abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 juli 2021 @ 15:30:42 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200456580
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:55 schreef MissInTheMiddle het volgende:

[..]

Niet zomaar een dominee, ze had het over de Aartsbisschop van Canterbury. Die mag dat helemaal niet doen.
Hoezo zou die dat niet mogen doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200456657
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:21 schreef Tegan het volgende:
Heb je dan keihard gelogen als Meghan zijnde over je huwelijk? Of heb je samen met je aanstaande man een onofficieel eigen huwelijksmoment gepakt die je koestert voordat je, voor ogen van de hele wereld, officeel trouwt.
Zoals ik het zie is het meer de manier waarop het verwoord is die voor wrevel zorgt. Zoals jij het zegt zou het al heel anders overgekomen zijn.
De echte leugen is wel wat ik in mijn vorige post aanhaalde - ze beweert dat de AvC (AoC) iets gedaan heeft wat hij volgens de wet helemaal niet mag doen en wat dus ook niet gebeurd is.

Om nog maar te zwijgen over dat ze de bruiloft van 19 mei (was dat op die datum?) eigenlijk maar een poppenkast vonden die ze voor de natie opvoerden. Dat kan voor hen gevoelsmatig wel zo zijn, maar ik vind het een schofferende uitspraak.
pi_200456665
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:52 schreef totebel het volgende:

[..]

Wil je t gewoon niet begrijpen? Zal ik t even heel duidelijk weergeven
Dat kan ook wel iets minder neerbuigend.

quote:
Meghan heeft beweerd dat ze voor het officiële huwelijk al getrouwd zijn in hun achtertuin, waar alleen zij beiden en een dominee aanwezig waren en in een moeite door dat dat de eigenlijke officiële huwelijksvoltrekking is.

Ze zullen best wat in de tuin gedaan hebben, maar officieel was het niet. Dat is gewoon gelogen
Wellicht heeft Meghan het wederom niet helemaal goed begrepen.
Al kan ik me voorstellen, dat zo'n kleine 'ceremonie' voor hun meer voelt als de echte huwelijksvoltrekking. Dat mag, maar ze doet 't voorkomen alsof die andere puur 'voor de buitenwereld was' (en zegt dat volgens mij ook). Niet lekker gevallen bij de Britse belastingbetalers ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200456671
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo zou die dat niet mogen doen?
Als die een huwelijk voltrekt moeten er minstens getuigen bij zijn.
pi_200456682
quote:
88s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:35 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat kan ook wel iets minder neerbuigend.
[..]

Wellicht heeft Meghan het wederom niet helemaal goed begrepen.
Al kan ik me voorstellen, dat zo'n kleine 'ceremonie' voor hun meer voelt als de echte huwelijksvoltrekking. Dat mag, maar ze doet 't voorkomen alsof die andere puur 'voor de buitenwereld was' (en zegt dat volgens mij ook). Niet lekker gevallen bij de Britse belastingbetalers ;)
Dat klopt, dat heeft ze ook gezegd. Jouw post was net iets eerder.
pi_200456700
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:34 schreef MissInTheMiddle het volgende:

[..]

Zoals ik het zie is het meer de manier waarop het verwoord is die voor wrevel zorgt. Zoals jij het zegt zou het al heel anders overgekomen zijn.
De echte leugen is wel wat ik in mijn vorige post aanhaalde - ze beweert dat de AvC (AoC) iets gedaan heeft wat hij volgens de wet helemaal niet mag doen en wat dus ook niet gebeurd is.

Om nog maar te zwijgen over dat ze de bruiloft van 19 mei (was dat op die datum?) eigenlijk maar een poppenkast vonden die ze voor de natie opvoerden. Dat kan voor hen gevoelsmatig wel zo zijn, maar ik vind het een schofferende uitspraak.
Want dingen die volgens de wet niet mogen kunnen ook niet gebeuren?
pi_200456711
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:21 schreef Tegan het volgende:
Heb je dan keihard gelogen als Meghan zijnde over je huwelijk? Of heb je samen met je aanstaande man een onofficieel eigen huwelijksmoment gepakt die je koestert voordat je, voor ogen van de hele wereld, officeel trouwt.
Moet wel zeggen dat het in het interview lijkt alsof ze Oprah een groot geheim verteld. Echt met dat "Niemand weet dit maar we waren eigenlijk al getrouwd." Ze had beter kunnen zeggen: "We zijn officieel getrouwd op 19 mei, maar de ceremonie in de tuin zien we zelf als ons échte huwelijk."

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 20-07-2021 16:07:28 (grammaticale dwaling) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200456725
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:35 schreef MissInTheMiddle het volgende:

[..]

Als die een huwelijk voltrekt moeten er minstens getuigen bij zijn.
Betekent niet per definitie dat hij de handelingen niet heeft uitgevoerd. Het maakt ook echt niet uit of het wetmatig was of niet, ze zouden kort daarna alles volgens de regels herhalen.
pi_200456757
quote:
88s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:38 schreef Celestien het volgende:

[..]

Moet wel zeggen dat het in het interview lijkt alsof ze Oprah een groot geheim verteld. Echt met dat "Niemand weet dit maar we waren eigenlijk al getrouwd." Ze had beter kunnen zeggen: "We zijn officieel getrouwd op 19 mei, maar de ceremonie in de tuin zien we zelf als of échte huwelijk."
Het was ook een geheim, in de zin van vanuit hun ogen een intiem geheim dat het iets prive was dat de 'buitenwereld' niet wist.
pi_200456782
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:40 schreef Tegan het volgende:

[..]

Betekent niet per definitie dat hij de handelingen niet heeft uitgevoerd. Het maakt ook echt niet uit of het wetmatig was of niet, ze zouden kort daarna alles volgens de regels herhalen.
Het was niet wetmatig en ze waren niet getrouwd voor de 19e mei. Je bent pas wetmatig getrouwd als je je handtekening hebt gezet. Meghan deed het anders overkomen, maar ze neemt sowieso nogal een loopje met de waarheid als die haar niet bevalt.

Dat is het laatste wat ik erover zeg - het echtpaar Sussex zorgt voor enorme verdeeldheid en ik wil me daar niet meer in mengen.
pi_200456788
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo zou die dat niet mogen doen?
Als hij ze inderdaad eerder officieel getrouwd heeft, dan zou hij strafbaar zijn geweest als hij de huwelijksakte op de 19e nogmaals had ondertekend. Je kan maar één keer officieel trouwen & dat was, volgens de AoC op 19 mei.

Vind het eigenlijk triest dat die man op 't matje geroepen werd om te verklaren dat die 'intieme ceremonie in de tuin' niet het échte huwelijk was. Jammer dat hij in die positie is geplaatst door H&M.

[ Bericht 14% gewijzigd door Celestien op 20-07-2021 15:54:21 (wat verduidelijkt) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200456827
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:42 schreef Tegan het volgende:

[..]

Het was ook een geheim, in de zin van vanuit hun ogen een intiem geheim dat het iets prive was dat de 'buitenwereld' niet wist.
True. Maar 't was geen officieel huwelijk. Da's wel wat ze Oprah wilde doen laten geloven.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200456884
Ik vind deze hele discussie vooral details uitpluizen met als doel negatief doen over Meghan.

Ik heb geen seconde nagedacht over al deze details toen ik het feit voor het eerst hoorde tijdens het interview. Ik dacht slechts, leuk voor jullie en romantisch dat jullie een intiem moment hebben gepakt samen. Ik heb niet nagedacht over of er handtekeningen waren gezet, of er getuigen waren, of dat die persoon dat wel of niet mocht doen, laat staan eventuele strafbaarheid van betrokkenen. Het was, voor mij, direct al overduidelijk dat het officiele huwelijk in de kerk was zeg maar.
pi_200456970
Om een ander koningshuis te belichten: ik ben benieuwd hoe het morgen gaat in België op de nationale feestdag met de eerste aanwezigheid van prinses Delphine. Ik vind het echt knap en bewonderenswaardig van koning Filip hoe hij ermee omgaat.
  Vis een optie? dinsdag 20 juli 2021 @ 16:02:36 #165
70532 loveli
N
pi_200456971
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:53 schreef Tegan het volgende:
Ik vind deze hele discussie vooral details uitpluizen met als doel negatief doen over Meghan.

