Met regen RB 1 & 2, Bottas nul punten en Hamilton 7dequote:Op donderdag 1 juli 2021 17:47 schreef Nattekat het volgende:
Tenzij regen RB 1-2
U hoorde het hier voor het eerst
https://www.nu.nl/formule(...)-niet-weer-doen.htmlquote:Max Verstappen heeft begrip voor de commotie die ontstond na de burn-out die hij vorige week deed na zijn overwinning in de Grand Prix van Stiermarken. De Red Bull-coureur kreeg voor die actie een waarschuwing van Michael Masi, de wedstrijdleider in de Formule 1.
"Ik wil de volgende keer een donut doen", grapte de 23-jarige Verstappen donderdag in de aanloop naar de tweede GP van dit seizoen in Oostenrijk. "Ik snap het veiligheidsprincipe. Ze willen het liever niet."
Verstappen won afgelopen zondag op overtuigende wijze de GP van Stiermarken. Hij kwam met een grote voorsprong op titelconcurrent Lewis Hamilton over de finish en vierde zijn overwinning met een burn-out. Daarbij trok hij ook een flinke streep rubber over het asfalt.
"Ik keek in de spiegel en reed helemaal links. Ik vond het wel grappig toen", aldus de Nederlander. "Maar ze hebben het liever niet. Ik snap het wel en ik zal het niet weer doen."
Masi was niet bepaald te spreken over de burn-out van Verstappen. Een dag na de race in Oostenrijk liet de internationale autosportfederatie FIA weten de actie bij de volgende wedstrijd niet meer toe te laten.
Ik zie eigenlijk niet Perez voor zowel Lewis als Bottas kwalificeren. Dat zal zijn opdracht flink lastiger makenquote:Op donderdag 1 juli 2021 17:47 schreef Nattekat het volgende:
Tenzij regen RB 1-2
U hoorde het hier voor het eerst
Lukte in Baku ook nietquote:Op donderdag 1 juli 2021 18:00 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk niet Perez voor zowel Lewis als Bottas kwalificeren. Dat zal zijn opdracht flink lastiger maken
Zeiden we vorige week ook en dat bleek toch andersquote:Op donderdag 1 juli 2021 15:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als die weersvoorspelling uitkomt zal de bandenkeuze redelijk irrelevant worden, ben ik bang.
Tru dat.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zeiden we vorige week ook en dat bleek toch anders
On the bright side, geen klapbanden meer. Aan de andere kant, Pirelli laadt zo wel enorme de verdenking op zich.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:36 schreef BroesWillems het volgende:
Eerste VT is een test met de nieuwe bandjes van Pirelli?
(je weet wel, met die andere banden was niets mis. Het ligt aan de teams, maar toch hebben we nieuwere banden die extra sterk zijn)
Er is helemaal niks met klapbanden. Het is de "voorspelling" van Pirelli die niet klopt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
On the bright side, geen klapbanden meer. Aan de andere kant, Pirelli laadt zo wel enorme de verdenking op zich.
Je begrijpt toch wel hoe ik dit bedoelde, hoop ikquote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er is helemaal niks met klapbanden. Het is de "voorspelling" van Pirelli die niet klopt.
Als een band 20 ronden mee gaat, dan gaat ie dus 18~22 ronden mee. Daarna is het af. Rijd je door -> eigen risico.
@#$%^&*&^%$#@$%^&*^%$^& OKquote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verstond weer niks van die boordradio
quote:
roodquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:07 schreef theclansman het volgende:
welke banden had max voor ze top tijd ? schakel pas iets later in
Dat was een kwalirun op rood.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:07 schreef theclansman het volgende:
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:07 schreef theclansman het volgende:
Zou daar nou iemand van Pirelli de hele dag rode strepen op de gele banden van vorige week aan het zetten zijn?quote:
Nee, andersomquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zou daar nou iemand van Pirelli de hele dag rode strepen op de gele banden van vorige week aan het zetten zijn?
Ja, compounds zijn zachter, niet harderquote:
Hamlap is bezig met snel rondje op roodquote:
P7. Poeh poehquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hamlap is bezig met snel rondje op rood
Zandzakken, zandzakken en nog eens zandzakkenquote:
Bottas gewoon P4 hoor.quote:
Je bent een beetje laatquote:
Vroeger lag er ook een Maserati motor in de SMquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:21 schreef Nattekat het volgende:
Ferrari en de C5 zijn echt een goede combinatie.
Ja, uw waarneming is correct, had nog even wat anders te doen.quote:
Die hebben voor het eerst sinds alle gratis en weinigzeggende titels van Lewis niet een oppermachtige auto en nu lopen ze over van alles en nog wat te bitchen op Red Bull in plaats van op 85% de auto naar huis rijden en alsnog met twee vingers in de neus alles winnen.quote:
Ja, iets met een soort van elektrische deken, maar dan voor banden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:28 schreef daNpy het volgende:
Ze zouden een systeem moeten verzinnen om hun banden op te kunnen warmen
Dat waren mooie tijden, ja, wat wel grappig is dat de 2.7 liter V6 van Maserati toendertijd het enorme vermogen van 174 pk leverde. Moet je nu eens mee aankomen met zo'n motorquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vroeger lag er ook een Maserati motor in de SM
Nee. Ze zijn gewoon langzaam.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zandzakken, zandzakken en nog eens zandzakken
Dit. Ze zijn niet langzaam maar gewoon op achterstand op red bull.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:33 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee. Ze zijn gewoon langzaam.
Hamilton die nu zegt dat hij simulatie werk doet en zijn inzet voor het werk met de engineers heeft verdubbeld, betekent in feite dat hij er altijd met de pet mee naar heeft gegooid.
En dat dankzij een exorbitante luxe positie van MB.
alleen dat geluid al van die dingen komt er al niet eens meer door de keuringquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat waren mooie tijden, ja, wat wel grappig is dat de 2.7 liter V6 van Maserati toendertijd het enorme vermogen van 174 pk leverde. Moet je nu eens mee aankomen met zo'n motor
Het is echt schandalig dat die gast z'n riant salaris kreeg, want de helft van de tijd loopt hij ook nog in z'n eigen kleding en niet de van de sponsorquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:33 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hamilton die nu zegt dat hij simulatie werk doet en zijn inzet voor het werk met de engineers heeft verdubbeld, betekent in feite dat hij er altijd met de pet mee naar heeft gegooid.
Ik weet wel zeker dat een Citroen SM niet zo'n geluid maaktequote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:34 schreef RAVW het volgende:
[..]
alleen dat geluid al van die dingen komt er al niet eens meer door de keuring
![]()
Hij heeft er inderdaad met de pet mee naar gegooidquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:33 schreef Dauthi het volgende:
[..]
4 Honda motoren in de top 10. Je zou bijna denken dat Honda mischien nog een keer na moet denken over dat afscheidquote:
Maar als dat zou zijn omdat hij zo goed is dan hoeft hij nu toch niet in de simulator te gaan zitten tenzij Verstappen gewoon zoveel beter is?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij heeft er inderdaad met de pet mee naar gegooid
Maar wel 6 wereldkampioenschappen gepaktKan je nagaan hoe goed dat mannetje is.
Wel als de auto blijkbaar niet zo dominant is als het vorige jaar. Dan moet hij er extra werk in stoppen om het maximale uit de auto te krijgen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar als dat zou zijn omdat hij zo goed is dan hoeft hij nu toch niet in de simulator te gaan zitten tenzij Verstappen gewoon zoveel beter is?
Oh. Dus hij werd kampioen omdat de auto dominant was en niet omdat hij zo goed was? Je logica is een beetje krom.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wel als de auto blijkbaar niet zo dominant is als het vorige jaar. Dan moet hij er extra werk in stoppen om het maximale uit de auto te krijgen.
Hoezo, hij heeft toch ook altijd een teamgenoot gehad, die hem zelden versloegquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh. Dus hij werd kampioen omdat de auto dominant was en niet omdat hij zo goed was? Je logica is een beetje krom.
Wat heeft dat met Hamilton te maken? En Rosberg won de titel gewoon, volgens mij. Wat dan zou inhouden dat Rosberg zelfs beter is dan Hamilton in dezelfde auto, toch?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo, hij heeft toch ook altijd een teamgenoot gehad, die hem zelden versloeg
Nee Rosberg was niet beter, hij had alleen betere prestaties omdat hij zijn hele leven ervoor opgaf om Hamilton te verslaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Hamilton te maken? En Rosberg won de titel gewoon, volgens mij. Wat dan zou inhouden dat Rosberg zelfs beter is dan Hamilton in dezelfde auto, toch?
Of iets met de stuurinrichting ofzoquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, iets met een soort van elektrische deken, maar dan voor banden.
Fixed.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar wel 6 wereldkampioenschappen gepaktKan je nagaan hoe goed dat mannetje is. Mercedes was.
Klopt, Mercedes was dominant.quote:
Gezien Max dit seizoen nog het record van meeste overwinningen in een seizoen kan behalen, valt het met de kunde van Hamilton wel mee.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niemand zegt dat hij niet goed is. Wel zegt iedereen dat zijn kampioenschappen een rechtstreeks gevolg zijn van het rijden in de Mercedes. Nuance.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, Mercedes was dominant.
Lewis is nog steeds goed.
"kan" ja.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:32 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Gezien Max dit seizoen nog het record van meeste overwinningen in een seizoen kan behalen, valt het met de kunde van Hamilton wel mee.
Tsja, dat was ook onmogelijk geweest.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand zegt dat hij niet goed is. Wel zegt iedereen dat zijn kampioenschappen een rechtstreeks gevolg zijn van het rijden in de Mercedes. Nuance.
Als Hamilton die jaren in de RB had gereden had hij nul kampioenschappen gewonnen.
ik denk dat ze gewoon wat anders proberen, in principe zijn P2 en P4 wel gegarandeerd gezien het verschil met de rest vorige weekquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Die hebben voor het eerst sinds alle gratis en weinigzeggende titels van Lewis niet een oppermachtige auto en nu lopen ze over van alles en nog wat te bitchen op Red Bull in plaats van op 85% de auto naar huis rijden en alsnog met twee vingers in de neus alles winnen.
Dàt is er aan de hand. En dat ze buitengewoon onsportief bezig zijn met hun gebitch.
Of hoe goed de mercedes is/wat voor middelmaat Bottas is. Waarom denk je dat hij niet naast Russell wil. Straks heeft hij al z'n vrije dagen die hij nu gebruikt om z'n kleding kast te vullen nodig om bij te kunnen blijven.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ho ho. Ook nog 2 gepakt met Rosberg.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Of hoe goed de mercedes is/wat voor middelmaat Bottas is. Waarom denk je dat hij niet naast Russell wil. Straks heeft hij al z'n vrije dagen die hij nu gebruikt om z'n kleding kast te vullen nodig om bij te kunnen blijven.
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"kan" ja.
En hoezo zou het met de kunde van Lewis meevallen, hij heeft zich al lang bewezen natuurlijk. Zelfs met deze auto won hij al drie keer.
[..]
Tsja, dat was ook onmogelijk geweest.
Maar het feit dat hij met vrij weinig moeite te doen beter was dan zijn teamgenoot zegt (wat mij betreft) toch wel erg veel over zijn talent.
Nee toch, De grote Rosberg die hem ook behoorlijk partij kon geven in 3/4 seizoenen samen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ho ho. Ook nog 2 gepakt met Rosberg.
Het recept was natuurlijk vrij simpel, pole op zaterdag en wegrijden op zondag, neemt niet weg dat hij gewoon tot de besten behoort al had hij met een betere teammaat waarschijnlijk niet zoveel titels gehad.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ho ho. Ook nog 2 gepakt met Rosberg.
Nee. Het zegt iets over zijn talent in vergelijking met een teamgenoot. En het feit dat Mercedes bewust een teamgenoot naast hem zet, nadat hij verloor van een teamgenoot, die minder talent heeft zegt ook iets over Hamilton. Maar ik denk niet dat het per se iets positiefs is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar het feit dat hij met vrij weinig moeite te doen beter was dan zijn teamgenoot zegt (wat mij betreft) toch wel erg veel over zijn talent.
Die het gros van zijn titels met speels gemak op kon halen DANKZIJ een totaal dominante auto. Zo dominant als de Merc de laatste jaren was hebben we zelden gezien.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
Maar nogmaals, Hamilton is gewoon een goede coureur, uitstekend zelfs, denk ik.
Hebben we ooit zo'n dominante auto gezien die die dominantie langer dan 2 jaar vol wist te houden?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:26 schreef vosss het volgende:
Zo dominant als de Merc de laatste jaren was hebben we zelden gezien.
