Ja het kan ook door die dikke snelweg komen die langs Beverwijk loopt.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wonen die mensen er zelf dan niet? Of vinden ze het acceptabel als jonge kinderen met longkanker in het ziekenhuis belanden?
Ja, want op andere plekken in NL loopt geen "dikke" snelweg langs dorpen en steden, maar alleen in Beverwijk, waar de wind meestal van zee komt, komt er 2 keer zoveel longkanker voor als op andere plekken waar de vervuiling van de snelweg wel over de woonomgeving wordt geblazen door de wind.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:50 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ja het kan ook door die dikke snelweg komen die langs Beverwijk loopt.
Stuitend idd.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:53 schreef probeer het volgende:
Overheidsinstantie die bukt voor bedrijfsleven om burger te naaien. What else is new.
Ook in Limburg worden mensen oud. Zelfs in Geleen wonen ouderen die ver de 80 zijn gepasseerd. Het gaat mij niet om Beverwijk. Als die industrie in Nijmegen of Maastricht had gelegen waren mijn antwoorden hetzelfde, namelijk niet sluiten. Wel blijven innoveren om het te verbeteren.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Limburg is erg vervuilend, dus in Beverwijk is het niet erg!
Dat is volgens mij nogal een drogreden, niet?
Dus naast jouw deur zou je ook geen probleem vinden?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook in Limburg worden mensen oud. Zelfs in Geleen wonen ouderen die ver de 80 zijn gepasseerd. Het gaat mij niet om Beverwijk. Als die industrie in Nijmegen of Maastricht had gelegen waren mijn antwoorden hetzelfde, namelijk niet sluiten. Wel blijven innoveren om het te verbeteren.
Op dezelfde manier als waarop het aan omwonenden gevraagd wordt zeker?quote:Nog beter is het om het eens te vragen aan werknemers die in Beverwijk of omgeving wonen en bij Tata werken ook via een toelevering. Wat vinden die van een sluiting. Doe de botlek ook maar opheffen, Schiphol etc.
Dat is nog niet eens het ergste.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:53 schreef probeer het volgende:
Overheidsinstantie die bukt voor bedrijfsleven om burger te naaien. What else is new.
Inderdaad, wat maken die paar levens uit in vergelijking met een zak geld.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:49 schreef Bart.Messen het volgende:
Door deze hele corona situatie zitten we al onder druk. Dan gaan we toch geen miljoenen industrie sluiten?
Ik woon zelf in Beverwijk dus dan gaat het ook om mijn leven.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:08 schreef Fugue het volgende:
[..]
Inderdaad, wat maken die paar levens uit in vergelijking met een zak geld.
Heb jarenlang naast en bij vervuilende industrie gewerkt en geleefd. En nog steeds zou ik op een zeer ongezonde plek wonen. Maar nogmaals welk alternatief heb jij voor die werknemers? Ja ja de mantra dan zoek je toch ander werk.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus naast jouw deur zou je ook geen probleem vinden?
[..]
Op dezelfde manier als waarop het aan omwonenden gevraagd wordt zeker?
Maar er is juist een tekort aan arbeidskrachten in Nederland, dus de stelling ‘ banen, banen, banen’ is helemaal niet meer van toepassing. We zijn juist beter af met minder banen, want dan hebben we ook minder arbeidsmigranten nodig en zijn er weer meer groen en huizen beschikbaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Heb jarenlang naast en bij vervuilende industrie gewerkt en geleefd. En nog steeds zou ik op een zeer ongezonde plek wonen. Maar nogmaals welk alternatief heb jij voor die werknemers? Ja ja de mantra dan zoek je toch ander werk.
Bovendien zullen normaal gesproken over het algemeen werknemers zich vestigen rondom die industrie.
Als ik bij Sabic werkte ging ik ook in Beek of omgeving wonen in de buurt van die industrie.
Maar alle draden hier op fok van Schiphol tot de Botlek, het zou allemaal maar dicht moeten. Maar als je iemand dan vraagt naar een alternatief krijg je de mantra dan zoek je maar ander werk. En daar houd het dan bij op.
Klopt helemaal. Mijn mening gaat niet veel verder dan; sluiten die milieuvervuilende en gezondheid schadende troep, en die werknemers zoeken inderdaad maar ander werk. Dat kunnen ze zelf beter dan ik.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Heb jarenlang naast en bij vervuilende industrie gewerkt en geleefd. En nog steeds zou ik op een zeer ongezonde plek wonen. Maar nogmaals welk alternatief heb jij voor die werknemers? Ja ja de mantra dan zoek je toch ander werk.
Bovendien zullen normaal gesproken over het algemeen werknemers zich vestigen rondom die industrie.
Als ik bij Sabic werkte ging ik ook in Beek of omgeving wonen in de buurt van die industrie.
Maar alle draden hier op fok van Schiphol, Botlek en onze boeren, het zou allemaal maar dicht moeten en of verdwijnen. Maar als je iemand dan vraagt naar een alternatief krijg je de mantra dan zoek je maar ander werk. En daar houd het dan bij op.
Voor de kust van IJmuiden liggen een aantal zeeschepen, te wachten op een nieuwe lading vanuit de Amsterdamse haven. Die schepen zullen in de tussentijd met hun draaiende motoren ook heel wat uitstoten, dat vervolgens met de zeewind richting IJmuiden en Beverwijk wordt geblazen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want op andere plekken in NL loopt geen "dikke" snelweg langs dorpen en steden, maar alleen in Beverwijk, waar de wind meestal van zee komt, komt er 2 keer zoveel longkanker voor als op andere plekken waar de vervuiling van de snelweg wel over de woonomgeving wordt geblazen door de wind.