Ik heb geen seconde nagedacht over al deze details toen ik het feit voor het eerst hoorde tijdens het interview. Ik dacht slechts, leuk voor jullie en romantisch dat jullie een intiem moment hebben gepakt samen. Ik heb niet nagedacht over of er handtekeningen waren gezet, of er getuigen waren, of dat die persoon dat wel of niet mocht doen, laat staan eventuele strafbaarheid van betrokkenen. Het was, voor mij, direct al overduidelijk dat het officiele huwelijk in de kerk was zeg maar.
In het VK was het nogal een dingetje, omdat de belastingbetaler zich in het hemd gezet voelde alsof ze voor een schijnvertoning hadden betaald.
crap in = crap out
pi_200456981
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 15:53 schreef Tegan het volgende:
Ik vind deze hele discussie vooral details uitpluizen met als doel negatief doen over Meghan.
Niet wat mij betreft, hoor :)
Al is het een beetje jammer dat bepaalde uitspraken in 't interview zo duidelijk niet kloppen. Mag dat niet gezegd worden omdat het dan negatief doen over Meghan is? Zo zie ik het niet. Zij doet die uitspraken, dan is het vanzelfsprekend dat zij ook wordt aangehaald als er iets over de inhoud wordt gezegd. Als Harry of Oprah zoiets had beweerd, dan zou dat de persoon zijn waar 'negatief over gedaan werd.'

quote:
Ik heb geen seconde nagedacht over al deze details toen ik het feit voor het eerst hoorde tijdens het interview. Ik dacht slechts, leuk voor jullie en romantisch dat jullie een intiem moment hebben gepakt samen. Ik heb niet nagedacht over of er handtekeningen waren gezet, of er getuigen waren, of dat die persoon dat wel of niet mocht doen, laat staan eventuele strafbaarheid van betrokkenen. Het was, voor mij, direct al overduidelijk dat het officiele huwelijk in de kerk was zeg maar.
Da's een mooie manier om er naar te kijken & waarschijnlijk ook hoe het bedoeld is.
Maar sommige mensen vinden die details juist wel interessant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 20-07-2021 17:26:15 ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Vis een optie? dinsdag 20 juli 2021 @ 16:03:39 #167
70532 loveli
N
pi_200456983
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 16:02 schreef MissInTheMiddle het volgende:
Om een ander koningshuis te belichten: ik ben benieuwd hoe het morgen gaat in België op de nationale feestdag met de eerste aanwezigheid van prinses Delphine. Ik vind het echt knap en bewonderenswaardig van koning Filip hoe hij ermee omgaat.
Ik vind het een klap in het gezicht van Fabiola Paola.

[ Bericht 2% gewijzigd door loveli op 20-07-2021 16:24:39 ]
crap in = crap out
pi_200457003
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 16:02 schreef MissInTheMiddle het volgende:
Om een ander koningshuis te belichten: ik ben benieuwd hoe het morgen gaat in België op de nationale feestdag met de eerste aanwezigheid van prinses Delphine. Ik vind het echt knap en bewonderenswaardig van koning Filip hoe hij ermee omgaat.
Ja, dat vind ik ook. Heeft wel even geduurd, maar hij is wel voortvarend te werk gegaan: het is (bewezen) zijn halfzus, erkent door z'n vader & heeft een titel gekregen. Ze hoort er gewoon bij. Echt super dat ze - eindelijk - wordt opgenomen in de familie, ook naar buiten toe :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 20-07-2021 16:46:04 (correctie) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200457052
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 16:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik vind het een klap in het gezicht van Fabiola.
Waarom? :)
* Celestien mist iets.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Vis een optie? dinsdag 20 juli 2021 @ 16:13:23 #170
70532 loveli
N
pi_200457099
quote:
88s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 16:09 schreef Celestien het volgende:

[..]

Waarom? :)
* Celestien mist iets.
Ow crap, verkeerde naam,?

ik bedoel iig degene die bedrogen is, dat ze er nu ook op officiële gelegenheden mee geconfronteerd moet worden.
crap in = crap out
pi_200457223
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 16:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Ow crap, verkeerde naam,?

ik bedoel iig degene die bedrogen is, dat ze er nu ook op officiële gelegenheden mee geconfronteerd moet worden.
Denk dat je Paola bedoelt, Alberts vrouw.
Fabiola was de vrouw van zijn broer Boudewijn. Zij hadden geen kinderen, geloof ik.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200457241
quote:
88s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 16:05 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook. Heeft wel even geduurd, maar hij is wel voortvarend te werk gegaan: het is (bewezen) zijn halfzus, erkent door z'n vader & heeft een titel gekregen. Ze hoort er gewoon bij. Echt super dat ze - eindelijk - wordt opgenomen in de familie, uit naar buiten toe :)
Dat ze toch al zo snel bij haar vader en stiefmoeder langs mocht komen heeft me nog het meest verbaasd. Alleen misschien wel een beetje jammer dat Filip het voortouw moest nemen...Afijn, Delphine is een echte Van Saksen-Coburg en het evenbeeld van koningin Astrid.

quote:
88s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 16:23 schreef Celestien het volgende:

[..]

Denk dat je Paola bedoelt, Alberts vrouw.
Fabiola was de vrouw van zijn broer Boudewijn. Zij hadden geen kinderen, geloof ik.
Dat klopt, en het zure is ook dat Fabiola geen kinderen kon krijgen. Ze heeft vijf miskramen gehad.

Verder zijn Albert en Paola morgen niet aanwezig en Delphine is al bij haar vader en stiefmoeder op bezoek geweest.
Dat Albert haar jarenlang heeft ontkend en genegeerd schijnt ook met Paola te maken te hebben gehad.

Ik snap wel wat loveli bedoelt, maar Delphine heeft er niet om gevraagd om geboren te worden.

Morgen voor het eerst alle kinderen Van Saksen-Coburg samen in het openbaar, historisch hoor.

[ Bericht 12% gewijzigd door MissInTheMiddle op 20-07-2021 16:41:31 ]
  dinsdag 20 juli 2021 @ 16:57:46 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200457720
Het heeft weinig zin om het kind te (blijven) straffen voor iets waar ze niets aan kan doen, namelijk geboren worden.

Het is jammer dat het zo'n 50 jaar heeft moeten duren voor die erkenning er wel kwam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 17:55:55 #174
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_200458395
quote:
88s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 16:23 schreef Celestien het volgende:

[..]

Denk dat je Paola bedoelt, Alberts vrouw.
Fabiola was de vrouw van zijn broer Boudewijn. Zij hadden geen kinderen, geloof ik.
Nee dat is niet gelukt. Ik weet dat ze iig 1 x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft gehad.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_200458686
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 16:02 schreef loveli het volgende:

[..]

In het VK was het nogal een dingetje, omdat de belastingbetaler zich in het hemd gezet voelde alsof ze voor een schijnvertoning hadden betaald.
De belastingbetaler wilde toch een huwelijk waar hun van konden meegenieten? Als H&M enkel in hun tuin waren getrouwd dan begon pas de belastingbetaler te hinniken.

Een huwelijk is tussen twee mensen en als ze voor hun gevoel getrouwd zijn door tarzan in het bos of tijdens een bloed ceremonie, het is aan hun.
  Vis een optie? dinsdag 20 juli 2021 @ 18:26:39 #176
70532 loveli
N
pi_200458794
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 18:17 schreef -river- het volgende:

[..]

De belastingbetaler wilde toch een huwelijk waar hun van konden meegenieten? Als H&M enkel in hun tuin waren getrouwd dan begon pas de belastingbetaler te hinniken.

Een huwelijk is tussen twee mensen en als ze voor hun gevoel getrouwd zijn door tarzan in het bos of tijdens een bloed ceremonie, het is aan hun.
Een huwelijk is zo'n ding waarmee 2 mensen voor de wet wat dingetjes beloven. De trouwerij is het feestje er omheen, voor veel mensen helaas belangrijker dan het wettelijke gedoe.
crap in = crap out
pi_200459806
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 17:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee dat is niet gelukt. Ik weet dat ze iig 1 x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft gehad.
Sjonge, die arme vrouw. En ik lees hierboven ook over 5 miskramen. :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200460654
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 18:17 schreef -river- het volgende:

[..]

De belastingbetaler wilde toch een huwelijk waar hun van konden meegenieten? Als H&M enkel in hun tuin waren getrouwd dan begon pas de belastingbetaler te hinniken.

Een huwelijk is tussen twee mensen en als ze voor hun gevoel getrouwd zijn door tarzan in het bos of tijdens een bloed ceremonie, het is aan hun.
Yep, denk dat veel mensen een beetje jaloers zijn op Harry en Meghan en daarom alle uitspraken gaan uitpluizen om maar ìets te kunnen ontdekken.
  Redactie Sport dinsdag 20 juli 2021 @ 20:42:51 #179
109131 crew  sportfreak
pi_200460913
quote:
88s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 19:41 schreef Celestien het volgende:

[..]

Sjonge, die arme vrouw. En ik lees hierboven ook over 5 miskramen. :{
Ja, Boudewijn en Fabiola hadden echt een grote kinderwens, dus niet alleen om voor een opvolger te zorgen. De eerste zwangerschap werd zelfs bekend gemaakt door de Paus, maar een paar weken later kreeg ze een miskraam.

Boudewijn zei ooit: “Stilaan zijn we gaan begrijpen dat door zelf geen kinderen te hebben, er meer plaats vrij is in ons hart om alle, werkelijk alle kinderen lief te hebben”
pi_200461045
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:42 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Ja, Boudewijn en Fabiola hadden echt een grote kinderwens, dus niet alleen om voor een opvolger te zorgen. De eerste zwangerschap werd zelfs bekend gemaakt door de Paus, maar een paar weken later kreeg ze een miskraam.

Boudewijn zei ooit: “Stilaan zijn we gaan begrijpen dat door zelf geen kinderen te hebben, er meer plaats vrij is in ons hart om alle, werkelijk alle kinderen lief te hebben”
Inderdaad een droevig verhaal. Boudewijn overleed ook vrij jong. Fabiola heeft een hoop pijn gekend :{
Wel waren ze voor zover bij me het kan herinneren erg geliefd bij het volk.
  Redactie Sport dinsdag 20 juli 2021 @ 20:54:49 #181
109131 crew  sportfreak
pi_200461154
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Inderdaad een droevig verhaal. Boudewijn overleed ook vrij jong. Fabiola heeft een hoop pijn gekend :{
Wel waren ze voor zover bij me het kan herinneren erg geliefd bij het volk.
Ja, ze waren ze zeer populair. Vooral te merken aan de reactie na de dood van Boudewijn, mensen stonden uren in de rij voor het paleis om langs de kist te kunnen lopen.

pi_200461422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:26 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Yep, denk dat veel mensen een beetje jaloers zijn op Harry en Meghan en daarom alle uitspraken gaan uitpluizen om maar ìets te kunnen ontdekken.
Vind het jammer dat die gedachte kennelijk opspeelt. Alsof er geen tussenweg is. Als je niet van de daken schreeuwt dat H&M geweldig zijn, dan ben je jaloers. En als je ze geweldig vindt, dan trap je in hun gejammer?

Kweenie, hoor, maar het is erg kort door de bocht, en ook onnodig, trouwens. :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200461488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:42 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Ja, Boudewijn en Fabiola hadden echt een grote kinderwens, dus niet alleen om voor een opvolger te zorgen. De eerste zwangerschap werd zelfs bekend gemaakt door de Paus, maar een paar weken later kreeg ze een miskraam.
Wat sneu dat het ze dan niet gegund is, hè? En om dat zo vaak mee te maken. Dat moet toch pijn doen aan je hart.

quote:
Boudewijn zei ooit: “Stilaan zijn we gaan begrijpen dat door zelf geen kinderen te hebben, er meer plaats vrij is in ons hart om alle, werkelijk alle kinderen lief te hebben”
Mooi dat ze er zo in stonden. Dat ze er zo mee omgingen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200461502
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Inderdaad een droevig verhaal. Boudewijn overleed ook vrij jong. Fabiola heeft een hoop pijn gekend :{
Wel waren ze voor zover bij me het kan herinneren erg geliefd bij het volk.
Dat laatste staat mij ook bij, idd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200462460
quote:
88s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 21:08 schreef Celestien het volgende:

[..]

Wat sneu dat het ze dan niet gegund is, hè? En om dat zo vaak mee te maken. Dat moet toch pijn doen aan je hart.
[..]

Mooi dat ze er zo in stonden. Dat ze er zo mee omgingen.
Ik heb de indruk dat het ook deels noodgedwongen is geweest. Maar het is op zichzelf inderdaad heel positief dat ze er die draai aan hebben weten te geven. Boudewijn en Fabiola waren echt gek op kinderen en hebben zich ook erg beziggehouden met de opvoeding van Filip, Astrid en Laurent.

quote:
88s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 21:08 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat laatste staat mij ook bij, idd.
Ik denk zo dat er nooit meer zo'n uiting van nationale rouw zal komen in België.....Boudewijn was écht enorm populair en hij heeft volgens mij van alle Belgische koningen ook het langste op de troon gezeten.
  Redactie Sport dinsdag 20 juli 2021 @ 23:02:24 #186
109131 crew  sportfreak
pi_200463885
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 21:51 schreef MissInTheMiddle het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat het ook deels noodgedwongen is geweest. Maar het is op zichzelf inderdaad heel positief dat ze er die draai aan hebben weten te geven. Boudewijn en Fabiola waren echt gek op kinderen en hebben zich ook erg beziggehouden met de opvoeding van Filip, Astrid en Laurent.
[..]
Vooral met de opvoeding van Filip, vooral toen duidelijk werd dat dat de opvolger zou worden. Des te groter was de verrassing dat na de dood van Boudewijn niet Filip de opvolger was maar Albert.

quote:
Ik denk zo dat er nooit meer zo'n uiting van nationale rouw zal komen in België.....Boudewijn was écht enorm populair en hij heeft volgens mij van alle Belgische koningen ook het langste op de troon gezeten.
Net niet het langst, Leopold II nog een paar jaar langer. Boudewijn was met 20 jaar ook nog piepjong toen hij koning werd. Daardoor ondanks dat hij relatief jong overleed toch een lange regeerperiode.

Als je terugziet heeft hij in zijn leven ook aardig wat voor zijn kiezen gehad. Als klein kind verloor hij zijn moeder koningin Astrid die omkwam bij een auto-ongeluk, na de oorlog was zijn vader gedwongen troonsafstand te doen n.a.v. de koningskwestie en kwam Boudewijn op jonge leeftijd al op de troon en dan ook nog eens het niet in vervulling kunnen gaan van de kinderwens.
pi_200463984
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 20:42 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Ja, Boudewijn en Fabiola hadden echt een grote kinderwens, dus niet alleen om voor een opvolger te zorgen. De eerste zwangerschap werd zelfs bekend gemaakt door de Paus, maar een paar weken later kreeg ze een miskraam.

Boudewijn zei ooit: “Stilaan zijn we gaan begrijpen dat door zelf geen kinderen te hebben, er meer plaats vrij is in ons hart om alle, werkelijk alle kinderen lief te hebben”
Dertig jaar geleden was België even geen koninkrijk.
Omdat hij de nieuwe abortuswet niet kon rijmen met zijn diep-katholieke overtuiging, kon koning Boudewijn het niet over zijn hart krijgen die wet te bekrachtigen.
Met premier Wilfried Martens werd een noodoplossing bedacht. De regering Martens VIII verklaarde koning Boudewijn ‘tijdelijk in de onmogelijkheid te regeren’ en tekende het wetsontwerp dan maar zelf.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mini-koningskwestie
pi_200467854
Als het leven je niet geeft wat je wenst, ongewenst kinderloos, kindje met een beperking of kanker of noem maar op, dan zegt men dat je altijd 'bijzonder moedig en sterk' bent als je daarmee leert leven. Maar eigenlijk heb je gewoon geen keus, je doet het er maar mee, en dat zou iedereen doen. In ieder persoon schuilt een moedig en sterk persoon als de situatie zich voordoet.
  woensdag 21 juli 2021 @ 11:01:54 #189
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_200468431
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:08 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Dertig jaar geleden was België even geen koninkrijk.
Omdat hij de nieuwe abortuswet niet kon rijmen met zijn diep-katholieke overtuiging, kon koning Boudewijn het niet over zijn hart krijgen die wet te bekrachtigen.
Met premier Wilfried Martens werd een noodoplossing bedacht. De regering Martens VIII verklaarde koning Boudewijn ‘tijdelijk in de onmogelijkheid te regeren’ en tekende het wetsontwerp dan maar zelf.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mini-koningskwestie
Ja dat kan ik mij nog goed herinneren. Ik had er alle begrip voor - ook gezien zijn eigen niet vervulde kinderwens - en was blij dat hem deze oplossing werd geboden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_200468867
Even tussendoor hoor, maar ik kijk soms show nieuws en zie dan hoe Sandra Schuurhof echt alles goed praat over het koninklijk huis.

Over dat ze gewoon op vakantie gaan..en dan zeggen ' als er een nood geval is komen ze wel terug' .

Is dat in Limburg dan geen noodgeval???

Ik vind persoonlijk het één groot toneelspel van WA en Maxima, dat ze daar even heen gingen en hun betreuren tonen... maar vervolgens wel vrolijk op vakantie gaan.


Dan kun je denken, wat kunnen zij daar verder dan nog aan doen?

Maar hun zijn de koning en koningin van Nederland en ik vind dat ze dan best wel hun vakantie hadden kunnen uitstellen..

Wellicht meehelpen met de opbouw?
Of iets anders?

Hun volk gaat het slecht mee op dit moment maar dan toch de keuze maken om op vakantie te gaan.

Ik woon trouwens verre van Limburg hoor, maar dat terzijde
India, ga er na toe!
  woensdag 21 juli 2021 @ 11:47:36 #191
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_200469158
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:30 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Even tussendoor hoor, maar ik kijk soms show nieuws en zie dan hoe Sandra Schuurhof echt alles goed praat over het koninklijk huis.

Over dat ze gewoon op vakantie gaan..en dan zeggen ' als er een nood geval is komen ze wel terug' .

Is dat in Limburg dan geen noodgeval???

Ik vind persoonlijk het één groot toneelspel van WA en Maxima, dat ze daar even heen gingen en hun betreuren tonen... maar vervolgens wel vrolijk op vakantie gaan.

Dan kun je denken, wat kunnen zij daar verder dan nog aan doen?

Maar hun zijn de koning en koningin van Nederland en ik vind dat ze dan best wel hun vakantie hadden kunnen uitstellen..

Wellicht meehelpen met de opbouw?
Of iets anders?

Hun volk gaat het slecht mee op dit moment maar dan toch de keuze maken om op vakantie te gaan.

Ik woon trouwens verre van Limburg hoor, maar dat terzijde
Ik woon in Limburg ( gelukkig droog gebleven, hier heeft alleen de manege blank gestaan ) en van mij hoeven ze echt hun vakantie niet uit te stellen. Dat zou overdreven zijn. Wat had je dan verwacht ? Dat ze komen helpen met puinruimen ? :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_200469227
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik woon in Limburg ( gelukkig droog gebleven, hier heeft alleen de manege blank gestaan ) en van mij hoeven ze echt hun vakantie niet uit te stellen. Dat zou overdreven zijn. Wat had je dan verwacht ? Dat ze komen helpen met puinruimen ? :D
Haha mee eens.
Ik vond het al grote flauwekul dat ze kwamen kijken. Zullen ongetwijfeld ook veel mensen als steun hebben ervaren hoor, maar ik vond het maar raar. Hele entourage eromheen en dan kijken en zwaaien naar mensen die midden in een ravage zitten. Of kom helpen of blijf weg. Nogmaals, vast goed bedoeld en mijn eigen mening.
De koning kan het waarschijnlijk nooit goed doen.
Alius aliud dicit
pi_200469693
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:52 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Haha mee eens.
Ik vond het al grote flauwekul dat ze kwamen kijken. Zullen ongetwijfeld ook veel mensen als steun hebben ervaren hoor, maar ik vond het maar raar. Hele entourage eromheen en dan kijken en zwaaien naar mensen die midden in een ravage zitten. Of kom helpen of blijf weg. Nogmaals, vast goed bedoeld en mijn eigen mening.
De koning kan het waarschijnlijk nooit goed doen.
Ja daar zul je wel gelijk in hebben , dat is ook misschien het erge dat ze naar mensen idd lopen zwaaien die werkelijk in de ellende zitten.
India, ga er na toe!
pi_200470998
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:27 schreef Tegan het volgende:
Als het leven je niet geeft wat je wenst, ongewenst kinderloos, kindje met een beperking of kanker of noem maar op, dan zegt men dat je altijd 'bijzonder moedig en sterk' bent als je daarmee leert leven. Maar eigenlijk heb je gewoon geen keus, je doet het er maar mee, en dat zou iedereen doen. In ieder persoon schuilt een moedig en sterk persoon als de situatie zich voordoet.
Mooi gezegd :) En ben het met je eens: je merkt pas hoe sterk je bent op de momenten dat je moet.
In het ideale geval ontdek je deze kracht direct, maar soms duurt het ook wat langer.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 21 juli 2021 @ 13:49:07 #195
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_200471316
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:27 schreef Tegan het volgende:
Als het leven je niet geeft wat je wenst, ongewenst kinderloos, kindje met een beperking of kanker of noem maar op, dan zegt men dat je altijd 'bijzonder moedig en sterk' bent als je daarmee leert leven. Maar eigenlijk heb je gewoon geen keus, je doet het er maar mee, en dat zou iedereen doen. In ieder persoon schuilt een moedig en sterk persoon als de situatie zich voordoet.
Dit.
With love :*
pi_200471537
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:27 schreef Tegan het volgende:
Als het leven je niet geeft wat je wenst, ongewenst kinderloos, kindje met een beperking of kanker of noem maar op, dan zegt men dat je altijd 'bijzonder moedig en sterk' bent als je daarmee leert leven. Maar eigenlijk heb je gewoon geen keus, je doet het er maar mee, en dat zou iedereen doen. In ieder persoon schuilt een moedig en sterk persoon als de situatie zich voordoet.
Bijna helemaal mee eens. Alleen bij je laatste zin zet ik mijn vraagtekens, sommige mensen hebben gewoon echt geen ruggengraat, ook niet als de situatie dat van hen vraagt.
  woensdag 21 juli 2021 @ 15:04:43 #197
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200472661
Idd. Fabiola had geen kinderen.

Ik denk dat Paola ook scheef ging al weet ik dit niet zeker.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 21 juli 2021 @ 15:39:12 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200473136
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:04 schreef Pinnenmutske het volgende:
Idd. Fabiola had geen kinderen.

Ik denk dat Paola ook scheef ging al weet ik dit niet zeker.
Ja, maar als dat al zo was dan was ze eerste jaren na haar huwelijk (02-07-1959) zo druk met zwanger zijn dat ze daar pas tijd voor had na Laurent:
FIlip 15-04-1960
Astrid 05-06-1962
Laurent 19-10-1963

In 3½ jaar 3 kinderen, en dat ook nog eens in de eerste 4 jaar en 3 maanden na je huwelijk.... damn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200473169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar als dat al zo was dan was ze eerste jaren na haar huwelijk (02-07-1959) zo druk met zwanger zijn dat ze daar pas tijd voor had na Laurent:
FIlip 15-04-1960
Astrid 05-06-1962
Laurent 19-10-1963

In 3½ jaar 3 kinderen, en dat ook nog eens in de eerste 4 jaar en 3 maanden na je huwelijk.... damn.
Ik wist niet dat leden van het koningshuis ook Fokkers! waren. :+
  woensdag 21 juli 2021 @ 15:43:34 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200473194
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 15:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik wist niet dat leden van het koningshuis ook Fokkers! waren. :+
:Y
www.royalfok.be :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')