Max eist denkelijk van ieder team dat hij de #1 is en dat is prima, dan weet iedereen waar ze staan en hoeven er geen spelletjes gespeeld te worden. Dat heeft hij naar verluid ook bij RBR bedongen, iets waar Ricciardo toendertijd nogal in zijn kuif over gepikt was.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Die het gros van zijn titels met speels gemak op kon halen DANKZIJ een totaal dominante auto. Zo dominant als de Merc de laatste jaren was hebben we zelden gezien.
Ja hij kan best een potje sturen, anders zit je daar niet, maar een marginale Bottas weet hij maar nèt voor te blijven op snelheid. Dus hoe goed Lewis is dat valt allemaal reuze mee. De Mercedes was zo goed.
En Russell gaat daar niet heen zolang Lewis daar zit. En Max ook niet. Want die gasten houdt hij helemaal niet bij
Max eist dat niet, hij dwingt dat af door elke teamgenoot op een hoop te rijden. Naar verluid kreeg Ricciardo dezelfde behandeling als Max, terwijl hij waarschijnlijk een voorrangs positie wilde (die hij andere teams wel kon krijgen).quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max eist denkelijk van ieder team dat hij de #1 is en dat is prima, dan weet iedereen waar ze staan en hoeven er geen spelletjes gespeeld te worden. Dat heeft hij naar verluid ook bij RBR bedongen, iets waar Ricciardo toendertijd nogal in zijn kuif over gepikt was.
Ik vind dat prima, dat is aan teams om over te beslissen en er is best wat voor te zeggen voor zo'n strategie, denk ik, het scheelt alvast dat men elkaar niet, letterlijk, in de wielen rijdt.
Ferrari won 6 titels op rij van 99 tot 04 en 3 op rij van 75 tot 77, dus ja, langer dan 2 jaar is wel voorgekomen. McLaren ook 4 op rij, Red Bull en Williams 3 op rij.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hebben we ooit zo'n dominante auto gezien die die dominantie langer dan 2 jaar vol wist te houden?
Vettel pakte er vier op een rij. van 2010 tot 2013.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ferrari won 6 titels op rij van 99 tot 04 en 3 op rij van 75 tot 77, dus ja, langer dan 2 jaar is wel voorgekomen. McLaren ook 4 op rij, Red Bull en Williams 3 op rij.
Ik zei dominantie. Winnen is wat anders. RB won ook 4 keer in een rij, maar dominant was RB niet al die jaren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ferrari won 6 titels op rij van 99 tot 04 en 3 op rij van 75 tot 77, dus ja, langer dan 2 jaar is wel voorgekomen. McLaren ook 4 op rij, Red Bull en Williams 3 op rij.
Red Bull was hartstikke dominant in de jaren dat ze de titels wonnen. Vooral 2011 en 2013, toen won Vettel zo'n beetje alles, joh.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei dominantie. Winnen is wat anders. RB won ook 4 keer in een rij, maar dominant was RB niet al die jaren.
De lengte is bij Mercedes wel uniek, ja, niemand is tot dit seizoen in staat gebleken om qua motor Mercedes te evenaren, ik denk dat Honda dat dit seizoen wel gelukt is. De rest loopt nog steeds gewoon achter, de verhoudingen zijn, buiten die twee, nauwelijks gewijzigd. Renault is zeker niet dichterbij gekomen, Ferrari na het gesjoemel ook niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei dominantie. Winnen is wat anders. RB won ook 4 keer in een rij, maar dominant was RB niet al die jaren.
Aan de andere kant: genoeg teams die met een Mercedesmotor rijden en toch niet in de buurt komen van de prestaties die het Mercedesteam laat zien.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De lengte is bij Mercedes wel uniek, ja, niemand is tot dit seizoen in staat gebleken om qua motor Mercedes te evenaren, ik denk dat Honda dat dit seizoen wel gelukt is. De rest loopt nog steeds gewoon achter, de verhoudingen zijn, buiten die twee, nauwelijks gewijzigd. Renault is zeker niet dichterbij gekomen, Ferrari na het gesjoemel ook niet.
En dat is een uitzonderlijke prestatie.
Klopt, maar klanten motoren zijn toch meestal niet zo goed als fabrieksteams hebben. In theorie zijn ze dat wel maar in de praktijk....not so much.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant: genoeg teams die met een Mercedesmotor rijden en toch niet in de buurt komen van de prestaties die het Mercedesteam laat zien.
2011 en 2013. Geen twee jaar op rij. 2010 en 2012 zijn pas in de laatste race beslist, niks dominant aan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Red Bull was hartstikke dominant in de jaren dat ze de titels wonnen. Vooral 2011 en 2013, toen won Vettel zo'n beetje alles, joh.