Dag Bert
Maar goed, dit dus.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens het ergste.
Het ergste is dat het hier de GGD betreft, een organisatie die zich bezig houdt met de publieke volksgezondheid.
Die tekorten zijn vooral in sectoren waar het gaat om seizoensarbeid, flexwerk etc. Vandaar ook de arbeidsmigranten uit Polen. Werk dat bijvoorbeeld een procesoperator vanuit de industrie niet zal gaan doen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar er is juist een tekort aan arbeidskrachten in Nederland, dus de stelling ‘ banen, banen, banen’ is helemaal niet meer van toepassing. We zijn juist beter af met minder banen, want dan hebben we ook minder arbeidsmigranten nodig en zijn er weer meer groen en huizen beschikbaar.
Als we ergens geen tekort aan hebben in Nederland is het wel economische bedrijvigheid. Het is waanzin die telkens maar weer proberen te laten groeien. We moeten juist de meest vervuilende en overlastgevende bedrijven afstoten!
Ik vind dan weer al die adviesbureaus met hun bullshit jobs waardeloos die niets toevoegen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:31 schreef raptorix het volgende:
Waardeloos bedrijf, verbruikt alleen maar hoop stroom en levert vrijwel niks op.
Hoeveel van die werknemers bij Tata (ook de ingenieurs) zijn al geen arbeidsmigranten, o.a. Uit India? Ik las dat de winsten ook daar naar toe gaan. De vervuiling blijft hier. Laat ze lekker in eigen land staal gaan smelten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die tekorten zijn vooral in sectoren waar het gaat om seizoensarbeid, flexwerk etc. Vandaar ook de arbeidsmigranten uit Polen. Werk dat bijvoorbeeld een procesoperator vanuit de industrie niet zal gaan doen.
Juist de sectoren waar een Nederlander niet graag werkt dus.
In de industrie is het loon van een procesoperator al dusdanig hoog met een prima cao dat die bij het zoeken van ander werk al een probleem gaat krijgen.
Van welk geld dan als er geen geld (economie) meer is?quote:
Dat hangt ervan af, het schaalt in ieder geval een stuk beter.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik vind dan weer al die adviesbureaus met hun bullshit jobs waardeloos die niets toevoegen.
Wat vreselijk slecht weer!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:11 schreef LXIV het volgende:
ELSEN - De directeur van de GGD Kennemerland heeft ervoor gezorgd dat de naam van Tata Steel, de grootste bron van luchtvervuiling in de IJmond, in een GGD-rapport werd geschrapt als mogelijke oorzaak van het hoge aantal longkankergevallen in Beverwijk.
Het gaat niet alleen om werknemers bij Tata. Maar daar hangt ook veel aan vast. Shell idem. Noem het maar op. Schiphol zou ook al dicht moeten volgens de klimaat activisten. Wat niet als het om industrie gaat. Elke vorm van industrie is vervuilend. Zelfs het maken van papier, Schepen(haven).quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoeveel van die werknemers bij Tata (ook de ingenieurs) zijn al geen arbeidsmigranten, o.a. Uit India? Ik las dat de winsten ook daar naar toe gaan. De vervuiling blijft hier. Laat ze lekker in eigen land staal gaan smelten.
kloptquote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Tata weg, boeren weg, grote distributie centra weg. Wat zal Nederland leeg en schoon worden.
En de kolen mijnen zijn weg en de katoen spinnerijen, Scheepjeswol en de turfstekersquote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat helaas Nederlandse bedrijven worden overgenomen door India, China, VS is een slechte zaak. Dat ben ik dan ook met je eens. Van Stork is ook helaas niets meer overgebleven.
Leuk verhaal maar volgens de Zweden vanwege de hoge kosten niet haalbaar. Waarom gaat een bedrijf die hier veel ervaring mee heeft dit niet lukken maar Tata -ik geef geen fuck om het milieu- Steel wel?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Elke vorm van industrie is vervuilend. Het sluiten van alle industrie hier in Nederland waarvan de meeste ook nog hoogwaardig zijn zou een ramp zijn. Daarmee gaat ook nog eens kennis verloren. En we hebben al veel verloren.
Meestal zijn het ook nog eens ondernemingen die prima met hun personeel omgaan.
Ambities genoeg.
https://omgeving.tatasteel.nl/duurzaamheid/
quote:De overname van de Nederlandse hoogovens door het Zweedse SSAB gaat niet door. De Zweden hebben de onderhandelingen afgeblazen. "We kunnen Tata Steel IJmuiden niet in lijn brengen met onze duurzaamheidsdoelstellingen zoals we zouden willen", zegt de hoogste baas van SSAB, Martin Lindqvist.
In november werd bekend dat het Nederlandse onderdeel van Tata Steel, waaronder de staalfabriek in IJmuiden, zou worden afgesplitst van het Britse deel en dat er werd gesproken met het Zweedse SSAB over een mogelijke verkoop. Die gesprekken hebben geen akkoord opgeleverd.
"De synergievoordelen die we in een deal zagen, wegen niet op tegen de kosten en investeringen die we moeten doen", zegt Lindqvist van SSAB. Het bedrijf wil in 2045 op een fossielvrije manier staal produceren. Het was volgens het bedrijf te duur om Tata Steel IJmuiden in dat doel mee te krijgen.
https://nos.nl/artikel/23(...)rek-aan-duurzaamheid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |