abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:37:53 #1
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_200184246
Heb jij ook buren waar je je enorm aan ergert? Hebben ze regelmatig van die luidruchtige feestjes inclusief buitenbarbecue waar bij ze hun hele vriendengroep uitnodigen en dan de hele avond/nacht buiten zitten? Hebben ze de muziekinstallatie of tv altijd veel te hard aanstaan? Hebben ze constant ruzie waarbij ze slaan met de deuren en lopen te schreeuwen en te vloeken?
Lopen ze 's nacht door hun huis te spoken en op de muren te bonken? Gooien ze afvalzakken of etenswaren vanaf hun balkon naar beneden? Doen ze dingen die het daglicht niet kunnen verdragen? Of hebben ze andere nare eigenschappen/gewoontes? Deel dan je ergernissen en frustraties hier, of geef anderen met zulke buren tips om deze problemen op te lossen.
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:44:41 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_200184334
Vaak luidruchtige feestjes, klussen en harde muziek, maar waarom zou ik me daaraan ergeren?

Boomer mentaliteit die mensen niks gunnen _O-
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_200184535
kijk eens op www.overlastadvies.nl van de RUG en boordevol tips wat je kunt doen. Niet commercieel, maar vereist wel actie van jezelf.. (iets dat veel mensen niet willen, die verwachten dat de verhuurder, politie of gemeente alles oplost.)
dag
pi_200184546
Rijtjeshuis, evenveel parkeerplaatsen als huizen. Aan de overkant is de eerste parkeerplaats voor het eerste huis, 2e parkeerplaats voor het 2e huis enz.
Hier eist degene van het 3e huis de eerste parkeerplaats op. (Ik zit in het 1e huis.) Toen de buurman tussen ons in (2e huis dus) een keer bezoek had dat de auto op de 1e parkeerplaats neer zetten, stormde de buurman van het 3e huis woest naar buiten en zat te kafferen en te tieren dat die auto van ZIJN parkeerplaats af moest!
Buurman van het 2e huis koopt gelijk een motor die hij permanent op die parkeerplaats zet.
Buurman van het 2e huis ging een keer op zijn motor weg, en de buurman van het 3e huis pleurt er direct permanent zijn aanhangwagen op neer! _O-
Ikzelf heb de auto gewoon om de hoek geparkeerd; paar stapjes verder, maar geen gezeik verder.

Buurman 2 heeft buurman 3 overigens zo ver gekregen dat-ie gaat verhuizen. Zodra dat gebeurd is, krijg ik die 1e parkeerplaats weer! _O-
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:20:27 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200184725
Even een korte vraag aan TS.

Is dit nou een topic waarin
• je je kunt beklagen hoe je buren zich misdragen (een soort slachtoffer KLB topic zeg maar)
• of hoe je ze kunt weg treiteren? (meer oplossingsgericht dus)
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_200184943
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:03 schreef ToT het volgende:
Rijtjeshuis, evenveel parkeerplaatsen als huizen. Aan de overkant is de eerste parkeerplaats voor het eerste huis, 2e parkeerplaats voor het 2e huis enz.
Hier eist degene van het 3e huis de eerste parkeerplaats op. (Ik zit in het 1e huis.) Toen de buurman tussen ons in (2e huis dus) een keer bezoek had dat de auto op de 1e parkeerplaats neer zetten, stormde de buurman van het 3e huis woest naar buiten en zat te kafferen en te tieren dat die auto van ZIJN parkeerplaats af moest!
Buurman van het 2e huis koopt gelijk een motor die hij permanent op die parkeerplaats zet.
Buurman van het 2e huis ging een keer op zijn motor weg, en de buurman van het 3e huis pleurt er direct permanent zijn aanhangwagen op neer! _O-
Ikzelf heb de auto gewoon om de hoek geparkeerd; paar stapjes verder, maar geen gezeik verder.

Buurman 2 heeft buurman 3 overigens zo ver gekregen dat-ie gaat verhuizen. Zodra dat gebeurd is, krijg ik die 1e parkeerplaats weer! _O-
Lekkere buurt :D
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:52:58 #7
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_200185099
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:20 schreef Tengano het volgende:
Even een korte vraag aan TS.

Is dit nou een topic waarin
• je je kunt beklagen hoe je buren zich misdragen (een soort slachtoffer KLB topic zeg maar)
• of hoe je ze kunt weg treiteren? (meer oplossingsgericht dus)
Meer het eerste. Met problemen oplossen bedoel ik niet zozeer wegtreiteren, maar meer uitpraten, misschien isolatie bij geluidsoverlast etc. Maar als jij ideeen hebt over hoe je ze weg kunt "treiteren", dan mag dat natuurlijk ook. Als het maar "on topic" is, zeg maar.
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_200185379
www.funda.nl is je oplossing
pi_200185958
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:44 schreef Mikeytt het volgende:

Boomer mentaliteit die mensen niks gunnen _O-
Zegt een act die elke scheet van mensen afkeurt.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 15:48:03 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200186021
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:52 schreef Forumtijger het volgende:

[..]

Meer het eerste. Met problemen oplossen bedoel ik niet zozeer wegtreiteren, maar meer uitpraten, misschien isolatie bij geluidsoverlast etc. Maar als jij ideeen hebt over hoe je ze weg kunt "treiteren", dan mag dat natuurlijk ook. Als het maar "on topic" is, zeg maar.
De meest gangbare oplossing tegenwoordig is dat je dat voor twee tientjes kunt oplossen.
quote:
Dat is bijna niets", zegt de Amsterdamse korpschef Pieter-Jaap Aalbersberg in een interview op AT5.
https://www.ed.nl/binnenl(...)intig-euro~a15bb9eb/
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 15:51:54 #11
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_200186095
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:44 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Zegt een act die elke scheet van mensen afkeurt.
Dat krijg je ervan als je mensen met zware psychische problemen toegang tot internet geeft :')
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_200188374
Als mijn bovenbuur door het huis loopt rinkelen de kopjes ongeveer in de kast en je hoort alles als ie met zijn vrienden FIFA aan het spelen is, maar dat heeft meer met de naoorlogse wederopbouwkwaliteit te maken dan met mijn bovenbuur. Zolang alles op normale tijdstippen gebeurt zeuren we hier nergens over, hij hoort mijn home cinema set ook weleens.
pi_200192053
Nu niet meer, maar toen ik nog goedkoop woonde had ik bovenburen die constant liepen te ruzieën, met deuren slaan en door het huis rennen.
Best wel tragisch, want die buren hadden een zoon met een gedragsstoornis.
Tja, wat doe je daaraan? Als de hulpverlening al tekort schiet?
pi_200204624
In mijn oude appartement had ik vooral buren die ruzie maakten en stoners waren. Er werd op zich wel rekening gehouden met anderen vanuit deze buren, maar de sporadische wietgeur was soms alsnog niet te harden.
  zondag 4 juli 2021 @ 17:38:13 #15
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_200204756
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:02 schreef Peter het volgende:
(iets dat veel mensen niet willen, die verwachten dat de verhuurder, politie of gemeente alles oplost.)
Nou ja da mag je ook eigenlijk wel verwachten he. Zulke asso buren overteden vaak de regels dus.
Waar stond de politie ook alweer voor?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart.Messen op 04-07-2021 17:44:38 ]
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_200216567
Mijn bovenburen in mijn gebouw stampen continu op de grond, maar ze hebben vorig jaar tijdens een feestje ook hun raam gebroken. Hoorde ik opeens rinkeldekinkel, zaten ze (midden tijdens de lockdown) met 10 man thuis en had er eentje het raam gebroken :')

Nu is het bijna een jaar later en het raam is nog steeds gebroken, ze hebben er een plaat MDF tussen gezet :') :') :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 5 juli 2021 @ 15:48:17 #17
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200216712
Ga de hele dag door, en ja dan bedoel ik echt 24 uur per dag, klinkklare onzin verkondigen en slap ouwehoeren. Dan beginnen ze in rap tempo te miepen over begrip en zo
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200216873
Geweldig hoe de standaard-hostnet pagina een prachtig antwoord geeft op de domeinnaam die al bezet is.

"ikwilvanmijnburenaf.nl
Is dat een goed idee?
Natuurlijk is dat een goed idee!"

http://www.ikwilvanmijnburenaf.nl/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 6 juli 2021 @ 12:12:07 #19
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_200227736
quote:
81s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:09 schreef mschol het volgende:
www.funda.nl is je oplossing
Nu een huis proberen te kopen _O-
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_200228282
Ik woon naast een studentenhuis, dus ik wist waar ik aan begon toen ik het huis kocht.
Bij echte feestjes waarschuwen ze vooraf en verder is het beperkt tot af en toe wat dronken gestommel op een trap.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_200253324
Ik ben die buurman. Ik geniet ervan om vervelend te zijn. Ik houd dit topic in de gaten om meer manieren te vinden om vervelend te zijn. Ik had de suggestie nog niet gehoord om mijn vuilnis gewoon over het balkon te kieperen. BEDANKT, TS!
pi_200264153
Ik wil even zeggen dat mijn buurt nu echt fantastisch is dat was 10jaar 2blokken verderop wel anders...

heb geen parkeerplaats voor de deur en ben de enige met een mooie sportauto, dus 3deuren verder om de hoek is de openbare parkeerplek... ik mocht van de buurman op die hoek een camera aan zijn gevel maken en iedereen weet ervan vind het prima en laat altijd hetzelfde plekje voor mij vrij (op hun soms bezoek na die er niet vanaf weet) dan kijk ik op de camera wanneer hij leeg is en zet ik mijn auto weer terug...

al is er 1buurman die volgens mij af en toe een beetje psychotische trekjes heeft,
maar dan is hij gewoon in slecht humeur en moet je hem even negeren
tot ie de weer erop weer netje iedereen groet...
  Moderator donderdag 8 juli 2021 @ 21:24:53 #23
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_200274287
Onze buurvrouw is overleden en daardoor staat het huis naast ons leeg. Naar alle waarschijnlijkheid zal het huis verkocht worden en krijgen we nieuwe buren. Best wel spannend allemaal :D Ik woon al 29 jaar in hetzelfde huis (vanaf mijn geboorte) en heb al zo'n 20 jaar dezelfde buren.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_200275912
Wie niet?
pi_201603927
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Onze buurvrouw is overleden en daardoor staat het huis naast ons leeg. Naar alle waarschijnlijkheid zal het huis verkocht worden en krijgen we nieuwe buren. Best wel spannend allemaal :D Ik woon al 29 jaar in hetzelfde huis (vanaf mijn geboorte) en heb al zo'n 20 jaar dezelfde buren.
Woon je nog bij je mama?
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')