Zelfs Williams zat erbij. En die waren echt kansloos zodra Monaco en Singapore dat voordeel om zeep hielpen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant: genoeg teams die met een Mercedesmotor rijden en toch niet in de buurt komen van de prestaties die het Mercedesteam laat zien.
2012 daarentegen werd op de laatste dag beslist. Nadat het seizoen opende met 7 verschillende winnaars in de eerste 7 races. Ferrari had er enorm dominante jaren tussen zitten, 02 en 04 even uit het hoofd maar ook jaren waar het nog best spannend was. De dominantie van Mercedes is imo echt wel even van een andere orde.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Red Bull was hartstikke dominant in de jaren dat ze de titels wonnen. Vooral 2011 en 2013, toen won Vettel zo'n beetje alles, joh.
Of door de druppelsquote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:32 schreef Sjemmert het volgende:
Mercedes tot het 2de weekend gewacht om de zandzakken te lozen ?
Nog steeds trager dan de vorige kwalificatiequote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:32 schreef Sjemmert het volgende:
Aston is ook snel dus ik denk niet dat ze er nog meer flexende voorvleugels op hebben gezet nu die toch niet gecontroleerd worden. Misschien heeft het met de bandenkeuze van Pirelli te maken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:32 schreef Sjemmert het volgende:
Logische verklaring.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Aston is ook snel dus ik denk niet dat ze er nog meer flexende voorvleugels op hebben gezet nu die toch niet gecontroleerd worden. Misschien heeft het met de bandenkeuze van Pirelli te maken.
Hamilton is op zijn retourquote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Te veel tijd in de simulator doorgebracht?
Naar P1 bedoelde je dusquote:
Ze reden tijdens de laatste fase van FP2 op mediums, maar ze hebben hun snelste tijden wel op softs gezet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:05 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Softs? In de tracker tijdens FP2 stonden ze op mediums, iig de top 3...
P1 in een FP op vrijdag is natuurlijk compleet irrelevant. Dat geldt ook voor de P1 van Verstappen in FP1quote:
Ohja, dom. Heb net de laatste minuut maar kunnen zien.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze reden tijdens de laatste fase van FP2 op mediums, maar ze hebben hun snelste tijden wel op softs gezet.
P11quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:05 schreef daNpy het volgende:
Stoll Vettel Tsunoda Gasly
Waar is de Mexicaan?
Ja behalve als Max op P1 staat zekerquote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
P1 in een FP op vrijdag is natuurlijk compleet irrelevant.
quote:
Leuk, maar nog steeds irrelevantquote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja behalve als Max op P1 staat zeker
Nee. FP's op vrijdag zijn betekenisloos. Ik heb het er nog bijgezet omdat ik wel zo'n opmerking verwachtte.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja behalve als Max op P1 staat zeker
Het was eigenlijk ook bedoeld als een grapje, HiDiHo zegt dat Hamilton op zijn retour is, ik zei daarom "Naar P1"quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. FP's op vrijdag zijn betekenisloos. Ik heb het er nog bijgezet omdat ik wel zo'n opmerking verwachtte.
Vorige week vrijdag was RB nieuwe voorvleugels aan het testen en stond Verstappen tweemaal op 1.
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zondag telt pas. Moet niet lang meer duren voor de Phoenix om te herrijzen
Alweer zo'n zeldzame fout van Hamilton.quote:
Ligt aan de autoquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alweer zo'n zeldzame fout van Hamilton.
Komt Grosjean terug?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zondag telt pas. Moet niet lang meer duren voor de Phoenix om te herrijzen
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo, hij heeft toch ook altijd een teamgenoot gehad, die hem zelden versloeg
Als hij nou al zijn teamgenoten op een hoop zou rijden, zou je een punt hebben. Maar dat heeft hij nooit gedaan, op Bottas na. Alles daarvoor kon hem aardig bijbenen en zelfs met regelmaat verslaan. Dat idee dat Hamilton iedere teamgenoot op een hoop reed klopt gewoon niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"kan" ja.
En hoezo zou het met de kunde van Lewis meevallen, hij heeft zich al lang bewezen natuurlijk. Zelfs met deze auto won hij al drie keer.
[..]
En Perez de bakken met lood of wat?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
Max had vandaag de zandzakken in de auto zitten
Gewoon Mercedes even de indruk geven dat ze in de buurt komen en dan morgen tijdens FP3 weer zo hard schroeien dat Hammy zijn hele afstelling last-minute weer overhoop gooit.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
Max had vandaag de zandzakken in de auto zitten
Die had toch geen snelle ronde op rood gereden of heb ik die gemist?quote:
Die heeft wederom niet veel laten zien, zowel in VT1 als VT2 ver weg van Verstappen. Had gehoopt dat hij er het tweede weekend wat korter op zou zitten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die had toch geen snelle ronde op rood gereden of heb ik die gemist?
Volgende GP silverstonequote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:13 schreef THEFXR het volgende:
die nieuwe banden werden in FP1 getest, wanneer gaan die in?
Perezquote:
De vorige race reed hij nog met de oude diffuser. Weet niet of dat nu ook zo is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die heeft wederom niet veel laten zien, zowel in VT1 als VT2 ver weg van Verstappen. Had gehoopt dat hij er het tweede weekend wat korter op zou zitten.
Ook in FP2quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:13 schreef THEFXR het volgende:
die nieuwe banden werden in FP1 getest, wanneer gaan die in?
Je stokpaardje kennen we nu welquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Perez
P8 en P11. Ik kijk alweer uit naar de smoesjes morgen.
Hopelijk binnenkort eens in de race.quote:
Die had de caravan er nog achter.quote:
Is het een stokpaardje als het elke keer weer bevestigd wordtquote:
Misschien, misschien niet. Maar elke keer je gelijk halen op deze manier dan begint het een beetje op de achterkant van Vettel te lijken of de gedragsproblemen van Verstappen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 07:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is het een stokpaardje als het elke keer weer bevestigd wordt
Maar, wat wil je nu zeggen dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Misschien, misschien niet. Maar elke keer je gelijk halen op deze manier dan begint het een beetje op de achterkant van Vettel te lijken of de gedragsproblemen van Verstappen.
Dat je bij vlagen nogal irritant in herhaling valt en dat sommige users zich daar aan ergeren, vermoed ik.quote:
In tegenstelling tot de aangehaalde voorbeelden baseer ik me niet op imaginaire bovencamera's of verzonnen problemen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat je bij vlagen nogal irritant in herhaling valt en dat sommige users zich daar aan ergeren, vermoed ik.
Tja, nu val ik in herhaling. Maar als je de tijden van de kwalificatie vorige week bekijkt en je ziet de tijden nu, dan is vrij duidelijk dat het vanmiddag een heel stuk sneller zal gaan.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de aangehaalde voorbeelden baseer ik me niet op imaginaire bovencamera's of verzonnen problemen.
Ik heb het gewoon over wat er vandaag/gisteren gebeurd. En eigenlijk had ik de hoop dat Perez dit weekend een goede kwali zou hebben, P3 of misschien wel P2. Zelfde baan als vorige week, zachtere banden. Rijden kan die an sich wel.
Een P8 en P11 in de eerste 2 trainingen is dan niet echt reden voor een jubelstemming als Max de auto wel 2x in de top 3 weet te zetten. Maargoed er kan nog vanalles gebeuren vandaag
Dat je nogal een drammer bentquote:
'99 alleen de constructeurs titel. Häkkinen wordt kampioen in de McLaren. Geen dominantie.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
Ferrari won 6 titels op rij van 99 tot 04
Dit, dus. Vanmiddag rond een uurtje of vier weten we hoe de zaken er voor staan.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Tja, nu val ik in herhaling. Maar als je de tijden van de kwalificatie vorige week bekijkt en je ziet de tijden nu, dan is vrij duidelijk dat het vanmiddag een heel stuk sneller zal gaan.
De teams weten natuurlijk al wat er in het vat zit, dus dikke kans dat ze (buiten de ritten op soft) niet het achterste van hun tong willen laten zien. Zeker RedBull niet.
Hier ben ik sceptisch over. De Red Bull is echt sterk. En we weten nu dat dat eigenlijk voor alle circuit types geldt. De budgetten zijn natuurlijk fors gelimiteerd dus zomaar even nieuwe dingen ontwikkelen is toch iets minder makkelijk dan 'vroeger'. Ik verwacht geen grote stappen van Mercedes (en ook niet van Red Bull, trouwens). En dus ook niet dat 1 van de 2 teams dit seizoen een dominante positie gaat verwerven.quote:Ik blijf erbij dat ze geen minder pakket hebben, maar dat ze gewoon moeten wennen aan de situatie waarin niet elke afstelling een 1-2 oplevert. Ze krijgen het lek echt wel boven en dan blijkt gewoon dat ze nog altijd de snelste wagen hebben.
Dit, 100% dit.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat ze geen minder pakket hebben, maar dat ze gewoon moeten wennen aan de situatie waarin niet elke afstelling een 1-2 oplevert. Ze krijgen het lek echt wel boven en dan blijkt gewoon dat ze nog altijd de snelste wagen hebben.
Ik weet niet of jij het gekeken dit seizoen maar dat was toch ook zo in de eerste paar racesquote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:25 schreef manny het volgende:
Gewoon een vraag:
Waarom moet het perse dominantie van 1 van de teams worden. Is het ook mogelijk dat het een beetje stuivertje wisselen blijft in de kwalificaties dit jaar ?
Ik reageer op wat er hierboven geschreven wordt. Ik lees over dominantie, maar ik zie idd een seizoen waarin tot nu toe het alle kanten op gaat. Leuk.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij het gekeken dit seizoen maar dat was toch ook zo in de eerste paar races
Aha dus zo bedoelde je dat.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:43 schreef manny het volgende:
[..]
Ik reageer op wat er hierboven geschreven wordt. Ik lees over dominantie, maar ik zie idd een seizoen waarin tot nu toe het alle kanten op gaat. Leuk.
ik ken nog wel ergere dingen: inschakelen en dan meteen schrikken van die Brit van Mercedes. Dat kapsel kan echt nietquote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:36 schreef Nattekat het volgende:
Niks zo grappig als klaar zitten voor VT3 en dan verwelkomd worden door een drijfnatte baan
Was Imola. Doet nog steeds pijn die rode vlag.
Zie Algemeen en Silly Season topicquote:
Hij mag het hier ook gewoon melden.quote:
Dus geen George naar Mercedesquote:
En geen Maxquote:
Kans is grootquote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zou hij de komst van Russell blokkeren ja?
RB wacht tot België. Daar doet het het meeste pijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
Die voorvleugel bij Mercedes flext nog steeds veel te veel ...
Ongelooflijk dat de FIA daar nog niets tegen gedaan heeft
Serie?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:24 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lekker TV aan het kijken
Max is altijd erg laat in FP3. Komt meestal pas na plusminus een half uur de baan op. Dus binnen nu en een paar minuten.quote:
Vast pornoquote:
Dezelfde discussies in meerdere topics is niet handigquote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij mag het hier ook gewoon melden.
hij is nog niet buiten geweestquote:
Zou uitgaan van 0.5 lager.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:34 schreef greysbones het volgende:
pol was 1.03.8? vorige week
hoeveel zouden de zachtere banden/ koeler weer hem langzamer maken?
Zachtere banden zou juist sneller moeten zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:34 schreef greysbones het volgende:
Zachtere banden —> langzamer?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:34 schreef greysbones het volgende:
dat dusquote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:35 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zou uitgaan van 0.5 lager.
Hangt er ook een beetje vanaf of de banden tegen het einde van de ronde niet compleet wegvallen.
ze zouden sneller kunnen zijn tenzij ze zo zacht zijn dat ze het eigenlijk geen volle ronde volhoudenquote:
Rood lijkt me vooralsnog sneller dan geel.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:37 schreef greysbones het volgende:
[..]
ze zouden sneller kunnen zijn tenzij ze zo zacht zijn dat ze het eigenlijk geen volle ronde volhouden
Dat ie nu weinig leert kan ik begrijpen dan hij de baan niet op gaatquote:
Dat hou je sowieso wel, en niemand zegt dat hij een discussie wil starten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dezelfde discussies in meerdere topics is niet handig
Ok laat maar, Daniel. De vraag blijft alleen openstaan voor Sergio.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:45 schreef Tijn het volgende:
Mijn volgende vraag is voor Pérez en Ricciardo: wtf is dit?
Perez hoeft het alleen in de race waar te maken. Zolang die maar kwalificeert op P4quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok laat maar, Daniel. De vraag blijft alleen openstaan voor Sergio.
Sandbagging. Vanmiddag rijdt hij een 1:03.5.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:47 schreef Nattekat het volgende:
Wat zit die Perez toch te harken dit weekend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |