandag 5 juli 2021 20:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Avondeten was kaasfondue
[ link | afbeelding ]
Gefeliciteerd! Jeroentje, lieffffquote:Op maandag 5 juli 2021 20:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Avondeten was kaasfondue
[ link | afbeelding ]
Hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehadquote:Op maandag 5 juli 2021 20:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Avondeten was kaasfondue
[ link | afbeelding ]
Nog van harte gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 6 juli 2021 11:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Dank allen voor de felicitaties
Vanochtend vroeg 2 maiswafels salami. Net een volkoren meerzaden. cracker met roasted pork.
Overal thee bij natuurlijk.
Zo een cappuccino met een stukje hazelnootschuimgebak
O boyquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:40 schreef sigme het volgende:
Ontbijt was standaard fruitontbijt (fruit kwark pitten noten zaden etc)
[ afbeelding ]
Maar dan met de taybesDat is voor ons een nieuw struikje, en het produceert dit jaar twee bessen. Voor ieder een
![]()
Omdat we een beetje laat warm aten, tussen de middag een salade:
[ afbeelding ]
En het avondeten, om 5u
[ afbeelding ]
Ovenrisotto met kabeljauw, andijvie, olijven en blauwe kaas
[ afbeelding ]
Mascarpone met vlierbessenjam en Duitse advocaat toe
lekkerquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:40 schreef sigme het volgende:
Ontbijt was standaard fruitontbijt (fruit kwark pitten noten zaden etc)
[ afbeelding ]
Maar dan met de taybesDat is voor ons een nieuw struikje, en het produceert dit jaar twee bessen. Voor ieder een
![]()
Omdat we een beetje laat warm aten, tussen de middag een salade:
[ afbeelding ]
En het avondeten, om 5u
[ afbeelding ]
Ovenrisotto met kabeljauw, andijvie, olijven en blauwe kaas
[ afbeelding ]
Mascarpone met vlierbessenjam en Duitse advocaat toe
Ik ga ook morgen naar een grote Aziatische superquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:20 schreef Tiswattuttis het volgende:
Bami met wat groen. Vandaag verder soeppie en brood met pindakaas en vleessalade en een appel.
Morgen ff naar de Chinese supermarkt,lekker wat sambal etc en garnalen halen.
Jaa! Zo leuk rondlopen altijd. Vind sommige dingen wel heel duur voor wat het is maar die koop ik dan nietquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:33 schreef Tiswattuttis het volgende:
@:ff heerlijk hè? Shoppen bij de Aziatische super! Er is zoveel voor een goede prijs en lekkkkkerrrrr! Geniet ervan morgen
Zo, dat ziet er lekker uit. Succes met de bereiding en smakelijk alvast!quote:Op donderdag 8 juli 2021 09:58 schreef Kreator het volgende:
Ik ga vanavond karadjordjeva snicla bereiden. (gevulde schnitzel met roomkaas, ham, kaas en dan gefrituurd).
[ afbeelding ]
Veel werk, maar goddelijk. Beste Schnitzel ooit.
Zou je zoiets ook in de airfryer kunnen maken? Heb geen frituurquote:Op donderdag 8 juli 2021 09:58 schreef Kreator het volgende:
Ik ga vanavond karadjordjeva snicla bereiden. (gevulde schnitzel met roomkaas, ham, kaas en dan gefrituurd).
[ afbeelding ]
Veel werk, maar goddelijk. Beste Schnitzel ooit.
Lekker!quote:
met wat marineer je ze?quote:Op donderdag 8 juli 2021 14:49 schreef Kanaroe het volgende:
Ga zo speklapjes in reepjes snijden en marineren. Later bakken tot ze lekker sticky & spicy zijn.
Vanavond eten met witte rijst en gewokte prei met sugarsnaps.
Taugé vergeten te kopen, balen.
Ik ook niet, maar dan vul ik gewoon een pan met olie.quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zou je zoiets ook in de airfryer kunnen maken? Heb geen frituur
'k Heb geen recept, maar er gaat sws knoflook, verse gember en zoete ketjap in.quote:Op donderdag 8 juli 2021 14:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
met wat marineer je ze?![]()
Wij hebben vnv restje stamppot andijvie met spekjes en een bal gehakt
klinkt lekker! Even onthoudenquote:Op donderdag 8 juli 2021 15:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
'k Heb geen recept, maar er gaat sws knoflook, verse gember en zoete ketjap in.
Beetje vijfkruidenpoeder, gembersiroop, sojasaus en honing. Een rood chilipepertje of anders gedroogde chilivlokken.
Zoiets ongeveer!
Spannond! Smakelijk (hopelijk)quote:Op donderdag 8 juli 2021 17:59 schreef maily het volgende:
Er wordt voor mij gekookt 😍
Verrassing vooralsnog.
Stamppot met spekjes en kittens, mjam!quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:32 schreef maily het volgende:
[..]
Ben net thuis; had andijviestamppot met spekjes op schoot. En twee kittens
Nee, mijn zoon is het nieuwe personeel van de kittens. En hij had voor mij gekookt.quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:34 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Stamppot met spekjes en kittens, mjam!
Of zijn die poesies nieuwe inwoners?
Mooi!quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:36 schreef maily het volgende:
[..]
Nee, mijn zoon is het nieuwe personeel van de kittens. En hij had voor mij gekookt.![]()
Lekker marinerenquote:Op vrijdag 9 juli 2021 18:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Kipfilet gemarineerd in knoflook, ketjap, sambal etc met salade en frietjes.
Ziet er fijn uit! Hoe heb je de saté gemarineerd?quote:Op zondag 11 juli 2021 15:32 schreef mascara-klodder het volgende:
Lekker in de keuken bezig geweest bij mijn ouders.
Eet alleen zelf niet mee
30 sateetjes, sashlick van varkenshaas inc vetspeken ik maak zo nog gamba-spiezen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Altijd lekker lasagna. Gister gerookte spareribs en patat. Makkelijk en lekkerquote:Op zondag 11 juli 2021 18:28 schreef golfer het volgende:
Lasagne Bolognese gemaakt volgens dit recept.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ketjap, knoflook, sjalot, gember, chili-peper, sambal knoflook van de toko, arachide-olie.quote:Op zondag 11 juli 2021 15:55 schreef Moass het volgende:
[..]
Ziet er fijn uit! Hoe heb je de saté gemarineerd?
Klopt! Jij ook smakelijkquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:42 schreef Karzai het volgende:
Het is geven en nemen, smakelijk eten![]()
ik heb een tomatensoepje, en bak een stokbroodje, doe er boursin en gerookte kip op
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:29 schreef golfer het volgende:
Straks: gebakken schol met een gadogado-salade.
Lekker hoor. Wat had je?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:40 schreef Kanaroe het volgende:
Wegens gebrek aan energie & inspiratie vanavond maar iets bestellen bij de lokale cafetaria.
Niet mijn favoriete voedsel, maar mijn man en zoon kunnen dit vast waarderen
Ik had liever pasta bolognese gehad.....!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker hoor. Wat had je?
Ik had vanavond pasta bolognese. Donderdag nog een keer.
Volgende keer voor jezelf maken!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:19 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik had liever pasta bolognese gehad.....!
Ik had een broodje hamburger met bacon en kaas en een paar crunchy kippenvleugeltjes.
Klinkt wel lekker hoor. Hoewel kipvleugels (of halve kip) van een snackbar zou ik niet gauw nemen/durven.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 20:19 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik had liever pasta bolognese gehad.....!
Ik had een broodje hamburger met bacon en kaas en een paar crunchy kippenvleugeltjes.
Waren van die soortement 'kfc'-vleugels jeweetwel.quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt wel lekker hoor. Hoewel kipvleugels (of halve kip) van een snackbar zou ik niet gauw nemen/durven.
Oh ik hou van hotwings van KFC dus niks mis mee danquote:Op woensdag 14 juli 2021 18:32 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Waren van die soortement 'kfc'-vleugels jeweetwel.
Oh heerlijk!quote:
ik heb het nooit gegeten, kant en klaar gekocht. Leek mij wel lekker. doe er nog wat extra parmezaanse kaas opquote:Op donderdag 15 juli 2021 16:28 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oh heerlijk!
Hier straks een frisse koolsla van spitskool en winterwortel, gepaneerde schnitzels en frietjes.
Kant en klaar heb ik het nog nooit gegeten, wel ooit zelf gemaakt, maar gezin vond het 'niet zo lekker'.quote:Op donderdag 15 juli 2021 16:30 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik heb het nooit gegeten, kant en klaar gekocht. Leek mij wel lekker. doe er nog wat extra parmezaanse kaas op
post wel een fotootje vanavond
Wel best duur toch.....denk ik (ik heb geen idee eigenlijk, ben niet zo prijsbewust)quote:Op donderdag 15 juli 2021 17:12 schreef Karzai het volgende:
De ingredienten zien er gezond uit
[ afbeelding ]
Wel maar maar 2% harde kaas, daar kan iets bij
[ afbeelding ]
40 minuten in de oven op 140 graden zonder voorverwarmen
Erg lekker!, voor herhaling vatbaar, te verkrijgen bij de AH versafdeling voor 7 euro
[ afbeelding ]
Voor een persoon valt het mee, niet voor vier dan loont het om vers te makenquote:Op donderdag 15 juli 2021 18:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wel best duur toch.....denk ik (ik heb geen idee eigenlijk, ben niet zo prijsbewust)
Maar mooi dat het lekker was!
Dat is waar (behalve als ze het niet opeten).quote:Op donderdag 15 juli 2021 18:14 schreef Karzai het volgende:
[..]
Voor een persoon valt het mee, niet voor vier dan loont het om vers te maken
Welkom terugquote:Op donderdag 15 juli 2021 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Hoi. Ik ben een tijd weg geweest. Heb een moeilijke tijd gehad, nu gaat het beter. Moet nog hier een boekbespreking inleveren en wil de draad weer oppakken op CUL.
Even bijpraten: de dagen dat ik vlees eet, bereid ik vlees in de slowcooker. Alleen kruiden en dan hop er in en de hele dag laten sudderen, geen toegevoegde olie, boter of water. Geen omkijken naar en ik kan gewoon lekker werken. Het resultaat is fantastisch. Vandaag was het zuurkoolstamppot met karbonade (dat laatste enkel in de slowcooker gedaan. Ongeveer zeven uur erin, bot kon je er gewoon glad uitvissen. Vlees viel uit elkaar en er bleef zelfs jus over voor de zuurkool. Het vlees kun je na zeven uur slowcooker vergelijken met pulled meat, allen uit de slowcooker is het nog een beetje een geheel, als je voorzichtig bent).
Gesmuld.
Gefeliciteerd en proost!quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:45 schreef Prego het volgende:
Welkom terug Sigaartje!
4 kazen pizza met veeeeeel te veeeeel kaas op een niet goede manier. Veel te zwaar, ik heb 3 punten op en de rest is voor morgen.
Nu een glas (lees: de hele fles) champagne om m’n nieuwe baan te vieren
Fijn dat je terug bent, manquote:Op donderdag 15 juli 2021 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Hoi. Ik ben een tijd weg geweest. Heb een moeilijke tijd gehad, nu gaat het beter. Moet nog hier een boekbespreking inleveren en wil de draad weer oppakken op CUL.
Even bijpraten: de dagen dat ik vlees eet, bereid ik vlees in de slowcooker. Alleen kruiden en dan hop er in en de hele dag laten sudderen, geen toegevoegde olie, boter of water. Geen omkijken naar en ik kan gewoon lekker werken. Het resultaat is fantastisch. Vandaag was het zuurkoolstamppot met karbonade (dat laatste enkel in de slowcooker gedaan. Ongeveer zeven uur erin, bot kon je er gewoon glad uitvissen. Vlees viel uit elkaar en er bleef zelfs jus over voor de zuurkool. Het vlees kun je na zeven uur slowcooker vergelijken met pulled meat, allen uit de slowcooker is het nog een beetje een geheel, als je voorzichtig bent).
Gesmuld.
Ziet er lekker uit maar vind 7 euro te duur voor een 1ps k&k-maaltijd.quote:Op donderdag 15 juli 2021 17:12 schreef Karzai het volgende:
De ingredienten zien er gezond uit
[ afbeelding ]
Wel maar maar 2% harde kaas, daar kan iets bij
[ afbeelding ]
40 minuten in de oven op 140 graden zonder voorverwarmen
Erg lekker!, voor herhaling vatbaar, te verkrijgen bij de AH versafdeling voor 7 euro
[ afbeelding ]
Lekker, uit eten! Enjoyquote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Gisteren zelfgemaakte broodje hamburger en ovenfriet.
Nu een bolletje kaas en krentenbol kaas.<Vanavond uit eten bij v.d. Valk
Goed weekend!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:47 schreef Karzai het volgende:
Hamburgers![]()
ik ga kipsate maken, zoetzure komkommer en ovenpatat erbij
Eerst een biertjeweekend
Iets leuks doen, ja! Lekker eten, geen idee nog. Komt goedquote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:12 schreef Karzai het volgende:
[..]
Dankje jij ook het wordt heerlijk weer, ga je iets leuks doen of iets lekkers eten?
Dat ziet er lekker en gezond uitquote:Op zaterdag 17 juli 2021 12:27 schreef mascara-klodder het volgende:
Salade van courgette-spaghetti, tonijn, schapenfeta, komkommer, rode ui, kappertjes en dressing
[ link | afbeelding ]
Heerlijkquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:45 schreef golfer het volgende:
Nu: toastje met filet americain.
Vanavond stoken we de BBQ maar weer eens op met o.a. gemarineerde bavette, biefstukspiezen, runderworsten, buikspek, hamburger, maiskolven, witte asperges omringt met beenham en kruidenboter, aubergine en grote gamba's.
Zo, das veul! Wel lekker zeg!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:45 schreef golfer het volgende:
Nu: toastje met filet americain.
Vanavond stoken we de BBQ maar weer eens op met o.a. gemarineerde bavette, biefstukspiezen, runderworsten, buikspek, hamburger, maiskolven, witte asperges omringt met beenham en kruidenboter, aubergine en grote gamba's.
Ziet er lekker uit zeg!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Varkenshaas met zelfgemaakte rode wijnsausNu wil ik nooit meer kant&klaar
Salade met aardbeien, druifjes en brie met crema di balsamico
[ link | afbeelding ]foto upload site
Lekker met z'n tweetjes van genoten.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:51 schreef FutureFairytale het volgende:
HeerlijkVisite of met z'n 2 genieten van al het lekkers?
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:27 schreef Blues het volgende:
BBQ!
bavette/buikspek/aubergine/garnalen/maiskolf/asperges met kruidenboter in beenham/runderworstjes/maisbrood met kruidenboter
[ link | afbeelding ]
Die is lekker !quote:
applaus, ziet er slick uit gekquote:Op zondag 18 juli 2021 17:53 schreef Karzai het volgende:
Heerlijkheden allemaal![]()
Ik heb een black angus bavette, salade erbij van sugarsnaps, rode peper en rode ui
dressing van ketjap manis, vissaus, limoensap en knoflook
[ afbeelding ]
Mooi weekendquote:Op zondag 18 juli 2021 15:41 schreef anndb het volgende:
Vanmiddag als lunch vooraf kaas/garnaal kroket (gedeeld)
Daarna voor mij een ossenhaas met bearnaise saus (dubbele portie saus) en frietjes.
[ afbeelding ]
Vanavond mosselen met brood en sausjes.
Gisteren
Steak tartaar
[ afbeelding ]
en daarna heilbot met frietjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker met die pepertjesquote:Op zondag 18 juli 2021 17:53 schreef Karzai het volgende:
Heerlijkheden allemaal![]()
Ik heb een black angus bavette, salade erbij van sugarsnaps, rode peper en rode ui
dressing van ketjap manis, vissaus, limoensap en knoflook
[ afbeelding ]
Goede dag voor terrasjes! Chineesje als toetquote:Op zondag 18 juli 2021 18:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mooi weekendLekkere truffelmayo bij de friet en genoeg saus bij je vlees vanmiddag
Ik had ook terrasdag. Na ontbijt thuis lemon cheesecake met thee op terras, boerenomelet (spek/kaas/groenten) op ander terras, fruitsalade onderweg, ijsje op 3e terras.
Zojuist Chinees besteld voor vanavond.
Cha Siu, Tjap Tjoi met kip en Tie Pan Ossenhaas met bami en nasi.
Met pasata, puree of tomaten uit blik?quote:Op zondag 18 juli 2021 19:08 schreef Ole het volgende:
huisgenoot heeft lekker pasta met tomatensaus gemaakt
geraspte grana padano erover.
gezeefde tomaten uit een pakje..quote:Op zondag 18 juli 2021 21:02 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Met pasata, puree of tomaten uit blik?
Sorry.
Discussie uit een ander topic.
ah huismerk.. dat heet dan gewoon gezeefde tomatenquote:
Zelfde verschilquote:Op zondag 18 juli 2021 21:09 schreef Ole het volgende:
[..]
ah huismerk.. dat heet dan gewoon gezeefde tomaten
maar mag het of niet? huisgenoot is erg trots dat hij origineel recept gebruikt. Zelf hollandse tomaten pellen geeft minder smaakquote:
Ik ben niet zo'n kooksnob die gaat zeggen hoe je iets zou moeten koken.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:18 schreef Ole het volgende:
[..]
maar mag het of niet? huisgenoot is erg trots dat hij origineel recept gebruikt. Zelf hollandse tomaten pellen geeft minder smaak
Ooh allemaal lekkere dingenquote:Op woensdag 21 juli 2021 07:54 schreef Karzai het volgende:
Bbq was geslaagd gister, lamsgehaktballetjes op een satestokje, hamburgers, kippendij
sla, aardappelsalade, broodjes, knoflook en salsasaus
De merguezworstjes bleven over, die mocht ik mee naar huis nemen en eet ik vanavond op![]()
ontbijt is vandaag koffie en water, kwark met aardbeien en een boterham met pittige kipsalade
Heb je de vegaburger weleens geprobeerd?quote:Op woensdag 21 juli 2021 12:24 schreef -Sigaartje het volgende:
Vanavond mijn favoriete voedsel. Hamburger met patat. Heb ik al heel lang niet gegeten omdat ik al wat ouder ben en graag nog ouder wil worden. Maar af en toe….
Oh ja hoor, van Garden gourmet eet ik regelmatig. Maar ja, het echte is toch het ultieme genot, Dat eet ik af en toe, misschien is het ook denken aan vroeger. Eet nu veel minder vlees. Op dit moment denk ik dat ik iets minder dan 20 jaar nog te leven heb (niks aan de hand, gewoon ouderdom, en ik ben nog supergezond, fit als een hoentje), maar ik wil geen lang ziekbed als ik oud ben. Dus daar hou ik rekening mee. Ik heb heel veel stress gehad de afgelopen tijd, overwerkt, ging niet goed. Nu ben ik herstellende en ik wil het graag gezond houden.quote:Op woensdag 21 juli 2021 12:28 schreef Karzai het volgende:
[..]
Heb je de vegaburger weleens geprobeerd?
Geniet lekker van je burgertjequote:Op woensdag 21 juli 2021 12:49 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Oh ja hoor, van Garden gourmet eet ik regelmatig. Maar ja, het echte is toch het ultieme genot, Dat eet ik af en toe, misschien is het ook denken aan vroeger. Eet nu veel minder vlees. Op dit moment denk ik dat ik iets minder dan 20 jaar nog te leven heb (niks aan de hand, gewoon ouderdom, en ik ben nog supergezond, fit als een hoentje), maar ik wil geen lang ziekbed als ik oud ben. Dus daar hou ik rekening mee. Ik heb heel veel stress gehad de afgelopen tijd, overwerkt, ging niet goed. Nu ben ik herstellende en ik wil het graag gezond houden.
Leuk! Ben benieuwd wat je allemaal op je burger gooit.quote:
Lekker aardappeltjequote:Op woensdag 21 juli 2021 17:44 schreef Soury het volgende:
Opperdoezer rondjes weer gehad via mijn moeder. Via een boer die ze kent. Ik weet nog niet met wat
Schaam schaam, bijna niets eigenlijk. Wat chilivlokken, beetje bbq-saus en wat mayo.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Leuk! Ben benieuwd wat je allemaal op je burger gooit.
Kaal maar ziet er wel lekker uit!quote:Op woensdag 21 juli 2021 21:56 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Schaam schaam, bijna niets eigenlijk. Wat chilivlokken, beetje bbq-saus en wat mayo.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 juli 2021 21:56 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Schaam schaam, bijna niets eigenlijk. Wat chilivlokken, beetje bbq-saus en wat mayo.
[ afbeelding ]
pasta met sperziebonen is nieuw voor mij, laat maar weten of het lekker wasquote:Op donderdag 22 juli 2021 15:50 schreef Kanaroe het volgende:
Ik ga dit maken https://uitpaulineskeuken.nl/recept/pasta-met-sperziebonen
Met een stukje warmgerookte zalm erbij
Bonen voor een deel uit eigen tuin
Het was bijzonder smakelijk. Met name door de knoflook-/rode peper-/ansjovisboter, die goed opgenomen werd door de pasta. Boontjes met een bite, nog wat groene aspergetips toegevoegd en een paar flakes warmgerookte zalm als toppingquote:Op donderdag 22 juli 2021 15:57 schreef Karzai het volgende:
[..]
pasta met sperziebonen is nieuw voor mij, laat maar weten of het lekker was
Klinkt goed!quote:Op donderdag 22 juli 2021 18:26 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Het was bijzonder smakelijk. Met name door de knoflook-/rode peper-/ansjovisboter, die goed opgenomen werd door de pasta. Boontjes met een bite, nog wat groene aspergetips toegevoegd en een paar flakes warmgerookte zalm als topping
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:23 schreef Karzai het volgende:
karbonaadjes in de marinade gelegd voor vanavond, ovenpatat olijven en fetakaas erbij
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:24 schreef Karzai het volgende:
Leftover bbq van twee dagen geleden![]()
[ afbeelding ]
Ooh fijne bbq! Is dat links aardappelsalade of blauwe kaas?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:24 schreef Karzai het volgende:
Leftover bbq van twee dagen geleden![]()
[ afbeelding ]
aardappelsaladequote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ooh fijne bbq! Is dat links aardappelsalade of blauwe kaas?
Ik eet vanavond afhankelijk van mijn Lidl tgtg box
Ik ken het al heel lang en kwam er vandaag achter dat er Hongaren hier op de markt het maken.quote:
Dat is iets wat ze boven de open haard bakken?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:18 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik ken het al heel lang en kwam er vandaag achter dat er Hongaren hier op de markt het maken.
Alleen noemen zij het weer schoorsteenkoek. Het is dus iets Hongaars en ja ik was zo blij dat ik het vond dat ik het even op de foto vastlegde:
[ afbeelding ]
Ik had er ook nog op gegoogeld vanmorgen voor ik naar de markt ging: https://www.culy.nl/recep(...)e-schoorsteen-cakes/quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:20 schreef Karzai het volgende:
[..]
Dat is iets wat ze boven de open haard bakken?
Zo wat lekkerquote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:24 schreef drakin het volgende:
Hier op de markt deden ze het in een soort rechtopstaand oventje waarin houten rollen draaiden, de houten rol wikkelen ze het deeg omheen en dan bakt het brood in 3 minuten, daarna zoetigheid naar smaak, ik koos kaneel, maar ook walnoot, chocola of framboos kan je kiezen.
Ze schuiven het zo vanaf de houten rol in een zakje om mee te nemen en warm is het het lekkerst om op te eten.
Ik kende het van festivals waar vaak een standhouder het boven kolen bakt, die zijn ook heel lekker maar zitten niet in de buurt
Heel bijzondere bereidingswijze! Ben geen zoetekauw, maar dit lijkt me leuk om eens te eten.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:24 schreef drakin het volgende:
Hier op de markt deden ze het in een soort rechtopstaand oventje waarin houten rollen draaiden, de houten rol wikkelen ze het deeg omheen en dan bakt het brood in 3 minuten, daarna zoetigheid naar smaak, ik koos kaneel, maar ook walnoot, chocola of framboos kan je kiezen.
Ze schuiven het zo vanaf de houten rol in een zakje om mee te nemen en warm is het het lekkerst om op te eten.
Ik kende het van festivals waar vaak een standhouder het boven kolen bakt, die zijn ook heel lekker maar zitten niet in de buurt
Ik denk als je de suiker uit het recept weglaat en maanzaad, walnoten of sesamzaad erop doet je er een hartige variant van kan makenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:02 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heel bijzondere bereidingswijze! Ben geen zoetekauw, maar dit lijkt me leuk om eens te eten.
quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik denk als je de suiker uit het recept weglaat en maanzaad, walnoten of sesamzaad erop doet je er een hartige variant van kan maken
Ja, dat denk ik ook. Maar dat proces van het bakken meemaken lijkt me ook zo leukquote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik denk als je de suiker uit het recept weglaat en maanzaad, walnoten of sesamzaad erop doet je er een hartige variant van kan maken
Passendale! Zo lekker, proost.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:13 schreef Karzai het volgende:
kaas en worst voor bij mijn bier
[ afbeelding ]
https://www.culy.nl/recep(...)e-schoorsteen-cakes/quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:51 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat denk ik ook. Maar dat proces van het bakken meemaken lijkt me ook zo leuk![]()
Nooit zoiets gezien of überhaupt van gehoord.
Succes daarmee! Ik heb me inmiddels verdiept in de "chimneycake" en de andere namen die het heeft.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:41 schreef drakin het volgende:
[..]
https://www.culy.nl/recep(...)e-schoorsteen-cakes/
Hier had ik en recept gevonden, ik zou er ook een beetje zout door doen trouwens.
Deze ga ik zelf ook proberen te maken, kan ook op een deegroller las ik hier
Hoe was het? Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:41 schreef Prego het volgende:
Morbier![]()
Vanavond gaan we uiteten bij een Algerijn die gepassionneerd is door de Franse keuken en wijnen. Ik ben benieuwd, er is keuze uit vlees, vis en vegtarisch en alles klinkt lekker dus kiezen wordt lastig![]()
Yes at vanavond geroerbakte spinazie met knoflook, ui, habanero, pijnboompitten en boursin met pasta.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:37 schreef Karzai het volgende:
[..]
aardappelsalade![]()
Spannend zit altijd wel iets lekkers in zo'n box![]()
Verslagje in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #29 ???quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:41 schreef Prego het volgende:
Vanavond gaan we uiteten bij een Algerijn die gepassionneerd is door de Franse keuken en wijnen. Ik ben benieuwd, er is keuze uit vlees, vis en vegtarisch en alles klinkt lekker dus kiezen wordt lastig![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |